
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1074/4 
Podgorica, 04.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i
32/11), postupajući po prigovoru građanskog pokreta URA iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1074 od 06.07.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor građanskog pokreta URA iz Podgorice, na rad privrednog 
društva „Radio Televizija Crne Gore" d.o.o., emitera televizijskog programa ,,TV CG1" (zaveden 
pod brojem 02-1074 od 06.07.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 06.07.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor građanskog pokreta 
URA iz Podgorice, na rad privrednog društva „Radio Televizija Crne Gore" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), 
kao javnog emitera televizijskog programa „TVCGl" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 
02-1074 od 06.07.2016.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na dva priloga emitovana 05. jula 2016. godine u okviru programa 
„TVCGl" u informativnoj emisiji „Dnevnik 2" u 19:30 časova i to:

- Prilog koji se, kako navodi podnosilac prigovora: „ odnosi na to kako će po litički sub jekti izlaziti na 
izbore", i u kojem se, kako on naglašava: ,,u  uvodnom dijelu  ispred akcenata N eđeijka Rudovića sa 
kojim  (je  snim an) prilog, istaknuto ... da URA startu je bez jednog potpredsjednika i  jednog od 
osnivača tog pokreta, Rada Bojovića a li i  bez člana Centralnog odbora" (u daljem tekstu: Prilog 1). 
Podnosilac prigovora smatra da „takav uvod n ije bio od značaja za ono o čem u se  u prilogu govorilo, 
a ako se  već govorilo moglo je  da se  prim ijeni i  na ono što  je  istupanje članstva iz DPS-a."

- Prilog koji se, kako navodi podnosilac prigovora, bavio pitanjem „podizanja optužnice protiv Vukice i 
Zorana Jeiića  od strane Rada M iioševićđ' (u daljem tekstu: Prilog 2). Podnosilac prigovora posebno 
ističe činjenicu koju su utvrdili i to: „ .... da je  Radu M iioševiću omogućeno svega 25 sekundi i  80 
stotinki, Zoranu Jeliću  skoro duplo više, 47 sekundi i  35 sto tinki i Danilu Vojinoviću iz ZZZCG, 14 
sekundi. Time dolazimo do podatka da ste  na Radevo saopštenje od 25 sekundi, 80 stotinki 
suprotstavili saopštenje Jeiića  i  Vojinovića u kumulativnom trajanju od 61 sekundu, 35 stotinki 
(gotovo trostruko v iše )"

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti"), jer je u 
uvodnom dijelu Priloga 1, po njegovom mišljenju, dat uvod koji „n ije  bio od značaja za ono o čemu

_____________  1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcg.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.org


se  u prilogu g o vo rild . Nadalje, podnosilac prigovora smatra da je ovo načelo prekršeno i time što 
su, u Prilogu 2 „znatno više m inutaže pokloniliZoranu Je iiću  a kum ulativno znatno više Zoranu Jeiiću  
i Daniiu Vojinoviću iz ZZZCG,

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i si.), odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog")

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 07.07.2016. godine (akt broj 02-1074/1 od
07.07.2016.god.). '

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1074/2 od 12.07.2016.god.).

Dana 20.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1074/3 od
20.07.2016.god.) u kojem se navodi da „na pom enuti program ski sa d rža j... n ije tražena ispravka, već ... da 
ovaj prigovor bude ono što  će b iti jedan  ozbiljan pristup uvezi sa ovakvim  propustim a ko ji jedan  Javn i servis 
seb i ne b i sm io da dozvoli". Po mišljenju Uredničkog tima TVCG, koje je dostavljeno u okviru pisanog 
izjašnjenja, istaknuto je ocjena je u Prilogu 1 nijesu prekršeni profesionalni standardi „v e ć se  konstrukcija, 
navodno, sporne rečenice može posm atrati kao novinarska sloboda da upotrijebi čin jenice koje su  toga dana 
bile aktuelne". U vezi sa Prilgom 2, Urednički tim TVCG smattra da „prilog n ije bio dobro izbalansiran", te 
zbog toga prihvata primjedbu Gradjanskog pokreta URA uz „obrazloženje da do propusta n ije došlo s  
nam jerorri'.

U vezi sa Prilogom 1, u okviru pisanog izjašnjenja emitera, dostavljeno je i izjašnjenje novinarke Mile 
Vuković u kojem se ističe:

- da je obradi predmetne teme pristupila na način kako to sugeriše podnosilac prigovora (tj. 
navođenjem informacija i o drugim partijama koje su takođe napustili članovi), „to  (b i je )  
odvelo ka sasvim  drugoj tem i, koja n ije bila n i blizu (n jenog) fokusa". Nadalje ona ističe da 
je „sa  druge strane odlazak Bojovića ... bio reiavantan za (n jenu) priču samo i  isključivo  
zbog toga, što  je  dan p rije  em itovanja priloga, Bojović napustio GP URA zbog kako je  
izm edju ostalog u saopštenju za ja vn o st naveo, njegovog 'žestokog protivljenja  
predizbornom  konceptu pokreta URA kojim  se  ne planira njihov sam ostalan nastup na 
oktobarskim  izborim a". Ona podsjeća da je to bila tema priloga tj. „kako će ko nastupiti na 
izborima, samostalno ili u koalicijama i iz kojih razloga".

- da je "u priprem i i  tokom snim anja razgovora sa gospodinom  Rudovićem  apostrofirala 
Bojovićev odlazak ko ji je  tog dana bio jedna od udranih v ijesti na unutrašnjo- po litičko j scen i 
Crne G o ri'. Povod za to joj je bila „Rudovićev izjava koju su ranije tog dana objavili 
crnogorski mediji a u kojoj je otkrio razloge Bojovićevog napuštanja URA". Ona je ukazala da 
je tom prilikom Rudović objasnio: „Za razliku od velike većine članova Koorinacionog i 
Centralnog odbora URA, ko ji se  zalažu za objedninjavanje građanskih opozicionih snaga i 
form iranje građanske koalicije, Bojović je  sm atrao da URA po svaku cijenu treba sam ostalno 
da nastupi na narednim parlamentarnim  izborim a. To je  glavna razlika sa Bojovićem  i
manjim brojem  članova organa URA". Nadalje, istakla je i da je ....  iz  istih  razloga kao i
Bojović, odlazak je  iz GP-a URA, nekoliko sa ti uoči objavljivanja (n jenog) priloga, objelodanio 
i  M ašanović."

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2___________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


- da je prigovoru Građanskog pokreta URA, povodom Priloga 1, razmatrala i Komisija za 
predstavke i prigovore gledalaca i slušalaca i isti odbila.

U vezi sa Prilogom 2, u okviru pisanog izjašnjenja emitera, dostavljeno je i izjašnjenje novinarke 
Dijane Drašković u kojem se ističe:

- da se, rukovođena profesionalnim standardima potrudila da nađe sve tri strane, da 
izbalansira prilog", to je po njenom mišljenju postigla time što je „...m a la  dva tonska 
gospodina M iioševića, dva tonska Zorana Jeiića  i  reagovanje iz Zavoda za zapošljavanje''

- da se „ tokom rada na prilogu rukovodila pravom ja vn o sti da zna, i  ču je sve stra n e ..''.

- da „novinari ne mogu uticati na način i  na dinamiku kojom  neko od sagovom ika priča" i da je 
prilog rađen bez bilo kakve nam jere da (se ) nekom da više, a nekom od sagovornika 
m anje prostora da saopšti svo je stavove''

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanih sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 05. jula 2016.g. u 19:30 časova, u okviru informativne emisije „Dnevnik 2", emitovan 
je Prilog 1 u trajanju od 3 minuta i 24 sekunde i Prilog 2 u trajanju 2 minuta i 58 sekundi, 
sljedeće sadržine (transkript):

P rilo g  1 : N ajava : Tri mjeseca uoči najavljenih parlamentarnih izbora, za sada jedino 
najjača partija DPS, jasno saopštava da će u izbornu utakmicu samostalno. Ostali će odluku 
donijeti, najkasnije u narednih dvadesetak dana, a za to će im, kako su za "Dnevnik" 
saopštili predstavnici SNP-a, URE, Socijaldemokrata i DF-a biti potrebna i podrška glavnih 
odbora ili i birača na terenu.

