
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 - 1599/3 
Podgorica, 29.12.2017. godine

Na osnovu člana 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11, 06/13 i 55/16) i člana 18 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", br. 56/14, 
20/15, 40/16 i 37/17), postupajući po službenoj dužnosti, direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Privrednom društvu „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o. iz Podgorice (RTCG), javnom 
emiteru opšteg televizijskog programa „Prvi program Televizije Crne Gore" (TVCG1), izriče se 
upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja čl. 48 stav 3 Zakona o elektronskim 
medijima, čl. 6 stav 1 alineja h) i 20 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim 
medijima ("SI. list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. Odobrenja za emitovanje broj O-TV- 
>01 od 25.01.2013. godine, prilikom emitovanja priloga u vezi sa apelom za pomoć djevojčici iz 
Bijelog Polja, dana 18. novembra 2017.g. u okviru informativne emisije „Dnevnik" u terminu od 
19:30 časova.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. emitovanja sadržaja kojim se otkriva identitet maloljetnika do 18. godine života i iznose 
pojedinosti iz porodičnih odnosa i privatnog života djeteta (član 48 stav 3 Zakona o 
elektronskim medijima).

b. emitovanje programskih sadržaja kojima se očigledno može nanijeti šteta duševnom 
razvoju maloljetnika (čl. 6 stav 1 alineja h Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima).

c. objavljivanja ličnih podataka maloljetnika i pojedinosti iz njihovih porodičnih odnosa i 
privatnog života kojima se može dovesti do ugrožavanja njihovog dostojanstva (čl. 20 
stav 2 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Radio i Televizija Crna Gore" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje 
programskih sadržaja u okviru programa „TVCG1" sa obavezama definisanim u Zakonu o 
elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Privredno društvo „Radio i Televizija Crna Gore" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 
3 Zakona o elektronskim medijima, u programu „TVCG1", u okviru informativne emisije 
„Dnevnik" u 19:30 časova, objavi informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja koja glasi:

„Agencija ze elektronske medije izrekla je Javnom emiteru „Radio i Televizija Crna Gore" d.o.o. 
upozorenje zbog emitovanja priloga 18. novembra 2017. Godine, u informativnoj emisiji 
„Dnevnik" u 19:30 časova, u vezi sa apelom za pomoć djevojčici iz Bijelog Polja, kao 
programskog sadržaja kojim se otkriva identitet maloljetnika do 18. godine života, iznose 
pojedinosti iz njihovih porodičnih odnosa i privatnog života, čime se očigledno može nanijeti 
šteta njihovom duševnom razvoju i ugrožavanju dostojanstva".

5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.orq
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcq.orq
http://www.ardca.org


O b r a z l o ž e  nj e
Na osnovu redovnog monitoringa emitovanih programskih sadržaja, nalazom Sektora za monitoring 

od 28.11.2017. godine (akt br. 05-1599 od 28.11.2017.g.), Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: 
Agencija) je konstatovala da je privredno društvo „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o. iz Podgorice (u daljem 
tekstu: emiter), kao javni emiter opšteg televizijskog programa „Prvi program Televizije Crne Gore" - TVCGl 
emitovao prilog u vezi sa apelom za pomoć djevojčici iz Bijelog Polja, dana 18. novembra 2017.g. u okviru 
informativne emisije „Dnevnik" u terminu od 19:30 časova.

Imajući u vidu sadržaj predmetnog programskog sadržaja (priloga), Agencija je pokrenula postupak 
za utvrđivanje da li je istim je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima (u daljem tekstu: Zakon), 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) i Odobrenja za 
emitovanje br. O-TV-J-Ol.

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i čl. 111 i 112 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja relevantnih činjenica da li je emitovanjem spornog 
sadržaja došlo do kršenja Zakona, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje br. O-TV-J-Ol, Agencija je Savjetu 
RTCG dostavila nalaz Sektora za monitoring i zatražila da u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, 
dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1599/1 od 28.11.2017.god.).

Dana 18.12.2017.g., Savjet javnog emitera „Radio i Televizija Crne Gore" (u daljem tekstu: Savjet 
RTCG) dostavio je Agenciji pisano izjašnjenje br. 01-6778 od 15.12.2017.g. (akt zaveden kod Agencije pod br. 
02-1599/2 od 18.12.2017. god.) u kojem se navodi „da je  Savjet RTCG na sjednici održanoj... 15.12.2017.g., 
razmotrio Izvještaj Komisije za predstavke i prigovore siušalaca i gledalaca br. 01-6731 od 14.12.2017. godine 
i  donio Preporuku da se prihvati prigovor".

