
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1361/4 
Podgorica, 03.10.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Đorđa Savovića, iz Medijskog centra političke partije
„Socijalistička narodna partija", iz Podgorice (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1361 
od 02.09.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Đorđa Savovića, iz Medijskog centra političke 
partije „Socijalistička narodna partija", iz Podgorice, na rad privrednog društva „Radio Televizija 
Crne Gore" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV CG1" (zaveden pod brojem 02-1361 od
02.09.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 02.09.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Đorđa 
Savovića, iz Medijskog centra političke partije „Socijalistička narodna partija" (SNP), iz Podgorice, na rad 
privrednog društva „Radio Televizija Crne Gore" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao javnog emitera 
televizijskog programa ,,TV CG1" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1361 od
02.09.2016.g.). ’ '

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 01. septembra 2016. godine u okviru programa 
,,TV CG1" u informativnoj emisiji „Dnevnik 2" u 19:30 časova, u kojem je , kako navodi podnosilac prigovora, 
objavljen „prilog pod nazivom 'Rakčević i  Lekić pozdravljaju, DP5 trlja ruke'". U prigovoru se navodi da se u 
prilogu „ na tendenciozan i  neprofesionalan način izvještava na temu koalicije SNP, DEMOS i  URA", kao i da je 
„autorka priloga, Ivana Šebek, pozivajući se  na neimenovan izvor iz DPS-a, na neprimjeren i  suprotan 
profesionalnim standardima način, tretirala pitanje već pomenute koalicije". Podnosilac prigovora zaključuje 
da su „ ... izvještavanjem bez navođenja konkretnog izvora, direktno prekršeni ... članovi Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima".

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu);

- prekršio čl. 8 Pravilnika (kojim je propisano da se ,,u proizvodnji informativnih programa, elektronski 
mediji su dužni da poštuju načela objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane 
diskriminacije, slobode objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane", kao i da „događaji 
moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni", a 
„mišljenja i komentari moraju biti odvojeni od činjeničnog izvještavanja, a njihov izvor ili autor 
prepoznatljivi);

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


- prekršio čl. 11 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike", kao i da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda").

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
pokrenula je postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimak emitovanog spornog 
programskog sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 06.09.2016. godine (akt broj 05-1361/1 od
06.09.2016.god.). '

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1361/2 od 06.09.2016.god.).

Dana 12.09.2016. godine emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02­
1361/3 od 12.09.2016.g.) u kojem je, osim izjašnjenja Uredničkog tima TVCG, dostavljen i odgovor 
novinarke Ivane Šebek, autorke priloga. Urednički tima TVCG „smatra da n/jesu prekršeni profesionalni 
standardi i  pravila", kao i da je novinarka Šebek „citirala izjavu izvora iz DPS-a ko ji ne mora da bude 
imenovan", a „pravo je  novinara da ne sopštava izvor, a na tom je  izvoru (dakle na DPS-u) da reaguje 
ukoliko je  njihov stav pogrešno prenijet" . U vezi sa prilogom, autorka istog navodi da je „prilog radnog 
naziva 'Reakcije na odluku GO SNP da uđe u predizbornu koaliciju sa Demos-om i GP URA' zamišljen je  kao 
reakcija učesnika Lidera Demosa i  GP URA Miodraga Lekića i Žarka Rakčevica, te najjačih partija pozicije i 
opozicije DPS-a i  Demokratskog fronta". Takođe, u odgovoru se konstatuje da su u prilogu „Lekić i  Rakčević 
imali više sekundi zastupljenosti je r  su neposredi sudionici, tj. pregovarači", kao i da „novinar ima pravo da 
se pozove na izvor", i da "izvor iz DPS-a je  kredibiian i  govorio je  u ime najužeg rukovodstva stranke". 
Nadalje, autorka priloga je istakla da su "u prilogu ... sv i imali prostora da kažu šta misle o odluci SNP-a, koji 
je  u ovom slučaju tzv. 'druga strana', a koji su  kroz izvještaje i  uključenja dan ranije novinarski i 
profesionalno u potpunosti ispoštovali".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja, 
može se konstatovati sljedeće:

- Dana 01. septembra 2016. godine u 19:30 sati u okviru informativne emisije „Dnevnik 2",
emitovan je prilog, u trajanju od 3 min. i 33 sek., sljedeće sadržine (transkript):

Najava: Odlukom SNP-a da uđe u predizbornu koaliciju s Demosom i Urom, još ništa nije
gotovo. Lider Ure, Žarko Rakčević kaže da će oni odluku donijeti na stranačkim organima 
sjutra. Poruku sa Glavnog odbora SNP-a smatra odgovornom i pozdravlja je. Ni Miodrag 
Lekić ne može zvanično da potvrdi da je koalicija ova tri subjekta gotova stvar, ali pozdravlja 
odluku o najavi objedinjavanja dijela opozicije. Takođe će sve biti poznato nakon sjutrašnje 
sjednice predsjedništva Demosa. U DPS-u su Ivani Šebek kazali da su Demos i SNP, i bez 
Ure, zapečatili političku sudbinu. DF-ov Milan Knežević nada se da se ta koalicija nakon 
izbora neće ući u koaliciju s DPS-om.

Off: SNP je odlučio, bez unaprijed brojanja mandata, da u predizbornu koaliciju uđe s 
Demosom i Građanskim pokretom URA. To, međutim, nije još gotova stvar, jer se čeka da 
odluku donesu najviši organi Lekićeve i Rakčevićeve stranke. Demos će konačno odlučiti 
sjutra, a do tada pozitivnom smatraju odluku SNP-a.

Ton - Miodrag Lekić: Pozdravljam tu odluku. Demos, uprkos tome što je bio pripremljen 
za samostalan izlazak, uprkos činjenici da je dobro pozicioniran u javnosti na bazi svih 
relevantnih istraživanja, je težio cijelo vrijeme da se objedine snage alternative, kredibilne 
alternative, tako da smo dosta truda uložili i nadam se da ulazimo sad u jednu u finalizaciju. 
Mi imamo sjutra sjednicu Predsjedništva gdje ćemo, takođe, o tome razgovarati i donijeti

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2____________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


odluku, a sve će biti finallzovano, naravno, kada glavni odbor bude raspravljao o listi, o 
imenima.

Off: Žarko Rakčević takođe pozdravlja, kako kaže, objedinjavanje građanske opozicije, jer 
su u tom političkom savezu, potcrtava, za mirne promjene. I URA će konačnu odluku o 
koaliranju s Demosom i SNP-om donijeti sjutra.

Ton - Žarko Rakčević: Vjerujem da ima dosta osnova za pozitivan odgovor URA-e. Dakle, 
očekujem da će naš Glavni odbor donijeti odluku koja će biti u tom pravcu. Mislim da je 
dobro za Crnu Goru da dođe do objedinjavanja građanskih snaga u Crnoj Gori. Da je to 
jedina ozbiljna alternativa lošoj i neodgovornoj vlasti. Vjerujem da će kvalitetom ljudi na listi 
koji će sigurno biti različite nacionalnosti, dakle i Crnogorci, Srbi, Bošnjaci, Albanci, Hrvati to 
biti dobra ponuda za građane.

Off: Izvor TVCG iz vrha DPS-a, kazao nam je da u toj stranci "trljaju ruke", jer vjeruju da su
i Demos i SNP, i bez Građanskog pokreta URA, zapečatili političku sudbinu. Uvjereni su, kažu 
u DPS-u, da će se dio birača tzv. srpske opcije, građanske provinijencije, iz obje partije, sada 
već radije svrstati među DPS-ove birače, dok će s druge strane, radikalni dio glasati za DF. U 
DPS-u računaju i da će raniji pro-crnogorski glasači URA-e takođe podržati njihovu partiju, 
nakon eventualne odluke da Rakčevićev tabor koalira s Lekićevim i Milićevim. Milan Knežević 
iz DF-a, čija je DNP nastala pretposljednjim cijepanjem SNP-a, kaže da ga ne iznenađuje 
savez Lekića, Rakčevića i Milica

Ton - Milan Knežević: S obzirom da su oni još u maju imali obrise ovakvog koalicionog 
sporazuma, za mene to ne predstavlja nikakvo iznenađenje, a u konačnom i građani će dati 
svoj sud. Ponavljam još jednom nama je u Demokratskom frontu samo važno da niko iz ove 
koalicije poslije izbora ne ode s Đukanovićem.

