
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1351/4 
Podgorica, 10.11.2017. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 
40/11, 53/11, 6/13 i 55/16) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 
40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru Javnog preduzeća „Radio Televizija Crne Gore", akt zaveden kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-1351 od 12.10.2017.g., direktor Agencije za elektronske medije 
donosi

1. Prihvata se prigovor Javnog preduzeća „Radio Televizija Crne Gore", akt zaveden kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-1351 od 12.10.2017.g. i privrednom društvu „Pink M 
Company" d.o.o. iz Podgorice, emiteru televizijskog programa „TV Pink M", izriče se 
upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja člana 57 stav 3 Zakona o 
elektronskim medijima, člana 19 stav 1 alineja 5 Zakona o medijima ("Službeni list Republike 
Crne Gore", br. 51/02, 62/02, "SI. list Crne Gore", br. 46/10, 73/10, 40/11), čl. 7 stav 1 alineja 
a), 8 st. 1 i 11 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima ("Službeni 
list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 
21.07.2011. godine, prilikom emitovanja priloga u informativnoj emisiji „Minut, dva" dana
03.10.2017.g. u 14:00, 17:00 i 19:00 časova i dana 09.10.2017.g., u 14:00, 17:00, 19:00 i 
20:00 časova.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:
a. kršenja obaveze emitera da naziv, oznaka, odnosno skraćeni identifikacioni znak 

elektronskog medija moraju biti označeni i u slučaju preuzimanja programa drugih 
emitera (član 57 stav 3 Zakona o elektronskim medijima).

b. kršenja obaveze medija da na odgovarajućem mjestu svakog pojedinačnog nosioca 
programskog sadržaja objavi naziv medija od koga je preuzet programski sadržaj ili 
njegov dio (član 19 stav 1 alineja 5 Zakona o medijima).

c. kršenja obaveze emitera da informativnim programom doprinosi istinitom, cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti o događajima (člana 7 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

d. kršenja obaveze da u proizvodnji informativnih programa, elektronski mediji poštuju 
načela objektivnosti i nepristrasnosti (član 8 st. 1 Pravilnika o programskim standardima 
u elektronskim medijima).

e. kršenja obaveze da informativno-politički programi moraju biti pravični i izbalansirani, 
što se postiže objavljivanjem suprotstavljenih stavova (član 11 st. 1 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih 
sadržaja u okviru programa „TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, Zakona o medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za 
emitovanje.

4. Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, u programu „TV Pink M", u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 
14:00, 17:00, 19:00 i 20:00 časova, objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja 
koja glasi:

R J E Š E NJ E

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardcq.org 
www.ardcg.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.org


„Agencija ze elektronske medije izrekla je emiteru „TV Pink M" upozorenje zbog propuštanja da 
svojim informativnim programom doprinosi istinitom, cjelovitom i nepristrasnom informisanju 
javnosti, na pravičan i izbalansiran način, kao i da je u istom tendenciozno promovisao samo 
svoje stavove. Takođe, emiter je propustio da na adekvatan način označi izvor preuzetog 
predmetnog sadržaj od drugog emitera, odnosno podnosioca prigovora. Upozorenje je izrečeno 
po prigovoru nacionalnog javnog emitera „Radio Televizija Crne Gore" u vezi sa prilozima 
emitovanim dana 03.10.2017.g. u 14:00, 17:00 i 19:00 časova i dana 09.10.2017.g,, u 14:00, 
17:00, 19:00 i 20:00 časova".

5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 12. oktobra 2017. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen 
je prigovor Javnog preduzeća „Radio Televizija Crne Gore" (u daljem tekstu: RTCG), na rad privrednog 
društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao emitera televizijskog programa „TV Pink M" 
(zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1351 od 12.10.2017.g.).

Prigovor se odnosi na programske sadržaje emitovane dana 03.10.2017.g. u 14:00, 17:00 i 19:00 
časova i dana 09.10.2017.g. u 14:00, 17:00, 19:00 i 20:00 časova u informativnoj emisiji „Minut, dva". Po 
mišljenju podnosioca prigovora emiter je prekršio čl. 57 stav 3 Zakona o elektronskim medijima, član 19 stav
1 alineja 5 Zakona o medijima, čl. 7 stav 1 alineja a), 8 st. 1 i 11 st. 1 Pravilnika o programskim standardima 
u elektronskim medijima. U informativnim emisijama emitovanim 03.10.2017.g., kao se navodi u prigovoru, 
„emitovan je  prilog u kojem se tendeciozno nagovještava da je antidržavna politika javnog servisa dostigla 
vrhunac i da je uticaj samozvane građanske opozicije na uređivačku politiku sve evidentniji, te da su teme 
naručene od SDP-a, Demokrata, Ure, Demosa i ostalih političkih marginaiaca primarno u centralnim emisijama 
RTCG, a ulogu eksperata i komentatora dobijaju brojni NVO stručnjaci opšte prakse, njihovi advokati, 
opozicionarF'. Nadalje, podnosilac prigovora navodi da je u informativnim emisijama od 09.10.2017.g., 
„emitovan prilog u kom emiter upoređuje javni servis sa tabloidom Vijesti, na način što navodi da je  opozicija 
navodno oslobodila javni servis prošle godine nelegalno smijenivši četne ljudi pozivajući se na pismo koje je  
upućeno RTCG-u od strane lidera Socijaldemokratske partije, Demosa i Ura-e, a koje je javno objavljen 
ukazujući da su građani koji finansiraju javni servis uskraćeni za pravo na objektivne i tačne informacije, jer 
uticaj opozicije i interesno povezanih ljudi na uređivačku politiku posebno se vidi u izvještajima JVCG, za 
suđenje Mandiću, Kneževiću i ostalim optuženim za pokušaj terorizma". On navodi da „novinari TVCG umjesto 
teško krivično djelo terorizam po izvještavanju emitera navode opozicionu floskulu državni udar". Takođe u 
prigovoru se navodi da „na pitanja novinara Pink M u vezi uređivačke politike u RTCG nisu odgovarali urednik
I  Programa TVCG, Urednik Portala i  direktor TVCG, jer u dužem vremenskom periodu ovaj emiter vrijeđa 
čelne ljude RTCG prethodno ne tražeći izjašnjenje od istih", a da su „snimci razgovora sa istima emitovani".

