
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1352/4 
Podgorica, 10.11.2017. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 
40/11, 53/11, 6/13 i 55/16) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 
40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru Javnog preduzeća „Radio Televizija Crne Gore" iz Podgorice, akt 
zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1352 od 12.10.2017.g., direktor Agencije za 
elektronske medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Prihvata se prigovor Javnog preduzeća „Radio Televizija Crne Gore" iz Podgorice, akt zaveden 
kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1352 od 12.10.2017.g. i privrednom društvu 
„Pink M Company" d.o.o. iz Podgorice, emiteru televizijskog programa „TV Pink M", 
izriče se upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja čl. 7 stav 1 alineja a), 8 st.
1 i 11 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima („Službeni list Crne 
Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, 
prilikom emitovanja priloga u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 06.10.2017.g. u 14:00, 17:00, 
19:00 i 20:00 časova.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze emitera da informativnim programom doprinosi cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti o događajima (člana 7 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

b. kršenja obaveze da su u proizvodnji informativnih programa, elektronski mediji dužni da 
poštuju načela tačnosti i nepristrasnosti (član 8 st. 1 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

c. kršenja obaveze da informativno-politički programi moraju biti pravični i izbalansirani, 
što se postiže objavljivanjem suprotstavljenih stavova (član 11 st. 1 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih 
sadržaja u okviru programa „TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, u programu „TV Pink M", u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 
14:00, 17:00, 19:00 i 20:00 časova, objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog iješenja 
koja glasi:

„Agencija ze elektronske medije izrekla je emiteru „TV Pink M" upozorenje zbog kršenja načela 
tačnosti i nepristrasnosti, odnosno propuštanja da doprinosi cjelovitom i nepristrasnom 
informisanju javnosti, na pravičan i izbalansiran način. Upozorenje je izrečeno po prigovoru 
nacionalnog javnog emitera „Radio Televizija Crne Gore" u vezi sa prilogom emitovanim 06. 
oktobra 2017. godine u informativnim emisijama „Minut dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 20:00 
časova".

5. Protiv ovog iješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
1

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcg.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcg.org
http://www.ardcg.org


O b r a z l o ž e  nj e

Dana 12. oktobra 2017. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen 
je prigovor Javnog preduzeća „Radio Televizija Crne Gore" iz Podgorice (u daljem tekstu: RTCG), na rad 
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. iz Podgorice (u daljem tekstu: emiter), kao emitera televizijskog 
programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1352 od 12.10.2017.g.).

Prigovor se odnosi na programski sadržaj emitovan 06.10.2017.g. u 14:00, 17:00, 19:00 i 20:00 
časova u informativnoj emisiji „Minut, dva". Podnosilac prigovora smatra da je emiter prekršio čl. 6 stav 1 
alineja a), 7 stav 1 alineja a), 8 st. 1 i 11 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim 
medijima, prilikom emitovanja predmetnog priloga, u kojem kako navodi ,,'Djurovićevi vjerni izvršioci 
obmanjuju javnost plasiranjem teze o Đuroviću kao žrtvi političke hajke”', kao i da „nakon što je Agencija za 
sprečavanje korupcije utvrdila da su članovi Savjeta RTCG: Goran Đurovic, Ivan Mitrović i  Nikola Vukčevič, kao
i član Savjeta Agencije za elektronske medije Darko Ivanovič prekršili Zakon o sprječavanju korupcije, 'RTCG 
na sve načine pokušava da obmane javnost i relativiziju činjenicu da su u konfliktu interesa"'.

Podnosilac prigovora navodi da je  „emiter postupio suprotno članu 7, a u vezi sa članom 8 st. 1 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima jer istinito nije iznio činjenice imajući u vidu 
da član Savjeta RTCG Nikola Vukčević nije ni bio saslušan u Agenciji za sprečavanje korupcije, dok su odluke 
za preostale bite objavljene na sajtu Agencije", pa samim tim „emiter ne poštuje načela objektivnog 
informisanja građana."

