
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1067/4 
Podgorica, 04.08.2016. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143,144 i 145 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03,
73/10 i 32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1067 od 05.07.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R 3 E Š E NJ E

1. Prihvata se prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice (zaveden pod brojem 02-1067 
od 05.07.2016. godine) i privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o. iz Podgorice, 
emiteru televizijskog programa „TV Pink M", izriče se upozorenje, kao upravno- 
nadzorna mjera zbog kršenja člana 8 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim 
medijima ("SI. list Crne Gore", br. 35/11) i tačke 7.1. izdatog Odobrenja za emitovanje broj O- 
TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja, dana 29. juna 2016. godine, priloga u 
informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 časova.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog nepoštovanja načela objektivnosti i 
nepristrasnosti, koji su propisani članom 8 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima.

3. Privrednom društvu "Pink M Company" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih 
sadržaja u okviru programa "TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Privredno društvo "Pink M Company" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja objavi u 
programu "TV Pink M", u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 
časova.

5. Agencija za elektronske medije upozorava da će svako ponovno kršenje odredbi iz tač. 1 ovog 
rješenja, rezultirati strožijim mjerama u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

6. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

7. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

8. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 05.07.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa ,,TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1067 od
05.07.2016.g.). ~

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 29. juna 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 časova, u kojem se kako navodi podnosilac 
prigovora „ osnivači dnevnika Vijesti, Žeijko Ivanović ( i Miodrag Perović) vrijeđaju, diskvaiifikuju i  optužuju na 
način koji je  višestruko problematičan sa stanovišta poštovanja principa novinarskog izvještavanjđ'. 
Podnosilac prigovora posebno ukazuje na dio predmetnog priloga koji glasi: „Nakon što su  početkom  
protekle sedmice vlasnici medijskog koncerna „V ijesti" Miodrag Perović i  Žeijko Ivanović javno saopštiii da 
neće plaćati stotine eura poreskog duga koliko duguju državi, crnogorska javnost jo š  uvijek čeka odgovore i 
reakciju predstavnika Ministrastva finansija i  Poreske uprave".

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcQ.ora
http://www.ardca.org


Podnosilac prigovora takođe citira navode: „No, dok predstavnici ovih državnih institucija ćute, Perović i 
Ivanović, po već oprobanom receptu, umjesto da plate svoje obaveze prema građanima države i  da snose 
zakonske konsekvence za neprijavijivanje poreza, ovaj dvojac kreće u prijetnje uz otvoreno slanje jasnih  
poruka službenicima Poreske uprave" On posebno ukazuje na „zaključak" emitera koji glasi: „Tabloid koji 
koriste kao batinu kojom se ucjenjuje, reketira i  p rijeti i  danas su iskoristili da poruče inspektorima, da 
zaborave na naplatu poreza od Vijesti. U suprotnom odmah naći će se  na nasiovnicama tabloida, 
predstavljeni kao kriminalci i  korumpirani službenici a ako ostane pravilo da samo za njih važi da ne moraju 
da plaćaju ništa državi, isti tabloid će ih promovisati, raditi intervjue i  hvaliti".

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti"), 
„tendecioznim komentarisanjem činjenica, njihovom jednostranom  inerpretacijom i  sugestivnom  
kontekstuaiizacijom kojom se  Željko Ivanović optužuje da je  javno saopštio kako neće plaćati porez 
državi ko ji duguje, da Željko Ivanović p rijeti službenicima Poreske uprave i  da Željko Ivanović 
(zajedno sa Miodragom Perovićem) koristi dnevnik Vijesti kao batinu kojom reketira i  ucjenjuje po 
Crnoj Gori".

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i si.), odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog"), „(pjom enutim  izmišljotinama, konstrukcijama i  neutemeljenim  
optužbama";

■ prekršio načelo slobode objavljivanja komentara (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao 
„sloboda elektronskih medija da u skladu sa svojom uređivačkom politikom komentarišu pojave, 
događaje i postupke pojedinaca, državnih organa, političkih partija i drugih institucija, kao i obaveza 
da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na istu 
temu"), jer, po navodima podnosioca prigovora, emiter nije saopštio da je u predmetnom prilogu 
„rije č  o komentaru, već je  netačne i  tedenciozne stavove saopšti(o) u form i uobičajene servisne 
informacije!?')

