
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-991/16  
Podgorica, 06.09.2017. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 
40/11, 53/11, 6/13 i 55/16) i člana 116 Zakona o upravnom postupku ("SI. list Crne Gore", 56/14, 20/15, 40/16 i 
37/17), postupajući po prigovoru privrednog društva „Daily Press" d.o.o. Podgorica, koje zastupaju advokati Saša 
Vujačić, Jelena Vujisić, Edita Mehović i Hodžić Fata (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-991 od
04.07.2017.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R 3 E Š E N 3 E

1. Prihvata se prigovor privrednog društva „Daily Press" d.o.o. Podgorica, koje zastupaju advokati 
Saša Vujačic, Jelena Vujisić, Edita Mehović i Hodžić Fata (zaveden kod Agencije za elektronske medije 
pod br. 02-991 od 04.07.2017.g.) i privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o. iz Podgorice, 
emiteru televizijskog programa „TV Pink M", izriče se upozorenje, kao upravno-nadzorna 
mjera zbog kršenja člana 57 stav 3 Zakona o elektronskim medijima, člana 19 stav 1 alineja 5) 
Zakona o medijima ("SI. list RCG", br. 51/02 , 62/02, "SI. list CG", br. 46/10, 73/10 i 40/11) i tačke 
7.1. izdatog Odobrenja za emitovanje broj O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja, 
dana 03.07.2017.g., priloga u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 19:00:05 do 19:00:35 
časova.

2. Upozorenje Iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze emitera da naziv, oznaku, odnosno skraćeni identifikacioni znak 
elektronskog medija označeni i u slučaju preuzimanja programa drugih emitera (član 57 stav
3 Zakona o elektronskim medijima).

b. kršenja obaveze medija da na odgovarajućem mjestu svakog pojedinačnog nosioca 
programskog sadržaja objavi naziv medija od koga je preuzet programski sadržaj ili njegov 
dio (član 19 stav 1 alineja 5 Zakona o medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih sadržaja 
u okviru programa ,,TV Pink M" sa obavezama definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, 
podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o. dužno je da, u skladu sa danom 140 stav 3 Zakona o 
elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tać. 1 ovog rješenja objavi u programu ,,TV 
Pink M", u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 19:00 časova.

5. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

6. Ovo rješenje ce se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

7. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 4. jula 2017. godine, Agenciji za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) dostavljen je 
prigovor privrednog društva „Daily Press" d.o.o., iz Podgorice, koje zastupaju advokati Saša Vujačić, Jelena Vujisić, 
Edita Mehović i Hodžić Fata, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-991 od
04.07.2017.g.). '

Predmetni prigovor se odnosi na prilog pod naslovom „Veliki Požar na Luštici kod Tivta", emitovan
03.07.2017.g. godine u okviru programa „TV Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 19:00:05 do 
19:00:35 časova, u kojem je emiter, kako navodi podnosilac prigovora „izvještavajući o požaru u Tivtu, prilikom

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ardOardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcQ.ora

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.org


čitanja teksta kao 'prikriva licu' iskoristio snimak sa mjesta događaja č ji je  nosilac autorskog prava društvo 'Daily 
Press' d. o.o, a koji je  prethodno objavljen na portalu 'Vijesti'", kao i da isti „za upotrebu navedenog snimka, nije 
prethodno zatrazio odobrenje privrednog društva 'Daily Press' d.o.o . "

Podnosilac prigovora posebno ukazuje da „je  na portalu „Vijesti", dana 03.07.2017.godine, objavljen tekst 
pod naslovom Tivat: Požar pod relativnom kontrolom, gašenje otežava dinamit krivolovaca'" i da „tekst prate video 
snimci sa mjesta događaja". On navodi da je „nosilac autorskih prava za objavljeni tekst i video snimke društvo 
„Daily Press" d.o.o. Podgorica", kao i da se ,,u navedenom tekstu izvještava o požaru koji se, dana
03.07.2017.godine, dogodio u Tivtu, u blizini kompleksa Luštica Bay".

