
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1232/8  
Podgorica, 30.12.2016. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 145 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i čl. 196 i 237 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03, 
73/10 i 32/11), postupajući po prigovoru gospodina Rada Miloševića iz Nikšića (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1232 od 03.08.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije, na osnovu 
sprovedenog ponovnog postupka po Rješenju Savjeta Agencije za elektronske medije akt br. 02-1232/6 od
03.10.2016.g.), donosi

R J E Š E N 3 E

1. Prihvata se prigovor gospodina Rada Miloševića, iz Nikšića (zaveden pod brojem 02-1232 od
03.08.2016.g.) i privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o. iz Podgorice, emiteru 
televizijskog programa „TV Pink M", izriče se upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera 
zbog kršenja čl. 7 i 8 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima 
(„Službeni list CG", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. izdatog Odobrenja za emitovanje broj O-TV-K-
14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja, dana 11. jula 2016. godine, priloga u
informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00 časova.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze emitera da informativnim programom, na profesionalan i odgovoran
način, doprinosi istinitom, cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti o
događajima i promociji osnovnih ljudskih prava (član 7 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

b. nepoštovanja načela objektivnosti, nepristrasnosti i tačnosti u proizvodnji
informativnog programa (član 8 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih 
sadržaja u okviru programa „TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Privredno društvo "Pink M Company" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja objavi u 
programu „TV Pink M", u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 19:00 časova.

5. Agencija za elektronske medije upozorava da će svako ponovno kršenje odredbi iz tač. 1 ovog 
rješenja, rezultirati strožijim mjerama u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

6. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od
15 dana od dana njegovog prijema.

7. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

8. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 03.08.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Rada 
Miloševića, iz Nikšića, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1232 od
03.08.2016.g.). ' ' ‘ '

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio čl. 55 stav 6 i 56 stav 4 Zakona o 
elektronskim medijima i čl. 7, 8 i 11 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima (u

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.oro
http://www.ardca.ora


daljem tekstu: Pravilnik), emitovanjem (više puta) u informativnim emisijama „Minut, dva", dana 11. jula 
2016. godine, priloga u trajanju od 79 sekundi, sljedeće sadržine:

Transkript:

Spiker: „Aktuelni direktor Zavoda za zapošljavanje, Rade Milošević, praktično je otjeran iz Uprave za 
kadrove zbog krađe telefona u toj instituciji 2008. godine, piše današnja štampa. Ipak, afera je zataškana 
zbog straha da bi mogla da ugrozi kredibilitet tog, u tom momentu, malog državnog organa. No, njegova 
biografija je inače puna nestašluka. Prvi put je privođen sa nepunih 14 godina, zbog krađe i podmetanja 
požara. Prema krivičnim prijavama Milošević i njegova dva druga su 19. septembra 2000. podmetnuli požar u 
podrumu Dragana Ignjatovića u zgradi T  20, pri čemu su prostorije u potpunosti izgorjele kao i stvari koje su 
se u njima nalazile. Nekoliko mjeseci nakon ovoga događaja, Milošević je sa još jednim drugom iz prostorija 
službe pravne pomoći u ulici Radoja Dakića u Nikšiću, ukrao dvije pisaće mašine i pečate te organizacije, a 
nekoliko dana kasnije i biciklo sa tavana stambene zgrade.

U izjavi za našu televiziju Milošević kaže da nije dobio otkaz u Upravi, već da je dobio novi posao i da 
se protiv njega ne vodi nikakav krivični postupak, što će uskoro, kako kaže, i dokazati".

Fono izjava (Rade Milošević): „Moram reći da je ovo jedna onako dosta prizemna kampanja, i, kao 
što sam već ranije upoznao javnost, nikad krivično nijesam odgovarao i protiv mene se ne vodi nikakav 
krivični postupak, što ću uskoro i dokazati zvanična dokumentacija državnih organa Crne Gore." (kraj 
transkripta).

Podnosilac prigovora je naveo su „netačni i  izm išljeni" navodi objavljenji u prilogu da je „...istje ran  iz 
Uprave za kadrove ... zbog krađe telefona". Po njegovom mišljenju, „ ova informacija je  .. . . plasirana ... u 
cilju narušavanja njegove reputacije kao čovjeka ko ji se  nalazi na poziciji direktora Zavoda za zapošljavanje 
Crne Gore".

