
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  449/5 
Podgorica, 11.05.2017. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03, 
73/10 i 32/11), postupajući po prigovorima gospodina Željka Ivanovića i gospođe Marijane Bojanić iz 
Podgorice (zavedeni kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-449 od 21.03..2017.g. i 02-455 od 
22.03.2017.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Prihvataju se prigovori gospodina Željka Ivanovića i gospođe Marijane Bojanić iz Podgorice 
(zavedeni kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-449 od 21.03.2017.g. i 02-455 od
22,03.2017.g.) i privrednom društvu „Pink M Сотрапу" d.o.o. iz Podgorice, emiteru 
televizijskog programa „IV Pink M", izriče se upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera 
zbog kršenja čl. 7, 8, 11 i 12 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima 
(„SI. list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. izdatog Odobrenja za emitovanje broj O-TV- 
K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja, dana 14. marta 2017. godine, priloga u 
informativnoj emisiji „Minut, dva" u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 časa.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze emitera da informativnim programom doprinosi istinitom, cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti o događajima (člana 7 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

b. kršenja obaveze da se događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja 
biti profesionalno i korektno zastupljeni (član 8 st. 2 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

c. kršenja obaveze da informativno-politički programi moraju biti pravični i izbalansirani i 
obaveze da se programskim sadržajima ne smiju tendenciozno promovisati interesi bilo 
koje grupe ili pojedinca (član 11 st. 1 i 2 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima).

d. uskraćivanja prilike podnosiocima prigovora da učestvuju u programu ili da 
komentarišu navode o nepodobnim djelima ili negativne konotacije (član 12 stav 3 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Сотрапу" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih 
sadržaja u okviru programa ,,TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja objavi u 
programu ,,TV Pink M", u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 16:00, 17:00, 19:00, 
20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 časa.

5. Agencija za elektronske medije upozorava da će ponovno kršenje odredbi iz tač. 1 ovog 
rješenja, rezultirati strožijom mjerom u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

6. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

7. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org


8. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 21. odnosno 22. marta 2017.g., Agenciji za elektronske medije su dostavljeni prigovori 
gospodina Željka Ivanovića, odnosno gospođe Marijane Bojanić, na rad privrednog društva „Pink M 
Сотрапу" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao emitera televizijskog programa „TV Pink M" (akta zavedena 
kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-449 od 21.03.2017.g. odnosno 02-455 od 22.03.2017.g.).

Predmetni prigovori se odnose na prilog emitovan 14. marta 2017. godine u 16:00, 17:00, 19:00, 
20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 sata u informativnoj emisiji „Minut, dva" u vezi sa hapšenjem Rajka Milića zbog 
dječje pornografije. U prigovorima se navodi da se „medijska grupa Vijesti', urednici i novinari, te osnivači 
stavljaju u kontekst koji nije primjeren", odnosno „и komrpomitantan i skanadiaizirajući kontekst". 
Podnosioci prigovora ukazuju na „pokrivalicu" na kojoj se vide osnivači dnevnika „Vijesti" M.Perović i 
Ž.Ivanović" u trenutku kada se, kako se navodi, „ dikvaiifikuje medij Vijesti i konstatuje kako je  Milić 'tipični 
predstavnik stila novinarstva koji dolazi iz ovog tabloida'". Oni takođe ukazuju da, uz rečenicu kojom se 
„diskvalifikuju svi urednici i novinari dnevnika 'Vijesti'", jer, kako se navodi, prisvajaju 'samododijeljene 
pozicije vrhovnih društvenih arbitara'- ide pokrivalica sa fotografijom redakcije dnevnika „Vijesti" na kojoj 
urednici i novinari sa francuskom ambasadorkom u Podgorici, odaju poštu nastradalim kolegama iz 
Francuske i iskazuju podršku satiričnom magazinu „Šarli Ebdo" koji je bio meta terorističkih napada u Parizu. 
Prigovorima se zaključuje da je korišćena fotografija sa navedenog skupa kako „bi se kriminalizovala 
redakcija Vijesti' i svi zaposleni stavili u kontekst optužbi protiv g. MiHća".

