
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1064/4 
Podgorica, 04.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru gospođe Tamare Bulatović, iz Bara (zaveden kod Agencije za elektronske 
medije pod br. 02-1064 od 05.07.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R 3 E Š E N 3 E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospođe Tamare Bulatović, iz Bara, na rad privrednog 
društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden pod 
brojem 02-1064 od 05.07.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo iješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 05.07.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospođe Tamare 
Bulatović, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1064 od
05.07.2016.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 03. jula 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M" u informativnim emisijama „Info monte" u 18:00 časova i „Minut, dva" u 18:00 i 19:00 časova, u kojem
su, kako navodi podnositeljka prigovora „(o )b ja v lje n i... kom enari na Predlog izm jena i  dopuna Zakona o 
m edijim a, ko ji je  ušao u skupštinsku proceduru na prediog dijela opozicije". Ona ističe da je „(u ) em isiji 'Info 
m o n te '... predložena zakonska rješen ja  kom entarisao poslanik vladajuće Dem okratske partije socija lista  
Predrag Sekulić, a u em isiji v ijesti 'Minut, dva'profesorica m edijskog prava Aneta Spaić. Seku lić je  izjavu dao 
za televiziju  Pink M, dok je  izjava profesorice Spaić prenesena iz dnevnog lista  'Pobjeda'. I  Seku lić i  Spaić su  
im ali negatvno m išljenje o predloženim  zakonskim  rješen jim a" Podnositeljka prigovora takođe smatra da 
"(o )b javlju jući u navedenim  inform ativnim  em isijam a kritička m išljenja o predlogu izm jena i  dopuna Zakona
o m edijim a, a da, pritom , svoju  publiku uskraćuje za inform aciju o onome što  je  predm et kritike, te ne 
pružajući priliku drugoj stran i da iznese svo je m išljenje, TV Pink M je  prekršila pravilo druge strane". Ona 
smatra da emiter „(o)vakvim  izvještavanjem  o pitanjim a od javnog interesa" ne dopinosi slobodnom, 
istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu, kako je propisano čl. 7 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima.

Emiter je , prema navodima podnositeljke prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao "obaveza elektronskih
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti"), „ne pružajući priliku drugoj stran i da iznese svo je m išijen jđ ;

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1__________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: a rd @ a rd c a .o rQ
Telefax: +382 20 201 440 w w w .ardC Q .org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


• prekršio član 7 Pravilnika kojim je propisano da su emiteri koji proizvode (uređuju i emituju)
informativni program dužni da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose:
slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o 
događajima u zemlji i inostranstvu kao i poštovanju i promociji osnovnih ljudskih prava i sloboda, 
demokratskih vrijednosti, institucija i pluralizma ideja.
Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 

pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja i sačinio nalaz dana 05.07.2016. godine (akt broj 02-1064/1 od 05.07.2016.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1064/2 od 07.07.2016.god.).

Dana 15.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1064/3 od
15.07.2016.god.) u kojem se navodi da su ,,(u ) okviru ... inform ativnih em isija In fo m o n te 'i 'Minut, dva', 3. 
ju la  ove godine em itovani ... p rilozi posvećeni prediogu izm jena Zakona o m edijim a ko ji je  dostavljen  
crnogorskom  parlam entu od strane poslanika dijela opozicionih partija", te da su ,,...u  prvom  prilogu d a li... 
m išljenje/izjavu poslanika vladajuće partije Predraga Sekulića, inače dugogodišnjeg novinara i publiciste. U 
drugom prilogu, na istu  tem u, p ren ijeli (su ) iz dnevnog lista „ Pobjeda" izjavu pro f. d r Anete Spaić, eksperta  
za m edijsko pravo, odnosno njeno m išljenje o predloženim  rješenjim a". Emiter se osvrnuo na pojedine 
navode iz prigovora i istakao:

- " ... opozicione partije su  predlagači izm jena i  oni su  se  o tome samim pred logom izjasn ili kao
o, po njihovom  m išljenju, pozitivnim  i društveno korisnim  rješenjim a. Zato je  nama bilo 
prirodno da čujem o i  čovjeka iz vladajućih struktura, ko ji ima i  stručne i  ostale kvalifikacije 
da b i mogao b iti tretiran kao kredi b i lan izvo r..."

- da " podnositejka prigovora polazi od uvjerenja da je  obaveza m edija da u svakom  prilogu, o 
bilo čem u, prezentira sva brojna različita m išljenja i  stanovišta koja u jednom  društvu 
posto je...Bo jim o se  da tako m ediji ne funkcion išu ...Jer, pluralizam  različitih ideja i  m iljenja, 
potreba i interesa u jednom  društvu je  zadatak i  obaveza cjelokupnog m edijskog sistem a, a 
ne pojedinačnog m edija. A jo š  m anje je  to m oguće postići uvijek u svakom  pojedinačnom  
prilogu u inform ativnim  program im a."