Podnosilac prigovora posebno naglašava „odakle pravo emiteru da ispravlja i komentariše 
izvještavanje RTCG i isto dovodi u vezu sa izvještavanjem tabloida Vijesti, uticaja opozicije i  si. koristeći 
neumjesne komentare i postupajući protivno čl. 7 i čl. 8 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima". Podnosilac prigovora se poziva i na načelo objektivnosti koje, kako navodi, 
„podrazumijeva obavezu elektronskih medija", što u ovom „konkretnom slučaju nije riječ".

U prigovoru se navodi da emiter „u okviru programa TV Pink M ' u informativnoj emisiji 'Minut, dva' 
dana 03.10.2017.g. prikazuje prilog RTCG i to bez objavljivanja naziva RTCG (protivno članu 19 stav 1 alineja
5 Zakona o medijima) u kom član Savjeta Goran Đurović na sjednici Savjeta navodi da je  razlika između 
televizije Vijesti i RTCG-a sada manja nego ikada, i ovu rečenicu uvode u sasvim drugi kontekst protivno 
načelu objektivnosti, kao i da je „navedena rečenica data u cilju potvrđivanja Izvještaja o gledanosti RTCG, a 
ne u cilju sličnosti uređivačke politike sa tabloidom Vijesti". Takođe, podnosilac prigovora navodi da se ,,u 
istom prilogu na identičan način postupa i sa izjavom direktora TVCG Vladana Mićunovića 'Sa nama neće biti 
nikakvog problema, znamo šta nam je  činiti', koju emiter takođe prenosi bez objavljivanja da je  sadržaj 
preuzet od RTCG i komentarišući je  na svoj način i van konteksta u kojem je izjava data u prilogu koji je  
emitovao RTCG sa sjednice Savjeta". On navodi da emiter protivno načelu objektivnosti konstatovao „stavio 
se Mićunović u službu opozicije, zna da mu to čuva dugo priželjkivanu fotelju, a pojedini članovi nadzornog

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.org


tijela javnog servisa-Savjeta ukazali su da je opozicija direktno umiješana i na rukovodeće pozicije u RTCG 
stavila svoje ljude".

Podnosilac prigovora navodi da „emiter u svom izvještavanju postupa suprotno članu 11 st. 1 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, jer dana 03.10.2017.godine nije objavio 
suprotne stavove u navedenom prilogu, niti zatražio stavove drugih članova Savjeta, budući da se izjava 
jednog člana Savjeta s obzirom na sadržaj iste ne može smatrati suprostavljenim, već istim stavom ovog 
emitera."

U prigovoru se navodi odredba člana 5 stav 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim 
medijima da su ,,emiteri odgovorni za sve objavljene sadržaje, bez obzira na njihov izvor, kao i za 
profesionalne aktivnosti lica koja su zaposlena u njima."

Na kraju, podnosilac prigovora predlaže da direktor Agencije za elektronske medije „izrekne kaznenu 
mjeru koja odgovara prirodi i težini učinjenog prekršaja, a posebno imajući u vidu da je emiter u više navrata 
u posljednjih šest mjeseci izrečeno upozorenje zbog kršenja programskih standarda vezanih za proizvodnju 
informativnog programa".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Zakona o medijima i Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik).

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 19.10.2017. godine (akt broj 05-1351/1 od
19.10.2017.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 111 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Zakona o elektronskim medijima, Zakona o medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija 
je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od sedam 
dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1351/2 od
18.10.2017.god.).

Dana 24.10.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1351/3 od
24.10.2017.god.) u kojem se navodi da je „najvažnije što primjećuju i ponavljaju da JP RTCG, nigdje ne 
osporava tačnost onoga što je Pink M objavio". U izjašnjenju se navodi da je „dana 03.10.2017. i  09.10.2017. 
u terminima 14:00, 17:00, 19:00, 20:00, TZ Pink M emitovala priloge o uticaju opozicionih struktura na 
uređivačku politiku Javnog servisa ali i korišćenju pojedinih termina poput 'državnog udara', floskule čiji je  
tvorac opozicija i Vijesti".

Ponosilac izjašnjenja navodi da je „u prigovoru RTCG-a navedeno da je njihova medijska kuća 
tendenciozno naglasila da je  'antidržavna politika dostigla vrhunac i da je uticaj samozvane građanske 
opozicije na uređivačku politiku sve evidentin iji...kao i da je „navedeni dio vijesti koja je predmet prigovora 
u skladu je sa članom 4 stav 1, Pravilnika koji se odnosi na načelo tačnosti". On navodi „da Javni servis 
sprovodi antidržavnu politiku te da je evidentan uticaj opozicionih struktura čega je  crnogorska javnost 
svjedok više od godinu te pomenuti dio vijesti ne predstavlja stav televizije Pink M već činjenično stanje čemu 
je  javnost svjedok a što se jasno može zaključiti i  na osnovu jednog gledanja neke od informativnih emisija 
RTCG-a koji plaćaju svi crnogorski građani".

U izjašnjenju se navodi da Javn i servis plaćaju svi građani Crne Gore... i odgovoran je  da objektivno i 
nepristrasno izvještava o svim dešavanjima što se ne može zaključiti poslednjih mjeseci". U istom se navodi 
da „poređenje sa tabloidom Vijesti proizilazi iz činjenice da uređivačka politika Javnog servisa više od godinu 
sve više Uči na pomenuti medij upravo zbog sve veće zastupljenosti opozicionih struktura ali i korišćenja 
pojedinih fraza poput 'državnog udara' čiji su tvorci predstavnici opozicije a koju mahom koristi tabloid 
Vijesti".