Emiter je, prema navodima iz prigovora gospodina Željka Ivanovića i gospođe Marijane Bojanić 
prekršio Pravilnik o programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) time što
je:

prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu). Podnosioci prigovora su posebno istakli da cilj „uredništva Pink M i  nepoznatog autora 
nije bio profesionalno informi san je  javnosti o događaju, već satanizacija medijske grupe Vijesti', 
njenih osnivača, urednika i novinara zbog čega", kako se navodi, „prilog predstavlja grubo kršenje 
Pravilnika Agencije, s ciljem da se javnost obmane i dovede u zabludu, a konkurent na medijskom 
tržištu diskvalifikuje i eleminiše."

prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer, po mišljenju podnosioca prigovora, „uredništvo Pink M pokušava kriminalizovati 
čitav kolektiv nezavisnog dnevnika Vijesti', stavljajući ih u kontekst optužbi koje je  ODT iznio na 
račun g. MiUća."

prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike").

prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je  
701 prilog Pink M TV u posljednjih 3 i po godine usmjeren na diskreditaciju medijske grupe 'Vijesti' s 
ciljem da se sistematično i dugotrajno promovišu interesi vlasnika same Pink TV kojoj je  njihova 
medijska grupa konkurent na tržištu".

prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti).

U prigovorima se navodi da se „Uprava Vijesti' oglasila povodom slučaja Milić, pozivajući 
nadležne organe da istraže okolnosti i propisno kazne MiHća ako utvrde njegovu krivicu", kao i da „uredništvo 
Pink M nije našlo za shodno da u prilogu pomene tu činjenicu i citira pomenuto saopštenje."
____________  2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.orQ

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcg.orQ


Polazeći od prigovora gospodina Željka Ivanovića, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: 
Agencija) je pokrenula postupak za utvrđivanje da li su prigovori osnovani, odnosno da li je došlo do kršenja 
Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanog spornog 
programskog sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 21. marta 2017. godine (akt br. 05-449/1 od
21.03.2017.g.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt br. 02-449/2 od 22.03.2017.g.).

Imajući u vidu činjenicu da se prigovori gospodina Željka Ivanovića i gospođe Marijane Bojanić 
zasnivaju na istom činjeničnom stanju (prigovori se odnose na isti programski sadržaj emitera) i da je 
članom 118 stav 1 Zakona o opštem upravnom postupku propisano da „ako se prava ili obaveze stranaka 
zasnivaju na istom ili sličnom činjeničnom stanju i na istom pravnom osnovu i ako je organ koji vodi 
postupak u pogledu svih predmeta stvarno nadležan, može se pokrenuti i voditi jedan postupak i onda kada 
se radi o pravima i obavezama više stranaka", Agencija je zaključkom spojila predmete i u nastavku vodi 
jedinstveni postupak (akt br. 02-449/3 od 22.03.2017.g.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom prigovora.

Postupajući po predmetnim prigovorima, dana 04.04.2017.godine Agencija je održala usmenu 
raspravu, saglasno Zakonom o upravnom postupku propisanoj obavezi, da kada su u pitanju razrješavanje 
upravne stvari u kojoj učestvuju dvije ili više stranaka sa suprotnim interesima, održi usmena rasprava i svim 
strankama omogući da eventualno dodaju/dopune svoje navode, nalaze ili prisustvuju izvođenju dokaza 
(Zapisnik sa usmene rasprave, br. 02-502 od 04.04.2017.g.).

Iako uredno pozvan, raspravi nije prisustvovao predstavnik emitera. Povodom uredno dostavljenog 
poziva za usmenu raspravu, podnosilac prigovora Želko Ivanović, je obavijestio Agenciju elektronskim putem 
da neće prisustvovati usmenoj raspravi. U svom obavještenju, g. Ivanović je istakao da ga „пе zanimaju 
nikakve... rasprave... kao nova forma zamajavanja javnosti, izjednačavanja žrtava i džeiata propagande, da 
bi se time prikrila sramota koju je  (Agencija) dozvolila višegodišnjim ćutanjem na svakodnevno i  brutalno 
kršenje profesionalnih standarda od strane ... omiljene TV". On je ukazao i da smatra da je Agencija „ovo... 
smislila da bi opet pokušala da pobjegne od onoga što joj je  obaveza po zakonu, toliko je morbidno da ga 
podsjeća na pokušaj recimo nekog Ministarstva za ljudska prava da organizuje javnu raspravu o ratnim 
zločinima u Bosni, pozivajući Radovana Karadžića i Mladić Ratka sa jedne i majke Srebrenice s druge strane".

