
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1404/4 
Podgorica, 10.10.2016. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", 
br. 46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03, 
73/10 i 32/11), postupajući po prigovoru gospođe Marijane Bojanić iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1404 od 09.09.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Prihvata se prigovor gospođe Marijane Bojanić, iz Podgorice (zaveden pod brojem 02-1404 
od 09.09.2016.g.) i privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o. iz Podgorice, emiteru 
televizijskog programa „TV Pink M", izriče se upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera 
zbog kršenja odredbi člana 7 i 8 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim 
medijima ("SI. list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. izdatog Odobrenja za emitovanje 
broj O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja, dana 07. septembra, u 22:00 i 
23:00 časa i 8. septembra 2016.g. u 09:00, 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00 i 16:00 
časova, priloga u informativnoj emisiji „Minut, dva".

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog nepoštovanja:

a. člana 7 stav 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, u dijelu 
koji se odnosi na obavezu emitera koji proizvode informativni program da to rade 
profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose cjelovitom i nepristrasnom 
informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu,

b. člana 8 stav 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, u dijelu 
koji se odnosi na obavezu poštovanja načela tačnosti i nepristrasnosti.

3. Privrednom društvu "Pink M Company" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih 
sadržaja u okviru programa "TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Privredno društvo "Pink M Company" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja objavi u 
programu "TV Pink M", u okviru informativnih emisija „Minut, dva" u 09:00, 10:00, 11:00, 
12:00, 13:00, 14:00, 15:00, 16:00, 22:00 i 23:00 časa.

5. Agencija za elektronske medije upozorava da će svako ponovno kršenje odredbi iz tač. 1 ovog 
rješenja, rezultirati strožijim mjerama u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

6. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

7. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

8. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


O b r a z l o ž e  nj e

Dana 09.09.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospođe Marijane 
Bojanić, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1404 od
09.09.2016.g.). ' " ’

Prigovor je podnesen u vezi sa programskim sadržajem, emitovanim, kako je navela podnositeljka 
prigovora, 07. septembra 2016. godine u 17:00 i 18:00 časova u informativnoj emisiji „Minut, dva" povodom 
„kamenovanja prostorija Pink M TV gdje se, bez ikakvog osnova, u ovaj nemili i  neprijatni kontekst stavlja i 
ona". Predmet prigovora je potencijalno kršenje čl. 7 stav 1 alineja a) i 8 st. 1 i 2 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima (u daljem tekst: Pravilnik).

Sektor za monitoring je izvršio uvid u snimke programskih sadržaja na dan 07. septembra 2016. 
godine u 17:00 i 18:00 časova i konstatovao da emiter u informativnoj emisiji „Minut, dva" nije emitovao 
prilog koji je predmet prigovora.

Imajući u vidu navedeno Agencija je na osnovu člana 57 stav 1 Zakona o opštem upravnom 
postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 32/11) uputila poziv gospođi Marijani Bojanić za 
ispravku podneska (Prigovora), sa sugestijom da provjeri i potvrdi datum emitovanja programskog sadržaja 
na koji se odnosi predmetni prigovor.

U dostavljenom odgovoru gospođe Bojanić se navodi da su „oba dana ... em itovaniprilozi s  tim što  
je  8.9.2016. u pitanju jo š  brutalniji napad na nju i  jo š  širi kontekst ko ji nema nikakve veze sa slučajevima 
prijetnje n jo j upućenim. Uz to, drugog dana objave 8.9. objavljivana je  i njena fotografija". Nadalje, 
podnositeljka prigovora je ponovo naglasila da „ne postoji nikakva logička veza koja može biti na bilo koji 
način uspostavljena između prijetn ji upućenih n jo j i  kamenovanja zgrade Pinka" (dopuna/ispravka podneska
-  prigovora je zavedena kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1404/2 od 13.09.2016.g.).

