



Crna Gora
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 – 1436/4
Podgorica, 14.12.2017. godine

Na osnovu čl. 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("Sl. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 53/11, 6/13 i 55/16) i čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku ("Sl. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1436 od 31.10.2017.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

RJEŠENJE

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company“ d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M“ (zaveden pod brojem 02-1436 od 31.10.2017.g.).
2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.
3. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.
4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Obrazloženje

Dana 31.10.2017. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company“ d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao emitera televizijskog programa „TV Pink M“ (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1436 od 31.10.2017.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 31. oktobra 2017. godine u okviru programa „TV Pink M“ u informativnoj emisiji „Minut, dva“ u 12:00, 13:00, 14:00, 17:00, 19:00 i 22:00 časa, i u okviru informativne emisije „Info 2“ u terminu od 18:00 časova, povodom, kako kaže, „apela uredništva i zaposlenih Pink M nadležnim organima i institucijama“.

Podnosilac prigovora ukazuje da „uredništvo Pink M, pokušava da svoje gledaoce bez ijednog argument ubijedi ... da su Vijesti i Željko Ivanović dio neke zavjereničke grupe koja pokušava da ugasi 'slobodnu riječ' u Crnoj Gori koju reprezentuje TV Pink M“.

Podnosilac prigovora je posebno istakao sljedeće navode u prilogu i ocijenio ih da su „neistina, izmišljotine i besmislica“:

- „da Željko Ivanović bilo kome prijeti, bilo neposredno, bilo posredno kao tvrdi Pink M ...da Ž. Ivanović i Vijesti sa bilo kim i po bilo kom pitanju sinhronizuju svoje djelovanje“, a da pri tome, kako se navodi „menadžment i uredništvo Pink M nijesu ponudili javnosti niti jedan iole smislen dokaz ili činjenicu ...upravo uredništvo Pink M pokušava da prikrije notornu činjenicu da je baš ta TV dio organizovane grupe koje već godinama i produkcijom 719 nepotpisanih priloga, bezimenog autora, pokušava da diskredituje i uništi TV Vijesti vodeći hajku i besprizornu kampanju protiv medijske grupe, osnivača, urednika i novinara“.
- „kosntatacija uredništva Pink M da je ta TV 'danima žrtva napada' neke grupe kojoj pripadaju Vijesti i Ž. Ivanović a to ilustruju brojem podnesenih Prigovora na njihovo izvještavanje“, jer kako navodi podnosilac prigovora „zakonsko je pravo svakog fizičkog i pravnog lica da se na izvještavanje pojedinog elektronskog medija žali AEM-u Pink M tretira kao ugrožavanje i progon slobode riječi i govora“.
- „...broj podnesenih Prigovora od strane Željka Ivanovića uredništvo Pink M nije željelo tačno da napiše već je izmislilo da ih je više od 50“, a kako podnosilac prigovora navodi „manje ih je od 50“ i zaključuje da „umjesto da se uredništvo Pink M i AEM zapitaju otkuda za samo par mjeseci nešto malo manje od 50 priloga na temu Vijesti i Željka Ivanovića, oni hoće da zamjenom teza pošalju

sliku kako je problem u Vijestima i Ž. Ivanoviću, koji bez povoda šalju prigovore i tako proganjaju Pink M".

- *„...uredništvo i menadžment Pink M još jednom obmanjuju javnost, svjesno naravno, i kažu kako su svi prigovori na njihov rad 'neosnovani'".*

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u elektronskim medijima („Službeni list CG“, br. 35/11 i 7/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je:

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu). Podnosilac prigovora je posebno istakao da *„prilog predstavlja grubo kršenje Pravilnika Agencije, s ciljem da se javnost obmane i dovede u zabludu, a konkurent na medijskom tržištu diskvalifikuje i eliminiše“*, kao i da *„uredništvu Pink M ne može opravdanje za emitovanje priloga biti da je to 'samo' saopštenje menadžmenta jer bi po tom sistemu svakog dana menadžment mogao da štancuje saopštenja koja bi TV Pink onda bez bilo kakve ograde emitovala“*.
- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa „događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni“), jer *„to znači da je Pink M morao imati stavove Vijesti i stavove Ž. Ivanovića s obzirom na ovako teške optužbe saopštene na njihov račun“*.
- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno-politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike“).
- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda“), jer *„ovo je 719 prilog Pink M TV u posljednjih 4 godine usmjeren na rušenje kredibiliteta dnevnika i TV Vijesti kao glavnog konkurenta na tržištu Pink M, s ciljem da se sistematično i dugotrajno promovišu interesi vlasnika same Pink TV kojoj je naša medijska grupa konkurent na tržištu“*.
- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, instituciji ili ličnosti), jer, kako se navodi, *„niko iz Pink M nije zvao nadležne u nezavisnom dnevniku Vijesti da provjeri ove optužbe i objavi naš komentar na ovu temu“*.

