
'čLni
Crna Gora

SAVJET AGENCIJE ZA ELEKTRONSKE MEDIJE
Broj: 01 -  470 

Podgorica, 22.03.2018. godine

Na osnovu čl. 14 Zakona o elektronskim medijima ("SI.list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11, 06/13, 55/16 i 
92/17) i čl. 221 i 235 stav 1 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list CG", br. 60/03 i 32/11), rješavajući 
po žalbi gospodina Darka Ivanovića iz Podgorice (zavedene kod Agencije za elektronske medije pod br. 02- 
573/4 od 06.06.2017.g.), Savjet Agencije za elektronske medije, na sjednici održanoj 16.03.2018. godine, 
donio je

1. Odbija se, kao neosnovana, žalba gospodina Darka Ivanovića iz Podgorice, podnesena protiv 
Rješenja Agencije za elektronske medije br. 02-573/3 od 18.05.2017. godine.

2. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.ora.

3. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne Gore.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Rješenjem Agencije za elektronske medije br. 02-573/3 od 18.05.2017. godine, odbijen je kao 
neosnovan prigovor gospodina Darka Ivanovića iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Сотрапу" 
d.o.o. iz Podgorice, emitera televizijskog programa ,,TV Pink M".

U ostavljenom roku, gospodin Darko Ivanović je uložio žalbu Savjetu Agencije za elektronske medije (u 
daljem tekstu: Savjet Agencije) protiv navedenog prvostepenog Rješenja Agencije za elektronske medije 
(zavedena kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-573/4 od 06.06.2017. godine.

U žalbi se ističe da „prilog flagrantno krši načelo tačnosti kada ga nazivaju službenikom Vijesti (uz tu 
rečenucu na uvid, markiranu dostavlja fotografiju) i da Savjet AEM u kom obavlja javnu funkciju- je  pod 
kontrolom Željka Ivanovića i takozvano nezavisan'", napominjući da je "lako provjerljivo iz njegovog CV-ja, 
radne knjižice i javnih nastupa i polemika".

Podnosilac žalbe ističe da je „pomenuto ne samo da krši navedeni čian pravilnika nego pokušava da u 
javnosti kreira sliku koja šteti njegovom javnom imidžu, i naziva ga praktično plaćenikom koji radi za nečije 
interese" i podsjeća da je "obaveza elektronskih medija da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama', i 
sadržaja za koje emiter zna da su neistiniti po automatizmu Pravilnika ne mogu biti emitovani i predstavljaju 
flagrantno kršenje istog".

Takođe, u žalbi se navodi da „Agencija namjerno podvodi ovu stvar pod slobodni komentar koji je  
dozvoljen previđajući činjenicu da i komentar ima obavezu da poštuje načelno istinitosti", ukazujući da „пе 
može komentar da ispuca tek tako paušalne opise koji su usmjereni na blaćenje pojedinca i da je to 'sloboda 
komentara'".

Podnosilac žalbe navodi da „АЕМ smatra da je  emiter samo prenio reagovanje svog osnivača (dakie 
Pink prenosi komentar osnivača Pinka) i u njemu su dozvoljene neistine i sva kršenja jer emiter ima pravo da 
reaguje neistinama na 'besprizorni pritisak' kojim 'hoće da se zabrani postojanje TV Pink M".

Na kraju, podnosilac žalbe navodi da se „zbog činjenice da je  u Rješenju gnusna iaž da je  službenik 
Vijesti a Savjet pod kontrolom Željka Ivanovića - naziva provokacijom i pretjerivanjem i moli Savjet da ozbiljno 
provjeri i kompetentnost službi i direktora koji mogu sastaviti ovakav odgovor".

