
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-882/5 
Podgorica, 19.07.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Gorana Đurovića, iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-882 od 21.06.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Gorana Đurovića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M"
(zaveden pod brojem 02-882 od 21.06.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 21.06.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Gorana 
Đurovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., kao emitera televizijskog 
programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-882 od 21.06.2016.g.).

Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter) je , prema navodima 
podnosioca prigovora, prekršilo član 8 i 11 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima 
medijima („SI. list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik), emitovanjem, u informativnoj emisiji
„Minut, dva", dana 13. juna 2016. godine, priloga povodom saopštenja kolegijuma „TV Pink M", sljedeće
sadržine:

„Povodom  najnovijeg pokušaja vlasnika propalog tabloida V ijesti, da preko kvazi-eksperta za m edije, 
a suštin ski njihovog uposlenika Gorana Đurovića iznose u ja vn o st laži, kolegijum  Televizije Pink M izdaje 
sljedeće saopšten je:

Netačni su  navodi da Televizija Pink M krši zakon, je r  ne proizvodi potreban procenat sopstvenog 
program a. Sopstvena produkcija Televizije Pink M je  daleko viša od zakonom utvrđenog minimuma, što  
naravno zna i  AEM, a znaju i  vlasnici propalog tabloida V ijesti ko ji preko svog prom otera Gorana Đurovića 
pokušavaju da obezbijede ono što  n ijesu u stanju da urade znanjem  i um ijećem na tržištu . Zato su  
sam oproglašenog m edijskog stručnjaka postavili u Savjet Radio-televizije Crne Gore, kako b i tamo po nalogu 
Perovića i  Ivanovića uništio ja vn i servis i  tako ispunio političke zahtjeve m edijskih tajkuna, kojim a je  
bavljenje politikom  prim arna djelatnost. Kako je  proces urušavanja Radio-televizije Crne Gore pod  
komandom dvojca iz propalog tabloida V ijesti već vidan, tim m edijskim  reketašim a se  učinilo da je  pravi 
trenutak da Đurović krene u uništavanje konkurencije - dvije kom ercijalne televizije , obije gledanije od 
njihove reketaške. Prema svim  istraživanjim a, Pink M je  ubjedljivo najgledanija televizija u Crnoj Gori, dakle 
gledanija i od V ijesti, pa samim tim i  kom ercijalno uspješnija. N ajnoviji zadatak Đurovića da iznosi u ja vn ost 
lažne podatke, osm išljen je  kako b i se  sakrila istina o tome da V ijesti i dalje ne plaćaju državi doprinose i 
poreze, te da će se  ubrzo saznati kako je  sm ijen jeni direktor RDC-a, po nalogu vrha SDP-a, Vijestim a 
poklanjao stotine hiljada eura koje su  oni, um jesto da plaćaju državi, ko ristili za kupovinu svog program a i 
borbu za opstanak na tržištu . Kao protivuslugu m edijski tajkuni su  SĐP-u i  njihovim  političkim  partnerim a

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1_________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


ustupiti svo ju  televiziju  za oglasnu tablu i  m edijsku batinu, nam ijenjenu svim a onima ko ji se  drznu da se  
usprotive ovoj grupi m edijsko-političkih reketaša ." U daljem tekstu: Prilog.

Podnosilac prigovora smatra da je emiter izvršio povrede Pravilnika kršenjem:

- načela objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija da u 
informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih 
intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija postoji 
interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti"), jer se podnosilac 
prigovora naziva "kvazi-ekspertom ", "prom oterom " i  "samoprogiašenim  stručnjakom ", što su, po 
njegovom mišljenju, grube kvalifikacije suprotne profesionalnim  i etičkim  standardim a i  očigledna 
"uređivačka in tervencija" kojim a se  favorizuje jedna strana i  neistinito predstavlja predm et 
inform ativnog sadržaja";

- načela nepristrasnosti, koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija da 
činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim 
sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili montiranje 
djelova sadržaja i si.), odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni 
smisao saopštenog";