Podnosilac izjašnjenja ukazuje da je u pomenutim prilozima ispoštovano pravilo druge strane (član 4, 
stav 1 Pravilnika), jer su „čelnici Javnog servisa pozvani da komentarišu na pomenutu temu ali novinarki 
n/jesu željeli da daju odgovor što se vidi iz fono zapisa... koji su emitovani u pomenutom prilogu". On 
napominje i da „čelnici Javnog servisa n/jesu iskoristili pravo na ispravku i odgovor iz člana 26 Zakona o 
medijima". On je priložio video zapis i link istog (http://www.pinkm.me/qlavne/zasto-iavni-servis-lici-na- 
tabloid-viiesti/) koji je emitovan 09.10.2017.g. u kojem se, kako navodi, „čuje da su, poslije brojnih pokušaja 
telefonom dobijeni direktor TVCG Vladan Mićunović, urednik Prvog programa TVCG Aleksandar Mirković,

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.oro

http://www.pinkm.me/qlavne/zasto-iavni-servis-lici-na-
mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.oro


urednik portala rtcg.me Slavko Đurdić, odbijaju da daju odgovore." Takođe, u izjašnjenju je kao „dokaz 
prakse pozivanja druge strane" dostavljen „video materijal od 18.10.2017. emitovan u Minut dva gdje se i vidi 
u videu kako novinarka bezuspješno pokušava da postavi pitanja Viadanu Mićunoviću i Goranu Đuroviću" 
(,http://www.pinkm.me/alavne/iavni-servis-vise-0d-q0dinu-ne-sluzi-aradanima-vec-0D0zidii/’) i „video materijal 
od 21.10.2017. emitovan u Minut dva gdje ponovo ljubazno zamoljeni Mićunović i Đurović odbijaju da daju 
odgovore te/ei//z/77"(,http://www.pinkm.me/qlavne/rtcq-raDidno-aubi-aledanost-i-povierenie-aradana-video/).

Na kraju, podnosilac izjašnjenja ponavlja da ,,JP RTCG, nigdje ne osporava tačnost onoga što 
je Pink M objavio" i predlaže da Agencija „odbije prigovor kao neosnovan".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Dana 03. oktobra 2017. godine, emiter je u informativnoj emisiji „Minut, dva" u periodu od 13:59:54 
do 14:05:27 sati (5 minuta 33 sekunde) emitovala prilog koji je predmet prigovora (u daljem tekstu: 
prvi prilog).

Novinarski tekst -  (OFF): „Da su opozicione strukture u svoju službu stavile Javni servis... 
(nečujno)... su prošle godine oslobodili i nelegalno smijenili čelne ljude Radio Televizije Crne Gore, 
građanima postaje sve jasnije. Uticaj samozvane građanske opozicije na uređivačku politiku postaje 
sve evidentniji. Teme naručene od SDP-a, Demokrata, URE, DEMOS-a i ostalih političkih marginalaca 
primamo su u centralnim informativnim emisijama Radio Televizije Crne Gore, a ulogu eksperata i 
komentatora dobijaju brojni NVO stručnjaci opšte prakse i njihovi advokati".

Navedeni novinarski tekst pokriven je slikama (screenshot) tekstova sa različitih portala: „Opoziciona 
trojka vrši pritisak na javni servis?", „Krivokapić i Perović „oslobodili" Javni servis uz pomoć 40.000 
eura (VIDEO)", „Smijenjen Rade Vojvodić", „Direktorica TVCG Radojka Rutović podnijela ostavku", 
snimcima na kojima se vide predstavnici opozicionih partija koji se pominju u govornom dijelu priloga, 
kao i predstavnici različitih nevladinih organizacija (g-đa Daliborka Uljarević, predstavnici MANS-a). 
Dio novinarskog teksta, u trajanju od 14:00:10 do 14:00:25 sati, u donjem desnom dijelu ekrana, 
označen je kao materijal RTCG-a.

Novinarski tekst -  (OFF): „Za najjaču partiju - DPS, kojoj su građani dali najveće povjerenje, i za 
koalicione partnere mjesta je  sve manje. Otvorena antidržavna politika Javnog servisa dostigla je 
vrhunac. To neskriveno, pobjedonosno potvrđuje i specijalni stručnjak iz NVO-a u Savjetu Radio 
Televizije Crne Gore."

Tokom navedenog dijela priloga kao pokrivalice se koriste kadrovi sa sjednice Glavnog odbora DPS-a, 
sjednice Savjeta RTCG-a, djelovi snimaka emitovanih u emisiji „Dnevnik" RTCG (na kojima se 
prikazuju predstavnici opozicije, stranica dnevne novine „Dan"). Dio priloga, u trajanju od 14:00:32 do 
14:00:40 sati, u donjem desnom dijelu ekrana, označen je kao materijal RTCG-a.

Član Savjeta RTCG-a Goran Đurović: „Razlika između TV Vijesti i  RTCG, odnosno Televizije Crne 
Gore, je  sada manja nego ikad".

Dio navedene izjave pokriven je grafički uređenim („chart column") podacima o gledanosti na kojima 
RTCG, za 2016. godinu, zauzima treće, a za 2017. godinu četvrto mjesto. Na opisanim kadrovima nije 
vidljiv izvor podataka koji se prikazuju.

Novinarski tekst -  (OFF): „Dokazali su svoju lojalnost opoziciji čelnici Javnog servisa brojnim 
primjerima, kako u centralnom Dnevniku, tako i mnogim emisijama, u pojedinim se čuje pretežno 
mišljenje predstavnika opozicije."

Tekst je pokriven kadrovima iz emisija emitovanih na Televiziji Crne Gore: „Dnevnik", ,,TV magazin", 
„Replika" (u donjem desnom dijelu ekrana oznaka materijal RTCG-a) na kojima se vide pomenuti 
predstavnici (uglavnom) opozicije (uzimanje izjave od g-dina Ranka Krivokapića, kadrovi koji prikazuju 
g-dina Aleksu Bečića, g-dina Andriju Mandića).

Potom je uslijedila izjava direktora Televizije Crne Gore Vladana Mićunovića.

G-din Vladan Mićunović: „S nama neće biti nikakvog problema, znamo šta nam je činiti".

Novinarski tekst -  (OFF): „Stavio se Mićunović u službu opozicije, zna da mu to čuva dugo 
priželjkivanu fotelju, a pojedini članovi nadzornog tijela Javnog servisa, Savjeta, ukazali su da je 
opozicija direktno umiješana, i  na rukovodeće pozicije u RTCG stavila svoje ljude".

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.pinkm.me/alavne/iavni-servis-vise-0d-q0dinu-ne-sluzi-aradanima-vec-0D0zidii/%e2%80%99
http://www.pinkm.me/qlavne/rtcq-raDidno-aubi-aledanost-i-povierenie-aradana-video/
mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcg.org


Tokom navedenog dijela priloga prikazani su kadrovi sa sjednice Savjeta RTCG-a i kadrovi prezentera 
informativne emisije Dnevnik, bez oznake o izvoru materijala. Da je riječ o snimcima prikazanim u 
emisiji „Dnevnik" zaključuje se na osnovu grafičkih insertacija (watermark) u donjem dijelu ekrana.

