
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-935/4  
Podgorica, 28.07.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i
32/11), postupajući po prigovoru građanskog pokreta URA iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-935 od 28.06.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor građanskog pokreta URA iz Podgorice, na rad privrednog 
društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden pod 
brojem 02-935 od 28.06.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 28.06.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor građanskog pokreta 
URA, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao emitera televizijskog 
programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-935 od 28.06.2016.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na programski sadržaj „Minut, dva" koji je emitovan na programu ,,TV 
Pink M", dana 10. juna 2016. godine u 19:00 časova, i u sklopu njega prilog u kojem je kako navodi 
podnosilac prigovora "objavljena vijest čiji početak glasi": „Nakon što je  ministar rada i  socijalnog staranja 
Boris Marić odbio da pomogne boravak djece liječene od karcinoma u rehabilitacionom kampu na Ivanovim  
koritima, stvar u ruke preuzeo je  gradonačelnik Cetinja Aleksandar Bogdanović...". Nadalje, u prigovoru se 
navodi da „dok spiker čita citiranu rečenicu, u kadru je  snimak stranice portala Pink M na ko jo j je  naslov: 
'Marić odbio da pomogne kamp za djecu liječenu od karcinoma'", sa fotografijom ministra.

Pozivajući se na Pravilnik o programskim standardima u elektronskim medijima („SI. list CG", br. 
35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik), podnosilac prigovora je istakao da je:

- emiter prekršio pravilo druge strane, jer, kako navodi, „m inistru Maricu nije pružena mogućnost da 
objasni kako b i njegova drugačija odluka predstavljala kršenje zakona, što  su prenijeli neki drugi 
mediji", i da "ovako konstruisana vijest predstavlja upravo jednostrani napad na ličnost ministra 
Marica i  kršenje pravila druge strane";

- emiter prekršio načelo objektivnosti, jer je , kako se navodi, ,,u  spornoj vijesti neistinito predstavio 
'predmet informativnog sadržaja', je r  je  svjesno izbjegao da navede pravi razlog za negativnu odluku 
ministra rada i  socijalnog staranja u slučaju djece liječene od karcinoma";

- emiter prekršio odredbu Pravilnika koja se odnosi na "obavezu uključivanja u program osobe kojoj se  
pripisuju nepodobna djela ili nekompetentnost", je r  "vijest je  intonirana tako da se  ministar Marić 
predstavlja kao bezosjećajan čovjek, za razliku od gradonačelnika Cetinja."
Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 

pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 06/13) i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera „TV Pink M" i sačinio nalaz dana 30.06.2016. godine.

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.ora


Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku,a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-935/2 od 30.06.2016.god.).

Dana 07.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-935/3 od
07.07.2016.god.) u kojem se navodi da je u okviru informativne forme „Minut, dva" emitovao „kratak osvrt 
na jednu izuzetno važnu vijest". Istakao je nespornost istinitosti „saopštenih činjenica", ... „što  ni podnosilac 
prigovora ne dovodi u pitanje". Kao osnov za predmetni prilog koristio je „saopštenje Prijestonice da je  
gradonačelnik donio odluku da pomogne rehabiiitacioni kamp na Ivanovim koritima, nakon što je  to odbio 
ministar rada i  socijalnog staranja". Nadalje, emiter je ukazao i na sljedeće:

- da se nije bavio „tim e iz kojih je  razloga ministar donio takvu, a ne drugačiju odluku, niti bilo 
kojim drugim aspektom ove važne i  osjetljive problematike", a posebno, kako se navodi, 
izricanjem vrijednosnih sudova;

- da, kako se navodi, nijesu dali „nikakav komentar niti vrijednosni sud", niti su odluku „koja  
je  predm et priloga na bilo koji način povezivali sa ličnim svojstvim a i  osobinama bilo kojeg 
aktera";

- da je „osnovna uloga medija - dakle ne samo pravo već i  obaveza - da traže odgovore na 
pitanja od javnog značaja i  interesa". Međutim, kako je istakao, nije imao ambiciju „da se  
tema dublje obradi, niti da se  traže uzroci, proučava normativni okvir, raspodjela nadležnosti i 
si., tako da nije bilo potrebe da nam bilo ko bilo šta pojašnjavđ\ Posebno je istakao da, ,,izbor 
forme i  tematski i  sadržinski obuhvat priloga stvar su uređivačke slobode medija".

- Ne slaže se da je prilogom nanesena šteta ministru, te da nijesu „odluku koja je  predm et 
priloga na bilo koji način povezivali sa ličnim svojstvim a i  osobinama bilo kojeg aktera".

- da podnosilac prigovora nije podnio „zahtjev za reagovanje ili ispravku, koje su  m ediji dužni 
da objave po sili zakona".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 10. juna 2016.g. u 19:00 sata emitovan je u okviru informativne emisije „Minut, dva",
prilog, u trajanju od 39 sekunde, sljedeće sadržine (transkript):
"Nakon što je  ministar rada i  socijalnog staranja Boris Marić odbio da pomogne boravak
djece liječene od karcinoma u rehabilitacionom kampu na Ivanovim koritima, stvar u ruke
preuzeo je  gradonačelnik Cetinja Aleksandar Bogdanović. Cijenjeći da je  rije č o izuzetno 
važnom projektu koji mora biti nastavljen u sa rad n j i  sa partnerima, gradonačelnik je  
obezbijedio finansiranje kampa, saopšteno je  iz Prijestonice. Marić je  na m jestu ministra 
rada i socijalnog staranja od 19-og maja kada je  formirana Vlada izbornog povjerenja. Za tu 
funkciju predložio ga je  Građanski pokret URA, a član je  bio nevladine organizacije Centar za 
građansko obrazovanje, kojom rukovodi Daliborka Uljarević."