- načela tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija da 
izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za koje 
emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija 
tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost 
ili nepotvrđenost"), jer „novinar/ka i urednik koji/a su  priprem ili i  odobrili" predmetni prilog „m orali 
su znati da Goran Đurović n ije "uposlenik" TV V ijesti". Takođe, podnosilac prigovora smatra da 
„ukoliko nisu znali ovu inform aciju, m orali su  zatražiti provjeru u direktnoj kom unikaciji" sa njim ili sa 
TV "Vijesti". On navodi da „objavljena inform acija n ije tačna pa je  nesporno da je  ovaj profesionalni 
standard prekršen". Ukazuje i da je „izn ijeta  ... neistina da je  Gorana Đurovića neko drugi, osim  
nevladinih organizacija, "postavio"u Savjet RTCG", navodeći da je njegovo imenovanje „podržalo ... 
preko 100 NVO iz Crne Gore iz oblasti zaštite ljudskih prava", kao i da je u prilogu „izn ijeta  i  tvrdnja" 
da je podnosilac prigovora "po nalogu Perovića i  Ivanoviča imenovan u Savjet RTCG" da bi "uništio 
ja vn i servis i  tako ispunio političke zahtjeve m edijskih tajkuna". Istakao je da emiter „n ije  dao 
nijedan argum ent" da podnosilac prigovora radi na „uništavanju javnog servisđ ' te da i ova tvrdnja 
„predstavlja kršen je načela tačnosti i  zaključak je  da se  radi o senzacionaiističkom  izvještavan ju";

- pravila druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao "obaveza elektronskih medija da 
kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim stranama koje 
su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način. Ovo načelo 
ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u 
vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih relevantnih podataka 
koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, instituciji ili 
ličnosti"), jer nije ni pokušao da „ dobije objašnjenje od druge strane već je  prilog bio jednostran i 
napad na ličn ost";

- člana 11 jer nije „pružena m ogućnost suprostavljenog stava u isto j inform ativnoj em isiji koja se  
em itovaia narednog dana".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 06/13) i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimak emitovanog spornog 
programskog sadržaja i sačinio nalaz dana 30.06.2016. godine.

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u ciiju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2_____________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.om


dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-882/3 od 30.06.2016.god.).

Dana 07.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-882/4 od
07.07.2016.god.) u kojem se navodi da je okviru informativne emisije „Minut, dva", 13. juna 2016. godine 
emitovano saopštenje kolegijuma ,,TV Pink M". Tom prilikom emiter je ukazao i na sljedeće:

- da „saopštenje predstavlja reagovanje, odnosno kom entar, na tvrdnje i  kom entare koje je "  
podnosilac prigovora „proslijed io  Skupštini Crne Gore" i u „kojim a je  iznio niz eklatantnih 
neistina" povodom ispunjavanja obaveza emitera ,,u  pogledu procenta sopstvene 
produkciji'-,

- da je podnosilac prigovora „javno osporio zvanični dokum ent Agencije za elektronske 
m edije" i iznio „očigledno neutemeljene optužbe" na rad emitera;

- javno saopštenje je dato u cilju obavještavanja javnosti o stavovima emitera o iznesenim 
tvrdnjama;

- povodom tvrdnji podnosioca prigovora da je u prilogu prekršeno načelo objektivnosti i 
načelo nepristrasnosti, akcentuje da predmetni prilog ne predstavlja „novinarsku fiorm d', već 
„saopšten je" i da se u samom prigovoru traži primjena „etičkih  načela sam oregulacije na 
tekst ko ji n ije novinarski rad, već saopštenje jednog upravljačkog tijela  jednog m edija ko ji 
iznosi reaagovanje na nešto što  je  već objavljeno u ja vn o sti')

- „kvalifikacije" izrečene u predmetnom prilogu na račun podnosioca prigovora su „m išljen je 
podnosioca saopštenja" i „one su  rezultat njihovoga m išljenja i  kom entara zasnovanog na 
neistinam a" koje je , kako se navodi, podnosilac prigovora iznio. Emiter je istakao i da, 
ukoliko podnosilac prigovora smata da „su  u pitanju uvrede i  klevete ...... p o sto ji način za
zadovoljenje, a to sigurno n ije Agencija za elektronske m edije')

