
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  862/4 
Podgorica, 15.07.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Mladena Bojanića (zaveden kod Agencije za elektronske medije 
pod br. 02-862 od 13.06.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R 3 E Š E N 3 E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Mladena Bojanića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M"
(zaveden pod brojem 02-862 od 13.06.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 13.06.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Mladena 
Bojanića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. kao emitera televizijskog 
programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-862 od 13.06.2016.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na programski sadržaj „Minut, dva" koji je emitovan na programu „TV 
Pink M", dana 02. juna 2016.godine u 20:01 časova, i u sklopu njega prilog povodom „saopštenja  
Socijaldem okrata CG" u kome je , kako se navodi u prigovoru, „izneseno više optužbi na račun podnosioca 
prigovora. Takođe se navodi da su povod za to saopštenje izjave podnosioca prigovora „na račun 
Socijaldem okrata CG, iznesene na p res koferenciji u Skupštin i Crne Gore, a tiču se  dokaza da je  troškove 
održavanja skupova te partije (iz  juna 2015. i  januara 2016 .) platila D irekcija za željeznice (organ 
M inistarstva za saobraćaj)".

Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter) je , prema navodima 
podnosioca prigovora, prekršilo Pravilnik o programskim standardima u elektronskim medijima medijima („SI. 
list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik), navodeći obavezu elektronskih medija da poštuju 
pravilo druge strane „kod izvještavanja o pitanjim a ili pojavam a koje uključuju sukob bilo koje v rs ti'. Naime, 
u prigovoru se navodi da emiter „n ije  svo je gledaoce obavijestio o sadržaju" izjava podnosioca prigovora „na  
koje je  reagovano saopštenjem  SD-a, n iti je  pokazao dokaze" koje je on ponudio. Nadalje se navodi da su 
„optužbe Socijaldem okrata" na račun podnosioca prigovora "ilustrovane faksim ilim a nekih starih novinskih 
tekstova", „baziranih na neistinitim  i  zlonam jernim  konstrukcijam a objavljenim  u dnevnim  listovim a Dnevne 
novine i  Pobjeda".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 06/13) i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimak emitovanog spornog 
programskog sadržaja i sačinio nalaz dana 22.06.2016. godine.

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-862/2 od 22.06.2016.god.).

Dana 01.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-862/3 od
01.07.2016.god.) u kojem se navodi: ,,u  inform ativnoj form i „M inut, dva" 2 . juna  tekuće godine em itovan je  
prilog sastavljen isključivo od citata djeiova saopštenja Socijaldem okrata Crne Gore, na tvrdnje koje je  
prethodno javno iznio gospodin Bojanić u vezi navodnog plaćanja njihovih računa, kao političke pa rtije , od 
strane D irekcije za željeznice". Tom prilikom, emiter je ukazao i na sljedeće:

- da je gotovo identičan prigovor na rad emiter bio upućen od strane portparola SDP-a 02. 
marata ove godine ,,s  gotovo identičnim  obrazloženjem ", koji je Agencija „odbila kao 
neosnovan')

- „ apsurdnost tum ačenja pravila druge strane kao ultim ativne obaveze m edija da, prilikom  
obrade neke tem e, rekapitulira sve što  je  o n jo j u p rošlo sti bilo rečeno')

- da su ,,u  vezi sa jednim  aktuelnim  pitanjem  objavili reagovanje relevantne političke stranke, 
članice vladajuće koalicije u našoj državnoj vlasti, ja sn o  naveli izvor i  tačno p ren ije li njihove 
tvrdn je')

■ da „ukoliko je  podnosilac prigovora sm atrao važnim" da gledaoce upozna sa „njegovim
stavovim a i  negira tvrdnje Socijaldem okrata, imao je  na raspolaganju m ogućnost reagovanja 
Hi ispravke, ko je su  m ediji dužni da objave po s ili zakond', navodeći da „takav zahtjev" 
emiter „odposlanika Mladena Bojanića n ije dobio".

Na kraju izjašnjenja, emiter navodi da „prigovor poslanika Mladena Bojanića" smatra suštinski 
,,neutem eljenim "i predlaže da se isti „odbije kao neosnovan".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja emitera, može se konstatovatl sljedeće:

- Dana 02. juna 2016.g. u 20:01 sata emitovan je u okviru informativne emisije „Minut, dva", 
prilog sljedeće sadržine (transkript):

„Frustracija  zbog saznanja da prekjučerašnja ucjena berzanskog m ešetara i  dobitnika 
tranzicije Mladena Bojanića n ije urodila plodom , je r  su  socijaldem okrate podržale izbor 
njegovog političkog oca Darka Pajovića za predsjednika parlam enta, danas je  doživjela 
vrhunac, kazali su  iz SD-a.

Reagujući na to što  je  Bojanić određenim  institucijam a predao dokum entaciju o, kako on 
tvrdi, zloupotrebam a državnih resursa u ko rist Socijaldem okrata, iz  SD-a najavljuju da će 
protiv njega podnijeti krivičnu prijavu. Um jesto da se  pravdam o onome č ijo j brokerskoj kući 
je  zbog m alverzacija suspendovana dozvola za rad i  pro tiv koga su  punjeni novinski stupci 
podacima o pranju gotovo dva m iliona eura, pitam o nezavisnog ucjenjivača i  slobodnog 
poslanika Bojanića da ja vn o sti obznani razloge ucjenjivanja kolega poslanika usred  
parlam enta, zaključili su  iz  SD-a."

- Prilog je „pokriven" pokretnim slikama, fotografijama, naslovnicom i člankom „A otkud 
Bojaniću milioni" iz dnevnih novina „Pobjeda" i slikama internet stranica:

- Cafe Del Montenegro, http://www.cdm.me/politika/sd-kornediia-sa-papirima-dokaz- 
stania-u-kom-se-nalazi-berzanski-mesetar-boianici:

- Analitika, http://portalanalitika.me/clanak/231531/boianic-skupove-sociialdemokrata- 
platila-drzava;

- Cafe Del Montenegro, http://www.cdm.me/politika/sociialdemokrate-boianic- 
neuspiesno-pokusao-da-nas-uciieni-klasicnim-podmetacinama i

- Radio i Televizija Crne Gore, http://www.rtcq.me/viiesti/politika/38159/kako-ie-boianic- 
zaradio-milione.html:

- emitovani prilog pripremljen je u formi proširene vijesti i sastavljen je isključivo od citata 
djeiova saopštenja Socijaldemokrata Crne Gore;

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardcQ.ora
www.ardca.org

http://www.cdm.me/politika/sd-komediia-sa-papirima-dokaz-
http://portalanalitika.me/clanak/231531/boianic-skupove-sociialdemokrata-
http://www.cdm.me/politika/sociialdemokrate-boianic-
http://www.rtcq.me/viiesti/politika/38159/kako-ie-boianic-
mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


- povod za emitovanje priloga je javno reagovanje jedne političke partije na javno 
iznesene tvrdnje poslanika u crnogorskom parlament, te ne predstavlja rezultat 
izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bile koje vrste;

- objavljivanje priloga je u skladu i sa Kodeksom novinara Crne Gore, tačka 1.3., kojim je 
propisano da „ Saopštenja za m edije data od predstavnika viasti, političkih partija , javnih  
službi, udruženja, klubova i  ostalih interesnih grupa m oraju b iti ja sn o  označena kao 
ta kva ."U ovom slučaju je ispoštovan i ovaj profesionalni standard.

- ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu
utemeljeni, na raspolaganju joj stoje razne mogućnosti da iznese svoje viđenje
(saopštenje, reagovanje) ili zaštiti svoje interese putem podnošenja ispravke ili
odgovora, koju je emiter dužan da objavi, u skladu sa zakonom. Prema raspoloživim
informacijama, to pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

Imajući u vidu navedeno, može se zaključiti da nije opravdan podneseni prigovor da je, emitovanjem 
spornog priloga, emiter prekršio pravilo druge strane (prilog je u formi vijesti, i u istom nije riječ o raspravi,
polemici i si., niti se bavi utvrđivanjem činjeničnih stanja, niti vođenjem dugotrajnih ili ponavljanih
kampanja). Ovo pravilo je definisano članom 4 i propisanim članom 8 Pravilnika kao "obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim stranama koje 
su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način. Ovo načelo ne 
dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u vezi sa 
pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih relevantnih podataka koji bi opravdali 
produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, instituciji ili ličnosti".

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio član 8 Pravilnika o programskim
standardima u elektronskim medijima (pravilo druge strane) i tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje 0-
TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog 
programa.

Nakon sprovedencg postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je , saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 

dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Mladen Bojanić, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

3_____________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org