Podnosilac prigovora smatra da je emiter, bez prethodno dobijene „dozvole vlasnika programa" 
objavljivanjem video snimka prekršio član 57 stav 3 Zakona o elektronskim medijima (kojim je propisana obaveza 
emitera da naziv, oznaka, odnosno skraćeni identifikacioni znak elektronskog medija moraju biti označeni i u slučaju 
preuzimanja programa drugih emitera) i član 83 stav 1 Zakona o elektronskim medijima (kojim je propisana 
obaveza pružaoca AVM usluge na zahtjev da prije uključivanja pojedinog radijskog ili televizijskog programa u 
katalog programa i početka njegove distribucije, pružalac AVM usluge na zahtjev je dužan da pribavi prethodnu 
pisanu saglasnost vlasnika programa, koja se, radi evidentiranja, dostavlja Agenciji).

Nadalje, podnosilac prigovora je naveo da „neoviašćenim objavljivanjem predmetnog video snimka, bez 
prethodno dobijenog odobrenja, emiter grubo krši autorska prava čiji je  nosilac u konkretnom slučaju društvo „Daily 
Press" d .o .o ." , pozivajući se na član 13 (kojim je propisano da autor stiče autorsko pravo stvaranjem autorskog 
djela kao i da autorsko pravo obuhvata moralna prava, imovinska prava i druga prava autora) i član 28 stav 1 i 2 
Zakona o autorskom i srodnim pravima (kojim je propisano da autor ima isključivo pravo da dozvoli ili zabrani 
emitovanje svog djela i da se emitovanjem smatra saopštavanje javnosti djela putem radijskih ili televizijskih 
programskih signala, namijenjenih javnosti, bežičnim sredstvima, uključujući i satelitsko emitovanje ili žičnim, 
uključujući i kablovske i mikrotalasne sisteme).

Podnosilac prigovora je istakao da „Televizija Pink M bez prethodno dobijene saglasnosti te objavljivanjem 
navedenog video snimka na grub način krši autorsko pravo onemogućavajući na taj način nosioca autorskog prava 
da uživa zaštitu istog budući da riječ o ekskluzivnim snimcima sa mjesta događaja na na koji naćin se navedenom 
društvu nanosi gruba i nenadoknadiva štetđ\

Prigovorom je predloženo da Agencija, kao nadležan organ, preduzme sve mjere iz svojih ovlascenja i 
sankcioniše predmetno postupanje emitera kao i da spriječi ubuduće svako nezakonito postupanje emitera.

Podnosilac prigovora je uz prigovor dostavio dokaze: snimak informativne emisije „Minut, dva" od dana
03.07.2017.godine i snimke video zapisa prikazanih na portalu „Vijesti online".

Razmatrajući osnovanost prigovora, a na osnovu informacija i navoda sadržanih u spisima predmeta, 
direktor Agencije je konstatovao sljedeće:

- emiter je, dana 03. jula 2017. godine, u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminu od 19:00:05 
do 19:00:35 sati, emitovao prilog u trajanu od 30 sekundi u vezi sa požarom u Opštini Tivat, koji 
je u donjem desnom ugiu bio označen sa tekstom: „Veliki požar na Luštici kod Tivta".

- uvidom u emitovani program emitera i upoređivanjem sadržaja emisije „Minut, dvđ' od 03.
jula 2017. godine sa video snimcima hostovanim na YouTube kanalu „V ijesti Onlinć' i 
objavljenim na portalu (elektronskoj publikaciji) „V ijestion-lind' u okviru teksta pod naslovom 
„Tivat: Požar pod relativnom kontrolom, gašenje otežava dinamit krivo/ovaca"

_ ■»■■■.Viissti.iT!e//iiesti/tivat-DOzar-DOd-relati,.'rionn-kontrolom-qasenie-otezava-d:nar:it- 
krivolovaca-945086) može se konstatovati (nalaz Sektora za monitoring od 10.07.2017.g., broj 
05-991/1 od 10.07.2017.god.):

o u okviru pomenutog teksta objavljen je snimak „Televizije Vijesti" hostovan na 
YouTube kanalu „V ijesti Onlinć' pod nazivom „Požar Radovići" u trajanju od 1:01 
minuta, sa oznakom „Televizija Vijesti" u gornjem lijevom uglu i oznakom (logom) 
„Vijesti Online" u donjem desnom uglu, kao i četiri snimka pod nazivom „Požar Tivat" 
u trajanju od 0:51, 1:30, 1:12 i 0:29 minuta, sa logom „Vijesti Online" u donjem 
desnom uglu.

