
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1832/4  
Podgorica, 28.11.2016. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03, 
73/10 i 32/11), postupajući po prigovorima gospodina Željka Ivanovića i gospođe Marijane Bojanić iz 
Podgorice (zavedeni kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1811 od 28.10.2016.g. i 02-1832 od
01.11.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Prihvataju se prigovori gospodina Željka Ivanovića i gospođe Marijane Bojanić iz Podgorice 
(zavedeni kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1811 od 28.10.2016.g. i 02-1832 od
01.11.2016.g.) i privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o. iz Podgorice, emiteru 
televizijskog programa „TV Pink M", izriče se upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera 
zbog kršenja čl. 7, 8, 11 i 12 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima 
(„SI. list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. izdatog Odobrenja za emitovanje broj O-TV- 
K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja, dana 22. oktobra 2016. godine, priloga u 
informativnoj emisiji „Minut, dva" u 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 19:00, 20:00, 21:00, 22:00, 
23:00 i 24:00 časa.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze emitera da informativnim programom doprinosi cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti o događajima (člana 7 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

b. kršenja obaveze da se događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja 
biti profesionalno i korektno zastupljeni (član 8 st. 2 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

c. kršenja obaveze da informativno-politički programi moraju biti pravični i izbalansirani i 
obaveze da se programskim sadržajima ne smiju tendenciozno promovisati interesi bilo 
koje grupe ili pojedinca (član 11 st. 1 i 2 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima).

d. uskraćivanja prilike podnosiocima prigovora da učestvuju u programu ili da 
komentarišu navode o nepodobnim djelima ili negativne konotacije (član 12 stav 3 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), nalaže se da usaglasi 
emitovanje programskih sadržaja u okviru programa „TV Pink M" sa standardima definisanim u 
Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za 
emitovanje.

4. Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja objavi u 
programu „TV Pink M", u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 14:00, 15:00, 16:00, 
17:00, 19:00, 20:00, 21:00, 22:00, 23:00 i 24:00 časa.

5. Agencija za elektronske medije upozorava da će svako ponovno kršenje odredbi iz tač. 1 ovog 
rješenja, rezultirati strožijim mjerama u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.org


6. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

7. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

8. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 28. oktobra i 01. novembra 2016.g. Agenciji za elektronske medije dostavljeni su prigovori 
gospodina Željka Ivanovića, odnosno gospođe Marijane Bojanić, na rad privrednog društva „Pink M 
Company” d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao emitera televizijskog programa „TV Pink M" (akta zavedena 
kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1811 od 28.10.2016.g. odnosno 02-1832 od 01.11.2016.g.).

Predmetni prigovori se odnose na prilog emitovan 22. oktobra 2016. godine u 14:00, 15:00, 16:00, 
17:00, 19:00, 20:00, 21:00, 22:00, 23:00 i 24:00 sata u informativnoj emisiji „Minut, dva", uključujući 
sljedeće navode koje posebno ističu podnosioci prigovora:

„Prema najnovijim podacima, iz objavljene crne liste dužnika na sajtu Poreske uprave, medijska 
grupa Vijesti, na čelu sa Miodragom Perovićem i  Željkom Ivanovićem i  dalje duguje državi preko pola miliona 
eura, samo za poreze, što sa dugom prema RDC-u čini blizu milion eura državi. Na osnovu ovih činjenica se  
lako zaključuje da oni i pored reprograma, koji je  za njih specijalno omogućio opozicioni ministar finansija 
Raško Konjević, ovaj tandem medijskih tajkuna obaveze prema državi ne ispunjava.

