
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  206/4 
Podgorica, 27.03.2018. godine

Na osnovu čl. 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 53/11, 
6/13, 55/16 i 92/17) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 40/16 i 
37/17), postupajući po prigovoru privrednog društva „Televizija Vijesti" d.o.o. iz Podgorice (zaveden kod 
Agencije za elektronske medije pod br. 02-206 od 08.02.2018. godine), direktor Agencije za elektronske 
medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor privrednog društva „Televizija Vijesti" d.o.o. iz Podgorice, 
na rad privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. iz Podgorice, emitera televizijskog 
programa ,,TV Pink M" (zaveden pod brojem 02-206 od 08.02.2018.g.).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 08.02.2018. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor privrednog društva 
„Televizija Vijesti" d.o.o. iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. (u daljem tekstu: 
emiter), kao emitera televizijskog programa ,,TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod 
br. 02-206 od 08.02.2018.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 02. februara 2018. godine u okviru programa ,,TV 
Pink M" u informativnim emisijama „Minut, dva" u 14:00, 17:00, 19:00 i 21:30 časova, kao i u okviru 
informativnih emisija „Info" 1 u terminu od 15:30 sati i „Info 2" u terminu od 18:00 sati, povodom 
saopštenja uredništva i menadžmenta emitera ,,TV Pink M", sljedeće sadržine:

Novinarski tekst -  (OFF): „Povodom grubih neistina na račun Pink M Televizije i  nastavka 
kampanje protiv naše kuće, koju sprovode vojnici Miodraga Perovića u emisiji medijskog vojnika Petra 
Komnenića, sa fingiranim gostima i naručenom temom, uredništvo i menadžment Pink M Televizije oglasili su 
se saopštenjem koje prenosimo integralno".

U nastavku je emitovano saopštenje uredništva i menadžmenta Pink M Televizije.

"Glavni urednik tabloida 'Vijesti' Mihailo Jovović posljednja je osoba na svijetu koja bi trebalo da 
govori o novinarskoj profesiji. On, kojeg vlasnik Miodrag Perović smatra 'vojnikom', bespogovorno godinama 
izvršava naloge svojih gazdi, kroz prepoznatljiv stil medijskog mobinga, reketiranja, riječju - sijanja straha po 
Crnoj Gori, a čije djelovanje dodirnih tačaka sa novinarstvom nema. U želji da po ko zna koji put pokušaju da 
naude najgledanijoj televiziji Pink M-u, kako bi nam nanijeli i profesionalnu i finansijsku štetu, u čemu nikako 
ne uspijevaju, dva kvazi medijska stručnjaka i jedan NVO branilac lika i nedjela Gorana Đuroviča, sinoć su 
'vijećali' ko u Crnoj Gori 'govori istinu', ne saopštavajući ko je, kada i zbog čega njima dao tapiju, da baš oni, 
upitnih karijera, koji su povezani sa širenjem neistina i manipulacijama javnosti, budu arbitri istine u Crnoj 
Gori. O lažnim vijestima i grubim profesionalnim greškama, koje plasira tabloid 'Vijesti', u kojem je  zaposlen 
Jovović, a redovni su gosti Muk Stevo i neki Vuković Duško, Pink M je  već izvještavao, ali nije zgoreg da 
Žejka Ivanovića, Mihaiia Jovovića, ali i  građane podsjetimo tek na neke najsvježije:

'Vijesti' su se grubo ogriješile o profesiju i netačno prenijele riječi Maje Kočijančić, visoke zvaničnice i 
portparolke Evropske komisije, zbog čega je ona tražila ispravku, pa je  taj tabloid morao da prizna sramotu i 
objavi demanti. Netačno je  Ivanovićev tabloid 'Vijest' i  prenio i interpretirao i izvještaj Atlantskog savjeta

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.om
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.om
http://www.ardca.org


