
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1378/4 
Podgorica, 18.12.2017. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11, 6/13 i 55/16) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 
20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru političke partije „Demokratska Crna Gora", akt zaveden kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-1378 od 20.10.2017.g., direktor Agencije za elektronske medije 
donosi

R 3 E Š E NJ E

1. Prihvata se prigovor političke partije „Demokratska Crna Gora" iz Podgorice, akt zaveden kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-1378 od 20.10.2017.g. i privrednom društvu „Pink M 
Сотрапу" d.o.o. Podgorica, emiteru televizijskog programa ,,TV Pink M", izriče se 
upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja člana 55 stav 6 i člana 56 stav 4 
Zakona o elektronskim medijima, čl. 7 stav 1, 8 st. 1, 11 st. 1 i 2 i 12 st. 3 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima („Službeni list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i 
tačke 7.1. Odobrenja za emitovanje broj OTV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja 
priloga u informativnim emisijama „Minut dva" dana 18. oktobra 2017. godine u 9:00, 10:00, 
11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 17:00, 19:00 i 22:00 časa.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. neispunjavanja obaveze propisane članom 55 stava 6 Zakona o elektronskim medijima i 
članom 7 Pravilnika da je emiter dužan da doprinosi slobodnom, istinitom, cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu.

b. neispunjavanja uslova propisanih članom 56 stava 4 Zakona o elektronskim medijima za 
emitovanje televizijskog programa i to da se događaji moraju vjerno prikazati, a vijesti 
moraju istinito i korektno predočiti činjenice i događaje i biti nepristrasne i profesionalno 
korektne.

c. nepoštovanja obaveze emitera da u proizvodnji informativnih programa poštuje načela 
tačnosti, objektivnosti i nepristrasnosti (član 8 stav 1 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

d. nepoštovanja obaveze da informativno-politički i programi o tekućim događajima moraju 
biti pravični i izbalansirani, kao i da se programskim sadržajima ne smiju tendenciozno 
promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca (član 11 stav 1 
i 2 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima).

e. kršenja obaveze emitera da, kada se u programskim sadržajima iznose navodi o 
nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun 
bilo koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pruži priliku da učestvuju 
u programu ili da komentarišu date navode (član 12 stav 3 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Сотрапу" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih 
sadržaja u okviru programa ,,TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatim Odobrenjem za emitovanje.

4. Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, u programu ,,7V Pink M", u okviru informativne emisije „Minut, dva" u

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.ora


9:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 17:00, 19:00 i 22:00 časa, objavi informaciju o 
izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja koja glasi:

„Agencija ze elektronske medije izrekla je emiteru „IV Pink M" upozorenje zbog kršenja načela 
tačnosti, objektivnosti i nepristrasnosti, odnosno propuštanja da svojim informativnim 
programom doprinosi slobodnom, istinitom, cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, 
kao i obaveze da informativni porgrami moraju biti pravični i izbalansirani, a činjenice i 
događaji korektno i profesionalno predočeni. Takođe, emiter nije pružio priliku da učestvuju u 
programu ili da komentarišu navode osobe na čiji račun su izneseni navodi o nepodobnim 
djelima ili negativne konotacije. Upozorenje je izrečeno po prigovoru političke partije 
„Demokratska Crna Gora" u vezi sa prilozima emitovanim 18. oktobra 2017. godine u 
informativnim emisijama „Minut dva" u 9:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 17:00, 19:00 i 
22:00 časa".

5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 20. oktobra 2017. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
dostavljen je prigovor političke stranke "Demokratska Crna Gora", na rad privrednog društva „Pink M 
Сотрапу" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao emitera televizijskog programa ,,TV Pink M" (zaveden kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-1378 od 20.10.2017.g.).

Prigovor se odnosi na programske sadržaje emitovane dana 18.10.2017.g. u 9:00, 10:00, 11:00, 
12:00, 13:00, 14:00, 17:00, 19:00 i 22:00 časa u informativnoj emisiji „Minut, dva". U predmetnim 
informativnim emisijama se, kako se ističe u prigovoru, „navode i prenose neistinite činjenice da je  
novinar Pink M televizije na pres konferenciji Demokrata dana 17.10.2017. godine postavljao pitanja 
predsjedniku Demokratske Crne Gore A/eksi Bečiću, na koja je  on odbio da odgovori".

Kako se u prigovoru navodi, „novinar Pink M televizije koji je  prisustvovao konferenciji za 
medije u sjedištu Demokratske Crne Gore nije postavio ni jedno pitanje, a naročito ne ono koje je  
emitovano i prenijeto u informativnoj emisiji 'Minut, dva' dana 18.10.2017. godine u redovnim 
terminima ove emisije tokom cijelog dana, sljedeće sad rži ne: 'Zanima nas zašto u saopštenjima 
Demokrate otvoreno brane javni servis. Da И tako potvrđujete da imate uticaj na čelne ljude tog medija, 
kako veći dio javnosti i  misli'. Po mišljenju podnosioca prigovora „и pitanju je  izmišljena informacija, koja 
je  prenijeta sa namjerom da javnost dovede u zabludu. Takođe, na bazi izmišljene informacije, 
odnosno postavljenog pitanja, konstruisana je  vijest prenijeta u istom informativnom programu." Kao 
potvrdu svojih navoda, podnosilac prigovora je dostavio CD sa video zapisom kompletne konferencije 
za medije održane 17.10.2017. godine u sjedištu „Demokratske Crne Gore".