Na kraju, podnosilac prigovora izražava nadu da su se *„...stvorile pretpostavke za izricanje ozbiljnije mjere prema emiteru Pink M“*.

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 01.11.2017. godine (akt broj 05-1436/1 od 01.11.2017.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 112 Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenica da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do kršenja Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1436/2 od 01.11.2017.god.).

Dana 06.11.2017.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1436/3 od 06.11.2017.god.) u kojem se navodi da je *„... TV Pink M emitovala originalan tekst apela uredništva i menadžmenta TV Pink M povodom 'hajke grupe medju kojima su Tabloid Vijesti i njegov vlasnik Željko Ivanović', u cjelosti, bez intervencija, kako su to uradili brojni drugi mediji, što portali na taj datum, što štampani mediji dan kasnije (Pobjeda i Dnevne novine 1.11.2017)“*.

Takođe, emiter konstatuje da je stav njegovog uredništva i menadžmenta jasno odvojen i naznačen da „je posrijedi Apel/Saopštenje, što se podvodi pod komentar“. On navodi da „tekst nije 'pretvoren' ni u kakvu vijest, na koju je moguće reagovati, nego je saopštenje, koje sadrži apel poslat na kako se navodi 'nadležne domaće i relevantne međunarodne adrese', emitovan i na televiziji PinkM“.

Na kraju, emiter predlaže da Agencija odbije prigovor kao neosnovan.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak emitovanih sadržaja, Agencija konstatuje sljedeće:

1. Dana 31. oktobra 2017. godine, emiter je u informativnoj emisiji „Minut, dva“ u terminu od 11:00:12 do 11:06:52 (6 minuta 40 sekundi) emitovao prilog sljedeće sadržine:

Novinarski tekst – (OFF): *„Zbog otvorene, namjerne hajke i posrednih prijetnji Gorana Đurovića, Željka Ivanovića, „Vijesti“ i menadžmenta Radio Televizije Crne Gore, TV Pink M uputila je apel za pomoć nadležnim institucijama i međunarodnim adresama, a pismo prenosimo u cjelosti.*

Pink M televizija danima je žrtva napada i pokušaja diskreditacije sa nekoliko adresa, što saopštenjima, što otvorenim pismima, što prigovorima i pritiscima na Agenciju za elektronske medije. A opravdano i sumnjamo, da su posrijedi koordinirani i vremenski sinhronizovani napadi od sljedeće grupe: Gorana Đurovića, čelnika Javnog servisa, Željka Ivanovića, tabloida „Vijesti“ i pojedinih opozicionih partija. Naime, u proteklih svega nešto više od sedmicu, od 11 prigovora o kojima odlučuje Agencija za elektronske medije, čak devet je napisano protiv Pink M-a. I to: šest od Radio Televizije Crne Gore, dva od Željka Ivanovića, jedan od Demokratske Crne Gore. Jedan od devet članova Savjeta RTCG-a, Goran Đurović, u nedjelju, 29 oktobra otvorenim pismom obratio se članovima Savjeta i direktoru Agencije za elektronske medije Abazu Džafiću i stiče se utisak otvoreno im zaprijetio 'da rade ili da ustupe mjesto hrabrijima i onima sa više znanja', kako piše u njegovom pismu.

Podsjećamo da smo se istim povodom, a u cilju zaštite Ustavom zagarantovane slobode izražavanja, obraćali i prošle godine, kada su takođe sinhronizovano i organizovano Željko Ivanović, te opozicione strukture, poslali 70-tak prigovora na rad našeg medija, neosnovano i netačno nas optužujući. Od čega je Ivanović poslao preko 50 prigovora. Tada su Željko Ivanović, Goran Đurović i opozicioni URA, SDP i sa njima povezane Nevladine organizacije, takođe pokušali da izvrše pritisak na članove Savjeta i čelnika Agencije za elektronske medije, a potom organizovano putem tabloida „Vijesti“ i sa njima povezanim partijama, tražili gašenje slobodne riječi.

