
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1427/4 
Podgorica, 14.12.2017. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 
40/11, 53/11, 6/13 i 55/16) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 
40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru Javnog preduzeća „Radio i televizija Crne Gore" iz Podgorice, akt 
zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1427 od 30.10.2017.g., direktor Agencije za 
elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Prihvata se prigovor Javnog preduzeća „Radio i televizija Crne Gore" iz Podgorice, akt 
zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1427 od 30.10.2017.g. i privrednom 
društvu „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica, emiteru televizijskog programa ,,TV Pink 
M", izriče se upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja čl. 55 st. 6 i 56 st. 4 
Zakona o elektronskim medijima, čl. 7, 8 st. 1, 11 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. Odobrenja za 
emitovanje broj O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja priloga u informativnoj 
emisiji „Minut dva" dana 19.10.2017. godine, u 14:00, 17:00, 19:00 i 20:00 časova.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze emitera da doprinosi cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti o 
događajima u zemlji i inostranstvu (član 55 stav 6 Zakona o elektronskim medijima).

b. kršenja obaveze medija da emitovanje radijskog ili televizijskog programa mora da 
ispunjava sljedeće uslove: 1) događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i 
mišljenja moraju biti primjereno zastupljeni; 2) vijesti moraju istinito i korektno predočiti 
činjenice i događaje, moraju biti nepristrasne i profesionalno korektne; 3) mišljenja i 
komentari moraju biti odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv; 4) mora se podsticati 
nepristrasnost, uz poštovanje razlika u mišljenjima o političkim ili privrednim pitanjima 
(član 56 stav 4 Zakona o elektronskim medijima).

c. kršenja obaveze emitera da informativnim programom doprinosi cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti o događajima (člana 7 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

d. kršenja obaveze da su u proizvodnji informativnih programa, elektronski mediji dužni da 
poštuju načelo nepristrasnosti (član 8 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima).

e. kršenja obaveze da informativno-politički programi moraju biti pravični i izbalansirani, 
što se postiže objavljivanjem suprotstavljenih stavova (član 11 st. 1 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica, nalaže se da usaglasi emitovanje 
programskih sadržaja u okviru programa „TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o 
elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatim Odobrenjem za emitovanje.

4. Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 
3 Zakona o elektronskim medijima, u programu ,,TV Pink M", u okviru informativne emisije 
„Minut, dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 20:00 časova, objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 
ovog rješenja koja glasi:

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


„Agencija ze elektronske medije izrekla je emiteru ,/TV Pink M" upozorenje zbog kršenja načela 
nepristrasnosti, odnosno propuštanja da svojim informativnim programom doprinosi cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti, na pravičan i izbalansiran način. Upozorenje je izrečeno po 
prigovoru nacionalnog javnog emitera „Radio Televizija Crne Gore" u vezi sa prilogom 
emitovanim 19. oktobra 2017. godine u informativnoj emisiji „Minut dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 
20 :00".

5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 30. oktobra 2017. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen 
je prigovor Javnog preduzeća „Radio i televizija Crne Gore" Podgorica (u daljem tekstu: RTCG), na rad 
privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica (u daljem tekstu: emiter), emitera televizijskog 
programa „ТV Pink M" (zaveden kod Agencije pod br. 02-1427 od 30.10.2017.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 19. oktobra 2017. godine u informativnim emisijama 
„Minut dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 20:00 časova, a povodom emisija „Okvir" (nedjelja, 15.10.2017.g.) 
odnosno „Iz pravog ugla" (srijeda 18.10.2017.g.) emitovanih u programu TVCG1, čiji je osnivač podnosilac 
prigovora. Po mišljenju podnosioca prigovora, emiter je prekršio čl. 55 st. 6 i 56 st. 4 Zakona o elektronskim 
medijima i čl. 7, 8 st. 1 i 11 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima.

