
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 0 2 - 1 4 6 7 / 4  
Podgorica, 29.12.2017. god ine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima („SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11, 
06/13 i 55/16), člana 18 i 116 Zakona o upravnom postupku („SI. list CG", 56/14, 20/15, 40/16 i 37/17), 
postupajući po prigovoru privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1467 od 08.11.2017.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R  J E Š  E N J  E

1. O db ija  se, kao neosnovan , prigovor privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. iz 
Podgorice, na rad privrednog društva „R ad io  i te le v iz ija  C rne  G o re" d.o.o. iz  P odgo rice  
(RTCG), ja vn o g  em ite ra  opšteg  te le v iz ijs ko g  p rog ram a „P rv i p rog ram  T e le v iz ije  
C rne  G ore" (TVCG1), zaveden pod brojem 02-1467 od 08.11.2017. godine.

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo iješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  n j e

Dana 08.11.2017. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen je 
prigovor privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. iz Podgorice, na rad privrednog društva „Radio i 
televizija Crne Gore" d.o.o. iz Podgorice (u daljem tekstu: emiter), kao javnog emitera opšteg televizijskog 
programa „Prvi program Televizije Crne Gore" - TVCG l (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 
02-1467 od 08.11.2017.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 29. oktobra 2017. godine u informativnoj emisiji 
„Dnevnik" u 19:30 časova povodom otvorenog pisma G.Đurovića upućenog Agenciji za elektronske medije u 
vezi sa podnosiocem prigovora, kao emitera televizijskog programa „TV Pink M". Podnosilac prigovora 
smatra da je emitovanjem navedenog sadržaja prekršen čl. 7 stav 1 alineja a), 8 st. 1 i 2 i 11 st. 1, 2 i 4 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16, u 
daljem tekst: Pravilnik) i član 9 st. 2 i 3 Zakona o nacionalnom javnom emiteru Radio i televizije Crne Gore 
(„Službeni list CG", br. 79/08, 45/12, 43/16 i 54/16).

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik time što je:

prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu);

prekršio čl. 8 st. 1 i 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa, 
elektronski mediji dužni da poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, 
zabrane diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane, kao i da 
događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni);

prekršio čl. 11 st. 1, 2 i 4 Pravilnika (kojim je propisano da programski sadržaji, a naročito 
informativno-politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se 
postiže objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, 
koji predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike, dok se programskim sadržajima ne smiju

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda. Takođe, 
propisano je da voditelji i reporteri, autori programa, moderatori u informativno-političkim i 
programima o tekućim događajima, te debatnim programima i diskusijama ne smiju da 
zloupotrebljavaju prednost stalnog pojavljivanja u programima da bi promovisali sopstvene stavove i 
mišljenja na način na koji bi mogli da naruše neophodnu nepristrasnost i izbalansiranost).

Podnosilac prigovora ukazuje da se on „neistinito optužuje, diskredituje i pokušava mu se, 
putem Javnog servisa od strane Đurovića, nanijeti profesionalna i svaka druga šteta".

Podnosilac prigovora je posebno ukazao da:

- „su se pojedini članovi Savjeta RTCG ogradili od sadržine ... otvorenog pisma AEM-u, koje 
osim 'prijetnji čelniku i članovima Savjeta AEM, promoviše interese pojedinca (Đurovića) i sa 
njim povezane grupe (članova Menadžmenta RTCG)'".

- je emitovano, „kako se navodi, 'na poziv RTCG', reagovanje AEM u trajanju od 32 sekundi, 
što navodi na zaključak da Đurović koordinirano djeluje sa Uredništvom RTCG, a ovo zato 
što je Đurović samo jedan od devet članova Savjeta RTCG, servisa svih građana, ali i  zato

- „tek nakon gotovo više nego dupio dužeg izvoda iz Otvorenog pisma Gorana Đurovića i 
dvostuko dužeg sa tim tendenciozno povezane priče iz AEM-a ... emitovano je  svega 15 
sekundi iz reagovanja Uredništva i Menadžmenta PinkM, u kojima 'TV Pink M' odbacuje 
navode jednog od devet članova Savjeta RTCG Gorana Đurovića".

Podnosilac prigovora je, naglašavajuću da je „tenedenciozno drastično kraći tekst izvoda iz 
reagovanja Uredništva i menadžmenta Pink M", dostavio uz svoje izjašnjenje, a „radi cjelishodnosti cijelo 
reagovanja uredništva i menadžmenta Pink M televizije od 29.10.2017.g.".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Pravilnika i Odobrenja za emitovanje.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije izvršio je uvid u snimak emitovanih programskih 
sadržaja emitera TVCG l i sačinio nalaz dana 08.11.2017. godine (akt broj 05-1467/1 od 08.11.2017.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i čl. 111 i 112 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Pravilnika i Odobrenja za emitovanje br. O-TV-J-Ol, Agencija je Savjetu RTCG dostavila predmetni 
prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, 
dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1467/2 od 10.11.2017.god.).

