
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1018/4 
Podgorica, 01.08.2016. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143,144 i 145 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03, 
73/10 i 32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1018 od 01.07.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Prihvata se prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice (zaveden pod brojem 02-1018 
od 01.07.2016. godine) i privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o. iz Podgorice, 
emiteru televizijskog programa „TV Pink M", izriče se upozorenje, kao upravno- 
nadzorna mjera zbog kršenja odredbi člana 8 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 35/11) i tačke 7.1. izdatog Odobrenja za 
emitovanje broj O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja, dana 15. juna 2016. 
godine, priloga u informativnim emisijama „Infomonte" u 18:00 časova i „Minut, dva" u 19:00, 
20:00 i 21:00 časova.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog nepoštovanja načela objektivnosti i 
nepristrasnosti, koji su propisani članom 8 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima.

3. Privrednom društvu "Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), nalaže se da usaglasi 
emitovanje programskih sadržaja u okviru programa "TV Pink M" sa standardima definisanim u 
Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za 
emitovanje.

4. Privredno društvo "Pink M Company" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja objavi u 
programu "TV Pink M", u okviru informativnih emisija „Infomonte" i „Minut, dva".

5. Agencija za elektronske medije upozorava da će svako ponovno kršenje odredbi iz tač. 1 ovog 
rješenja, rezultirati strožijim mjerama u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

6. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

7. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

8. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 01.07.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1018 od
01.07.2016.g.). ‘

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 15. juna 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M" i to u informativnim emisijama „Infomonte" u 18:00 časova i „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 časova, 
u kojem se, kako navodi podnosilac prigovora, „osnivači dnevnika Vijesti, Žeijko Ivanović i Miodrag Perović 
vrijeđaju, diskvaiifikuju i optužuju na način koji je višestruko problematičan sa stanovišta poštovanja principa 
novinarskog izvještavanja'Podnosilac prigovora navodi ,,u prilogu o navodnom pritisku lidera pojedinih 
opozicionih stranaka na uredništvo RTCG, se, između ostalog, zaključuje: Uz prisustvo lobista vlasnika Vijesti 
sa kojima je ova trojka u političkom savezu a koji poput Gorana Đurovića sjede u Savjetu RTCG već je  
___________  1 ’
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ ardca .o rQ
Telefax: +382 20 201 440 w w w .ard cQ .o rg

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcQ.oro
http://www.ardca.org


uveliko započeto uništavanje državne televizije po političkim zahtjevima Miodraga Perovića, Željka Ivanovića i 
ove tro jkć'. Kako se u prigovoru tvrdi „ Pomenuti stav se  u prilogu pokriva fotografijom sa zvaničnog susreta 
Željka Ivanovića, Mile Tadić i Miodraga Perovića sa tadašnjim predsjednikom Skupštive CG R. Kriviokapićem  
u jedn o j od sala te institucije. "

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti"), 
„tendencioznim komentarisanjem činjenica, njihovom jednostranom interpretacijom i sugestivnom  
kontekstuaiizadjom kojom se  optužuje Željko Ivanović da zajedno sa pomenutom grupom, sprovodi 
plan uništenja Javnog servisa, RTCGI";

prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i si.), odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog);

- prekršio načelo slobode objavljivanja komentara (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao
„sloboda elektronskih medija da u skladu sa svojom uređivačkom politikom komentarišu pojave, 
događaje i postupke pojedinaca, državnih organa, političkih partija i drugih institucija, kao i obaveza 
da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na istu 
temu"), jer, po mišljenju podnosioca prigovora, „em iter nije saopštio da li je  u predmetnom prilogu 
„rije č  o komentaru, već je  netačne i  tedenciozne stavove saopšti(o) u formi uobičajene servisne 
inform acije!?";

■ emitovao sadržaj koji „spada u govor mržnje" (a koji je prema čl. 4 Pravilnika definisan kao „svi
oblici izražavanja kojima se podstiče, omogućava podsticanje ili širi mržnja ili diskriminacija po
osnovu rase, etničke pripadnosti, boje kože, pola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, 
nacionalnog ili socijalnog porijekla, imovnog stanja, članstva u sindikatu, obrazovanja, društvenog 
položaja, bračnog ili porodičnog statusa, starosnog doba, zdravstvenog stanja, invaliditeta, 
genetskog nasljeđa, rodnog identiteta ili polne orijentacije") jer, kako se ističe u prigovoru, „autor 
priloga i  uredništvo Pinka opasno targetiraju Žeijka Ivanovića, dovodeći u problem ne samo njegov 
radni angažman veći ličnu bezbijednost. Kako se  takve formulacije pojavljuju u čitavom periodu od 
13. juna do 21. juna, jasno je  da se  radi o tendenciji i  sm išljenoj kampanji protiv Žeijka Ivanovića 
koja time spada u govor m ržnjć'. Dalje se u prigovoru navodi da je „ovakav zaključak ... jo š  više 
utemeljen saznanjem da se  ista kampanja, zasnovana na istim lažima i  tendencioznim stavovima i 
kvalifikacijama, sprovodi od strane PINK M TV u posljednjih 3 godine? :

