
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1069/4 
Podgorica, 04.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1069 od 05.07.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M"
(zaveden pod brojem 02-1069 od 05.07.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Dana 05.07.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1069 od
05.07.2016.g.). ' '

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 04. jula 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00 i 21:00 časova, u kojem se kako navodi 
podnosilac prigovora ,,dnevnik Vijesti i  TV Vijesti i  njihovi osnivači Žeijko Ivanović i  Miodrag Perović vrijeđaju, 
diskvaiifikuju i  optužuju na način koji je  višestruko problematičan sa stanovišta poštovanja principa 
novinarskog izvještavanjđ\ Podnosilac prigovora posebno ukazuje na dio predmetnog priloga koji glasi: 
, ,Umjesto da Ministrastvo finansija i  Poreska uprava blokadom računa TV Vijesti naplate dugove koji prema 
državi iznose preko 600.000 eura, a posebno poslije njihove otvorene prijetn je da neće uplaćivati obaveze, 
dok se  ne objavi ko je  koliko plaćao, Ministastvo finansija na čelu sa novim ministrom izlazi u susret 
Vijestima i  objavljuje podatke o tome ko je  koliko poreza plaćao u prošlosti što nije bila ni tema skupštinskog 
Odbora za ekonomiju, niti je  tema koju su pokrenule dvije komercijalne TV kuće - Pink i  P rva ...!'' U prilogu 
se, kako ističe podnosilac prigovora, navodi da „...v la sn ici medijskog koncerna Vijesti ne plaćaju poreze i 
doprinose i  po više od godinu dana, zbog čega su 2015 blokirani...Potom slijed i reprogram duga koji im 
odobrava M IF" On posebno ističe „zaključak" „Televizija Vijesti i  njeni vlasnici su borci za pravdu, prava 
radnika i  građana i  bolji sistem  vrijednosti-kako da ne! Država ih u tome svo jski podražava! Sv i znamo zašto. 
Oni koji imaju dilemu -  neka pogledaju nasiovnice dnevnih novina Vijesti i  dnevnike televizije V ijesti."

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti"), time što su 
"bez bilo kakve ograde" prenijeli i „afirmisa/P saopštenje "svog uredništva i  TV Prvd', čime se, po 
mišljenju podnosica prigovora „...prom oviše i  afirmiše diskvalifikacije, izmišljotine i  konstrukcije

R J E Š E N J E

O b r a z l o ž e  nj e

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.ora
www.ardca.ora

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.oro


kojima obiluje pomenuto saopštenje". Podnosilac prigovora smatra da se osnivači Vijesti i sam medij 
pokušavaju kriminalizovati time što se predmetno saopštenje pokriva snimcima Željka Ivanovića i 
Miodraga Perovića ispred ulaza u Viši sud. U prigovoru se, tvrdnje koje su predmet saopštenja TV  
Pink M' i 'TV Prva', od strane podnosioca prigovora ocjenjuju kao neistinite („...podaci koje je  
objavila PU a koji su povod ovom reagovanju i  prilogu govore suprotno", „N ije tačno da je  M IF izašlo 
u susret "Vijestima" i  dalo podatke o poreskim davanjima medija. Kako se jasno vidi iz teksta ko ji je  
objavio dnevnik Vijesti, podatke je  dostavila PU i  to poslanicima i  Odboru za finansije koji su to 
tražili")

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i si.), odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog") „afirmativnim i nekritičkim prenošenjem pomenutog saopštenja koje 
vrvi od izmišljotina, konstrukcija i  neutemeljenih optužbi TV Pink A/...";

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija 
da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za 
koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija 
tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost 
ili nepotvrđenost"), jer, po mišljenju podnosioca prigovora, „jasno je  da u pomenutom prilogu i 
citiranim stavovima nema nikakvog suviisnog osnova, da se  radi o izmišljenim i tendencioznim  
kvalifikacijama konkurencije i  ličnosti';

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao "obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti"), jer „niko iz TV Pink M nije zvao bilo koga iz ... medijskog koncerna „V ijesti" za 
izjavu Hi komentar povodom pomenutih optužbi".
Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 

pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera ,,TV Pink M" i sačinio nalaz dana 06.07.2016. godine (akt broj 02-1069/1 od
06.07.2016.god.). '

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1069/2 od 12.07.2016.god.).

Dana 20.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1069/3 od
20.07.2016.god.) u kojem se navodi da je ,,(u ) okviru informativne em isije 'Minut, dva', 4. ju la  ove godine 
emitovan ... prilog u kojem se  informiše o sadržaju saopštenja naše medijske kuće i  TV Prva povodom  
pitanja izmirivanja poreskih obaveza od strane druge TV stanice i  drugih članica medijskog koncerna kome 
ona pripada. Prema našoj procjeni, problematika je  od prvorazrednog javnog interesa, precizno su saopštene 
činjenice i  povodom njih saopštena mišljenja. U konkretnom slučaju, u fokusu kritičkih komentara primarno 
su bili nadležni državni organi."

Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora:
- „Podnosilac prigovora tvrdi da su  u prilogu saopštene neistine i da to nanosi štetu ličnostima 

i medijima ko ji su  predm et kritičkih sudova. Ukoliko je  to tačno, rije č je  o kleveti i  za to se  
podnosi tužba sudu ."

- „...uko liko  se  dokaže da su izrečene neistine (a to nije posao regulatora nego suda) onda se  
može govoriti da ii su u prikupljanju i  interpretaciji činjenica poštovani profesionalni

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


standardi i  dužna pažnja. Drugim riječima, podnosilac prigovora želi prim jenu mjera prema 
nama samo na osnovu toga što on m isli da smo postupili protivno propisim a."