- emitovao sadržaj koji „spada u govor mržnje" (koji je prema či. 4 Pravilnika definisan kao „svi oblici 
izražavanja kojima se podstiče, omogućava podsticanje ili širi mržnja ili diskriminacija po osnovu 
rase, etničke pripadnosti, boje kože, pola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili 
socijalnog porijekla, imovnog stanja, članstva u sindikatu, obrazovanja, društvenog položaja, 
bračnog ili porodičnog statusa, starosnog doba, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog 
nasljeđa, rodnog identiteta ili polne orijentacije"). Takav stav temelji na ocjeni da „stalnim  
ponavljanjem teze da Željko Ivanović (zajedno sa Miodragom Perovićem), krši zakon, izbjegava 
obaveze prema državi, reketira i  ucjenjuje, autor priloga i  uredništvo Pinka opasno targetiraju Zeljka 
Ivanović, dovodeći u problem ne samo njegov radni angažman već i  ličnu bezbijednost. Kako se  
takve formulacije pojavljuju u čitavom periodu od 13. juna do 05. ju la , jasno je  da se  radi o 
tendenciji i  sm išljenoj kam panji.. . . što spada u govor mržnje".

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija 
da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za 
koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija 
tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost 
ili nepotvrđenost"), jer, po mišljenju podnosioca prigovora „jasno je  da u pomenutom prilogu i 
citiranim stavovima nema nikakvog suvislog osnova, da se  radi o izmišljenim i  tendencioznim  
kvalifikacijama ličnosti)

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2__________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardCQ.org


- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao "obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti"), jer „niko iz TV PINK M nije zvao Žeijka Ivanovićza izjavu ili komentar povodom  
brutalnih i  opasnih optužbi i  konstatacijđ'.

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera „TV Pink M" i sačinio nalaz dana 06.07.2016. godine (akt broj 02-1067/1 od
06.07.2016.god.). ’ ’

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od 
dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1067/2 od 12.07.2016.god.).

Dana 20.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1067/3 od
20.07.2016.god.) u kojem se navodi da je ,,U  okviru informativne em isije „M inut,dva", 29. juna ove godine 
emitovan ... komentar/osvrt povodom javno saopštenih stavova vlasnika (ili suvlasnika) medijskog koncerna 
„  Vijesti" da neće izmirivati poreske dugove. Dakle, o tome je  u formi redakcijskog komentara/osvrta izneseno 
mišljenje, što je  ne samo legitimno pravo, već ijedan  od osnovnih razloga postojanja i  djelovanja medija u 
domenu tretiranja pitanja od javnog interesa''

Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora:

• „Svako ima pravo da činjenice tumači kako smatra ispravnim, to je  jedan od temelja slobode 
mišljenja i  niko ne može propisivati kakve je  neko zaključke dužan da ima "

- „ ... optužbe za govor mržnje ... nemaju nikakvih dodirnih tačaka sa stvarnim sadržajem i
obimog tog pojma (sintagme) definisanim u članu 4 Pravilnika . . . "

- podnosilac prigovora se nije obratio „sa  zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/ili odgovor
u skladu sa članovima 26 do 3 5 Zakona o medijima".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanih sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 29. juna 2016.g. u 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije „Minut, dva",
emitovan je prilog u trajanju od 60 sekundi, sljedeće sadržine (transkript):