Podnositeljka prigovora je posebno istakla dio priloga u kojem se navodi: „Vjerujem o da je  tome 
doprinijelo i  to što tužilaštvo i  policija do danas nisu ništa uradili po pitanju rasvjetljivanja oktobarskog 
napada, što je  i  ohrabrilo huligane da to mogu da rade ponovo. Zato tražimo od vrhovnog državnog tužioca 
da, koliko sjutra, kaže zbog čega tužilaštvo ima različite aršine prema medijima u Crnoj Gori. Ako su bili vični 
da uhapse i  osude osobu koja je  prijetila na Tviteru direktorici Vijesti, pitamo se  kako je  moguće da do danas 
nema ni informacija da ii se  vodi istraga i  protiv koga, kada je  rije č o napadima na našu medijsku kuću... 7

Emiter je , prema navodima podnositeljke prigovora, prekršio Pravilnik time što je :

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer:

- se ona „na neprimjeren način i  bez bilo kakvog povoda pominje kao i  m edij ko ji vodi. Uz sve  
to ni iznesene činjenice nisu tačne je r  osobu koja jo j je  prijetila preko Twitter mreže policija 
nikada nije identifikovala a samim tim ni uhapsila..."

- je „uhapšena osoba koja je  prijetila preko druge društvene mreže, i  koja je  to činila pod  
svojim  punim imenom i prezimenom, adresom i bez ikakvog skrivanja identiteta, sa profila 
prepunog ličnih fotografijđ'. Ona smatra da „iz  svega ovoga je  potpuno jasno da slučajevi 
prijetn ji n jo j - neriješeni ali n i riješeni - ne mogu nikako da se  dovedu u kontekst sa 
kamenovanjem Pinka M ."

- je „veoma opasno u ovakav kontekst fizičkog napada na jedan m edij stavljati i  drugi m edij i 
direktora tog medija je r  se  na ta j način može poslati poruka gledocima da je  maltene TV 
Vijesti kriva zbog napada na zgradu TV Pink ili zbog toga što državni organi jo š  od oktobra 
prošle godine n/jesu otrkiii ko je  tada kamenovao istu tv  kuću!?"

- „neum jesno je  pominjati istrage napada na m edije i  stavljati Vijesti u kontekst pozitivnog 
primjera rada državnih organa u rasvjetljavanju napada na naše kolege i  imovinu kada sv i 
znamo, pa i  TV Pink, da je  od 2007. do danas nerasvijetljeno 23 fizička napada na novinare, 
urednike i  imovinu Vijesti".

__________________________________________________ 2___________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.orQ
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org


- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer je , kako se navodi, „jasno da je  cilj uredništva Pink M bio sasvim suprotan -  da 
krivotvoreći činjenice izvedu tendenciozne zaključke kojima će biti diskreditovane 'Vijesti' i  ona 
kao direktor televizije".

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih medija 
da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za 
koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija 
tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost 
ili nepotvrđenost).

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
pokrenula je postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 13.09.2016. godine (akt broj 05-1404/1 od
13.09.2016.god.). '

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1404/3 od 14.09.2016.god.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom navedenog prigovora.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, kao i uvida u snimke emitovanih sadržaja, 
može se konstatovati sljedeće:

- Dana 7. septembra 2016.g. u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminima u 22:00 i 23:00 sata 
emitovan je prilog sljedeće sadržine (u daljem tekstu: Prilog 1.):