Iznos budžeta bio je  predm et licitiranja tokom cijele predizborne kampanje, a kretao se  od 700 
hiljada, koliko su  pominjali zaposleni u ovom tabloidu, do čak 1.200.000 eura, koliko su se  hvalili lideri Fronta 
da su dali Peroviču i  Ivanoviću. Očigledno je  da se ta j iznos transferisao neregularnim tokovima, je r  se u 
knjigama ove posrnule medijske kuće i  dalje vidi ogroman m inus.... Objavljivanje najnovije liste poreskih 
dužnika, osim dokaza o nezakonitom poslovanju Perovića i Ivanovića, pokazalo je  jo š  jednom  kako izgleda 
novinarstvo, zasnovano na lažima i  manipulacijama koje novinari ovog tabloida čine godinama".

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora gospodina Željka Ivanovića, prekršio Pravilnik o 
programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) time što je:

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu). Podnosilac prigovora je posebno istakao sljedeće navode u prilogu i ocijenio ih da su 
„izm išljotine i podvale

- „ ...d a  je  bilo ko relevantan i  ozbiljan licitirao sa ciframa o potrošnji DF-a u dnevniku 'Vijesti'. 
Podnosilac prigovora, s tim u vezi, ističe da se „Uredništvo Pink M poziva na zaposlene ali ne 
navodi ko ji zaposleni", kao i da emiter navodi da su „lideri DF pominjali čak milionske iznose 
ali ne navodi ko ji lideri i  na kom m jestu

- „ ...d a  je  bilo kada i  bilo ko transferisao novac m edijskoj grupi 'Vijesti' nelegalnim tokovima", 
kao i da je „jasno da se  ovdje radi o beskrupuloznom napadu Pink M na konkurenta na 
tržištu s  ciljem da se  naša medijska kuća kriminalizuje i  ošteti".

- „ ...d a  je  medijska grupa 'Vijesti'posrnula kako tvrdi uredništvo Pink M ne iznoseći bilo kakav 
dokaz za tu tvrdnju. "

- „ ...d a  se  u poslovnim knjigama Vijesti vodi ogroman m inus..."
- „...optužbe o 'nezakonitom poslovanju Perovića i  Ivanovića'".
- da se „ .. . medijska grupa Vijesti, bavi propagandom, objavljivanjem laži i manipulacijama".

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer emiter, po mišljenju podnosioca prigovora, „jednostranim  napadom na njihovu 
medijsku kuću i  njene osnivače onemogućava korektnu zastupljenost i  različit pristup tematici koju 
tretira u prilogu".

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno-
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.oro

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike").

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je  
688 prilog Pink M TV u posljednjih 3 i  po godine usmjeren na diskreditaciju medijske grupe 'Vijesti' s  
ciljem da se  sistematično i  dugotrajno promovišu interesi vlasnika same Pink TV kojoj je  naša 
medijska grupa konkurent na tržištu".

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti).

- prekršio čl. 12 st. 3 Pravilnika (kojim je propisano da „kada se u programskim sadržajima iznose 
navodi o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo 
koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu 
ili da komentarišu date navode"), jer se  iznose teške optužbe na račun Ž.Ivanovića iM . Perovića, 
a da im nije data prilika da učestvuju u prilogu i  komentarišu tako brutalne navode".
Emiter je, prema navodima podnositeljke prigovora gospođe Marijane Bojanić, prekršio Pravilnik time

što je:

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika. Ocijenjujući da prilog sadrži „izm išljotine i  podvale", podnositeljka 
prigovora je posebno istakla sljedeće:

- „Televizija Vijesti, od trenutka potpisivanja ugovora o reprogramu duga redovno plaća sve
rate reprograma kao i  redovne rate poreza i  doprinosa na plate zaposlenih. Ista  je  situacija i 
kada je  dug prema RDC-u u pitanju... Ove tvrdnje se  mogu provjeriti u Poreskoj upravi kao i  
u RDC-u. ” '

- „Televizija Vijesti nije od svih učesnika izbora ukupno prihodovala toliko, koliko Pink M 
objavljuje da je  od samo jedne opozicione koalicije...Uredništvo Pink M ne nudi niti jednu  
činjenicu koja b i poslužila kao dokaz za ove tvrdnje i  time grubo krši sva moguća pravila 
profesionalnog novinarstva, a TV Vijesti narušava predanim radom i profesionalnim odnosom  
stečeni ugled i kredibilitet!"