- povodom tvrdnje da je u prilogu povrijeđeno načelo tačnosti, emiter ukazuje „Saopšten je 
kolegijum a n ije rad našeg novinara, već reagovanje stručnog i  upravljačkog tijela  na .... 
javno izrečene neistin ite tvrdnje i  ozbiljne optužbe... u pitanju je  saopštenje koje m edij 
može samo objaviti ili neobjaviti, a li mu ne sm ije m ijenjati sm isao i  mora tačno navesti daje 
rije č  o saopštenju. Za sadržaj i istin itost saopštenja odgovara onaj ko ga je  podnio, a ne 
m edij. M edij je  dužan da ga vjerno prenese, bez uređivačkih intervencija ko je m ijenjaju  
sm isao, ma o kome da je  riječ". On takođe naglašava da je „sadrža j saopštenja kreirao 
koiegijum , a ne novinar ili urednik i  to saopštenje je  c ije li prilog". Emiter podsjeća da se 
metafora kao stilska figura „često  ko risti i  u javnom  govord'. U konkretnom slučaju, 
nazivajući podnosioca prigovora kao „uposlenika TZ V ijesti", emiter se koristio „stilskom  
figurom ", navodeći da ,,u  konkretnom  slučaju , upotrebljeni term in ne znači da je  gospodin 
Đurović u stalnom  ili privrem enom  radnom odnosu u TV „V ijesti", već da radi i  ponaša se  
kao da je  kod njih zaposlen". Emiter ukazuje i da povodom navenog pitanja „im a vrlo 
korisnih prim jera iz  prakse Evropskog suda za ljudska prava u vezi sa  članom 10 Evropske 
konvencije o ljudskim  pravim a, čija je  prim jena inače obavezna u nacionalnim  okvirim a 
zem alja potpisn ica";

- povodom navoda iz prigovora da „izn ijeta je  neistina da je  Gorana Đurovića neko drugi, 
osim  nevladinih organizacija, "postavio" u Sa vjet R TC G ", i da je isti imenovan u Savjet 
RTCG da bi "uništio ja vn i servis", emiter je naveo da „ukoliko tvrdnje u saopštenju  
kolegijum a Pink M gospodin Đurović sm atra neistinitim , uvredljivim , klevetničkim  i  s i. može 
tražiti zadovoljenje posredstvom  suda". Emiter je, još jednom, ponovio da „kada navodi 
saopštenja i  izjave drugih, m edij ne odgovara za istin ito st njihovih tv rd n ji';

■ povodom tvrdnje podnosioca prigovora da je u prilogu povrijeđeno pravilo druge strane,
emiter postavlja pitanje „da li je  uopšte zam islivo da neko u svom  saopštenju, uz svo je  
ocjene i  stavove na nečije već izrečene stavove, objavlju je nove stavove strane na čije  
prvobitne izjave reaguje?')

- da povodom navoda da podnosiocu prigovora „n ije  u skladu sa članom 11 Pravilnika 
pružena m ogućnost suprotstavljenog stava u isto j inform ativnoj em isiji koja se  em itovala 
narednog dana", emiter konstatuje da „p o sto ji samo obaveza m edija da om ogući nekom e, 
na njegov izričit zahtjev, da izloži svoja reagovanja, odnosno ispravke na prilog u kojem  je

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard(alardea.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardcQ.ora
http://www.ardca.ora


bilo rije č i o njem u')

Na kraju izjašnjenja se navodi da podnosilac prigovora nije uputio zahtjev emiteru „u  okviru prava 
na reagovanja i/i ispravke koje su  m ediji dužni da objave po s ili zakona".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja emitera, može se konstatovati sljedeće:

- dana 13. 06. 2016. godine, u više navrata, emitovan je u okviru informativne emisije „Minut, 
dva", Prilog čija je sadržina (transkript) naprijed navedena.