Prilog: „Nakon što su početkom protekle sedmice vlasnici medijskog koncerna „Vijesti" 
Miodrag Perović i Željko Ivanović javno saopštili da neće plaćati stotine hiljada eura 
poreskog duga koliko duguju državi, crnogorska javnost još uvijek čeka odgovore i reakciju 
predstavnika Ministarstva finansija i Poreske uprave. No, dok predstavnici ovih državnih 
institucija ćute, Perović i Ivanović, po već oprobanom receptu, umjesto da plate svoje 
obaveze prema građanima države i da snose zakonske konsekvence za nepojavljivanje 
poreza, ovaj dvojac kreće u prijetnje uz otvoreno slanje jasnih poruka službenicima Poreske 
uprave. Tabloid koji koriste kao batinu kojom se ucjenjuje, reketira i prijeti i danas su 
iskoristili da poruče inspektorima, da zaborave na naplatu poreza od Vijesti, jer će se odmah 
naći na naslovnicama tabloida, predstavljeni kao kriminalci i korumpirani službenici, dok u 
suprotnom ako ostane pravilo da samo za njih važi da ne moraju da plaćaju ništa državi, isti 
tabloid će ih promovisati, raditi intervjue i hvaliti."

- prilog je „pokriven" kadrovima u kojima se vide lica o kojima je riječ u prilogu i fotografijama 
ranije objavljenih tekstova u dnevnim listovima i portalima.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

3_____________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.org


- prilog predstavlja reagovanje, odnosno redakcijski komentar/osvrt na javno izrečene stavove 
„uprave privrednih društava 'Daily Press' i TV  Vijesti"', objavljene 20. juna 2016. godine na 
portalu Vijesti Online u tekstu sa naslovom „Vijesti su platile državi 14,5 miliona, koliko su 
ostali?" i podnaslovom "Sa velikom radošću čekamo podatke za sve ostale komercijalne 
medije i da se onda pogledamo u oči" (http://www.viiesti.me/viiesti/viiesti-su-platile-drzavi- 
145-miliona-koliko-su-ostali-893100#1. čija fotografija je jedna od „pokrivalica" za govorni 
dio priloga.

- polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, mediji su slobodni 
da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše 
propise.

- ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i 
postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, 
posebno onih koji se odnose na istu temu;

- u tekstu/odgovoru objavljenom na portalu Vijesti Online 20. juna (povodom kojeg emiter 
reaguje predmetnim prilogom) „uprave privrednih društava 'Daily Press' i T V  Vijestim(čije 
ključne ljude čine podnosilac prigovora i g. Perović) daju saopštenje povodom raznih ,,d fr(i)
o navodnom dugu novine i TV Vijesti za PDV'. Iz cjeline teksta se može zaključiti da su oni 
saopštili da „neće plaćati stotine hiljada eura poreskog duga" (kako se to navodi u prilogu), 
ali i da su skoro čitav dug po osnovu PDV izmirili („Na današnji dan 20. juna novina Vijesti 
ne duguje ni euro za PDV kao što nikad nije dugovala za ovih skoro 20 godina. TV Vijesti 
ima kašnjenje od dvije rate i  dug 35 hiljada eura, ko ji će biti plaćen ovih dana."), kao i da 
"(p)ostoji dug za doprinose koji, kako je  režimu i  saopšteno, neće ni biti plaćen dok se  sv i 
m ediji ne dovedu u istu poziciju - da sv i plaćaju pune doprinose, da zaposleni imaju 
regularne ugovore, i  da sv i plaćaju sve obaveze koje prostiču iz toga".

- dio priloga u kojem se za g. Ivanovića i g. Perovića kaže: „ ...o v a j dvojac kreće u prijetnje uz 
otvoreno slanje jasnih poruka službenicima Poreske uprave. Tabloid ko ji koriste kao batinu 
kojom se  ucjenjuje, reketira i  p rijeti i  danas su  iskoristili da poruče inspektorima, da 
zaborave na naplatu poreza od Vijesti, je r  će se  odmah naći na nasiovnicama tabloida, 
predstavljeni kao kriminalci i  korumpirani službenici", predstavlja komentar kojim se 
saopštava precizno mišljenje, odnosno tvrdnja/zaključak za koji ne postoji zadovoljavajuće 
činjenično utemeljenje.