o kao pokrivalica za govorni dio priloga emitovanog u emisiji „Minut, dvđ' na „TV Pink 
M" prikazani su djelovi predmetnih video snimaka objavljenih na portalu „Vijesti on­
line" i to:

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2___________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.vnesti.me/viiesti/tivat-pozar-Dod-relativnom-kontrolorn-qasenie-otezava-dinamit-
mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcq.org


■ 20 sekunde snimka hostovanog na YouTube kanalu „V ijesti On/ind' dana
03.07.2017.g. pod nazivom „Poža- Tivat" u ukupnom trajanju od 1:12 minuta
('.,-CPS., .v.v.voutube.con.. .vatch?v=D4N':v raX4E),

■ 7 sekundi snimka hostovanog na YouTube kanalu „V ijesti Ortiinć' dana
03.07.2017.g. pod nazivom „Požar Tivat" u ukupnom trajanju od 29 sekundi
(https://www.voutube.com/watch?v= iCAkJpxRiM ) i

■ 3 sekunde snimka hostovanog na YouTube kanalu „V ijesti Onlinć' dana
03.07.2017.g. pod nazivom „Požar Tivat" u ukupnom trajanju od 1:30 minuta
(httPs:/7www.voutube.com/watch?v=TeaN2PZOZVM ).

o Prilikom korišcenja predmetnih djelova nije prikazan logo „Vijesti Online" prisutan na 
izvornim snimcima.

• Dana 17.07.2017.g. Agencija je dostavila poziv na usmenu raspravu emiteru, zakonskom
zastupniku podnosioca prigovora i podnosiocu prigovora (akta br. 02-1031, 02-1031/1 i 02-1031/2 
od 17.07.2017.g.). U pozivu za održavanje usmene rasprave navedeno je da u skladu sa članom
16 Zakona o upravnom postupku, kompletni spisi vezani za predmet stavljaju se na uvid pozvanim
licima kao i da se spisi mogu razgledati svakog radnog dana u Agenciji za elektronske medije
(kancelarija br. 15, u periodu od 11-13  h).
Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 112 
Zakona o upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenica da li je emitovanjem spornog 
programskog sadržaja došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima i Zakona o medijima, 
Agencija je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, 
u roku od sedam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt 
broj 02-991/2 od 24.07.2017.god.).

- Dana 26.07.2017.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod broj 02-991/3 
od 26.07.2017.god.) u kojem je naveo da je isti „izvještavajući o požaru u Tivtu, 03.07.2017 
godine, emitovao priiog novinara informativne redakcije, Ivane Giedić koja je  prilikom čitanja 
teksta koristila kao pokrivalicu snimak emitera televizijskog programa 'Novi TV 'iz Herceg Novog, a 
ne materija! emitera televizijskog programa TV  Vijesti'i njihovog youtube kanala...'."
U priiog navedenom, emiter je dostavio dokaz u vidu ilustracije gdje je prikazan jedan frejm, iz 
informativne emisije "Minut, dva” u kojoj je objavljen predmetni prilog, potom frejm sa snimka 
„Novi TV" i sa snimka ,,TV Vijesti" iz kojih kako se navodi „očigledno proiziiazi da je  snimak 
emitovan na TV  Pink M ' istovjetan snimku, emitovanom na 'Novi TV', a da snimak TV  Vijesti' 
razlikuje od njih po odsustvu ćiriličnog pisma Veliki Požar na Luštici kod Tivta', koji sadrže snimci 
TV  Pink'i 'Novi TV'. ~
Emiter je predložio da Agencija odbije predmetni prigovor kao neosnovan imajući u vidu, kako 
navodi,i da je „očigledno da nije korišćen materijai TV  Vijesti', prilikom emitovanja predmetnog 
priloga, već isključivo materijal preuzet sa youtube kanala 'Novi Tv', a koji nije stranka u 
postupku".
Emiter je uz izjašnjenje dostavio i DVD koji sadrži prilog koji je on emitovao i snimak sa youtube 
kanala „Novi TV", sa kojeg su preuzete predmetne pokrivalice.

• Dana 26.07.2017.g. održana je usmena rasprava na kojoj je prisustvovala predstavnica podnosioca 
prigovora, dok predstavnik stranke emitera nije prisustvovao. Istog dana sačinjen je i Zapisnik o 
usmenoj raspravi (br. 02-991/2 od 26.07.2017. godine).