'Balkan naprijed - nova američka strategija za region' gdje su satanizovali šefa Demokratske partije 
socijalista Mila Đukanovića, a što je  demantovao baš Dejmon Vilson, visoki funkcioner Atlantskog Savjeta. 
Tabloid 'Vijesti' je  izmislio intervju sa uglednim svjetskim arhitektom Janom Gelom, zbog čega je  to veliko 
ime, Gel, takode tražio ispravku i tabloid 'Vijesti' je  morao da objavi i  njegovo reagovanje na neistine 
Perovićevog i Ivanovićevog tabloida. Bavile su se 'Vijesti' tabloidno i razlozima smrti maloljetnog djeteta, bez 
prethodnih provjera detalja, a sve uz pominjanje punog imena i prezimena dvogodišnje preminule djevojčice.

Medijski simbol neistina, manipulacija i neprofesionalizma, koncern 'Vijesti', više nikome ne uspijeva 
da prodaje iažnu priču o profesionalnom i nezavisnom mediju. Čak i za sopstvene vlasnike i zaštitnike, postali 
su opozicioni tabloid, a u ovom raskrinkavanju veliku je  ulogu imao upravo Pink M. U strahu su vlasnici 
koncerna 'Vijesti' i  njihovi izvršioci od globalne akcije protiv lažnih vijesti, koju podržava i pozdravlja i naš 
medij, a podržale su je i sve relevantne međunarodne adrese, koja je  pokrenuta upravo zbog takvih osoba i 
medija, kakve su 'Vijesti' i  sa njima povezane Nevladine organizacije i  sumnjivi pojedinci i političari. Upravo 
zato, već viđen igrokaz Komnenića, Muka, Jovovića i Vukovića, kojim su sinoć ova interesno povezana lica, a 
samozvani medijski stručnjaci odradili zadate naredbe komandanta Perovića, još jednom je  pokazao svu 
nemoć kako gazdi-umišijenih komandanata, tako i vojnika - umišljenih eksperata.

Ni hiljadu ovakvih naručenih parodija ne mogu da pomognu da televizija koja se ne zasniva na 
kvalitetu programa, već na prijetnjama, reketiranju i uzurpaciji javnosti, pridobije gledaoce. Dobiti pažnju i 
znati kako biti najgledaniji, je  prvo i osnovno pravilo televizijskog zanata, uredništvo i menadžment Pink M 
Televizije".

Navedeni novinarski tekst pokriven je slikama (screenshot) tekstova sa portala Vijesti: „Јап Gel: 
Projekat 'Kasarna Morača' je  preskup, pretrpan i uništio bi prirodnu obalu rijeke", „SAD treba da ima novi 
pristup za Balkan: Autokrati ne žele promjene", „Gel: Tužan sam što su moje riječi pogrešno protumačene", 
„Građaniprotestovali zbog smrti djevojčice, zabranjeno paljenje svijeća ispred Vlade" {\л tekstu žutom bojom 
naznačen dio; „djevojčice Jelene Bogavac"), „Pomozimo porodici Bogavac: Ostali bez dvogodišnje Jelene" 
(žutom bojom naznačen dio koji se odnosi na ime Jelene"), zatim tekstovima objavljenim na portalu PinkM: 
„Džafić negirao pisanje tabloida Vijesti/Pink M -  Na tom sastanku je  Šebek upoznala direktora Abaza...", 
JAVNI SERVIS U SLUŽBI TABLOIDA VIJESTI objavljuje neistine o gledanosti/Pink M", „DUROVIĆ I  
MENADŽMENTRTCG pokušavaju da sakriju činjenice i ućutkaju PinkM/Pink M, JA N  GEL demantovao pisanje 
'Vijesti'."