Jer, ne postoji u informacijama tj. njihovim izvorima, koji su poslužili kao povod za 
predmetni prilog, dovoljan osnov koji bi mogao biti prihvatljivo opravdanje za zaključak i 
komentar koji predstavlja optužbu za podnosioca prigovora i g. Perovića da upućuju 
„prijetnje uz otvoreno slanje jasnih poruka službenicima Poreske uprave", te da dnevni list 
„Vijesti" „koriste kao batinu kojom se  ucieniuie. reketira i  prijeti i ... da poruče inspektorima, 
da zaborave na naplatu poreza od Vijesti, je r  će se odmah naći na nasiovnicama tabloida, 
predstavljeni kao kriminalci i  korumpirani službenici.

Iznošenje takvog stava/komentara predstavlja mišljenje emitera na čije iznošenje ima pravo 
u okviru svoje slobode izražavanja i koje iznosi na osnovu svog tumačenja postupaka lica na 
koje se komentar odnosi. Pravo emitera da slobodno izrazi ovakav (moguće tendenciozan ili 
provokativan) stav prati pravo podnosioca prigovora da na njega reaguje podnošenjem 
ispravke ili odgovora.

Međutim, uz maksimalno uvažavanje slobode izražavanja emitera i posebno njegove slobode 
komentarisanja pojava, događaja i postupake pojedinaca i pravnih lica/institucija, ovakav 
zaključak predstavlja proizvoljno povezivanje različitih elemenata, bez racionalnog i 
obrazloženog osnova za tešku, a faktički nepotkrijepljenu izričitu tvrdnju da oni „ucjenjuju, 
reketiraju i  p rije te .... inspektorima".

- emitovani prilog sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela nepristrasnosti" odnosno 
„načela objektivnosti", koja obavezuje elektronski medij „da činjenično izvještavanje jasno 
odvoji od stava, mišljenja ili komentara", odnosno da ,,u informativnim programima svako 
stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi 
se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja". Treba

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.ora
www.ardca.ora

http://www.vijesti.me/viiesti/viiesti-su-platile-drzavi-
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


imati u vidu da se u suštini načela nepristrasnosti nalazi obaveza emitera, da jasno razdvoji 
(posebno sopstvene) stavove, mišljenja ili komentare od činjenica koje saopštava.

Činjenični dio izvještavanja čini informacija da su ključni članovi uprave dvije medijske kuće 
reagovali/odgovorili na navode o njihovom ispunjanju poreskih obaveza saopštenjem da 
„dug za doprinose ... neće ... b iti plaćen dok se  sv i m ediji ne dovedu u istu poziciju ". Ipak, 
njihovo stanovište nije predstavljeno na potpuno objektivan način već je uređivačkom 
intervencijom (skraćivanjem njihove izjave/saopštenja/odgovora), data nepotpuna 
informacija.

Pored toga, dio priloga koji glasi „ovaj dvojac kreće u prijetnje uz otvoreno slanje jasnih  
poruka službenicima Poreske uprave", te da „Tabloid koji koriste kao batinu kojom se  
ucieniuie, reketira i  prijeti i danas su iskoristili da poruče inspektorima, da zaborave na 
naplatu poreza od Vijesti, je r  će se odmah naći na naslovnicama tabloida, predstavljeni kao 
kriminalci i  korumpirani službenici', predstavlja stav/mišljenje emitera za koje se ne može 
naći utemeljenje u javno saopštenim stanovištima podnosioca prigovora i g. Perovića.

Uređivačkom intervencijom i nerazdvajanjem stava/komentara emitera (urednika) od 
informacija o predmetnom stanovištu podnosioca prigovora, stiče se utisak da je njihovo 
stanovište povodom obaveze plaćanja poreske obaveze drugačiji od onog kakav su oni 
stvarno iznijeli u svom odgovoru od 20. juna. Time je lično uvjerenje i mišljenje urednika i 
novinara diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme samog sadržaja (što je 
suprotno načelu nepristrasnosti), odnosno datim komentarom se neistinito predstavlja 
predmet informativnog sadržaja (što je suprotno načelu objektivnosti).

