Agencija za audiovizuelne medijske usluge (AMU) podsjeća sve elektronske medije koji emituju program u Crnoj Gori na odredbe Pravilnika o političkom oglašavanju u radijskim i televizijskim programima, a povodom izbora za odbornike u Skupštini Glavnog grada Podgorica i Skupštini opštine Kotor, koji će biti održani 29. septembra 2024. godine.

U skladu sa Pravilnikom, izborna tišina započinje 24 sata prije dana održavanja izbora i traje do zatvaranja biračkih mjesta. Kako su izbori zakazani za 29. septembar 2024. god, predizborna tišina počinje u petak 27. septembra 2024. god. u ponoć.

U periodu izborne tišine nije dozvoljeno:

  • medijsko predstavljanje podnosilaca izbornih lista i kandidata sa izbornih lista;
  • političko oglašavanje;
  • objavljivanje procjene rezultata glasanja;
  • objavljivanje rezultata telefonskog anketiranja ili uličnih anketa sprovedenih među biračima;
  • emitovanje slogana, rednih brojeva sa izborne liste ili drugih simbola koji se odnose na samo jednog ili određeni broj podnosilaca izbornih lista.

Potrebno je da mediji posebno obrate pažnju na:

  • reprize ranije emitovanih sadržaja u kojima je vršeno medijsko predstavljanje, a naročito debate, intervjui ili drugi sadržaji o tekućim događajima u kojima su gostovali nosioci i/ili predstavnici izbornih lista kao i drugi subjekti uključeni u proces izborne kampanje;
  • reemitovane sadržaje elektronskih medija van Crne Gore, a naročito klasične informativne emisije i sadržaje o tekućim događajima;
  • korišćenje pokrivalica prilikom novinarskih priloga u informativnim emisijama. Nerijetko se prilikom izvještavanja o različitim pitanjima od interesa za javnost, kao pokrivalice za izjave ili saopštenja političkih subjekata, koriste grafike koje sadrže slogan, redni broj sa izborne liste, logo ili drugi simboli političkog subjekta.
  • saopštenja i konferencije za štampu političkih subjekata. Prilikom prenošenja saopštenja ili konferencija za štampu političkih subjekata koje se održavaju u periodu izborne tišine, emiter je dužan da informaciju prilagodi na način da ne sadrži promociju političkog subjekta. Ovo se odnosi kako na verbalnu promociju, tako i na emitovanje slogana, rednog broja sa izborne liste, logoa ili drugih simbola koji su dio scenografije prostora u kojima se konferencije za štampu održavaju.

Služba za zajedničke poslove
Damir Nikočević
Službenik za odnose sa javnošću i upravljanje projektima

AMU Saopštenje – Izborna tišina Lokalni izbori Podgorica i Kotor