Kao sastavni dio izjašnjenja dostavljen je Izvještaj Komisije za predstavke i prigovore siušalaca i 
gledalaca akt br. 01-6731 od 14.12.2017.g. (u daljem tekstu: Izvještaj). U njemu se navodi da:

- su „emitovanjem priloga o djevojčici iz Bijelog Polja, čiji je  apel za pomoć 'zapalio' društvene 
mreže, htjeli... da ukažu na mogućnost zloupotrebe maloljetnice".
su „и ilustraciji priče, koristili ... isječke iz novina i internet portala gdje je  objavljena 
fotografija djevojčice i njeno ime", a „и montaži su zaštitili njen lik". Međutim, kako se navodi 
„па žalost, kako je  kasnije uočeno, u jednom ponovljenom kadru (na početku i na kraju 
priloga) moglo se pročitati njeno ime i prezime". Ukazuju da se „radilo o nenamjernoj grešci".
„smatraju da n/jesu prekršili standarde, jer sama intonacija priloga bila je usmjerena u pravcu 
zaštite djevojčice" i da je „navedeno na kraju priloga, da se majka djevojčice obratila 
centrima za socijalni rad kako bi jo j pomogli da pokrene proceduru preuzimanja starateljstva 
nad djevojčicom."

U izjašnjenju se kaže i da je Komisija, nakon „upoznavanja" sa prigovorom i odgovorom uredničkog 
tima zaključila da se „и osporenom prilogu prekršen ... profesionalni standard koji se odnosi na predstavljanje 
posebnih kategorija u društvu, u ovom slučaju maloljetnika, koji upućuje da se ne smije emitovati snimak 
osobe ispod 18 godina i otkriti identitet što je  u ovom slučaju učinjeno."

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, može se konstatovati 
sljedeće:

1. Dana 18. novembra 2017. godine, emiter je u okviru informativne emisije „Dnevnik", emitovane 
na TVCGl, u terminu od 19:47:57 do 19:50:53 sati (2 minuta 56 sekundi), emitovao prilog sljedeće 
sadržine (transkript):
Najava priloga: „Centri za socijalni rad iz Bijelog Polja i Mojkovca sa posebnom pažnjom prate 
situaciju u porodici Veselina Mirovića, čija je maloljetna ćerka, preko društvenih mreža, zatražila 
humanitarnu pomoć. Tvrde da dokumentacija tih ustanova demantuje navode da su zaboravljeni, te 
da im je  uskraćeno pravo na socijalna davanja."
Novinarski tekst (OFF): „Na ljestvici događaja koji se ovih dana zaokupljali pažnju javnosti svakako 
je  i  priča o porodici Mirović. Sve je  počelo apelom za pomoć kojim se, preko društvenih mreža, 
obratila četrnaestogodišnja ćerka Veselina Mirovića, ukazujući na težak zdravstveni problem svoga oca 
i  nemaštinu u kojoj sa njim žive ona i brat. Djevojčica je  u pismu navela da njenog oca u životu 
održavaju aparati u jednoj beogradskoj bolnici, dok ona sa bratom jedva preživljava, bez struje, vode i 
hrane. Reagovali su Centri za socijalni rad iz Bijelog Polja i Mojkovca i priča je dobila potpuno drugačiji 
obrt."
Navedeni dio priloga pokriven je slikama (screenshot) članaka sa različitih portala na kojem se, 
između ostalog, vide i fotografije djevojčice o kojoj je riječ u prilogu: „Djevojčici iz Bijelo Polja hitno

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


potrebna pomoć -  Anj'i Mirović (14) iz Bijelog Polja hitno je  potrebna bilo kakva pomoć", kao i tekst 
„Апја moli sve nas za pomoć: Mom tati otkazuju organi, gladujem, nemam za grejanje, ne mogu ni u 
školu da idem (FOTO) ispod kojeg se nalazi slika djevojčice. Na korištenim fotografijama djevojčice, 
pojedini djelovi (oči) su zamagljeni (blurovani).
Slijede video izjave direktora Bijelo Polje Admira Mustajbašića i direktorice Centra za socijalni rad 
Mojkovac Šonje Damjanović.
Admir Mustajbašić: „Dežurni socijalni radnik me je  obavijestio da je  u tom stanu bilo .... imalo i 
struje i vode i biio je topio, imali su hrane i interneta."
Šonja Damjanović: „Оп je  prosto zatečen, čovjek u svom stanu, sa kćerkom, zapravo i kao što sam 
rekia, demantovaii su navode, zapravo i bili su prosto iznenađeni, znači nisu očekivali da se javno 
predstavi ta njihova situacija."
Novinarski tekst (OFF): „Zatečena je i crnogorska javnost koja je, u prvi mah, biia voljna da 
pomogne maloljetnoj djeci. Umjesto humanitarne akcije, otvoreno je pitanje o tome -  jesu ii u ovom 
slučaju zloupotrebljena djeca?"