U nastavku priloga data je fono izjava člana Savjeta RTCG-a g-dina Mirna Draškovića (pokrivena 
njegovom slikom i snimkom na kome se vidi g-din Goran Đurović): „Vrijeme koje je pred nama vrio 
jasno pokazaće, a i ovo koje je  već sada došlo pokazuje kakve su tendencije trenutno prisutne u 
Javnom servisu. Više sam puta isticao, čak i na vašoj televiziji gostujući da su pojedini članovi Savjeta 
izgubili svoj legitimitet, prije svega samim tim što je, na primjer, konkretno kolega Đurović učestvovao 
u pisanju tada medijske platforme za opoziciju u pregovorima sa vlašću oko Lex specialis-a."

Novinarski tekst -  (OFF): „Da opozicione strukture i te kako utiču na uređivačku politiku Javnog 
servisa pokazuje i izvještavanje sa suđenja Mandiću, Kneževiću i ostalima za pokušaj terorizma. 
Promovišu se stavovi advokata odbrane, a optuženi se nerijetko predstavljaju žrtvama. Glavni 
specijalni državni tužilac Miiivoje Katnić svako ročište napominje da je posrijedi opstrukcija advokata, 
a to se u izvještajima Javnog servisa, koji plaćaju građani, ne može čuti."

Kao pokrivalice se koriste snimci iz emisije „Dnevnik" RTCG na kojima se vide predstavnici opozicije 
(g-din Dalibor Šćekić, g-din Milan Knežević, g-din Aleksa Bečić), kao i snimci sa suđenja za pokušaj 
terorizma prikazani u emisiji „Dnevnik" RTCG, bez oznake o izvoru materijala. Da je riječ o snimcima 
prikazanim u emisiji „Dnevnik" zaključuje se na osnovu grafičkih insertacija (watermark) u donjem 
dijelu ekrana.

G-din Miiivoje Katnić: „ Vijeće ne smije da dozvoli nedozvoljene predloge, ja vas molim da se ovo 
prekine, da se vrati na optužnicu i na činjenični opis. Ovo se odugovlači postupak i to potpuno jasno."

Novinarski tekst je pokriven kadrovima sa navedenog suđenja.

Novinarski tekst -  (OFF): „Pažljivo izabrani za sprovođenje opozicione reklame, urednici Dnevnika 
Televizije Crne Gore čak su i usvojili terminologiju DF-a, tabloida Vijesti i advokata odbrane, pa jasno 
upisano u optužnici teško krivično djelo protiv države Crne Gore - terorizam, nazivaju opozicionom 
floskulom - državni udar".

Navedeni tekst je pokriven slikama (screenshot) tekstova sa različitih portala: „Demokratski Front: 
„Državni udar" najobičnija podmetačina Đukanovića i Bebe Popovića", ,,DF: Razbili smo aferu državni 
udar u paramparčad", „Krivokapić: Ne može biti govora o slobodnim izborima u danu državnog 
udara", kao i snimcima hapšenja osumnjičenih u ovom slučaju.

U nastavku su dati segmenti programa u kojima voditelji informativne emisije „Dnevnik", u najavama 
za priloge koriste termin „državni udar". Navedeni dio priloga, u trajanju od 14:02:44 do 14:03:05 
sati, u donjem desnom dijelu ekrana, označen je kao materijal RTCG-a.

G-din Damir Ramović: ,,Suđenje za pokušaj državnog udara prekinuto je  nakon što je  odbrana 
zatražila izuzeće sudskog Vijeća i predsjednika Višeg suda."

G-đa Snežana Mirković: „Dan suđenja za državni udar obilježilo je  pokazivanje odluke Ustavnog 
suda na osnovu koje advokati odbrane tražili obustavljanje postupka."

G-din Nebojša Skenderi: „Suđenje za pokušaj državnog udara prekinuto je nakon što je odbrana 
zatražila izuzeće sudskog Vijeća i predsjednika Višeg suda."

Novinarski tekst -  (OFF): „1 stručnjaci za bezbjednost za televiziju Pink M objašnjavaju da se taj 
termin državni udar koristi u pogrešnom kontekstu."

G-din Tonči Frlan (pokriveno video zapisom): „Terminologija državni udar je  vrio jasna. Znači ona 
glasi pokušaj terorizma, a nikako to nema veze sa državnim udarom. Znači državni udar je termin 
koga je prvi upotrebio Ranko Krivokapić, koji nema veze sa ovim što se dešavalo i šta je  bila namjera 
ovaj da se izazove haos u Crnoj Gori putem izvođenja terorističkog, čistog klasičnog terorističkog 
akta."

Novinarski tekst -  (OFF): „Prekjuče su sve karte bačene na sto, kada su na žalbu DPS-a na 
neprofesionalno i tendenciozno izvještavanje i uvredu u Dnevniku reagovaie Demokrate. Oni otvoreno 
brane Javni servis od većinske Crne Gore. Tako su zahvalni rukovodstvu RTCG-a zato što im je na 
usluzi".

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcg.org


Novinarski tekst pokriven je kadrovima zgrade RTCG-a, slikama (screenshot) tekstova na različitim 
portalima: ,,DPS: Nedopustiva praksa Javnog servisa", „Ne brine za vlast u Budvi", kao i kadrovima sa 
sjednice Savjeta RTCG-a. Dio novinarskog teksta, u trajanju od 14:03:47 do 14:03:51 sati, u donjem 
desnom dijelu ekrana, označen je kao materijal RTCG-a.

Novinarski tekst -  (OFF): ,,U plejadi takozvanih stručnjaka i kritičara vlasti u emisijama Radio 
Televizije Crne Gore je i Stevan Dojčinovič, samozvani istraživač i urednik srpskog portala „Krik". 
Dojčinovič je inače poznat po knjizi o Darku Šariču u kojoj, bez jednog dokaza i činjenica, povezuje 
vrh crnogorske vlasti sa kriminalnim radnjama. Njegovi veliki podržavaoci su i vlasnici tabloida Vijesti. 
Oni objavljuju, kao dio prljave igre, odlomke iz Dojčinovićeve knjige i izjave."