Osim što je ostalo nejasno u čije ime se Đurović, u nedjelju 29. oktobra, obratio javnosti? U čije ime brani Javno preduzeće RTCG? Ako se obraća kao član Savjeta RTCG-a, da li za to ima neophodnu saglasnost ostalih osam članova? Nejasno je i u čije ime Đurović pokušava da izvrši pritisak na članove Savjeta Agencije za elektronske medije i direktora Džafića? Ako govori kao predstavnik NVO sektora, takođe se pitamo da li zna kolika je odgovornost za javno iznijete grube neistine na račun našeg medija, kolika je odgovornost zbog pritiska na Pink M, ali i kolika je odgovornost zbog poruka i pritisaka na članove Savjeta AEM-a?

Obraćamo Vam se u nadi da ćete zaštititi Pink M od pokušaja diskreditacije, a sada već i otvorenih prijetnji gašenjem, te organizovanih, sinhronizovanih zloupotreba položaja člana Savjeta RTCG-a Đurovića i sa njim povezane grupe, menadžmenta RTCG-a, te privatne firme „Vijesti“, Željka Ivanovića i dijela opozicionih partija.“

Navedeni tekst je pokriven slikama (screenshot) tekstova sa različitih portala: „Otvoreno pismo članovima Savjeta AEM: Đurović: Natjerajte Pink M da poštuje zakon i zaustavite brutalno nasilje“, „Za Savjet je sve ružičasto“, „Đurović pozvao SAEM da se obračuna sa Pinkom: Skupite petlju ili dajte ostavke“, „Radite ili ustupite mjesto hrabrijima i onima s više znanja“, „Razočarani smo: Ovo je poruka ambasade SAD koju Televizija Pink M nije htjela da objavi“, „AEM postupa po zakonu“, „Hronološki napadi na TV Pink M“, „Scene silovanja u udarnom terminu na Pinku M“ (portal Vijesti), „Farma može samo od 23 do 6: Država prijeti da će kazniti Pink M“ (portal Vijesti), „Džafić donio rješenje: TV Pink M u prilogu o Gorjanc-Prelević kršila pravila“ (portal Vijesti), slikama prigovora pristiglih na adresu Agencije za elektronske medije od strane lica koja se pominju u govornom dijelu priloga, te neoznačenim snimcima sa sjednice Savjeta RTCG, kao i snimcima, bez prostornih ili vremenskih oznaka, sa skupa kojem prisustvuju predstavnici nevladinih organizacija.

Takođe su emitovane različite fotografije i snimci lica od kojih se većina pominje u govornom dijelu priloga (g-din Goran Đurović, g-din Željko Ivanović, g-din Abaz Džafić), te u kontekstu lica koja su uputila prigovore Agenciji za elektronske medije fotografije g-dina Željka Ivanovića, g-dina Alekse Bečića, g-dina Mladena Bojanića, g-dina Rada Miloševića, g-đe Tatjane Bečanović, g-đe Tee Gorjanc-Prelević), kadrovi zabilježeni ispred zgrade Televizije Pink M kao i statična slika (slajd): „Crna Gora / Agencija za elektronske medije“.

Novinarski tekst – (OFF): „*Da je u pitanju nastavak hajke na najgledaniju televiziju u Crnoj Gori i pokušaj da se zabrani da građani čuju i drugu stranu, svjedoče i ti brojni prigovori protiv naše televizije, koji su apsolutno neosnovani, kao što je i neistina koju u pismu navodi Đurović o Televiziji Pink M, citiramo 'U posljednje vrijeme televizija Pink M sprovodi nasilje nad Radio Televizijom Crne Gore plasirajući neistine o Javnom servisu, članovima organa i menadžmenta uz kršenje svih profesionalnih standarda.'*

Đurović, akcentujemo, kao ni čelnici Javnog servisa, u prigovorima, ne objavljuju niti jednu činjenicu, niti dokaz kojima bi opovrgli naše izvještavanje, što je u našim odgovorima dostavljenim AEM-u, u zakonsko predviđenom roku i podcrtano. Prva reakcija Pink M-a uslijedila je poslije neistina izrečenih javno od generalne direktorke Andrijane Kadije 12 septembra, da RTCG-u raste gledanost na osnovu nekakvog upitnog istraživanja Defact-a Miloša Bešića, što direktno ugrožava našu poslovnu politiku i nanosi veliku poslovnu štetu našoj medijskoj grupaciji, te je stoga to bila najvažnija novinarska tema koju smo obrađivali. Pokazaće se ubrzo da je izjava Kadije bila neistinita. Podaci o gledanosti prema kojima je Pink M prva, a RTCG četvrta televizija po gledanosti, a koje je objavio Pink M, sa druge strane, pokazali su se istinitim, pa je ubrzo to bila i tema na potonjoj sjednici Savjeta Radio Televizije Crne Gore, 17. oktobra. Tada je otkriveno da nova uređivačka politika Radio Televizije Crne Gore, bilježi rekordno nisku gledanost.