Šonja Damjanović: „Javno eksponiranje, zapravo, nije možda način da, ovaj, da iznosite svoju tešku 
situaciju kada znate, znači, da postoje institucije koje se odgovorno, time bave."
Admir Mustajbašić: „U Crnoj Gori imate dosta roditelja koji su bolesni, ali se ne bave ovakvim 
stvarima, razumijete. Njima se pomaže, čak smo kontaktirali Klinički centar u Podgorici, naše 
Ministarstvo, gdje će, ovaj, se sva moguća pomoć, zdravstvena, pružiti Veselinu Miroviću, da ovaj, 
kako bi se njegovo zdravstveno stanje poboljšalo."
Novinarski tekst (OFF): ,,Nameće se pitanje -  da li su društvene mreže preuzele ulogu nadležnih 
institucija, a društvo postalo lakovjerno i spremno da na adrese odgovornih za rješavanje socijalnih 
pitanja tek tako uputi negativna reagovanja."
Admir Mustajbašić: „Sve mjere i zaštite iz domena socijalne i dječije zaštite su upotrijebljeni prema 
njima i to više puta."
Prilog se nastavlja izjavom novinarke (štand up) ispred zgrade u kojoj živi porodica Mirović i na koju 
pokazuje tokom priloga.
Vanja Rakonjac, novinar RTCG: „Glavni akter ove priče, Veseiin Mirović, živi u zgradi iza nas u 
Mojkovcu (prim.aut. pokazuje na zgradu) i  nije pristao na susret sa ekipom Televizije Crne Gore. U 
telefonskom razgovoru rekao nam je  da su mu mediji pričinili veliku štetu. Neprocijenjive su, kako je 
dodao, i posljedice po njegovo zdravlje, jer su ljudi koji su bili spremni da mu finansijski pomognu za 
liječenje, od te namjere odustali.
Novinarski tekst (OFF): „I za Veselinovu nevjenčanu suprugu, koja ga je, prije nekoliko godina 
napustila, neprihvatljiva je  trenutna situacija. Obratila se bjelopoljskom Centru za socijalni rad da joj 
pomogne pri traženju starateljstva nad svojom djecom, što ukazuje na to da se priči o Mirovićima još 
ne nazire epilog."
Navedeni dio priloga je pokriven slikama (screenshot) članaka sa različitih portala: „APEL ZA POMOĆ', 
sa sadržajem kako slijedi... "Četrnaestogodišnja devojčica iz Bijelog Polja, Anja Mirović, obratila se 
NVO 'Banka hrane'pismom potresne sadržine", zatim „Djevojčici iz Bijelo Polja hitno potrebna pomoć
-  Anji Mirović (14) iz Bijelog Poija hitno je potrebna bilo kakva pomoć", kao i tekst „Апја moli sve nas 
za pomoć: Mom tati otkazuju organi, gladujem, nemam za grejanje, ne mogu ni u školu da idem" 
(FOTO).

2. Članom 48 stav 3 Zakona zabranjeno je objavljivanje informacije kojom se otkriva identitet 
maloljetnika do 18. godine života uključenog u slučajeve bilo kojeg oblika nasilja, bez obzira da li je 
svjedok, žrtva ili izvršilac, niti iznositi pojedinosti iz porodičnih odnosa i privatnog života djeteta.

3. Članom 6 stav 1 alineja h) Pravilnika zabranjeno je emitovanje programskih sadržaja kojima se 
očigledno može nanijeti šteta fizičkom, duševnom ili moralnom razvoju ili dobrobiti maloljetnika ili 
drugih ranjivih osoba.

4. Članom 20 stav 2 Pravilnika propisano je da se lični podaci maloljetnika i pojedinosti iz njihovih 
porodičnih odnosa i privatnog života ne smiju objavljivati u slučajevima u kojima bi dovelo do 
ugrožavanja njihovih interesa i dostojanstva.