Prigovor se odnosi i na tekst pod nazivom „Bečić bez stava o ključnim državnim pitanjima", 
objavljen na portalu www.pinkm.me. u kome se, kako ističe podnosilac prigovora „navode i prenose 
neistinite činjenice, da je  novinar Pink M televizije na konferenciji za medije 17.10.2017. godine 
postavljao pitanja predsjedniku Demokratske Crne Gore Aleksi Bečiću, na koje on nije htio da 
odgovori."

Podnosilac prigovora naglašava da „novinar Pink M televizije koji je  prisustvovao konferenciji za 
medije u sjedištu Demokratske Crne Gore nije postavio ni jedno pitanje, a naročito ne ono koje je  
emitovano i prenijeto u video prilogu teksta 'Bečić bez stava o ključnim državnim pitanjima' 
objavljenog dana 18.10.2017.godine, sledeće sadržine: 'Svojevremeno ste govorili da nemate nikakve 
veze sa kriminalom i da nikada n/jeste imali te žustro napadali najjaču partiju DPS, a otkrili su sumnjivost 
Gorana Slovinića visokog funkcionera Demokrata i privodili takođe visokog funkcionera Nikolu Sjekloću'. 
Takođe je  u pitanju izmišljena informacija koja je  prenijeta sa očiglednom tendencijom da javnost 
dovedu u zabludu. Na osnovu izmišljenog pitanja, nastavljeno je  dalje širenje informacija neistinite 
sadržine, ..."

Kao potvrdu svojih navoda, podnosilac prigovora je dostavio CD sa video zapisom kompletne 
konferencije za medije održane 17.10.2017. godine u sjedištu „Demokratske Crne Gore".

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.oro

http://www.ardcg.org
http://www.pinkm.me
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.oro


U prigovoru se ističe i da je „navedeno je  da je  Goran Slovinić 'visoki funkcioner Demokrata', a 
imenovanom je  još 12. januara tekuće godine prestalo članstvo u svim organima partije, što je  takođe 
prezentovano javnosti, a o čemu je  i Pink M televizija bila upoznata. Takođe, imenovani nikada nije 
bio ni funkcioner, a naročito ne 'visoki funkcioner' kako se tendencioznim neistinama navodi od strane 
Pink M televizije."

Po mišljenju podnosioca prigovora, emiter je prekršio član 56 stav 4 Zakona o elektronskim medijima
i član 11 st. 1, 2, 3, 4 i 5 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, pa predlaže da 
Agencija „usvoji prigovor, sankcioniše Pink M televiziju (Pink M сотрапу DOO) u skladu sa zakonom i 
istu upozori da prekine sa kršenjem Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik).

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 24.10.2017. godine (akt broj 05-1378/1 od 
24.10.2017.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 111 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru dostavila 
predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od sedam dana od dana prijema 
zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1378/2 od 25.10.2017.god.).

Dana 26.10.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1378/3 
od 26.10.2017.god.) u kojem se navodi da „podnosioci prigovora nigdje ne navode dokaze kojima se 
osporava tačnost navoda naše televizije", kao i da emiter „и pomenutom prilogu ne krši ni jedan 
crnogorski zakon, ..., niti Pravilnik o programskim standardima u elektronskim medijima".

Emiter ističe da su „netačni navodi Demokratske Crne Gore 'da je  u prilogu navedeno da je  
novinar Pink M televizije na pres konferenciji Demokrata dana 17.10.2017. godine postavljao pitanja 
predsjedniku Demokratske Crne Gore Aleksi Bečiću, na koja on nije htio da odgovori', i tvrdi da 
„precizno u prilogu, a što je  jedina istina, se kaze 'novinarima ni naše niti drugih medijskih kuća nije 
htio da odgovara na pitanja na pres konferenciji".

Emiter ukazuje da „...па početku i na kraju pomenute pres konferencije, ..., uvodničar 
napominje da su pitanja dozvoljena 'samo na temu', a tema je  'Izbori u Mojkovcu'". Takođe, emiter je 
potvdio da su njihova pitanja bila „van teme".

Povodom prvog pitanja („Zanima nas zašto u saopštenjima otvoreno branite Javni servis? Da ii 
tako potvrdjujete da imate uticaj na čelne ljude tog medija kako veći dio javnosti i  misii?) emiter 
ukazuje da „и prilog tome postoje saopštenja Demokrata dostupna javnosti, a koja koriste za 
tzv.pokrivalice".

U vezi sa drugim pitanjem {„Svojevremeno ste govorili kako nemate veze sa kriminalom, i da 
nikada nijeste imali, te žustro napadali najjaču partiju DPS, a otkrili su nadležni sumnjivost Gorana 
Slovinića, visokog funkcionera Demokrata i privodili takodje visokog funkcionera Nikolu Sjekloću?") 
emiter ukazuje da „... na zvaničnom sajtu Demokrata u Budvi tog 17.10.2017. Slovinić je  bio upisan 
među članovima partije". Emiter je ukazao da su, zbog toga imali „spremno potpitanje - da Demokrate 
svakako ne spore da je  i do januara Slovinić Goran bio funkcioner, a nadležni ga sumnjiče za 
nelegalnosti')".

Povodom ovih navoda emiter je ukazao „...da su pitanja bila van teme i u žeiji da ispoštuje 
protokol te partije, ... novinarka ...je, tražila da Bečića na samom kraju pita odvojeno, nekoliko pitanja 
van teme, što su nam i novinarka i kamerman i potvrdili, a na šta je  Rabrenović dobila negativan 
odgovor."

