
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1833/4 
Podgorica, 28.11.2016. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03, 
73/10 i 32/11), postupajući po prigovorima gospodina Željka Ivanovića i gospođe Marijane Bojanić iz 
Podgorice (zavedeni kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1810 od 27.10.2016.g. i 02-1833 od
01.11.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

1. Odbijaju se, kao neosnovani, prigovori gospodina Željka Ivanovića i gospođe Marijane Bojanić 
iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog 
programa „TV Pink M" zavedeni kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1810 od
27.10.2016.g. i 02-1833 od 01.11.2016.g.)

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Dana 27. oktobra i 01. novembra 2016.g. Agenciji za elektronske medije dostavljeni su prigovori 
gospodina Željka Ivanovića, odnosno gospođe Marijane Bojanić, na rad privrednog društva „Pink M 
Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao emitera televizijskog programa „TV Pink M" (akta zavedena 
kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1810 od 27.10.2016.g. odnosno 02-1833 od 01.11.2016.g.).

Predmetni prigovori se odnose na prilog emitovan 21. oktobra 2016. godine u 17:00, 19:00, 20:00, 
21:00, 22:00 i 23:00 sata u informativnoj emisiji „Minut, dva", uključujući sljedeće navode koje posebno 
ističu podnosioci prigovora:

„Rezultati izbora, koji su u nedjelju veče pokazali da su kako opozicija, tako i njihovi m ediji jo š  
jednom  potučeni do nogu, nisu uspjeli da kod vječitih opozicionara proizvedu normalnu reakciju, odnosno 
podnošenje ostavki i napuštanje politike. Umesto toga, krenulo se  u hitno traženje novog izgovora, pošto 
dugogodišnja priča o krađi ovaj pu t naravno nije mogla da prođe... Tako se  u reketaškom tabloidu Ivanovića 
i Perovića brutalno falsifikuje i  ubacuje termin državni udar! A onda ovu laž, koju pišu vojnici Miodraga 
Perovića, koji sebe vole da nazivaju novinarima, koriste za dalje širenje laži i  zbunjivanje javnosti, što je  
sinoć odmah demonstrirao udarni Perovićev vojnik"...

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora gospodina Željka Ivanovića, prekršio Pravilnik o 
programskim standardima u elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) time što je:

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu). Podnosilac prigovora je posebno istakao sljedeće navode u prilogu i ocijenio ih da su
„izm išljotine ipodvale'\

- „ ... d a je  bilo koji m edij iz m edijske grupe 'Vijesti' bilo čiji a najmanje opozicioni."
- „...nazvati najuticajniji medij u Crnoj Gori 'reketaškim tabloidom'... je  školski prim jer govora

R J E Š E N J E

O b r a z l o ž e  nj e

m ržnje."

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org
www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcQ.ora
http://www.ardca.org


- „ ...d a  je  u bilo kom tekstu dnevnika 'Vijesti' bilo koja činjenica falsifikovana, bilo brutalno
kako tvrdi uredništvo Pink M bilo na neki drugi način. Na stranicama dnevnika 'Vijesti' i  u
emisijama TV Vijesti navodni teroristički napad u Podgorici, ko ji se  srećom nije desio, gdje je  
trebalo po tvrdnji SD T da dođe i do preuzimanja vlasti, tretiran je  od naših kolega kao 
planirani državni udar. Time je  jasno da Pink M u svom propagandističkom zanosu izmišlja i 
podmeće falsifikate našim medijima bez ikakvog osnova i bilo kakvog dokaza."

- „ ...d a  su novinari 'Vijesti' 'vojnici Miodraga Perovića'."

- „ ...d a je  Petar Kom nenić... 'udarni Perovićev vojnik'."
- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 

„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer emiter, po mišljenju podnosioca prigovora, „jednostranim  napadom na njihovu 
medijsku kuću i  njene osnivače onemogućava korektnu zastupljenost i različit pristup tematici koju 
tretira u prilogu".