Navedeni dio priloga pokriven je snimcima iz emisija emitovanih na Televiziji Crne Gore: „Dnevnik" i 
,,TV magazin" (u donjem desnom dijelu ekrana oznaka materijal RTCG-a), fotografijama knjige koja se 
spominje u govornom dijelu priloga, kao i fotografijama (screenshot) tekstova sa različitih portala: 
„Banka Đukanovića opsluživala Šarića", „Knjiga o Šariču: Nije lako „oprati" prljave milione", „Kako je 
balkanski kartel osvojio Evropu: Crnogorci glavni na tržištu Milana", „Ispovjest srpskog novinara: Kako 
sam dospio na rusku crnu listu", na portalima. Dio novinarskog teksta, u trajanju od 14:03:59 do 
14:04:07 sati, u donjem desnom dijelu ekrana, označen je kao materijal RTCG-a.

Novinarski tekst -  (OFF): „Upravo je  stručnjak Dojčinovič nekredibilna i sumnjiva figura, više puta 
imao mjesto u emisijama Javnog servisa i Vijestima. Ne propuštajući priliku da bez argumenata 
kleveće crnogorsku vlast, tendenciozno je povezujući sa mafijom. Dojčinovićev portal Krik spada u 
grupu medija koji se javnosti predstavljaju kao istraživački, a zapravo konstantno kreiraju lažne priče i 
afere po nalogu stranih centara moći, koji ih finansiraju. Srpski mediji su nedavno otkrili da je  
Dojčinovič za osnivanje portala dobio 20 hiljada dolara, čije se porijeklo ne zna, niti se zna na čijem 
računu je završio taj novac."

Prilog je pokriven snimcima iz emisija emitovanih na Televiziji Crne Gore i Televiziji Vijesti, a u kojima 
je gostovalo lice koje se spominje. Da je riječ o snimcima prikazanim na RTCG-u zaključuje se na 
osnovu grafičkih insertacija (watermark) u donjem dijelu ekrana (oznaka materijal RTCG-a), odnosno
o snimcima emitovanim na Televiziji Vijesti na osnovu grafičkih insertacija (watermark) u gornjem 
lijevom uglu ekrana (bez oznake izvora materijala). Kao pokrivalice se dalje prikazuju slike 
(screenshot) portala „Krik" i teksta (bez vidljivog izvora): „Ujedinjeni u dezinformisanju javnosti". 
Takođe se prikazuje i snimak u kojem Marko Matić, portal Antidot (potpisano) izjavljuje:

G-din Marko Matić/ „M i sumnjamo da je on dobijen iz nekih kriminalnih Izvora, jer Dojčinovič u 
vreme dok je  radio ...(nečujno)... bio povezan sa nekim visokim funkcionerima u policiji koji su 
smijenili 2014 godine."

Novinarski tekst -  (OFF): „Krajnje je  upitno na osnovu kojih je  to kriterijuma i čijih preporuka 
osoba bez kredibiliteta imala pravo da na Javnom servisu Iznosi teške optužbe i bez ikakvih 
argumenata na račun vlasti i govori o povezanosti sa mafijom i organizovanim kriminalom."
Prvi prilog je 03.10.2017. godine emitovan u terminima od 14:00, 17:00 i 19:00 sati, dok u terminu 
od 20:00 nije emitovana informativna emisija „Minut, dva".

2. Emiter je, dana 09. oktobra 2017. godine, u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 14:05:00 
do 14:10:40 sati (5 minuta 40 sekundi) emitovao prilog koji je predmet prigovora (u daljem tekstu: 
Drugi prilog).

Novinarski tekst -  (OFF): „Nakon što je opozicija navodno oslobodila Javni servis prošle godine, 
nelegalno smjenivši čelne ljude, samozvana građanska opozicija RTCG ujedno je oslobodila i postulata 
novinarstva. Tako su građani koji finansiraju taj medij uskraćeni za pravo na objektivne i tačne 
informacije. Uticaj opozicije i interesno povezanih ljudi na uređivačku politiku posebno se vidi u 
izvještajima Televizije Crne Gore sa suđenja Mandiću, Kneževiću i ostalima optuženima za pokušaj 
terorizma. Pa su mahom advokati odbrane predstavljeni kao heroji, a optuženi kao žrtve, dok se 
gotovo nikada ne može čuti teza koju je Glavni specijalni tužilac MHivoje Katnić više puta ponovio, da 
je  svaki zahtjev branilaca opstrukcija i pokušaj odugovlačenja procesa".

Novinarski tekst pokriven je fotografijama (screenshot) tekstova na različitim portalima: Javni servis 
u raljama trojke", „Smijenjen Rade Vojvodič", „Opoziciona trojka vrši pritisak na javni servis?", 
„Krivokapič i Perovič „oslobodili" Javni servis uz pomoć 40.000 eura (VIDEO)". Takođe se prikazuju i 
djelovi snimaka emitovanih u emisiji „Dnevnik" RTCG (na kojima se prikazuju predstavnici opozicije i

6

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcg.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcg.org
http://www.ardcg.org


snimci sa suđenja za pokušaj terorizma), u trajanju od 14:05:14 do 14:05:44 sati, u donjem desnom 
dijelu ekrana označeni kao materijal RTCG-a.

Novinarski tekst -  (OFF): „Pažljivo izabrani za sprovođenje instrukcija opozicije, urednici Dnevnika 
T/CG, su čak usvojili terminologiju DF-a, tabloida Vijesti i advokata odbrane, pa jasno upisano u 
optužnici teško krivično djelo protiv države Crne Gore - terorizam, nazivaju opozicionom floskulom - 
državni udar".

Dalje u prilogu, dati su segmenti programa u kojima voditelji informativne emisije „Dnevnik" 
(Ramović, Mirković, Skenderi), istovjetno kao u Prvom prilogu (emitovanom 03.10.2017.g.), u 
najavama za priloge koriste navedeni termin. Taj dio Drugog priloga, u trajanju od 14:06:02 do 
14:06:23 sati, u donjem desnom dijelu ekrana, označen je kao materijal RTCG-a.

Novinarski tekst -  (OFF): „1 tabloid Vijesti u svojim informativnim emisijama i na portalu koristi 
samo floskulu državni udar. Nameće se pitanje kako tabloid Vijesti toliko liči na Javni servis i obratno."