Kako se navodi u izjašnjenju, novinarka je  nakon pres konferencije Demokrata u utorak 
17.10.2017 pokušala da postavi pitanja van teme, predsjedniku te stranke Aleksi Bečiću. ... Pošto je  
uvodničar u pres konferenciju naglasio da bi pitanja trebalo da budu u skladu sa temom, a u želji da 
ispoštuje proceduru, po završetku tih tematskih pitanja, novinarka Rabrenović je  pitala jednog od tih

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


prisutnih aktivista Demokrata (jer je  gospodin Bečić već istupio iz prostorije zbog ograničenosti 
prostora): 'da li može da ga pozove i obezbijedi jo j da mu postavi pitanja van teme iz redakcije Pink M-
a, je r već imamo kameru tu na poziciji', na šta je  dobila negativan odgovor. Zato je  u našoj 
informativnoj formi navedeno da novinarima naše niti drugih medijskih kuća nije bilo dozvoljeno da 
pitamo, van tema."

Emiter smatra da nije prekršio ni Zakon o elektronskim medijima ni Pravilnik o programskim 
standardima, ukazuje da podnosilac prigovora "nijesu iskoristili pravo na ispravku i odgovor iz člana 26 
Zakona o medijima" i predlaže da Agencija,,odbije prigovor kao neosnovan".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida 
u snimak emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Emiter je, dana 18. oktobra 2017. godine, u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 
08:59:53 do 09:04:36 sati (4 minuta 43 sekunde) emitovao prilog koji je predmet prigovora (Prvi 
prilog).

Novinarski tekst -  (OFF1): „Da je Javni servis odavno postao opozicioni svjedoci su crnogorski 
građani preko godinu. Vidjelo se to po naručenim temama iz vrha pojedinih opozicionih partija. 
Mjesta u prvim minutima informativnih emisija uvijek je  bilo za predstavnike marginalnih političkih 
stranaka, ali i samozvane stručnjake i eksperte. Da je  sve tako, potvrda stiže i iz opozicionih krugova. 
Nakon sjednika koji su organizovali kako bi besjedili o već ranije saopštenim stavovima, jasno su 
poručili da njihov sada omiljeni medij ne smije niko da takne".

Tokom navedenog dijela priloga kao pokrivalice se koriste djelovi snimaka emitovanih u emisiji 
„Dnevnik" TVCG1 (na kojima se prikazuju predstavnici različitih opozicionih stranaka i predstavnici 
različitih nevladinih organizacija). Dio priloga, u trajanju od 08:59:53 do 09:00:12 sati, u donjem 
desnom dijelu ekrana, označen je kao materijal RTCG. Kao pokrivalica, takođe, se koriste i snimci, 
bez prostornih ili vremenskih oznaka, sa skupa kojem prisustvuju opozicione političke partije i 
fotografija (screenshot) teksta obravljenog na portalu (nije vidljivo kojem): „Petorka ne odustaje od 
zahtjeva, DPS upozorili da se ne miješa u javni servis".

Novinarski tekst -  (OFF2): „Građanska opozicija upozorava DPS da odustane od svima vidljive i 
opasne akcije potkopavanja Javnog servisa vraćanjem pod svoju partijsku kontrolu. Iskazujemo 
spremnost da svim demokratskim sredstvima spriječimo realizaciju ove namjere koja bi Crnu Goru 
dodatno udaljila od demokratskog epiloga krize".

Kao pokrivalica za navedeni dio priloga koristi se statična slika (slajd) na kojoj se pored fotografija 
opozicionih predstavnika (g-din Aleksa Bečić, g-din Dritan Abazović, g-din Ranko Krivokapić, g-din 
Miodrag Lekić i g-din Vladimir Joković) ispisuje tekst iz govornog dijela priloga.

Novinarski tekst -  (OFF1): „I gle čuda među onima koji sada velikodušno brane Javni servis od 
navodnih političkih pritisaka je i predstavnik sada marginalne političke stranke koji je  nekada 
zamjerao uredništvu RTCG-a što je  njegova izjava emitovana tek u četrnaestom minutu. Spreman je, 
kako reče, sada i protestima da ga odbrani. Zaboravljaju Krivokapić i njegova takozvana građanska 
družina kako su prošle godine mjesecima smjenjivali rukovodstvo Javnog servisa. Konačno su, reklo 
bi se, dobili uređivačku strukturu po volji".

Tokom navedenog dijela priloga koriste se snimci, bez prostornih ili vremenskih oznaka, na kojima se 
dominantno vidi g-din Ranko Krivokapić, snimci sa sjednica Savjeta RTCG na kojima se prikazuju g-đa 
Andrijana Kadija i g-din Vladan Mićunović, kao i fotografija (screenshot) teksta obravljenog na portalu 
(nije vidljivo kojem): „Bez smjena urednika u RTCG nema dogovora".

Prilog se nastavlja emitovanjem video snimka izjave g-dina Miloša Nikolića iz Demokratske partije 
socijalista.

Miloš Nikolić, DPS: „Samo bih podsjetio da je, upravo tada, SDP sa URA-om i sa ostalim partijama 
takozvane građanske opozicije us/ovio, da tako kažem, Vladu izbornog povjerenja, time i dalje 
održavanje parlamentarnih izbora direktnim i neposrednim pritiskom na Javni servis, zahtijevom da se 
smijeni urednica Javnog servisa Radojka Rutović, čime je izvršen direktan politički pritisak".

Novinarski tekst -  (OFF1): „Novinarima ni naše niti drugih medijskih kuća Aleksa Bečić nije htio 
da odgovara na pitanja na redovno zakazanoj pres-konferenciji. Naučio samo da kaže što mu je  
napisano, opozicionar Demokrata, nije odgovorio na naše sledeće pitanje:

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcq.org


Navedeni dio priloga je pokriven snimcima sa konferencije za štampu Demokratske Crne Gore.