- „ ...d a  je  bilo kada i  bilo ko transferisao novac m edijskoj grupi 'Vijesti' nelegalnim tokovima", 
kao i da je „jasno da se  ovdje radi o beskrupuloznom napadu Pink M na konkurenta na 
tržištu s  ciljem da se naša medijska kuća kriminalizuje i  ošteti".

- „ ...Izv je šta ji finansijski se  rade na kraju godine i  tada se  zna je  li minus Hi plus u 'knjigama',
.. .. Priča o 'minusu u knjigama' koji navodno posto ji i  pored 'priliva' ko ji pominje Pink M 
samo je  konstrukcija koja treba da predstavi poslovodstvo TV Vijesti kao kriminalce".

■ prekršio čl. 4 (u dijelu koji se odnosi na pravilo druge strane), čl. 8 st. 2, 11 st. 1 i 2 Pravilnika iz istih
razloga koje je naveo i g. Ž. Ivanović u svom prigovoru.

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li su prigovori osnovani, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaze dana 31. oktobra, odnosno 02. novembra2016. godine (akti 
br. 05-1811/1 od 31.10.2016.g. odnosno 05-1832/1 od 02.11.2016.g.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetne prigovore, sa nalazima Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od 
dana prijema zahtjeva, dostavi pisana izjašnjenje na date navode (akt br. 02-1811/2 od 01.11.2016.g. i 02­
1832/2 od 02.11.2016.g.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisana izjašnjenje povodom navedenih prigovora.

______ 3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


Nakon detaljnog pregleda, Agencija je utvrdila da se oba prigovora zasnivaju na sličnom činjeničnom 
stanju (prigovor se odnosi na isti programski sadržaj emitera), kao i na istom pravnom osnovu, te da je 
Agencija stvarno nadležna u pogledu navedenih predmeta.

Imajući u vidu navedeno, kao i činjenicu da je članom 118 stav 1 Zakona o opštem upravnom 
postupku propisano da „ako se prava ili obaveze stranaka zasnivaju na istom ili sličnom činjeničnom stanju i 
na istom pravnom osnovu i ako je organ koji vodi postupak u pogledu svih predmeta stvarno nadležan, može 
se pokrenuti i voditi jedan postupak i onda kada se radi o pravima i obavezama više stranaka", Agencija je 
zaključkom spojila predmete i u nastavku vodi jedinstveni postupak (akt br. 02-1823/3 od 05.11.2016.g.).

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovorima, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja, 
može se konstatovati sljedeće:

- Dana 22. oktobra 2016. godine u 14:00, 15:00, 16:00, 17:00, 19:00, 20:00, 21:00, 22:00, 
23:00 i 24:00 sati u okviru informativne emisije „Minut, dva", emitovan je prilog, u trajanju 
od 100 sekundi, sljedeće sadržine (transkript):

Prilog: „Prema najnovijim podacima, iz objavljene crne liste dužnika, na sajtu Poreske 
uprave, medijska grupa 'Vijesti', na čelu sa Miodragom Perovićem i Željkom Ivanovićem i 
dalje duguje državi preko pola miliona eura, samo za poreze, što sa dugom prema RDC-u 
čini blizu milion eura državi. Na osnovu ovih činjenica se lako zaključuje da oni i pored 
reprograma, koji je za njih specijalno omogućio opozicioni ministar finansija Raško Konjević, 
ovaj tandem medijskih tajkuna obaveze prema državi ne ispunjava.

Prijave za doprinose na plate nijesu predavali finansijski nadležnim institucijama uprkos više 
nego očigledno ogromnom budžetu koji su uzeli od finansijera DF-a za najprljaviju kampanju 
u Crnoj Gori ikada.

