
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1383/4 
Podgorica, 22.11.2017. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141 i 143 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 
40/11, 53/11 i 6/13) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 40/16 i
37/17), postupajući po prigovoru gospodina Milana Radovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za
elektronske medije pod br. 02-1383 od 23.10.2017.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Prihvata se prigovor gospodina Milana Radovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1383 od 23.10.2017.g.) i privrednom društvu „Radio i 
Televizija Crna Gore" d.o.o. iz Podgorice, javnom emiteru opšteg televizijskog 
programa „Prvi program Televizije Crne Gore" (TVCG1), izriče se upozorenje, kao
upravno-nadzorna mjera zbog kršenja čl. 8 i 12 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima („SI. list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. izdatog Odobrenja za 
emitovanje broj O-TV-J-Ol od 25.01.2013. godine, prilikom emitovanja, dana 18.10.2017. 
godine, emisije „Iz pravog ugla".

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. nepoštovanja obaveze emitera da u proizvodnji informativnih programa, poštuje načela 
tačnosti, objektivnosti i nepristrasnosti (član 8 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima).

b. kršenja obaveze emitera da, kada se u programskim sadržajima iznose navodi o 
nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun 
bilo koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pruži priliku da učestvuju 
u programu ili da komentarišu date navode (član 12 stav 3 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

3. Javnom emiteru „Radio i Televizija Crna Gore" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje 
programskih sadržaja u okviru programa „TVCG1" sa standardima definisanim u Zakonu o 
elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Javni emiter „Radio i Televizija Crna Gore" d.o.o. je dužan da, u skladu sa članom 140 stav 3 
Zakona o elektronskim medijima, u programu „TVCG1", u okviru emisije „Iz pravog ugla", 
objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja koja glasi:

„Agencija ze elektronske medije izrekla je nacionalnom javnom emiteru „Radio Televizija Crne 
Gore" upozorenje zbog kršenja načela tačnosti, objektivnosti i nepristrasnosti. Takođe, emiter 
nije pružio priliku da učestvuju u programu ili da komentarišu navode osobe na čiji račun su 
izneseni navodi o nepodobnim djelima ili negativne konotacije. Upozorenje je izrečeno po 
prigovoru gospodina Milana Radovića u vezi sa emisijom „Iz pravog ugla" emitovanom 18. 
oktobra 2017. godine u okviru Prvog programa Televizije Crne Gore.

5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 23.10.2017. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Milana 
Radovića iz Podgorice, na rad privrednog društva „Radio i televizija Crne Gore" d.o.o. iz Podgorice (u daljem

i

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


tekstu: emiter), kao javnog emitera opšteg televizijskog programa „Prvi program Televizije Crne Gore" 
(TVCG1) (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1383 od 23.10.2017.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na emisiju „Iz pravog ugla" emitovanu 18. oktobra 2017. godine. 
Podnosilac prigovora smatra da je emitovanjem navedenog sadržaja povrijeđen čl. 5, 7, 8 i 11 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima („SI. list CG", br. 35/11 i 7/16) i posebno ukazuje da:

„...autorka je, pored etičkog kodeksa, prekršila i  ... Programske principe i profesionalne standarde 
RTCG...: tačnost, objektivnost, nije provjerila sve činjenice i nije navela precizno izvor, kredibilitet, 
pravednost, uravnoteženost izvještavanja, standarde prilikom intervjua, i prećutala je  brojne 
informacije. Očigledno je  da je urednica koristila samo jedan izvor i to koji je  upitan a nije koristila 
zvanične dokumente...čime je publici plasirala neistinitu informaciju