On je ukazao i da je „apsolutno neosnovano, neobjektivno i  prizemno portretisan kao lopov i  
piroman, dakle osoba sumnjivih moralnih vrijednosti, sa isključivim ciljem da se  skrene pažnja javnosti sa 
informacija o zloupotrebama javnih resursa (opšteg dobra) koje je  otkrio obavljajući funkciju direktora 
Zavoda za zapošljavanje?" Takav stav se, kako kaže, „dokazuje upoređivanjem minutaže koju je  em iter 
posvetio u izvještavanju o javno dostupnim informacijama o otkrivenim zloupotrebama u Zavodu za 
zapošljavanje (pomenute informacije su prenijeli sv i drugi relevantni m ediji) i  minutaže koja je  posvećena 
kampanji neosnovanog blaćenja koja je  povedena na njegovu štetu i  bez bilo kakvog utemeljenja i  povoda, 
čime je  em iter prekršio obavezu da javnost izvještava istinito, cjelovito i  nepristrasno u skladu sa Zakonom i  
Pravilnikom.

On je posebno istakao da je  prilogom „predstavljeno da je  izvjesno dokazano da je  lopov, odnosno 
osoba koja je  otuđivala stvari, kako na prethodnom pos/u tako i privatno, i  koja je  sklona podmetanju požara 
tj. uništavanju tuđe imovine, iako je  autoru vijesti u tom trenutku bilo jasno da nikada protiv njega nije 
poveden krivični postupak, a ne da je  proglašen krivično odgovornom za bilo koju od tvrdnji koje su  mu 
stavljene na teret".

Po njegovom mišljenju, formulisanje navoda ,,u  izjavi za našu televiziju M ilošević kaže da nije dobio 
otkaz u Upravi, već da je  dobio novi posao i  da se  protiv njega ne vodi nikakav krivični postupak, što će 
uskoro, kako kaže i  dokazatT, predstavlja „uredničku intervenciji/', kojom se ostavlja utisak da je njegova 
izjava „isključivo vezana za prvu od više izgovorenih laži". On smatra da ovakvom uređivačkom 
intervencijom, emiter nije dozvolio „n i minimalne šanse da gledalac može zaključiti da je  dematovao sve  
lažne tvrdnje koje su mu stavljene na teret. Naprotiv, izvodi se  zaključak da samo opovrgava krađu telefona 
. . . , dok se  odlučio da prećuti druge ozbiljne optužbe da je  otuđivao tuđe stvari i  podmetao p o ža r... Po 
njegovom mišljenju, „sam o mu je  formalno pružena mogućnost da se  izjasni u vezi sa optužbama koje mu 
se  stavljaju na teret, te da se  ni u kom slučaju ne može kazati da je  dobio priliku da u raspravi utiče na 
ravnopravan način, kako je  to propisano Zakonom i Pravilnikom".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 03.08.2016. godine (akt broj 05-1232/1 od
03.08.2016.god.).

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.orQ


Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1232/2 od 04.08.2016.god.).

Dana 15.08.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1232/3 od
15.08.2016.god.) u kojem se navodi da je 11.07.2016. godine emitovao „prilog u kojem se  na temelju 
pisanja dnevne štampe, kao i  zvaničnih službenih dokumenata nadležnog državnog organa, saopštavaju 
činjenice iz prošlosti novopostavljenog državnog funkcionera, direktora Zavoda za zapošjavanje, za koje se  
ne može sm atrati da su stvar privatnosti niti tvrditi da za njima (takvim činjenicama i  saznanjima) ne posto ji 
opravdan ja vn i interes." On smatra neosnovanim prigovor jer je , kako kaže, objavio „inform acije iz legitimnih 
izvora (dnevna štampa i  organ unutrašnjih poslova) i  omogućio pom enutoj ličnosti da saopšti svoje  
činjenice".

Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora i istakao:

- U vezi sa navodima oko minutaže posvećene određenim temama „Koliko će koje pitanje, Hi 
izjava, dobiti prostora mjereno sekundama, zavisi od mnogo čega: stila izražavanja 
govornika, sadržaja i  značaja onoga što govori, sposobnosti da jasno  i  precizno formuhše 
svoje m isli i  si. Isključivo je  pravo medija (urednika) da odlučuje šta će se  objaviti." On 
smatra da su neutemeljene tvrdnje podnosioca prigovora „da kraće vremensko trajanje 
segmenta (dijela, sadržaja) priloga obavezno znači diskriminaciju u odnosu segm ent (dio) 
koji je  vremenski duži".

- U vezi sa navodima da mu je „sam o formalno pružena mogućnost da se  izjasni u vezi sa 
optužbama koje mu se stavljaju na teret, te da se  ni u kom slučaju ne može kazati da je  
dobio priliku da u raspravi utiče na ravnopravan način, kako je  to propisano Zakonom i 
Pravilnikom", da podnosilac prigovora „m iješa novinarski žanr vijest i TV em isije tipa Talk 
show ili polemike u studiju?"