Prigovorom se ukazuje da emiter „malicioznim i uvredljivim komentarima obmanjuje javnost i  vrijeđa 
lično Andrijanu Kadiju, Vladana Mićunovića i Aleksandra Mirkovića na način sto ih naziva 'vjernim izvršiocima 
koje je Goran Đurović častio foteljama' i to sve u negativnom kontekstu, vrijeđajući i Gorana Đurovića koji je  
član Savjeta RTCG nazivajući ga 'autorom fabrikovanih hajki i izvršiteljem iz opozicione kuhinje plasiranih 
instrukcija'". Takođe, istim se ukazuje da se „na neprimjeren način u predmetnom prilogu navodi 'Goran 
Đurović ne može izbjeći zakonske sankcije posebno što on godinama kao član Savjeta RTCG zastupa privatne
i opozicione - političke interese i prodaje se za medijskog eksperta i borca protiv korupcije”'. Podnosilac 
prigovora ukazuje da je „ovakvim izvještavanjem narušeno Ustavom zagarantovano pravo zaštite dostojanstva
i nepovredivosti ličnosti, sa namjerom da se naruši psihički integritet navedenih Hca, a što je  protivno i članu 6 
st. 1 alineja a) Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima".

Nadalje, prigovorom se ukazuje da „emiter u svom izvještavanju postupa suprotno članu 11 st.l 
Pravilnika o programskim standardima, jer isti dana 06.10.2017.g. nije objavio suprotne stavove". Podnosilac 
prigovora ukazuje i na član 5 Pravilnika o programskim standardima „da je  emiter odgovoran za sve 
objavljene sadržaje, bez obzira na njihov izvor, kao i za profesionalne aktivnosti lica koja su zaposlena u 
njima."

Na kraju, podnosilac prigovora predlaže da direktor Agencije za elektronske medije „izrekne kaznenu 
mjeru koja odgovara prirodi i težini učinjenog prekršaja, a posebno imajući u vidu da je  emiteru u više navrata 
u posljednjih šest mjeseci izrečeno upozorenje zbog kršenja programskih standarda vezanih za proizvodnju 
informativnog programa".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja i Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima 
(u daljem tekstu: Pravilnik).

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 16.10.2017. godine (akt broj 05-1352/1 od 
16.10.2017 .god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 111 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa nalazom 
Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano 
izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1352/2 od 18.10.2017.god.).

Dana 24.10.2017.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1352/3 od
24.10.2017.god.) u kojem se navodi da je „dana 06.10.2017 godine u informativnoj formi 'Minut, dva' 
emitovan prilog u vezi sa pokušajima člana Savjeta Gorana Đurovića da sebe predstavi kao žrtvu jedne 
političke hajke u čemu mu Javni servis daje znatno veći prostor nego ostali mediji", kao i da ,,u pomenutom

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardco.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardco.org


prilogu podnosilac prigovora upravo zamjera na ovim navodima iako ovu tezu potvrđuju brojne Đurovićeve 
izjave".

Podnosilac izjašnjenja ukazuje da se „poziva i na odluku Agencije za sprječavanje korupije (a koja je 
dostavljena svim medijima) da su pojedini članovi Savjeta RTCG i Savjeta Agencije za elektronske medije u 
konfliktu interesa što je u skladu sa svim novinarskim pravilima i standardima". On navodi da je „navedeni dio 
vijesti koja je predmet prigovora u skladu sa članom 4 stav 1, Pravilnika koji se odnosi na načelo tačnosti".

Nadalje, u izjašnjenju se navodi da „da podnosilac prigovora nije iskoristio pravo na ispravku i 
odgovor iz člana 26 Zakona o medijima" i konstatuje da „ne postoji osnov za odgovornost TV Pink jer bi isti 
objavio ispravku Hi odgovor da je takvo izjašnjenje dobio", kao i da „TVCG takođe ni u jednom momentu ne 
osporava tačnost navoda".

Na kraju, podnosilac izjašnjenja predlaže da „Agencija za elektronske medije Crne Gore kao 
nadležno tijelo, nakon ocjene svih navoda iznijetih u postupku, odbije prigovor kao neosnovarf.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Dana 6. oktobra 2017. godine, emiter je u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 14:02:25 
do 14:04:16 sati (1 minut 51 sekund) emitovao prilog koji je predmet prigovora.