„Agresija koja je  bila posljedica političkih instrukcija koje su stizale od lidera Fronta u oktobru, a 
koja je  rezultirala kamenovanjem zgrade Pinka i  povređivanjem naših novinara, ponavlja se  sa 
početkom kampanje iste opozicione grupacije. Njihovi agresivni politički spotovi, prijeteća retorika 
lidera pred svojim  članstvom, rezultirali su da je  za sada nepoznata osoba, slična onima koje smo 
gledali u oktobru na ulicama i pod šatorima, kamenovala zgradu naše televizije večeras oko 21 sat. 
Kao što se  na snimku vidi, osoba je  unaprijed instruisana sa jasnim  zadatkom i spremna da 
demonstrira nezadovoljstvo naručioca ovog kukavičkog čina. To što  tužilaštvo i  policija n/jesu ništa 
uradili po pitanju rasvjetljavanja oktobarskog napada ohrabrilo je  huligane da to urade ponovo. 
Tražimo od VDT-a da, koliko sjutra, kaže zbog čega tužilaštvo ima različite aršine prema svim  
medijima u Crnoj Gori. Ako su  uhapsili osobu koja je  prijetila na Tviteru direktorici Vijesti, pitamo se  
kako je  moguće da do danas nema ni informacija da ii se  vodi istraga i  protiv koga, kada je  rije č o 
napadima na našu medijsku kuću. Podsjećamo da su sv i ko ji su gađali televiziju Pink tokom 
oktobarskih protesta bili su snim ljeni sigurnosnim kamerama, neki čak i  identifikovani, ali do danas 
nema rezultata."

- Dana 8. septembra 2016.g. u informativnoj emisiji „Minut, dva" u terminima u u 09:00, 10:00, 
11:00, 12:00, 13:00, 14:00, 15:00 i 16:00 sata emitovan je prilog sljedeće sadržine (u daljem 
tekstu: Prilog 2.):

„Za sada nepoznata osoba, sinoć oko 21 sa t kamenovala je  zgradu televizije Pink M. Ovo je  treći 
napad na našu medijsku kuću nakon oktobarskih protesta Demokratskog fronta, tokom kojih je  dva 
puta kamenovana. Očigledno da se  nasilje i  agresija, koje su  politički inspirisali i  inicirali lideri DF-a, a 
koja su  rezultirala fizičkim napadima na njihove neistomišljenike, ponavlja i  početkom predizborne 
kampanje ove političke grupacije. Njihovi agresivni politički spotovi, ostrašćena kampanja i  vulgarna, 
prijeteća retorika lidera ove grupacije, podstakii su, za sada nepoznatu osobu sličnoj onima koji su  
prošlog oktobra gađali našu televiziju, da sinoć kamenuje zgradu televizije Pink M-a. Kao što se  na 
snimku vidi, osoba koja je  očigledno unaprijed instruisana došla je  do naše m edijske kuće sa jasnim  
zadatkom i spremna da demonstrira nezadovoljstvo naručioca ovog kukavičkog čina. Vjerujemo da 
je  ovome doprinijelo i  to što tušilaštvo do danas nije uradilo ništa kada je  rije č o rasvjetljivanju 

______  3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcQ.oro
http://www.ardcg.org


oktobarskih napada, što je  očigledno i  ohrabrilo huligane da to mogu da rade ponovo. Tim povodom  
tražimo od vrhovnog državnog tužioca da, koliko danas, kaže zbog čega tužilaštvo ima različite 
aršine prema medijima u Crnoj Gori. Ako su bili vični da uhapse i  osude osobu koja je  prijetila na 
Tviteru direktorici Vijesti, pitamo se kako je  moguće da do danas nema ni informacija da //' se  vodi 
istraga i  protiv koga, kada je  rije č o napadima na našu medijsku kuću. Podsjećamo da su sv i koji su  
gađali televiziju Pink M tokom oktobarskih protesta i fizički napadali policiju ispred naše zgrade bili 
snim ljeni sigurnosnim kamerama, neki čak i  identifikovani, ali za sada nema rezultata. "

- Emitovani prilozi su pripremljeni u formi žanrovskog hibrida, u čijoj osnovi je vijest da je nepoznata 
osoba kamenovala zgradu emitera, koja se u daljem toku razvija i sadržinski zaokružuje dodatnim 
informacijama, tumačenjima, interpretativnim elementima i komentarima.