Na sjednici održanoj 16.03.2018. godine, Savjet Agencije je razmotrio predmetnu žalbu i tom prilikom 
ostvario uvid u sljedeće spise predmeta:

RJEŠENJE

Obrazloženje

i

http://www.ardcg.ora


- Prigovor gospodina Darka Ivanovića iz Podgorice na rad privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o., 
emitera televizijskog programa ,,TV Pink M", podnesen dana 18.04.2017.g. (zaveden kod Agencije pod 
br. 02-573 od 18.04.2017.god.);

Nalaz Sektora za monitoring (akt broj 05-573/1 od 20.04.2017.god.);

- Zahtjev za izjašnjenje privrednog društva „Pink M Сотрапу" d.o.o. povodom navoda iz prigovora (akt 
broj 02-573/2 od 20.04.2017.god.);

Rješenje direktora Agencije za elektronske medije po prigovoru (akt br. 02-573/3 od 18.05.2017.god.);

Žalbu gospodina Darka Ivanovića iz Podgorice, na Rješenje direktora Agencije za elektronske medije 
(zavedena pod br. 01-573/4 od 06.06.2017.god.);

Dostavu žalbe na uvid privrednom društvu „Pink M Сотрапу" d.o.o. (akt broj 02-573/5 od 
09.06.2017.god.);

Zaključak o izuzeću sa raprave i odlučivanja po žalbi Darka Ivanovića člana Savjeta Agencije (akt broj 
01-573/6 od 15.06.2017.god.).

Razmatrajući osnovanost žalbenih navoda, a na osnovu informacija i navoda sadržanih u spisima 
predmeta, Savjet Agencije je konstatovao sljedeće:

1) Dana 15. aprila 2017. godine u 12:00, 13:00, 14:00, 17:00 i 19:00 sati u okviru informativne 
emisije „Minut, dva", emitovan je prilog, u trajanju od 2 min. i 40 sek., sljedeće sadržine 
(transkript):

Prilog: „I pored činjenice da smo se kao medijska kuća sa nacionalnom frekvencijom više puta 
javno obraćali državnim institucijama, tražeći zaštitu i pravo na ravnopravni tretman, vlasnici 
"Vijesti" Željko Ivanović i Miodrag Perović nastavljaju svoj besprizorni pritisak na djelove državnog 
aparata u pokušaju da na bilo koji način zabrane postojanje TV Pink M i tako otmu reklamne 
budžete naše kuće, a koje imamo zahvaljući tome što smo najgledanija televizija u Crnoj Gori. 
Kampanju napada na Pink M ovaj dvojac umišljenih gospodara Crne Gore radi pune četiri godine, 
od onog dana kada smo javno sa drugim televizijama raskrinkali lažne rejtinge gledanosti kojima 
su nezasluženo otimali pare od klijenata. Činjenica da smo najgledanija crnogorska televizija, da 
podržavamo državu i njenu nezavisnost, da plaćamo poreze i doprinose je izgleda povod da smo 
izloženi stalnoj kampanji napada, uvreda, prijetnji, da naši novinari gotovo svakodnevno dobijaju 
prijeteće poruke, da nam se kamenuje zgrada više puta, a da se krivci nikada ne pronađu. Još smo 
prije godinu dana u obraćanju svim državnim institucijama otkrili najnoviji metod pritisaka na Pink 
M, koje sprovode vlasnici "Vijesti". Objasnili smo da štancovanjem besmislenih prigovora koje 
potpisuju lično vlasnici "Vijesti" i njihove partije, njihove NVO ili njihovi zaposleni, pokušavaju da 
izvrše pritisak na Savjet Agencije koji oni trenutno kontrolišu, a u kome glavnu riječ vodi njihov 
službenik i kako bi se na osnovu navodno velikog broja prigovora ipak neki morali da usvoje, a to 
bi po njihovom mišljenju omogućilo ostvarenje njihovog sna, da se zabrani emitovanje najgledanije 
televizije u Crnoj Gori. Da bi svima bilo jasno -  Željko Ivanović šalje stotine prigovora protiv Pink-a 
Savjetu, koji inače trenutno kontroliše i traži od Savjeta da zbog velikog broja prigovora Pink bude 
zabranjen. Zbog ovakvih brutalnih zloupotreba od strane jednog privatnog medija, poznatog po 
višegodišnjim napadima na sopstvenu državu i neplaćanjem dažbina toj istoj državi, ponovo se 
obraćamo javno svim državnim institucijama Crne Gore, na čelu sa predsjednikom države, 
Skupštine i Vlade i tražimo od njih da stanu na put višegodišnjoj samovolji dvojice umišljenih 
vladara ove države i zaustave neprimjerene i bahate pokušaje nanošenja štete najgledanijoj 
televiziji u Crnoj Gori. Od njih tražimo da spriječe vršenje pritisaka na institucije ove države: 
sudove, tužilaštva, takozvane nezavisne agencije i savjete, što ova dvojica privatnika rade 
godinama i omoguće svima u Crnoj Gori ravnopravno i tržišno uspostavljanje konkurencije i u sferi 
medija. Ukoliko iz nekog razloga institucije naše države to nijesu u stanju, neka se to javno saopšti 
javnosti, da svi znamo ko, kako i na osnovu čega kontroliše instutucije ove države."