Kao pokrivalice korišćen je i (screenshot) tekstova objavljenih na naslovnim stranama dnevnih 
novina „Vijesti", kao i tekst objavljen u dnevnom listu „Pobjeda": „Naivno je vjerovati da se Rusija neće 
umiješati u predsjedničke izbore" (žutom bojom naznačen odgovor Dejmon Vilsona -  podpredsjednik 
Atlantskog Savjeta SAD-a), zatim „RTCG da ostane nezavisan" (nije vidljivo kojim). Kao pokrivalice korišćena 
je i naslovna strana Izvještaja Atlantskog Savjeta za Balkan „Balkans forvvard -  A new US Strategy for the 
Region", kao i (screenshot) tekstova objavljenih na pojedinim inostranim portalima: „Pope says serpent 
temptation in Bible 'first fake nevvs'" (BBC NEWS), „We know what you are doing and you will NOT succeed: 
Theresa Мау accuses Russia of using fake news and cyber espionage to 'sow discord in the Westm (Mail 
Online).

Takode su korišćeni i kadrovi na kojima se vide grafički uređeni („chart column") podaci, sa 
naslovom ,,SHR%" i odrednicom u donjem dijelu slajda „2017 godina" na kojima TV Pink M zauzima prvo, TV 
Vijesti drugo, TV Prva treće i RTCG 1 četvrto mjesto, kao i grafički uređeni („chart column") podaci, sa 
naslovom „PINKOVE ZVEZDICE 26.01.2018. SHR%" i inserterom u donjem, desnom dijelu slajda „logo 
emisije 'Pinkove zvezdice'" na kojima TV Pink M zauzima prvo mjesto sa 30,55%, zatim slijede TV Prva - 
14,34%, TV Vijesti -  4,57% i RTCG 1 -  2,19%.

Navedeni novinarski tekst je, u nekoliko navrata, pokriven segmentima iz informativne emisije TV 
Vijesti „Načisto" - u gornjem lijevom uglu označeno: („materijal TV Vijesti"), snimcima bez prostornih ili 
vremenskih odrednica na kojima se prikazuju lica koja se pominju u tekstu (Miodrag Perović, Željko Ivanović, 
Goran Đurović i si.), te snimcima zabilježenim ispred zgrade TV Pink M. U daljem tekstu: Prilog.

Podnosilac prigovora ukazuje da „и prilogu emitovanom u minutima rezervisanim za programski 
sadržaj informativnog karaktera, uredništvo i menadžment 'Pink M televizije' novinare i urednike TV Vijesti', 
koji su dobitnici više domaćih i međunarodnih nagrada naziva 'vojnicima Miodraga Perovića'".

Prema mišljenju podnosioca prigovora „nazivanjem novinarki i novinara vojnicima - nastavlja se 
besomučna kampanja protiv medija, novinara i novinarki iz kolektiva TV Vijesti, koji svoj posao rade u skladu 
sa svim pravilima profesije i  važećim zakonima", a „ 'Pink M 'je ovakvim reagovanjem kao i mnogo puta do

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.org


sada, izrazio nepoštovanje prema profesionalnim, etičkim, vrijednosnim i estetskim standardima, na čiju 
primjenu je kao medij obavezan zakonskim i podzakonskim aktimđ\

Podnosilac prigovora je ocijenio da su u prilogu povrijeđena načela tačnosti, nepristrasnosti i 
objektivnosti, posebno naglašavajući sledeće:

- „и prilogu se kaže: 'Ni hiljadu ovakvih naručenih parodija ne mogu da pomognu da televizija koja se 
ne zasniva na kvalitetu programa, već na prijetnjama, reketiranju i uzurpaciji javnosti, pridobije 
gledaoce'. Međutim kada se u obzir uzme predmet i koncept emisije 'Načisto', jasno je da 'Pink M ' 
prednjim tvrdnjama neistinito predstavlja programski sadržaj emitovan na TV Vijestr.

- „Upravo nasuprot tendenciji da se kako takav predstavi, program TV Vijesti' niti je  fingiran, niti je 
naručen, a naročito nije nekvalitetan, što potvrđuje stepen gledanosti i  zastupljenosti na crnogorskoj 
medijskoj scenP.

