
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  927/4 
Podgorica, 25.07.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Miodraga Lekića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-927 od 24.06.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Miodraga Lekića, iz Podgorice, na rad 
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M" 
(zaveden pod brojem 02-927 od 24.06.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo tješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 24.06.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Miodraga 
Lekića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter) kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-927 od
24.06.2016.g.). ” ’ ’

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 18. juna 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M" i to u informativnim emisijama „Infomonte" u 18:00 časova i „Minut, dva" u 19:00 i 20:00 časova, u 
kojem se, kako navodi podnosilac prigovora „optužuje lider političke partije DEMOS Miodrag Lekić tako što  
se, indirektno, dovodi u vezu sa navodno nelegalnom gradnjom na ulcinjskoj plažP'. Podnosilac prigovora to 
argumentuje ukazujući na najavu priloga u kojoj, kako kaže, emiter citira direktora Ulcinjske rivijere Mikana 
Zeca naglašavajući da „iza nelegalne gradnje privremenog objeta na ulcinjskoj plaži, kod hotela Belvi i  Olimp, 
uz obalu mora, sto ji uža porodica lidera Demosa Miodraga Lekića" i  da "nije jasno kako su  porodice Mirović i 
Lekić dobili dozvolu za objekat".

Nadalje, u prigovoru se navodi da emiter „n ije ponudio nikakave dokaze za optužbe, niti je  precizirao 
ko čini užu porodicu Miodraga Lekića", kao i da emiter nije pokušao da provjeri navedene optužbe „ili da čuje 
optuženu stranu". Podnosilac prigovora ukazuje da „niko po prezimenu Lekić nije ni tražio nikakvu dozvolu 
za gradnju pomenutog objekta niti je  učesnik bilo kakve gradnje u Ulcinju".

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik), koji 
propisuje obavezu elektronskih medija da poštoju pravilo druge strane, kod izvještavanja o pitanjima ili 
pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste i načelo tačnosti, kojima se isti „obavezuju da svoje  
izvještavanje zasnivaju na činjenicama, odnosno da zabrane emitovanje vijesti i  izvještaja za koje znaju ili 
mogu znati da su  neistiniti". U prigovoru se navodi da emiter nije pružio priliku „optuženoj strani da se  izjasni
o optužbi", a da optužbe "jednog izvora" „n ije ni pokušao da provjeri". Zaključak podnosioca prigovora je  da 
„ je  em iter svjesno odlučio da objavi prilog u kome se  optužuje Miodrag Lekić, iako su  optužbe utemeljene 
samo na neprovjerenim informacijama jednog izvora".

_____________________________________ 1________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.ora


Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 06/13) i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 30.06.2016. godine.

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija za 
elektronske medije je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, 
u roku od osam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02­
927/2 od 30.06.2016.god.).

Dana 07.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-927/3 od
07.07.2016.god.) u kojem se navodi da je okviru informativnih emisije „Minut, dva" i „Infomonte” , 18. juna 
ove godine emitovan prilog koji se bavi „temom nelegalne gradnje na ulclnjskoj Velikoj piažT, koja, po 
njegovom mišljenju, „ima prvorazrednu aktuelnost i  nesumnjiv javn i značaj". Tom prilikom ukazao je i na 
sljedeće:

- „kao izvor informacija poslužila je  izjava direktora HTP Ulcmjska rivijera, gospodina 
Radomira Mikana Zeca'', koji je u toj izjavi „pored ostalih, imenovao i  porodicu Lekić')

- ambicija emitera nije bila da utvrđuje „sve  aspekte stanja na terenu, uzroke pojava i 
ispravnost postupanja velikog broja nadležnih organizacija i  pojedinaca, na opštinskom i 
republičkom nivou, kao ni bilo čiju konkretnu odgovornost", kao i da „obrade ovako složenih 
tema su mnogo širi i  kompleksniji poduhvati ko ji daleko prevazilaze i  ambicije i  mogućnosti 
priloga u informativnoj emisiji, posebno onoj rezervisanoj za kraće forme". On smatra i da 
„takav pristup, u kome se  daje jedan zaokružen pogled na neki problem, a ne sv i mogući, 
nije ništa neobično u praksi medija" i dodaje da je „nemoguće ... očekivati, a jo š  manje 
ultimativno zahtijevati pod prijetnjom optužbi i  negativnih kvalifikacija, da m edij u jednom  
prilogu kaže sve o nekoj problematici i  sagleda sve djeiove sa svih aspekata";