Podnosilac prigovora je posebno istakao dio priloga u kojem se, kako ističe, navodi „Da čelnici javnog 
servisa Vladan Mićunović, Andrijana Kadija i Aleksandar Mirković taj mediji već potpuno prepuštaju u ruke 
Gorana Đurovića koji je  samo član Savjeta RTCG, kako bi svim silama branio neotuđivo, vide cijenjeni 
građani u brojnim emisijama Televizije Crne Gore u prajm tajmu sa dva odsto, kako su onomad i sami 
članovi Savjeta priznali". Ono što podnosilac prigovora takođe smatra „kršenjem Pravilnika" je emitovanje 
navoda koji glase „Đurovič je očigledno novinarima emisija od nedelje i od sinoć direktno pisao pitanja. 
Jednostrana, nedostatna, tendenciozna, te nedovoljno tačna i potkrepljena činjenicama", kao i „Postavlja se 
pitanje da И su Kadija, Mićunović, Mirković dali Goranu Đuroviću emisije i Dnevnike kako bi im prajm tajm sa 
dva odsto spustio na nula odsto....

Kako se navodi u prigovoru, „prilog predstavlja grubo kršenje" či. 55 st. 6 i 56 st. 4 Zakona o 
elektronskim medijima i čl. 7 i 8 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima „imajući 
u vidu da isti sadrži neprimjerene, netačne i pristrasne komentare novinara (Đurovićevi novinari, naručene 
emisije, Đurović novinarima pisao pitanja-jednostrana, nedostatna, tendedozna i td...)".

Podnosilac prigovora navodi da se u prilogu krši i čl. 11 st. 1 Pravilnika, jer „u osporenom prilogu 
nije objavljen suprotstavljeni stav RTCG, već prilog u kojem član Savjeta МИап Radović govori o istraživanjima 
javnog mjenja i gledanosti Javnog servisa, što se u konkretnom ne odnosi na njihovo neprimjereno, netačno, 
neobjektivno i uvredljivo izvještanje o Đurovićevim novinarima'’' kao i da „niko od novinara ovog emitera nije 
postavio pitanje urednicima Hi novinarima RTCG da ii im je Đurović pisao pitanjš'.

Na kraju, podnosilac prigovora predlaže da „direktor Agencije za elektronske medije usvoji prigovor i 
... izrekne kaznenu mjeru koja odgovara prirodi i težini učinjenog prekršaja, a posebno imajući u vidu da je  
emiteru u više navrata u posljednjih šest mjeseci izrečeno upozorenje zbog kršenja programskih standarda 
vezanih za proizvodnju informativnog programe!'.

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik).

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak emitovanih programskih 
sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 01.11.2017. godine (akt broj 05-1427/1 od 01.11.2017. god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i čl. 111 i 112 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje br. O-TV-K-14, Agencija je 
privrednom društvu „Pink M Сотрапу" d.o.o. Podgorica dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcg.org


monitoring i zatražila da u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date 
navode (akt broj 02-1427/2 od 01.11.2017.god.).

Dana 06.11.2017.g., emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden kod Agencije pod br. 
02-1427/3 od 06.11.2017. god.) u kojem se navodi da je spornog dana emitovao ,,prilog u vezi sa 
jednostranošću pojedinih emisija RTCG-a i u njima 'naručenih'pitanja od strane Gorana Đurovića sa posebnim 
osvrtom na emisiju Tz pravog ugia'a utorke Duške Pejović.

Emiter se poziva na čl. 4 stav 1 Pravilnika, kojim se definiše javni interes, pa ukazuje Javni interes je  
da se zna kako se troši i primjenjuje 11 miiiona eura građana Crne Gore koje je na raspolaganju Javnom 
preduzecu RTCG-Javnom servisu, servisu svih građana, koji se finansira iz budžeta. A sumnja se da sprovodi 
antidržavnu politiku, te da je evidentan uticaj opozicionih struktura i tome je  crnogorska javnost svjedok više 
od godinu, te pomenuti dio vijesti ne predstavlja stav televizije Pink M već stanje, kojem je  javnost svjedok, a 
što se jasno može zaključiti i na osnovu jednog gledanja neke od informativnih emisija RTCG-a koji plaćaju svi 
crnogorski građani. Takođe, prema mišljenju emitera „sumnja postoji i  da jedan od devet članova Savjeta 
RTCG, svoj položaj zloupotrebljava, preko pomenute novinarke Duške Pejović, pa Javni servis koristi za 
potrebe svoje promociji.