- emitovani prilog tretira pitanje koje je od javnog interes, a tiče se odluka ministra i
gradonačelnika Prijestonice. Neposredni povod za emitovanje priloga je Saopštenje 
Prijestonice objavljeno istog dana i dopstupno na
httD://www.cetinie.me/index.php/me/aradska-uprava/aktuelnosti/item/1094-qradonacelnik- 
boadanovic-obezbiedio-finansiranie-kampa-za-diecu-liiecenu-od-karcinoma. U saopštenju se 
navodi da su sredstva za finansiranje sedmodnevnog boravka djece liječene od karcinoma u 
rehabilitacionom kampu na Ivanovim Koritima obezbijeđena „im ajući u vidu informaciju da 
resorno ministarstvo nema mogućnosti da ove godine finansira održavanje kampa";

- prilog je pokriven pokretnim i nepokretnim slikama, i među njima internet stranicom sa 
portala Pink M, http://www.pinkm.me/viiesti/drustvo/maric-odbio-da-Domoqne-kamp-za- 
diecu-liiecenu-od-karcinoma/. Na toj stranici se nalazi tekst, u čijem podnaslovu se kaže: 
„N ovi ministar rada i socijalnog staranja Boris Marić ko ji je  na tu funkciju došao kao 
predstavnik URE, odbio je  da d jeci oboljeloj od karcinoma plati sedmodnevni odmor na 
Ivanovim koritima, navodeći da tih sredstava nema u budžetu". Pored toga, isti tekst sadrži 
navode iz Dnevnih novina koji se odnose na „odgovor ministra na zahtjev Udruženja roditelja 
djece liječene od kancera". Tu je jasno navedeno da je ministar citirao „odredbe Zakona o 
socijalnoj i  d ječjo j zaštiti, (čiano 117, stav 3), kojima je  propisano da ustanovu za odmor i

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.cetinie.me/index.php/me/qradska-uprava/aktuelnosti/item/1094-qradonacelnik-
http://www.pinkm.rne/viiesti/drustvo/maric-odbio-da-pomoqne-kamp-za-
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


rekreaciju, o trošku države, koriste djeca korisnika materijalnog obe zbjeđenja i  djeca 
sm ještena u ustanovu ili na porodičnom sm ještaju". Takođe se navodi i da je ministar 
ukazao da ,,imajući u vidu da su navedenom odredbom zakona propisane kategorije djece 
koje mogu koristiti usluge odmora i  rekreacije, kao i da se  u skladu s  tim opredjeljuju 
sredstva iz budžeta, i  pored razumijevanja zdravstvenog stanja djece nismo u mogućnosti da 
uvažimo molbu da im se omogući boravak na Ivanovim koritima".

- polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, mediji su slobodni 
da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše 
propise. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode 
objavljivanja komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, 
događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i 
informacija, posebno onih koji se odnose na istu temu.

- polazeći od osnovne uloge medija da traže odgovore na pitanja od javnog značaja i interesa, 
nesporan je značaj povoda za objavljivanje priloga a to je obezbjeđivanje uslova za pružanje 
podrške djeci liječenoj od karcinoma.

- emiter je , u skladu sa svojom uređivačkom politikom, odlučio da se i jednom ovako 
ozbiljnom i vrlo osjetljivom temom, bavi bez „dublje obrade", uz naglašavanje samo ko je , ali 
ne i zašto ili na osnovu čega donio određenu odluku. Način obrade predmetne informacije o 
problemu (uređivačka intervencija) može ostavljati utisak da je „intonirana tako da se  
ministar M arićpredstavlja kao bezosjećajan čovjek, za razliku od gradonačelnika Cetinja", ali 
se ne može govoriti da je emiter neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja 
(riješeno pitanje finansiranja boravka djece u kampu), niti neposredno ukazao na neko 
nepodobno djelo ili dao neke negativne konotacije o nekome (ministru).

- podnosilac prigovora je imao pravo da emiteru uputi reagovanje, ispravku, saopštenje i si. o 
svojim stavovima i činjenicama o predmetnom prilogu, u skladu sa zakonom. Prema 
raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio načelo 
objektivnosti (nije bilo uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili 
neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja) ili pravilo druge strane (u istom nije riječ o raspravi, 
polemici i si., niti se bavi utvrđivanjem činjeničnih stanja, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja), 
koji su definisani članom 4 i propisana članom 8 Pravilnika. Takođe, neosnovan je prigovor da je emiter 
prekršio obavezu da ministru, čije se ime spominje, pruži priliku da učestvuju u programu ili da komentariše 
date navode, jer prilog ne sadrži navode o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili negativne konotacije 
na njegov račun.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekšio član 8 i 12 Pravilnika i tačku 7.1 
izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je emiter 
odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je , saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Građanski pokret URA
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

_____________________________________________________________ 3_____________________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardco.org