Emiter u izjašnjenju zaključuje da „u  dnevnoj štam pi i  dokumentu državnog organa su  izrečene 
tvrdnje i  saopšteni službeni podaci o postupcima jedne ličnosti u prošlosti, ta ličnost je  na to odgovorila da 
su izrečene tvrdnje neistinite i  da će to uskoro dokazati - i  to je  sadržaj ... priloga", kao i da se podnosilac 
prigovora nije obratio „sa  zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/Hi odgovor u skladu sa članovima 26 do 
3 5 Zakona o medijima".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimke 
emitovanog sadržaja, Agencija je zaključila da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze vezane 
za proizvodnju informativnog programa (definisane čl. 55 i 56 Zakona i članom 7 Pravinika), kao ni načelo 
objektivnosti (nije bilo uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili 
neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja) ili pravilo druge strane (nije bilo sukoba bilo koje vrste,
da bi bilo nužno da stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na
ravnopravan način), koji su definisani članom 4 i propisani članom 8 Pravilnika.

Rješenjem Agencije za elektronske medije br. 02-1232/4 od 02.09.2016. godine odbijen je 
predmetni prigovor.

U ostavljenom roku, Rade Miloševića iz Nikšića je uložio žalbu Savjetu Agencije za elektronske 
medije (u daljem tekstu: Savjet Agencije) protiv navedenog prvostepenog rješenja Agencije (zavedena kod 
Agencije pod br. 01-1232/5 od 16.09.2016.g.), zbog pogrešnog tumačenja Pravilnika u korist emitera. 
Žalbom se ističe da je prilikom donošenja prvostepenog rješenja došlo do pogrešne primjene materijalnog 
prava i ukazuje na djelove prvostepenog rješenja koji to potvrđuju.

Podnosilac žalbe je ukazao da je ,,u  prilogu izričito navedeno da je  lopov i  piroman, dakle osoba 
sumnjivih moralnih vrijednosti, sa isključivim ciljem da se  skrene pažnja javnosti sa informacija o 
zloupotrebama javnih resursa (opšteg dobra) koje je  otkrio obavljajući funkciju direktora Zavoda za 
zapošljavanje". On smatra da se „ta j zaključak jasno dokazuje upoređivanjem minutaže koju je  televizija Pink 
M posvetila izvještavanju o javno dostupnim informacijama o otkrivenim zloupotrebama u Zavodu za 
zapošljavanje (pomenute informacije su prenijeli sv i drugi relevantni m ediji) i  minutaže koja je  posvećena 
kampanji neosnovanog blaćenja koja je  povedena na njegovu štetu, čime je  televizija Pink M prekršila 
obavezu da javnost izvještava istinito, cjelovito i  nepristrasno u skladu sa Zakonom i Pravilnikom".

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcq.org


U žalbi se navodi „da je  71/ Pink M prekršila Zakon i  Pravilnik kojima se  propisuje da je  obaveza 
emitera koji proizvodi informativni program da to radi profesionalno i  odgovorno i  na ta j način 'doprinese 
slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti' (č . 55, st. 6 Zakona 
i  član 7  Pravilnika)".

Podnosilac žalbe je istakao i da je „prilogom predstavljeno da je  izvjesno dokazano da je  lopov, iako 
je  autoru vijesti u tom trenutku bilo jasno da nikada protiv njega nije poveden krivični postupak". U prilog 
takvom stavu on je citirao dio priloga u kojem se kaže: „MHošević je  sa jednim  drugom iz prostorija službe 
pravne pomoći u ulici Radoja Dakiča u Nikšiču, ukrao dvije pisaće mašine i  pečat te organizacije, a nekoliko 
dana kasnije i  bicikio sa tavana stambene zgrade".

On je posebno istakao da je do pogrešne primjene Zakona i Pravilnika došlo jer:
- u prvostepenom rješenju se navodi da je „em itovani program pripremljen u formi 

komentara/osvrta baziranog na tekstu objavljenom istog dana u dnevnom listu 'Informer', 
pri čemu se „prenebregava činjenica da je  na ta j način em iter eksplicitno prekršio Zakon koji 
propisuje da: 'mišljenja i  komentari moraju biti odvojeni i  njihov izvor Hi autor prepoznatljiv1" 
(član 56 st. 4 tač. 3 Zakona).

- je prvostepenim rješenjem neosnovano „suspendovano pravilo druge stranć' time što je 
prilog proglašen za „komentar/osvrt". On ovakav stav tumači na sljedeći način: „To  što  se  ja  
ne slažem sa navodima da sam Icpov i  piroman nije dovoljan dokaz da TV Pink M 'izvještava
o pitanjima koja uključuju sukob', pa onda i  nijesu bili obavezni da m i omoguće ravnopravno 
učešće u raspravi?!". On smatra da je neopravdano zanemarena činjenica da pravilo druge 
strane „ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih 
kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, 
događaju, instituciji ili ličnosti" - čl. 4 Pravilnika, tačka m) Pravilo druge strane; 
prvostepenim rješenjem se emiter ne smatra odgovornim za emitovane sadržaja sve dok 
program priprema na bazi informacija koje preuzima iz drugih medija, a da se ne uzima u 
obzir „da li su  te prenešene informacije iskonstruisane izmišljotine kojima se  prevazilaze 
granice prava na slobodno izražavanje kao u mom slučaju, ili ipak posto ji ja vn i interes da 
javnost bude upoznata sa njimđ'. On smatra da „Zakon, kao ni praksa Evropskog suda za 
ljudska prava ne poznaju ovakvo tumačenje obaveza emitera koje je  sračunato upravo kako 
bi TV Pink M bez ikakvih posledica zloupotrebljavala pravo na slobodno izražavanja.