- prilog je „pokriven" pokretnim slikama, fotografijama, ranije objavljivanih tekstova u 
dnevnim novinama (Vijestij „Član Savjeta RTCG pisao Skupštini Crne Gore: Pink i Prva krše 
zakon, AEM ćuti"; Dan: „Član Savjeta RTCG Goran Đurović optužio AEM da krši Zakon o 
elektronskim medijima: Agencija podržava nelojalnu konkurenciju"; . .. .)  i slikama internet 
stranica (Vijesti Online i Cafe del Montengro).

- povod za emitovanje priloga je reagovanje kolegijuma emitera, dato u formi saopštenja, „na 
tvrdnje i  kom entare koje jd ' podnosilac prigovora „proslijed io  Skupštin i Crne Gord' i, kako je 
navedeno, u „kojim a je  iznio niz eklatantnih neistina" povodom ispunjavanja obaveza 
emitera ,,u  pogledu procenta sopstvene p ro d u kciji'.

- kolegijum emitera ima legitimno pravo da iznese svoje nezadovoljstvo i argumente protiv 
ranije objavljenih tvrdnji podnosioca prigovora. Ne može se dovesti u pitanje ni njegovo 
pravo da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja komentara, u skladu sa svojom 
uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da 
komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na istu 
temu.

- navodjenje „kvalifikacija" za podnosioca prigovora kao što su ,,kvazi-ekspert", "prom oter", 
"sam oproglašeni stru čn ja k"ili „uposlenik TV V ijesti", iako mogu zvučati kao „grube", smatrati 
se pretjerivanjem ili provokacijom, predstavljaju vrijednosni sud emitera na čije iznošenje 
ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja. Isto se može reći i za stav / mišljenje da je 
podnosioca prigovora neko drugi, osim nevladinih organizacija, "postavio"u Savjet RTCG, te 
da je on "po nalogu Perovića i  Ivanovića imenovan u Savjet RTCG", kako bi "uništio ja vn i 
servis i  tako ispunio političke zahtjeve m edijskih tajkuna". Opet se radi o mišljenju koje 
emiter iznosi na osnovu svog tumačenja postupaka podnosioca prigovora. Pravo emiter da 
slobodno izrazi ovakav (moguće grub, provokativan ili uvredljiv) stav prati pravo podnosioca 
prigovora da na njega reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora;

- ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu 
utemeljeni, na raspolaganju joj stoje razne mogućnosti da iznese svoje viđenje (saopštenje, 
reagovanje) ili zaštiti svoje interese putem podnošenja ispravke ili odgovora, koje je emiter 
dužan da objavi, u skladu sa Zakonom o medijima. Prema raspoloživim informacijama, to 
pravo podnosilac prigovora nije iskoristio;

- objavljivanje reagovanja (komentara) kolegijuma emitera na ranije iznesene stavove 
podnosioca prigovora, bez objavljivanja „suprotstavijenog stava u isto j inform ativnoj em isiji 
koja se  em itovala narednog dand', ne predstavlja kršenje člana 11 Pravilnika. Naime, 
„događaj" koji je povod za emitovanje predmetnog priloga su ranije izneseni stavovi 
podnosioca prigovora (jedan set stavova) i reagovanje emitera na te stavove (suprostavljeni 
set stavova).

Imajući u vidu navedeno, može se zaključiti da nije opravdan podneseni prigovor, jer 
emitovanjem spornog priloga, emiter nije prekršio član 11 Pravilnika (nije uskratio pravo na objavljivanje 
suprostavljenog ili drugačijeg stava), kao ni načela objektivnosti, nepristrasnoti i tačnosti ili pravilo druge 
strane propisana članom 8 Pravilnika, jer je u prilogu jasno naveo da se radi o saopštenju kolegijuma 
emitera povodom već iznesenih stavova podnosioca prigovora.

Na osnovu navedenog, se može utvrditi da emiter nije prekršio čl. 8 i 11 Pravilnika i tačku 7.1 
izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je emiter 
odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 w w w .ard cQ .o rg

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcg.org


Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je , saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 

dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Goran Đuroviću, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5_____________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardcQ.ora