- „...tematika koja se u spornom saopštenju obrađuje nema informativni karakter. Pritom, 'Pink M 'je 
kao emiter bio dužan da sporni sadržaj odvoji od 'vijesti', što nije učinio. Ovo naročito usled 
nepostojanje činjenica na kojima temelji iznesene tvrdnje. Na ovaj način učinjena je  direktna 
povreda načela nepristrasnostT.
„drugoj strani nije omogućeno da se uključi u raspravu i polemiše na ravnopravan način, što 
konkretnom slučaju daje obilježja povrede 'prava druge strane

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što:

„očigledno gubi iz vida da je, kao i svi drugi mediji u Crnoj Gori, dužan da svoj informativni program 
bazira na objektivnim, nepristrasnim i tačnim informacijama, pridržavajući se slobode objavljivanja 
komentara na adekvatan način i uz primjenu pravila druge strane, dok mišljenja i komentari moraju 
biti striktno odvojeni od činjeničnog izvještavanja uz naznaku odakle potiču, odnosno ko je autor 
istih (član 7 i 8 Pravilnika)\

- „...se iz naslova spornog priloga, a naročito uvredljivih termina i izraza, te konteksta u kojem se 
upotrebljavanju, jasno vidi da je  ovdje riječ o izrazu ličnog mišljenja i stanovištu pojedinaca u vezi sa 
temama od javnog interesa, a što, nasuprot odredbama člana 11 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima trebalo da bude jasno naznačeno, kako bi od strane publike 
bilo prepoznato kao takvo. Takav programski sadržaj predstavlja govor mržnje i upravljen je  na 
neposredno kršenje sloboda i prava lica koja se poimenično u tekstu navode, iako je  emiter dužan 
da se uzdrži od baratanja uvredljivim termina".
Na kraju, podnosilac prigovora predlaže da Agencija „...kao nadležni organ, preduzme sve mjere iz 

obima svojih zakonskih oviašćenja zbog naprijed opisanog nezakonitog postupanja i sankcioniše 'Pink M', u 
cilju prevencije svakog budućeg postupanje u suprotnosti sa zakonom, novinarskom etikom i kodeksom 
ponašanja novinari.

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Pravilnika i 
Odobrenja za emitovanje.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 08.02.2018. godine (akt br. 05-206/1 od 08.02.2018.g.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 112 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do 
kršenja Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa nalazom 
Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano 
izjašnjenje na date navode (akt broj 02-206/2 od 01.03.2018. godine).

Dana 05.03.2018.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-206/3 od
05.03.2018.god.) u kojem se navodi da je „Noć ranije na Televiziji Vijesti' po ko zna koji put u emisiji 
'Načisto' Petra Komnenića, najbrutalnije napadana i vrijeđana kompletna redakcija i Televizija Pink M', koja 
je konkurencija tom mediju. Na taj gnusni sadržaj je  Televizija Pink M ' uložila adekvatan prigovor. Televizija 
Pink M ' na jedini za sada moguć ali etički i  moralan način štiti svoje zaposlene od napada, hajke, brutalnih 
uvreda od strane stalnih i dežurnih napadača sa konkurentnog medija -  Vijesti', koji bi prema sopstvenim 
priznanjima željeli da ugase konkurenciji!'.

Emiter naglašava da je „emitovao originalan tekst reagovanja Uredništva i menadžmenta TV Pink M ' 
povodom 'hajke grupe među kojima su Tabloid Vijesti i njegov vlasnik Željko Ivanović i  Televizija Vijesti' i

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


Komnenić i njegovi dežurni gosti koji napadaju Pink M a sto je  moguće uvidjeti prostim pretragana na 
internet, ko to najčešće i najbrutalnije napada Pink M, u cjeiosti, bez intervenici/a".

Emiter u izjašnjenju posebno naglašava član 4 stav 1 Pravilnika koji se odnosi na načelo slobode 
objavljivanja komentara (sloboda elektronskih medija da u skladu sa svojom uređivačkom politikom 
komentarišu pojave, događaje i postupke pojedinaca, državnih organa, političkih partija i drugih institucija, 
kao i obaveza da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na istu 
temu).

