
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1031/4 
Podgorica, 01.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1031 od 01.07.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad 
privrednog društva „Pink M Company'' d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M" 
(zaveden pod brojem 02-1031 od 01.07.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 01.07.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1031 od
01.07.2016.g.). '

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 15. juna 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 časova, u kojem se kako navodi podnosilac 
prigovora „osnivači dnevnika Vijesti, Žeijko Ivanović i  Miodrag Perović vrijeđaju, diskvaiifikuju i  optužuju na 
način koji je  višestruko problematičan sa stanovišta poštovanja principa novinarskog izvještavanja. 
Podnosilac prigovora posebno ističe uvodni dio predmetnog priloga, koji citira: „Povodom najnovijeg 
pokušaja samoprogiašenog stručnjaka za medije Gorana Đuroviča da koristeći Skupštinu CG za ostvarivanje 
svojih ličnih i  poslovnih interesa u iobiranju za vlasnike tabloida Vijesti ko ji putem opozicionih medija u 
javnost šalje neistine o konkurentskim televizijama njegovih poslodavaca...!" Podnosilac prigovora takođe 
navodi da „autor priloga i  uredništvo Pink TV pom inju zahtjev pomenutih direktora Pajoviću koristeći 
kontekst za dodatne diskvalifikacije i  uvrede Žeijka Ivanovića: Radenović i  Drobac traže od Pajovića da 
saopšti u kom svojstvu se  obraća Skupštini Goran Đurović, da ii je  formaiizovao svo j status lobiste Vijesti ili 
zloupotrebljava funkciju člana Savjeta Javnog servisa što  je  i neumjesno i  predstavlja konflikt interesa?'

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti"), 
„tendencioznim komentarisanjem činjenica, njihovom jednostranom interpretacijom i  sugestivnom  
kontekstuaiizacijom", objavljivanjem tvrdnji, odnosno, po mišljenju podnosioca prigovora, 
„diskvalifikacijom da su Vijesti tabloid, da vlasnici Vijesti imaju lobistu u Savjetu RTCG, da ga za to 
iobiranje faktički i  plaćaju!".

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcg.org


- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i si.), odnosno manipulacije slikom, tonom i i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog");

- prekršio načelo slobode objavljivanja komentara (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao 
„sloboda elektronskih medija da u skladu sa svojom uređivačkom politikom komentarišu pojave, 
događaje i postupke pojedinaca, državnih organa, političkih partija i drugih institucija, kao i obaveza 
da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na istu 
temu"), jer, po navodima podnosioca prigovora, emiter nije saopštio da li je u predmetnom prilogu 
„ rije č o komentaru, već je  netačne i  tedenciozne stavove saopšti(o) u formi uobičajene servisne 
informacije!?')

■ emitovao sadržaj koji „spada u govor mržnje" (koji je prema čl. 4 Pravilnika definisan kao „svi oblici 
izražavanja kojima se podstiče, omogućava podsticanje ili širi mržnja ili diskriminacija po osnovu 
rase, etničke pripadnosti, boje kože, pola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili 
socijalnog porijekla, imovnog stanja, članstva u sindikatu, obrazovanja, društvenog položaja, 
bračnog ili porodičnog statusa, starosnog doba, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog 
nasljeđa, rodnog identiteta ili polne orijentacije"). Takav stav temelji na ocjeni da „stalnim  
ponavljanjem teze da su Vijesti tabloid, autor priloga i  uredništvo TV Pink svjesno omalovažavaju 
nezavisni dnevnik Vijesti iznošenjem netačnih tvrdnji, tim prije što takav pežorativni termin ne 
koriste za bilo koji drugi dnevni list u CG, čak ni za one koji se  sam i predstavljaju kao tabloidi a koje 
ova TV često citira u svojim  prilozima! Sve to je  sm išljeno kako b i se  dnevniku Vijesti i  našoj 
kompaniji nanijela materijalna šteta, kako b i se diskreditovaii kod čitalaca i  oglašivača i  time 
finansijski uništili. Kako se  takva formulacija pojavljuju u čitavom periodu od 13. juna do 21. juna, 
kao i  mjesecima i  godinama prije tog perioda, jasno je  da se  radi o tendenciji i sm išljenoj kampanji 
. . .. što spada u govor mržnje".

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija 
da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za 
koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija 
tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost 
ili nepotvrđenost"), jer, po mišljenju podnosioca prigovora „jasno je  da u pomenutom prilogu i 
citiranim stavovima nema nikakvog suvlisnog osnova, da se  radi o izmišljenim i tendencioznim  
kvalifikacijama dnevnika Vijesti i  osnivača V ijesti;

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao "obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti"), jer „niko iz TV PINK M nije zvao Žeijka Ivanović za izjavu ili komentar povodom  
pomenutih diskvalifikacija i  neutemeljenih optužbi.