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike").

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je  
688 prilog Pink M TV u posljednjih 3 i  po godine usmjeren na diskreditaciju m edijske grupe 'Vijesti' s  
ciljem da se  sistematično i  dugotrajno promovišu interesi vlasnika same Pink TV kojoj je  naša 
medijska grupa konkurent na tržištu".

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti).

- prekršio čl. 12 st. 3 Pravilnika (kojim je propisano da „kada se u programskim sadržajima iznose 
navodi o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo 
koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu 
ili da komentarišu date navode"), jer se  iznose teške optužbe na račun Ž.Ivanovića i  M. Perovića, 
a da im nije data prilika da učestvuju u prilogu i  komentarišu tako brutalne navode".
Emiter je , prema navodima podnositeljke prigovora gospođe Marijane Bojanić, prekršio Pravilnik time

što je:

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika. Ocijenjujući da prilog sadrži „izmišljotinane i  podvale", podnositeljka 
prigovora je posebno istakla sljedeće:

- „ ..da je  bilo koji m edij iz m edijske grupe 'V ijesti'pod uticajem bilo koje političke strukture
- „urednika, čije em isije svakog četvrtka gleda gotovo 100 hiljada građana i  ko ji je  prepoznat 

po tome što postavlja pitanja i  traži konkretne odgovore nazivaju 'udarnim vojnikom '."
- prekršio čl. 4 (u dijelu koji se odnosi na pravilo druge strane), čl. 8 st. 2, 11 st. 1 i 2 Pravilnika iz istih 

razloga koje je naveo i g. Ž. Ivanović u svom prigovoru.

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li su prigovori osnovani, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaze dana 31. oktobra, odnosno 02. Novembra 2016. godine (akti 
br. 05-1810/1 od 31.10.2016.g. odnosno 05-1833/1 od 02.11.2016.g.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetne prigovore, sa nalazima Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od 
____  2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


dana prijema zahtjeva, dostavi pisana izjašnjenje na date navode (akt br. 02-1810/2 od 01.11.2016.g. i 02­
1833/2 od 02.11.2016.g.). ' '

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisana izjašnjenje povodom navedenih prigovora.
Nakon detaljnog pregleda, Agencija je utvrdila da se oba prigovora zasnivaju na sličnom činjeničnom 

stanju (prigovor se odnosi na isti programski sadržaj emitera), kao i na istom pravnom osnovu, te da je 
Agencija stvarno nadležna u pogledu navedenih predmeta.

Imajući u vidu navedeno, kao i činjenicu da je članom 118 stav 1 Zakona o opštem upravnom 
postupku propisano da „ako se prava ili obaveze stranaka zasnivaju na istom ili sličnom činjeničnom stanju i 
na istom pravnom osnovu i ako je organ koji vodi postupak u pogledu svih predmeta stvarno nadležan, može 
se pokrenuti i voditi jedan postupak i onda kada se radi o pravima i obavezama više stranaka", Agencija je 
zaključkom spojila predmete i u nastavku vodi jedinstveni postupak (akt br. 02-1833/3 od 05.11.2016.g.).

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovorima, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja, 
može se konstatovati sljedeće:

- Dana 21. oktobra 2016. godine u u 17:00, 20:00, 21:00, 22:00 i 23:00 satai u okviru 
informativne emisije „Minut, dva", emitovan je prilog, u trajanju od 4 minuta i 36 sekundi, 
sljedeće sadržine (transkript):

Prilog:

Off: Rezultati izbora koji su u nedjelju veče pokazali da su kako opozicija tako i njihovi 
mediji još jednom potučeni do nogu, nijesu uspjeli da kod vječitih opozicionara proizvedu 
normalnu reakciju, odnosno podnošenje ostavki i napuštanje politike. Umjesto toga, krenulo 
se u hitno traženje novog izgovora, pošto dugogodišnja priča o krađi ovaj put, naravno, nije 
mogla da prođe. Prvi koji umjesto ostavke zbog katastrofalnih rezultata izlazi sa novim 
izgovorom bio je Miodrag Lekić, kojem su ovo četvrti izgubljeni izbori u četiri godine. Iako iz 
izbora u izbore ima svaki put skoro duplo manje glasova, Lekić je spas pokušao da nađe u 
novoj, izmišljenoj aferi, pa je tako, upavo on, tvorac krilatice "državni udar".