5. Emitovanjem predmetnog priloga sa fotografijama četrnaestogodišnje djevojčice (slike članaka sa 
različitih portala na kojem se, između ostalog, vide i fotografije djevojčice o kojoj je riječ u prilogu:
„Djevojčici iz Bijelo Polja hitno potrebna pomoć -  Anji Mirović (14) iz Bijelog Polja hitno je  potrebna

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.ora


bilo kakva pomoć", kao i tekst „Апја moli sve nas za pomoć: Mom tati otkazuju organi, gladujem, 
nemam za grejanje, ne mogu ni u školu da idem (FOTO) ispod kojeg se nalazi slika djevojčice), emiter 
je otkrio indentitet (lične podatke) maloljetnika (ime i starost) što je zabranjeno saglasno članu 48 
stav 3 Zakona. To je urađeno i emitovanjem izjavom novinarke (štand up) ispred zgrade u kojoj živi 
porodica Mirović i na koju pokazuje tokom priloga, čime je ukazano na adresu (lični podatak) na kojoj 
živi maloljetnica/i čime je dodatno olakšano otkrivanje njenog/njihovog identita.
U predmetnom prilogu se navode pojedinosti iz porodičnih odnosa i privatnog života maloljetnika jer 
se kaže da se „apelom za pomoć... obratila četrnaestogodišnja ćerka Veseiina Mirovića, ukazujući na 
težak zdravstveni problem svoga oca i nemaštinu u kojoj sa njim žive ona i brat", da ona „sa bratom 
jedva preživljava, bez struje, vode i hrane", da je „...otvoreno ... pitanje o tome -  jesu ii u ovom 
slučaju zloupotrebljena djeca?", kao i da „...za Veselinovu nevjenčanu suprugu, koja ga je, prije 
nekoliko godina napustila, neprihvatljiva je trenutna situacija. Obratila se bjei'оpoljskom Centru za 
socijalni rad da jo j pomogne pri traženju starateljstva nad svojom djecom...". Emitovanjem pojedinosti 
iz porodičnih odnosa i privatnog života maloljetnika, emiter je prekršio član 48 stav 3 Zakona.
Otkrivanjem indentiteta i pojedinosti iz porodičnih odnosa i privatnog života maloljetnika, u okviru 
emitovanja predmetnog priloga, očigledno se može nanijeti šteta njegovom duševnom razvoju i 
ugrožavanju dostojanstva. Jer, pored već loših životnih uslova određenih odvojenošću od jednog 
roditelja, bolešću drugog rodotelja, očigledno ograničenim uslovima za nesmetan razvoj i djetinjstvo, 
emitovanjem predmetnih priloga, maloljetnici su dodatno izloženi narušavanju njihove privatnosti. 
Pored toga, njihovo povezivanje ili pominjanje u vezi sa sumnjom u zloupotrebu maloljetnika za 
rješavanje loše zdravstvene i ekonomske situacije roditelja, može dovesti do ugrožavanja njihovog 
dostojanstva jer je to u društvu prepoznato kao negativna konotacija.

6. Ne dovodeći u pitanje javni interes da se ukaže na opravdanost ili osnovanost učestalih apela za 
animiranje javnosti u svrhu obezbjeđenja pomoći socijalno ili zdravstveno ugroženim licima, na 
moguću zloputrebu maloljetnika, kao i na ulogu ili angažovanje nadležnih institucija u rješavanju ili 
saniranju takvih slučajeva, posebno kad su uključeni maloljetnici, Agencija ne može opravdati 
otkrivanje indentiteta i pojedinosti iz porodičnih odnosa i privatnog života maloljetnika.

7. Iako je emiter u prilogu koristio za pokrivalice „isječke iz novina i internet portala gdje je  objavljena 
fotografija djevojčice i njeno ime", a u „и montaži... zaštitio njen lik", propustio je da prikrije i djelove 
teksta koji otkrivaju lične podatke (ime, godište). Iako emiter, s pravom, ukazuje da je „sama 
intonacija priloga bila je usmjerena u pravcu zaštite djevojčice", prilogom je došlo do kršenje 
standarda vezanih za zabranu objavljivanja informacije kojima se otkriva identitet maloljetnika do 18. 
godine života i iznose pojedinosti iz porodičnih odnosa i privatnog života djeteta.
Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 Odobrenja za emitovanje 0- 

TV-J-01 od 25.01.2013. godine, emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa, u skladu sa Zakonom o 
elektronskim medijima, može se zaključiti i utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja 
prekršio čl. 48 stav 3 Zakona i čl. 6 stav 1 alineja h) i 20 stav 2 Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140 i 141. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče upravno- 
nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa ,,TV CG1" 
sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom 
Odobrenju za emitovanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom informativnom programu.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 

dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Savjet „Radio i Televizija Crne Gore", predsjednik
- „Radio i Televizija Crne Gore" d.o.o., izvršna direktorica
- „Televizija Crne Gore", direktor
- Arhiva

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.ora 
www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora

