
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02  -  1 5 5 6 /4  
Podgo rica , 29 .12 .2017 . god ine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 
40/11, 53/11 i 6/13) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 40/16 i 
37/17), postupajući po prigovoru političke partije „Demokratska partija socijalista" (DPS) iz Podgorice, akt 
zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1556 od 21.11.2017.g., direktor Agencije za 
elektronske medije donosi

R J  E Š E N J E

1. P r ih va ta  se p r ig o vo r političke partije „Demokratska partija socijalista" (DPS) iz Podgorice (akt 
zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1556 od 21.11.2017.g.) i privrednom 
društvu „R ad io  i T e le v iz ija  C rna G o re" d.o.o. iz  Podgo rice , ja vn o m  em ite ru  opšteg  
te le v iz ijs ko g  p rog ram a „P rv i p rog ram  T e le v iz ije  C rne  G o re" (TVCG1), iz r iče  se 
upozoren je , kao upravno-nadzorna mjera zbog  k ršen ja  člana 55 stav 6 i člana 56 stav 4 
Zakona o elektronskim medijima, člana 8 st. 1 i 2 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima ("Službeni list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. Odobrenja za 
emitovanje br. O-TV-J-Ol od 25.01.2013. godine, prilikom emitovanja priloga u informativnoj 
emisiji „Dnevnik" u 19:30 časova dana 11.11.2017. godine.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. neispunjavanja obaveze emitera da doprinosi cjelovitom i nepristrasnom informisanju 
javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu (član 55 stav 6 Zakona o elektronskim 
medijima);

b. neispunjavanja uslova za emitovanje televizijskog programa i to da vijesti moraju istinito 
i korektno predočiti činjenice, a različiti pristupi i mišljenja moraju biti primjereno 
zastupljeni, uz poštovanje razlika u mišljenjima o političkim ili privrednim pitanjima (član
56 stav 4 Zakona o elektronskim medijima;

c. kršenja obaveze emitera da u proizvodnji informativnih programa, poštuje načelo 
nepristrasnosti, kao i da se događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i 
mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni (član 8 st. 1 i 2 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Javnom emiteru „Radio i Televizija Crna Gore" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje 
programskih sadržaja u okviru programa TVCG l sa standardima definisanim u Zakonu o 
elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom odobrenju za emitovanje.

4. Javni emiter „Radio i Televizija Crna Gore" d.o.o. dužan je da, u skladu sa članom 140 stav 3 
Zakona o elektronskim medijima, u programu „TVCG l", u okviru informativne emisije „Dnevnik" 
u 19:30 časova, objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja koja glasi:

„Agencija ze elektronske medije izrekla je Javnom emiteru „Radio i Televizija Crna Gore" d.o.o. 
upozorenje zbog kršenja obavaze emitera da informativnim programom doprinosi cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti, uz profesionalnu i korektnu zastupljenost različitih pristupa 
i mišljenja o političkim pitanjima. Upozorenje je izrečeno po prigovoru političke partije 
„Demokratska partija socijalista" (DPS), u vezi sa prilogom emitovanim 11. novembra 2017. 
godine u informativnoj emisiji „Dnevnik" u 19:30".

5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.ora


7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 21.11.2017. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen je 
prigovor političke partije „Demokratska partija socijalista" (DPS) iz Podgorice, na rad Javnog preduzeća „Radio 
i Televizija Crne Gore" d.o.o. iz Podgorice (u daljem tekstu: RTCG), kao javnog emitera opšteg televizijskog 
programa „Prvi program Televizije Crne Gore" - TVCG l (zaveden kod Agencije pod br. 02-1556 od
21.11.2017.g.).

Predmetni prigovor se odnosio na priloge emitovane 11. novembra 2017. godine u informativnoj 
emisiji „Dnevnik" u 19:30 časova. Podnosilac prigovora navodi da je u predmetnoj emisiji „prikazan prilog 
povodom najavljenog mogućeg bojkota sjednice Glavnog grada od strane podgoričkog odbora Demokratske 
Crne Gore", kao i da je istom „prethodila ... i  izjava predsjednika DEMOSa, gospodina Miodraga Lekića, 
povodom izjave evropskog komesara, gospodina Johanesa Hana, o neophodnosti povratka opozicije u 
parlament". Podnosilac prigovora smatra da je u predmetnom prilogu „sporna ... nova cenzura ... proistekla 
od strane uredničkog tima Javnog servisa", jer, kako ističe, povodom „izjave Demokratske Crne Gore, pravo 
na slobodu izražavanja i pravo na političku reakciju iskoristio je poslanik u Skupštini Crne Gore, gospodin Miloš 
Nikolić, ali ta izjava nije prenijeta ni tokom navedene informativne emisije niti u nekoj od narednih".