Ton -  Miodrag Lekić: Ne mogu biti izbori slobodni u uslovima realizacije državnog udara. 
To je objavljeno, to je objavljeno sa zvaničnog nivoa. Dakle, od šefa Uprave policije koji je 
potpuno van civilne kontrole, ne informišući ministra, od Tužilaštva, pa čak i od premijera na 
neki način.

Off: Da bi se laž podmetnuta vlastima bolje primila, u podršku Lekiću priskače njegov 
zamjenik:

Ton -  Goran Danilović: Podsjećam javnost da je upravo u saopštenju Uprave policije taj 
događaj bio označen kao pokušaj državnog udara.

Off: Danilović, koji će ostati poznat kao ministar koji je za vrijeme slučajnog i kratkog 
mandata vrijeme provodio ratujući sa policijom, i ovaj put, da bi nanio štetu službenicima 
resora na čijem je čelu, svjesno izgovara laž jer su i on, kao i njegov šef Lekić, ali i svi 
građani Crne Gore čuli šta je saopštila Uprava policije:

Ova lica su  osumnjičena da su na teritoriji Crne Gore počinila krivična djela -  stvaranje 
kriminalne organizacije i  terorizam. Oni su, kako se  sumnja, ušli u Crnu Goru i  imali namjeru 
da prvo preuzmu automatsko oružje, a potom da večeras izvrše napade na institucije 
sistema, policiju i  predstavnike državnih organa, ne isključujući mogućnost napada na visoke 
državne zvaničnike.

Off: Kao što su čuli šta je saopštilo Vrhovno državno tužilaštvo:

Osnovano se  sumnja da je  početkom oktobra u Srb iji i  Crnoj Gori formirana kriminalna 
organizacija s  ciljem uticaja na zakonodavnu i  izvršnu vlast u Crnoj Gori. Sumnja se  da je  
plan ove organizacije bio da u vrijeme proglašenja rezultata na parlamentarnim izborima, uz 
upotrebu oružja, napadnu okupljene građane ispred Skupštine Crne Gore i službenike 
Uprave policije, a da potom zauzmu prostorije Skupštine s  namjerom da proglase izbornu 
pobjedu određenih političkih partija.

Off: Dakle, niko nikada od državnih organa nije izgovorio termin "državni udar". Ni tokom 
izbornog dana, ni kasnije. Upravo su gubitnici izbora, sa tabloidom koji ruši državu a ne

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.org


plaća poreze, ti koji ubacuju, spinuju, podmeću ovaj termin. Tako se jučerašnje saopštenje 
sa sjednice Vlade koje glasi:

Vlada Crne Gore je , na 175. sjednici, kojom je  predsjedavao predsjednik Milo Đukanović, u 
okviru diskusije na temu akcije otkrivanja i  procesuiranja lica za koja posto ji osnovana 
sumnja da su izvršila krivična djela stvaranje kriminalne organizacije i  terorizam u pokušaju, 
donijela radni zaključak kojim su nadležni državni organi pozvani da u maksimalno kratkom 
roku, u kojem je  to moguće, ovaj predm et profesionalno dovedu do kraja i time obezbijede 
zaštitu države Crne Gore i  njenih nacionalnih interesa.