Pink M je medij koji činjenično, kredibilno i jasno izvještava o potonjim dešavanjima u Crnoj Gori, te mogućim zloupotrebama u Javnom preduzeću RTCG, koje se finansira iz budžeta sa preko deset miliona eura novcem građana, a što smo, po Ustavu slobodni i dužni da izvjestimo. Ovim i svim drugim povodima, čelnici Javnog servisa, pozivani su više puta iz Pink M-a, čak su, i u mikrofon ponuđeni da nam daju odgovore, a što su takođe više puta odbili, kako su cijenjeni građani i javnost bili u prilici da vide u našim informativnim formatima.“

Navedeni tekst je pokriven slikama (screenshot) tekstova sa različitih portala: „*Đurović pozvao SAEM da se obračuna sa Pinkom: Skupite petlju ili dajte ostavke*“, „*RTCG obmanjuje javnost netačnim podacima o gledanosti*“, „*Rast povjerenja i gledanosti TVCG*“, slikama prigovora pristiglih na adresu Agencije, kao i slikom (screenshot, autor „*Vijesti online*“) otvorenog pisma G.Đurovića upućenog medijima (žutom bojom markiran dio koji se pominje u prilogu), te označenim (u donjem lijevom uglu oznaka „materijal RTCG“) i neoznačenim snimcima sa sjednice Savjeta RTCG i informativne emisije „*Dnevnik*“ emitovane na Televiziji Crne Gore.

Takođe je prikazan grafički uređen („*chart column*“) podatak o gledanosti na kojima RTCG za 2016. godinu zauzima treće, a za 2017. godinu četvrto mjesto. Na opisanim kadrovima nije vidljiv izvor podataka koji se prikazuju.

Emitovan je i video snimak na kojem se prikazuju novinari emitera u pokušaju da dobiju izjavu od V.Mićunovića.

Takođe su prikazani snimci zgrade Televizije Pink M i Radio Televizije Crne Gore.

Novinarski tekst – (OFF): „*Pink M je izvještavao i izvještava o djelovanju državne institucije, Agencije za sprječavanje korupcije, koja je utvrdila da su se Goran Đurović i još neki članovi Savjeta RTCG-a, ogriješili o zakone države Crne Gore i o tome, smo po ustavu, slobodni i dužni da izvjestimo. Otkrili smo, a što nam je službenik ambasade Sjedinjenih američkih država, Saša Brajović i potvrdio da je sa Brajevićem Goran Đurović osnovao CRNVO, što smo po ustavu slobodni i dužni, takođe da prezentujemo javnosti.*

Ovim i svim drugim povodima i Goran Đurović je pozivan više puta iz Pink M-a, čak i u mikrofon ponuđen da nam da odgovore, a što je, takođe, više puta odbio, kako su cjenjeni građani i javnost bili u prilici da vide u našim informativnim formatima. Izvještavao je Pink M i prenosio stavove i činjenice, koje je u septembru 2017 iznio Darko Ivanović, član Savjeta AEM-a, kako Goran Đurović sa porodicom i interesno povezanim licima osnovao na desetine nevladinih organizacija, kako bi

svojim saradnicima, a kasnije i sebi obezbijedio članstvo u Savjetu RTCG-a, a u tome su ga prije desetak godina razotkrili iz MANS-a.

Poduži je spisak upitnih djelovanja menadžmenta Javnog preduzeća RTCG i Gorana Đurovića o kojima smo dužni, ali i slobodni po ustavu suverene države Crne Gore, da izvještavamo. Institucija kakva je, Agencija za elektronske medije mora biti nezavisna u odlučivanju i niko, pa ni Goran Đurović, niti čelnici Javnog servisa, kao ni Željko Ivanović, kome je Pink M bolna tačka i konkurencija, jer je godinama najgledanija televizija u Crnoj Gori, na AEM ne bi smjeli da vrše bilo kakav pritisak.

Na kraju smo primorani, a što javnosti i cijenjenim građanima i relevantnim institucijama i međunarodnim adresama saopštavamo, da tražimo Ustavom zagaranovanu zaštitu od sinhronizovanih napada Gorana Đurovića, članova menadžmenta Javnog servisa, Željka Ivanovića, te dijela opozicije na Televiziju Pink M."