Novinarski tekst -  (OFF2): „Zanima nas, zašto u saopštenjima otvoreno Demokrate brane Javni 
servis? Da ii tako potvrđujete da imate uticaj na čelne ljude tog medija kako veći dio javnosti i misli?"

Kao pokrivalica za navedeni dio priloga koristi se statična slika (slajd) na kojoj se pored fotografije g- 
dina Alekse Bečića ispisuje pitanje iz govornog dijela priloga.

Novinarski tekst -  (OFF1): „То što na Javnom servisu koji plaćaju svi crnogorski građani, gotovo 
da nema mjesta za predstavnike DPS-a i koalicionih partnera, za opozicionare nije sporno, dobili su 
konačno urednike po mjeri".

Kao pokrivalice se koriste djelovi snimaka emitovanih u emisiji „Dnevnik" RTCG (na kojima se 
prikazuju predstavnici različitih opozicionih stranaka). Dio priloga, u trajanju od 09:02:02 do 09:02:12 
sati, u donjem desnom dijelu ekrana, označen je kao materijal RTCG.

Prilog se nastavlja emitovanjem video snimka izjave g-dina Vladimira Jokovića iz Socijalističke 
narodne partije.

Vladimir Joković - SNP: „M i ne mislimo da je  jednostrano izveštavanje, no mislimo da su ovo 
počeci objektivnog, objektivnog izvještavanja Radio Televizije Crne Gore".

Novinarski tekst -  (OFF1): „No pored opozicije na mediju koji plaćaju svi crnogorski građani, 
mjesta se nađe i za samozvane stručnjake i kojekakve NVO eksperte. Požale se N/O dušebrižnici i 
ponekad da na njima omiljeni Javni servis stižu politički pritisci. A da takvu pogrešnu zlonamjernu 
tezu odbrane, vremena na TVCG imaju na pretek. Među onima koji u tome prednjače su članovi 
Saveta RTCG-a Goran Đurović i Nikola Vukčević. Iako je  Agencija za sprečavanje korupcije utvrdila da 
su sa još jednim članom Savjeta prekršili Zakon o sprečavanju korupcije, na sve načine pokušavaju 
da obmanu crnogorsku javnost i ubijede cijenjene građane da je posrijedi politički pritisak. I  Gorana 
Đurovića smo htjeli da pitamo..."

Tokom navedenog dijela priloga kao pokrivalice se koriste djelovi snimaka emitovanih u emisiji 
„Dnevnik" TVCG1 (na kojima se prikazuju predstavnici različitih opozicionih stranaka, predstavnici 
različitih nevladinih organizacija i članovi Savjeta RTCG g-din Goran Đurović i g-din Nikola Vukčević). 
Dio priloga, u trajanju od 09:02:22 do 09:02:48 sati, u donjem desnom dijelu ekrana, označen je kao 
materijal RTCG.

Takođe, prikazuju se fotografije (screenshot) tekstova objavljenih na različitim portalima (nije vidljivo 
kojim): „ASK: Tri čiana Savjeta RTCG prekršila zakon", „ASK: Tri člana Savjeta RTCG krše Zakon o 
sprječavanju korupcije", ,,DPS čisti RTCG od neposlušnih", „ASK politički progoni aktiviste NVO, DPS 
pokušava da javni servis ponovo pretvori u propagandnu mašineriju", „URA: DPS besomučno 
pokušava da metodama zastrašivanja i pritisaka ponovo uspostavi kontrolu nad RTCG".

Novinarski tekst -  (OFF2): „Ко Vam dozvoljava da udarne termine na Javnom servisu, servisu svih 
građana koji plaćaju upravo građani, u „Dnevnicima" i u emisijama poput „Okvira" koristite za 
samopromociju, a nadležni državni organi ustanovili su da ste prekršili Zakon?"

Kao pokrivalica za navedeni dio priloga koristi se statična slika (slajd) na kojoj se pored fotografije g- 
dina Gorana Đurovića ispisuje pitanje iz govornog dijela priloga.

Novinarski tekst -  (OFF1): „Imaia je redakcija Pink M Televizije pitanja i za direktora TVCG 
Vladana Mićunović":

Novinarski tekst -  (OFF2): „Zašto se udarni termini na Javnom servisu, servisu svih građana u 
„Dnevnicima" i  emisijama ustupaju članovima Savjeta koji krše zakone države Crne Gore?"

Novinarski tekst -  (OFF1): „Kao Г

Novinarski tekst -  (OFF2): „Kako komentarišete selektivno izvještavanje i navijački pristup Javnog 
servisa prema opoziciji i prema Vašim kolegama iz Savjeta Đuroviću i Vukčeviću?"

Kao pokrivalica za navedeno koristi se statična slika (slajd) na kojoj se pored fotografije g-dina 
Vladana Mićunovića ispisuju pitanja iz govornog dijela priloga.

Prilog se nastavlja emitovanjem video snimka na kojem se prikazuju novinari TV Pink M u pokušaju 
da dobiju izjavu od g-dina Gorana Đurovića i g-dina Vladana Mićunovića.

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orq
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardca.orq
http://www.ardcq.org


Novinarski tekst: „Đurović i  Mićunović, međutim, smatraju da građanima ne moraju da polažu 
račune".

Goran Đurović: „Nemojte me ništa pitat";

Novinarka TV Pink M: „Dobar dan";

Vladan Mićunović: „Dobar dan";

Novinarka TV Pink M: „Jedan odgovor";

Vladan Mićunović: „Ne može".

