
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1232/4  
Podgorica, 02.09.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Rada Miloševića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za
elektronske medije pod br. 02-1232 od 03.08.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R 3 E Š E N 3 E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Rada Miloševića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M" 
(zaveden pod brojem 02-1232 od 03.08.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo tješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 03.08.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Rada 
Miloševića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1232 od
03.08.2016.g.). * '

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio čl. 55 stav 6 i 56 stav 4 Zakona o 
elektronskim medijima i čl. 7, 8 i 11 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, 
emitovanjem (više puta) u informativnim emisijama „Minut, dva", dana 11. jula 2016. godine, priloga u 
trajanju od 79 sekundi, sljedeće sadržine:

Spiker: „Aktuelni direktor Zavoda za zapošljavanje, Rade Milošević, praktično je otjeran iz Uprave za 
kadrove zbog krađe telefona u toj instituciji 2008. godine, piše današnja štampa. Ipak, afera je zataškana 
zbog straha da bi mogla da ugrozi kredibilitet tog, u tom momentu, malog državnog organa. No, njegova 
biografija je inače puna nestašluka. Prvi put je privođen sa nepunih 14 godina, zbog krađe i podmetanja 
požara. Prema krivičnim prijavama Milošević i njegova dva druga su 19. septembra 2000. podmetnuli požar u 
podrumu Dragana Ignjatovića u zgradi T  20, pri čemu su prostorije u potpunosti izgorjele kao i stvari koje su 
se u njima nalazile. Nekoliko mjeseci nakon ovoga događaja, Milošević je sa još jednim drugom iz prostorija 
službe pravne pomoći u ulici Radoja Dakića u Nikšiću, ukrao dvije pisaće mašine i pečate te organizacije, a 
nekoliko dana kasnije i biciklo sa tavana stambene zgrade.

U izjavi za našu televiziju Milošević kaže da nije dobio otkaz u Upravi, već da je dobio novi posao i da 
se protiv njega ne vodi nikakav krivični postupak, što će uskoro, kako kaže, i dokazati".

Fono izjava (Rade Milošević): „Moram reći da je ovo jedna onako dosta prizemna kampanja, i, kao 
što sam već ranije upoznao javnost, nikad krivično nijesam odgovarao i protiv mene se ne vodi nikakav 
krivični postupak, što ću uskoro i dokazati zvanična dokumentacija državnih organa Crne Gore."

Podnosilac prigovora je naveo su „netačni i  izmišljeni'' navodi objavljenji u prilogu da je „...istje ran  iz 
Uprave za kadrove ... zbog krađe telefona". Po njegovom mišljenju, „ova informacija je  .. .. plasirana ... u 
cilju narušavanja njegove reputacije kao čovjeka koji se  nalazi na poziciji direktora Zavoda za zapošljavanje 
Crne Gore".

On je ukazao i da je „apsolutno neosnovano, neobjektivno i  prizemno portretisan kao lopov i 
piroman, dakle osoba sumnjivih moralnih vrijednosti, sa isključivim ciljem da se  skrene pažnja javnosti sa

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


informacija o zloupotrebama javnih resursa (opšteg dobra) koje je  otkrio obavljajući funkciju direktora 
Zavoda za zapošljavanje?" Takav stav se, kako kaže, „dokazuje upoređivanjem minutaže koju je  em iter 
posvetio u izvještavanju o javno dostupnim informacijama o otkrivenim zloupotrebama u Zavodu za 
zapošljavanje (pomenute informacije su prenijeli sv i drugi relevantni m ediji) i  minutaže koja je  posvećena 
kampanji neosnovanog blaćenja koja je  povedena na njegovu štetu i bez bilo kakvog utemeljenja i povoda, 
čime je  em iter prekršio obavezu da javnost izvještava istinito, cjelovito i  nepristrasno u skladu sa Zakonom i 
Pravilnikom.

On je posebno istakao da je prilogom „predstavljeno da je  izvjesno dokazano da je  lopov, odnosno 
osoba koja je  otuđivala stvari, kako na prethodnom poslu tako i  privatno, i  koja je  sklona podmetanju požara 
tj. uništavanju tuđe imovine, iako je  autoru vijesti u tom trenutku bilo jasno da nikada protiv njega nije 
poveden krivični postupak, a ne da je  proglašen krivično odgovornom za bilo koju od tvrdnji koje su mu 
stavljene na teret".

Po njegovom mišljenju, formulisanje navoda „u  izjavi za našu televiziju M iiošević kaže da nije dobio 
otkaz u Upravi, već da je  dobio novi posao i  da se  protiv njega ne vodi nikakav krivični postupak, što će 
uskoro, kako kaže i  dokazati, predstavlja „uredničku intervenciju', kojom se ostavlja utisak da je njegova 
izjava „isključivo vezana za prvu od više izgovorenih laži". On smatra da ovakvom uređivačkom 
intervencijom, emiter nije dozvolio „n i minimalne šanse da gledalac može zaključiti da je  dematovao sve  
lažne tvrdnje koje su mu stavljene na teret. Naprotiv, izvodi se  zaključak da samo opovrgava krađu telefona 
.. . , dok se  odlučio da prećuti druge ozbiljne optužbe da je  otuđivao tuđe stvari i  podmetao p o ža r... Po 
njegovom mišljenju, „sam o mu je  formalno pružena mogućnost da se  izjasni u vezi sa optužbama koje mu 
se  stavljaju na teret, te da se  n i u kom slučaju ne može kazati da je  dobio priliku da u raspravi utiče na 
ravnopravan način, kako je  to propisano Zakonom i Pravilnikom".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 03.08.2016. godine (akt broj 05-1232/1 od
03.08.2016.god.). "

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1232/2 od 04.08.2016.god.).

Dana 15.08.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1232/3 od
15.08.2016.god.) u kojem se navodi da je 11. jula ove godine emitovao „prilog u kojem se  na temelju 
pisanja dnevne štampe, kao i  zvaničnih službenih dokumenata nadležnog državnog organa, saopštavaju 
činjenice iz prošlosti novopostavljenog državnog funkcionera, direktora Zavoda za zapošjavanje, za koje se  
ne može smatrati da su  stvar privatnosti niti tvrditi da za njima (takvim činjenicama i saznanjima) ne postoji 
opravdan javn i in teres.“ On smatra neosnovanim prigovor jer je, kako kaže, objavio „inform acije iz legitimnih 
izvora (dnevna štampa i  organ unutrašnjih poslova) i  omogućio pomenutoj ličnosti da saopšti svoje  
činjenice".

Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora i istakao:

U vezi sa navodima oko minutaže posvećene određenim temama: „Koliko će koje pitanje, ili 
izjava, dobiti prostora mjereno sekundama, zavisi od mnogo čega: stila izražavanja 
govornika, sadržaja i  značaja onoga što govori, sposobnosti da jasno i  precizno formuiiše 
svoje m isli i  si. Isključivo je  pravo medija (urednika) da odlučuje šta će se  objaviti." On 
smatra da su neutemeljene tvrdnje podnosioca prigovora „da kraće vremensko trajanje 
segmenta (dijela, sadržaja) priloga obavezno znači diskriminaciju u odnosu segm ent (dio) 
koji je  vremenski duži"

- U vezi sa navodima da mu je „sam o formalno pružena mogućnost da se  izjasni u vezi sa 
optužbama koje mu se  stavljaju na teret, te da se  ni u kom slučaju ne može kazati da je  
dobio priliku da u raspravi utiče na ravnopravan način, kako je  to propisano Zakonom i 
Pravilnikom", da podnosilac prigovora „m iješa novinarski žanr vijest i  TV em isije tipa Talk

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 vww.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.oro
http://www.ardcQ.org


show ili polemike u studiju?"

Emiter u izjašnjenju zaključuje da „u dnevnoj štampi i  dokumentu državnog organa su izrečene 
tvrdnje i  saopšteni službeni podaci o postupcima jedn e ličnosti u prošlosti, ta ličnost je  na to odgovorila da 
su izrečene tvrdnje neistinite i  da će to uskoro dokazati - i  to je  sadržaj ... priloga", kao i da se podnosilac 
prigovora nije obratio „sa  zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/ili odgovor u skladu sa članovima 26 do 
3 5 Zakona o medijima".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimke 
emitovanog sadržaja emitera, može se konstatovati sljedeće:

- Zakonom o elektronskim medijima (u daljem tekstu: Zakon) je propisano, u čl. 55 st. 6, da 
je emiter je dužan da doprinosi: slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i 
blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu, kao i 
poštovanju i promociji osnovnih ljudskih prava i sloboda, demokratskih vrijednosti, institucija 
i pluralizma ideja.

Zakonom je propisano, u čl. 56 st. 4, da emitovanje radijskog ili televizijskog programa mora 
da ispunjava sljedeće uslove: događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i 
mišljenja moraju biti primjereno zastupljeni; vijesti moraju istinito i korektno predočiti 
činjenice i događaje, moraju biti nepristrasne i profesionalno korektne; mišljenja i komentari 
moraju biti odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv; mora se podsticati nepristrasnost, 
uz poštovanje razlika u mišljenjima o političkim ili privrednim pitanjima.

- Pravilnikom o programskim standardima u elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 
35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) je propisana (u članu 7) obaveza emitera koji 
proizvode informativni program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da 
doprinose: slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju 
javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu, kao i poštovanju i promociji osnovnih ljudskih 
prava i sloboda, demokratskih vrijednosti, institucija i pluralizma ideja.

Pravilnikom je propisana (u članu 8) i obaveza elektronskih medija da poštuju, između 
ostalih načela i načelo objektivnosti (obaveza elektronskih medija da u informativnim 
programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i 
komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja) i pravilo druge strane (obaveza elektronskih medija da kod 
izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim stranama 
koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način).
Pravilnikom je propisano, u članu 12 stav 3, da kada se u programskim sadržajima iznose 
navodi o nepodobnim djelima ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo koje osobe ili 
organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu ili da 
komentarišu date navode.

• emitovani prilog je pripremljen u formi komentara/osvrta baziranog na tekstu objavljenom 
istog dana (11. jun) u dnevnom listu „Informer" u vezi sa, navodnim, primjerima 
nepodobnih djela i ponašanja direktor Zavoda za zapošljavanje, Rada Miloševića, iz vremena 
kad je bio maloljetnik i kada je bio angažovan u drugom državnom organu. Prilog sadrži i 
fono izjavu podnosioca prigovora koja je emitovana na samom kraju priloga.

- emitovani prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela objektivnosti", koje 
obavezuje elektronski medij „da u informativnim programima svako stanovište predstave na 
objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna 
strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja". Činjenični dio izvještavanja 
čine informacije već objavljene u drugim medijima.

Nijesu opravdani navodi podnosioca prigovora da formulacija „u  izjavi za našu televiziju 
Miiošević kaže da nije dobio otkaz u Upravi, već da je  dobio novi posao i  da se  protiv njega 
ne vodi nikakav krivični postupak, što će uskoro, kako kaže i dokazati, predstavlja 
„uredničku intervenciju", kojom se neistinito predstavlja njegova izjava odnosno ostavlja 
utisak da je njegova izjava „isključivo vezana za prvu od više izgovorenih laži". Treba imati u 
vidu da je nakon te rečenice data fono-izjava podnosioca prigovora, tako da se ne može

_____________________________________________________________ 3_____________________________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


govoriti o tome da emiter nije dozvolio „ ...d a  gledalac može zaključiti da je  dematovao sve 
... tvrdnje koje su  mu stavljene na teret".

- prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova 
različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane"). Osim toga, emiter 
je , nakon objavljivanja navoda o, navodnim, nepodobnim djelima i negativnim konotacijama 
prenio i fono-izjavu podnosioca prigovora, čime mu je dao priliku da komentariše date 
navode.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa (definisane čl. 55 i 56 Zakona i članom 7 Pravinika), kao ni 
načelo objektivnosti (nije bilo uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili 
neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja) ili pravilo druge strane (nije bilo sukoba bilo koje vrste, 
da bi bilo nužno da stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na 
ravnopravan način), koji su definisani članom 4 i propisani članom 8 Pravilnika.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio član 55 ili 56 Zakona, čl. 7 ili 8 
Pravilnika ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je 
propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Rade Milošević, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4_____________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcg.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcg.org
http://www.ardcg.org