Takođe, kako se navodi u prigovoru i „osvrt na obraćanje gospodina Lekića imao je  još jedan poslanik 
parlamenta, gospodin Nikola Rakočević". Imajući u vidu navedeno, podnosilac prigovora zaključuje da je „и 
oba slučaja ... javnost uskraćena da čuje ... predstavnike vladajuće Demokratske Partije Socijalista koji imaju 
... drugačije viđenje od onih koje su ... prezentovali gospodin Čadenović (Demoratska Crna Gora) i gospodin 
Lekić (DEMOS)".

Podnosilac prigovora je istakao obavezu emitera, propisanu Pravilnikom o programskim standardima u 
elektronskim medijima, da „svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i 
komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, iii neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja", 
kao i da „činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja i komentara". Po njegovom mišljenju „и 
pomenutom prilogu su ... plasirane izjave pojedinih članova opozicije bez mogućnosti da pravo na svoje 
mišljenje iznese parlamentarna većina, odnosno njeni poslanici". On smatra i da „cjelokupan prilog predstavlja 
kršenje novinarske etike od strane uredničkog tima RTCG-a, koji niti jednim aktom nije pružio priliku 
predstavnicima vlasti da snagu svojih argumenata predoče i u pomenutoj informativnoj emisiji", kao i da bi 
„zadatak Javnog servisa morao da bude borba za prezentaciju sukobljenih političkih stavova, a ne monolozi 
kojima se vrijeđa svrha postojanja ove emisije ali i cjelokupna crnogorska javnost koja očekuje širi spektar 
demokratskih kapaciteta kod uredničkog tima RTCG-a."

Podnosilac prigovora smatra da su prekršeni čl. 55 stav 6 i 56 stav 4 Zakona o elektronskim medijima 
u pogledu ravnopravnosti, objektivnosti i prava da se čuje i 'druga strana'". Podnosilac prigovora 

naglašava da „urednički tim dozvoljava predsjedniku DEMOS-a i odborniku Demokrata da šalju svoje političke 
stavove a to isto pravo uskraćuju poslanicima DPS-a, uz očigledno kršenje obaveze pravila 'saslušanja druge 
strane'”.

Podnosilac prigovora zaključuje da se „plaše da će se ovakva praksa nastaviti na štetu razvoja 
demokratije, pluralizma, slobode izražavanja, novinarskih načela ali i zakonskih propisa" i podsjeća „da je  
članom 10 Evropske konvencije o ljudskim pravima zajemčena obaveza svih država potpisnica pomenutog 
ugovora da garantuju slobodu izražavanjđ', pa samim tim i „pravo predstavnika DPS-a da iznesu svoje 
mišljenje, ali i pravu naših građana da budu objektivno informisani o dešavanjim u društvu". On ukazuje da 
„Pravilnik propisuje da su emiteri odgovorni za sve objavljene sadržaje, bez obzira na njihov izvor, kao i za 
profesionalne aktivnosti iica koja su zaposlena u njima (čl. 5 st. 1)", kao i da, ako se neko „svjesno oglušio o 
profesionalnu obavezu da ravnomjerno i objektivno prenese izjave dvojice poslanika, cijeni da za to treba da 
bude odgovoran".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima (u daljem tekstu: Zakon), 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) i Odobrenja za 
emitovanje.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak emitovanogih programskih 
sadržaja emitera TVCG l i sačinio nalaz dana 22.11.2017. godine (akt broj 05-1556/1 od 22.11.2017.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i čl. 111 i 112 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenica da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Zakona, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje br. O-TV-J-Ol, Agencija je Savjetu RTCG dostavila

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da u roku od sedam dana od dana prijema 
zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1556/2 od 22.11.2017.god.).

Dana 18.12.2017.g., Savjet javnog emitera „Radio i Televizija Crne Gore" (u daljem tekstu: Savjet 
RTCG) dostavio je Agenciji pisano izjašnjenje br. 01-6779 od 15.12.2017.g. (akt zaveden kod Agencije pod br. 
02-1556/3 od 18.12.2017. god.) u kojem se navodi „da je Savjet RTCG na sjednici održanoj u petak
15.12.2017.g., razmotrio Izvještaj Komisije za predstavke i prigovore siušaiaca i gledalaca br. 01-6732 od
14.12.2017. godine i donio Preporuku da se odbije prigovor".