- „prigovori gospodina Lekića se odnose na prim jenu etičkih (samoreguiadonih) načela", 
navodeći da je  „ riječ ... o pravilima koje m ediji dobrovoljno i  samostalno usvajaju u cilju 
postizanja i  podizanja ugleda u javnosti i  konkurentnosti na tržištu, kao i  zbog izbjegavanja 
osuđujućih presuda za klevetu, je r  sudovi te okolnosti mogu uzimati u obzir";

- u prilogu se kao druga strana pojavljuje "veliki bro j fizičkih i  pravnih lica od kojih su mnogi 
teže optuženi od porodice Lekić", te da je „fizički bilo nemoguće uzeti izjave od svih')

- da nije prekršio načelo tačnosti, jer kako navodi, tačnost na koju je emiter obavezan je da 
tačno prenese izjavu i saopšti druge dostupne činjenice. Po mišljenju emitera, on je  tu 
obavezu poštovao. Posebno naglašava, da su podaci koje su saopštili „tačni: objekat u 
izgradnji na obali postoji, a izjavu svjedoka smo prenijeli istinito i cjelovito", te da se 
nijesmo, niti, kako navodi, su mogli se baviti „istin itošću  iskaza gospodina Zeca";

- da „jedina primjena načela druge strane čije poštovanje predstavlja neporecivu obavezu 
medija je ste  obavezno objavljivanje reagovanja, ili ispravke, čija je  mogućnost 
zagarantovana Zakonom o medijima", ali kao navodi, podnosilac prigovora nije zahtijevao 
„takvu mogućnost” .

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja emitera, može se konstatovati sljedeće:

- dana 18. juna 2016.g. u 18:00 sati emitovan je u okviru informativne emisije „Infomonte" i u 
19:00 sati u okviru informativne emisije „Minut, dva", prilog u trajanju od 140 sekundi, 
sljedeće sadržine (transkript):

„ Najava: Iza  nelegalne gradnje privremenog objekta na uicinjskoj piaži, kod hotela "Beivi" i 
"Olimp" tik uz obalu mora, sto ji uža porodica lidera DEMOS-a Miodraga Lekića, tvrdi direktor 
HTP Uicinjska rivijera Radomir-Mikan Zec. Sumnjam da ta j zločin debelo pomaže i  neko iz 
državnih institucija, pa sam odlučio da podnesem krivičnu prijavu, kazao je  Zec u izjavi za 
našu televiziju.

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard(a)ardca.ora
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardcQ.org

http://www.ardcg.org


Off: Dok državne inspekcije pred početak sezone zatvaraju i  uklanjaju privrem ene objekte 
na sam oj ulcinjskoj Velikoj plaži, prema riječima direktora HTP Uicinjska rivijera Mikana 
Zeca, nelegalno se  gradi privrem eni objekat zbog čega je  nadležnim institucijama podnio 
krivičnu prijavu. Nelegalni objekat neposredno uz more, u blizini dva hotela "Beivi" i  Olimp", 
gradi uža porodica funkcionera DEMOS-a Miodraga Lekića.

Ton -  Radomir Mikan Zec: Iza  ovoga sto ji definitivno Regionalna komisija za restituciju, 
odnosno pretendenti, familija Lekič -  Mirovič i  Zoran Radojičič kao predsjednik Komisije za 
restituciju i  naravno neko debelo, neko puno pomaže iz državnih institucija.

Off: Zec je  iznenađen činjenicom da su  porodice Lekič -  M irovič dobile neophodna 
dokumenta za gradnju, iako za to ne posto ji osnov. Stoga traži da Ministartsvo turizma i 
Javno morsko dobro odgovore kako su  izdali dozvolu, imajući u vidu da se  ništa ne može 
graditi, pa čak ni privremeno, ukoliko niste zakupac plaže. Zec takođe zahtijeva da 
preduzeće Vodovod i kanalizacija odgovore kako je  regulisano pitanje otpadnih voda i 
fekalija, a Katastar i  Sud kako je  neko upisao imovinu na 20 metara od mora.

Ton -  Radomir Mikan Zec: Ovdje mogu da se grade hoteli sa p et i  više zvjezdica, znate, 
ali da se  riješe sv i papiri, sve moguće dozvole, da se  naprave projekti da se  reaiizuju projekti
i  da se  rade hoteli, ali da se  rade barake i  to barake u srcu ulcinjske rivijere, znači ovaj... ja  
da vam pravo kažem, to mogu da nazovem, blaga je  rije č ako kažemo da je  to zločin, a 
posebno u jeku  i  u centru turističke sezone, kada ovdje ovih dana boravi hiljadu gostiju.

Off: Kako b i se  obezbijedio plac za ovaj objekat, posječena su i  stabla stogodišnje borove 
šume. Iz  HTP Uicinjska rivijera ovim povodom su  podnosili prijave i  Vrhovnom državnom 
tužilaštvu, kao i  specijalnom tužiocu, ali odgovor jo š  nisu dobili. "

- prilog se bavi društvenom temom koja je od nedvosmislenog javnog interesa;

- davalac izjave i ličnosti (osim uže porodice podnosioca prigovora i porodice Mirović) i 
institucije koje se direktno ili indirektno pominju vrše javna ovlašćenja, ili su učesnici u 
javnom životu;

- kao izvor podataka, u samom prilogu, korišćena je izjava direktora HTP Uicinjska Rivijera 
Radomira Mikana Zeca. Prilog je sastavljen isključivo od citata, odnosno audio-vizuelnih 
snimaka izjave direktora HTP "Uicinjska Rivijera", bez komentara ili tvrdnji samog medija;

- polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, mediji su slobodni 
da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše 
propise. Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode 
objavljivanja komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, 
događaje i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i 
informacija, posebno onih koji se odnose na istu temu;

- ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu 
utemeljeni, na raspolaganju joj stoje razne mogućnosti da iznese svoje viđenje (saopštenje, 
reagovanje) ili zaštiti svoje interese putem podnošenja ispravke ili odgovora, koju je emiter 
dužan da objavi, u skladu sa zakonom. Prema raspoloživim informacijama, to pravo 
podnosilac prigovora nije iskoristio.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio načelo 
tačnosti (kao izvor podataka korišćena je izjava direktora HTP "Uicinjska Rivijera", bez komentara ili tvrdnji 
samog medija, i za tačnost iste je odgovoran sami davalac izjave), ni pravilo druge strane (prilog je 
sastavljen isključivo od citata, odnosno audio-vizuelnih snimaka izjave direktora HTP "Uicinjska Rivijera", bez 
komentara ili tvrdnji samog medija, i u istom nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se bavi utvrđivanjem 
činjeničnih stanja, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja). Ovi standardi su definisani članom 4 i 
propisani članom 8 Pravilnika na sljedeći način:

- Načelo tačnosti: „obaveza elektronskih medija da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, 
odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. 
Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se 
emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost ili nepotvrđenost";

_____________________________________________________________ 3_____________________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcg.org


- Pravilo druge strane: "obaveza elektronskih medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama 
koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da 
u polemici učestvuju na ravnopravan način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na 
ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim 
grupama ili institucijama, bez novih relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno 
izvještavanje o istoj pojavi, događaju, instituciji ili ličnosti".

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio član 8 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima (načela objektivnosti, nepristrasnosti i tačnosti) i tačku 7.1 izdatog 
Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je emiter odgovoran za 
sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Miodrag Lekić, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

_____________________________________________________________ 4_____________________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcq.org