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija 
da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za 
koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija 
tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost 
ili nepotvrđenost"), jer je , po mišljenju podnosioca prigovora, „jasno ... da u pomenutom prilogu i 
citiranim stavovima nema nikakvog suvlisnog osnova, da se  radi o izmišljenim i tendencioznim  
kvalifikacijama ličnosti";

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao "obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju,

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2______________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.oro

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcg.org


instituciji ili ličnosti"), jer „niko iz TV PINK M nije zvao Že/jka Ivanovićza izjavu ili komentar povodom
pomenutih brutalnih i  opasnih optužbi i  kon sta taciji.

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je po 
službenoj dužnosti pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do 
kršenja Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera ,,TV Pink M" i sačinio nalaz dana 05.07.2016. godine.

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija za 
elektronske medije je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, 
u roku od osam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02­
1018/2 od 07.07.2016.god.). '

Dana 15.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1018/3 od
15.07.2016.god.) u kojem se navodi da je „prilog na koji je  podnesen prigovor predstavlja redakcijski 
komentar/osvrt na zvanični akt ko ji su potpisali tri lidera opozicione partije, u kome daju instrukcije kojim  
temama i na koji način b i trebalo da se  bavi javn i servis TV CG do izbora" kao i da je sadržaj tog dokumenta 
„poslužio kao motiv i  činjenični osnov da javno iznesemo m išljene i  sud o takvoj praksi, koju smatramo 
neprihvatljivom u demokratskom društvd'. Taj dokument je emiter, kako ističe, predstavio slikom, ,,a  
podnosilac prigovora njegovo postojanje i  autentičnost nije doveo u p itan jć'. Po procjeni emitera, 
problematika kojom se u spornom prilogu bave „predstavlja pitanje od javnog interesa, a ne bilo čiju pivatnu 
siva?'. Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora i istakao:

- da su „jasno odvojene činjenice od mišljenja (stava, komentara), kao i da su  komentari 
razdvojeni od ostalih vijesti i  informacija";

- činjenice kojima podnosilac prigovora argumentuje tvrdnju „da smo prekršili načelo 
objektivnosti predstavlja m išljenje o našem mišljenju, odnosno komentar na naš komentar".

- „kom entator ima pravo da slobodno izrazi m išljenje, na osnovu činjenica koje ocijeni tačnim i 
relevantnim";

- da nije riječ o tendencioznoj i smišljenoj kampanji protiv Ivanović Željka i govoru mržnje kad 
se navodi da Ivanović Željka „ima političke ambicije", „da je  u nekom političkom savezu", „da 
radi na uništenju javnog servisa";

- u prilogu nije prekršeno pravilo druge strane jer „ je  rije č o etičkom načelu čija se  primjena
nigdje ne sprovodi po sili zakona, da se  ono preporučuje u tzv. u žanrovima čije su  ambicije 
saopštavanje fakata (vijesti, izvještaj), ali ne i  analitičko/sintetičkim žanrovima (komentar, 
osvrt)"; '

■ da se podnosilac prigovora nije obratio „sa  zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/ili
odgovor u skladu sa članovima 26 do 3 5 Zakona o medijima".

Takođe, emiter ukazuje da „ovaj, kao i  drugi podnosioci prigovora prenebregavaju jednostavnu  
činjenicu da sv i ko ji se  bave javnim  poslovima podliježu javnom  sudd\ kao i da su, kako se u izjašnjenju 
navodi „sv i naši prilozi ... o onome i  povodom onoga što javn i akteri javno rade i što može da izaziva 
posljedice i  na druge članove našeg društva". U prilog svojoj tvrdnji emiter se uopšteno poziva na presude 
Evropskog suda za ljudska prava o slobodi iznošenja mišljenja komentara i drugim pitanjima od javnog 
interesa.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, uvida u snimak 
emitovanog sadržaja kao i odredbi Zakona o elektronskim medijim i Pravilnika, može se konstatovati 
sljedeće:

- Dana 15. juna 2016.g. u 18:00, 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije 
„Minut, dva", emitovan je prilog, u trajanju od 96 sekundi, sljedeće sadržine (transkript):

• Najava: "Kako lideri takozvane 'trojke' Miodrag Lekić, Ranko Krivokapić i Žarko Rakčević
vide slobodu medija, najbolje pokazuje dokument do koga je došao naš portal. Na osnovu

__________________  3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardcg.ora


njega se vidi da 'trojka' šalje direktive u Javni servis, traži da se mijenja programska šema i 
ukazuje koje teme treba da se obrađuju."