- nijesu opravdani navodi podnosioca prigovora da predmetni prilog sadrži elemente govora 
mržnje koje podnosilac prigovora temelji na ocjeni da „stalnim ponavljanjem teze da Željko 
Ivanović (zajedno sa Miodragom Perovićem), krši zakon, izbjegava obaveze prema državi, 
reketira i  ucjenjuje, autor priloga i uredništvo Pinka opasno targetiraju Željka Ivanović, 
dovodeći u problem ne samo njegov radni angažman već i  ličnu bezbijednost". Ne može se 
govoriti da je emiter na bilo koji način podsticao, omogućavao podsticanje ili širenje mržnje 
ili diskriminacije protiv bilo koga, što je zabranjeno Zakonom o elektronskim medijima i 
Pravilnikom.

- prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. Da je to bio slučaj onda bi emiter imao obavezu da, saglasno „pravilu druge 
strane", svim stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici 
učestvuju na ravnopravan način. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi 
utvrđivanjem stavova različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge 
strane").

- podnosilac prigovora je imao pravo da emiteru uputi reagovanje, ispravku, saopštenje i si. o 
svojim stavovima i činjenicama o predmetnom prilogu, u skladu sa zakonom. Prema 
raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

Uvažavajući navedeno, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter:

- prekršio načelo tačnosti jer kompletan prilog nedvosmisleno predstavlja komentar emitera 
povodom javno objavljenog stanovišta uprave dva medija, te njegovo viđenje navodnih 
uzročno-posljedičnih veza stavova i postupaka tih medija i njihove uprave (čiji dio je i 
podnosilaca prigovora) u vezi sa odnosom medija i države prema ispunjavanju obaveze 
izmirivanje poreskih dugova.

- prekršio načelo slobode objavljivanja komentara, jer je  nesporno pravo medija da u skladu 
sa svojom slobodom komentarišu pojave, događaje i postupke pojedinaca, državnih organa i 
političkih partija i drugih institucija.

- prekršio pravilo druge strane, jer prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili 
pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste. Da je to bio slučaj onda bi emiter imao 
obavezu da, saglasno „pravilu druge strane", svim stranama koje su uključene u raspravu 
pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način. U prilogu nije riječ o 
raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova različitih strana o konkretnom 
pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

5  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


- objavljivanjem predmetnog priloga podsticao, omogućavao podsticanje ili širenje govora 
mržnje.

Sa druge strane, može se zaključiti da je opravdan prigovor da je emiter prekršio načela 
objektivnosti i nepristrasnosti, jer se na osnovu informacija vezanih za predmetno stanovište uprave dva 
medija (koji je povod za objavljivanje priloga), bez relevantnih podataka, iznose navodi (komentari) o 
podnosiocu prigovora, kojima se nepotpuno predstavlja predmet informativnog sadržaja, a lično uvjerenje i 
mišljenje urednika i novinara diskriminatorno su uticali na način predstavljanja teme sadržaja. Ne dovodeći u 
pitanje da je objavljivanje informacije o predmetnom stanovištu relevantan podatak o postupanju ili odnosu 
uprave dva medija o izmirivanju poreskog duga, ne može se opravdati objavljivanje nagativnih konotacija na 
račun podnosioca prigovora odnosno da on (sa g. Perovićem) „kreće u prijetn je uz otvoreno stanje jasnih  
poruka službenicima Poreske uprave", te da „Tabloid koji koriste kao batinu kojom se  ucieniuie, reketira i 
prijeti i ... da poruč(uju) inspektorima, da zaborave na naplatu poreza od Vijesti, ier će se  odmah naći na 
nasiovnicama tabloida, predstavljeni kao kriminalci i korumpirani službenici. U prilogu se formulacijom datog 
komentara upravo potencira netačan zaključak da se radi o utvrđenoj činjenici iako se ona ni na koji način 
ne potkrepčljuje bilo kakvom činjeničnom osnovom.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 8 Pravilnika 
(načela objektivnosti i nepristrasnosti).

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru 
izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru 
programa "TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima 
Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrečena mjera 
srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiter je posebno upozoren da će svako eventualno buduće kršenje odredbi iz tač. 1 ovog Rješenja, 
rezultirati strožijim mjerama, u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva".

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

6___________________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcg.org

