
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1468/4 
Podgorica, 14.12.2017. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11, 6/13 i 55/16) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 
20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. iz Podgorice 
(zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1468 od 08.11.2017.g.), direktor Agencije za 
elektronske medije donosi

R 3 E Š E N 3 E

1. Prihvata se prigovor, privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. iz Podgorice, (akt 
zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1468 od 08.11.2017.g.) i javnom 
preduzeću „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o. iz Podgorice, javnom emiteru opšteg 
televizijskog programa „Prvi program Televizije Crne Gore" (TVCG1) izriče se 
upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja člana 7 stav 1 alineja a), 8 st. 1 i 2 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 35/11 i 
07/16) i tačke 7.1. izdatog odobrenja za emitovanje br. O-TV-J-Ol od 25.01.2013. godine, 
povodom priloga emitovanog 23. oktobra 2017. godine u periodu od 19:38:36 do 19:40:20 sati 
u informativnoj emisiji „Dnevnik" na TVCGl.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog kršenja:

a. obaveze emitera, koji proizvode (uređuju i emituju) informativni program, da to rade 
profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose cjelovitom i nepristrasnom 
informisanju javnosti o događajima u zemlji (član 7 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

b. obaveze emitera da u proizvodnji informativnih programa, poštuje načela objektivnosti 
i nepristrasnosti, kao i da se događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i 
mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni (član 8 st. 1 i 2 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima).

c. kršenja obaveze da programski sadržaji, a naročito informativno-politički i programi o 
tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike (član 11 st. 1 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Javnom emiteru „Radio i Televizija Crna Gore" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje 
programskih sadržaja u okviru programa TVCGl sa standardima definisanim u Zakonu o 
elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatim Odobrenjem za emitovanje.

4. Javni emiter „Radio i Televizija Crna Gore" d.o.o. dužan je da, u skladu sa članom 140 stav 3 
Zakona o elektronskim medijima, u programu „TVCGl", u okviru informativne emisije 
„Dnevnik" u 19:30 časova, objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog iješenja koja 
glasi:

„Agencija ze elektronske medije izrekla je Javnom emiteru „Radio i Televizija Crna Gore" d.o.o. 
upozorenje zbog kršenja obaveze da informativnim programom doprinosi cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti, obaveze da poštuju načela objektivnosti i nepristrasnosti, 
kao i da se događaji moraju prikazati na pravičan i izbalansiran način, a različiti pristupi i

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ardtaardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardca.org


mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni. Upozorenje je izrečeno po prigovoru 
privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. u vezi sa prilogom emitovanim 23. oktobra 2017. 
godine u informativnoj emisiji „Dnevnik" u 19:30 časova".

5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 08.11.2017. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor privrednog društva 
„Pink M Сотрапу" d.o.o. iz Podgorice, na rad privrednog društva „Radio i televizija Crne Gore" d.o.o. iz 
Podgorice (u daljem tekstu: emiter), kao javnog emitera opšteg televizijskog programa „Prvi program 
Televizije Crne Gore" - TVCGl (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1468 od
08.11.2017.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 23. oktobra 2017. godine u informativnoj emisiji
„Dnevnik" u 19:30 časova povodom reagovanja Ambasade SAD u Crnoj Gori na prilog televizije „Tv Pink M"
od prethodnog dana u vezi sa „Ambasadinom Tvvitterporukom od 12. oktobra".

Podnosilac prigovora smatra da je emitovanjem navedenog sadržaja prekršen čl. 7 stav 1 alineja a), 
8 st. 1 i 2 i 11 st. 1, 2 i 4 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekst: 
Pravilnik) i član 9 st. 2 i 3 Zakona o nacionalnom javnom emiteru Radio i televizije Crne Gore („Službeni list 
CG", br. 79/08, 45/12, 43/16 i 54/16).