Novinarski tekst -  (OFF1): „Danima smo svjedoci, podsjećamo cijenjene građane, da se preko 
Javnog servisa plasira teza da su članovi Savjeta žrtve nekakve političke hajke. Zaboravio je  
očigledno Đurović da su na njegovo kršenje Zakona upozoravale ranije i njegove kolege iz NVO 
sektora. Tako je  Darko Ivanović - Skočko iz Građanske Alijanse prije mjesec upozorio da je  Đurović u 
konfliktu interesa uz podsećanje da je formirao tridesetak nevladinih organizacija, kako bi obezbijedio 
mjesto u Savjetu RTCG-a svojim bliskim saradnicima u civilnom sektoru, a kasnije i sebi. Upravo do 
tog otkrića, čak još prije desetak godina, došli su predstavnici MANS-a i tada, ne baš prijatelj 
Đurovića, tabloid "Vijesti".

Tokom navedenog dijela priloga kao pokrivalice se koriste djelovi snimaka emitovanih u emisiji 
„Dnevnik" 7VCG1 (na kojima se prikazuje g-đa Vanja Ćalović - Marković i članovi Savjeta RTCG g-din 
Ivan Mitrović, g-din Goran Đurović i g-din Nikola Vukčević). Dio priloga, u trajanju od 09:03:56 do 
09:04:05 sati, u donjem desnom dijelu ekrana, označen je kao materijal RTCG. Takođe, prikazuju se 
snimci sa sjednica Savjeta RTCG, fotografije tekstova objavljenih u dnevnim novinama (nije vidljivo 
kojim): „Generalni sekretar GA Darko Ivanović: Postoje dokazi da je  Goran Đurović pravio desetine 
NVO", „Reagovanje Darka Ivanovića: Đurović štancovao NVO za izvrdavanje konkursa", snimci na 
kojima je prikazan predsjednik Upravnog odbora „Instituta Alternativa" Stevo Muk, te snimci iz Pres 
centra na kojima je prikazana direktorica MANS-a, Vanja Ćalović - Marković.

Prvi prilog je 18.10.2017. godine emitovan u terminima od 9:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 
17:00, 19:00 i 22:00 sata.

2. Emiter je, dana 18. oktobra 2017. godine, u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 
09:06:06 do 09:07:31 sati (1 minut 25 sekundi) emitovao i drugi prilog sljedeće sadržine (u 
daljem tekstu: Drugi prilog).

Novinarski tekst -  (OFF1): „Osim što nije htio da odgovori zašto u saopštenjima otvoreno brani 
Javni servis, za Bečića smo imali i dodatno pitanje na pres-konferenciji."

Navedeni dio priloga je pokriven snimcima sa konferencije za štampu Demokratske Crne Gore.

Novinarski tekst -  (OFF2): „Svojevremeno ste govorili kako nemate veze sa kriminalom, i da 
nikada n jeste imaii, te žustro napadali najjaču partiju DPS, a otkrili su nadležni sumnjivost Gorana 
Slovihića, visokog funkcionera Demokrata i privodili takođe visokog funkcionera, Nikolu Sjekloću".

Kao pokrivalica za navedeno koristi se statična slika (slajd) na kojoj se pored fotografije g-dina Alekse 
Bečića ispisuje pitanje iz govornog dijela priloga.

Novinarski tekst -  (OFF1): „Tako cijenjeni građani ostaju bez stava Bečića, što nije čudno, jer on 
dalje od unaprijed napisanog ne obećava ni da govori. Zašto? Nameće se pitanje. Zato što nema 
Bečići jasno definisan stav, niti odgovor ni na jedno pitanje. Podsjećamo cijenjene građane da tako ni 
prilikom gostovanje na RTS-u nije rekao ni kojoj crkvi pripada, niti koji jezik govori. Cijenimo da ga je 
sramota da kaže, ali bi da osvoji vlast u Crnoj Gori u kojoj se mora reći koja ga crkva privlači i  govori 
И crnogorski?"

Govorni dio priloga pokriven je različitim snimcima na kojima se dominantno g-din Aleksa Bečić. 
Prilog se nastavlja segmentima iz programskog sadržaja emitovanog na Radio - televiziji Srbije 
(vertikalno ispisan izvor snimka: ..www.rts.rs © Radio-televizija Srbije" i datum u donjem dijelu 
ekrana: „27.06.2017"):

Aleksa Bečić: „Politika ne postoji zbog toga, to su, znači, moja pitanja, pitanja koja su dio moje 
intime, i to je nešto sa čime ja živim";

6
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.ora

http://www.rts.rs
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.ora


Novinarka RTS-a: „А kojim jezikom govorite?";

Aleksa Bečić: "U Crnoj Gori?";

Novinarka RTS-a: „Vi, kojim jezikom govorite, kad Vas neko pita?";

Aleksa Bečić: "Ja Vam kažem, ja nisam ovdje danas došao kao građanin Crne Gore".

Novinarski tekst -  (OFF1): „Bečić, a već su to prozreli cijenjeni građani, medije koristi isključivo za 
samopromociju, ne i za iznošenje neophodnih, jasnih političkih i svih drugih stavova".

Drugi prilog je 18,10.2017. godine emitovan u terminima od 9:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 
17:00, 19:00 i 22:00 sata.

3. Zakonom o elektronskim medijima je propisano, u čl. 55 st. 6, da je emiter dužan da doprinosi 
slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima 
u zemlji i inostranstvu, kao i poštovanju i promociji osnovnih ljudskih prava i sloboda, demokratskih 
vrijednosti, institucija i pluralizma ideja.