Iznos budžeta bio je predmet licitiranja tokom cijele predizborne kampanje, a kretao se od 
700 hiljada koliko su pominjali zaposleni u ovom tabloidu do čak 1.200.000 eura, koliko su 
se hvalili lideri Fronta da su dali Peroviću i Ivanoviću. Očigledno je da se taj iznos 
transferisao neregularnim tokovima, jer se u knjigama ove posrnule medijske kuće i dalje 
vidi ogroman minus. Objavljivanje najnovije liste poreskih dužnika, osim dokaza o 
nezakonitom poslovanju Perovića i Ivanovića, pokazalo je još jednom kako izgleda 
novinarstvo, zasnovano na lažima i manipulacijama koje ovaj tabloid čini godinama.

Uprkos činjenici da su oni među najvećim dužnicima Poreske uprave, u svom su tabloidu to 
sakrili i bez trunke morala iskoristili listu da se razračunaju sa ostalim dužnicima od kojih 
većina ima neuporedivo manji dug od njih samih. Školski primjer reketiranja ili 'pištolj 
novinarstva' kako se ovaj način zloupotreba medija naziva."

• emitovani prilog predstavlja komentar/osvrt u vezi sa problematikom koja je ranije u
kontinuitetu bila premet pažnje ovog medija, pri čemu je neposredni povod za emitovanje 
priloga bilo objavljivanjem liste najvećih poreskih dužnika (tzv. „crne liste"), dana
20.10.2016. godine od strane Poreske uprave.

- Prilog je „pokriven" pokretnim i nepokretnim slikama institucija i ličnosti koji se pominju 
(Ivanović, Perović, Konjević...), dnevnih novina „Vijesti" i „Pobjeda", kao i slikama ranije 
objavljenih tekstova sa portala CDM i Vijesti. Kao ilustracija, korišćeni su inserti iz 
promotivnih političkih spotova Demokratskog fronta. Takođe, kao jedna od pokrivalica je 
iskorišćena i slika -  izvod iz „crne liste" tj. „Pregleda najvećih poreskih dužnika poreza i 
doprinosa iz i na lična primanja -  presjek stanja: oktobar 2016. godine" (dostupna na veb- 
sajtu Poreske uprave www.Doreskauprava.aov.me). Pokrivalicom se ističe dug privrednog 
društva „Daily press" d.o.o. u visini od 314.417,36€.

- Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara i njegovom uređivačkom politikom, objavljuje/prenosi informacije ili komentariše 
pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih 
vijesti i informacija, posebno onih kojih se odnose na isti temu.

- Objavljivanje ili prenošenje informacija o ulogama, vezama i odnosima pojedinih fizičkih i 
pravnih lica povodom predizborne kampanje, predstavlja objavljivanje informacija od 
interesa za javnost. To predstavljaju i informacije u vezi sa navodnom odgovornošću 
medijskih kuća, koje predstavljaju podnosioci prigovora, za neblagovremeno izmirivanje

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.poreskauprava.aov.me
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


poreskih obaveza.

- U prilogu se, u istoj rečenici, kaže da osnivači medija koje predstavljaju podnosioci prigovora 
„prijave za doprinose na plate nijesu predavali finansijski nadležnim institucijama uprkos više 
nego očigledno ogromnom budžetu koji su uzeli od finansijera DF-a za najprljaviju kampanju 
u Crnoj Gori ikada". Osnov za iznošenje stava o nepodnošenju „prijava za doprinose na 
plate" mogao bi se naći u „crnoj listi" (kolona „0PD1 -  IOPPD). Sa druge strane, 
potenciranjem da se radi o „više nego očigledno ogromnom budžetu koji su uzeli 
od finansijera DF-a za najprljaviju kampanju u Crnoj Gori ikada", kao i da je 
„Očigledno je da se taj iznos transferisao neregularnim tokovima,...", emiter daje 
komentar kojim se saopštava precizno mišljenje, odnosno tvrdnja/zaključak za 
koji ne postoji činjenično utemeljenje.

