
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 0 2 - 1 3 9 2 / 4  
Podgorica, 29.12.2017. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima („SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11, 
06/13 i 55/16), člana 18 i 116 Zakona o upravnom postupku („SI. list CG", 56/14, 20/15, 40/16 i 37/17), 
postupajući po prigovoru privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1392 od 24.10.2017.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R  J  E Š E NJ E

1. O db ija  se, kao  neosnovan , prigovor privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. iz 
Podgorice, na rad privrednog društva „R ad io  i te le v iz ija  C rne  G o re" d.o.o. iz  P odgo rice  
(RTCG), ja vn o g  em ite ra  opšteg  te le v iz ijs k o g  p rog ram a „P rv i p rog ram  T e le v iz ije  
C rne  G o re" (T V C G l) , zaveden pod brojem 02-1392 od 24.10.2017. godine.

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 24.10.2017. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor privrednog društva 
„Pink M Сотрапу" d.o.o. iz Podgorice, na rad privrednog društva „Radio i televizija Crne Gore" d.o.o. iz 
Podgorice (u daljem tekstu: emiter), kao javnog emitera opšteg televizijskog programa „Prvi program 
Televizije Crne Gore" - TVCG l (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1392 od
24.10.2017.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 17. oktobra 2017. godine u informativnoj emisiji 
„Dnevnik" u 19:30 časova. Podnosilac prigovora smatra da je emitovanjem navedenog sadržaja prekršen 
član 8 st. 1 i 2, član 11 st. 1, 2 i 4 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima („SI. list 
Crne Gore", br. 35/11 i 7/16), član 9 st. 2 i 3 Zakona o nacionalnom javnom emiteru Radio i televizije Crne 
Gore („Službeni list CG", br. 79/08, 45/12, 43/16 i 54/16) i čl. 5 stav 1 Zakona o medijima („Službeni list 
RCG", br. 51/02, 62/02, „Službeni list CG", br. 46/10, 73/10 i 40/11) i posebno ukazuje da:

„Pink M televizija i 'Pink internationai сотрапу' u kontinuitetu već nekoliko dana trpe neosnovane 
napade čelnika Javnog servisa ... RTCG, Andrijane Kadije, te članova Savjeta RTCG, posebno 
Gorana Đurovića

- „Time se ... medijskoj kući Pink M i kompaniji 'Pink internationai сотрапу'nanosi šteta, pokušava 
se narušiti ugled. Diskreditacijom se bave u medijima, a ii i neosnovanim i serijskim prigovorima ... 
Agenciji za elektronske medije Crne Gore...".

- „Neosnovano i netačno naš medij optužuju za njihov pad gledanosti i povjerenja, a to su, članovi 
nadzornog tijela - Savjeta RTCG, kao i direktor TVCG Viadan Mićunović, iznijeli na sjednici održanoj
17.10.2017.g. On ističe da su o „padu gledanosti" govorili članovu Savjeta Milan Radović, 
Mimo Draškovič, te direktor TVCG Viadan Mićunović , što je, kako kaže „konstatovano u tonskim 
insertima."

- „Čelnici RTCG tako zamjenom teza, pokušavaju za, svoje loše rezultate..., optuže nas ili bilo koji 
drugi medij."
„Dana 12.09.2017.g. u Dnevniku je  izrečen podatak da RTCG bilježi rast povjerenja i gledanosti, 
na osnovu internih i nekredibilnih podataka agencije Defacto, koji su biii za internu upotrebu. Čime 
je  dovodeći u zabludu netačnim podacima Generalna direktorica RTCG Andrijana Kadija nanijela

1  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.ora


štetu našoj televiziji i  Pink сотрапу internationai, jer je prema relevantinim istraživanjima, kojima 
svi mediji u Crnoj Gori, imaju pristup, televizija Pink M najgledanija u Crnoj Gori"
„Generalna direktorica Andrija na Kadija u Pobjedi od 19.10.2017.g. ... neistinama nanosi štetu 
Pink M televiziji i  Pink internationai сотрапу, jer kaze 'da je RTCG žrtva ranijih brutalnih napada i 
kršenja profesionalnih principa...televizije Pink M', što našoj televiziji nanosi štetu, jer nema govora
o kršenju principa sa naše strane...Jer se rukovodstvo RTCG isključivo bavi objašnjavanjem da im 
se 'ne svidja kako Pink M izvještava' a dokaza za tvrdnje o kršenju bilo kojeg Pravila i  Pravilnika- 
nema...Jer Pink M jasno, precizno, činjenicama potkrijepljeno izvještava javnost o mogućim 
zloupotrebama u Javnom servisu, i  daje im pravo i da odgovore u kameru, što čelnici RTCG i 
Savjeta RTCG, odbijaju
„Nijesu iskoristili svoje pravo na ispravku i odgovor iz člana 26 Zakona o medijima..

- „RTCG postupa suprotno i članu 5 Zakona o medijima kojim se propisuje da je monopol u
informisanju zabranjen". Podnosilac prigovora smatra da emiter „želi da ima monopol i nad 
izvještavanjem drugih medija o RTCG kao medijskoj kući..".

- „Nadalje, iznošenje neistina da je  RTCG žrtva hajke naše medijske kuće' od strane Kadije i
Đurovića i Mićunovića, Pink M televiziji nanosi štetu...Nadležni u našoj medijskoj kući nijesu
kontaktiram' da daju svoj stav na direktne uvrede i prozivanja na Javnom servisu od strane Kadije, 
Mićunovića i Djurovića (17.10.2017.g.)".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
pokrenula je postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima, Zakona o medijima, Pravilnika i Zakona o nacionalnom javnom emiteru Radio i 
televizije Crne Gore.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimak emitovanog spornog 
programskog sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 25.10.2017. godine (akt broj 05-1392/1 od
25.10.2017.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 111 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Zakona o elektronskim medijima, Zakona o medijima, Pravilnika, Zakona o nacionalnom javnom 
emiteru Radio i televizije Crne Gore i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru dostavila predmetni 
prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, 
dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1392/2 od 25.10.2017.god.).

Dana 29.11.2017.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1392/3 od
29.11.2017.god.) u kojem se navodi „da je  Savjet RTCG na sjednici koja je održana u utorak, 28.11.2017. 
godine, razmotrio Izvještaj Komisije za predstavke i prigovore siušalaca i gledalaca br.01-6265 od
27.11.2017. godine i donio Preporuku da se odbije prigovor.

U izvještaju Komisije za predstavke i prigovore siušalaca i gledalaca RTCG povodom predmetnog 
prigovora, koji je dostavljen uz izjašnjenje emitera, navodi se da „uredništvo TVCG ocjenjuje da tom prilikom 
nijesu prekršeni Zakon o medijima i Pravilnik o programskim standardima u elektronskim medijima

Emiter navodi da je „и Dnevniku emitovan klasični izvještaj sa sjednice Savjeta RTCG kojim su 
prenijeta dešavanja kroz više tonskih isječaka učesnika u raspravi. ...Novinarka (je) izvjestila tačno, 
objektivno, nepristrasno i profesionalno" Pri tome, emiter je istakao da je „/ ekipa TV Pink M bila na mjestu 
događaja, a li... izvještaja sa sjednice na toj televiziji nije biio"

U izjašnjenju emiter ističe da je „nakon upoznavanja sa prigovorom i odgovorom uredničkog tima, 
Komisija na kraju zaključila: U osporenom prilogu, izvještaju, iznijeti su akcenti sa sjednice Savjeta RTCG na 
kojoj se raspravljalo pitanje daljeg učešća RTCG u radu Medijskog savjeta za samoreguiaciju, a ne rada 
privatnih medija u Crnoj Gori. Prenijeti su su različiti stavovi članova Savjeta RTCG u odnosu na ovo pitanje. 
Takođe su prenijeti u prilogu i drugi važni djeiovi sa sjednice Savjeta RTCG. U emisiji Dnevnik 2 u kojoj se 
emitovao osporeni prilog nije uzeta izjava ni od Medijskog savjeta za samoreguiaciju jer je  u tom dijelu 
priloga razmatrano pitanje koje je  u isključivoj nadležnosti same RTCG. U samom prilogu su sve informacije 
prenijete u skladu sa profesionalnim standardima".

Na kraju, emiter predlaže da se predmetni prigovor odbije.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2__________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


1. Emiter je, dana 17. o k tob ra  2017. godine, u okviru Prvog programa Televizije Crne Gore, u 
informativnoj emisiji „Dnevnik" u terminu od 19 :54 :04  do 19:56 :53  sa ti (2 minuta 49 sekundi) 
emitovao prilog koji je predmet prigovora.

Prilog je najavila voditeljka „Dnevnika" Jelena Otašević.

N o v in a rsk i te k s t -  (N a ja va  p riloga): „ Radio Televizija Crne Gore neće istupiti iz medijskog 
Savjeta za samoregulaciju prije nego što unutar tog tijela ispita pokušaj diskreditacije Javnog servisa 
od Televizije Pink M, saopšteno je na Savjetu. Naša kuća je  u prvoj polovini godine poslovala 
pozitivno, ali su prihodi od marketinga gotovo upoia manji u odnosu na prošlu godinu".
Slijedi prilog novinarke Marije Radulović.