Na usmenoj raspravi advokatu Jeleni Vujisić uručena je kopija Nalaza Sektora za monitoring i 
Izjašnjenja emitera.

- Dana 31.07.2017.g., u ostavljenom roku, privredno društvo „Daily Press" d.o.o., preko advokata 
Jelene Vujisić, dostavilo je Odgovor na Izjašnjenje emitera od dana 10.07.2017.g. i na Nalaz 
Sektora za monitoring od dana 26.07.2017.g. (akt zaveden pod broj 02-991/4 od
31.07.2017.god.). U njemu se ističe da „u potpunosti osporavaju navode iz Izašnjenja Televizije 
Pink M", kao i da „ista nije pružila niti jedan dokaz kojim bi osporila navode iz p rig o vo ra Ukazuje 
se da je Nalazom Sektora za monitoring utvrđeno da je „Televizija Pink M u emisiji 'Minut, dva' 
prikazala djelove video snimaka objavljenih na portalu 'Vijesti Online'". Ukazuje se i da je „nejasno 
iz kog razloga Televizija Pink M u svom izjašnjenju tvrdi da su navodi iz prigovora neosnovani kada 
su isti potvrđeni Nalazom Sektora za monitoring i kada je  nesporno utvrđeno da Televizija Pink M 
nije postupila shodno d. 83 st. 1 Zakona o elektronskim medijima i pribavila odobrenje za

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

httPs://www.voutube.com/watch?v=b4Nav
https://www.voutube.com/watch?v=
http://www.voutube.com/watch?v=
https://www.voutube.com/watch?v=TeaN2PZOZVM
mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcQ.org


objavljeni programski sadržaj, čime je  prekršila autorska prava čiji je  nosilac društvo 'Daily Press' 
d.o .o ."

Nadalje se u odgovoru navodi da su „neosnovane tvrdnje društva 'Pink M Company’ da prilikom 
emitovanja emisije 'Minut, dva' nije koriščen materijal objavljen na portalu 'Vijesti Online', već da 
je  sporni sadržaj preuzet sa YouTube kanala Novi TV, niti su u tom pravcu pruženi vaiidni dokazi", 
kao i da je „nesporno da se radi o sadržaju sa portala Vijesti online, te da je  isti emitovan na 
Televiziji Pink M bez autorizacije odnosno oviašćenja imaoca prava tj. društva Daily Press d.o.o. 
Podgorica"

Naglašava se i da je „uvidom u objavljeni sadržaj jasno utvrđeno da se radi o video snimcima koji 
su objavljeni na portalu 'Vijesti Online', sa jednom razlikom a to je  ćirilični potpis koji glasi 'Veliki 
požar na Luštici kod Tivta' a koji potpis je  zapravo poslužio za skrivanje loga 'Vijesti Online' koji je  
prisutan na izvornim snimcima". U istom je istaknuto da „sve i da su taćni navodi da je  sporni 
sadržaj preuzet sa YouTube kanala Novi TV, to ne oslobađa odgovornosti Televiziju Pink M je r  je  
ista bila dužna da prilikom preuzimanja sadržaja zatraži odobrenje za korišćenje istog", i emiter 
„TV Pink M" bi „u slučaju da je  sporni sadržaj stvarno preuzet sa YouTube kanala Novi TV 
definitivno bio obavješten da imalac predmetnog sadržaja nije Novi TV". Posebno je istaknuto „da 
su navodi Televizije Pink M da podnosilac porigovora nije tražio ispravku ili odgovor na objavljeni 
sadržaj bez značaja u konkretnom slučaju, s  obzirom na to da društvo 'Daily Press' d.o.o. nije
dužno da traži ispravku ii1 odgovor u odnosu na objavljeni sadržaj čiji je  vlasnik a koji sadržaj je
neovlašćeno emitovan sa strane Televizije Pink M". Odgovorom se zaključuje „da ovo nije prvi put 
da se kako video sadržaji tako i fotografije objavljene na portalu Vijesti Online, neovlašćeno 
preuzimaju i emituju sa strane Televizije Pink M, i pored jasne zabrane korišćenja sadržaja bez 
odobrenja istaknute na portalu Vijesti Online, sa kog razloga smatraju da su navodi istaknuti u 
izjasnjenju istog usmjereni samo na izbjegavanje odgovornosti". Predlaženo je Agenciji da usvoji 
prigovor i preduzme odgovarajuće mjere prema emiteru u cilju zaštite interesa i prava podnosioca 
prigovora.

- Analizom video materijala hostovanog na YouTube kanalu „NOVI TV HERCEG NOVT dana
03.07.2017.g. pod nazivom „VELIKIPOŽAR NA LUSTICIKOD TIVTA' u ukupnom trajanju od 3:12 
minuta, dostupnim na httDs://www.voutube.com/watch?v=vsvdDNVUU5U (nalaz Sektora za monitoring od
31.07.2017.g., broj 05-991/5 od 31.07.2017.god.) može se zaključiti da:

- navedeni snimak od 0:03 do 0:11 sekundi sadrži ćirilični naslov „Veliki požar na Luštici kod 
Tivtđ' u donjem desnom uglu i ne sadrži bilo kakav logo ili identifikacioni znak.

- upoređivanjem snimaka hostovanih na YouTube kanalu „Vijesti Oniinš' i snimka
hostovanog na YouTube kanalu „NOVI TV HERCEG NOVI, može se zaključiti da
predstavljaju isti video materijal, sa sljedećim izuzecima:

o snimci sa kanala „Vijesti Oniinš' sadrže prikazan logo „Vijesti Online" u 
donjem desnom uglu, koji ne sadrži snimak sa kanala „NOVI TV HERCEG 
NOVT]

o snimak sa kanala „NOVI TV HERCEG NOVT sadrži ćirilični naslov „Veliki 
požar na Luštici kod Tivta", u trajanju od 8 sekundi, koji ne sadrže snimci sa 
kanala „ Vijesti Online".

■ Uvidom u emitovane programske sadržaje „NOVI TV" emitovane dana 03. jula 2017.g. (nalaz 
Sektora za monitoring od 31.07.2017.g., broj 05-991/5 od 31.07.2017.god.), može se konstatovati 
da je u okviru informativne emisije „Više od vijesti" u terminu od 17:59:46 do 18:02:58 sati 
(trajanje 3:12 minuta) emitovan audio-video prilog pod nazivom „Veliki požar na Luštici kod Tivta", 
bez pratećih informacija u vezi sa istim. Reprizni snimak gore pomenutog sadržaja emitovan je 04. 
jula 2017.g. u terminu od 08:13:58 do 08:17:10, takođe u okviru informativne emisije „Više od 
vijesti". Snimak je u gornjem lijevom uglu sadržao identifikacioni znak emitera i istovjetan je ve : 
pomenutom snimku hostovanom na YouTube kanalu „NOVI TV HERCEG NOVT.

- Imajući u vidu da je emiter dostavio izjašnjenje u kojem navodi da je izvještavajući o požaru u 
Tivtu, 03.07.2017 godine, emitovao prilog novinara informativne redakcije, Ivane Gledic koja je 
prilikom čitanja teksta koristila kao pokrivalicu snimak emitera televizijskog programa „Novi TV" iz 
Herceg Novog, a ne materijal emitera televizijskog programa ,,TV Vijesti" i njihovog youtube 
kanala, Agencija je dana 01.08.2017.g. (akt br.02-991/6 od 01.08.2017.g.) poslala zahtjev 
privrednom društvu „Zen Master Production" d.o.o., emiteru „NOVI TV", da se izjasni povodom 
prigovora privrednog društva „Daily Press"d.o.o., nalaze Sektora za monitoring od 10.07.2017.g. i

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

https://www.voutube.com/watch?v=vsvdDNVUU5U
mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.org


31.07.2017.g., Izjasnjenja privrednog društva „Pink M International" i odgovora privrednog 
društva „Daily Press" d.o.o. na izjašnjenje emitera.

Agencija je u zahtjevu posebno zatražila da privredno društvo „Zen Master Production" d.o.o. 
dostavi informaciju da li su za potrebe proizvodnje priloga pod nazivom „Veliki požar na Luštici kod 
Tivta", emitovanog 3. i 4. jula 2017.g., u okviru informativne emisije „Vise od Vijesti", koristili 
snimke preuzete od nekog drugog lica i kojeg, te da li je pribavljena saglasnost ili postignut drugi 
vid sporazuma u vezi sa predmetnim preuzimanjem programskog sadržaja.

Odgovor privrednog društva „Daily Press" d.o.o. na izjašnjenje emitera od 31.07.2017.g. kao i 
Nalaz Sektora za monitoring od 31.07.2017.g. dostavljeni su na izjašnjenje emiteru (akt br. 02­
991/7 od 01.08.2017.g.).