- Prilog 1 je pokriven snimcima kamenovanja zgrade emitera sa sigurnosnih kamera, kao i snimcima 
fizičkih oštećenja na zgradi.

- Prilog 2 pored snimka kamenovanja zgrade emitera i fizičkih oštećenja na zgradi emitera, sadrži i 
snimke sa protesta Demokratskog fronta (DF) tokom prošle godine, kadrove sa incidenata u 
Skupštini Crne Gore, snimke sa promotivnih skupova DF, kadrove sa ličnostima i institucijama koje 
se pominju (VDT). Ovaj prilog sadrži i sliku teksta sa portala Vijesti Online pod nazivom „Draganić 
uhapšen zbog prijetnji direktorici TV Vijesti", sa fotografijom podnositeljke prigovora.

- Iako se prilozi sastoje od djelova koji se jasno mogu povezati sa osnovnom temom priloga 
(kamenovanja zgrade emitera), oni sadrži i komentare, vezane za podnositeljku prigovora i medij čiji 
je ona direktor, za koje se ne može utvrditi postojanje bilo kakvog činjeničnog utemeljenja.

Objavljivanjem navoda koji glase: Ako su uhapsili osobu koja je  prijetila na Tviteru direktorici
Vijesti, . . ."  (P rilo g  1 ) i  „ ... Ako su bili vični da uhapse i  osude osobu koja je  prijetila na Tviteru 
direktorici Vijesti, (P rilo g  2 ) , emiter je dao komentar kojim se stiče utisak da se radi o utvrđenim 
činjenicama da je slučaj prijetnji direktorici drugog medija procesuiran i okončan.

Objavljivanjem ovakvog navoda emiter je propustio da provjeri da li je i na koji način završen 
postupak povodom „hapšenja" „osobe koja je  prijetila na Tviteru direktorici V ijesti".

- Emitovanim prilogom prekršeno je načelo tačnosti, jer je emiter emitovao vijest za koju je mogao 
znati da je neistinita, a to je da je došlo do „hapšenja i  osude osobe koja je  prijetila na Tviteru 
direktorici Vijesti". Opravdani su navodi podnositeljke prigovora da je emiter objavio nepotpunu i 
necjelovitu informaciju jer, kako ona tvrdi, „osobu, koja jo j je  prijetila preko Twitter mreže, policija 
nikada nije identifikovaia a samim tim ni uhapsila...". Uvidom u tekst koji je emiter iskoristio kao 
jednu od pokrivalica u Prilogu 2, može se zaključiti da je uhapšena osoba osumnjičena za drugi 
prekršaj tj. ugrožavanja bezbjednosti podnositeljke prigovora, objavljivanjem prijetnji putem Fejsbuk 
profila a ne Tvitera.

- Uvažavajući pravo emitera da, u granicma njegove slobode izražavanja, traži, pribavlja i objavljuje 
informacije od intereresa za javnost, ne može se opravdati emitovanje vijesti i komentara kojima se 
utiče na način predstavljanja teme priloga. Emitovanim prilogom je prekršeno načelo nepristrasnosti, 
jer činjenično izvještavanje nije jasno odvojeno od mišljenja ili komentara emitera. Lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara su diskriminatorno uticali na način predstavljanja teme sadžaja.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 7 i 8 st. 1. 
(u dijelu koji se odnosi na načela tačnosti i nepristrasnosti) Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru 
izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru 
programa "TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima 
Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrečena mjera 
srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4_____________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardcQ.ora
http://www.ardca.ora


Emiter je posebno upozoren da će svako eventualno buduće kršenje odredbi iz tač. 1 ovog Rješenja, 
rezultirati strožijim mjerama, u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva" u 09:00, 10:00, 11:00, 
12:00, 13:00, 14:00, 15:00, 16:00, 22:00 i 23:00 časa.

Ovo iješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Gospođa Marijana Bojanić, podnositeljka prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

__________________________________________________________ 5__________________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcq.orQ
http://www.ardca.org