4. Zakonom o elektronskim medijima je propisano, u čl. 56 st. 4, da emitovanje radijskog ili televizijskog 
programa mora da ispunjava sljedeće uslove: događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i 
mišljenja moraju biti primjereno zastupljeni; vijesti moraju istinito i korektno predočiti činjenice i 
događaje, moraju biti nepristrasne i profesionalno korektne; mišljenja i komentari moraju biti 
odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv; mora se podsticati nepristrasnost, uz poštovanje razlika 
u mišljenjima o političkim ili privrednim pitanjima.

5. Članom 7 stav 1 alinej a) Pravilnika propisana je obaveza emitera koji proizvode (uređuju i emituju) 
informativni program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose slobodnom, 
istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu.

6. Članom 8 stav 1 Pravilnika propisana je dužnost elektronskim medijima da u proizvodnji informativnih 
programa poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane 
diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane..

7. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo objektivnosti kao obaveza elektronskih medija da u 
informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih 
intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja, kao i da kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti;

8. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo nepristrasnosti kao obaveza elektronskih medija da 
činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatomo utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim 
sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili montiranje 
djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni 
smisao saopštenog.

9. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo tačnosti kao obaveza elektronskih medija da izvještavanje 
bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za koje emiter zna ili 
je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija tačnost nije 
pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost ili 
nepotvrđenost.

10. članom 11 st. 1 Pravilnika je propisano da programski sadržaji, a naročito informativno-politički i 
programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu u 
obradi određene tematike. U stavu 2 istog člana propisano je da se programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda.

11. polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, oni su slobodni da 
određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše propise, kao i 
da u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentarišu pojave, događaje i postupke pojedinaca,

7
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard(S)ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcQ.ora

http://www.ardcQ.ora


uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose 
na istu temu pri čemu moraju voditi računa o normama propisanim Zakonom o elektronskim 
medijima i Pravilnikom.

12. Prvi prilog se može posmatrati kao komentar emitera povodom uređivačke politike RTCG i odnosa 
različitih političkih partija i NVO organizacija ili njihovih predstavnika prema RTCG, kao nacionalnom 
javnom servisu. Drugi prilog se može posmatrati kao osvrt na stavove lidera jedne političke partije 
(g. A.Bečića, predsjednik „Demokrata Crne Gore") povodom različitih pitanja (RTCG, jezik, vjera, 
kriminal...). Oba seta pitanja se mogu smatrati pitanjima od interesa za javnost. Pri tome, emiter je u 
oba prilogu svoje komentare povodom tih pitanja objavio uz neistinite, necjelovite i pristrasne 
informacije u vezi sa događajima na pres konferenciji jedne političke partije (podnosioca prigovora) 
povodom konkretnog događaja („Izbori u Mojkovcu").

13. Emitovanjem predmetnih priloga, a što se može potvrditii i na osnovu emiterovog izjašnjenja, emiter 
zanemaruje činjenicu da je njegov novinar pokušao ali nije i pitao g. A.Bećiča dva pitanja koja se u 
prilozima ističu.

14. U Prvom prilogu su navodi da „А/eksa Bečić nije htio da odgovara na pitanja na redovno zakazanoj 
pres-konferenciji", ali i da „nije odgovorio na ... s/edeće pitanje", pokriveni snimcima sa konferencije 
za štampu Demokratske Crne Gore. Poslije toga se prilog nastavlja emitovanjem statične slike 
(slajda) na kojoj se pored fotografije g-dina Alekse Bečića ispisuje pitanje koje čita spiker „Zanima 
nas, zašto u saopštenjima otvoreno Demokrate brane Javni servis? Da ii tako potvrđujete da imate 
uticaj na če/ne ijude tog medija kako veći dio javnosti i misii?"

15. U Drugom prilogu, emiter ponovo naglašava da „Osim što nije htio da odgovori zašto u 
saopštenjima otvoreno brani Javni servis, za Bečića su imali i dodatno pitanje na pres-konferenciji", 
pri čemu su i ovi navodi pokriveni snimcima sa konferencije za štampu Demokratske Crne Gore. 
Poslije toga se prilog nastavlja emitovanjem statične slike (slajda) na kojoj se pored fotografije g-dina 
Alekse Bečića ispisuje pitanje koje čita spiker „Svojevremeno ste govorili kako nemate veze sa 
kriminalom, i da nikada nijeste imali, te žustro napadali najjaču partiju DPS, a otkrili su nadležni 
sumnjivost Gorana Slovinića, visokog funkcionera Demokrata i privodili takođe visokog funkcionera, 
Nikolu Sjekloću".

16. Ovakvom uređivačkim intervencijama emiter je ostavio utisak da su pomenuta pitanja postavljena i 
da na njih A.Bečić nije htio da odgovori. Emiter je zanemario činjenicu, na koju i sam ukazuje u svom 
izjašenjenju, da je „... novinarka nakon pres konferencije Demokrata u utorak 17.10.2017 
pokušala da postavi pitanja van teme, predsjedniku te stranke Aleksi Bečiću", kao i da je „... po 
završetku ... tematskih pitanja, novinarka Rabrenović pitala jednog od tih prisutnih aktivista 
Demokrata (jer je  gospodin Bečić već istupio iz prostorije zbog ograničenosti prostora) 'da li 
može da ga pozove i obezbijedi jo j da mu postavi pitanja van teme iz redakcije Pink M-a, je r već 
imamo kameru tu na poziciji', na šta je  dobila negativan odgovor."

Dakle, nedvosmisleno se može utvrditi da novinarka nije postavila pomenuta pitanje, već je 
(možda) planirala da ih postavi, odnosno da A.Bečić nije pitan, niti je, saglasno tome, mogao dati 
odgovore na navodna pitanja emiterovog novinara.

