
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 - 981/4 
Podgorica, 24.05.2018. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 
53/11, 06/13, 55/16 i 92/17) i člana 18 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", br. 56/14, 20/15, 
40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru NVO „Centar za građansko obrazovanje" iz Podgorice (akt zaveden 
kod Agencije pod br. 02-981 od 30.04.2018. godine), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor NVO „Centar za građansko obrazovanje" iz Podgorice, na rad 
privrednog društva „Atlas Media Group" d.o.o. iz Podgorice, emitera televizijskog programa ,,A1 
TV Montenegro" (zaveden kod Agencije pod br. 02-981 od 30.04.2018.g.).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana dostavljanja rješenja.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcQ.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 30. aprila 2018. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen 
je prigovor NVO „Centar za građansko obrazovanje" iz Podgorice, na rad privrednog društva „Atlas Media 
Group" d.o.o. iz Podgorice (u daljem tekstu: emiter), emitera televizijskog programa ,,A1 TV Montenegro" 
(zaveden kod Agencije pod br. 02-981 od 30.04.2018.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na programski sadržaj, emitovan 26.04.2018.g., u informativnoj emisiji 
„Top Al" u 17:06, 18:05, 19:05, 20:05 i 21:06 časova. Podnosilac prigovora navodi da je emiter ,,u svojoj 
informativnoj emisiji, emitovaia prilog pod nazivom 'CGO se pita na RTCG?\

Podnosilac dalje navodi da podnosi prigovor zbog „kršenja obaveze emitera da informativnim 
programom doprinosi cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti o događajima..." i „kršenja obaveze 
emitera...koja se odnosi na obavezu poštovanja načela tačnosti i nepristrasnosti".

Kako se navodi u prigovoru ,,U osporenom prilogu koji se bavi ugovorom između RTCG i Centra za 
građansko obrazovanje (CGO), posvećenog izgradnji kapaciteta urednika i novinara RTCG u oblasti 
istraživačkog novinarstva i profesionalizacije, navodi se da je  'vrijednost ugovora kojeg najvećim dijelom 
finansira Delegacija Evropske unije u Podgorici je  124.309.049,00 eura piše u dokumentu u koji je  'Pobjeda' 
imala uvid", a u nastavku da su „netačno prenijeti podaci o iznosu sa kojim je  finansiram projekat. Sam list 
„Pobjeda", na koji se poziva A l televizija, objavio je  da je  projekat finansiran sa 124.309,49 eura, a 
prenešeno je, vjerujemo I ne slučajno, uvećano od milionskih razmjera".

Podnosilac prigovora smatra da „Ovakvim postupanjem emiter je  suprotno članu 7 i 8 st. 1 Pravilnika 
pristrasno informisao javnost o činjenicama koje se odnose na iznos sredstava namijenjenih za realizaciju 
projekta koji je  finansirala Evropska unija suprotno obavezi o cjelovitom i nepristrasnom informisanju" i 
naglašava da „Iznijetim netačnim informacijama može se kod gledalaca stvoriti pogrešna slika i animozitet 
prema CGO-u...".

Na kraju podnosilac prigovora predlaže da „direktor Agencije za elektronske medije usvoji prigovor... 
i izrekne kaznenu mjeru koja odgovara prirodi i  težini učinjenog prekršaja".

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

http://www.ardcQ.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcq.org


Polazeći od navedenog, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, 
odnosno da li je došlo do kršenja Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem 
tekstu: Pravilnik) i tač. 7.1. izdatog Odobrenja za emitovanje 0-TV-K-02.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je nakon uvida u snimak emitovanih programskih 
sadržaja emitera sačinio nalaz dana 03.05.2018. godine (akt broj 05 - 981/1 od 03.05.2018.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 112 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Pravilnika i Odobrenja za emitovanje br. 0-TV-K-02, Agencija je privrednom društvu „Atlas Media 
Group" d.o.o. iz Podgorice dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da u 
roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-981/2 
od 04.05.2018.god.).