Prilog počinje sljedećim novinarskim tekstom:

Novinarski tekst -  (OFF): „Nakon što je  Agencija za sprečavanje korupcije utvrdila da su članovi 
Savjeta Radio-televizije Crne Gore Goran Đurovič, Ivan Mitrovič i Nikola Vukčevič, kao i član Savjeta 
Agencije za elektronske medije Darko Ivanovič, prekršili Zakon o sprečavanju korupcije, oni na sve 
načine pokušavaju da obmanu javnost i  relativizuju činjenicu da su u konfliktu interesa. Đurovič u 
tome prednjači. Njegovi vjerni izvršioci, čelnici RTCG-a Andrijana Kadija, Viadan Mičunovič, 
Aleksandar Mirković, koje je  Đurovič častio foteljama, pokušavaju da odbrane neodbranjivo. Pa se u 
dnevnicima Javnog servisa koji plaćaju svi građani, već danima plasira teza o Goranu Đuroviću, kao 
žrtvi neke političke hajke. A upravo je  on autor mnogih fabrikovanih hajki, i izvršitelj iz opozicione 
kuhinje plasiranih instrukcija. Đurovič je njegove prijateljske i privatne (..nečujno..) nevladine 
organizacije na javnom servisu plasiraju nezakonitu tezu da on ne krši zakon, jer se privredno društvo 
„Nature" d.o.o. čiji je osnivač, bavi proizvodnjom povrća a ne medijskog sadržaja".

Navedeni novinarski tekst pokriven je slikama (screenshot) tekstova sa različitih portala: „Tri člana 
Savjeta RTCG u konfliktu interesa", „Đurovič: Proizvodim povrće a ne radio i TV program". Dio 
novinarskog teksta, u trajanju od 14:02:29 do 14:03:07 sati, u donjem desnom dijelu ekrana, 
označen je kao materijal RTCG-a, prikazuje snimke sa sjednica sjednica Savjeta RTCG-a, djelove iz 
„Dnevnika" RTCG sa predstavnicima opozicionih partija i NVO-a, kao i saopštenje CRNVO, CGO, CEMI
i IA emitovano u „Dnevniku" RTCG. Prilog se nastavlja navodima:

Novinarski tekst -  (OFF): „Sa druge strane u odluci, koja je objavljena na sajtu Agencije za 
sprečavanje korupcije, jasno piše da je Goran Đurovič prekršio član 11 Zakona o sprječavanju 
korupcije, koji jasno kaže da javni funkcioner ne može biti predsjednik, oviašćeni zastupnik, ili član 
organa upravljanja Hi nadzornog organa, niti izvršni direktor Hi član menadžmenta u bilo kojem 
privrednom društvu. Posebno indikativno je to što je  Agencija postupak o utvrđivanju kršenja Zakona 
o sprečavanju korupcije, u slučaju Đurovića, pokrenula 18. septembra i pozvala ga da se izjasni 28. 
septembra na raspravi. U međuvremenu, nadajući se da će izbjeći bilo kakve sankcije, Đurovič 22. 
septembra napušta mjesto izvršnog direktora privrednog društva „Nature" d.o.o. To ga nikako ne 
može aboiirati od vrio izvjesnih zakonskih sankcija, posebno što on već godinama, kao član Savjeta 
RTCG-a zastupa privatne i opoziciono-političke interese i prodaje se za medijskog eksperta i borca 
protiv korupcije".

Tokom navedenog dijela priloga prikazana je pomenuta Odluka Agencije za sprečavanje korupcije, 
krupno kadriran izvod iz Zakona o sprječavanju korupcije, zatim kadrovi zgrade Agencije za 
sprečavanje korupcije, slika (screenshot) teksta sa portala (nije vidljivo kojeg): „Đurović: Proizvodim 
salatu a ne TV program". Takođe se novinarski tekst pokriva snimcima sa sjednice Savjeta RTCG-a 
(od 14:03:57 do 14:04:02 sati, kao i od 14:04:07 do 14:04:16 sati), koji su u donjem desnom dijelu 
ekrana označeni kao materijal RTCG-a.

2. Članom 7 stav 1 alinej a) Pravilnika propisana je obaveza emitera koji proizvode (uređuju i emituju) 
informativni program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose slobodnom,

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu.

3. Članom 8 st. 1 Pravilnika je predviđeno da su u proizvodnji informativnih programa, elektronski mediji 
dužni da poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane 
diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane.

4. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo nepristrasnosti kao obaveza elektronskih medija da 
činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim 
sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili montiranje 
djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni smisao 
saopštenog.

5. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo tačnosti kao obaveza elektronskih medija da izvještavanje 
bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za koje emiter zna ili 
je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija tačnost nije 
pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost ili 
nepotvrđenost.

6. članom 11 stav 1 Pravilnika je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno-politički i 
programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu u 
obradi određene tematike".

7. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja komentara, 
u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz 
obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na 
istu temu pri čemu mora voditi računa o normama propisanim Zakonom o elektronskim medijima i 
Pravilnikom.

8. Emitovani prilog se može posmatrati kao komentar emitera povodom reakcija / ponašanja javnih 
funkcionera, kao i izvještavanja RTCG u vezi sa pokrenutim i/ili sprovedenim postupcima utvrđivanja 
odgovornosti članova Savjeta javnog nacionalnog emitera zbog kršenje Zakona o sprječavanju 
korupcije, što se može posmatrati kao pitanje od interesa za javnost.

9. Emitovanjem predmetnog priloga, kao i u svom izjašenjenju, emiter je propustio da prepozna 
činjenicu da dana 06.10.2017. godine (dan emitovanja priloga), postupak protiv jednog od pomenutih 
članova Savjeta RTCG nije bi okončan pred Agencijom za sprječavanje korupcije. Zbog toga su bili 
neosnovani njegovi navodi da je „Agencija za sprečavanje korupcije utvrdila da je ... Nikola Zukčević, 
... prekršio Zakon o sprečavanju korupcije". Naime, uvidom u Rješenje Agencije za sprječavanje 
korupcije broj UPI 02-01-289/7 od 10.10.2017. godine (dostupno na veb sajtu ove Agencije 
http://www.antikorupciia.me/media/documents/Odluka - Nikola Vuk%C4%8Devi%C4%87.pdf). 
može se zaključiti da su tačni navodi podnosioca prigovora da „član Savjeta RTCG Nikola Vukčevič nije 
ni bio saslušan u Agenciji za sprečavanje korupcije" u vrijeme emitovanja priloga. Jer, u obrazloženju 
Rješenja Agencije za sprječavanje korupcije je navedeno da je „Nikola Vukčevič dana 9. oktobra 2017. 
godine pristupio na održavanje usmene rasprave ..." Dakle, emiter je, mogao znati (uvidom na veb 
sajt Agencije za sprječavanje korupcije, na koji se i sam poziva u prilogu i izjašnjenju), da nije tačno 
da je „Agencija za sprečavanje korupcije utvrdila da je  ... Nikola Vukčevič, ... prekršio Zakon o 
sprječavanju korupcije". Čak i u svom izjašnjenju emiter ne prepoznaje kršenje ovog standarda. 
Uvažavajući pravo emitera da, u granicama njegove slobode izražavanja, traži, pribavlja i objavljuje 
dokumente koji ukazuju na informacije od intereresa za javnost, ne može se opravdati emitovanje 
navoda koji imaju negativnu konotaciju, bez prethodne provjere njihove tačnosti.

10. iznošenja stavova/komentara na koje posebno ukazuje podnosilac prigovora („Njegovi vjerni izvršioci, 
čelnici RTCG-a Andrijana Kadija, Vladan Mičunovič, Aleksandar Mlrković, koje je  Đurovič častio 
foteljama, pokušavaju da odbrane neodbranjivo. Pa se u dnevnicima Javnog servisa koji plaćaju svi 
građani, već danima plasira teza o Goranu Đuroviću, kao žrtvi neke političke hajke. A upravo je on 
autor mnogih fabrikovanih hajki, i  izvršitelj iz opozicine kuhinje plasiranih instrukcija."), predstavlja 
mišljenje emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja. To se može reći i za 
komentare da pojedini članovi Savjeta RTCG i Agencije za elektronske medije „...na sve načine 
pokušavaju da obmanu javnost i relativizuju činjenicu da su u konfliktu interesa", kao i da je Goran

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.antikorupciia.me/media/documents/Odluka
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


Đurović „autor mnogih fabrikovanih hajki, i izvršitelj iz opozicine kuhinje plasiranih instrukcija".
Pravo emitera da slobodno izrazi ovakve (moguće tendenciozne ili provokativne) stavove prati pravo 
lica koja se pominju da na njega reaguju podnošenjem ispravke ili odgovora. Ukoliko strana na čiji 
račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu utemeljeni, na raspolaganju joj stoje 
razni mogućnosti da iznese svoje viđenje (saopštenje, reagovanje) ili zaštiti svoje interese putem 
podnošenja ispravke ili odgovora, koje je emiter dužan da objavi, u skladu sa Zakonom o medijima.