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera „TV Pink M" i sačinio nalaz dana 05.07.2016. godine (akt broj 02-1031/1 od
05.07.2016.god.). '

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija za 
elektronske medije je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da,

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2___________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcQ.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


u roku od osam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02­
1031/2 od 07.07.2016.god.). " ’

Dana 15.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1031/3 od
15.07.2016.god.) u kojem se navodi da je „15. juna ove godine emitovan prilog u kojem informišemo 
javnost da su direktori TV Pink M i TZ Prva uputili zajedničko pismo predsjedniku Skupštine Crne Gore, u 
kojem saopštavaju svoja reagovanja, m išljenja i  stavove povodom tvrdnji koje je  gospodin Goran Đurović 
izrekao u dopisu parlamentu u pogledu (ne)ispunjavanja zakonskih obaveza ova dva elektronska medija. 
Činjenica da je  rije č  o djelovima sadržaja zajedničkog pisma dva direktora predsjedniku parlamenta, jasno je  
saopštena i  ne ostavlja prostor za dilemu u pogledu izvora i  žanra priloga". Nadalje, emiter se osvrnuo na 
pojedine navode iz prigovora:

- podsjetio je da „kada je  u pitanju prenošenje saopštenja, pisanih i  drugih izjava i  tvrdnji 
drugih ličnosti, medija, javnih dokumenata i s i., bez komentara našeg autora ili redakcije - 
naša dužnost je  da tačno prenesemo suštinu toga što je  saopšteno". Po njegovom 
mišljenju, ,,u  konkretnom slučaju, kriterijum istinitosti, izbalansiranosti i  si. za nas je  da li 
smo vjerodostojno i  bez uređivačkih intervencija koje m ijenjaju smisao prezentirali 
pomenuto pismo, ili ne. Mi smo prenijeli djelove bez naših komentara".

■ „za sve ostalo na šta podnosilac prigovara ukazuje (diskvalifikacije, tendenciozni komentari i 
si.) , adresa su oni ko ji nešto javno tvrde, a ne m edij ko ji to tačno prenosi. "

- „prigovori po osnovu navodnog kršenja pravila druge strane i  kor/ščenje govora mržnje su", 
kako se navodi, „neutem eljeni;

- podnosilac prigovora se nije obratio „sa  zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/ili odgovor 
u skladu sa članovima 26 do 3 5 Zakona o medijima".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanih sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

• Dana 15. juna 2016.g. u 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije „Minut, dva", 
emitovan je prilog u trajanju od 96 sekundi, sljedeće sadržine (transkript):

Prilog: „Povodom najnovijeg pokušaja samoproglašenog stručnjaka za medije Gorana 
Đurovića, da koristeći Skupštinu Crne Gore za ostvarivanje svojih ličnih i poslovnih interesa u 
lobiranju za vlasnike tabloida Vijesti putem opozicionih medija, u javnost šalje neistine o 
konkurentskim televizijama njegovih poslodavaca, direktori televizije Pink M i Prva Goran 
Radenović i Šonja Drobac, zatražili su od predsjednika Skupštine Darka Pajovića da ta grana 
vlasti zatraži informacije od nadležnih državnih organa i objavi crnogorskoj javnosti uvid u 
finansijske kartice komercijalnih televizija, odnosno kako koja od komercijalnih televizija sa 
nacionalnom frekvencijom ispunjava obaveze prema državi, odnosno Budžetu i građanima 
ove zemlje. Vjerujemo da bi se tako stekao uvid da li država eventualno favorizuje neku 
komercijalnu televizijsku stanicu, dozvoljavajući joj da pravi enormno veće dugove nego 
drugi emiteri, piše u zajedničkom pismu Radenović i Drobac. Prema njihovim informacijama, 
Televizija Vijesti ubjedljivo je najveći dužnik po osnovu neizmirenih poreza na plate kao i 
obaveza prema Radio-difuznom centru. Taj se dug Televizije Vijesti mjeri u stotinama hiljada 
eura u odnosu na druge dvije televizije, pa tako umjesto da vlasnici Vijesti plaćaju državi 
obaveze, od tih para kupuju programe i uz nečiju zaštitu i pomoć opstaju na tržištu. 
Radenović i Drobac traže od Pajovića da saopšti u kom svojstvu se Skupštini obraća Goran 
Đurović, da li je formalizovao svoj status lobiste Vijesti, ili zloupotrebljava funkciju člana 
Savjeta Javnog servisa, što je i neumjesno i predstavlja konflikt interesa."

- emitovani prilog je dat u formi saopštenja o obraćanju direktora ,,TV Pink M" i ,,TV Prva" i
komentara/osvrta na predmetno obraćanje. Prilog je „pokriven" kadrovima u kojima se vidi 
predmetno oobraćanje, lica o kojima je riječ u prilogu, kao i ilustracijama ranije objavljenih 
tekstova na portalima i u dnevnim novinama.

- polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, mediji su slobodni
da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše
propise.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

3___________________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


- iznošenje stava/komentara da pojedine ličnosti učestvuju u „lobiranju za vlasnike tabloida 
Vijesti putem opozicionih medija", iako mogu zvučati kao „tendendozn(o) komentarisanje 
činjenica, jednostrana interpretacija i  sugestivna kontekstuaiizacijd', predstavljaju mišljenje 
emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja i koje iznosi na 
osnovu svog tumačenja postupaka lica na koje se komentar odnosi. Pravo emitera da 
slobodno izrazi ovakav (moguće tendenciozan ili provokativan) stav prati pravo podnosioca 
prigovora da na njega reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora;

- emitovani prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela nepristrasnosti" odnosno 
„načela objektivnosti", koja obavezuje elektronski medij „da činjenično izvještavanje jasno 
odvoji od stava, mišljenja ili komentara", odnosno da ,,u informativnim programima svako 
stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi 
se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja".

Činjenični dio izvještavanja čini informacija o detaljima obraćanja direktora dva TV emitera 
predsjedniku Skupštine, kojim su reagovali na prethodno objavljene izjave o njihovim 
medijskim kućama. Dio uvodne rečenice priloga koji glasi „(p)ovodom  najnovijeg pokušaja 
samoprogiašenog stručnjaka za medije Gorana Đurovića, da koristeći Skupštinu Crne Gore 
za ostvarivanje svojih ličnih i  poslovnih interesa u lobiranju za vlasnike tabloida Vijesti putem  
opozicionih medija, u javnost šalje neistine o konkurentskim televizijama njegovih 
poslodavaca," predstavlja stav/mišljenje emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje 
slobode izražavanja i koje iznosi na osnovu svog tumačenja postupaka lica na koje se 
komentar odnosi. Ne može se reći da je time lično uvjerenje ili mišljenje urednika ili novinara 
diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme samog sadržaja, odnosno da je datim 
komentarom neistinito predstavljen predmet informativnog sadržaja.

nijesu opravdani navodi podnosioca prigovora da predmetni prilog sadrži elemente govora 
mržnje odnosno da, kako se ističe u prigovoru, „stalnim ponavljanjem teze da su  Vijesti 
tabloid, autor priloga i  uredništvo TV Pink svjesno omalovažavaju nezavisni dnevnik Vijesti 
iznošenjem netačnih tvrdnji", te da to potvrđuje da se radi o „tendenciji i  sm išljenoj 
kampanji protiv Žeijka Ivanovića koja time spada u govor m ržnj¿\ Ne može se govoriti da 
je emiter na bilo koji način podsticao, omogućavao podsticanje ili širenje mržnje ili 
diskriminacije protiv bilo koga, što je zabranjeno Zakonom o elektronskim medijima i 
Pravilnikom.

- prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. Da je to bio slučaj onda bi emiter imao obavezu da, saglasno „pravilu druge 
strane", svim stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici 
učestvuju na ravnopravan način. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi 
utvrđivanjem stavova različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge 
strane").

- podnosilac prigovora je imao pravo da emiteru uputi reagovanje, ispravku, saopštenje i si. o 
svojim stavovima i činjenicama o predmetnom prilogu, u skladu sa zakonom. Prema 
raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio načelo 
slobode objavljivanja komentara (koristio je svoje pravo da u skladu sa svojom uređivačkom politikom 
komentariše teme od značaja za javnost), načelo tačnosti (emitovao je informacije zasnovane na 
relevantnom izvoru -  javnom obraćanju), pravilo druge strane (nije bilo sukoba bilo koje vrste, da bi bilo 
nužno da stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način), načelo objektivnosti (nije neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja) ili načelo 
nepristrasnosti (mišljenje urednika i novinara nije diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme 
sadržaja), odnosno da je na bilo koji način podsticao, omogućavao podsticanje ili širenje mržnje ili 
diskriminacije protiv bilo koga (standardi definisani čl. 4 i 8 Pravilnika).

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio član 8 Pravilnika (načela objektivnosti
i tačnosti) ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je 
propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard(a)ardca.oi j
www.ardca.ora

http://www.ardca.ora