Kao sastavni dio izjašnjenja dostavljen je Izvještaj Komisije za predstavke i prigovore siušaiaca i 
gledalaca akt br. 01-6732 od 14.12.2017.g. (u daljem tekstu: Izvještaj), kojem se navodi zaključak da 
predmetnim prilozima „nije došlo do kršenja profesionalnih principa i standarda RTCG". U Izvještaju se 
ukazuje i da Urednički tim informativnog programa, smatra da „...prigovori Demokratske partije socijalista ... 
nijesu opravdani i da ih zbog toga ne treba prihvatiti". Pri tome, urednički tim je ukazao na sljedeće:

„и izvještaju sa konferencije za novinare Demokratske Crne Gore u Dnevniku 2, u 19:30, ni 
jednom riječju nije pomenuta Demokratska partija socijalista, što se može vidjeti i  iz nalaza 
Agencije .... U novinarskom smislu, ta partija nije druga strana za izvještavanje u ovom 
slučaju. Obraćanje Demokrata bilo je usmjereno na 'nadležne državne organe', koje ta partija 
poziva da istraže kako navode 'pritiske i ucjene' kojima su, 'njihovi kandidati za odbornike bili 
izloženi'... Takođe, izjava poslanika DPS-a Miloša Nikolića ne odnosi se na dio izjave 
Demokrata koju je  TVCG prenijela u Dnevniku 2, što se može vidjeti iz nalaza Agencije ..." U 
vezi sa tim ukazuju na „Ипк sa izjavom poslanika DPS-a Nikolića koju je objavila Demokratska 
partija socijalista na njihovom sajtu (Ипк: http://www.dps.me/viiesti/6441-iziava-poslanika- 
dps-a-miloa-nikolia~).

„povodom prigovora ... da nisu objavili reakciju poslanika ... Nikole Rakočevića na saopštenje 
lidera DEMOS-a Miodraga Lekića," istakli su da je „... saopštenje Rakočevića, na e-mail 
Dnevnika stiglo 90 minuta prije saopštenja Lekića, pa se ne može raditi o reakciji na 
saopštenje predsjednika DEMOS-a". Oni takođe ističu da „... Rakočević u njegovom 
saopštenju ne pominje Miodaraga Lekića niti navode iz Lekićevog saopštenje". U vezi sa tim 
ukazuju na link sa izjavom Rakočevića i transkript njegove izjave dostupan na veb sajtu 
DPS.ME (tittp://www.dps.me/viiesti/6438-iziava-poslanika-dPS-nikole-rakoevia-aodinu-dana- 
opozicione-aaoniie).

Na osnovu  in fo rm ac ija  i navoda sad ržan ih  u p rigovo ru  i iz ja šn jen ju  em ite ra , kao  i u v ida  u 
sn im ak  em ito van ih  sad rža ja , A gen c ija  k on s ta tu je  sljedeće:

1. Dana 11. novembra 2017. godine, RTCG je u programu TVCG l u periodu od 19:41:50 do 19:42:20
sati (30 sekundi), u informativnoj emisiji „Dnevnik", emitovala prilog koji je predmet prigovora (u
daljem tekstu: Prvi prilog), sa sljedećom sadržinom (transkript):

N ov in a rsk i te k s t (OFF): „Poziv evropskog komesara Johanesa Hana opoziciji da se vrati u 
Parlament i upozorenje da će se postojeća situacija negativno odraziti na ugied zemlje, jeste direktna 
ponuda da država sa krnjim Parlamentom i vlašću koja nije zainteresovana da se nađe demokratsko 
rješenje za izlazak iz krize, ne može napredovati u daljim evropskim integracijama, ocijenio je  
predsjednik DEMOS-a Miodrag Lekić. Kako je  rekao, DEMOS smatra da treba stati na kraj izbornim 
prevarama i misticizmu, tješiti krizu i otvoriti novu stranicu u izgradnji demokratski pravne države".
Kao pokrivalica za navedeni dio teksta korišćeni su snimci sa sjednica radnih tijela DEMOS-a, kao i 
fotografije g-dina Miodraga Lekića.

2. Dana 11. novembra 2017. godine, RTCG je u programu TVCG l u periodu od 19:42:21 do 19:42:53
sati (32 sekunde), u informativnoj emisiji „Dnevnik", emitovala prilog koji je predmet prigovora (u
daljem tekstu: Drugi prilog), sa sljedećom sadržinom (transkript):

N o v in a rsk i te k s t  (OFF): „Podgorički odbor Demokratske Crne Gore bojkotovaće sjednicu skupštine 
Glavnog grada, zakazanu za 14. novembar. Na taj korak su se odlučili u znak protesta zbog, kako 
navode, kampanje koja se vodi protiv njihove partije u Mojkovcu, Cetinju i Tuzima.