17. Uz prepoznavanje emiterovih pokušaja da dobije odgovor A.Bečića na pripremljena pitanja „van 
teme" konferencije, ne može se opravdati emitovanje navoda u okviri oba priloga da on „nije 
odgovorio na pitanje" (Prvi prilog), odnosno da „osim što nije htio da odgovori zašto u saopštenjima 
otvoreno brani Javni servis, za Bečića smo imali i  dodatno pitanje na pres-konferenciji", kao i da zbog 
toga „...građani ostaju bez stava Bečića" (Drugi prilog). Na taj način stiće se utisak da je razlog zbog 
kojeg „...građani ostaju bez stava Bečića", taj što A.Bečić nije odgovorio na pitanja emiterovog 
novinara, dok je činjenica da mu ta pitanja nijesu ni postavljena.

U Drugom prilogu, u okviru „dodatnog pitanjđ', navodi se da su „otkrili nadležni sumnjivost Gorana 
Slovinića, visokog funkcionera Demokrata i privodili takodje visokog funkcionera Nikolu 
Sjekloću". U izjašnjenju emitera, u vezi sa ovim pitanjem, se kaže da „... na zvaničnom sajtu 
Demokrata u Budvi tog 17.10.2017. Slovinić je  bio upisan među članovima partije", te da su, 
zbog toga imali „spremno potpitanje - 'da Demokrate svakako ne spore da je  i do januara 
Slovinić Goran bio funkcioner, a nadležni ga sumnjiče za nelegalnosti'". Dakle, iako je, kako sam 
kaže, znao da je „Slovinić bio upisan među članovima partije", emiter je objavio da je on „visoki 
funkcioner Demokrata".

8

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


Na ovaj način je prekršeno načelo tačnosti.

18. Ne dovodeći u pitanje pravo emitera da komentariše ponašanje predstavnika političkih partija ili NVO 
kao javnih ličnosti ili funkcionera, on emitovanim prilozima nije doprinio slobodnom, istinitom, 
cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, niti je istinito i korektno predočio činjenice i 
događaje u vezi sa pres konferencijom Demokrata Crne Gore od 17.10.2017. godine, odnosno 
stavovima A.Bečića u vezi sa pitanjima kao što su odnos prema javnom servisu ili „vezama sa 
kriminalom".

Umjesto toga, emiter je montiranjem djelova sadržaja (u kojima se kaže da A.Bečić „nije odgovorio 
na pitanje" - Prvi prilog, odnosno da „osim što nije htio da odgovori zašto u saopštenjima otvoreno 
brani Javni servis, za Bečića smo imaii i dodatno pitanje na pres-konferencji" - Drugi prilog), a zatim 
emitovanja slike na kojoj se pored fotografije g-dina Alekse Bečića ispisuje teksta navodnih pitanja, 
koja čita spiker, učinio da lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara diskriminatorno utiču na 
način predstavljanja predmeta programskog sadržaja. Time je prekršio načelo nepristrasnosti.

19. Emiter je propustio da ponudi cjelovitu i istinitu informaciju. Umjesto toga, on u Prvom prilogu kaže 
„Aleksa Bečić nije htio da odgovara na pitanja na redovno zakazanoj pres-konferencji", iako se iz 
snimaka koje su dostavili i podnosilac prigovora i emiter može zaključiti da je A.Bečić odgovarao na 
pitanja u vezi sa temom konferencije („Izbori u Mojkovcu"), te da je potom napustio prostor u kome 
se odvijala konferencija, pa nije ni imao priliku da odgovara na pitanja „van teme".

Takvom uređivačkom intervencijom emiter nije vjerno prikazao događaj (pres konferencija političke 
partije u vezi sa izborima u jednoj opštini), niti je istinito i korektno predočio činjenice i događaje, na 
odgovoran, nepristrasan i profesionalan način. Objavljivanjem takvih (neistinitih informacija), zajedno 
sa svojim stavovima i komentarima, emiter je favorizovao jednu stranu i uticao da se tema priloga ne 
predstavi na objektivan način, čime je prekršio „načelo objektivnosti".

20. Emitovanjem navoda da je A.Bečić „naučio samo da kaže što mu je napisano" (Prvi prilog), da „...оп 
dalje od unaprijed napisanog ne obećava ni da govori", kako i da „...nema Bečić jasno definisan stav, 
niti odgovor ni na jedno pitanje", predstavlja iznošenje stava emitera o ponašanju lidera političke 
partije na koje on ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja i prava da komentariše pojave, 
događaje i postupke pojedinaca. Ipak, polazeći od ozbiljnosti tih navoda, ne može se naći opravdanje 
za iznošenje navoda za A.Bečića u kojem kaže: „Cijenimo da ga je sramota da kaže, ali bi da osvoji 
vlast u Crnoj Gori u kojoj se mora reći koja ga crkva privlači i govori ii crnogorski", a da se ne objavi 
njegovi stav. Dakle, emiter je propustio da pribavi i objavi (suprostavjene) stavove A.Bečića u vezi sa 
pitanjima koja je emiter „planirao" da mu postavi ili se radi o pitanjima o kojima, kako prenosi emiter 
sadržaj drugog medija, nije dao odgovore u ranijem periodu.

21. Na taj način nije na pravičan i izbalansiran način omogućio predstavljanje svog ali i stava lica na koje 
se prilog odnosi, već je tendenciozno promovisao samo stavove „jedne strane", što je suprotno članu 
11 st. 1 i 2 Pravilnika.