- da je neutemeljen prigovor po osnovu navodnog kršenja pravila druge strane i člana 7 
Pravilnika;

- podnositeljka prigovora se nije obratila „sa  zahtjevom  da isko risti pravo na ispravku i/ili 
odgovor u skladu sa članovima 26 do 3 5 Zakona o m edijim a".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak
emitovanih sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 03. jula 2016.g. u 18:00 sati u okviru informativne emisije „Infomonte", emitovan je 
prilog u trajanju od 57 sekundi sljedeće sadržine (transkript):

Najava: Predlog Zakona o medijima o kom će se raspravljati na sjednici Parlamenta definitivno je
korak unazad u toj oblasti, kazao je za našu televiziju poslanik Demokratske partije socijalista Predrag
Sekulić. O ovom Zakonu poslanici bi trebalo da raspravljaju tokom mjeseca.

Fono -  Predrag Sekulić: Uvijek kada političari žele da uređuju medije, ovaj, dolazimo do toga da
predloženi zakoni, odnosno predložene zakone, predložene norme nijesu dobre. Znači zaista normirati da je 
najviša cijena koju medij može da plati za neistinu objavljenu, ovaj, može da bude do četiri prosječne plate u 
Crnoj Gori, to je negdje oko 2.000 eura, rekao bih da ne služi na čast, niti predlagačima, niti medijima. U 
konačnom, pitao bih možda i predlagače da li bi oni svoju čast prodali za par hiljada eura, otprilike, to je ta 
cijena koju su oni odredili da vrijedi čast bilo kojeg građanina Crne Gore.

Govorni dio priloga pokriven je kadrovima u kojima se nalazi lice od koga je , u pripremi priloga,
uzeta izjava.

Dana 03. jula 2016.g. u 19:00 sati u okviru informativne emisije „Minut, dva", emitovan je 
prilog u trajanju od 41 sekund, sljedeće sadržine (transkript):

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcq.org


Prilog: Najveći problem predloga Zakona o izmjenama i dopunama zakona o medijima koje je 
inicirala opoziciona „trojka" URA, SDP, DEMOS jeste relativizacija profesionalnih standarda izvještavanja, 
ocijenila je za „Pobjedu" ekspertkinja za medijsko pravo prof. dr Aneta Spaić. To se odnosi na ključni 
standard novinarstva, dužnu novinarsku pažnju, zatim na preširoko postavljen osnov isključivanja 
odgovornosti za štetu i na poštovanje privatnosti drugih. Usvajanjem predloženih riješenja, januarski 
novinarski kodeks, donesen uz snažno prisustvo i ekspertsku podršku OSCE-a se u dijelu ovih standarda 
anulirao, tvrdi Spaić. Višegodišnji napor novinarske zajednice da se konsenzusom ustanove standardi dobrog 
novinarstva, upozorava Spaić, ovim prijedlogom dijelom se dovode u pitanje."

- emitovani prilozi TV pripremljeni su u formi fono izjave i izjave prenesene iz štampanog 
medija „Pobjeda", a predstavljaju reagovanja, odnosno stavove i komentare lica koja su u 
prilozima;

- polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, mediji su slobodni 
da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše 
propise;

- emitovani prilozi ne sadrže elemente koji ukazuju na kršenje „pravila druge strane", prilozi 
ne predstavljaju rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje 
vrste, kao ni jednostrane napade na ličnost. Iako je u prilozima riječ o pitanju koje je od 
javnog interesa za građane, izbor sagovornika predstavlja dio uređivačke slobode i 
uređivačke politike emitera, a svako miješanje u uređivačku politiku je u suprotnosti sa 
Zakonom o elektronskim medijima i evropskim standardima.

- nijesu opravdani navodi podnosioca prigovora da je predmetnim prilogom prekršen član 7 
Pravilnika, koji obavezuje emitera da informativni programi doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima.

- u predmetnom prilogu emitera nije bilo netačnog informisanja javnosti o temi koja je 
predmet prigovora već u cilju cjelovitog izvještavanja činjenični dio izvještavanja čine i 
informacije dobijene od sagovornika i informacije objavljene u drugim medijima. Ne može se 
reći da je time došlo do nepotpunog, pristrasnog ili neblagovremenog informisanja javnosti o 
temi koja je predmet prigovora.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio pravilo 
druge strane (nije bilo sukoba bilo koje vrste, da bi bilo nužno da stranama koje su uključene u raspravu 
pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način), što je standard definisan članom 4 i 
propisan članom 8 Pravilnika ili član 7 Pravilnika, jer prilikom emitovanja informativnih programa nije 
postupio u suprotnosti sa obavezom da profesionalno i odgovorno doprinosi slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 7 i 8 Pravilnika i tačku 7.1 izdatog 
Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je emiter odgovoran za 
sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je , saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 

dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Tamara Bulatović, podnositeljka prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard @ ardca.orQ
w w w .ard ca .o rQ

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.org