Prilog : ”Šta za lidere takozvane 'trojke' predstavlja sloboda medija i nezavisnost Javnog 
servisa, teme na kojima upravo i njihov Savjet pokušava da politički profitira, najbolje 
svjedoči dokument do koga je došao portal Pink M. U njemu se vidi kako ova 'trojka' lidera 
zamišlja da bi trebalo da izgledaju mediji u državi koju bi oni vodili. U maniru najgorih 
komunističkih vremena, svojim imenima i prezimenima Miodrag Lekić, Ranko Krivokapić i 
Žarko Rakčević šalju direktive u Javni servis, gdje po partijskim ciljevima traže da se mijenja 
programska šema, preuzimaju ulogu urednika i saopštavaju koje teme bi trebalo da se 
obrađuju po željama njihovih glavnih odbora. Takvim postupcima se na najgrublji način vrši 
pritisak na uređivačku politiku Javnog servisa, uz prisustvo lobista vlasnika Vijesti sa kojima 
je ova 'trojka' u političkom savezu, a koji poput Gorana Đurovića sjede u Savjetu RTCG-a, 
već je uveliko započeto uništavanje državne televizije po političkim zahtjevima Miodraga 
Perovića, Željka Ivanovića i ove 'trojke'. Očigledno da je sljedeća faza da se dnevne 
košuljice, sagovornici, sinhroni i off-ovi dostavljaju iz partije ove trojice potpisnika, a da se 
valjda narod ne dosjeti neće stavljati na partijske memorandume, nego će slati na bijele 
cedulje."

- emitovani prilog je dat u formi komentara/osvrta. Prilog je „pokriven" kadrovima u kojima se 
nalaze lica o kojima je riječ u prilogu, kao i ilustracijama ranije objavljenih tekstova na 
portalima „Pink M" i „Vijesti". Emiter je , umjesto govornim putem, informacije o izvorima 
podataka na kojima bazira svoj komentar dao vizuelnim putem. Prilog sadrži i kadrove u 
kojima se prikazuje dokument upućen Savjetu RTCG i potpisan od strane Miodraga Lekića, 
Ranka Krivokapića i Žarka Rakčevića.

- polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, mediji su slobodni 
da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše 
propise;

- ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i 
postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, 
posebno onih koji se odnose na istu temu pri čemu mora voditi računa o normama 
propisanim Zakonom o elektronskim medijima i Pravilnikom;

- Zakonom o elektronskim medijima, je propisana obaveza emitera da se prilikom emitovanje 
televizijskog programa: događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja 
moraju biti primjereno zastupljeni; vijesti moraju istinito i korektno predočiti činjenice i 
događaje, moraju biti nepristrasne i profesionalno korektne; mišljenja i komentari moraju 
biti odvojeni i njihov izvor ili autor prepoznatljiv kao i da se mora podsticati nepristrasnost, 
uz poštovanje razlika u mišljenjima o političkim ili privrednim pitanjima (član 56);

- Pravilnikom u članu 8 je propisano da su elektronski mediji dužni da poštuju načela 
objektivnosti, nepristrasnosti, blagovremenosti, tačnosti, zabrane diskriminacije, slobode 
objavljivanja komentara i primjene pravila druge strane, kao i da mišljenja i komentari 
moraju biti odvojeni od činjeničnog izvještavanja, a njihov izvor ili autor prepoznatljivi.

- drugi dio pretposljednje rečenice koja glasi: „ Takvim postupcima se  na najgrublji način vrši 
pritisak na uređivačku politiku Javnog servisa, uz prisustvo lobista vlasnika Vijesti sa kojima 
je  ova 'trojka' u političkom savezu, a koji poput Gorana Đurovića sjede u Savjetu RTCG-a, 
već je  uvejiko započeto uništavanje državne televizije po političkim zahtjevima Miodraga 
Perovića, Željka Ivanovića i ove 'trojke'", predstavlja komentar kojim se saopštava precizno 
mišljenje, odnosno tvrdnja/zaključak za koji ne postoji zadovoljavajuće činjenično 
utemeljenje. Naime, ne postoji u činjenicama, koje su prezentirane u prilogu i na kojima se 
prilog temelji, dovoljan osnov koji bi mogao biti prihvatljivo opravdanje za zaključak i 
komentar koji predstavlja tako tešku javnu optužbu ne samo za medij („Vijesti” ), već 
posebno za dva njegova poimenično navedena suvlasnika. Riječ je o proizvoljnom 
povezivanju različitih elemenata, bez racionalnog i makar minimalno obrazloženog osnova za 
tešku, a faktički nepotkrijepljenu izričitu tvrdnju da je opoziciona trojka, uz pomoć političkih 
lobista sa kojima je u političkom savezu, uveliko započela „uništavanje državne televizije p.g

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcg.org


političkim zahtjevima Miodraaa Perovića. Želika Ivanovića...". Naglašeni dio rečenice 
predstavlja upravo suštinski dio, koji predstavlja direktnu i eksplicitnu tvrdnju koja je morala 
imati eksplicitniju činjeničnu podlogu.