Dana 29.11.2017.g., Savjet javnog emitera „Radio i Televizija Crne Gore" (u daljem tekstu: Savjet 
RTCG) dostavio je Agenciji pisano izjašnjenje br. 01-6335 od 29.11.2017.g. (akt zaveden kod Agencije pod 
br. 02-1467/3 od 29.11.2017. god.) u kojem se navodi „da je Savjet RTCG na sjednici održanoj u utorak
28.11.2017.g., razmotrio Izvještaj Komisije za predstavke i prigovore siušalaca i gledalaca br. 01-6267 od
27.11.2017. godine i donio Preporuku da se odbija prigovor".

Kao sastavni dio izjašnjenja dostavljen je Izvještaj Komisije za predstavke i prigovore siušalaca i 
gledalaca akt br. 01-6267 od 27.11.2017.g. (u daljem tekstu: Izvještaj). U njemu se navodi da je „povodza 
dostavljanje prigovora bio prilog ... u kojem su prenijeti ključni segmenti otvorenog pisma člana Savjeta 
RTCG, Gorana Đurovića, upućenog Agenciji za elektronske medije". Urednički tim informativnog programa, 
kako se navodi u Izvještaju, saopštio je da uredništvo TVCG ocjenjuje da tom prilikom nijesu prekršeni 
Zakon o javnom nacionalnom emiteru RTCG i Pravilnik o programskim standardima u elektronskim 
medijima". Oni ukazuju da je „izvještavanje biio ... istinito i izbalansirano s obzirom na činjenicu da su 
predočili javnosti reakcije svih involviranih strana", kao i da su „shodno profesionalnim standardima im aii... 
stavove druge, a u prilogu 29.10.2017. i treće strane koja je involvirana (TV Pink M)". Takođe, urednički tim 
je istakao da izbalansiranost svakako ne znači mjerenje broja sekundi" i da se „reagovanja i saopštenja 
Pink M televizije ne može ... integralno emitovati zbog toga što i u tim reagovanjima vrlo često krše 
profesionalne i etičke standarde."

U izjašnjenju se kaže i da je Komisija, nakon „upoznavanja" sa prigovorom i odgovorom uredničkog 
tima zaključila:

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2__________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.org


„U osporenom prilogu prenijeti su segmenti otvorenog pisma člana Savjeta RTCG upućenom 
Agenciji za elektronske medije u trajanju od 49 sekundi. Takođe, prenijet je  i odgovor 
Agencije za elektronske medije u trajanju od 39 sekundi kao i odgovor Pink M televizije u 
trajanju od 18 sekundi. Podaci o trajanju djeiova osporenog priloga ukazuju da su novinar i 
urednik poštovali uravnoteženost u izvještavanju".

„Urednici su u skladu sa profesionalnim standardima prenijeli stavove svih uključenih strana 
pa i onu koja je  pomenuta u otvorenom pismu čiana Savjeta RTCG".

„Izbaiansiranost u prenošenu različitih stavova ne podrazumijeva mjerenje broja sekundi aii 
svakako uzima u obzir i faktor vremena u predstavljanju suprotstavjenih stavova. U ovom 
slučaju nije bilo značajnijih razlika u vremenskom predstavljanju stavova uključenih strana. 
Cijenica je da su u okviru priloga prenijete suštinske informacije svih uključenih strana što 
predstavlja puno poštovanje profesionalnog standarda RTCG koji se odnosi na objektivnost u 
izvještavanju".

Komisija je dala preporuku Savjetu RTCG, koju je usvojio, a ista je naprijed navedena.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Dana 29. oktobra 2017. godine, RTCG je u programu TVCG l u informativnoj emisiji „Dnevnik" u 
terminu od 19 :40 :30  do 19 :42 :16  (1 minut 46 sekundi) emitovala prilog sljedeće sadržine 
(transkript):

N o v in a rsk i te k s t -  (OFF): „Član Savjeta Radio Televizije Crne Gore Goran Đurović u otvorenom 
pismu Savjetu Agencije za elektronske medije navodi da Agencija, kako je  kazao, izbjegava da 
preduzme zakonom utvrđene radnje da, kako kaže, zaustavi nasilje Pink M televizije nad Javnim 
servisom. Đurović navodi da u poslednje vrijeme Televizija Pink M plasira neistine o Javnom servisu, 
članovima organa i menadžmenta uz kršnje svih profesionalnih standarda propisanih Zakonom o 
elektronskim medijima i pravilnicima Agencije za elektronske medije. Đurović je  naveo da su 
upravno-nadzorne mjere izrečene Pink M televiziji, zbog kršenja programskih standarda, najmanje u 
15 slučajeva do sada, ali da kako ističe, to nije bilo dovoljno za direktora i Savjet Agencije da 
primjene Zakon i privremeno oduzmu odobrenje za emitovanje Pink M televiziji."