2) Dana 18.04.2017. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen je 
prigovor gospodina Darka Ivanovića koji se odnosio na programski sadržaj emitovan dana 15. 
aprila 2017. godine u okviru programa „TV Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 12:00, 
13:00, 14:00, 17:00 i 19:00 časova, i u sklopu njega Prilog čija je sadržina (transkript) naprijed 
navedena. Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, izvršio povrede Pravilnika time što je:

2



- prekršio načelo tačnosti (koje je prema članu 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i 
izvještaja za koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne 
mogu potvrditi, ili čija tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno 
naznači njihova nezvaničnost ili nepotvrđenost"), jer kako navodi podnosilac prigovora ,,nije 
nikada bio službenik vlasnika Vijesti', niti ima bilo kakve veze sa brendom 'Vijesti'", kao i da je 
to Jako provjertjivo, iz biografije, radnog angažmana i stoga smatra da je  izrečena notorna 
neistina koja šteti njegovom ugledu i ugledu Savjeta koji je  'takozvano' nezavistan i pod 
'kontrolom vlasnika Vijesti"'.

- prekršio „načelo izbalansiranosti" jer emiter nije kontaktirao podnosioca prigovora „da provjeri 
istinitost navoda";

- prekršio čl. 6 Pravilnika kojim su definisani zabranjeni programski sadržaji;

- prekršio čl. 7 Pravilnika kojim su propisane obaveza emitera koji proizvode (uređuju i emituju) 
informativni program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose 
slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o 
događajima u zemlji i inostranstvu kao i poštovanju i promociji osnovnih ljudskih prava i 
sloboda, demokratskih vrijednosti, institucija i pluralizma ideja;

- prekršio čl. 8 Pravilnika kojim je predviđeno da su u proizvodnji informativnih programa, 
elektronski mediji dužni da poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, 
tačnosti, zabrane diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge 
strane, da se događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i 
korektno zastupljeni, kao i da mišljenja i komentari moraju biti odvojeni od činjeničnog 
izvještavanja, a njihov izvor ili autor prepoznatljivi.

- prekršio čl. 11 Pravilnika kojim je predviđeno da programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike, kao i da se programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, 
posebno ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda. 
Takođe je propisano, da voditelji i reporteri, autori programa, moderatori u informativno- 
političkim i programima o tekućim događajima, te debatnim programima i diskusijama mogu 
izraziti lična mišljenja i stanovišta u vezi s kontroverznim političkim, privrednim i drugim 
temama od javnog interesa, koja moraju biti jasno naznačena, kako bi ih publika mogla jasno 
prepoznati kao takve, kao i da pomenute osobe ne smiju da zloupotrebljavaju prednost stalnog 
pojavljivanja u programima da bi promovisali sopstvene stavove i mišljenja na način na koji bi 
mogli da naruše neophodnu nepristrasnost i izbalansiranost. Istim članom propisano je da su 
spikeri u programima vijesti dužni da se ograniče na nepristrasno prenošenje informacija, bez 
iznošenja ličnih stavova, bilo verbalnom ili neverbalnom komunikacijom.

Podnosilac prigovora je posebno ukazao da:

- navod „vlasnici Vijesti kontrolišu Savjet Agencije" ilustrovan slikom veb-sajta Agencije za 
elektronske medije, dok je nastavak koji glasi „а u kome glavnu riječ vodi njihov službenik", 
ilustrovan fotografijom sa utakmice Crna Gora - Engleska gdje se vidi da je podnosilac 
prigovora u publici, s tim što mu je na objavljenoj fotografiji zaokružena glava žutim markerom.

- navedeno da „Žejko Ivanović kontroliše Savjet AEM... a AEM i Savjet se nazivaju takozvano 
nezavisnim", pri čemu je korišćena i „fotografija stranice ND Vijesti na kojoj je član Savjeta 
Koljenovič i direktor AEM".