- Dana 07.08.2017.g. emiter je dostavio izjašnjenje povodom navoda datih u odgovoru na 
izjašnjenje privrednog društva „Daily Press" d.o.o. od 31.07.2017.g. i na Nalaz Sektora za 
monitoring od 31.07.2017.g. (akt zaveden pod broj 02-991/8 od 31.07.2017.god.). U njemu se 
naglašava da emiter ,,u  potpunosti osporava navode iz Odgovora na izjašnjenje privrednog društva 
'Daily press', dok su sa Nalazom Sektora za monitoring saglasni".

Emiter navodi da „Nalaz Sektora za monitoring od 31.07.2017. godine, sadrži pravilno utvrđeno 
činjenično stanje, iz kojeg proiziiazi da su pokriva lice za prilog koji je  emitovan na TV Pink M 
03.07.2017 godine, preuzete sa kanala Novi TV Herceg Novi, a ne materijal televizije Vijesti i 
njihovog youtube kanala". On ukazuje da se „neosnovano u Odgovoru na izjašnjenje 'Daily press' 
poziva na Nalaz Sektora za monitoring broj 02-991/1 od 10.07.2017. godine, budući da je  ovaj 
nalaz urađen bez izjasnjenja Pink M televizije, kojoj je  zahtjev za izjašnjenje dostavljen 24.07.2017 
godine, a na koji se Pink M izjasnila u zakonskom roku", kao i da „nalaz Sektora od 31.07.2017 
godine u potpunosti odgovara činjeničnom stanju". Emiter zaključuje da se iz Nalaza Sektora za 
monitoring „sa sigurnošću ne može utvrditi ko je  tvorac pomenutog materijala, budući da je  
predmetni materijal hostovan na youtube kanalu Novi tv Herceg Novi 03.07.2017godine, kao i da 
je  objavljen 03. i 04. juia u informativnom programu Novi tv Herceg Novi". On predlaže da 
Agencija odbije kao neosnovan prigovor privrednog društva „Daily Press" d.o.o., jer na osnovu 
dokaza koje je priložio i Nalaza sektora za monitoring, kao navodi „očigledno da nije korišćen 
materijal televizije Vijesti, prilikom emitovanja predmetnog priloga, već isključivo materijal preuzet 
sa youtube kanala Novi Tv, a koji nije stranka u postupku".

Izjašnjenje privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. na Odgovor podnosioca prigovora, kao i 
Nalaz Sektora za monitoring od 31.07.2017.g. dostavljeni su na izjašnjenje privrednim društvima 
„Daily Press" d.o.o. i „Zen Master Production" d.o.o. (akt br. 02-991/9 od 09.08.2017.g.).

Dana 10.08.2017.g. advokat Saša Vujačic koji zastupa privredno društvo „Daily Press" d.o.o. 
dostavio je zahtjev za dostavljanje Nalaza Sektora za monitoring od 31.07.2017.g. (akt zaveden 
pod broj 02-991/10 od 10.08.2017.god.). Agencija je podnosiocu zahtjeva istog dana uručila 
navedeni Nalaz (akt br. 02-991/11 od 10.08.2017.g.).

- Dana 15.08.2017.g. privredno društvo „Daily Press" d.o.o. dostavilo je izjašnjenje na izjašnjenje 
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. od 07.08.2017.g. (akt zaveden pod broj 02-991/12 od
15.08.2017.god.). U istom se naglašava da „društvo 'Daily Press' d.o.o. Podgorica, preko svog 
punomoćnika u potpunosti osporava navode iz izjasnjenja Televizije Pink M br.02-991/8 od dana
07.08.2017.godine i ističe da ista nije pružila niti jedan dokaz kojim bi osporila navode iz 
prigovora... kao i da su navodi istaknuti u izjašnjenju isključivo usmjereni na izbjegavanje 
odgovornosti".

Takođe, se ukazuje da se „neosnovano u predmetnom izjašnjenju 'Pink M Company' d.o.o. 
Podgorica navodi da iz Nalaza - Sektora za monitoring proiziiazi da su pokriva lica za prilog koji je  
emitovan na TV Pink M dana 03.07.2017.godine preuzete sa kanala Novi TV Herceg Novi', jer „se  
u Nalazu Sektora za monitoring br.05-991/5 od 31.07.2017.godine, navodi da 'snimci hostovani na 
YouTube kanalu Vijesti Online'... i snimak hostovan na YouTube kanalu 'NOVI TV HERCEG NOVI'... 
predstavljaju isti video materijal".