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik time što je:

prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu);

prekršio čl. 8 st. 1 i 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa, 
elektronski mediji dužni da poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, 
zabrane diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane, kao i da 
događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni);

prekršio čl. 11 st. 1, 2 i 4 Pravilnika (kojim je propisano da programski sadržaji, a naročito 
informativno-politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se 
postiže objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, 
koji predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike, dok se programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda. Takođe, 
propisano je da voditelji i reporteri, autori programa, moderatori u informativno-političkim i 
programima o tekućim događajima, te debatnim programima i diskusijama ne smiju da 
zloupotrebljavaju prednost stalnog pojavljivanja u programima da bi promovisali sopstvene stavove i 
mišljenja na način na koji bi mogli da naruše neophodnu nepristrasnost i izbalansiranost).

Podnosilac prigovora je posebno ukazao da je:

„и okviru Dnevnika u 19:30 TVCG emitovano ... saopštenje Američke ambasade u Crnoj 
Gori, a koje je reagovanje na prilog „TV Pink M" od 22.10.2017.g., koji nije bio predmet 
izvještavanja RTCG".

saopštenje Američke ambasade prenijeto integralno, pa je time, kako se navodi u prigovoru, 
„očekivano i u skladu sa profesionalnim standardima da reagovanje na isto Pink M televizije, 
RTCG emituje takođe integralno, što se nije desilo, već je  emitovan svega mali dio 
saopštenja Pink M-u trajanju od 20 sekundi, a što je  5 puta kraće nego sto su prethodni 
najava i prilog, iz Američke ambasade".

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2_________________________________________
Teiefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


Naglašavajuću da je „tenedenciozno drastično kraći tekst izvoda iz reagovanja Uredništva i 
menadžmenta Pink M", podnosilac prigovora je, u okvori izjašenjenja, dostavio tekst cijelog reagovanja 
uredništva i menadžmenta Pink M televizije od 23.10.2017.g. dostavljenog svim medijima pa i RTCG, na 
sopštenje Američke ambasade", sljedeće sadržine:

„Na krajnje neobjektivno i selektivno saopštenje Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u Podgorici 
od dana 23.10.2017, u kojem izvještavanje naše medijske kuće nazivaju "obmanjujućim" televizija 
PinkM objavljuje sljedeće saopštenje:

Kao što u našem prilogu emitovanom 22.10.2017. cjelodnevno, a što je  dostupno na našem portalu 
pinkm.me, i stoji, na brojna jasna pitanja PinkM-a, a nakon gotovo sedmicu istraživanja, službenici 
Američke ambasade u Podgorici odgovarali su samo "tvitom" od 12. oktobra, sadržine: „Američka 
Ambasada nastavlja da podržava nezavisne i odgovorne medije što je ključno za Crnu Goru i njene 
evropske i evroatlantske aspiracije'".

Naša redakcija je došla do saznanja da je službenik Ambasade SAD Saša Brajović, a što nam je  
Brajović i potvrdio u telefonskom razgovoru, suosnivač CRNVO sa Goranom Đurovićem, a što je lako 
provjerivo i dostupno javnosti.

Dužnost nam je da ukažemo cijenjenim građanima da postoji objektivna mogućnost da Saša Brajović 
ne može da bude nepristrasan službenik u Ambasadi SAD, u odnosu na Gorana Durovića i njegovo 
medijsko djelovanje u Javnom servisu, kao člana Savjeta RTCG.

Pitanja koja sadrže moibe za pojašnjenjem tvita, kao i o spornom djelovanju Saše Brajovića u ovom 
slučaju, smo postavili uvaženom službeniku iz PR sektora Džefu Adleru, koji nas je  uputio ponovo na 
Sašu Brajovića.

Tako da smo ostali uskraćeni za tačne i precizne odgovore na jasna pitanja, a koja ovom prilikom 
ponavljamo:

1. Na koga se odnosio post na tviteru uvažene Američke ambasade, na zvaničnom nalogu 
sadržine: Američka ambasada nastavlja da podržava nezavisne i odgovorne medije, sto 
je  ključno za Crnu Goru i njene evroatlantske težnje'?

2. Da li se to odnosilo na Javni servis, koji je taj 'tvit' prikazao kao podršku Ambasade 
TVCG, u informativnoj emisiji Dnevnik 2 u 19.30?

3. Ako se odnosio na RTCG, da ii smatrate da Javni servis odražava nezavisnost ako u 
programu tog medija koji plaćaju svi građani, a stoje iako provjerivo, preovladavaju 
političke teme koje delegira opozicija, kao i članovi nadzornih tijela, Goran Durović i 
Nikola Vukčevic, za koje su nadležni organi Države Crne Gore utvrdili da su u konfliktu 
interesa?

4. Ako podržavate pojedince iz Savjeta RTCG za koje se vodi istraga o konfliktu interesa, 
po čijem je to, eventualnom nalogu?

5. Da I i  i  'tvit' na zvaničnom nalogu Ambasade SAD od 17. marta, slične sadržine, o slobodi 
medija, znači da se može tumačiti kao miješanje u izbor Generalnog direktora RTCG?

6. Da li se, u biio kojoj drugoj državi, ambasada SAD-a, miješa u izbor čelnih ijudi Javnih 
servisa iii nadzornih organa - Savjeta, indirektno Hi direktno?

7. Da ii je stav koji ste iznijeli u tvitu od 12.10.2017., a koji je  pomenut u našem prvom 
pitanju, stav State Departmenta?

Na ova pitanja dobili smo od Saše Brajovića odgovor - u vidu ponovljenog tvita od 12. oktobra.

Nakon što je na naše pitanje - Da ii ste Vi Saša Brajović koji je  upisan među osnivačima Centra za 
razvoj nevladinih organizacija među kojima je i Goran Durović, Brajović odgovorio da jeste, pitali 
smo Džefa Adlera PR-a Američke Ambasade, dodatno:

1. Kako kao portparol, odnosno iice zaduženo za komunikaciju sa medijima Ambasade 
SAD, komentarišete to sto većinska Crna Gora i tumači da je Saši Brajoviću, Vašem 
službeniku, ograničavajući faktor da bude objektivan, to sto je  partner u Firmi i ima lične 
odnose sa Goranom Đurovićem, članom Savjeta RTCG, za kojeg su nadležni državni 
organi utvrdili da krši crnogorske zakone?

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


2. Da li nepristrasnost i objektivnost Vašeg zaposlenog Saše Brajovića, zbog navedenog, 
može biti garantovana od Ambasadorke i State Department-a?

Odgovor u kojem stoji da je  'Ambasada ponosna na rad svojih zaposlenih' ne sadrži činjenice koje 
naša pitanja iziskuju, te ga kao nerelevantnog n jesmo objavili, jer nema dodirnih tačaka sa temom 
koju smo obrađivali.

Ne želimo da vjerujemo da bi stav Administracije uvaženih Sjedinjenih Američkih Država, još manje 
Američke Ambasade u Crnoj Gori u prijateljskoj državi članici NATO- a, mogao da bude da je  
dozvoljeno da se niži službenici miješaju u unutrašnje stvari poput politike i medijske scene, 
suverene države kakva jeste Crna Gora, iako jedan broj zaposlenih službenika ova pravila pristojnosti 
krši i miješa se u unutrašnja politička pitanja".

Podnosilac prigovora naveo je da je prilog dostupan na uvid na http://www.pinkm.me/qlavne/iavni- 
servis-prisvoiio-bezazieni-tvit-ambasade-sad-za-licnu-promociiu-video/.

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Pravilnika i Odobrenja za emitovanje.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak emitovanih programskih 
sadržaja emitera 7VCG1 i sačinio nalaz dana 08.11.2017. godine (akt broj 05-1468/1 od 08.11.2017.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 111 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Pravilnika i Odobrenja za emitovanje br. O-TV-J-Ol, Agencija je Savjetu RTCG dostavila predmetni 
prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, 
dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1468/2 od 10.11.2017.god.).

Dana 29.11.2017.g., Savjet javnog emitera „Radio i Televizija Crne Gore" (u daljem tekstu: Savjet 
RTCG) dostavio je Agenciji pisano izjašnjenje br. 01-6333 od 29.11.2017.g. (akt zaveden kod Agencije pod 
br. 02-1468/3 od 29.11.2017. god.) u kojem se navodi „da je  Savjet RTCG na sjednici održanoj u utorak
28.11.2017.g., razmotrio Izvještaj Komisije za predstavke i prigovore slušalaca i gledalaca br. 01-6266 od
27.11.2017. godine i donio Preporuku:

da se prihvati prigovor zbog kršenja profesionalnog standarda RTCG koji se odnosi na 
uravnoteženost izvještavanja.

sugeriše se direktoru TVCG da urednike i novinare upozna sa stavovima Savjeta RTCG u 
odnosu na pitanje uravnoteženosti u izvještavanju kako bi se izbjeglo ponavljanje ovih 
propusta. Uravnoteženost u izvještavanju potrebno je  cijeniti u svakoj prilici ponaosob 
trudeći se da, kad god je to moguće, stavovi uključenih strana budu prenijeti u približno 
istom obimu".