■ prvostepenim rješenjem je zanemarena obaveza prvostepenog organa da se izjasni na 
navode o kršenju zakonske „obaveze da se javnost mora informisati istinito". Istakao je 
svoje navode iz prigovora da je emiter „prije emitovanja spornog priloga znao da su  
informacije lažne, odnosno da je emiter „saopštio javnosti da je  lopov, iako mu je  prije 
objavljivanja takve tvrdnje bilo jasno da nikada protiv njega (podnosioca prigovora/žalbe) 
nije vođen krivični postupak niti se  ikada raspravljalo o njegovoj krivičnoj odgovornosti".

- prvostepenim rješenjem je „neuvjerljivo i  bez utemeljenog obrazloženja zaključeno da se 
„ne može govoriti o tome" da formulacija ,,u  izjavi za našu televiziju MHošević kaže da nije 
dobio otkaz u Upravi, već da je  dobio novi posao i  da se  protiv njega ne vodi nikakav krivični 
postupak, što će uskoro, kako kaže i  dokazatT, predstavlja „uredničku intervenciju" kojom je 
njegova izjava „nedvosmisleno i  isključivo vezana za prvu od više izgovorenih laži -  da je  
otuđio telefon u Upravi za kadrove". Ponovio je navode iz prigovora da „na ovaj način TV 
Pink M nije dozvolila n i minimalne šanse da gledalac može zaključiti da je  demantovao sve 
lažne tvrdnje koje su mu štavljenje na teret, već, naprotiv, izvodi se  zaključak da samo 
opovrgava krađu telefona dok se  odlučio da prećuti druge ozbiljne optužbe da je  otuđivao 
tuđe stvari i  podmetao požar". On smatra da je time izbjegnut „jed in i mogući na logici i 
činjenicama zasnovan zaključak: proglašen je  lopovom i  piromanom (u  djetinjstvu) i 
lopovom dok je  bio zaposlen u Upravi za kadrove (u  skorijem periodu - 2008), a od TV Pink 
M je  dobio priliku samo da kratko prokomentanše navode da je  dobio otkaz iz Uprave za 
kadrove zbog navodne krađe koju je  počinio 2008. godine".

- prvostepeno rješenje je donijeto uz nepravilnu primjenu citiranih propisa, uz tumačenje 
protivno pravilima i jezičkog i ciljnog tumačenja Zakona i Pravilnika. On smatra da je 
prvostepenim rješenjem „obesm išljen zaštitni karakter normi, koje su propisane upravo u 
interesu zaštite prava javnosti da bude objektivno informisana, kao i  prava osobe da bude 
zaštićena od jednostranih napada -  blaćenja".

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcg.org


Savjet Agencije kao drugostepeni organ razmatrajući osnovanost žalbenih navoda, a na osnovu 
informacija i navoda sadržanih u spisima predmeta, konstatovao je sljedeće:

1) Stavom 6 član 55 Zakona je propisano da je emiter dužan da doprinosi: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu; poštovanju i promociji osnovnih ljudskih prava i sloboda, demokratskih vrijednosti, 
institucija i pluralizma ideja; kao i unapređenju kulture javnog dijaloga i poštovanju jezičkih 
standarda.

2) Stavom 4 član 56 je propisano da emitovanje televizijskog programa mora da ispunjava sljedeće 
uslove: (a) događaji se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja moraju biti 
primjereno zastupljeni; (b) vijesti moraju istinito i korektno predočiti činjenice i događaje, 
moraju biti nepristrasne i profesionalno korektne; (c) mišljenja i komentari moraju biti odvojeni i 
njihov izvor ili autor prepoznatljiv i (d) mora se podsticati nepristrasnost, uz poštovanje razlika u 
mišljenjima o političkim ili privrednim pitanjima.

3) Članom 7 Pravilnika je propisano da su emiteri koji proizvode (uređuju i emituju) informativni 
program dužni da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose (a) slobodnom, 
istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u 
zemlji i inostranstvu i (b) poštovanju i promociji osnovnih ljudskih prava i sloboda, demokratskih 
vrijednosti, institucija i pluralizma ideja.