Kao pokrivalica za navedeni dio priloga koristi se slajd na kome se pored fotografije člana Savjeta 
RTCG G.Đurovića, prikazuje njegovo pismo upućeno Savjetu Agencije za elektronske medije.

Slijedi saopštenje Agencije za elektronske medije, prenešeno u cjelosti.

N o v in a rsk i te k s t -  (OFF): „Iz Agencije za elektronske medije saopšti/i su Televiziji Crne Gore da 
uvijek postupaju u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima, ističu da se trenutno u Agenciji vodi
11 postupaka protiv emitera, od kojih je devet protiv Televizije Pink M. Ističu i da će Agencija, kao i 
do sada, na sve prigovore odgovoriti u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima i po 
procedurama propisanim Zakonom o upravnom postupku. Takođe, protiv odluka Agencije moguće 
je, ističu, pokrenuti spor pred Sudom i na taj način provjeriti da li su one donesene u skladu sa 
Zakonom. U Agenciji, kako zaključuju, smatraju da jesu. "

Kao pokrivalica za navedeni dio priloga koriste se snimci zabilježeni unutar prostorija Agencije.

N ov in a rsk i te k s t -  (OFF): „А uredništvo i zaposleni u Pink M televiziji odbacuju sve navedeno u 
otvorenom pismu čiana Savjeta Radio Televizije Crne Gore Gorana Đurovića koji, kako su naveli, 
pokušava da diskedituje i neosnovano i netačno optužuje Pink M za nasilje na njima i Radio 
Televizijom Crne Gore. "

Kao pokrivalica za navedeni dio priloga korišćeni su snimci zgrade Pink M televizije.

2. Predmetnim prilogom emiter je dao doprinos slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i 
blagovremenom informisanju javnosti prenošenjem segmenata otvorenog pisma člana Savjeta RTCG 
upućenom Agenciji za elektronske medije (49 sekundi), cjelovitog saopštenja Agencije (39 sekundi) 
kao i ključnog segmenta saopštenja uredništva i menadžmenta „ТV  Pink M"(18 sekundi). Imajući u 
vidu trajanje djeiova priloga može se zaključiti da su isti saglasno Pravilniku „korektno zastupljeni. 
Ovaj prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela objektivnosti", koje obavezuje 
emitera da svako stanovište predstavi na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.oro
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcq.oro
http://www.ardca.org


kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja. Prilog 
ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela nepristrasnosti", koje se odnosi na obavezu 
emitera da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Prilog nema interpretativnih elemenata (komentara, ocjena i vrijednosnih 
sudova) koji nijesu primjereni vijestima. Raspoređivanje ili redosljed prezentacije informacija spada u 
domen uređivačke slobode medija, pa samim tim i odluka o raspoređivanju reagovanja pojedinih lica 
povodom određenih pitanja.

3. Prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje 
vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova različitih 
strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

4. Objavljenim prilogom nijesu prekršeni čl. 7 stav 1 alineja a), 8 st. 1 i 2 i 11 st. 1, 2 i 4 Pravilnika jer 
su u istom iznijeti stavovi svih strana koje su pomenute u otvorenom pismu člana Savjeta RTCG. 
Opredjeljenje RTCG da izdvojeni stav jednog člana Savjeta RTCG i otvoreno pismo drugoj instituciji, 
povodom određenog pitanja, objavi u informativnoj emisiji „Dnevnik" u 19:30 časova, spada u 
segment uređivačke slobode emitera.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa, propisane čl. 7 stav 1 alineja a), 8 st. 1 i 2 i 11 st. 1, 2 i 4 
Pravilnika, niti član 9 st. 2 i 3 Zakona o nacionalnom javnom emiteru Radio i televizije Crne Gore i čl. 5 stav 1 
Zakona o medijima.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku, donio odluku kao i dispozitivu 
ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO  O PR AVN O M  SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o.
- Savjet „Radio i Televizija Crne Gore", predsjednik
- „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o., izvršna direktorica
- „Televizija Crne Gore", direktor
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4__________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.ora