Kao sastavni dio izjašnjenja dostavljen je Izvještaj Komisije za predstavke i prigovore slušalaca i 
gledalaca akt br. 01-6266 od 27.11.2017,g. (u daljem tekstu: Izvještaj). U njemu se navodi da je Sjednici 
Komisije prisustvovao urednički tim informativnog programa i da je isti odgovor dostavio u pisanoj formi. 
Urednički tim, kako se navodi u Izvještaju, je saopštio:

u predmetnom prilogu „... nijesu prekršeni Zakon o javnom nacionalnom emiteru RTCG i 
Pravilnik o programskim standardima u elektronskim medijima".

„izvještavanje je  bilo istinito i izbalansirano s obzirom na činjenicu da su predočili javnosti 
reakcije svih involviranih strana", kao i da su „shodno profesionalnim standardima im ali... 
stavove druge strane koja je  involvirana".

„da je  saopštenje ambasade SAD značajno za javnost, te da je od javnog interesa njegova 
sadržina" kao i da su „nakon njega emitovali dio saopštenja Pink M televizije, kao odgovor 
na navode ambasade SAD

izbalansiranost svakako ne znači mjerenje broja sekundi" i da se „reagovanja i 
saopštenja Pink M televizije ne može se integralno emitovati zbog toga što i u tim 
reagovanjima vrlo često krše profesionalne i etičke standarde."

U izjašnjenju se kaže i da je Komisija, nakon „upoznavanja" sa prigovorom i odgovorom uredničkog 
tima zaključila:

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.pinkm.me/qlavne/iavni-
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


Reagovanje Ambasade SAD ... je informacija od značaja za javnost i opravdano je  njeno 
prenošenje. Urednički tim nije mogao da prenese prethodnog dana (22.10.2017) biio kakvu 
informaciju u vezi sa prilogom na Pink M televiziji i  komunikacijom sa Ambasadom SAD jer 
nije ni znao za tu komunikaciju kao što ni šira javnost nije bila upoznata sa ovom 
komunikacijom koja se odvijala između Pink M televizije i Ambasade SAD. Upravo je ta 
komunikacija i  biia predmet reagovanja Ambasade SAD".

„Reagovanje Ambasade SAD je gotovo integralno prenijeto u prilogu emitovanom u 
Dnevniku (53 sekunde), dok je  odgovor televizije Pink M na reagovanje prenijet u trajanju 
od 23 sekunde".

„Bez obzira na zastupljenost dvije strane u osporenom prilogu i na činjenicu da nije moguće 
izbalansiranost smatrati pukim mjerenjem broja sekundi, u ovom slučaju razlika u trajanju 
djeiova priloga u kojima se prenose stavovi dvije strane je  značajna te je  time došlo do 
kršenja profesionalnog standarda RTCG koji se odnosi na uravnoteženost izvještavanja: 
'Novinari i urednici moraju biti svjesni neophodnosti ravnoteže u tretiranju spornih pitanja.' 
Uvažavajući odgovor uredničkog tima da se reagovanja podnosioca prigovora ne mogu 
integralno prenijeti ako se i u tim reagovanjima vrlo krše profesionalni i etički standardi, bilo 
je  moguće djelimično skratiti reagovanje Ambasade SAD i time doprinijeti većoj ravnoteži u 
predstavlanju stavova po ovom pitanju. Treba imati na umu da je  Savjet RTCG i ranije 
ukazivao kroz svoje izvjštaje i odluke (od 2014 do 2016. godine) na potrebu da se vodi 
računa o dužini trajanja predstavljanja različitih stavova u izvještavanju. Sadržaj i kvalitet 
izvještaja i izbor važnosti teme koja će u izvještaju biti obrađena je  dio novinarskih i 
uredničkih sloboda ali se ravnoteža u predstavljanju stavova treba štiti kroz napore da se u 
približno istom položaju i pod istim tretmanom nađu sve zastupljene strane. Ukoliko se ne 
vodi računa o trajanju djeiova priloga u kojima se prenose stavovi uključenih strana onda bi 
se moglo desiti da se jedna strana kontinuirano nalazi u lošijem položaju i da javnosti ne 
može na kvalitetan način da prenese svoje stavove".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Dana 23. oktobra 2017. godine, RTCG je u programu TVCGl u informativnoj emisiji „Dnevnik" u 
terminu od 19:38:36 do 19:40:20 (1 minut 44 sekunde) emitovala prilog, koji je predmet 
prigovora, sa sljedećom sadržinom (transkript):