„...prvo Administrativni odbor nije uvodio interna pravila, što se može vidjeti iz dokumenta broj Broj 
00-63-14/14-4 od 10. aprila 2014. godine koji je  javno dostupan na sajtu Skupštine Crne 
s...fbttp://zakoni. skupstina. me/zakoni/web/dokumenta/siednice-radnih-tiiela/627/1360-00-63- 14-
14-4.pdf) i gdje na strani 14 stoji: 'Radna grupa je cijenila i navode kandidata Gorana Đuroviča iz 
Akta broj 00-63-14/14-35 i kandidatkinje Slavice Striković iz Akta broj 00-63-14/14-36 od 6. marta 
2014. godine, koje su dostavili Odboru, u kojim, između ostalog, navode da je  "izmjenama Zakona o 
računovodstvu i reviziji („Službeni list CG", broj 32/11), prestala da važi obaveza dostavljanja 
godišnjih finansijskih izvještaja za pravna lica koja obavljaju društvene djelatnosti, odnosno 
nevladine organizacije." S tim u vezi Radna grupa je konstatovala da su navedene izmjene zakona 
stupile na snagu 9. jula 2011. godine. U slučaju da se uvidom u dokumentaciju utvrdilo da finansijski 
iskazi za 2010. Hi 2011. godinu, tj. za period prije stupanja na snagu Zakona o izmjenama i 
dopunama Zakona o računovodstvu i reviziji („Službeni list CG", broj 32/11), n/jesu ovjereni od 
Poreske uprave, cijenjeno je  da dokument nije dostavljen u formi dokaza, odnosno da nije pravno 
valjan dokument, odnosno da ovlašćeni predlagač nije dostavio potpunu dokumentaciju, shodno 
članu 29 stav 4 Zakona o javnim radio difuznim servisima'...

„...Administrativni odbor se pozvao na zakonske obaveze koje su važile do 9. jula 2011. godine. Oko 
120 NVOa koje su tom prilikom predložile kandidate za članstvo u Savjetu podnijelo je  makar jedan 
izvještaj koji je  bio ovjeren od strane Poreske uprave. Što govori da organizacijama to nije bio 
nepoznat uslov ili da je  neko novo interno pravilo. I  ovo je  javno dostupno na sajtu Skupštine. 
Urednica Pejović, ove navode je  prećutala, a bila je  dužna da saopšti sve informacije

„Na ovaj način urednica je nanijela štetu mom ugledu i dovela je  u pitanje, plasirajući neistine i 
nepotpune informacije, zakonitost mog izbora u Savjet RTCG...nije uzela u obzir i stranu koja je  bila 
uključena čime je  publiku uskratila za drugo mišljenje...nije me kontaktirala niti prije emisije niti 
tokom emisije, i  ja nijesam imao priliku da iznesem drugu stranu priče iako sam jedna od uključenih 
strana

„Izvještavanje ne smije da sadrži vrijednosne kvalifikacije od strane autora. Činjenice i stavovi treba 
da budu odvojeni jedni od drugih i jasno stavljeni u kontekste, a izvještavanje mora nepristrstrasno 
uzeti u obzir sve osobe, institucije, događaje, relevantne za temu i urednici se ne smiju svrstavati i 
biti pristrasni."

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
pokrenula je postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: 
Pravilnik).

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimak emitovanog spornog 
programskog sadržaja i sačinio nalaz dana 24.10.2017. godine (akt broj 05-1383/1 od 24.10.2017.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 112 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru dostavila 
predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od sedam dana od dana prijema 
zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1383/2 od 25.10.2017.god.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom navedenog prigovora.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja,

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.ora
http://www.ardca.org


može se konstatovati sljedeće:

1. Emiter je, dana 18. oktobra 2017. godine, u terminu od 20:08:22 do 21:31:19 sati, emitovao 
emisiju ,4z pravog ugla". Urednica emisije g-đa Duška Pejović je dala uvod u temu emisije:

Duška Pejović: „Emisija Iz pravog ugia - uživo na javnom servisu. Večeras ćemo razgovarati o 
sukobu interesa i ograničenjima u vršenju javne funkcije, kada je riječ o javnim funkcionerima, prije 
svega članovima Savjeta Televizije Crne Gore i postupcima koji se vode protiv njih kada je  riječ o 
povredi zakona. Kao što znate, poštovani građani i građanke, u posljednje vrijeme, nekako u fokusu 
javnosti jesu dešavanja u vezi sa Radio Televizijom Crne Gore. Jedni tvrde da je  riječ o pritiscima 
kako bi se kontrolisao Javni servis, dok sa druge strane postoje stavovi da je riječ samo o kršenju 
zakona od strane pojedinih članova Radio Televizije Crne Gore, znači od strane članova Savjeta Radio 
Televizije Crne Gore. I  upravo zbog toga naš gost večeras je  predsjednik Administrativnog odbora 
Skupštine Crne Gore, gospodin LuiđŠkrelja."

2. U terminu od 21:09:15 do 21:10:10 (55 sekundi) emitovan je segment koji je predmet prigovora:

Duška Pejović: „Ја Vas recimo pitam da li su Vam, recimo, poznate određene odluke 
Administrativnog odbora kada je  opet bio izbor za člana Savjeta Agencije za elektronske medije i 
izbor za čiana Savjeta Radio Televizije Crne Gore, recimo, između Slavice Striković i Milana Radovića 
kada, je  uvedeno interno pravilo, van Zakona, da se može priznati podrška samo onih nevladinih 
organizacija koje su imale ovjerenu poresku prijavu. Pazite sad to? Iako je, recimo Slavica Striković 
imala veći broj nevladinih organizacija, ali zbog toga što nije imala, što nije imala, znači, ovu 
informaciju o internom propisu izabran je, recimo, gospodin МИап Radović i pri tome je, u jednom 
drugom slučaju, kod Agencije za elektronske medije između Edina Koljenovića i Marine Vujačić, 
Administrativni odbor glasao, iako je Marina Vujačić imala oba us/ova više zadovoljena, nego, Edin, 
Edin Koljenović. Šta Vi mislite o tome, što, recimo, Administrativni odbor glasa?"

3. Dana 30.10.2017. godine podnosilac prigovora dostavio je Agenciji reagovanje povodom iznijetih 
navoda tokom emisije „Iz pravog ugla" emitovane 18.10.2017. godine, koje je uputio emiteru, sa 
zahtjevom da bude emitovano u prvoj narednoj emisiji u skladu sa Zakonom o medijima.

4. U emisiji „Iz pravog ugla" emitovanoj dana 01.11.2017. godine (prvoj narednoj nakon podnošenja 
zahtjeva za objavljivanje) navedeno reagovanje gospodina Milana Radovića je objavljeno u cjelini. U 
reagovanju se, između ostalog, kaže:

a. „и pomenutoj emisiji, autorka Duška Pejović nije objektivno predstavila sve informacije, i 
jasno se svrstala na samo jednu stranu navodnog problema".

b. „...и emisiji (je) potpuno naopako predstavljen tok procesa kako bi se javnost navela na 
pogrešan zaključak da sam ja kao kandidat znao za interna pravila i da je  Administrativni 
odbor na taj način meni omogućio interne informacije i da tako budem izabran u Savjet".

c. Autorka svjesno, nije saopštila da je zakonska obaveza nevladinih organizacija bila da 
podnesu finansijske izvještaje nadležnom državnom organu prilikom predlaganja kandidata, a 
ne da to čine sami kandidati. Tako svjesno prećutana činjenica sakrila je ispravnu verziju 
čitavog procesa i javnosti kao apsolutna istina plasirana je  apsolutno iskrivljena slika."

5. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo objektivnosti kao obaveza elektronskih medija da u 
informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih 
intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja, kao i da kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti;

6. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo nepristrasnosti kao obaveza elektronskih medija da 
činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim 
sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili montiranje 
djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni 
smisao saopštenog.

7. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo tačnosti kao obaveza elektronskih medija da izvještavanje 
bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za koje emiter zna ili

3  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija tačnost nije 
pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost ili 
nepotvrđenost.