N o v in a rsk i te k s t -  (OFF): „ Javni servis ostaje u medijskom Savjetu za samoregulaciju dok se ne 
ispita što je to tijelo preduzelo povodom kršenja profesionalnih standarda Televizije Pink M, odluka 
je  Savjeta. Član Savjeta Goran Đurović pokrenuo je  pitanje napuštanja tog samoregulatornog tijela, 
koje nije u stanju, kako kaže, da kontroliše svoje članove.
Goran  Đ u ro v ić , č lan  S a v je ta  RTCG: „Mislim da Televizija Crne Gore mora da ima jasan odnos 
prema onome što je već kampanja, nije ovo više napad, jednodnevni, dvodnevni, već organizovana 
kampanja koja ima veoma značajan cilj, rekao bi da instituciju, koja ipak jeste Javni servis Radio 
Televizija Crne Gore, degradira".
M ilan  R adov ić , č lan  S av je ta  RTCG: „Iako i sam, sam jako nezadovoljan načinom rada tog tijela, 
ali svakako sam protiv da izađemo, da izađemo iz takvog tijela".
Pe rko  V u ko tić , č lan  Sav je ta  RTCG: „Ne bi trebalo sada se povlačiti iz toga tijela. Time na neki 
način čuvamo svoje dostojanstvo, ali se samo izoluje".
N o v in a rsk i te k s t -  (OFF): „Savjet je  usvojio izveštaj o ostvarivanju programske orijentacije radija, 
televizije i portala. Članovi Savjeta saglasili su se da im se predstave rezultati istraživanja 
akreditovanih agencija o gledanosti i povjerenju u Javni servis".
Pe rko  V u ko tić , č lan  S av je ta  RTCG: „Program Televizije Crne Gore je raznovrsniji i  interesantniji 
nego u prethodnom periodu".
G oran  Đ u rov ić , č lan  Sav je ta  RTCG: „Informativa je, za mene, već nešto što ima stabilan trend, 
sad, zaista mislim da se moramo okrenuti i kulturi i obrazovanju i naučnom programu".
M ilan  R adov ić , č lan  S av je ta  RTCG: „Treba vrlo ozbiljno da se i razmotri ne treba tome pristupati 
na način da imamo istraživanja javnog mnjenja koja kaže da smo drugo po poverenju, a gieda nas, 
znači od ukupnog broja 2 odsto gledalaca u prime time-u".
M im o  D raškov ić , č lan  Sav je ta  RTCG: „Toliki pad gledanosti ne može uzrokovati, uzrokovati 
porast poverenja ".
V ladan  M ićunov ić , d ire k to r  TVCG: „Ne bi bilo iznenađenje da bude pada, jer, jer se pravi takva 
atmosfera da je Javni servis gotovo, ne znam, nakaradan, nikakav, ovakav, onakav i, i da ne bježimo 
od te činjenice, takođe. Svoj mandat vezujem za podatke o povjerenju, o povjerenju. Povjerenje, 
povjerenje ne ide bez gledanosti, tu sam potpuno saglasan, oko toga, ali povjerenje je taj primarni 
parametar kojim mi treba da se bavimo. "

N o v in a rsk i te k s t -  (OFF): Javn i servis poslovao je pozitivno u prvoj polovini godine, aii 
zabrinjava što je prihod od marketinga upoia manji u odnosu na prošlu godinu. Konkurs festivala 
„Montevizija" na kojem će biti izabrana pjesma koja će nas predstavljati na Eurosong-u, biće 
objavljen prvog novembra".
Govorni dio priloga pokriven je snimcima sa sjednice Savjeta RTCG-a, kao i kadrovima zgrade Radio 
Televizije Crne Gore.

2. Emitovani prilog je izvještaj sa sjednice Savjeta RTCG, pa se može smatrati informacijom od interesa 
za javnost. Osim uvodnog i završnog navoda novinara, kao i kratke poveznice između tematskih 
djelova priloga (koji predstavljaju rekapitulaciji stavova članova Savjeta RTCG), prilog se sastoji od 
izjava članova Savjeta RTCG datih u toku sjednice Savjeta. Emiter ima legitimno pravo da prenese 
stavove članova organa upravljanja RTCG, kao javnog emitera, povodom pitanja o kojima je bilo 
riječi na redovnoj sjednici tog tijela (preispitivanje daljeg članstva u samoregulatornom tijelu, 
izvještavanje o radu RTCG od strane drugih medija i stavovi pojedinih članova Savjeta RTCG o tome, 
realizacija programskih i finansijskih planova RTCG). Na taj način on je doprinio slobodnom, 
istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događaju (održana 
sjednica Savjeta RTCG).