Novinarski tekst pokriven je fotografijama (screenshot) tekstova sa portala Vijesti: „Osumljičen za 
pokušaj državnog udara" (markiran tekst), „Državni udar" (markiran tekst), „Predmet državni udar" 
(markiran tekst).

Novinarski tekst -  (OFF): „Kako bi nam objasnili ovakvu opozicionu praksu, pozvali smo direktora 
Radio Televizije Crne Gore Vladana Mićunovića, i urednika Prvog programa Aleksandra Mlrkovića. Oni 
međutim, javnosti neće da polažu račune iako ih građani plaćaju."

U nastavku je dat i fono zapis razgovora novinarke TV Pink M i direktora TVCG Vladana Mićunovića 
(pokriven njegovom slikom):

Vladan Mićunović: „Dobardan."
Novinarka: „Je /' imate nekoliko minuta za dva pitanja?"
Vladan Mićunović: "Nemam. Nemam. Nemam. Nemam. Neću ništa s vama da 
razgovaram."

Slijedi i fono zapis razgovora novinarke TV Pink M i urednika Prvog programa TVCG Saše Mirkovića 
(pokriven njegovom slikom):

Saša Mirković: „Izvolite, drugo?"
Novinarka: „Je /' možete samo da me saslušate da kažem pitanje, pa..."
Saša Mirković: „Ne, ne, ne... Izvolite drugo pitanje. Izvolite."
Novinarka: „Dobro. Drugo pitanje je  zašto se na Televiziji Crne Gore ne može čuti teza 
Glavnog specijalnog tužioca Milivoja Katnića da je svaki zahtjev i djelovanje advokata 
opstrukcija? Nego se optuženi predstavljaju kao žrtve, a..."
Saša Mirković: ,,A nemam komentar ni na to. Hvala vam koleginice, doviđenja."

Novinarski tekst -  (OFF): „Da su opozicione strukture u svoju službu stavile Javni servis, evidentno 
je  i kada se krene čitati portal rtca.me. Otvorenom antidržavnom politikom dokazuje se lojalnost 
opoziciji, a degradira cjelokupno pravosuđe. Tako izvještaj iz Višeg suda od četvrtog oktobra, na 
portalu Javnog servisa, izgleda ovako. Advokat Branke Miiić je  heroj koji napušta suđenje. Milićeva je  
žrtva, jedva živa, obmanjivana, izmrcvarena, dok je Glavnom specijalnom tužiocu Milivoju Katniću, na 
samom kraju teksta, posvećena samo jedna, jedina rečenica".

Kao pokrivalica za navedeno se koristi slika teksta sa portala RTCG na kojoj je prikazan tekst o kome 
se govori sa naslovom „Advokat Branke Milić napustio sudnicu".

Novinarski tekst -  (OFF): „Zašto se ne poštuje princip objektivnog izvještavanja i zašto se ne 
poštuje institucija Specijalnog tužioca" ni od urednika portala rtca.me Slavka Đurđica nijesu mogli 
čuti."

U nastavku slijedi fono zapis razgovora novinarke TV Pink M i urednika portala rtca.me Slavka Đurđica 
(pokriven njegovom slikom):

Slavko Đurđić: „Izvinjavam se, pošto sam na selu, ovamo daleko i svakog trenutka će mi 
prekinut' signal. Tako da ne mogu, ovaj..."
Novina rka: „Možemo li pokušati barem dok me čujete?"
Slavko Đurđić: „Ne znam. Meni se gubi, neprekidno mi se gubi Vaš glas."

7
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardco.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardco.org


Novinarka: „Evo ja ću probati, pa ako me ne čujete, onda ništa, nemamo odgovore."
Slavko Đurđić: „Ništa, jer prekida se. Prekida se nešto ovamo sam potpuno zabačen."

Novinarski tekst -  (OFF): „Nesvjesna upotreba termina državni udar umjesto terorizam na Javnom 
servisu ustvari je  politički motivisana, mišljenja su stručnjaci za bezbjednost koji prave jasnu razliku 
između dva pojma." U nastavku priloga, od strane Tončija Frlana (potpisano: stručnjaka za 
bezbjednost) date su definicije oba termina.

Novinarski tekst -  (OFF): „Poslanik Demokratske partije socijalista Miloš Nikoiić pojašnjava i da 
krivično zakonodavstvo Crne Gore ne poznaje državni udar kao krivično djelo, a uvjeren je  da oni koji 
koriste taj termin imaju dvije namjere

G-din Miloš Nikoiić (pokriveno video zapisom): „Dezavuisati crnogorska javnost i da svakome ko 
elementarno poznaje pravo se unese zabuna kako je neko optužen za krivično djelo koje uopšte ne 
postoji. Druga namjera, jeste pokušaj banaiizadje onoga što se pripremalo za šesnaesti oktobar. Jer 
kada se to tako kaže pokušaj državnog udara to onda odmah, da kažem, uvlači u neke sumnjive 
konotacije oko eventualne uključenosti samih vlasti u sve to."

Novinarski tekst -  (OFF): „Sličnog mišljenja je i politički analitičar Ranko Đonović."

G-din Ranko Đonović: „Opoziciona scena u Crnoj Gori, koja je  toliko godina već zagađena u mjeri u 
kojoj razum ne može da prihvati, sa svojom medijskom kamarilom i dijelom NVO trabanta, ovaj, 
uporno ponavlja, i uporno i ironično ponavljaju floskulu državni udar. Mogu oni to da nazivaju kako 
hoće, ali se radi o najtežem krivičnom djelu, za koje mora da se odgovara. A moram da priznam, što 
se nekih medija tiče da apsolutno nije za čuđenje. Ko ih poznaje, imalo, politiku, zna im ćud, karakter
i krajnju namjeru".

Novinarski tekst -  (OFF): „Đonovića čudi i zabrinjava, međutim, izvještavanje Radio Televizije Crne 
Gore, kao i većinu građana koji plaćaju Javni servis, a koji bi trebalo da zastupa interese većinske 
Crne Gore, pokazane na jedinom relevantnom ispitu volje a to je -  na izborima."

Drugi prilog je dana 09.10.2017. godine emitovan u terminima od 14:00, 17:00, 19:00 i 20:00 sati, sa 
izuzetkom što u terminu od 20:00 nije emitovana izjava političkog analitičara Ranka Đonovića.