8. Članom 8 Pravilnika propisana je obaveza elektronskih medija da u proizvodnji informativnih 
programa poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane 
diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane, kao i da se događaji 
moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni.

9. Članom 11 stav 1 Pravilnika propisano je da programski sadržaji, a naročito informativno-politički i 
programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu u 
obradi određene tematike.

10. Članom 12 stav 3 Pravilnika propisano je da, kada se u programskim sadržajima iznose navodi o 
nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo koje osobe 
ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu ili da 
komentarišu date navode.

11. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i postupke 
pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih kojih 
se odnose na isti temu, ali ni pravo podnosioca prigovora da ukoliko smatra da ti stavovi nijesu 
utemeljeni na njih reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora.

12. Emitovanjem navoda da je „...uvedeno interno pravilo, van Zakona, da se može priznati podrška 
samo onih nevladinih organizacija koje su imale ovjerenu poresku prijavu", prekršeno je načelo 
tačnosti, jer je emiter mogao znati da se ne radi o „internom pravilu, van zakona". Naime, podnosilac 
prigovora opravdano ukazuje da je takva informacija bila sadržana u „dokumenta Broj 00-63-14/14-4 
od 10. aprila 2014. godine koji je  javno dostupan na sajtu Skupštine Crne ..." što ukazuje da je 
emiter mogao znati da se ne radi o tome da je „...uvedeno interno pravilo, van Zakona". 
Zanemarivanjem ove činjenice i emitovanjem pomenutog navoda, emiter je prekršio i načelo 
objektivnosti (uređivačkom intervencijom i komentarom je favorizovao samo svoj stav, odnosno 
neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja) i načelo nepristrasnosti (lično uvjerenje i 
mišljenje novinara je diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme predmentog sadržaja).

13. U programskom sadržaju pomenuto je ime podnosioca prigovora na način da se može steći utisak da 
je imao pristup „informaciji o internom propisiГ {„...da li su Vam, recimo, poznate određene odluke 
Administrativnog odbora kada je  opet bio izbor za člana ... Savjeta Radio Televizije Crne Gore, 
recimo, između Slavice Striković i Milana Radovića kada, je  uvedeno interno pravilo, van Zakona, da 
se može priznati podrška samo onih nevladinih organizacija koje su imale ovjerenu poresku prijavu. 
Pazite sad to? Iako je, recimo Slavica Striković imala veći broj nevladinih organizacija, ali zboa toaa 
što niie imala ... ovu informaciju o internom propisu izabran ie, recimo, gospodin Milan 
Radović"), što se može smatrati negativnom konotacijom kako u vezi sa njim tako i sa 
Administrativnim odborom. Dok je sagovornik u emisiji imao priliku da se izjasni o ovim navodima u 
ime Administrativnog odbora, to nije imao podnosilac prigovora, kao ni druga lica koja su u 
pomenuta u vezi sa „određenim odlukama Administrativnog odbora". Time je prekršen član 12 stav 3 
Pravilnika.

14. Emiter je emitovanjem reagovanja u prvoj narednoj emisiji „Iz pravog ugla" po njegovom dobijanju, 
podnosiocu prigovora omogućio ostvarivanje prava da iznese svoj stav povodom objavljenih navoda, 
odnosno ispravi navode, koji su, po njegovom mišljenju, bili „neistiniti".

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-J-Ol od 25.01.2013. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 8 i 12 
Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141 i 143 Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče 
upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4_________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcg.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcg.org
http://www.ardcg.org


programa „Prvi program Televizije Crne Gore" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrečena mjera 
srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru emisiji „Iz pravog ugla".

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

DIREKTOR

Dostavljeno:
- Milan Radović, podnosilac prigovora
- Savjet „Radio i Televizija Crne Gore", predsjednik
- „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o., izvršna direktorica
- „Televizija Crne Gore", direktor
- Arhiva

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org
www.ardcq.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcq.org