22. U Drugom prilogu, u okviru „dodatnog pitanjđ', dovodi u pitanje stav A.Bečića da „nema veze sa 
kriminalom, i da nikada nije imao", time što su „...otkrili nadležni sumnjivost Gorana Slovinića, 
visokog funkcionera Demokrata i privodili takođe visokog funkcionera Nikolu Sjekloću".

Iako je na njihov račun izneseno niz ozbiljnih navoda („otkrili nadležni sumnjivost Gorana 
Slovinića", „privod ili... visokog funkcionera Nikolu Sjekloću"), emiter je propustio da pokuša da 
pribavi i objavi stavove lica koja se pominju u prilogu (A.Bečić, G.Slovinić, N.Sjekloća).
Na taj način emiter nije na pravičan i izbalansiran način omogućio predstavljanje svog i stava lica na 
koga se navodi odnose, već je, promovisao samo stavove „jedne strane", što je suprotno članu 11 
st. 1 i 2 Pravilnika.

23. S obzirom da su na račun pomenutih lica ili organizacija (A.Bečić, G.Slovinić, N.Sjekloća, 
„Demokrate Crne Gore), izneseni navodi o nepodobnim djelima ili negativne konotacije, emiter je 
propustio da im pruži priliku da učestvuju u programu ili da komentarišu date navode. Time je 
prekršen član 12 stav 3 Pravilnika.

24. Članom 12 Zakona o elektronskim medijima propisana je nadležnost Agencije da vrši nadzor nad 
primjenom ovog zakona, kao i nadležnost Agencije da razmatra prigovore na rad pružalaca AVM 
usluga, ali ne i elektronskih publikacija (alineja 8). Sa druga strane, članom 144 ovog Zakona je 
propisano da „ро prigovoru fizičkog ili pravnog lica na rad pružaoca AVM usluge iii elektronske

9
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.orQ
http://www.ardca.org


publikacije odlučuje ovlašćeno službeno lice, u roku od 30 dana od dana podnošenja prigovora." 
Pravilnikom o elektronskim publikcijama ("SI. list CG”, br. 7/16), propisani su sadržaj, način vođenja i 
postupak upisa u registar elektronskih publikacija, kao i bliže utvrđena prava i obaveze pravnih i 
fizičkih lica koja pružaju usluge elektronskih publikacija u skladu sa Zakonom o medijima, Zakonom o 
elektronskim medijima i drugim pozitivno-pravnim domaćim i međunarodnim dokumentima.
Imajući to u vidu, Agencija je dio podnesenog prigovora koji se odnosi na tekst pod nazivom „Bečić 
bez stava o ključnim državnim pitanjima", objavljen na portalu www.pinkm.me, razmatrala sa aspekta 
poštovanja obaveza koje Zakon o elektronskim medijima propisuje za elektronske publikacije.
Zakonom o elektronskim medijima, u članu 8, elektronske publikacije definisane su kao „urednički 
oblikovane internet stranice i/ili portali koji sadrže elektronske verzije štampanih medija i/ili 
informacije iz medija na način da su dostupni širokoj javnosti bez obzira na njihov opseg".
Pored toga, članom 125 Zakona o elektronskim medijima je propisano da se na pravo na ispravku i 
odgovor u elektronskim publikacijama, kao i obaveze u odnosu na njihove sadržaje primjenjuju 
odredbe čl. 46, 47, 48 i člana 55 st. 1 i 2 ovog zakona. To znači da se pravo na ispravku i odgovor na 
objavljenu informaciju u okviru elektronskih publikacija ostvaruje u skladu sa Zakonom o medijima. 
Pored toga, pružaoci usluga elektronskih publikacija dužni su da poštuju iste obaveze koje važe za 
emitere a odnose se na identifikaciju pružaoca elektronske publikacije, pravo na ispravku i odgovor, 
zabranu govora mržnje i diskriminacije, poštovanje privatnosti i dostojanstvo građana, zaštita 
integriteta maloljetnih lica. Na osnovu podataka iz spisa predmeta, može se zaključiti da nije došlo do 
kršenja ovih odrebi.
Uprkos značaju njihovog regulisanja i nadzora, za kršenje bilo kojeg od ovih standarda od strane 
elektronske publikacije, Agencija nije nadležna da izrekne bilo kakvu mjeru u slučaju utvrđivanja 
odgovornosti za kršenje neke od propisanih obaveza. Jer, upravo su sve odredbe, koje se odnose na 
upravno-nadzorne mjere propisane članovima 138 do 143 Zakona o elektronskim medjima, 
usmjerene samo na pružaoce AVM usluga (emiteri i operatori), ali ne i na elektronske publikacije.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio član 55 st. 6 i 
čl. 56 st. 4 Zakona o elektronskim medijima, čl. 7 stav 1 alinej a), 8 st. 1 i 11 st. 1 i 2 Pravilnika, zbog 
kršenja načela tačnosti, objektivnosti i nepristrasnosti, odnosno propuštanja da doprinosi slobodnom, 
istinitom, cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, kao i obaveze da informativni porgrami moraju 
biti pravični i izbalansirani, a činjenice i događaji korektno i profesionalno predočeni. Pored toga, emiter nije 
pružio priliku da učestvuju u programu ili da komentarišu navode osobe na čiji račun su izneseni navodi o 
nepodobnim djelima ili negativne konotacije.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143 i 144. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče 
upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru 
programa „ТV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima 
Agencije i izdatim odobrenjem za emitovanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva" u 9:00, 10:00, 11:00, 12:00, 
13:00, 14:00, 17:00, 19:00 i 22:00 časa.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o. 
Politička stranka „Demokratska Crna Gora" 
Arhiva

10
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.pinkm.me
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org