4) Pravilnikom je propisana (u članu 8) i obaveza elektronskih medija da poštuju, između ostalih i 
načelo objektivnosti (obaveza elektronskih medija da u informativnim programima svako 
stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se 
favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja) i pravilo 
druge strane (obaveza elektronskih medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje 
uključuju sukob bilo koje vrste, svim stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da 
u polemici učestvuju na ravnopravan način).

5) Emitovani prilog predstavlja komentar baziran na tekstu objavljenom istog dana (11. Jula 2016. 
godine) u dnevnom listu „Informer" u vezi sa, navodnim, primjerima nepodobnih djela i 
ponašanja direktora Zavoda za zapošljavanje, Rada Miloševića, iz vremena kad je bio maloljetnik 
i kada je bio angažovan u drugom državnom organu. Prilog sadrži i fono izjavu podnosioca 
prigovora koja je emitovana na samom kraju priloga.

6) Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i postupke 
pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih 
koji se odnose na istu temu pri čemu mora voditi računa o normama propisanim Zakonom o 
elektronskim medijima i Pravilnikom.

7) Iako je u uvodnom dijelu priloga emiter naveo da „p iše današnja štampa", a kao pokrivalicu 
iskoristio kadar u kojem se vidi tekst objavljen u dnevnom listu „Informer" (pod nazivom „Rade 
Milošević oteran iz UZK zbog krađe telefona"), nastavak priloga je formulisan tako da se ne 
može sasvim jasno zaključiti da li su ti navodi preneseni ili se radi o komentarima emitera.
U izjašnjenju emitera se kaže da je prilog nastao „na temelju pisanja dnevne štampe, kao i 
zvaničnih službenih dokumenata nadležnog državnog organa". Ipak, na osnovu priloga se ne 
može zaključiti koji su to dokumenti ni o kojem se državnom organu radi.
Imajući u vidu ozbiljnost optužbi za nepodobna djela koje se navodima stavljaju na teret 
podnosiocu žalbe, emiter je propustio da, na profesionalan i odgovoran način, objavi cjelovitu i 
nepristrasnu informaciju o podnosiocu žalbe. Naime, iako je imao namjeru da sačini prilog „na 
temelju pisanja dnevne štampe, kao i  zvaničnih službenih dokumenata nadležnog državnog 
organa", emiter je bio dužan da provjeri informacije prije nego objavi sljedeći navod: „Prema 
krivičnim prijavama Milošević i  njegova dva druga su 19. septembra 2000. podmetnuli požar u 
podrumu Dragana Ignjatovića u zgradi T  20, p ri čemu su prostorije u potpunosti izgorjele kao i 
stvari koje su  se  u njima nalazile. Nekoliko m jeseci nakon ovoga događaja, M ilošević je  sa jo š  
jednim  drugom iz prostorija službe pravne pom oći u ulici Radoja Dakića u Nikšiću, ukrao dvije 
pisaće mašine i  pečate te organizacije, a nekoliko dana kasnije i  bicikio sa tavana stambene 
zgrade".
Objavljivanjem ovakvog navoda emiter je objavio necjelovitu i pristrasnu informaciju jer je , bez 
obzira na protok vremena (skoro 16 godina), propustio da provjeri da li je i na koji način završen

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcq.oro
http://www.ardcq.org


postupak (postupci) iniciran(i) „krivičnim prijavama". On je , bez pribavljanja ili bar pokušaja 
pribavljanja informacije o rezultatu eventualno pokrenutih postupaka, odlučio da saopšti navode 
(komentare) koji su formulisani tako da se stiče utisak da se radi o utvrđenim činjenicama 
(„Nekoliko m jeseci nakon ovoga događaja, M ibšević je  ... ukrao dvije pisaće mašine i  pečate te 
organizacije, a nekoliko dana kasnije i biciklo sa tavana stambene zgrade."). I u svom izjašnjenju 
emiter svoje navode definiše kao „činjenice iz proš/ostr.

8) Bez obzira što emiter tvrdi da je sačinio prilog „na temelju pisanja dnevne štampe, kao i 
zvaničnih službenih dokumenata nadležnog državnog organa", ne može se isključiti njegova 
odgovornost za emitovani sadržaj u dijelu koji se odnosi na obavezu emitovanja sadržaja kojima 
će se doprinijeti cjelovitom i nepristrasnom informisanju. Savjet Agencije je posebno imao u vidu 
praksu Evropskog suda za ljudska prava, koja prepoznaje posebnu ulogu medija u 
demokratskom društvu. Sud posebno ističe da „iako ne sm iju da prekorače određene granice, 
naročito kada su  u pitanju ugled i  prava drugih, dužnost medija je  da saopštava informacije i  
ideje o svim pitanjima od javnog interesa, u skladu sa svojim  obavezama i odgovornostima. Ne 
samo da ima zadatak da prenosi takve informacije i  ideje, već i  javnost ima pravo da ih prima. U 
suprotnom, štampa ne b i bila u stanju da obavlja svoju bitnu ulogu „čuvara javnog interesa" 
(Thoma protiv Luksemburga, 2001, tačka 5). Dakle, emiter je imao pravo da prenese informacije
o javnom službeniku (R.Milošević), ali je morao da vodi računa da pri tome ne ugrozi prava 
podnosioca žalbe na zaštitu ugleda (dostojanstva), kao i prava da iznese svoje stanovište 
povodom navoda o navodnim nepodobnim djelima. Pored toga, on je morao da učini što je u 
njegovoj moći da na profesionalan i odgovoran način provjeri navode prije objavljivanja 
necjelovite informacije na način kao da su to utvrđene činjenice.