U ime ponositeljke prigovora Marijane Bojanić, raspravi je prisustvovala advokat Mehović Edita koja
je:

izjavila da ostaje pri navodima iz prigovora gospođe Marijane Bojanić u vezi sa na programskim 
sadržajem emitovanom 14. marta 2017.godine u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 
časa u informativnoj emisiji „Minut, dva" na kanalu ,,TV Pink M" kao i na portalu iste.

istakla da je navedenim programskim sadržajem na neprofesionalan način, neprofesionalnim 
izvještavanjem prekršene odredbe Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima 
na način kako je to bliže definisano izjavljenim prigovorima, a na načim kojim se medijska grupa 
„Vijesti", njeni osnivači i novinari diskredituju i na medijskom tržištu diskvalifikuju i eliminišu. 
Takođe, ukazala je da „TV Pink M" pokušava preko Rajka Milića da kompromituje medijsku kuću 
„Vijesti" što nije u skladu sa Pravilnikom i Zakonom o elektronskim medijima.

osvrnula se i na Nalaz sekotora za monitoring u dijelu koji se odnosi na pokrivalicu sa fotografijom 
redakcije dnevnika „Vijesti", na kojoj su urednici i novinari sa francuskom ambasadorkom u 
Podgorici, a u kojoj se, kako navodi, nalazi i gospođa Marijana Bojanić, tvrdeći da je ista prikazana 
na portalu „Pink M". Ona je ukazala da je navedenim postupanjem „Pink M" etiketirao gospođu 
Bojanić, jer se ovakav sadržaj „odrazio na njenu porodicu, na njenu maloljetnu djecu koja su 
izložena svakodnevnom pritisku u školi i vrtiću upitima od strane druge djece, budući da je njihova 
majka povezana sa osobom kojoj se stavlja na teret krivično djelo koje je usmjereno na ličnost 
djeteta i njegovog integriteta".
izjavila da ima informaciju da je u informativnoj emisiji na „TV Pink M" objavljena slika gospođe 
Marijane Bojanić.

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org


- da „IV  Pink M" kontinuirano, u jednom dužem periodu u kratkim informativnim emisijama kao što je 
i emisija „Minut, dva" konstantno diskredituje televiziju i dnevne novine "Vijesti", ali i ne samo u 
informativnim emisijama ,,TV Pink M", već i na portalu „Pink M".

zaključila da Agencija treba da preduzme odgovarajuće mjere kako bi se prestalo sa prikazivanjem 
ovakvih i sličnih priloga koji, kako navodi, prevazilaze sve okvire profesionalnog izvještavanja. 

Ovlašćeno službeno lice konstatovalo je da je Agencija pokrenula postupak prema emiteru 
televizijskog programa „TV Pink M" radi utvrđivanja da li je isti prekršio standarde Pravilnika i Zakona u dijelu 
emitovanog programa. Ukazano je da Agencija prema Zakonu nema mogućnost da izrekne bilo kakvu 
upravno-nadzornu mjeru prema portalu. Ono je zaključilo da će se navedeni postupak do kraja voditi kao 
postupak prepoznavanja da li je došlo do kršenja standarda vezanih za emitovani prilog na „IV  Pink M". 

Ovlašćenoj zastupnici gospođe Marijane Bojanić uručena je kopija Nalaza Sektora za monitoring.

Dana 07.04.2017.g. advokat Saša Vujačić, ovlašćeni zastupnik gospođe Marijane Bojanić dostavio je 
Izjašnjenje na Nalaz Sektora za monitoring br. 05-449/1 od 21.03.2017.g. (akt br. 02-449/4 od
07.04.2017.g.). U istom se konstatuje da:

Nalazom Sektora za monitoring se „relativizuju svi prekršaji emitera u ovom prilogu" i to, kako se 
navodi, „па dva načina: prvo, što reiativizuje težinu optužbi, koje je u spornom prilogu iznijelo 
uredništvo Pink M na čitav kolektiv ND Vijesti, tako što konstatuje kako TV Pink M maltene samo 
daje u prilogu saopštenje a sasvim slučajno se tu pojavljuju osnivači Vijesti koji šetaju po gradu". -

