
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  324/3 
Podgorica, 01.04.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 
53/11 i 06/13) i člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03, 73/10 i 32/11), 
postupajući po prigovoru g. Stanić Mirka -  potparola Socijaldemokratske partije CG, na rad privrednog 
društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-324 od 02.03.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor g. Stanić Mirka -  potparola Socijaldemokratske partije CG, 
na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M" 
(zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-324 od 02.03.2016.g.).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana dostavljanja rješenja.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardca.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Agenciji za elektronske medije je dana 02.03.2016. godine g. Stanić Mirko, potparol 
Socijaldemokratske partije CG, podnio prigovor na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera 
televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-324 od
02.03.2016.g.). Predmetni prigovor odnosio se na programski sadržaj „Minut, dva", emitovan u programu 
„TV Pink M", dana 26. februara 2016. godine u 20:00 časova, i u sklopu njega prilog povodom „saopštenja 
koje je izdala Demokratska partija socijalista (DPS) povodom gostovanja predsjednika Skupštine Crne Gore i 
Socijaldemokratske partije (SDP) Ranka Krivokapića u emisiji „Načisto" TV Vijesti 25. februara 2016".

Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter) je , prema navodima 
podnosioca prigovora, prekršilo Zakon o elektronskim medijima i Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima ("Službeni list Crne Gore", br. 35/11, 7/16, u daljem tekstu: Pravilnik). Podnosilac 
prigovora je , posebno, istakao da:

- „gledaocima informativne em isije „Minut, dva" nije pružena prilika da se, prije kritičkog osvrta DPS-a, 
makar djeiimično upoznaju sa stavovima i  mišljenjima Krivokapića, čime su grubo prekršene odredbe 
Zakona o elektronskim medijima (član 55, stav 6) i  član 56, stav 4, odnosno nekoliko odredbi 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijimđ'.

- emiter je prekršio „pravilo druge strane", jer, kao se navodi, ,,u  konkretnom slučaju, prije 
objavljivanja kritike na račun Krivokapićevih stavova, TV Pink M je  morala svoju  publiku upoznati sa 
stavovima ko ji su  bili predm et kritike iznesene u saopštenju DPS-đ\

- emiter je prekršio „načelo nepristrasnosti", jer, kao se navodi, „7V  Pink M je  morala da prethodno 
izvijesti svoje gledaoce o stavovima predsjednika Skupštine Crne Gore, pa tek onda omogući njihovo 
kritičko vrednovanje od strane nekoga drugog, bilo da je  riječ o političkoj partiji ili novinari)'.

■ emiter je u prekršio „načelo objektivnosti", jer je „stanovište predsjednika Skupštine Crne Gore 
Ranka Krivokapića predstavio jedino kroz subjektivnu prizmu Demokratske partije socijalista, koja je  

  1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcq.org


kritikovaia to stanovište, a da publici nije omogućeno da se  upozna sa autentičnim sadržajem onoga 
što je  Krivokapić govorio u em isiji TV Vijesti".

Podnosilac prigovora je predložio da Agencija za elektronske medije izvrši nadzor i izrekne upravno- 
nadzornu mjeru emiteru „TV Pink M", posebno uzimajući u obzir kontinuitet njihovog pristrasnog djelovanja 
protivno Zakonu i podzakonskim aktima.

Polazeći od podnesenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je emitovanjem predmetnog sadržaja došlo do kršenja čl. 55 stav 6 i 56 stav 4 
Zakona o elektronskim medijima, čl. 7 i 8 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima i 
tač. 7.3. izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanog spornog 
programskog sadržaja emitera 'TV Pink M" i sačinio nalaz dana 10.03.2016. godine.

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog 
programskog sadržaja došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima i Odobrenja za emitovanje, Agencija za elektronske medije je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (br. 02-324/1 od 14.03.2016. godine).

Dana 23.03.2016.godine, emiter je dostavio Agenciji izjašnjenje (akt zaveden kod Agencije pod br. 
02-324/2 od 23.03.2016.godine) u kojem je ukazao da „n ije moguće naći bilo kakav realan osnov za 
opravdan zaključak da je  u konkretnom slučaju ,,T V  Pink M" prekršilo bilo ko ji od navedenih propisa ili 
standarda". Tom prilikom se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora i istakao da:

- nije prekršio "pravilo druge strane", koje se, kako navodi, primjenjuje „kada se  po jednom  ili više 
konkretnih pitanja sučeljavaju stavovi dvije strane. U konkretnom slučaju, saopštenje jedne strane 
odnosi se  na cjelinu javno izraženih stavova u razgovoru dužem od 90 minuta, bez specifikacija 
pojedinačnih pitanja, pa ono nije prim jenljivo niti se  odnosi na kratku vijest kao novinarsku form u."

■ da nije prekršio "načelo nepristrastnosti" jer, kako navodi, "u konkretnom slučaju, očigledno je  da je  
riječ o saopštenju DPS-a (činjenični dio izvještavanja) kojim je  negativno reagovao na izrečene 
stavove predsjednika parlamenta Ranka Krivokapićš'.

- da nije saglasan ni sa ocjenom da je prekršeno "načelo objektivnosti", jer, kako navodi „očigledno je  
da je  vijest predstavljena bez ikakvih uređivačkih korekcija je r  su  navedeni samo djeiovi saopštenja 
viadajuće partije bez intervencija i  komentara".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimke 
emitovanih sadržaja emitera, može se konstatovati sljedeće:

- emiter je dana 26. februara 2016. godine u 20,00 sati emitovao emisiju „Minut, dva" u kojoj je 
sadržan prilog, u trajanju od 42 sekunde, sljedeće sadržine: „Predsjednik Parlamenta Ranko 
Krivokapić gostovanjem u em isiji „Načisto" zauzeo je  ubjedljivo prvo m jesto u ¡storiji političkog 
beščašća, koje mu sigurno zadugo u Crnoj Gori ne može biti ugroženo, saopšteno je  iz DPS-a. Prvi 
Sloven na funkciji predsjednika Parlamentarne Skupštine OEBS-a, predsjednik sjeverne hemisfere, 
najveći uspjeh Crne Gore na međunarodnoj sceni, predsjednik emeritus te organizacije, srozao se, 
kažu, do političkog ništavi/a. Nakon sinoćnjeg „Načisto" jo š  odzvanja eho njegovog samohvaiisanja. 
Ostaje iza njega gomila neistina, prijetnji, uvreda i  provokacija, ali i  upitanost kako je  Crna Gora 
uopšte tu gdje je ste , sa takvim Krivokapićem u vrhu njene državne politike, p iše u Saopštenju DPS- 
a .". Isti je bio posvećen saopštenju DPS-a dostupnom na veb sajtu ove partije 
http://www.dps.me/viiesti/5429-saopsteme-dps-ranko-krivokaDic-zauzeo-Drvo-miesto-u-istoriii- 
politickoa-bescasca.

- prilog emitera (u formi kratke vijesti) sastavljen je isključivo od citata djelova saopštenja DPS. Jedini 
djeiovi ovog priloga koji nijesu direktno preuzeti (citirani) iz teksta saopštenja DPS je početak 
uvodne rečenice " Predsjednik parlamenta Ranko Krivokapić gostovanjem u em isiji Načisto te 
umetnute riječi od strane obrađivača priloga (tzv mostovi): " ... saopšteno je  iz DPS-a", " . . . kažu ... "i 
" ... piše u Saopštenju DPS-af'.

- povod za emitovanje priloga je javno reagovanje jedne političke partije na javno izrečene stavove 
lidera druge političke partije, a ne utvrđivanje činjeničnog stanja od strane medija koja su sve

_____________________  2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.dps
mailto:ard@ardcQ.ora
http://www.ardcQ.ora


konkretna pitanja predmet spora/polemike, u kom kontekstu, te da li je i u vezi sa kojim pitanjima 
jedna ili druga strana u pravu ili ne, čiji su stavovi utemeljeniji i si.

- prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje 
vrste. Da je to bio slučaj onda bi emiter imao obavezu da, saglasno „pravilu druge strane", svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Kao što je već rečeno, u prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi 
utvrđivanjem stavova različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

- ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu utemeljeni, na 
raspolaganju joj stoje razne mogućnosti da iznese svoje viđenje (sopštenje, reagovanje) ili zaštiti 
svoje interese putem podnošenja ispravke, koju je emiter dužan da objavi, u skladu sa zakonom. 
Prema raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

- emitovani prilog ne sadrži elemente koji bi ukazivali na kršenje „načela nepristrasnosti", koje 
obavezuje elektronski medij „da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili 
komentara". Činjenični dio izvještavanja čini informacija da je DPS, u formi saopštenja, javno 
reagovao na izjave predsjednika SDP i predsjednika Parlamenta i da je taj sadržaj okvalifikovao na 
način koji je emiter, doslovno, naveo iz javno dostupnog saopštenja. Prilog ne sadrži bilo kakav 
redakcijski ili komentar novinara. Treba imati u vidu da se u suštini ovog načela nalazi obaveza 
emitera, da jasno razdvoji (posebno sopstvene) stavove, mišljenja ili komentare od činjenica koje 
saopštava.

- nije osnovan zahtjev odnosno prigovor podnosioca prigovora da je emiter morao da „prethodno 
izvijesti svoje gledaoce o stavovima predsjednika Skupštine Crne Gore, pa tek onda omogući njihovo 
kritičko vrednovanje od strane nekoga drugog, bilo da je riječ o političkoj partiji ili novinaru". Naime, 
ne postoji obaveza medija da prilikom objavljivanja kratke vijesti (informacije) o izdatom javnom 
saopštenju (političke partije), u istom prilogu objavi i set informacija koje bi podrazumijevale osvrt 
na neuporedivo duži i sadržajniji programski sadržaj (drugog emitera), koji je bio neposredni povod 
za reagovanje (saopštenje).

- u konkretnom slučaju, emiter je na objektivan način, bez uređivačkih intervencija kojima bi se 
favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja, objavio 
informaciju o izdatom javnom saopštenju ukazujući na relevantne činjenice: ko je i kojim povodom 
izdao saopštenje, doslovno, navodeći djelove javno dostupnog saopštenja. Pri tome, treba imati u 
vidu i da predmetni prilog (u trajanju od 42 sekunde) čini tekst od 100 riječi i 717 karaktera, dok 
integralni tekst saopštenja DPS (povodom kojeg je prilog sačinjen), bez naslova, ima 423 riječi, 
odnosno 2.658 karaktera. Sadržaj oko tri četvrtine saopštenja, koji u prilogu nije pomenut, sadržao 
je niz ni malo blažih (ako ne i težih) tvrdnji i komentara. Emiter se ograničio na objavljivanje 
činjenica o autoru i povodu saopštenja i njegovih djelova, bez objavljivanja bilo kakvog mišljenja i 
komentara.

- objavljivanje priloga je u skladu i sa Kodeksom novinara Crne Gore, tačka 1.3., kojim je propisano da 
„Saopštenja za medije data od predstavnika vlasti, političkih partija, javnih službi, udruženja, klubova
i ostalih interesnih grupa moraju biti jasno označena kao takva."  U ovom slučaju je ispoštovan i ovaj 
profesionalni standard.

Imajući u vidu navedeno, može se zaključiti da je neopravdan podneseni prigovor da, emitovanjem 
spornog priloga, emiter nije doprinio objektivnom, cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti (član 55 
stav 6 Zakona o elektronskim medijima). On je doprinio informisanju javnosti o (pogoršanim) političkim 
odnosima dvije partije koje vrše ili su vršile vlast na državnom ili lokalnom nivou. To je  ilustrovao sa par 
izvoda iz saopštenja jedne političke partije, kojima se pokazuje da se njihov politički sukob maksimalno 
zaoštrio i da se javno saopštavaju optužbe i kvalifikacije - bez namjere da se ulazi u konkretne stavove dvije 
strane po pojedinačnim pitanjima i prezentiranje činjenične osnove za utvrdjivanje čiji su stavovi ispravniji. 
To je sasvim legitiman izbor i pristup emitera problematici i on je u konkretnom slučaju postupio u skladu sa 
propisima i svojom uređivačkom slobodom.

Saglasno navedenom emiter niie prekršio odredbe člana 55 stav 6 Zakona o elektronskim medijima, 
kao ni člana 7 Pravilnika kojima je propisano da je emiter dužan da doprinosi: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu; 
poštovanju i promociji osnovnih ljudskih prava i sloboda, demokratskih vrijednosti, institucija i pluralizma 
ideja i unapređenju kulture javnog dijaloga i poštovanju jezičkih standarda. On nije prekršio ni član 56 stav 4

_____________________________________________________________ 3_____________________________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ardOardca.ora
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

l

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


Zakona o elektronskim medijima i člana 8 Pravilnika kojim je propisano da emitovanje televizijskog programa 
mora da ispunjava sljedeće uslove: događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja moraju 
biti primjereno zastupljeni; vijesti moraju istinito i korektno predočiti činjenice i događaje, moraju biti
nepristrasne i profesionalno korektne; mišljenja i komentari moraju biti odvojeni i njihov izvor ili autor
prepoznatljiv; mora se podsticati nepristrasnost, uz poštovanje razlika u mišljenjima o političkim ili 
privrednim pitanjima.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, može se zaključiti da je 
podneseni prigovor neosnovan i da emiter nije prekršio čl. 55 stav 6 i 56 stav 4 Zakona o elektronskim 
medijima, Pravilnik ili izdato Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14.

Saglasno tome, kao i članu 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, direktor je odlučio kao
u dispozitivu ovog rješenja.

Ovo Rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo "Pink M Company” d.o.o.
- Mirko Stanić, potparol Socijaldemokratske partija CG
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org
www.ardca.ora

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcq.orQ