3. Zakonom o elektronskim medijima, u članu 57 stav 3, propisano je da naziv, oznaka, odnosno 
skraćeni identifikacioni znak elektronskog medija moraju biti označeni i u slučaju preuzimanja 
programa drugih emitera.

4. Zakonom o medijima, u članu 19 stav 1 alineja 5, propisana je obaveza medija da na odgovarajućem 
mjestu svakog pojedinačnog nosioca programskog sadržaja objavi naziv medija od koga je preuzet 
programski sadržaj ili njegov dio, osim ako je međusobnim ugovorom drukčije određeno.

5. Članom 7 stav 1 alinej a) Pravilnika propisana je obaveza emitera koji proizvode (uređuju i emituju) 
informativni program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose slobodnom, 
istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu.

6. Članom 8 stav 1 Pravilnika je propisano da su u proizvodnji informativnih programa, elektronski mediji
dužni da poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane
diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane.

7. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo objektivnosti kao obaveza elektronskih medija da u
informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih 
intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija postoji 
interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti.

8. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo nepristrasnosti kao obaveza elektronskih medija da
činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje Izjavama, saopštenjima i sličnim 
sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili montiranje 
djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni smisao 
saopštenog.

8
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


9. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo tačnosti kao obaveza elektronskih medija da izvještavanje 
bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za koje emiter zna ili 
je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija tačnost nije 
pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost ili 
nepotvrđenost.

10. članom 11 stav 1 Pravilnika je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno-politički i 
programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu u 
obradi određene tematike".

11. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja komentara, 
u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz 
obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na 
istu temu pri čemu mora voditi računa o normama propisanim Zakonom o elektronskim medijima i 
Pravilnikom.

12. Oba emitovana priloga mogu se posmatrati kao komentari emitera povodom uređivačke politike 
RTCG, kao nacionalnog javnog servisa, što se može smatrati pitanjem od interesa za javnost.

13. U p emiter kao potvrdu svog stava da je „otvorena antidržavna politika Javnog servisa dostigla 
vrhunac", kao i da „to neskriveno, pobjedonosno potvrđuje i specijalni stručnjak iz NVO-a u Savjetu 
Radio Televizije Crne Gore", emituje izjavu člana Savjeta RTCG-a Gorana Đurovića koja glasi: „Razlika 
između TV Vijesti i RTCG, odnosno Televizije Crne Gore, je sada manja nego ikad'. Iako je dio 
navedene izjave pokriven slikom koja sadrži grafički prikaz podataka o gledanosti prema kojima RTCG, 
za 2016. godinu zauzima treće, a za 2017. godinu četvrto mjesto, ne može se zaključiti koji je izvor 
podataka koji se prikazuju. Pored toga, uvidom u snimak Dnevnika emitovanog na TVCG1 dana
12.09.2017. godine može se zaključiti da je, u ovom slučaju, emiter koristio izjavu G.Đurovića datu u 
toku rasprave na sjednici Savjeta Agencije u vezi sa straživanjem Agencije Defakto i podacima o 
povjerenju gledalaca/slušalaca i gledanosti programa javnog servisa (koja glasi: „Razlika između 
Televizije Vijesti i Radio Televizije Crne Gore je sada manja nego ikad. Jedan posto. Sad imamo 
konačno kompletiran menadžment. Do kada vi procenjujete da Televizija Crne Gore može ostvariti 
maksimalno svoje ciljeve i biti prva po povjerenju?'), na što je ukazao i podnosilac prigovora 
(„navedena rečenica data u cilju potvrđivanja Izvještaja o gledanosti RTCG, a ne u cilju sličnosti 
uređivačke politike sa tabloidom Vijesti".).

Nadalje, emiter je emitovao izjavu Vladana Mićunovića, direktora Televzije Crne Gore, koja glasi „S 
nama neće biti nikakvog problema, znamo šta nam je  činiti, kao potvrdu stava emitera da se 
V.Mićunović „Stavio u službu opozicije, zna da mu to čuva dugo priželjkivanu fotelju, a pojedini 
članovi nadzornog tijela Javnog servisa, Savjeta, ukazali su da je  opozicija direktno umiješana, i  na 
rukovodeće pozicije u RTCG stavila svoje ljude". Uvidom u snimak Dnevnika emitovanog na TVCG1 
dana 12.09.2017. godine može se zaključiti da je i u ovom slučaju emiter koristio izjavu V.Mićunovića 
datu u toku rasprave na sjednici Savjeta Agencije u vezi sa straživanjem Agencije Defakto i podacima
o povjerenju gledalaca/slušalaca i gledanosti programa javnog servisa (koja glasi: „Sa nama neće biti 
nikakvog problema, znamo šta ćemo činiti, kao što ćemo znati šta nam je  činiti ako ti podaci ne budu 
dobri, recimo za nekih godinu i po dana. Odnosno krajem naredne godine."), na što je ukazao i 
podnosilac prigovora. Naime, izjava V.Mićunovića je data u okviru diskusije o značaju povjerenja i 
gledanosti programa kao paramatara za ocjenu rezultata rukovodstva i očekivanoj dinamici ostvarenja 
ciljeva tim povodom. Dakle, izjava V.Mićunovića ukazuje na njegov stav da će „znati šta im je  činiti 
ukoliko izostanu rezultati po tom osnovu.

Ovakvom uređivačkom intervencijom (skraćivanjem i manipulisanjem djelovima izjava), emiter je 
iskrivio osnovni smisao saopštenog, čime je lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara 
diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme priloga. Emiter svoje stanovište nije predstavio 
na objektivan način, već je uređivačkom intervencijom i komentarima favorizovao jednu stranu i 
neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja. Time su prekršena načela objektivnosti i 
nepristrasnosti.

Na taj način on je propustio da predmetnim prilogom doprinese istinitom, cjelovitom i nepristrasnom 
informisanju javnosti o temi koja je predmet sadržaja.

Emitovanjem navoda da su „opozicione strukture u svoju službu stavile Javni servis", kao i da „uticaj

9
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.org


samozvane građanske opozicije na uređivačku politiku postaje sve evidentniji", predstavlja iznošenje 
stava emitera o javnom servisu i njegovoj uređivačkoj politici, na koje on ima pravo u okviru svoje 
slobode izražavanja i prava da komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca. Ipak, polazeći od 
ozbiljnosti tih navoda, ne može se naći opravdanje za iznošenje stava da je „otvorena antidržavna 
politika Javnog servisa dostigla vrhunac", a da se ne objavi stav RTCG (podnosioca prigovora) na 
koga se prilog odnosi. Na taj način emiter nije na pravičan i izbalansiran način omogućio 
predstavljanje svog ali i stava lica na koje se prilog odnosi.

