
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1066/4 
Podgorica, 04.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1066 od 05.07.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad 
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M" 
(zaveden pod brojem 02-1066 od 05.07.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 05.07.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1066 od
05.07.2016.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 01. jula 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 časova, u kojem se kako navodi podnosilac 
prigovora ....dnevnik Vijesti i TV Vijesti osnivači dnevnika vrijeđaju, diskvaiifikuju i  optužuju na način koji je  
višestruko problematičan sa stanovišta poštovanja principa novinarskog izvještavanja". Podnosilac prigovora 
ukazuje na dio saopštenje Socijaldemokrata Crne Gore koje je predmet priloga: „Afera Ramada osmišljena je  
u jednom  dijelu opozicione političke kuhinje a ima za cilj da spriječi konstantan rast podrške 
Soc/jaldemokratama...". On smatra da „kao ilustraciju za ovaj stav SD uredništvo Pinka montira naslovne 
strane dnevnika Vijesti i  em isije TV Vijesti 'Načisto'".

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti"), „montažom  
slike i  kontekstuaiizacijorri\ „tendencioznim i smišljenim stavljanjem dnevnika Vijesti i  TV Vijesti u 
kontekst političkih obračuna". Po njegovom mišljenu, „autor priloga i  uredništvo Pink M TV žele 
sm išljeno da pošalju poruku gledaocima kako su naši m ediji centar neke opozicione kuhinje! Iako se  
u saopštenju SD ne pominju V ijesti.

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.ora


sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i si.), odnosno manipulacije slikom, tonom i i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog");

- emitovao sadržaj koji „ spada u govor m ržnje" (koji je prema čl. 4 Pravilnika definisan kao „svi oblici 
izražavanja kojima se podstiče, omogućava podsticanje ili širi mržnja ili diskriminacija po osnovu 
rase, etničke pripadnosti, boje kože, pola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili 
socijalnog porijekla, imovnog stanja, članstva u sindikatu, obrazovanja, društvenog položaja, 
bračnog ili porodičnog statusa, starosnog doba, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog 
nasljeđa, rodnog identiteta ili polne orijentacije"). Takav stav temelji na ocjeni da „ stalnim  
ponavljanjem poruke da jedan m edij djeluje kao politička stranka, da je  pokrovitelj partija, da je  u 
političkom savezu sa njima, da svoje izvještavanje priiagođava političkim prohtjevima i  slično, 
uredništvo Pink M TV svjesno pokušava nanijeti štetu ugledu i  kredibilitetu konkurentskih medija kao 
što su TV Vijesti i  portal i  dnevnik Vijesti". Po njegovom tumačenju, s obzirom da se „ takve 
formulacije pojavljuju u čitavom periodu od 13. juna do 05. ju la , jasno je  da se  radi o tendenciji i 
sm išljenoj kampanji protiv m edijske grupe Vijesti i  njenih osnivača". Podnosilac prigovora ovakav 
zaključak temelji na podacima da „se  ista kampanja, zasnovana na istim lažima..." „sprovodi od 
strane TV Pink M posljednjih 3 g o d in e On zaključuje da time „Pink M TV širi govor mržnje što 
objašnjava član 4. Pravilnika...", a svoj zaključak temelji na „saznanj(u) da se  ista kampanja, 
zasnovana na istim lažnim i tenedencioznim stavovima i  kvalifikacijama, sprovodi od strane PINK M 
TV u posljendjih 3  godine".

■ prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija 
da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za 
koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija 
tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost 
ili nepotvrđenost"), jer, po mišljenju podnosioca prigovora, „ stavljanje TV Vijesti u kontekst okršaja 
političkih partija nema veze sa činjenicama i zdravim razumom već se  radi o izmišljenim i 
tendencioznim kvalifikacijam a.

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 05.07.2016. godine (akt broj 02-1066/1 od
05.07.2016.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1066/2 od 12.07.2016.god.).

Dana 20.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1066/3 od
20.07.2016.god.) u kojem potvrđuje da je 1. jula o.g. emitovao „prilog koji predstavlja izvode iz saopštenja 
Socijaldemokrata Crne Gore povodom ... dešavanja u vezi sa tzv. aferom Ramada i  izjava gospođe Patricije 
Pobrić. Veoma je  jasno naznačeno da je  rije č o saopštenju te političke partije i  sasvim je  očigledno da smo 
samo citirali par izvoda, bez ikakvik naših komentara i  stavova."

Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora:

- smatrajući da je neosnovana „optužba podnosioca prigovora da time što se  djeiovi 
saopštenja pokrivaju slikama sadržaja iz medija na koje se  komentari iz saopštenja odnose 
predstavlja govor mržnje".

- podnosilac prigovora se nije obratio „sa  zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/iii odgovor 
u skladu sa članovima 26 do 3 5 Zakona o medijima".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanih sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 01. jula 2016.g. u 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije „Minut, dva",

2  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


emitovan je prilog u trajanju od 40 sekundi, sljedeće sadržine (transkript):

Prilog: „Afera Ramada osmišljena je u jednom dijelu opozicione političke kuhinje, a ima za 
cilj da spriječi konstantan trend rasta podrške Socijaldemokratama, saopšteno je iz te 
stranke. Ona je , kako kažu, uzrok lične mržnje neostvarenog političara Mladena Bojanića, 
koja ga je motivisala da se drzne da političkom ucjenom pokuša da spriječi izbor svog 
političkog oca Darka Pajovića za šefa Parlamenta. Socijaldemokrate Crne Gore se, kako piše 
u Saopštenju, zahvaljuju gospođi Patriciji Pobrić koja je svojim nastupom nedvosmisleno 
pokazala da je ostrašćena političarka, a priznanjem da je svjesno ušla u sve i potvrdila 
tvrdnje da je ovdje riječ o dugo pripremanoj iskonstruisanoj navodnoj aferi."

- prilog je „pokriven" kadrovima u kojima se nalaze lica/organizacije o kojima je riječ u prilogu,
fotografijama ranije objavljenih tekstova u dnevnim novinama "Vijesti", portalima Vijesti i
Pink M, kao i kadrovima emisije TV Vijesti "Načisto" (gostovanje Patricije Pobrić).

- govorni dio priloga je zasnovan na Saopštenju Socijaldemokrata CG i ne sadrži bilo kakav 
komentar ili stav emitera. Izbor „pokrivalica", kojima se ilustruje predmet informativnog 
sadržaja (saopštenje jedne političke stranke), kojima, po mišljenju podnosioca prigovora, 
autori priloga „žele sm išljeno da pošalju poruku gledaocima kako su ... m ediji (podnosioca 
prigovora) centar neke opozicione kuhinje", ne može se smatrati da je takva uređivačka 
intervencija (montaža, zumiranje) kojom je došlo do „favorizovanja jedne strana ili 
neistinitog predstavljanja predmeta informativnog sadržaja". Naime, sloboda izbora 
„pokrivalica" spada u domen uređivačke slobode i slobode izražavanja emitera, koji je, u 
ovom slučaju iste koristio kao ilustraciju govornog dijela priloga tj. predmetnog saopštenja, 
bez naglašavanja (zumiranja) pojedinih izvora (medija).

Samo u nekoliko navrata, u kadrovima se jasno pojavljuje logo konkretnog medija/portala i 
to kada se dva puta, na kratko, pojavljuje fotografija kompletne naslovne stranice dnevnog 
lista „Vijesti", ali odmah zumira na tekst pod naslovom „Emil treći skup SD platio kešom" (sa 
nadnaslovom „Patricija Pobrić otkrila detalje o aferi 'Ramada'") i jednom kada se pojavljuje 
fotografija teksta objavljenog na portalu „PinkM" pod naslovom „Neistiniti napadi dvojca 
Pobrić-Bojanić". Sve ostale fotografije ili kadrovi ne sadrže bilo kakav naglasak ili eksplicitno 
upućivanje na bilo koji medij. Prepoznatljivost nekog medija/ programskog sadržaja / 
zaštitnog lica (emisija „Načisto", koju pominje podnosilac prigovora) ne mogu se smatrati 
osnovom za navode da se radi o „tendenciozn(om) i  sm išjen(om ) stavijanj(u) dnevnika 
Vijesti i  TV Vijesti u kontekst političkih ob račun i, već ih treba tumačiti u okviru prava 
medija da, u skladu sa svojom uređivačkom slobodom, odabere vizuelne ilustracije govornog 
dijela priloga.

- emitovani prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela nepristrasnosti", koje 
obavezuje elektronski medij „da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili 
komentara". Treba imati u vidu da se u suštini načela nepristrasnosti nalazi obaveza emitera, 
da jasno razdvoji (posebno sopstvene) stavove, mišljenja ili komentare od činjenica koje 
saopštava. Činjenični dio izvještavanja čini informacija o detaljima saopštenja jedne političke 
partije. Emiter nije dao bilo kakav stav, mišljenje ili komentara, kojim bi lično uvjerenje ili 
mišljenje urednika i novinara diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme samog 
sadržaja (što je suprotno načelu nepristrasnosti).

- nijesu opravdani navodi podnosioca prigovora da predmetni prilog sadrži elemente govora 
mržnje, koje podnosilac vidi u ,,stain(o)m  ponavijanj(u) poruke da jedan m edij djeluje kao 
politička stranka, da je  pokrovitelj partija, da je  u političkom savezu sa njima, da svoje 
izvještavanje prilagođava političkim prohtjevima i  slično, uredništvo Pink M TV svjesno  
pokušava nanijeti štetu ugledu i  kredibilitetu konkurentskih medija kao što su  TV Vijesti i 
portal i dnevnik V ijestf. Ne može se govoriti da je emiter na bilo koji način podsticao, 
omogućavao podsticanje ili širenje mržnje ili diskriminacije protiv bilo koga, što je 
zabranjeno Zakonom o elektronskim medijima i Pravilnikom.

- prilog je baziran na javno datom saopštenju i ne sadrži bilo kakvu vijesti ili izvještaj za koje 
emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti (načelo tačnosti).

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio načelo 
objektivnosti (nije bilo uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja), nepristrasnosti (mišljenje urednika i novinara nije 
diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme sadržaja) ili tačnosti (nije emitovao informacije za koje 
je znao ili mogao znati da su neistinite), odnosno da je na bilo koji način podsticao, omogućavao podsticanje 
ili širenje mržnje ili diskriminacije protiv bilo koga, što su sve standardi definisani članom 4 i propisani 
članom 8 Pravilnika.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da u spornom programskom sadržaju nije bilo govora 
mržnje kao i da emiter nije prekršio član 8 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima 
(načela objektivnosti, nepristrasnosti i tačnosti) i tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 
21.07.2011. godine kojim je propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org
www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.ora