3) Agencija je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, 
u roku od osam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt 
broj 02-573/2 od 20.04.2017.god.), ali u ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje 
povodom navedenog prigovora.

4) Prvostepeni organ pravilno zaključuje da je emitovani prilog strukturiran u vidu rekapitulacije 
kojom se želi potkrijepiti tvrdnja da se vodi „kampanja napada" na emitera.

з



5) Emiter ima legitimno pravo da iznese svoje nezadovoljstvo i argumente protiv aktivnosti za koje 
smatra da ukazuju na „pokušaj da (se) na bilo koji način zabrani postojanje TV Pink M", uključujući 
podnošenje brojnih prigovora na njegov rad. Ne može se dovesti u pitanje ni njegovo pravo da u, 
skladu sa načelom slobode objavljivanja komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, 
komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od 
ostalih vijesti i informacija, posebno onih kojih se odnose na isti temu.

6) Ispitujući zakonitost rješenja, drugostepeni organ zaključuje da je sasvim opravdano mišljenje 
prvostepenog organa da stavovi emitera (da je Agencija „takozvana nezavisna agencija", da Savjet 
Agencije određena lica „kontrolišu, a u kome glavnu riječ vodi njihov službenik" i to ilustruje 
fotografijom sa zaogruženim likom podnosioca prigovora), iako se mogu smatrati pretjerivanjem ili 
provokacijom, predstavljaju mišljenje/stav emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje 
slobode izražavanja. Radi se o mišljenju koje emiter iznosi na osnovu svog tumačenja postupaka 
Agencije i podnosioca prigovora kao jednog od članova organa upravljanja Agencijom (Savjeta 
Agencije), na koju se, po mišljenje emitera, vrši „besprizorni pritisak" da „па bilo koji način 
zabrane postojanje TV Pink M", što doprinosi stanju od kojeg emiter traži zaštitu od ,,državnih 
institucija Crne Gore"(šX.o je, prema prilogu, motiv predmetnog obraćanja emitera).

7) Potpuno je ispravan zaključak prvostepenog organa da je sloboda izbora „pokrivalica", kojima se 
ilustruje prilog, pa i fotografija podnosioca prigovora sa utakmice gdje je istom „zaokružena glava 
žutim markerom", spada u domen uređivačke slobode i slobode izražavanja emitera, koji je, u 
ovom slučaju istu koristio kao ilustraciju govornog dijela priloga.

8) Prilog predstavlja prenošenje reagovanja emitera na određeni set događaja/radnji koje on smatra 
da su usmjereni protiv njega kao osnivača medija.

9) Podnosilac žalbe nije iznio nove dokazne predloge ili činjenice kojim bi se potvrdila osnovanost 
podnesene žalbe, odnosno koje bi ukazivale da Agencija nije, prilikom donošenja prvostepenog 
Rješenja, potpuno i pravilno utvrdila sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje 
Rješenja. Naime, prvostepenim Rješenjem je kostatovano da nije opravdan podneseni prigovor da 
je, emitovanjem spornog priloga, emiter prekršio čl. 6, 7, 8 i 11 Pravilnika, kao ni tačku 7.1 izdatog 
Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je emiter 
odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

S tim u vezi, Savjet Agencije je konstatovao da prvostepeni organ nije propustio da razmotri bilo koji 
navod iz prigovora, koji je relevantan za odlučivanje o eventualnom kršenju programskih standarda.

Savjet Agencije je utvrdio da je postupak koji je prethodio prvostepenom Rješenju pravilno i zakonito 
sproveden i da je Rješenje pravilno i na zakonu zasnovano, a žalba neosnovana.

Saglasno navedenom, Savjet Agencije je odlučio kao u dispozitivu ovog Rješenja.

Ovo rješenje će biti objavljeno na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

PRAVNA POUKA

Ovo rješenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Crne 
Gore, u roku od 20 dana od dana prijema rješenja. Tužba se podnosi u tri primjerka, sa dokazom o uplati 10,00 
Eur sudske takse na žiro-račun broj 832-11521-69, shodno tarifnom broju 16. Zakona o sudskim taksama.

Dostavljeno:
Darko Ivanović, podnosilac žalbe 
„Pink M Сотрапу" d.o.o.
Direktor Agencije za elektronske medije 
Sektor za pravne i ekonomske poslove 
Arhiva

Predsjednik

4

http://www.ardcg.org