9) Emitovanim prilogom prekršeno je načelo tačnosti (koje je članom 4 Pravilnika definisano kao 
obaveza elektronskih medija da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana 
emitovanja vijesti i izvještaja za koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i 
izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati 
samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost ili nepotvrđenost), jer je emiter propustio da 
navede izvor podataka na kojima bazira svoj komentar (iako ga u izjašnjenju definiše kao 
„zvanični službeni dokumenti nadležnog državnog organđ') da je podnosilac žalbe „podmetnuo 
požar" i nešto „ukrad\ Na osnovu pregleda kadrova kojima je „pokriven" prilog, a koji sadrže 
slike određenih dokumenata, ne može se steći utisak, a još manje utvrditi, da je to dokument 
nekog državnog organa. Uvažavajući pravo emitera da, u granicama njegove slobode 
izražavanja, traži, pribavlja i objavljuje dokumente koji ukazuju na informacije od intereresa za 
javnost, ne može se opravdati emitovanje mišljenja i komentara koji imaju izrazito negativnu 
konotaciju (na štetu podnosioca žalbe), bez prethodne provjere njihove tačnosti. Jer, iako je 
određene „optužbe" naveo uz napomenu „prema krivičnim prijavama", emiter je bio dužan da 
provjeri kakav je status postupaka za koje se vezuju te „krivične prijave", posebno imajući u vidu 
značajan protok vremena od kada su navodne radnje učinjenje. Umjesto toga u prilogu se, 
formulacijom datih komentara, potencira netačan zaključak da se radi o utvrđenim činjenicama. 
S obzirom na ozbiljnost datih navoda, ne može se opravdati postupanje emitera da je prilog 
bazirao na „pisanju dnevne štampe". U ovom slučaju, emiter se morao pozvati na jedini pravno- 
formalni dokument koji može potvrditi istinitost navoda, a to je pravosnažna sudska presuda 
ukoliko postoji.

10) Emitovanim prilogom prekršeno je načelo objektivnosti (koje je članom 4 Pravilnika definisano 
kao obaveza elektronskih medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na 
objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna 
strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja). Emiter je propustio da na 
objektivan način predstavi informacije o navodnim nepodobnim djelima podnosioca žalbe, već je 
neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja iznošenjem navoda bez činjeničnog 
osnova. Iako je emitovao fono izjavu podnosioca žalbe, on je dao komentar koji glasi: ,,u  izjavi 
za našu televiziju M ilošević kaže da nije dobio otkaz u Upravi, već da je  dobio novi posao i  da se  
protiv njega ne vodi nikakav krivični postupak, što će uskoro, kako kaže i  dokazatT. Dakle, 
emitovanjem ovakve formulacije (uređivačka intervencija), prije fono izjave, može se steći utisak 
da se izjava odnosi samo na navode vezane za angažman u Upravi za kadrove. Upoređivanjem 
te formulacije sa fono izjavom može se zaključiti da je lično uvjerenje i mišljenje urednika i 
novinara diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme priloga, odnosno da je datim 
komentarima promijenjen smisao saopštenog. Jer, čak i ako je u određenom trenutku u prošlosti

6
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


protiv određenog lica bio pokrenut određeni prekršajni ili krivični postupak, obaveza emitera je 
(posebno nakon protoka vremena od 16 godina), da provjeri kako tačnost tih navoda, tako i 
eventualni epilog pokrenutih postupaka. Na taj način, emiter je prekršio i načelo nepristrasnosti, 
koje je članom 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih medija da činjenično 
izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i mišljenje 
urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog 
predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim 
sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili montiranje 
djelova sadržaja i si.), odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni 
smisao saopštenog.

11) Prvostepeni organ je pravilno zaključio da prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima 
ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti 
se on bavi utvrđivanjem stavova različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo 
druge strane"). Osim toga, emiter je , nakon objavljivanja navoda o, navodnim, nepodobnim 
djelima i negativnim konotacijama prenio i fono-izjavu podnosioca prigovora, čime je dao priliku 
podnosiocu prigovora/žalbe da komentariše date navode.