- ,,TV Pink M u spornom prilogu zloupotrebljava saopštenje Uprave policije, i  čin hapšenja ... 
zaposlenika ND Vijesti, da bi diskreditovao cijeli kolektiv medijske kuće Vijesti", i to čini, kako se 
navodi „па dva načina: tekstualno, tako što iznosi teške kvalifikacije u smislu da je R.M. tipični 
predstavnik ND Vijesti, kao i vize u I no - tako što prvo na fotografiji uhapšenog Milića urezuje logo 
Vijesti i time sugestivno protivzakonito i  skaradno ponašanje R.M. poistovjećuje sa čitavim 
kolektivom ove medijske kuće".
emiter je ovim prilogom poručio „da je  ponašanje R.M. zbog koga je uhapšen, maltene naučeno i 
osmišljeno u ND Vješti".

se u Nalazu Sektora za monitoring „neosnovano" tvrdi da je predmetni prilog pripremljen u formi 
saopštenja, jer se „и konkretnom slučaju radi o plasiranju neistinitih i dokazima nepotkrijepijenih 
navoda upućenih na račun Vijesti, njenih osnivača i novinara". Izjašnjenjem se ukazuje da se 
„saopštenjem podrazumijeva pisana Hi snimljena komunikacija koja se primarno direktno upućuje sa 
ciljem objave određene tvrdnje, a koje tvrdnje svakako moraju biti potkrijepljene dokazima". Kako se 
navodi, „и konkretnom slučaju, izvještavajući i upoznavajući javnost o hapšenju R.M., pri čemu se 
iznosi i uvredljiv sadžaj na račun medijske kuće Vijesti, izostalo je  pružanje dokaza za takve tvrdnje 
sa strane TV Pink M."

- je nesporno da se „fotografija redakcije na kojoj se između ostalih prikazuje i g-dja Bojanić, što je  
navedeno u prigovorima izjavljenim od strane gospodina, Ivanovića i gospođe, Bojanić, ... pojavljuje 
samo u prilogu na portalu Pink M, ... , aii i  da je  to potpuno irelevantan detalj kada se govori o 
suštini spornog priloga i  svim navedenim kršenjima standarda i programskih načela".

se „Pravilnikom o elektronskim publikacijama utvrđuju prava i obaveze pravnih i  fizičkih lica koja 
pružaju usluge elektronskih publikacija", kao i da „nadzor nad primjenom Pravilnika vrši Agencija za 
elektronske medije, u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima".

- „Zakon o elektronskim medijima između ostalog propisuje i kaznene odredbe koje se odnose na 
nepoštovanje zakonskih odredbi koje se odnose na rad elektonskih medijđ'. Ukazuje se da, 
„analogno tome, Agencija je  dužna da prati rad portala u Crnoj Gori i u slučaju da dođe do kršenja 
neke od odredbi Pravilnika elektronskim publikacijama to je  Agencija kao nadležni organ dužna da u 
odnosu na pružaoca elektronske publikacije preduzme odgovarajuće mjere".

- ,,TV Pink M je, iznošenjem sadržaja na svom portalu, uz koji je  kao 'porkrivalicu' prikazala fotografiju 
na kojoj se nalazi gospođa Marijana Bojanić, izvještavala na neprofesionalan način, iznošenjem 
svojih stavova na račun osnivača Vijesti, njenih urednika i novinara, te na taj način imenovanu 
Bojanić dovela u vezi sa licem koje nije zaposleno u društvu čiji je  izvšni direktor Marijana Bojanić". -

pomenutim ponašanjem „TV Pink M vrijeđa ugied gospodina Željka Ivanovića i gospođe Marijane 
Bojanić, dovodeći ih u vezu sa licem kojem se stavlja na teret krivično djelo usmjereno na ličnost i 
integritet djeteta, zbog čega trpe ne samo g. Ivanović i gđa Bojanić već i njihova porodica".

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4_____________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcq.org


- Pravilnikom je propisano da „kada se u sadržajima iznose navodi o nepodobnim djelima Hi 
nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo koje osobe ili organizacije, 
osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da komentarišu date navode". Kako se navodi, „и 
konkretnom slučaju niti osnivačima Vijesti, niti ND Vijesti kao ni Marijani Bojanić, nije data 
mogućnost da komentariše takve navode, što govori o činjenici da je  na navedeni način prekršena 
odredba pomenutog Pravilnika".