U izjašnjenju se zaključuje „da su neosnovani i nejasni navodi 'Pink M Company' d.o.o. da su 
pri kriva lice za prilog koji je  emitovan na TV Pink M dana 03.07.2017. godi ne preuzete sa kanala 
Novi TV Herceg Novi s  obzirom da je  u pomenutom nalazu naznačeno da navedena prikrivalica 
sadrži isti video materijal kao snimak sa kanala Vijesti Online'. U njemu se navodi da su „neistiniti 
navodi društva 'Pink M Company' d.o.o. da iz Nalaza Sektora za monitoring od 31.07.2017.godine 
proiziiazi da se ne može utvrditi ko je  tvorac spornog materijala a ovo prvenstveno sa razloga je r

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.oro

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


Sektor za monitoring u svom Naiazu nije ni utvrđivao ko je  tvorac spornog materijala već je  vršio 
upoređivanje objavljenih snimaka u cilju provjere navoda iz Izjasnjenja 'Pink M Company'd.o.o. od 
dana 26.07.2017. godi ne.

Takođe, se ističe da „Televizija Pink M nije pružila dokaze po osnovu kojih se može utvrditi da je  
posjedovala ovlašćenje za emitovanje spornih snimaka čiji je  autor društvo 'Daily Press' d .o.o ., ista 
prilikom objave spornog snimka nije tražila dozvolu niti od društva 'Daily Press' d.o.o. niti od Novi 
TV, niti je  u tom pravcu pružila dokaze kojima bi opravdala svoje postupke". Posebno se ističe „da 
navodi da je  sporni sadržaji preuzet sa YouTube kanala Novi TV, ne oslobađaju odgovornosti 
Televiziju Pink M prevashodno iz razloga što je  nosilac autorskih prava istih društvo Daily Press
d.o.o. koje je  pomenuti video materijal i emitovalo na kanalu Vijesti Online".

Nadalje u izjašnjenju se navodi da je „TV  Pink M u svom Izjašnjenju priznala da je  neovlašćeno 
emitovala snimke objavljene u emisiji 'Minut, dva' a tvrdnje da je  iste preuzela sa Novi TV je  ne 
oslobađaju od odgovornosti sa razloga je r  je  ista bila dužna da prilikom preuzimanja sadržaja 
zatrazi odobrenje za korišćenje istog", kao i da je „tražila odobrenje bita bi upoznata sa činjenicom 
da autor predmetnog sadržaja nije Novi TV već 'Daily P ress'd .o .o ."

U njemu se navodi da je „nesporno da je  riječ o povredi ći. 83 stav 1 Zakona o elektronskim 
medijima od strane Televizija Pink M koja nije ispostovala zakonsku proceduru i zatražila odobrenje 
za emitovanje spornog sadržaja, već samo paušalno u cilju oslobađanja odgovornosti navodi kako 
je  sporni materijal preuzet od strane kanala Novi TV Herceg Novi, koji nije autor spornih snimaka i 
isti ne posjeduje odobrenje za emitovanje istih.

Takođe se u izjašnjenju privrednog društva „Daily Press" d.o.o. ističe „da je  Nalazom donijetim od 
strane Sektora za monitoring dana 31.07.2017.godine nesporno utvrđeno da prekrivalica za 
govorni dio priloga emitovanog u emisiji 'Minut, dva'sad'rži isti video materijal kao i snimci Vijesti 
Online'", kao i da je „nesporno je  da je  video simak čiji je  autor 'Daily Press' d.o.o preuzet sa 
portala Vijesti Online' i neovlašćeno emitovan od strane TV Pink i Novi TV Herceg Novi, te da je  
tom prilikom uklonjen iogo Vijesti Online'sadržan u donjem desnom uglu na izvornim snimcima". 
Na kraju se u izjašnjenu zaključuje da navedenim „postupanjem Televizije Pink M odnosno društva 
'Pink M Company' d.o.o. Podgorica povrijeđena autorska prava čiji je  nosilac društvo 'Daily Press'
d .o .o ." Imajući u vidu navedeno, podnosilac izjašnjenja predlaže Agenciji da se usvoji prigovor i da 
se prema „TV Pink M" preduzmu odgavarajuće zakonske mjere.