Najava: „Ambasada Sjedinjenih Država saopštila je da je  razočarana što Televizija Pink M u prilogu 
emitovanom juče nije prenijela službeni odgovor portparola u vezi sa Ambasadinom Tvvitter porukom 
od 12. oktobra, da Ambasada nastavlja da podržava nezavisne i odgovorne medije, što je ključni 
usiov za evroatiantske i evropske težnje Crne Gore. Pink M televizija je  u navedenom prilogu, između 
ostalog, iznijela sumnje u pristrasnost portparola američke Ambasade". (28 sekundi)

Kao pokrivalica za uvodni dio priloga koristi se slika (screenshot) Tvvitter naloga Ambasade SAD-a na 
kojoj se vide poruke od 12. oktobra 2017. godine.

Novinarski tekst -  (OFF): „Ambasada SAD-a, kako se navodi u saopštenju, u interesu promocije 
izbalansiranog izvještavanja i korigovanja obmanjujućeg izvještaja, objavila je  odgovor upućen Pink 
M televiziji 16. oktobra, a koji ta televizija nije objavila. Tvvitter poruke Ambasade SAD-a, uključujući 
i onu od 12. oktobra kojom Ambasada izražava kontinuiranu podršku nezavisnim i odgovornim 
medijima, službene su Tvvitter poruke koje održavaju zvanične stavove i Ambasade SAD-a i Stejt 
departmenta. Iz američke Ambasade napominju da su ponosni na rad svojih zaposlenih, posebno 
lokalno zaposlenih, koji imaju decenije ekspertskog znanja i iskustva u svojim oblastima i godinama 
rade na unaprijeđenju demokratskih reformi u Crnoj Gori i jačanju bilateralnih odnosa Sjedinjenih 
Američkih Država i Crne Gore, zaključuje se u saopštenju." (53 sekunde)

Kao pokrivalica za navedeni dio priloga koristi se saopštenje Ambasade Sjedinjenih Američkih Država 
od ponedjeljka, 23. oktobra 2017. godine kao i slika (screenshot) Tvvitter naloga Ambasade SAD-a 
na kojoj se vide poruke od 12. oktobra 2017. godine.

Novinarski tekst -  (OFF): „Na reagovanje američke Ambasade saopštenjem se oglasila Pink M 
televizija. Navode, da odgovor Ambasade u kojem stoji da je  Ambasada ponosna na rad svojih 
zaposlenih, ne sadrži činjenice koje njihova pitanja iziskuju, te ga kao nereievantnog n/jesu objavili,

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.ora


jer, kako navode, nema dodirnih tačaka sa temom koju su obrađivali. To se, između ostalog, kaže u 
saopštenju Pink M televizije". (23 sekunde)

Kao pokrivalica za navedeni dio priloga koristi se saopštenje Ambasade Sjedinjenih Američkih Država 
od ponedjeljka, 23. oktobra 2017. godine.

2. Članom 7 stav 1 Pravilnika propisana je obaveza emitera koji proizvode informativni program da to 
rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, cjelovitom, 
nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu.

3. Članom 8 Pravilnika propisana je dužnost elektronskim medijima da u proizvodnji informativnih 
programa poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane 
diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane.

4. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo objektivnosti kao obaveza elektronskih medija da u 
informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih 
intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja, kao i da kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti;

5. Članom 4 Pravilnika definisano je načelo nepristrasnosti kao obaveza elektronskih medija da 
činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim 
sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili montiranje 
djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni 
smisao saopštenog.