11. Emitovanjem navoda da u odluci Agencije za sprječavanje korupcije, koja je odnosi na Gorana 
Đurovića, piše da je on „prekršio član 11 Zakona o sprječavanju korupcije, koji jasno kaže da javni 
funkcioner ne može biti predsjednik, ovlaščeni zastupnik, Hi član organa upravljanja ili nadzornog 
organa, niti izvršni direktor ili član menadžmenta u bilo kojem privrednom društvu", emiter je doprinio 
cjelovitom, ali ne i nepristrasnom informisanju. Naime, emiter je prekršio načelo nepristrasnosti 
emitovanjem navoda da je „posebno indikativno" u vezi sa postupkom, koji je vođen protiv Đurovića, 
to što je postupak pred Agencijom za sprječavanje korupcije pokrenut 18. septembra i on pozvan da 
se izjasni 28. septembra na raspravi, a on (Đurović) „nadajući se da će izbjeći bilo kakve sankcije", 
napustio mjesto izvršnog direktora privrednog društva „Nature1 d.o.o.", kao i da ga to „nikako ne 
može abolirati od vrlo izvjesnih zakonskih sankcija, posebno što on već godinama, kao član Savjeta 
RTCG-a zastupa privatne i opoziciono-političke interese i prodaje se za medijskog eksperta i borca 
protiv korupcije". Naime, lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara (da Đurović „kao član Savjeta 
RTCG-a zastupa privatne i opoziciono-političke interese i prodaje se za medijskog eksperta i borca 
protiv korupcijef) diskriminatorno je uticalo na način predstavljanja teme ovog priloga (izvještavanje 
RTCG u vezi sa pokrenutim i/ili sprovedenim postupcima utvrđivanja odgovornosti članova Savjeta 
javnog nacionalnog emitera za kršenje Zakona o sprječavanju korupcije).

12. Emitovanjem navoda da članovi Savjeta Radio-televizije Crne Gore „na sve načine pokušavaju da 
obmanu javnost i relativizuju činjenicu da su u konfliktu interesa", predstavlja iznošenje stava emitera 
o ponašanju javnih funkcionera na koje on ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja i prava da 
komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca. Ipak, polazeći od ozbiljnosti tih navoda, ne 
može se naći opravdanje za iznošenje navoda da je G.Đurović „autor mnogih fabrikovanih hajki, i 
izvršitelj iz opozicione kuhinje plasiranih instrukcija", kao i da „ već godinama, kao član Savjeta RTCG- 
a zastupa privatne interese", a da se ne objave kako njegovi tako i stavovi drugih pomenutih lica 
(članova Savjeta RTCG) na koje se prilog odnosi. Dakle, emiter je propustio da pribavi i objavi 
(suprostavjene) stavove članova Savjeta RTCG u vezi sa postupcima koje je pokrenula Agencija za 
sprječavanje korupcije, ali i stav G.Đurovića u vezi sa navodima koji su posebno vezani za njega (da 
„većgodinama, kao član Savjeta RTCG-a zastupa privatne interese"). Na taj način nije na pravičan i 
izbalansiran način omogućio predstavljanje svog ali i stavova lica na koje se prilog odnosi.
Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 

emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 7 stav 1 
alineja a), 8 st. 1 i 11 st. 1 Pravilnika, zbog kršenja načela tačnosti i nepristrasnosti, odnosno propuštanja da 
doprinosi cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, na pravičan i izbalansiran način.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143 i 144. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče 
upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa 
,,TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i 
izdatom Odobrenju za emitovanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 20:00 
časova.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 

dana od dana njegovog prijema.



Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Savjet „Radio i Televizija Crne Gore", predsjednik
- „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o., izvršna direktorica
- „Televizija Crne Gore", direktor
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

6__________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcq.org