Off: U dosadašnjim razgovorima lidera Demosa, URA-e i SNP-a nije se govorilo o raspodjeli 
mandata. To bi, prema riječima sagovornika TVCG, trebalo da bude naredna tema 
razgovora.

- prilog je posvećen temi od javnog interesa - najava formiranja predizborne koalicije i 
reakcije predstavnika političkih subjekata. Baziran je na izjavama političara Miodraga Lekića, 
Žarka Rakčevića, Milana Kneževića i neimenovanog izvora (iz „vrha") iz „Demokratske partije 
socijalista".

- ne mogu se prihvatiti navodi podnosioca prigovora da je emitovanjem priloga „bez 
navođenja konkretnog izvora" u dijelu koji se odnosi na stavove DPS-a, prekršen Pravilnik o 
programskim standardima o elektronskim medijima. Iako ga nije identifikovao (navođenjem 
imena i prezimena), emiter je odrednicom „Izvor TVCG iz vrha DPS-a?', jasno ukazao na 
izvor. Činjenica da je medij samo opisno ukazao na svoj izvor, ukazuje na stepen zvaničnosti 
sa kojim treba uzeti u obzir prenesene stavove, ali se ne može reći da on nije prepoznatljiv.

- emiter nije prekršio pravilo nepristrasnosti, na koje upućuju čl. 7 i 8 Pravilnika, a koji je 
definisan kao obaveza elektronskih medija da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, 
mišljenja ili komentara, pri čemu lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da 
diskriminatorno utiču na izbor teme i način njenog predstavljanja. Primjena ovog načela 
isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i sličnim sadržajima s ciljem promjene 
njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili montiranje djelova sadržaja i si.), 
odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju osnovni smisao saopštenog.

- emitovani prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje načela objektivnosti ili tačnosti. 
Emiter je različita stanovišta predstavio na objektivan način (prenošenjem izjava 
predstavnika političkih partija), bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se 
favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja. Prilog je 
zasnovan na izjavama prepoznatljivih izvora.

- Emitovanim prilogom nije prekršeno pravilo druge strane, koje je članom 4 Pravilnika 
definisano kao obaveza elektronskih medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama 
koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim stranama koje su uključene u raspravu pruži 
mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način. Ovo načelo ne dozvoljava 
jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u vezi sa

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.org


pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih relevantnih podataka 
koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, instituciji ili 
ličnosti. Prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju 
sukob bilo koje vrste, već set izjava - reakcije konkretnih političara ili predstavnika političke 
partije na dan ranije objavljenu najavu spremnosti SNP da uđe u koaliciju sa GP URA i 
DEMOS. Uvidom u snimke emitovanih sadržaja emitera od prethodnog dana 
(31.08.2016.g.), može se zaključiti da su u programu TVCGl u emisijama „Dnevnik 2" i 
„Dnevnik 3" emitovani odvojeni prilozi posvećeni upravo sjednici GO SNP na kojoj je 
raspravljano i odlučeno o stavu ove partije po pitanju predmetne predizborne koalicije. 
Dakle, emiter nije propustio Ga, saglasno pravilu druge strane i načelu objektivnosti, 
predstavi stavove SNP-a, već je upravo u skladu sa njima, u svojoj narednoj emisiji (koja je 
predmet prigovora) predstavio i stavove drugih političkih aktera povodom aktuelnog pitanja 
oko formiranja predizbornih koalicija.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 7 st. 1, čl. 8 st. 1, 2 i 3, čl. 11 st.
1 i 2 Pravilnika ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-J-l od 25.01.2013. godine kojom je 
propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je , saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog iješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- „Radio Televizija Crne Gore" d.o.o.
- Đorđe Savović, iz Medijskog centra SNP-a, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard @ ardca.o rQ
Telefax: +382 20 201 440 w w w .ard ca .o rQ

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.org