Off: U reketaškom tabloidu Ivanovića i Perovića brutalno falsifikuje i ubacuje termin "državni 
udar". Ovakvu zloupotrebu i falsifikovanje Vladinog saopštenja komentarisao je i šef Biroa za 
odnose sa medijima Srđan Kusovac:

Ton -  Srđan Kusovac: Ni Vlada Crne Gore, ni jedno ministarstvo, ni jedan organ u sastavu 
ministarstava, ni u jednom trenutku nije upotrebio termin "državni udar". Taj termin je 
upotrebio neko drugi. Sve što je Vlada objavila nalazi se na portalu Vlade, dostupno svakom 
građaninu Crne Gore i van Crne Gore i ovo je vrlo lako proveriti.

Off: Ovu laž koju pišu vojnici Miodraga Perovića koji sebe vole da nazivaju novinarima, 
koriste za dalje širenje laži i zbunjivanje javnosti, što je sinoć odmah demonstrirao udarni 
Perovićev vojnik:

Ton -  Petar Komnenić (insert iz emisije "Načisto", gost - Milivoje Katnić, Glavni 
specijalni tužilac):

Otvoreno se  sumnja da je  rije č o isceniranom pokušaju državnog udara koji je , opet ću 
prepričati te sumnje, onemogućio održavanje izbora u redovnim okolnostima, navodno, sve 
zarad interesa vladajuće partije. Od vas se, dakle, traži da decidirano saopštite, da dokažete, 
ko je , a govorimo o vrlo ozbiljnoj sumnji, ko je  i  za koje partije, trebalo da sprovede navodni 
državni udar?

- Prilog je „pokriven" kadrovima u kojima se nalaze lica o kojima je riječ u prilogu, 
ilustracijama ranije objavljenih tekstova na portalima Vijesti Online i Sputnik, kao i 
tekstovima saopštenja Uprave policije, Vrhovnog državnog tužilaštva i Vlade Crne Gore. 
Takođe su emitovane izjave Miodraga Lekića, Gorana Danilovića i Srđana Kusovca, a 
prikazan je i insert iz intervjua Petra Komnenića (emisija "Načisto", TV Vijesti) sa Glavnim 
specijalnim tužiocem Milivojem Katnićem;

- emitovani prilog predstavlja osvrt povodom različitih mišljenja predstavnika vlasti i opozicije, 
kao i medija, čiji su predstavnici podnosioci prigovora, o kako se sumnja počinjenim 
„krivičnim djelima -  stvaranje kriminalne organizacije i  terorizam" (po mišljenju jednih), 
odnosno „pokušaju državnog udara" (po mišljenju drugih) za vrijeme održavanja 
parlamentarnih izbora u Crnoj Gori. U prilogu su prezentirana različita tumačenja, mišljenja i 
komentari, među kojima i stavovi i komentari samog medija.

- polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, mediji su slobodni 
da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše 
propise;

- Iznošenje komentara „reketaški tabloid", „vojn ici Miodraga Perovića", „udarni Perovićev 
vojnik" predstavlja mišljenje emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode 
izražavanja i koje iznosi na osnovu svog tumačenja postupaka lica na koje se komentar 
odnosi. Pravo emitera da slobodno izrazi ovakav (moguće tendenciozan ili provokativan) stav 
prati pravo podnosioca prigovora da na njega reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora;

- Prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova 
različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

- Činjenica je da je emiter, u okviru svoje uređivačke slobode i uređivačke politike, za 
pokrivalice govornog dijela priloga iskoristio fotografije već objavljenih tekstova u medijima, 
nije opravdan stav podnosilaca prigovora da je emiter prekršio pravilo druge strane jer nije

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org


tražio izjavu ili komentar tih medija (pa ni dnevnog lista „Vijesti", čiji je predstavnik jedan od 
podnosilaca prigovora).

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio pravilo druge strane.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 8 st. 1 i 2, 11 st. 1 i 2 i 12 st. 3 
Pravilnika ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je 
propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Marijana Bojanić, podnositeljka prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5_____________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.orQ
http://www.ardcq.org