12) Nijesu osnovani navodi podnosioca žalbe da je prilikom donošenja prvostepenog rješenja 
postojala namjera tumačenja Zakona ili Pravilnika u korist emitera, a na štetu podnosioca žalbe 
/prigovora. U sprovođenju nadzora nad primjenom Zakona i Pravilnika, a posebno kada se radi o 
odredbama koje definišu programska načela ili principe, prvostepeni organ se kretao u 
granicama slobodne procjene, uvažavajući dva seta prava: s jedne strane, pravo na slobodu 
izražavanja emitera i sa druge strane, pravo podnosioca prigovora/žalbe na zaštitu dostojanstva 
i ugleda.

S tim u vezi, Savjet Agencije je konstatovao da su opravdani pojedini navodi iz žalbe, odnosno da je 
zbog izvođenja pogrešnog zaključka iz utvrđenih činjenica došlo do pogrešnog tumačenja Pravilnika da nije 
došlo do kršenja članova 7 i 8 st. 1 (u dijelu koji se odnosi na načela objektivnosti, nepristrasnosti i tačnosti) 
Pravilnika.

Tom prilikom konstatovano je da je članom 237 Zakona o opštem upravnom postupku je propisano 
da kada drugostepeni organ utvrdi da se u prvostepenom postupku nije vodilo računa o pravilima postupka
koja su od uticaja na rješavanje stvari, a ne radi se o bitnim povredama pravila postupka iz člana 226 ovog
zakona, on će dopuniti postupak i otkloniti navedene nedostatke sam ili preko prvostepenog organa ili 
zamoljenog organa. Nadalje, istim članom je propisano da ako drugostepeni organ nađe da će nedostatke 
prvostepenog postupka (utvrđovanje odlučnih činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje rješenja) 
brže i ekonomičnije otkloniti prvostepeni organ, on će svojim rješenjem poništiti prvostepeno rješenje i vratiti 
predmet prvostepenom organu na ponovni postupak. U tom slučaju, drugostepeni organ je dužan svojim 
rješenjem da ukaže prvostepenom organu u kom pogledu treba dopuniti postupak, a prvostepeni organ je 
dužan u svemu da postupi po drugostepenom rješenju i da, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 20 dana 
od dana prijema predmeta, donese novo rješenje.

Saglasno navedenom, Savjet Agencije za elektronske medije je donio Rješenje br. 01-1232/6 od
03.10.2016. godine kojim je , kao drugostepeni organ, usvojio žalbu, poništio prvostepeno Rješenje Agencije
i predmet vratio prvostepenom organu na ponovni postupak. Saglasno Rješenju Savjeta Agencije, 
prvostepeni organ je dužan da dopuni postupak otklanjanjem nedostataka zbog kojih je , iz utvrđenih 
činjenica, izveden pogrešan zaključak da nije došlo do kršenja članova 7 i 8 st. 1 (u dijelu koji se odnosi na 
načela objektivnosti, nepristrasnosti i tačnosti) Pravilnika.

Postupajući po rješenju Savjeta Agencije kojim je određeno sprovođenje ponovnog postupka, a u 
cilju potpunijeg utvrđivanja činjeničnog stanja, Agencija je dana 11.10.2016.g. dostavila emiteru zahtjev za 
dopunu izjašnjenja br. 2230-08/16 od 15.08.2016. godine (akt br. 02-1232/7 od 11.10.2016.g.). U 
ostavljenom roku, emiter nije dostavio dopuno izjašnjenja povodom žalbe gospodina Rada Miloševića i 
Rješenja Savjeta Agencije.

Nakon ponovnog detaljnog uvida i razmatranja svih raspoloživih informacija na osnovu prigovora, 
izjašnjenja emitera, žalbe, i posebno razloga na koje je Savjet Agencije ukazao kao odlučujuće za ocjenu 
odgovornosti emitera za kršenje obaveza vezanih za proizvodnju informativnog programa, može se zaključiti 
da je opravdan prigovor da emiter nije doprinio istinitom, cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, 
da je emitovao sadržaj koji nije bio ni pravičan ni izbalansiran, ta da je prekršio načela objektivnosti, 
nepristrasnosti i tačnosti.