Odsustvo „izbalansiranog izvještavanja" odnosno „druge strane", emiter opravdava time što „zaposleni 
u RTCG ... danima odbijaju komunikaciju sa novinarima (emitera)', kao i da „čelnici Javnog servisa n/jesu 
iskoristili pravo na ispravku i odgovor iz člana 26 Zakona o medijima", pa konačno predlaže da se prigovor 
odbije kao neosnovan.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u 
snimke emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Emiter je, dana 19. oktobra 2017. godine, u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 
14:03:47 do 14:04:50 sati (1 minut 17 sekundi) emitovao prilog koji je predmet prigovora.

Prilog počinje sljedećim novinarskim tekstom:

Novinarski tekst -  (OFF): „Da čelnici javnog servisa Vladan Mićunović, Andrijana Kadija i 
Aleksandar Mirković taj mediji već potpuno prepuštaju u ruke Gorana Đurovića koji je  samo član 
Savjeta RTCG, kako bi svim silama branio neodbranjivo, vide cijenjeni građani u brojnim emisijama 
Televizije Crne Gore u prajm tajmu sa dva odsto, kako su onomad i sami članovi Savjeta priznali."

Navedeni novinarski tekst pokriven je snimcima sa sjednica Savjeta RTCG na kojima se prikazuju lica 
koja se spominju u prilogu. Kao pokrivalica se koriste i snimci emisija emitovanih na Televiziji Crne 
Gore („Iz pravog ugla") i špica za informativnu emisiju „Dnevnik" sa insertovanom pokretnom 
grafikom (blinkajuće „2%") u donjem dijelu ekrana (u donjem desnom uglu označeno kao „materijal 
RTCG").

Milan Radović, član Savjeta RTCG: „Treba vrlo ozbiljno da se i razmotri, ne treba tome pristupati 
na način da imamo istraživanje javnog mnjenja koje kaže da smo drugo po poverenju, a gleda nas 
znači od ukupnog broja dva posto gledalaca u prajm tajmu" (video snimak sa sjednice Savjeta RTCG).

Novinarski tekst -  (OFF): „Đurović je očigledno novinarima emisija od nedelje i od sinoć direktno 
pisao pitanja. Jednostrana, nedostatna, tendenciozna, te nedovoljno tačna i potkrepljena činjenicama. 
Nije se pomenuti Đurovićev kadar, međutim, uopšte najbolje snašao. Što je bilo više nego očigledno 
cijenjenim građanima. Postavlja se pitanje da li su Kadija, Mićunović, Mirković dali Goranu Đuroviću 
emisije i  Dnevnike kako bi im prajm tajm sa dva odsto spustio na nula odsto."

Tekst je pokriven je snimcima sa sjednica Savjeta RTCG, te segmentima emisija emitovanih na 
Televiziji Crne Gore („Okvir" i „Iz pravog ugla"), označenim u donjem desnom uglu kao „materijal 
RTCG".

Prilog je 19.10.2017. godine emitovan u terminima od 14:00, 17:00, 19:00 i 20:00 sata u okviru 
informativne emisije „Minut, dva".

2. Članom 55 st. 6 Zakona o elektronskim medijima propisano je da je emiter dužan da doprinosi 
slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o 
događajima u zemlji i inostranstvu.

3. Članom 56 st. 4 Zakona o elektronskim medijima propisano je da emitovanje radijskog ili televizijskog 
programa mora da ispunjava sljedeće uslove: 1) događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 vwvw.ardcQ.ora

mailto:ard@ardca.org


pristupi i mišljenja moraju biti primjereno zastupljeni; 2) vijesti moraju istinito i korektno predočiti 
činjenice i događaje, moraju biti nepristrasne i profesionalno korektne; 3) mišljenja i komentari 
moraju biti odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv; 4) mora se podsticati nepristrasnost, uz 
poštovanje razlika u mišljenjima o političkim ili privrednim pitanjima.

3. Članom 7 stav 1 alineja a) Pravilnika propisana je obaveza emitera koji proizvode (uređuju i emituju) 
informativni program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose slobodnom, 
istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu.

4. Članom 8 st. 1 Pravilnika je predviđeno da su u proizvodnji informativnih programa, elektronski mediji
dužni da poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane
diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane.

5. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo nepristrasnosti kao obaveza elektronskih medija da
činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim 
sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili montiranje 
djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni smisao 
saopštenog.

6. Članom 11 st. 1 Pravilnika je propisano da programski sadržaji, a naročito informativno-politički i
programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu u 
obradi određene tematike.

7. Polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju, mediji su slobodni da određenu 
pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše propise, kao i da u 
skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentarišu pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz 
obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na 
istu temu pri čemu moraju voditi računa o normama propisanim Zakonom o elektronskim medijima i 
Pravilnikom.

8. Emitovani prilog može se posmatrati kao komentar emitera povodom uređivačke politike RTCG, kao 
nacionalnog javnog servisa, što se može smatrati pitanjem od interesa za javnost. Ne može se dovesti 
u pitanje pravo emitera da u, skladu sa svojom uređivačkom politikom, traži, pribavlja, objavljuje i 
prenosi informacije od interesa za javnost. Navodni neprimjereni uticaj na novinare i rukovodstvo 
RTCG radi predstavljanja svojih stavova u programu TVCGl, i time izazvana, moguća, zloupotreba 
položaja od strane člana Savjeta RTCG, predstavlja pitanje od interesa za javnost. Zbog toga se može 
zaključiti da je emiter dao doprinos blagovremenom, ali ne i nepristrasnom i cjelovitom informisanju 
javnosti.

9. Emitovanjem navoda da „čelnici javnog servisa .... taj mediji već potpuno prepuštaju u ruke Gorana 
Đurovića", predstavlja iznošenje stava emitera o javnom servisu i njegovoj uređivačkoj politici, na 
koje on ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja i prava da komentariše pojave, događaje i 
postupke pojedinaca. Ipak, polazeći od njihove ozbiljnosti, ne može se naći opravdanje za iznošenje 
navoda kojima se, kako tvrdi emiter, ukazuje da je „Đurović ... očigledno novinarima emisija od 
nedelje i od sinoć direktno pisao pitanja...", a da se ne objavi stav RTCG (podnosioca prigovora) ili 
autora emisija na koje se ovaj navod osnosi (autori emisija „Okvir" i „Iz pravog ugla"). Na taj način 
emiter nije na pravičan i izbalansiran način omogućio predstavljanje svog, ali i stava lica na koje se 
prilog odnosi. Uz prepoznavanje ranijih emiterovih pokušaja da pribavi stav predstavnika RTCG, kao i 
moguće ranije iskazane nespremnosti predstavnika podnosioca prigovora da iznesu svoje stavove, ne 
može se opravdati emitovanje priloga bez pokušaja pribavljanja i objavljivanja stava u vezi sa vrlo 
ozbiljnim navodima izrečenim na račun uređivačke politike RTCG i navodnog miješanja člana Savjeta 
RTCG (G.Đurović) u rad novinara javnog servisa i uređivanje informativnog programa.

10. Emitovanim prilogom, lično uvjerenje i mišljenje urednika ili novinara uticalo je na način 
predstavljanja teme priloga. Komentar novinara (voditelja) predstavljen je kao činjenično stanje {„vide 
cijenjeni građani u brojnim emisijama Televizije Crne Gore", „što je  biio više nego očigledno 
cijenjenim građanima"), što čini suštinu priloga, a time je prekršeno „načelo nepristrasnosti".

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


8. Ne može se naći opravdanje da se ne objavi stav RTCG (podnosioca prigovora) na koga se ovi navodi
odnose. Na taj način emiter nije na pravičan i izbalansiran način omogućio predstavljanje svog i stava
lica na koga se navodi odnose, već je tendenciozno promovisao samo stavove „jedne strane", što je
suprotno članu 11 st. 1 Pravilnika.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tač. 7.1 izdatih odobrenja za 
emitovanje br. O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja, prekršio čl. 55 st. 6 i 56 
st. 4 Zakona o elektronskim medijima, čl. 7, 8 st. 1, 11 st. 1 Pravilnika, zbog kršenja načela nepristrasnosti, 
odnosno propuštanja da doprinosi cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, na pravičan i izbalansiran 
način.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143 i 144. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče 
upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa 
"TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i 
izdatim odobrenjima za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrečena mjera 
srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 20:00 
časova.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o.
- Savjet „Radio i Televizija Crne Gore", predsjednik
- „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o., izvršna direktorica
- „Televizija Crne Gore", direktor
- Arhiva

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardcg.orQ 
www.ardcg.org

mailto:ard@ardcg.orQ
http://www.ardcg.org