Takođe, emiter konstatuje da stav uredništva i menadžmenta PinkM-a je jasno odvojen i naznačen 
da „је posrijedi Reagovanje/Saopštenje, preneseno integralno i naglašeno, što se podvodi pod komentar". 
On navodi da „tekst nije 'pretvoren' ni u kakvu vijest, na koju je  moguće reagovati, nego je  saopštenje, 
poslato na 'nadležne domaće i relevantne međunarodne adrese', emitovano i na teievizji PinkM".

Na kraju, emiter predlaže da Agencija odbije prigovor kao neosnovan.
Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 

emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:
1. Dana 02. februara 2018. godine, emiter je u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 

14:00:11 do 14:03:47 sati (3 minuta 36 sekundi) emitovao prilog čija je sadržina (transkript) 
naprijed navedena. Isti prilog emitovan je u informativnim emisijama „Minut, dva" u 17:00, 19:00 i 
21:30 časova, kao i u okviru informativnih emisija „Info" 1 u terminu od 15:30 sati i „Info 2" u 
terminu od 18:00 sati

2. emitovani prilog predstavlja javno saopštenje dato u cilju obavještenja javnosti o stavovima emitera 
povodom emisije „Načisto", koja je emitovana noć ranije na „Televiziji Vijesti", čiji je osnivač 
podnosilac prigovora, u kojoj je „najbrutalnije napadana i vrijeđana kompletna redakcija i  Televizija 
Pink M', koja je konkurencija tom medijif. Prilog je strukturiran kao reagovanje povodom „hajke 
grupe među kojima su Tabloid Vijesti i  njegov vlasnik Željko Ivanović i  Televizija Vijesti' i  Komnenić i 
njegovi dežurni gosti koji napadaju Pink M a sto je  moguće uvidjeti prostim pretragana na internet, 
ko to najčešće i najbrutalnije napada Pink M, u cjeiosti, bez intervenicijđ\

3. emiter ima legitimno pravo da iznese svoje nezadovoljstvo i argumente protiv prigovora na njihov 
rad. Ne može se dovesti u pitanju ni njegovo pravo da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje, i postupke 
pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih 
kojih se odnose na isti temu;

4. Takođe, iznošenje stavova „glavni urednik tabloida 'Vijesti' Mihailo Jovović posljednja je  osoba na 
svijetu koja bi trebalo da govori o novinarskoj profesiji. On, kojeg vlasnik Miodrag Perović smatra 
'vojnikom', bespogovorno godinama izvršava naloge svojih gazdi, kroz prepoznatljiv stil medijskog 
mobinga, reketiranja, riječju - sijanja straha po Crnoj Gori, a čije djelovanje dodirnih tačaka sa 
novinarstvom nema", „N i hiljadu ovakvih naručenih parodija ne mogu da pomognu da televizija koja 
se ne zasniva na kvalitetu programa, već na prijetnjama, reketiranju i uzurpaciji javnosti, pridobije 
gledaocd', predstavlja pravo emitera da izrazi ovakav (grub, provokativan ili uvredljiv) stav, a samim 
tim i pravo podnosioca prigovora da ukoliko smatra da ti stavovi nijesu utemeljeni na njih reaguje 
podnošenjem ispravke ili odgovora;

5. prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje 
vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova različitih 
strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

6. objavljenim prilogom nijesu prekršeni čl. 7, 8, ni čl. 11 Pravilnika, jer se u ovom slučaju prilog odnosi 
na prenošenje reagovanja emitera na određeni set događaja/radnji koje on smatra da su usmjereni 
protiv njega kao osnivača medija.
Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 

vezane za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio pravilo druge strane.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 7, 8, ni čl. 11 Pravilnika, ni tačku 
7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je propisano da je emiter 
odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku, donio odluku kao i dispozitivu 
ovog rješenja.

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Сотрапу" d.o.o.
- „Televizija Vijesti" d.o.o., podnosilac prigovora
- Advokatska kancelarija Vujačić
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5_________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org