V la d im ir  Č ađenov ić  -  P re d s je d n ik  O dbora g lavnog  g rada  D em okra tske  C rne  Gore: „Ukoliko 
naši kandidati za odbornike za Skupštinu opštine Tuzi budu izloženi novim pritiscima i ucjenama, 
najavljujemo trajni bojkot rada Skupštine Glavnog grada. Ako najhitnije nadležni državni organi ne 
pronađu izvršioce krivičnih djela i svojim radnjama ne pokažu da u Crnoj Gori niko ne može biti iznad 
zakona".

Kao pokrivalica za navedeni dio teksta korišćeni su snimci sa press konferencije Demokratske Crne

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.dps.me/viiesti/6441-iziava-poslanika-
http://www.dps.me/viiesti/6438-iziava-poslanika-dPS-nikole-rakoevia-aodinu-dana-
mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


Gore.

3. Zakonom o elektronskim medijima je propisano, u čl. 55 st. 6, da je emiter dužan da doprinosi: 
slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima 
u zemlji i inostranstvu, kao i poštovanju i promociji osnovnih ljudskih prava i sloboda, demokratskih 
vrijednosti, institucija i pluralizma ideja.

4. Zakonom o elektronskim medijima je propisano, u čl. 56 st. 4, da emitovanje radijskog ili televizijskog 
programa mora da ispunjava sljedeće uslove: događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i 
mišljenja moraju biti primjereno zastupljeni; vijesti moraju istinito i korektno predočiti činjenice i 
događaje, moraju biti nepristrasne i profesionalno korektne; mišljenja i komentari moraju biti odvojeni 
i njihov izvor ili autor prepoznatljiv; mora se podsticati nepristrasnost, uz poštovanje razlika u 
mišljenjima o političkim ili privrednim pitanjima.

5. Članom 8 Pravilnika propisana je dužnost elektronskim medijima da u proizvodnji informativnih 
programa poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane 
diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane. Takođe je propisano, 
u stavu 2 istog člana, da se događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti 
profesionalno i korektno zastupljeni.

6. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo nepristrasnosti kao obaveza elektronskih medija da 
činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim 
sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili montiranje 
djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni smisao 
saopštenog.

7. Polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, oni su slobodni da 
određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše propise. Ne 
može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa svojom uređivačkom politikom, traži, 
pribavlja, objavljuje i prenosi informacije od interesa za javnost.

8. Kad je riječ o P rvom  p rilogu , emiter je dao doprinos informisanju javnosti ako se ima u vidu stav 
jedne političke partije (DEMOS) u vezi sa „pozivom evropskog komesara Johanesa Hana da se 
opozicija vrati u parlament". Međutim emiter je propustio da pruži cjelovitu i blagovremenu 
informaciju i objasni povodom koje izjave J.Hana je iznesen stav DEMOSa. Naime, prilog ne sadrži 
informaciju (odrednicu) o neposrednom povodu za davanje i prenošenje ocjene „predsjednika 
DEMOS-a Miodrag Lekića". S obzirom da je poziv za J.Hana opoziciji da se vrati u parlement dat 
prilikom njegove posjete Crnoj Gori u junu 2017. godine, iz priloga se ne može zaključiti da li je povod 
za emitovanje predmetnog priloga, bila (zakašnjela) reakcija DEMOSa na tada datu izjavu ili, možda, 
tekst Dnevnih novina u izdanju za 11-12. novembar 2017. godine u kome se kaže: „Komesar Evropske 
komisije za proširenje, Johanes Han, pozvao je  sve političke partije u Crnoj Gori da se vrate u 
parlament i nastave da rade zajedno. 'Pozivam ih da se vrate u parlament i takođe Vladu da uradi sve 
da u bijedi opoziciju Hi dio opozicije da se vrate, jer je Skupština institucija demokratije', naglasio je 
Han odgovarajući na pitanje našeg novinara na jučerašnjem zatvaranju konferencije Mediji na 
Zapadnom Balkanu u Tirani".
Ukoliko je RTCG prenio reakciju DEMOSa na izjavu J.Hana od prethodnog dana iz Tirane, onda se 
može zaključiti da je emiter doprinio blagovremenom informisanju javnosti o ponovljenom pozivu 
visokog zvaničnika EK opoziciji da se „vrate u parlament i takođe Viadu da uradi sve da ubijedi 
opoziciju ili dio opozicije da se vrate", kao i stavu (reakciji) jedne političke partije tim povodom, što su 
pitanja od interesa za javnost. Sa druge strane, RTCG nije pružio cjelovitu informaciju o tome da li se 
radi o ranijem ili novom (ponovljenom) pozivu J.Hana upućenom političkim akterima u Crnoj Gori.