6. Članom 11 stav 1 Pravilnika propisano je programski sadržaji, a naročito informativno-politički i 
programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu 
u obradi određene tematike.

7. Prilog je posvećen Reagovanju Ambasade SAD u Crnoj Gori na prilog televizije ,,Tv Pink M" od 
prethodnog dana (22. oktobra 2017. godine) u vezi sa „Ambasadinom Tvvitter porukom od 12. 
Oktobra, da Ambasada nastavlja da podržava nezavisne i odgovorne medije". S obzirom da se radi 
o stavu koji se odnosi na medije, može se zaključiti da se radi o pitanju od interesa za javnost.

8. Iako, u najavi priloga, emiter navodi da je „Pink M televizija u navedenom prilogu, između ostalog, 
iznijela sumnje u pristrasnost portparola američke Ambasade", emiter je propustio da predstavi na 
cjelovit i nepristrasan način informaciju o stavu privrednog društva koje je emiter ,,TV Pink M", 
odnosno navodnom razlogu za neobjavljivanje odgovora Ambasade. Uvažavajući stav urednički tim 
RTCG da se „reagovanja i saopštenja Pink M televizije ne mogu integralno emitovati zbog toga što i 
u tim reagovanjima vrlo često krše profesionalne i etičke standarde,", ne može se opravdati 
izostanak detaljnijeg prikaza stavova ,,TV Pink M".

U reagovanju ,,TV Pink M" ukazuje se na sumnju u „pristrasnost portparola američke Ambasade", 
zbog njegove navodne interesne povezanosti sa članom Savjeta RTCG, koji, po mišljenju emitera 
,,TV Pink M" ima neprimjeren uticaj na uređivačku politiku nacionalnog javnog servisa ( „...и 
programu tog medija ..., preovladavaju političke teme koje delegira opozicija, kao i članovi nadzornih 
tijela, Goran Durović i  Nikola Zukčević.,."). Ne može se opravdati stav RTCG da ne pruži više 
informacija iz reagovanja ,,TV Pink M" kojima se ukazuje na navodnu povezanosti predstavnika 
organa nacionalnog javnog servisa (Savjet RTCG) i pojedinaca i/ili organizacija (portparol Ambasade 
SAD) na koje se prilog odnosi. Time je prekršeno načelo objektivnosti.

9. RTCG nije vjerno prikazao temu priloga (događaj), niti je obezbijedio da različiti pristupi i mišljenja 
budu profesionalno i korektno zastupljeni. Imajući u vidu da emiter „nije mogao" da prenese 
informaciju u vezi sa prilogom na ,,TV Pink M" na koji je reagovala Ambasada SAD (od 22. oktobra 
2017.), RTCG je bio dodatno u obavezi da omogući cjelovito informisanje javnosti o događaju 
detaljnijim prenošenjem saopštenja uredništva i menadžmenta „ТV Pink M".

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

6________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.org


10. Pretjeranim skraćivanjem reagovanja ,,TV Pink M", lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara je 
diskriminatorno uticalo na način predstvljanja teme priloga, čime je prekršeno načelo nepristrasnosti.

Poštujući slobodu uređivanja programa medija, ne može se dovesti u pitanje sloboda emitera u 
izboru pokrivalica za određeni audio sadržaj. Ipak, korišćenje saopštenja Ambasade SAD od 
ponedjeljka, 23. oktobra 2017. godine kao pokrivalice za reagovanje „ТV Pink M" (koje je 
dostavljeno RTCGu), ukazuje da je RTCG i ovakvom uređivačkom intervencijom propustio da na 
nepristrasan i korektan način predstavi temu priloga i stavove različitih strana.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-J-Ol od 25.01.2013. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 7 stav 1 
alineja a), 8 st. 1 i 2 i 11 stav 1 Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143 i 144. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče 
upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru 
programa 'TVCGl" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima 
Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Dnevnik" u 19:30 časova.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:

- Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o.
- Savjet „Radio i Televizija Crne Gore", predsjednik
- „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o., izvršna direktorica
- „Televizija Crne Gore", direktor
- Arhiva

7
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org 
www.ardcg.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.ora