Navedeni tekst je pokriven slikama (screenshot) tekstova sa različitih portala: „ASK: Tri člana Savjeta RTCG prekršila zakon“, „Scene silovanja u udarnom terminu na Pinku M“ (portal Vijesti), „Promocija pod okriljem Vlade: Pinkove zvijezde su nasilnici, kriminalci“ (portal Vijesti), „Pinku zbog hajke na Vijesti račun od 660.000 eura“ (portal Vijesti), kao i tekstovima objavljenim u dnevnim novinama (nije vidljivo u kojim) „Reagovanje Darka Ivanovića: Đurović štancovao NVO za izvrđavanje konkursa“, „Generalni sekretar GA Darko Ivanović: Postoje dokazi da je Goran Đurović pravio desetine NVO“, te neoznačenim snimcima sa sjednica Savjeta RTCG-a.

Takođe se prikazuju i snimci na kojima se prikazuju g-din Stevo Muk, g-đa Vanja Čalović – Marković, kao i video snimak na kojem se prikazuju novinari TV Pink M u pokušaju da dobiju izjavu od G. Đurovića. Kao pokrivalice za prilog korišćene su i fotografije lica koja se pominju u prilogu (g-din Saša Brajović, g-din Darko Ivanović, g-din Abaz Džafić). Prikazuju se i snimci zabilježeni ispred zgrada Agencije za sprječavanje korupcije, Televizije Pink M i ambasade SAD-a u Crnoj Gori, te statična slika (slajd): „Crna Gora / Agencija za elektronske medije“. U daljem tekstu: Prilog.

- emitovani prilog predstavlja javno saopštenje dato u cilju obavještenja javnosti o stavovima emitera povodom niza prigovora koje su podnijeli „Goran Đurović, čelnici Javnog servisa, Željko Ivanović, tabloid 'Vijesti' i pojedine opozicione partije" i, kako je navedeno u „apelu“ obraćaju se „u nadi da ćete zaštititi Pink M od pokušaja diskreditacije, a sada već i otvorenih prijetnji gašenjem“. Prilog je strukturiran u vidu rekapitulacije kojom se želi ukazati na potrebu „zaštite od sinhronizovanih napada Gorana Đurovića, članova menadžmenta Javnog servisa, Željka Ivanovića, te dijela opozicije na Televiziju Pink M.“
- emiter ima legitimno pravo da iznese svoje nezadovoljstvo i argumente protiv prigovora na njihov rad. Ne može se dovesti u pitanju ni njegovo pravo da u skladu sa načelom slobode objavljivanja komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje, i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih kojih se odnose na isti temu;
- iznošenje stavova „...zbog otvorene, namjerne hajke i posrednih prijetnji Gorana Đurovića, Željka Ivanovića, 'Vijesti' i menadžmenta Radio Televizije Crne Gore, ...Pink M televizija danima je žrtva napada, ...sinhronizovani napadi od sljedeće grupe: Gorana Đurovića, člnika Javnog servisa, Željka Ivanovića, tabloida "Vijesti" i pojedinih opozicionih partija, ...brojni prigovori protiv naše televizije, koji su apsolutno neosnovani" predstavlja pravo emitera da izrazi ovakav (grub i provokativan) stav, a samim tim i pravo podnosioca prigovora da ukoliko smatra da ti stavovi nijesu utemeljeni na njih reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora;
- prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i sl., niti se on bavi utvrđivanjem stavova različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").
- objavljenim prilogom nijesu prekršeni čl. 7 stav 1 alineja a), 8 st. 1 i 2 ni čl. 11 st. 1 i 2 Pravilnika jer se u ovom slučaju prilog odnosi na prenošenje reagovanja emitera na određeni set događaja/radnji koje on smatra da su usmjereni protiv njega kao osnivača medija.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze vezane za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio pravilo druge strane.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 7 stav 1 alineja a), 8 st. 1 i 2 ni čl. 11 st. 1 i 2 Pravilnika ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za elektronske medije je, saglasno čl. 18 i 116 Zakona o upravnom postupku, donio odluku kao i dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:

- Privredno društvo „Pink M Company“ d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Arhiva

DIREKTOR
Abaz Džafić

The image shows a circular official stamp of the Agency for Electronic Media (ARDCA) in Podgorica. The stamp contains the text "AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE" and "PODGORICA". Overlaid on the stamp is a handwritten signature in blue ink. Above the signature, the word "DIREKTOR" is printed in bold, and the name "Abaz Džafić" is written in blue ink.