Pored toga, RTCG je propustio da zatraži ili kad je već dobio (90 minuta prije izjave M.Lekića) i objavi 
stav druge ili drugih političkih partija. Bez obzira što „Rakočević u njegovom saopštenju ne pominje 
Miodaraga Lekića niti navode iz Lekićevog saopštenje", kao i bez obzira što se u Izjavi Rakočevića 
(dostupnoj na veb sajtu DPS http://www.dps.me/viiesti/6438-iziava-poslanika-dps-nikole-rakoevia- 
godinu-dana-opozicione-aaoniie) ne navodi da se ona odnosi na izjavu J.Hana ili DEMOSa, ne može se 
opravdati stav emitera da objavi reakciju samo jedne političke partije, a ne zatraži ili predstavi stav ili 
stavove drugih političkih partija, po ovom pitanju.

Na ovaj način emiter je propustio da vjerno prikaže događaj, kao i da profesionalno i korektno 
predstavi mišljenja ili stavove i drugih opozicionih i partija na vlasti (suprotno članu 8 st. 2 Pravilnika),

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.dps.me/viiesti/6438-iziava-poslanika-dps-nikole-rakoevia-
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


pa se može zaključiti da je lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara diskriminatorno uticalo na 
predstavljanje teme priloga (čime je prekršeno načelo nepristrasnosti).

Dakle, može se zaključiti da emiter nije doprinio cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti (član
56 stava 4 Zakona o elektronskim medijima), nije na nepristrasan i korektan način predočio činjenice, 
nije omogućio da različita mišljenja budu primjereno zastupljena, uz poštovanje razlika u mišljenjima
o aktuelnim političkim pitanjima (član 56 stava 4 Zakona o elektronskim medijima).

9. Kad je riječ o d rugom  p rilogu , emiter je dao doprinos cjelovitom i blagovremenom informisanju 
javnosti o najavi bojkota predstojeće sjednice skupštine Glavnog grada od strane podgoričkog odbora 
Demokratske Crne Gore. Korektno i nepristrasno su predočene činjenice i događaj (najava bojkota 
data na pres konferenciji političke partije). Ovaj prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje 
„načela objektivnosti", koje obavezuje emitera da svako stanovište predstavi na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja. Prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela 
nepristrasnosti", koje se odnosi na obavezu emitera da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, 
mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da 
diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog predstavljanja. Prilog nema interpretativnih 
elemenata (komentara, ocjena i vrijednosnih sudova) koji nijesu primjereni vijestima i izvještajima kao 
novinarskim žanrovima. Snimak izjave Miloša Nikolića od 11. novembra 2017. godine (dostupan na 
veb sajtu DPS http://www.dps.me/viiesti/6441-iziava-Doslanika-dps-a-miloa-nikolia'). na koju se 
ukazuje u prigovoru, ne odnosi se na najavu bojkota Skupštine Glavnog grada. Iz podnesenog 
prigovora, kao ni iz izjašnjenja RTCG, ne može se zaključiti da li je informacija o dostupnosti tog 
snimka (objavljenog na veb sajtu DPSa 11.11.2017.g. u 18:23) dostavljena RTCG kao reakcija DPSa 
na najavu bojkota skupštine Glavnog grada. Zbog toga se ne može govoriti o uskraćivanju prava 
predstavnika DPSa da iznese svoje viđenje ili reakciju povodom predmetne najave bojkota.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tač. 7.1 izdatog odobrenja za 
emitovanje br. O-TV-J-Ol od 25.01.2013. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je RTCG objavljivanjem Prvog priloga, prekršio član 55 stav 6 i član 56 stav 4 
Zakona o elektronskim medijima, član 8 st. 1 i 2 Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je,
saglasno čl. 139, 140 i 141. Zakona, donio odluku kojom se emiteru izriče upravno-nadzorna mjera 
upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa „TVCG l" sa standardima 
definisanim u Zakonu, podzakonskim aktima Agencije i izdatim odobrenjima za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrečena mjera 
srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativne emisije „Dnevnik" u 19:30 časova.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO  0  PR AVN O M  SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Savjet „Radio i Televizija Crne Gore", predsjednik
- „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o., izvršna direktorica
- „Televizija Crne Gore", direktor
- Politička partija „Demokratska partija socijalista", podnosilac p
- Arhiva

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.orQ
www.ardca.ora

http://www.dps.me/viiesti/6441-iziava-Doslanika-dps-a-miloa-nikolia'
mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.ora