Uz maksimalno uvažavanje slobode izražavanja emitera i posebno njegove slobode 
komentarisanja pojava, događaja i postupake pojedinaca i pravnih lica/institucija, ovakav 
zaključak predstavlja nepotkrijepljene tvrdnje za koje ne postoji u informacijama 
tj. njihovim izvorima, koji su poslužili kao povod za predmetni prilog, osnov koji 
bi mogao biti prihvatljivo opravdanje za zaključak i komentar.

U kontekstu emitovanog priloga, ovakavi zaključci se mogu okvalifikovati kao proizvoljni i 
tedenciozni, posebno u smislu novinarskog standarda da „komentar ne smije biti prezentiran 
tako da stvara utisak da se radi o već utvrđenoj činjenici". U prilogu se formulacijom datih 
komentara upravo snažno potencira netačan zaključak da se radi o utvrđenim činjenicama 
(„više nego očigledno", „Očigledno je ..." ) .

Objavljivanjem ovih navoda, emiter nije doprinio cjelovitom i nepristrasnom informisanju 
javnosti o problemu neblagovremenog izmirivanja poreskih obaveza i navodnog nezakonitog 
finansiranja medijskog predstavljanja u toku predizborne kampanje (na koje ukazuje svojim 
komentarima). Uz uvažavanje njegove stobode izražavanja i uređivačke politike, ne 
može se naći opravdanje za ovakav pristup, osim želje da se tendenciozno 
promovišu samo interesi emitera kroz iznošenje samo njegovih stavova, što je 
suprotno članu 11 stav 2 Pravilnika.

- Uvažavajući pravo emitera da, u granicama njegove slobode izražavanja, traži, pribavlja i 
objavljuje informacije od intereresa za javnost, ne može se opravdati objavljivanje odnosno 
prenošenje informacija koje imaju negativnu konotaciju (na štetu podnosilaca prigovora), 
bez prethodne provjere njihove tačnosti ili (pokušaja) pribavljanja i objavljivanja komentara 
tih navoda od strane lica na koja se odnose. Naime, objavljivljivanjem komentara ili navoda
o medijima (i njihovim osnivačima) koje predstavljaju podnosioci prigovora (da su određeni 
prihodi transferisani neregularnim tokovima" i  s i.), bez pribavljanja ili bar pokušaja 
pribavljanja komantara osoba čije se ime spominje, predstavlja kršenje člana 12 stav 3 
Pravilnika. Umjesto toga, emiter se odlučio da saopšti navode (komentare) koji su 
formulisani tako da se stiče utisak da se radi o utvrđenim činjenicama.

- Prilog ne predstavlja "ezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova 
različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

Može se zaključiti da je opravdan prigovor da emiter nije doprinio cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti, da događaj nije vjerno prikazao ni omogućio da različiti 
pristupi i mišljenja budu profesionalno i korektno zastupljeni, da je emitovao sadržaj koji nije 
bio ni pravičan ni izbalansiran, da je emitovanjem priloga tendenciozno promovisao samo 
stavove jedne strane i propustio da pruži priliku licima na račun kojih su izneseni navodi o 
nepodobnim djelima ili negativne konotacije da komentarišu date navode.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 7, 8 st. 2, 
11 st. 1 i 2, kao i 12 st. 3 Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru 
izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


programa ,,TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima 
Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrečena mjera 
srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiter je posebno upozoren da će svako eventualno buduće kršenje odredbi iz tač. 1 ovog Rješenja, 
rezultirati strožijim mjerama, u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva" u 14:00, 15:00, 16:00, 
17:00, 19:00, 20:00, 21:00, 22:00, 23:00 i 24:00 časa.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Marijana Bojanić, podnositeljka prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

6

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.ora
www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.ora