- nijesu opravdani navodi podnosioca prigovora da predmetni prilog sadrži elemente govora 
mržnje odnosno da to što se, kako se ističe u prigovoru, „autor priloga i  uredništvo Pinka 
opasno targetiraju Željka Ivanovića', dovodeći u problem ne samo njegov radni angažman 
veći ličnu bezbijednost" ukazuje da se radi o „tendenciji i  sm išljenoj kampanji protiv Željka 
Ivanovića koja time spada u govor mržnje!'. Ne može se govoriti da je emiter na bilo koji 
način podsticao, omogućavao podstlcanje ili širenje mržnje ili diskriminacije protiv bilo koga, 
što je  zabranjeno Zakonom o elektronskim medijima i  Pravilnikom.

- podnosilac prigovora je imao pravo da emiteru uputi reagovanje, ispravku, saopštenje i  si. o 
svojim stavovima i  činjenicama o predmetnom prilogu, u skladu sa zakonom. Prema 
raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

Uvažavajući navedeno, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter:

- prekršio načelo tačnosti jer kompletan prilog nedvosmisleno predstavlja komentar emitera 
povodom dokumenta koji je tzv. 'trojka' uputila Savjetu RTCG, te njegovo viđenje navodnih 
uzročno-posljedičnih veza stavova i postupaka „tzv. „trojke" i podnosioca prigovora u vezi sa 
ugrožavanjem nezavisnosti i rada javnog servisa.

- prekršio načelo slobode objavljivanja komentara, jer je nesporno pravo medija da u skladu 
sa svojom slobodom komentarišu pojave, događaje i postupke pojedinaca, državnih organa i 
političkih partija i drugih institucija.

prekršio pravilo druge strane, jer prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili 
pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste. Da je  to bio slučaj onda bi emiter imao 
obavezu da, saglasno „pravilu druge strane", svim stranama koje su uključene u raspravu 
pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način. U prilogu nije riječ o 
raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova različitih strana o konkretnom 
pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

• objavljivanjem predmetnog priloga podsticao, omogućavao podsticanje ili širenje govora 
mržnje.

Sa druge strane, može se zaključiti da je opravdan prigovor da je emiter prekršio načela 
objektivnosti i nepristrasnosti, jer se na osnovu informacija vezanih za predmetni dokument (koji je povod za 
objavljivanje priloga), bez relevantnih podataka, iznose navodi (komentari) o podnosiocu prigovora, kojima 
se neistinito predstavlja predmet informativnog sadržaja, a lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara 
diskriminatorno su uticali na način predstavljanja teme sadržaja. Ne dovodeći u pitanje da je objavljivanje 
informacije o predmetnom dokumentu novi relevantan podatak o postupanju ili odnosu političkih aktera 
prema javnom servisu, ne može se opravdati objavljivanje nagativnih konotacija na račun podnosioca 
prigovora odnosno njegovo dovođenje u vezu sa „uništavanje(m ) državne televizije po političkim  
zahtjevima", između ostalih, podnosioca prigovora. U kontekstu emitovanog priloga, ovakav zaključak se 
može okvalifikovati kao proizvoljan, posebno u smislu novinarskog standarda da „komentar ne smije biti 
prezentiran tako da stvara utisak da se radi o već utvrđenoj činjenici". U prilogu se formulacijom datog 
komentara upravo snažno potencira netačan zaključak da se radi o utvrđenoj činjenici.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 8 Pravilnika 
(načela objektivnosti i nepristrasnosti).

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145. Zakona o elektronskim medijima, donio 
odluku kojom se emiteru izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje 
programskih sadržaja u okviru programa "TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.ora


Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije za elektronske medije je imao u vidu da 
je izrečena mjera srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti
dovoljno da emiter ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiter je posebno upozoren da će svako eventualno buduće kršenje odredbi iz tač. 1 ovog Rješenja, 
rezultirati strožijim mjerama, u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnih emisija „Infomonte" i „Minut, dva” .

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

6
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.ora
www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.ora