„izvještavanjem od strane TV Pink M, se već duži vremenski period, na ... neprofesionalan način 
diskredituje, diksvalifikuje i kompromituje medijska kuća Vijesti, njeni osnivači i zaposleni" i da se, 
kako se navodi „ni u kom slučaju ne može reći da je emitovani prilog pripremljen u formi saopštenja, 
kako se to navodi u nalazu Sektora za monitoring."

- se „uprava Vijesti, oglasila povodom slučaja R.M., međutim TV Pink M nije našla za shodno da 
izvijesti javnost o istom iako je  prethodno prilikom izvještavanja o slučaju R.M, iznijela niz tvrdnji u 
cilju dovođenja R.M. u vezu sa medijskom kućom Vijesti i  samim tim omalovažavanja i 
diskreditovanja iste."

Na kraju, izjašnjenjenjem se predlaže da Agencija za elektronske medije konstatuje da su od strane 
emitera, emitovanjem predmetnog priloga dana 14. marta 2017.godine, u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00, 
21:00, 22:00 i 23:00 sata, „počinjene sve povrede profesionalnih standarda i programskih pravila, na koji 
zaključak ne može bitno uticati činjenica da fotografija redakcije nije objavljena u video prilogu već samo na 
sajtu Pink M, kao i da Agencija u skladu sa svojim ovlašćenjima preduzme odgovarajuće zakonske mjere u 
odnosu na Pink M sve u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima i propisima koji uređuju inspekcijski 
nadzot'.

Dana 20.04.2017. godine, Agencija je emiteru dostavila izjašnjenje podnositeljke prigovora 
(dostavljeno preko advokata) na nalaz Sektora za monitoring povodom predmetnog sadržaja i Zapisnik sa
usmene rasprave i pozvala ga da dostavi pisano izjašnjenje (akt br. 02-449/5 od 20.04.2017.g.). U
ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovorima, datim u toku usmene rasprave i 
naknadnom izjašnjenju podnosilaca prigovora, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja, može se 
konstatovati sljedeće:

Dana 14. marta 2017. godine u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 sata u 
okviru informativne emisije „Minut, dva", emitovan je prilog, u trajanju od 43 sekundi, 
sljedeće sadržine (transkript):

Prilog: „Rajko Milić, novinar Nezavisnog dnevnika Vijesti', uhapšen je danas zbog dječije 
pornografije, saznaje portal Pink M. U njegovom stanu u kompjuteru jutros je pretresom
nađeno više od 80 snimaka sa sadržajem dječje pornografije. Snimci su sa inostranog
govornog područja i skidani su sa Interneta. Uz krivičnu prijavu priveden je u ODT u 
Podgorici. Milić je novinar portala Vijesti' i ekonomske rubrike u štampanom izdanju 
Nezavisnog dnevnika Vijesti'. Tipični je predstavnik stila novinarstva koji dolazi iz ovog
tabloida. Sa samododijeljenih pozicija vrhovnih društvenih autoriteta Milić je godinama u
svojim tekstovima kritikovao i vrijeđao najviše državne funkcionere, od predsjednika i
premijera, do državnih tužioca ili predsjednika Vrhovnog suda."

- Prilog je „pokriven" sa nekoliko fotografija lica o kojemu je riječ u prilogu (Rajko Milić), kao i 
slikama zgrada suda i tužilaštva. Dio priloga u kojem se pominju „Vijesti" i kaže „tipični 
predstavnik stila novinarstva koji dolazi iz ovog tabloida" pokriven je pokretnom slikom na 
kojoj su prikazani Željko Ivanović i Miodrag Perović. Pokrivalica koia se pominie u 
prigovorima, a koia se odnosi na fotografiju redakcije dnevnika „Vijesti" na koioi urednici i 
novinari sa francuskom ambasadorkom u Podgorici. svojevremeno, odaiu poštu nastradalim 
kolegama iz Francuske i iskazuju podršku satiričnom magazinu „Šarli Ebdo". nije emitovana 
u pomenutom prilogu fni u jednom terminu).