Novinarka (Mila Vuković): Samo još da izbori budu raspisani i predizborna trka može da 
počne, jer su i startne pozicije manje-više već poznate. Za razliku od DF-a, SNP-a, URE i 
Socijaldemokrata, koji čekaju da čuju šta će im reći glavni odbori, birači na terenu ili pak, 
potencijalni partneri, DPS je već zauzeo svoju startnu poziciju. Na izbore će, potvrdio je 
zamjenik predsjednika DPS-a samostalno:

Duško Marković (DPS-a): Mislim da je to, praktično, gotova odluka i vjerujem da ćemo i u 
samostalnom nastupu pokazati našu političku snagu, kao što smo to uradili, kao što smo to 
radili u posljednjih dvije decenije. Ko će biti naši partneri to zavisi od izbornog rezultata i 
naravno od programskih i političkih opredjeljenja.

Novinarka (Mila Vuković): DF, kaže Nebojša Medojević, nažalost, više ne može da računa 
na podršku dijela opozicije koja se potpisivanjem političkog sporazuma obavezala da će izaći 
na izbore i prihvatiti njihov rezultat.

Novinarka (Mila Vuković): "Na čiju onda podršku računate?"

Nebojša Medojević (DF): "Samo građana Crne Gore, birača, i ljudi slobodnih u Crnoj Gori 
koji žele promjenu".

Novinarka (Mila Vuković): "To znači da ćete im se samostalno ponuditi?"

Nebojša Medojević (DF): "Pa dobro."

Novinarka (Mila Vuković): "I šta ćete za DF?"

Nebojša Medojević (DF): "Mi još nijesmo, da kažem, donijeli odluku, da li ćemo izaći na 
izbore u kojem, u kojem formatu, ali nažalost, kažem Vam ono što je bio naš zajednička 
ponuda, bojkot, ujedinjenje opozicije sada obesmišljeno i mi sad moramo da analiziramo šta 
je to politička odluka, imajući u vidu interese onih više desetina hiljada ljudi koji su podržali 
DF.

Novinarka (Mila Vuković): SNP se ograđuje. „Govorimo" kaže njihova portparolka ,,o 
izborima koji još nijesu raspisani".

Slađana Kaluđerović (SNP): "Naš cilj je da ti izbori budu slobodni i pošteni i Socijalistička 
narodna partija će sve da uradi da se taj cilj ostvari. Što se tiče načina izlaska na izbore, o

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-malI: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.org


tome odlučuje glavni odbor SNP-a, za eventualne koalicije neophodna je odluka dvije trećine 
članova glavnog odbora.

Novinarka (Mila Vuković): I Socijaldemokrate čekaju odluku glavnog odbora. Ono u šta 
su, međutim, apsolutno sigurni, jeste, da su kako kaže njihov lider Ivan Brajović već danas 
spremni za izbore.

Ivan Brajović (SD): "Potpuno spremno dočekujemo izbore, kad god se oni održe i sigurni 
smo u odličan izborni rezultat".

(S lije d i d io  p rilo g a  k o ji'je  p red m et p rig o v o ra )

Novinarka (Mila Vuković): URA, za sada, startuje bez jednog potpredsjednika i jednog 
od osnivača tog pokreta Rada Bojovića. Napustio ih je i član centralnog odbora Vuk 
Mašanović. Nasuprot njihovom, da URA ne treba da bude advokat i politički žirant tuđih 
promašaja, pobijedio je stav većinskog dijela URE da građanska opozicija treba da formira 
koaliciju koja ima najbolje šanse da dovede do promjena u Crnoj Gori.

Neđeljko Rudović (URA): "To ne znači da smo se mi zakovali i da jedino razmišljamo o 
koalicionom nastupu. Ne. Mi zagovaramo koalicioni nastup, mi želimo koalicioni nastup, zato 
što smo potpuno sigurni da je to najoptimalniji model za političke promjene u Crnoj Gori. Ali 
se mi, naravno, spremamo i za samostalan nastup, odnosno spremamo našu infrastrukturu 
za izbore, bez obzira da li ćemo nastupiti samostalno ili će to biti koalicija.

Novinarka (Mila Vuković): Spremni su, zaključuje Rudović i da odmah sjednu za 
predizborni sto. Vrijeme je, kaže, za razgovor. Samo još da vidimo sa kim.

P rilo g  2\ Najava: Direktor zavoda za zapošljavanje Rade Milošević podnio je  Vrhovnom 
državnom tužilaštvu krivičnu prijavu protiv bivše direktorice te institucije Vukice Jelić i njenog 
supruga Zorana Jelića zbog sumnji da su zloupotrijebili službeni položaj. Sve to, Zoran Jelić 
demantuje, kaže da je uredno dolazio na posao, ali da je usklađivao radno vrijeme i zadatke 
zbog obaveza koje je imao kao poslanik.