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcq.ora
http://www.ardca.org


3. U predmetnom prilogu emiter ne iznosi svoj stav, komentar ili mišljenje već činjenični dio 
izvještavanja zasniva na prenošenju izjava članova Savjeta RTCG (tonski snimci), koje su date na 
sjednici tog organa. Emiter nije dao bilo kakav stav, mišljenje ili komentar, kojim bi lično uvjerenje ili 
mišljenje urednika i novinara diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme samog sadržaja 
(što je suprotno načelu nepristrasnosti). Sloboda načina uređivanja i pristupa temi koju emiter 
obrađuje spada u domen uređivačke slobode i slobode izražavanja emitera i u ovom slučaju se ne 
može tumačiti kao kršenje načela objektivnosti. Naime, u predmetnom prilogu nema uređivačkih 
intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja (što je suprotno načelu objektivnosti). U prilogu nije riječ o raspravi, polemici 
i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo 
druge strane"), već su prenesene infomacije o stavovima Savjeta RTCG i njegovih članova. Prilog 
predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima pokrenutim na sjednici Savjeta RTCG, a podnosilac 
prigovora ima pravo da, ukoliko smatra da izneseni stavovi nisu utemeljeni, na njih reaguje 
podnošenjem ispravke ili odgovora. Prilogom nijesu prekršena ni druga načela koja su elektronski 
mediji dužni da poštuju u proizvodnji informativnih programa (načela blagovremenosti, tačnosti, 
zabrane diskriminacije, slobode objavljivanja komentara), propisana članom 8 stav 1 Pravilnika.

4. Nije prihvatljivo tumačenje podnosioca prigovora da se podnošenjem prigovora Agenciji od strane 
emitera, povodom eventualnih kršenja programskih standarda od stane podnosioca prigovora, može 
zaključiti da se radi o težnji emitera „da ima monopol i nad izvještavanjem drugih medija o RTCG 
kao medijskoj kući" Ponašanje emitera se ne može okarakterisati kao „monopol u informisanju", koji 
nije dozvoljen u skladu sa članom 5 Zakona o medijima.

5. prenošenje/iznošenje stavova („Radio Televizija Crne Gore neće istupiti iz medijskog Savjeta za 
samoregulaciju prije nego što unutar tog tijela ispita pokušaj diskreditacije Javnog servisa od 
Televizije Pink M\ kao i da „Javni servis ostaje u medijskom Savjetu za samoregulaciju dok se ne 
ispita što je to tijelo preduzelo povodom kršenja profesionalnih standarda Televizije Pink M" i „... 
Televizija Crne Gore mora da ima jasan odnos prema onome što je  već kampanja, nije ovo više 
napad, jednodnevni, dvodnevni, već organizovana kampanja koja ima veoma značajan cilj, rekao bi 
da instituciju, koja ipak jeste Javni servis Radio Televizija Crne Gore, d eg rad ira koji, po mišjenju 
podnosioca prigovora, ukazuju na kršenje Pravilnika i Zakona o medijima, predstavljaju 
mišljenje/stav Savjeta RTCG ili njegovih članova, na čije iznošenje/prenošenje emiter ima pravo u 
okviru svoje slobode izražavanja. Pravo emitera da slobodno izrazi ovakve stavove prati pravo 
podnosioca prigovora da na njih reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora. Radi se o mišljenju koje 
emiter iznosi na osnovu svog tumačenja postupaka podnosioca prigovora kao subjekta koji 
svakodnevno izvještava o programu i „mogućim zloupotrebama u Javnom servisi)' i time, po 
mišljenju emitera, doprinosi stanju od kojeg emiter traži zaštitu od Medijskog savjeta sa 
samoregulaciju i Agencije za elektronske medije.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa, propisane čl. 7, 8 st. 1 i 2, čl. 11 st. 1, 2 i 4 Pravilnika, niti 
član 9 st. 2 i 3 Zakona o nacionalnom javnom emiteru Radio i televizije Crne Gore i čl. 5 stav 1 Zakona o 
medijima, ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-J-Ol od 25.01.2013. godine kojom je 
propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku, donio odluku kao i dispozitivu 
ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO  O PR AVN O M  SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Сотрапу"
- Savjet „Radio i Televizija Crne Gore",
- „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o.,
- „Televizija Crne Gore", direktor
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.org