prenošenje informacije o hapšenju lica zbog sumnje da je počinilo krivično djelo dječje 
pornografije predstavlja objavljivanje vijesti od interesa za javnost. Iako je Uprava policije 
objavila saopštenje o hapšenju R.Milića u 16:06 istog dana, emiter je i u emisijama 
emitovanim u 17:00, 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 časova ponovio prilog u kojem se 
kaže da se radi o informaciji koju „saznaje portal Pink M . Ne dovodeći u pitanje uređivačku 
slobodu emiter da samostalno odluči da li će da prenese manji ili veći dio zvaničnog 
saopštenja nadležnog organa o predmetnom hapšenju, može se zaključiti da neprenošenjem

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.org


informacije o oglašavanju nadležnog organa nije doprinio cjelovitom informisanju javnosti o 
ovom slučaju.

Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da, u skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara i njegovom uređivačkom politikom, objavljuje/prenosi informacije ili komentariše 
pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih 
vijesti i informacija, posebno onih kojih se odnose na isti temu. Pored objavljivanja 
informacije o hapšenju lica osumnjičenog za krivično djelo dječje pornografije (što je vijest 
od javnog interesa), emiter se odlučio da u istoj rečenici da i svoj komentar da se radi o 
„novinaru Nezavisnog dnevnika 'Vijesti'". Dakle, on je uređivačkom intervencijom i 
formulacijom „Rajko Miiić, novinar Nezavisnog dnevnika Vijesti', uhapšen je danas zbog 
dječije pornografije, saznaje portal Pink M" namjerno izbjegao da odvoji svoj komentar od 
vijesti. Na taj način je tendenciozno istakao prvo vezu osumnjičenog sa ND „VijestP' pa tek 
onda činjenicu da je došlo do hapšenja zbog sumnje o činjenju ozbiljnog krivičnog djela.

Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da objavi informaciju da je uhapšeno lice 
novinar koji je poznat u javnosti po svom radu u određenom mediju i po svom kritičkom 
odnosu prema „državnim funkcionerima, od predsjednika i premijera, do državnih tužioca Hi 
predsjednika Vrhovnog suda". Uvažavajući pravo emitera da, u granicama njegove slobode 
izražavanja, traži, pribavlja i objavljuje informacije od intereresa za javnost, ne može se 
opravdati objavljivanje informacija koje imaju negativnu konotaciju (na štetu podnosilaca 
prigovora), bez (pokušaja) pribavljanja i objavljivanja komentara tih navoda od strane lica 
na koja se odnose (član 12 stav 3 Pravilnika). Umjesto toga, emiter se odlučio da saopšti 
navode (komentare) o podnosiocima prigovora, medijima i pravnim licima koje predstavljaju 
i na taj način, kako se opravdano ukazuje, dovede ih „и vezu sa iicem kojem se stavlja na 
teret krivično djelo usmjereno na ličnost i integritet djeteta".

- Imajući u vidu da je emiter u fokus svog priloga stavio vezu uhapšenog R.Milića sa medijima
i pravnim licima koje predstavljaju podnosioci prigovora, ne može se opravdati da je ne 
samo propustio da (pokuša da) pribavi i objavi njihov komentar povodom vijesti o hapšenju 
lica sa kojim su (bili) povezani radnim angažmanom. Pored toga, on nije uzeo u obzir 
(prilikom emitovanja priloga u 19:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 časova) njihovo 
saopštenje objavljeno u 18:11 časova u kojem se kaže da „Uprava i zaposleni u Daily Pressu 
(izdavač ND 'Vijesti') su zapanjeni i uznemireni viješću da je  Rajko Milić uhapšen pod 
sumnjom da je  počinio ovo nedostojno djelo. Uprava kompanije očekuje da državni organi u 
zakonitom postupku, uz prezumpciju nevinosti, utvrde istinu i g. Milića, ako se ispostavi da 
je  to učinio, kazne po zakonu".