Uvažavajući pravo emitera da komentariše, pa i kritikuje rad i rezultate drugih emitera i/ili (javnih) 
ličnosti koje su se pojavljivale u njihovim sadržajima, ne može se opravdati iznošenje navoda da se 
radi o „nekredibiinoj i  sumnjivoj figuri" (kada emiter govori o Stevanu Dojčinoviću), a da određeni 
portal „spada u grupu medija koji se javnosti predstavljaju kao istraživački, a zapravo konstantno 
kreiraju lažne priče i afere po nalogu stranih centara moči, koji ih finansiraju" (portal KRIK). Dok je 
emiter kao potvrdu takvih svojih stavova objavio izjavu određenog lica (Marko Matić, portal Antidot) i 
iznio stav da je „krajnje upitno na osnovu kojih je  to kriterijuma i čijih preporuka osoba bez 
kredibiliteta imala pravo da na Javnom servisu iznosi teške optužbe i bez ikakvih argumenata na račun 
vlasti i govori o povezanosti sa mafijom i organizovanim kriminalom.", propustio je da pribavi i objavi 
stav RTCG i/ili lica na koje se ovaj navod odnosi. Na taj način, i u ovom slučaju je propustio da 
predmetnim prilogom doprinese istinitom, cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti o temi koja 
je predmet sadržaja.

14. U Prvom i Drugom prilogu, u više navrata, emiter je koristio djelove emitovanih programskih sadržaja 
podnosioca prigovora i emitera ,,TV Vijesti". Dok djelovi programskih sadržaja emitera ,,TV Vijesti" 
sadrži skraćeni identifikacioni znak elektronskog medija (gornji lijevi ugao), u slučaju korišćenja 
sadržaja podnosioca prigovora, u najvećem broju slučajeva, preuzeti sadržaj je označen riječima u 
donjem desnom uglu „materijal RTCG-a".

Emiter nije označio izvor preuzetih sadržaja u sljedećim slučajevima i to:

U prvom prilogu u dijelu u kojem se emituje izjava V. Mićunovića, pomenuta u tački 12 
Obrazloženja, prikazani su kadrovi sa sjednice Savjeta RTCG-a i kadrovi voditelja informativne 
emisije „Dnevnik", bez oznake o izvoru materijala. Da je riječ o snimcima prikazanim u emisiji 
„Dnevnik", koju je emitovao podnosilac prigovora, može se zaključiti na osnovu grafičkih 
insertacija (watermark) u donjem dijelu ekrana, koja je prepoznatljiva za ovu emisiju.

U prvom prilogu, za dio teksta (OFF: „Da opozicione strukture i te kako utiču na uređivačku 
politiku Javnog servisa pokazuje i izvještavanje sa suđenja Mandiću, Kneževiću i ostalima za 
pokušaj terorizma. Promovišu se stavovi advokata odbrane, a optuženi se nerijetko predstavljaju 
žrtvama. Glavni specijalni državni tužilac MHivoje Katnić svako ročište napominje da je posrijedi 
opstrukcija advokata, a to se u izvještajima Javnog servisa, koji plaćaju građani, ne može čuti."), 
kao pokrivalice su korišćeni snimci iz emisije „Dnevnik" RTCG na kojima se vide predstavnici 
opozicije (g-din Dalibor Šćekić, g-din Milan Knežević, g-din Aleksa Bečić), kao i snimci sa suđenja 
za pokušaj terorizma prikazani u emisiji „Dnevnik" RTCG, bez oznake o izvoru materijala. Da je 
riječ o snimcima prikazanim u emisiji „Dnevnik" zaključuje se na osnovu grafičkih insertacija 
(watermark) u donjem dijelu ekrana.

15. Emiter je u Drugom prilogu (od 09.10.2017. godine, dakle šest dana nakon emitovanja Prvog priloga), 
emitovao fono zapise razgovora njegovih novinara sa predstavnicima podnosioca prigovora 
(V.Mićunović, S.Mirkovioć, S.Đurđić) i time ukazao da je pokušao da pribavi njihov odgovor na pitanja 
kao što su „zašto se na Televiziji Crne Gore ne može čuti teza Glavnog specijalnog tužioca MiHvoja 
Katnića da je  svaki zahtjev i djelovanje advokata opstrukcija?..." ili „Zašto se ne poštuje princip 
objektivnog izvještavanja i zašto se ne poštuje institucija Specijalnog tužioca". Uz prepoznavanje 
emiterovih pokušaja da pribavi stav predstavnika RTCG, kao i nespremnosti ili nemogućnost 
pomenutih predstavnika podnosioca prigovora da iznesu svoje stavove, ne može se opravdati 
emitovanje Prvog priloga bez pokušaja pribavljanja i objavljivanja stava predstavnika podnosioca 
prigovora u vezi sa vrlo ozbiljnim navodima izrečenim na račun njegove uređivačke politike i ponašnja 
u svojstvu javnog servisa.
Može se zaključiti da je opravdan podneseni prigovor, kao i da emiter nije doprinio istinitom, 

cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, da je emitovao sadržaj koji nije bio ni pravičan ni 
izbalansiran, da je emitovanjem priloga tendenciozno promovisao samo svoje stavove.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

10___________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


Takođe, može se zaključiti da je opravdan prigovor da je emiter propustio da na adekvatan način 
označi izvor preuzetog predmetnog sadržaj od drugog emitera, odnosno podnosioca prigovora.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio člana 57 stav 3 
Zakona o elektronskim medijima, člana 19 stav 1 alineja 5) Zakona o medijima i čl. 7 stav 1 alineja a), 8 st. 1 i
11 st. 1 Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143 i 144. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče 
upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa 
,,TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i 
izdatom Odobrenju za emitovanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 20:00 
časova.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 

dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Savjet „Radio i Televizija Crne Gore", predsjednik
- „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o., izvršna direktorica
- „Televizija Crne Gore", direktor
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

11_____________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcQ.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcQ.org