- Izjašnjenje privrednog društva „Daily Press" d.o.o. 15.08.2017.g., dostavljeno je na izjašnjenje 
emiteru i „Zen Master Production" d.o.o. (akt br. 02-991/13 od 17.08.2017.g.).

- Dana 18.08.2017.g. privredno društvo „Zen Master Production" d.o.o. dostavilo je izjašnjenje 
povodom predmetnog postupka (akt zaveden pod broj 02-991/14 od 18.08.2017.god.). U istom se 
navodi da ..između TV Vijesti i Novi TV postoji dogovor oko korišcenia video materijala koie ove 
dvije kuce imaiu snimljen", kao i da privredno društvo ..Zen Master Production" d.o.o video 
materijal koji dobiia od redakcije TV Vijesti nije bez saglasnosti davalo na korišćenje nijednom 
trećem subjektu. Privredno društvo ..Zen Master Production" d.o.o. u iziašnleniu ukazuje da „kada

u si.,ar.iju 'sdc,, .:' .ideo materijal od r.iUoa. pa .;/ od TV_P i n k . ;iiesu dobiii zahtjev za r.jecovo 
korišćenje". a „ da su ga dobili proslijedili bi dio svog video materijala koii se nalazi u snimku... dok 
bi za dio materijala koii su dobili od TV Vijesti uoutiii iste na mih".Tako6e. u iziašnieniu se 
naglašava da „ako iz TV  Pink M ' navode da su koristili njihov video materija! onda moraiu 
konstatovati i izjaviti da ih niko iz ove kuće nije kontaktirao, niti naveo da ie korišćeni materija! 
preuzet od njih".

Izjašnjenje privrednog društva „Zen Master Production" d.o.o. povodom predmetnog postupka 
dostavljeno je na izjašnjenje „Daily Press" d.o.o. i „Pink M Company" d.o.o. (akt br. 02-991/15 od
18.08.2017.g.).

- Dana 28.08.2017.g. privredno društvo „Daily Press" d.o.o. dostavilo je izjašnjenje na izjašnjenje 
privrednog društva „Zen Master Production" d.o.o. (akt zaveden pod broj 02-991/16 od
28.08.2017.god.).

Članom 57 stav 3 Zakona o elektronskim medijima propisano je da naziv, oznaka, odnosno 
skraćeni identifikacioni znak elektronskog medija moraju biti označeni i u slučaju preuzimanja 
programa drugih emitera, a pri emitovanju programa nezavisnih proizvođača naziv se navodi u 
najavi i/ili odjavi programa.

Članom 19 stav 1 alineja 5) Zakona o medijima je predviđena je obaveza medija da na 
odgovarajućem mjestu svakog pojedinačnog nosioca programskog sadržaja objavi naziv medija od

6
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcg.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


koga je preuzet programski sadržaj ili njegov dio, osim ako je međusobnim ugovorom drukčije 
određeno.

Nesporna je činjenica da je emiter preuzeo od drugog subjekta/emltera predmetne snimke, 
iskoristio ih za proizvodnju svog sadržaja i propustio da označi na odgovarajući način od koga su 
sadržaji preuzeti.

Može se zaključiti da je opravdan prigovor da je emiter propustio da na oadekvatan način označi izvor 
preuzetog predmetnog sadržaj od drugog emitera/subjekta.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tacki 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje 0- 
TV-K-14 od 21.07.2011. godine, emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa, u skladu sa Zakonom o 
medijima i Zakonom o elektronskim medijima, moze se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog 
sadržaja prekršio član 57 stav 3 Zakona o elektronskim medijima i član 19 stav 1 alineja 5) Zakona o medijima.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, saglasno čl. 
139, 140, 141, 143, 144 i 145. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče upravno- 
nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru programa "7V Pink M" sa 
standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, Zakonu o medijima, podzakonskim aktima Agencije i 
izdatom Odobrenju za emitovanje.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00 časova.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO 0 PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 dana od 
dana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- „Daily Press" d.o.o.
- „Zen Master Production" d.o.o.
- „Law offices Vujačić"-advokatska kancelarija
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

7____________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard(5)ardcg.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcQ.org

http://www.ardcQ.org