Ovaj sadržaj se može okarakterisati i kao nepravičan ili neizbalansiran. Naime, dok su u 
prvom dijelu priloga date informacije kojima se ukazuje na hapšenje R.Milića zbog „sumnje 
da je  počinjeno krivično djelo", u nastavku se daje komentar da je on „tipični predstavnik 
stila novinarstva koji dolazi iz ovog tabloida" (kako emiter naziva ND „Vijesti"), koji prati 
pokrivalica sa gospodinom Miodragom Perovićem i Željkom Ivanovićem. Time se može steći 
utisak da se sa njima može povezati ponašanje gospodina Milića, pa i „sumnja da je  
počinjeno krivični djelo". Umjesto objavljivanja pravičnog i izbalansiranog sadržaja, emiter je 
propustio da traži, pribavi i objavi komentar ovih lica ili bar informaciju o razlozima zbog 
kojih emiter nije dobio stav lica koja se pominju i na koja se odnosi komentar u prilogu.

Iznošenjem navoda da je Milić „tipični predstavnik stila novinarstva koji dolazi iz ovog 
tabloida (tj. ND Vijesti)", te da je „sa samododijeijenih pozicija vrhovnih društvenih 
autoriteta .... godinama u svojim tekstovima kritikovao i vrijeđao najviše državne 
funkcionere", emiter je komentarima favorizovao i tendenciozno promovisao svoj interes tj. 
stav da konkurentska medijska kuća neosnovano {„sa samododijeijenih pozicija vrhovnih 
društvenih autoriteta") kritikuje „najviše državne funkcionere".
Prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova 
različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

Nijesu osnovani navodi da postoji osnov za izricanje upravno-nadzorne mjere protiv 
pružaoca usluge elektronske publikacije - portala „Pink M". U članu 12 Zakona o 
elektronskim medijima ne propisuje se nadležnost Agencije da razmatra prigovore na rad 
elektronskih publikacija (već samo pružalaca AVM usluga, alineja 8). Članom 125 Zakona o

6
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org


elektronskim medijima je propisano da se na pravo na ispravku i odgovor u elektronskim 
publikacijama, kao i obaveze u odnosu na njihove sadržaje primjenjuju odredbe čl. 46, 47, 
48 i člana 55 st. 1 i 2 ovog zakona (identifikacija pružaoca elektronske publikacije, pravo na 
ispravku i odgovor, zabrana govora mržnje i diskriminacije, poštovanje privatnosti i 
dostojanstvo građana, zaštita integriteta maloljetnih lica). Za kršenje bilo kojeg od ovih 
standarda od strane elektronske publikacije, Agenciji nije dato pravo da izrekne bilo koju od 
tri mjere koje može izreći u slučaju prižalaca AVM usluga (emiteri i kablovski operatori). 
Upravo su sve odredbe koje se odnose na upravno-nadzorne mjere propisane članovima 138 
do 143 Zakona o elektronskim medjima usmjerene samo na pružaoce AVM usluga, ali ne i 
na elektronske publikacije.

Može se zaključiti da su opravdani podneseni prigovori, kao i da emiter nije doprinio cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti, da događaj nije vjerno prikazao ni omogućio da različiti pristupi i 
mišljenja budu profesionalno i korektno zastupljeni, da je emitovao sadržaj koji nije bio ni pravičan ni 
izbalansiran, da je emitovanjem priloga tendenciozno promovisao samo stavove jedne strane i propustio da 
pruži priliku licima, na račun kojih su iznesene negativne konotacije, da komentarišu date navode.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 7, 8 st. 2, 
11 st. 1 i 2 i čl. 12 stav 3 Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru 
izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru 
programa „TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima 
Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu:

da je emiteru, u više navrata u posljednjih šest mjeseci, izrečeno upozorenje zbog kršenja 
istih programskih standarda;

da je na 162. sjednici održanoj 13.04.2017. godine, Savjet Agencije za elektronske medije 
Savjet Agencije predložio direktoru Agencije da, prilikom sljedećeg kršenja normi Zakona o 
elektronskim medijima ili podzakonskih akata Agencije, od strane emitera „Pink M Сотрапу"
d.o.o., razmotri preduzimanje strožije kazne;

da je izrečena mjera srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će 
upozorenje biti dovoljno da emiter ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiter je posebno upozoren da će ponovno kršenje odredbi iz tač. 1 ovog rješenja, rezultirati 
strožijom mjerom u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva" u 16:00, 17:00, 19:00, 
20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 časa.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Marijana Bojanić, podnositeljka prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

7
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org 
www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.ora