Novinarka (Dijana Drašković): Direktor Zavoda za zapošljavanje Rade Milošević podnio 
je Vrhovnom državnom tužilaštvu krivičnu prijavu protiv bivše direktorice te institucije Vukice 
Jelić, zbog sumnje da je zloupotrijebila službeni položaj, ali i protiv njenog supruga Zorana 
Jelića.

Rade Milošević (Direktor ZZZ): 19:38:33 -  19:38:48 "Protiv gospodina Jelića, kao 
odgovorno lice koje je zloupotrijebilo službeni položaj, jer je nesavjesno vršilo svoju dužnost, 
nesavjesno je, ovaj, obavljao dužnost, tačnije nije je obavljao i na taj način nezakonito 
pribavio imovinsku korist".

Novinarka (Dijana Drašković): Milošević, kaže, i da misli da je zbog toga u prethodnih 
šest mjeseci budžet Crne Gore oštećen za nešto više od četiri hiljade eura, ali i da sumnja da 
Jelić nije dolazio u Zavod od polovine 2012.

Rade Milošević (Direktor ZZZ): 19:39:01 -  19:39:11 "Znači, vrlo oprezno i temeljno sam 
prelistao svu dokumentaciju prije nego što sam odlučio na korak da pokrenem krivičnu 
prijavu".

Novinarka (Dijana Drašković): Sve navode Miloševića, Zoran Jelić u izjavi za televiziju 
Crne Gore oštro demantuje, odgovara da je posrijedi još jedna politička manipulacija.

Zoran Jelić (poslanik u Skupštini CG): 19:39:20 -  19:39:49 "Bio sam tamo savjetnik u 
jednom od sektora, u sektoru za ljudske resurse, uredno sam dolazio na posao, dakle, kad je 
bile su obaveze u Skupštini, dakle, bio sam prisutan ovdje u Skupštini, o čemu postoje 
naravno svi dokazi i crnogorska javnost je upoznata sa mojim poslaničkim radom. Očito da 
gospodin Milošević želi da prikrije na ovaj način svoje rane radove. On zna o čemu se tu 
radi, jer gospodin Milošević je očito imao problema sa zakonom u nekoj ranijoj fazi".

Novinarka (Dijana Drašković): Da je Zoran Jelić dolazio na posao tvrde i u Zavodu za 
zapošljavanje. U reagovanju koje je potpisao pomoćnik direktora Danilo Vojinović stoji da je 
u prethodne četiri godine Jelić radio u Zavodu i da u tom radnom angažmanu nije bilo 
nikakvih zloupotreba.

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.org


Reagovanje ZZZ CG: 19:40:05 -  19:40:19 Nije tačno da gospodin Jelić nije dolazio na 
posao u Zavod. Naravno da jeste. Kao veliki poznavalac prilika i odnosa na tržištu rada, 
veoma je bio aktivan u Zavodu, kada su to dozvoljavale njegove obaveze poslanika, pa su se 
usklađivali radno vrijeme i zadaci.

Novinarka (Dijana Drašković): Jelić tvrdi da nije prvi put da ga Milošević neosnovano 
optužuje i zbog toga najavljuje krivičnu prijavu protiv njega.

Zoran Jelić (poslanik u Skupštini CG): 19:40:27 -  19:39:46 "Jer sada u sistemu, znate, 
postoji, institut da vi nekog optužite, da li će se ta prijava prihvatiti ili ne, ako se ona odbaci, 
nikome ništa, dakle, moramo jednom okrenuti stvari na drugačije, dakle, svako onaj ko 
neosnovano nekog optužuje, mora za to da odgovara".

Novinarka (Dijana Drašković): Prijavu protiv direktora Zavoda za zapošljavanje Rada 
Miloševića, Jelić će, kako je zaključio podnijeti narednih dana.