Dana 11.05.2018. godine, emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden kod Agencije 
pod br. 02-981/3 od 11.05.2018.g.), u kojem ističe ,,U petak 27. aprila ove godine u informativnim 
emisijama Top A l', emitovanim u 17:00, 18:00, 19:00, 20:00 i 21:00 čas pročitali su preuzetu vijest sa 
crnogorskih portala da su CGO i RTCG potpisali ugovor vrijedan 124 miliona eura i time napravili nenamjernu 
grešku. Istinita informacija je bila da je  ugovor vrijedan 124 hiljade eura.".

Pored toga, emiter u izjašnjenju navodi da ,,u nedjelju 29. aprila i  u istim terminima objavio 
izvinjenje gledaocima, CGO i javnom servisu zbog nenamjerno učinjene greške". Emitovano izvinjenje i 
objašnjenje je sadržalo i sljedeći navod:

'U informativnoj emisiji Top A l objavili smo omaškom da je  vrijednost ugovora Javnog servisa i 
nevladine organizacije CGO za projekat 'Činjenice su važne objektivno i inovativno novinarstvo' 124,309 
miliona eura, što nije tačno. Ugovor je  vrijedan 124 hiljade i 309 eura. Izvinjavamo se gledaocima A1TV, 
CGO i  Javnom servisi)'.

Na osnovu uvida u snimke emitovanih sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

1. Emiter televizijskog programa ,,A1 TV Montenegro" je, dana 26. aprila 2018. godine, u 
informativnoj emisiji „TOP A l"  u terminu od 17:06:14 do 17:06:52 sati (38 sekundi) emitovao 
prilog koji je predmet prigovora.

U nastavku je dat transkript pojedinih djelova emitovanog programskog sadržaja:

Novinarski tekst -  (voditeljka emisije): „Nevladina organizacija Centar za građansko 
obrazovanje, na osnovu ugovora 'Činjenice su važne - objektivno i inovativno novinarstvo' 
potpisanog sa Javnim servisom, dobila je  ekskluzivno pravo da odlučuje što će biti emitovano u 
emisijama „Replika", „Okvir" i„TV Magazin". Vrijednost ugovora, koji najvećim dijelom finansira 
Delegacija Evropske unije u Podgorici je  124.309.049,00 eura, piše u dokumentu u koji je  
„Pobjeda" imala uvid. U dokumentu piše da Centar za građansko obrazovanje ima pravo da 
kontroliše koji prilozi će biti em ¡tovani, a koji ne".

Tokom navednog novinarskog teksta, kao pokrivalica, korišćena je fotografija sa sjednice 
Savjeta Radio Televizije Crne Gore na kojoj su prikazani neki od članova Savjeta i rukovodstva 
Javnog servisa. U donjem dijelu ekrana emitovana je grafička insertacija „CGO se pita na 
RTCG?".

2. Emiter je prenio informaciju o pitanju od interesa za javnost (realizacija projekta za koji se 
sumnja da omogućava neprimjereno miješanje u rad nacionalnog javnog emitera).

3. Emiter je uočio i ispravio grešku koja je nastala emitovanjem pogrešnog podatka o iznosu sa 
kojim se finansira predmetni projekat. Emitovanim izvinjenjem i ispravkom ranije objavljene 
informacije emiter je otklonio moguće dovođenje u zabludu gledalaca o stvarnom iznosu kojim 
se finansira projekat.

Iz tog razloga, Agencija smatra da u ovom slučaju nije nužno emiteru izricati mjeru upozorenja. 
Kako je utvrđeno uvidom u sadržaje emitovane 29. aprila 2018.godine, emiter je objavio izvinjenje 
gledaocima, CGO i javnom servisu, tako da je emiter odmah ispravio učinjenu grešku i tom prilikom je 
ispravno prenio iznos iz ugovora. Uvažavajući značaj dosljedne primjene propisanih standarda, Agencija je

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


ocijenila da je emiter i bez izricanja upravno-nadzorne mjere usaglasio emitovanje sa Zakonom i Pravilnikom 
i ispravio nenamjerno učinjenu grešku.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 144 Zakona o upravnom postupku, donio odluku kao i dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 

dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
Privredno društvo „Atlas Media Group" d.o.o. 
NVO „Centar za građansko obrazovanje" 
Arhiva

V

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardcq.orQ 
www.ardca.ora

mailto:ard@ardcq.orQ
http://www.ardca.ora