7
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org


Pri tome, posebno treba imati u vidu da:

1) emitovani prilog se sastoji iz djelova za koje se ne može jasno zaključiti da li su ti navodi 
preneseni iz, kako emiter kaže, „današnje štam pć' ili se zasnivaju na „zvaničnim službenim  
dokumentima nadležnog državnog organa" ili se radi o njegovim komentarima. Emiter je 
propustio da na profesionalan i odgovoran način ukaže o kojem dokumentima i kojem 
državnom organu se radi, što znači da je ugrozio mogućnost da se gledaoci na cjelovit i 
nepristrasan način informišu od pitanju koje je od javnog interesa tj. optužbama za navodna 
nepodobna djela javnog funkcionera (podnosioca prigovora). Imajući u vidu ozbiljnost tih 
optužbi, emiter je bio dužan da provjeri informacije prije nego objavi navode, koje on 
definiše kao „činjenice iz p rošlo sti, u kojima se za podnosioca prigovora kaže da je 
učestvovao u podmetanju požara „p ri čemu su  prostorije u potpunosti izgorjele kao i  stvari 
koje su  se  u njima nalazile', kao i da je učestvovao u krađi iz „prostorija službe pravne 
pomoći" i  „ukrao dvije pisaće mašine i  pečate te organizacije, a nekoliko dana kasnije i 
biciklo sa tavana stambene zgrade".

2) emiter nije postupio na profesionalan i odgovoran način jer je zanemario da je od vremena 
kad su navodno počinjenja nepodobna djela (podmetanje požara, krađa iz prostorija pravne 
pomoći i krađa bicikla) prošlo skoro 16 godine, te da je prije obajvljivanja vrlo ozbiljnih 
optužbi bio dužan da pribavi cjelovitu i nepristasnu informaciju da li je i na koji način završen 
postupak (postupci) iniciran(i) „krivičnim prijavama" koje pominje u prilogu. Objavljivanjem 
komentara, koji su formulisani tako da se stiče utisak da se radi o utvrđenim činjenicama 
(pa u svom izjašnjenju emiter ove navode definiše kao „činjenice iz prošlostT), emiter nije 
doprinio cjelovitom i nepristrasnom informisanju.
Jer, čak i ako je u određenom trenutku u prošlosti protiv određenog lica bio pokrenut 
određeni prekršajni ili krivični postupak, obaveza emitera je (posebno nakon protoka 
vremena od 16 godina), da provjeri kako tačnost tih navoda, tako i eventualni epilog 
pokrenutih postupaka. Na taj način, emiter je prekršio i načelo nepristrasnosti,

3) uvažavajući pravo emitera da prenese informacije o javnom službeniku (R.Milošević), on je 
morao da vodi računa da pri tome ne ugrozi prava podnosioca prigovora na zaštitu ugleda 
(dostojanstva), kao i prava da iznese svoje stanovište povodom navoda o navodnim 
nepodobnim djelima.

4) ne navođenjem izvora podataka na kojima bazira svoj komentar da je podnosilac prigovora 
„podmetnuo požar" i nešto „ukrao" (a koje u izjašnjenju definiše kao „zvanični službeni 
dokumenti nadležnog državnog organđ'), emiter je prekršio načelo tačnosti. Uvažavajući 
pravo emitera da, u granicama njegove slobode izražavanja, traži, pribavlja i objavljuje 
dokumente koji ukazuju na informacije od intereresa za javnost, ne može se opravdati 
emitovanje komentara koji imaju izrazito negativnu konotaciju (na štetu podnosioca 
prigovora), bez prethodne provjere njihove tačnosti. Jer, na osnovu pregleda kadrova kojima 
je „pokriven" prilog, a koji sadrže slike određenih dokumenata, ne može se steći utisak, a još 
manje utvrditi, da je to dokument nekog državnog organa.

5) Emiter je iznošenjem navoda bez činjeničnog osnova neistinito predstavio predmet 
informativnog sadržaja (informacije o navodnim nepodobnim djelima podnosioca prigovora).
Prije emitovanja fono izjave podnosioca prigovora, emiter je dao komentar koji glasi: ,,u  
izjavi za našu televiziju M iiošević kaže da nije dobio otkaz u Upravi, već da je  dobio novi 
posao i  da se  protiv njega ne vodi nikakav krivični postupak, što  će uskoro, kako kaže i 
dokazati.

Emitovanje ovakve formulacije, prije fono izjave, predstavlja uređivačku intervenciju, na 
osnovu koje se može steći utisak da se izjava odnosi samo na navode vezane za angažman 
u Upravi za kadrove.

Upoređivanjem te formulacije sa fono izjavom može se zaključiti da je lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme priloga,
odnosno da je datim komentarima promijenjen smisao saopštenog.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 7 i 8 st. 1
(u dijelu koji se odnosi na načela objektivnosti, nepristrasnosti i tačnosti) Pravilnika.

8
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143 i 145. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče 
upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru 
programa ,,TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima 
Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrečena mjera 
srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiter je posebno upozoren da će svako eventualno buduće kršenje odredbi iz tač. 1 ovog Rješenja, 
rezultirati strožijim mjerama, u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00 sati.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

DIREKTOR r

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Rade Milošević, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

9
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardcQ.org
www.ardcQ.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org