- sloboda izbora teme kao i pristup temi spada u domen slobode izražavanja emitera i njegove 
uređivačke slobode. U skladu sa navedenim, ne može se smatrati opravdanim prigovor 
podnosioca prigovora da je korišćenim pristupom temi koja je obrađena u Prilogu 1, 
prekršeno načelo objektivnosti, jer nije došlo do „favorizovanja jedne strane ili neistinitog 
predstavljanja predmeta informativnog sadržaja". Tema (predmet informativnog sadržaja) 
je , kao što je u izjašnjenju istaknuto bila „kako će ko nastupiti na izborima, samostalno ili u 
koalicijama i iz kojih razloga". Dakle, objavljivanje informacija da u rukovodstvu jedne od 
političkih partija, upravo oko tog pitanja, postoje različiti (čak nepomirljivi) stavovi koji su 
rezultirali i napuštanjem stranke dva značajna člana (jednog potpredsjednika/osnivača 
partije i jednog član centralnog odbora), ne predstavlja kršenje načela objektivnosti jer time 
nije došlo do favorizovanje jedne strana ili neistinitog predstavljanja predmet informativnog 
sadržaja.

- Prilog 1 ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela nepristrasnosti", koje obavezuje 
elektronski medij „da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili 
komentara". Treba imati u vidu da se u suštini načela nepristrasnosti nalazi obaveza emitera, 
da jasno razdvoji (posebno sopstvene) stavove, mišljenja ili komentare od činjenica koje 
saopštava. U predmetnom prilogu emiter ne iznosi svoj stav, komentar ili mišljenje već 
činjenični dio izvještavanja se zasniva na izjavama relevantnih političkih predstavnika i 
posebno izjavi g. Rudovića, koje su objavljene u medijima. Emiter nije dao bilo kakav stav, 
mišljenje ili komentara, kojim bi lično uvjerenje ili mišljenje urednika i novinara 
diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme samog sadržaja (što je suprotno načelu 
nepristrasnosti).

• Prilog 2 je zasnovan na izjavama lica o kojima je riječ u prilogu kao i pisanoj i javno
dostupnoj izjavi pomoćnika direktora Zavoda za zapošljavanje, g. Danila Vojinovića i ne 
sadrži bilo kakav komentar ili stav emitera.

- Iako emiter (urednički tim RTCG) smatra da Prilog 2 nije dobro izbalansiran, nijesu 
opravdani navodi podnosioca prigovora da je emitovnjem predmetnog priloga emiter 
prekršio načelo objektivnosti time što je , kako navodi podnosilac prigovora „Radu M iloševiću 
omogućeno svega 25 sekundi i  80 stotinki, Zoranu Jeiiću  skoro dupio više, 47 sekundi i  35  
stotinki i  Daniiu Vojinoviću iz ZZZCG, 14 sekundi. Time dolazimo do podatka da ste  na 
Radevo saopštenje od 25 sekundi, 80 sto tinki suprotstavili saopštenje Je lića  i  Vojinovića u 
kumulativnom trajanju od 61 sekundu, 35 sto tinki (gotovo trostruko više)."
Naime, „načela objektivnosti" obavezuje elektronski medij da ,,u informativnim programima 
svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara 
kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog 
sadržaja".

Bez obzira na činjenicu da sva lica o kojima je bilo riječi u prilogu nijesu imala identičnu 
vremensku zastupljenost, ne može se zanemariti činjenica da je emiter ispoštovao 
profesionalne standarde time što je omogućio svim stranama, koje su uključene u raspravu 
(Milošević, Jelić, ZZZCG), da učestvuju u programu ili da komentarišu date navode. Sve 
ostalo spada u pravo emitera na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju, jer su mediji 
slobodni da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način.

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcq.org


Dakle, sloboda načina uređivanja i pristupa temi koju emiter obrađuje spada u domen 
uređivačke slobode i slobode izražavanja emitera i u ovom slučaju se ne može tumačiti kao 
kršenje načela objektivnosti. Naime, u predmetnom prilogu nema uređivačkih intervencija i 
komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja (što je suprotno načelu objektivnosti).

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio načelo 
objektivnosti (nije bilo uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili 
neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja) i nepristrasnosti (mišljenje urednika i novinara nije 
diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme sadržaja), što su sve standardi definisani članom 4 i 
propisani članom 8 Pravilnika.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio član 8 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima (načela objektivnosti i nepristrasnosti) i tačku 7.1 izdatog Odobrenja 
za emitovanje O-TV-J-1 od 25.01.2013. godine kojim je propisano da je emiter odgovoran za sadržinu 
emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- „Radio Televizija Crna Gora" d.o.o.
- Građanski pokret URA, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

6______________________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcq.org