- „ 0  slobodi iznošenja mišljenja komentara o pitanjima od javnog interesa postoje presude 
Evropskog suda za ljudska prava koje, po našem mišljenju, prim ijenjene na konkretan 
slučaj, nama daju za pravo."

- podnosilac prigovora se nije obratio „sa  zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/iii odgovor 
u skladu sa članovima 26 do 3 5 Zakona o medijima''.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanih sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 04. jula 2016.g. u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije 
„Minut, dva", emitovan je prilog u trajanju od 122 sekunde, sljedeće sadržine (transkript):

Prilog: "Umjesto da Ministarstvo finansija i Poreska uprava blokadom računa Televizije 
Vijesti naplate dugove, koji prema državi iznose preko 600 hiljada eura, a posebno poslije 
njihove otvorene prijetnje da neće ni uplaćivati obaveze dok se ne objavi ko je koliko plaćao, 
Ministastvo finansija na čelu sa novim ministrom izlazi u susret Vijestima i objavljuje podatke
o tome ko je koliko poreza plaćao u prošlosti, što nije bila ni tema skupštinskog Odbora za 
ekonomiju, niti je tema koju su pokrenule dvije komercijalne TV kuće - Pink i Prva.
U zajedničkom Saopštenju naše medijske kuće i Televizije Prva navodi se da Televizija Vijesti 
građanima i Budžetu ove zemlje na današnji dan duguje, na ime poreza, više od 250 hiljada 
eura. Umjesto da ih naplati, država će im dug reprogramirati na 10 ili 11 mjeseci. Kad se 
ovome doda i dug Televizije Vijesti od oko 350 hiljada Radio-difuznom centru, stiže se do 
cifre od 600 hiljada eura, beskamatnog kredita koji država obezbjeđuje Televiziji Vijesti, da 
bi bila žrtva na crnogorskom tržištu, koje postoji samo zbog beogradskih televizija.
Podaci iz prethodnih godina pokazuju da vlasnici medijskog koncerna Vijesti ne plaćaju 
poreze i doprinose i po više od godinu zbog čega su na primjer 2015. zbog duga od preko 
300 hiljada eura blokirani. Potom slijedi reprogram duga koji im odobrava Ministarstvo 
finansija. Isti scenario se ponavlja i za period od juna protekle godine do maja 2016. kada 
Televizija Vijesti nije ni prijavila, a kamoli platila doprinose za plate svojih radnika. Ponovo je 
uslijedio reprogram i tako sve ukrug.

Televizija Vijesti i njeni vlasnici su borci za pravdu, prava radnika i građana i bolji sistem 
vrijednosti -  kako ne! Država ih u tome svojski podržava! Svi znamo zašto. Oni koji imaju 
dilemu neka pogledaju naslovnice dnevnih novina Vijesti i dnevnike televizije Vijesti, 
zaključuje se u Saopštenju Televizije Pink i Televizije Prva."

- emitovani prilog je dat u formi saopštenja emitera ,,TV Pink M" i ,,TV Prva". Prilog je
„pokriven" kadrovima u kojima se vidi predmetno saopštenje, lica o kojima je riječ u prilogu,
kao i ilustracijama ranije objavljenih tekstova na portalima i u dnevnim novinama.

- iznošenje stava/komentara da „...M inistastvo finansija ... izlazi u susret Vijestima",
predstavlja mišljenje emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja i
koje iznosi na osnovu svog tumačenja postupaka lica na koje se komentar odnosi. Pravo 
emitera da slobodno izrazi ovakav (moguće provokativan) stav prati pravo podnosioca 
prigovora da na njega reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora;

- emitovani prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela nepristrasnosti" odnosno 
„načela objektivnosti", koja obavezuje elektronski medij „da činjenično izvještavanje jasno 
odvoji od stava, mišljenja ili komentara", odnosno da ,,u informativnim programima svako 
stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi 
se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja".
Činjenični dio izvještavanja čini informacija o detaljima saopštenja dva emitera, kojim su 
reagovali na prethodno objavljene informacije od strane Poreske uprave. Uvodna rečenica 
priloga predstavlja stav/mišljenje emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode 
izražavanja i koje iznosi na osnovu svog tumačenja postupaka lica na koje se komentar 
odnosi. Ne može se reći da je time lično uvjerenje ili mišljenje urednika ili novinara 
diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme samog sadržaja, odnosno da je datim 
komentarom neistinito predstavljen predmet informativnog sadržaja. Jer, to je upravo 
saopštenje, koje je emiter citirao. Mišljenje podnosioca prigovora da je to uradio njegovim 
„afirmativnim i nekritičkim prenošenjem", iako je , opet po njegovom mišljenju ono sadržalo 

______________ 3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.oro

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.org


„izm išljotin(e), konstrukcij(e) i  neutem eljen(e) optužbi TV Pink ne može biti osnov da 
se konstatuje da je došlo do povrede načela nepristrasnosti.

- prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova 
različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

- podnosilac prigovora je imao pravo da emiteru uputi reagovanje, ispravku, saopštenje i si. o 
svojim stavovima i činjenicama o predmetnom prilogu, u skladu sa zakonom. Prema 
raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio načelo 
objektivnosti (nije bilo uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili 
neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja), nepristrasnosti (mišljenje urednika i novinara nije 
diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme sadržaja), tačnosti (nije emitovao informacije za koje je 
znao ili mogao znati da su neistinite) ili pravilo druge strane (prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o 
pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste) što su sve standardi definisani članom 4 i 
propisani članom 8 Pravilnika.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi emiter nije prekršio član 8 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima (načela objektivnosti, nepristrasnosti, tačnosti i pravila druge strane) i 
tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je 
emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org
www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora

