
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1075/4 
Podgorica, 04.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za
elektronske medije pod br. 02-1075 od 06.07.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M"
(zaveden pod brojem 02-1075 od 06.07.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 06.07.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1075 od
06.07.2016.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 25. juna 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00 i 21:00 čas, u kojem se kako navodi 
podnosilac prigovora ,,dnevnik Vijesti i  nedeijnik Monitor kontekstuaiizacijom i vizueiizadjom priloga povodom  
izvjesnog intervjua Stanka Subotića srpskom nedjeljniku Ekspres, diskvaiifikuju i  optužuju na način koji je  
višestruko problematičan sa stanovišta poštovanja prindpa novinarskog izvještavanjđ\ Podnosilac prigovora 
posebno ukazuje na dio predmetnog priloga koji glasi: ,,U  intervjuu...nedeijnika Ekspres Subotić detaljno 
otkriva ko sto ji iza izmišljene duvanske afere, politički konstruisane poiidjske akcije 'Mreža', kako su povezani 
reketaški m ediji u Srbiji i  Crnoj Gori te kakva je  direktna uloga Tadiča i  Koštunice u naručivanju ove 
hajke...(Subotić) precizno označava Aleksandra Tijanića, Srđana Sapera, Miodraga Rakića i  mnoge druge kao 
nosioce lažne kampanje o njemu i  kako su oni upravljali medijima i  u Crnoj Gori i  preko tih laži pokušavali da 
utiču na političke prilike u obije države Podnosilac prigovora smatra da to što „(č)itan je ovog priloga 
prate slajdovi naslovnih strana pojedinih štampanih izdanja, među njima i V ijesti' i  'Monitor', ... autor priloga
i uredništvo Pink M TV tumače Subotićeve stavove i  pridružuju se  javnom  linču i  gonjenju istih."

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasitf'), 
„pomenutom montažom slike i  kontekstuaiizacijom intervjua", kao i „...tendencioznim  i  smišljenim  
stavljanjem dnevnika V ijesti' i  nedeijnika 'Monitor' u kontekst plaćenih i  reketaških medija kojima su  
upravljali političari i  centri moći iz susjedne države. Lijepljenjem  ovakvih etiketa...koristeći ničim

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1__________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


utemeljene stavove izvjesnog Stanka Subotića, žele sm išljeno da pošalju poruku gledaocima kako su  
naši m ediji neprofesionalni, propagandistički, čak i zavjernički".

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i si.), odnosno manipulacije slikom, tonom i i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog");

- emitovao sadržaj kojim se „š iri govor mržnje" (koji je prema čl. 4 Pravilnika definisan kao „svi oblici 
izražavanja kojima se podstiče, omogućava podsticanje ili širi mržnja ili diskriminacija po osnovu 
rase, etničke pripadnosti, boje kože, pola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili 
socijalnog porijekla, imovnog stanja, članstva u sindikatu, obrazovanja, društvenog položaja, 
bračnog ili porodičnog statusa, starosnog doba, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog 
nasljeđa, rodnog identiteta ili polne orijentacije"). Takav stav temelji na ocjeni da „stalnim  
ponavljanjem teze i  slanjem poruke da jedan m edij djeluje kao adio šire zavjereničke grupe, da 
reketira i progoni ljude, da je  pokrovitelj pojednih partija, da svoje izvještavanje priiagođava 
političkim prohtjevima pojedinaca i  slično, uredništvo Pink M TV svjesno pokušava nanijeti štetu  
ugledu i  kredibilitetu konkurentskih medija kao što su dnevnik V ijesti,  portai Vijesti i  nedeljnik 
Monitor". Podnosilac prigovora zaključuje da „(k)ako se takve formulacije pojavljuju u čitavom 
periodu od 13. juna do 05. ju la , .. ., jasno je  da se  radi o tendenciji i  sm išljenoj kampanji protiv 
medijske grupe Vijesti i  njenih osnivača", ta da time emiter „širigovo r mržnje".

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija 
da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za 
koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija 
tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost 
ili nepotvrđenost"), „pomenutom montažom iposiatim  porukama')

■ prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao "obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti"), jer „niko iz TV PINK M nije zvao bilo koga iz dnevnika Vijesti Hi nedeijnika 
Monitor za izjavu ili komentar povodom pomenutih brutalnih i  opasnih optužbi Stanka Subotića i 
nedeijnika Ekspreš'.

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera „TV Pink M" i sačinio nalaz dana 07.07.2016. godine (akt broj 02-1075/1 od
07.07.2016.god.). '

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija za 
elektronske medije je emiteru dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, 
u roku od osam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02­
1075/2 od 12.07.2016.god.). '

Dana 20.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1075/3 od
20.07.2016.god.) u kojem se navodi da je „U  okviru ... informativne em isije 'Minut, dva', 25. juna ove godine 
emitovana ... najava šireg prikaza i detaljnije obrade na našem portalu atraktivne teme vezane za Stanka 
Subotića Caneta, jednu od ličnosti koja je ...v iše  od dvije decenije predm et pažnje najšire javnosti u regionu, 
a posebno m edija...posebno u kontekstu duvanske afere, dovođenja u vezu sa vlastima iz Srbije i  Crne Gore i 
tvrdnjama o protivzakonitom bogaćenju na račun javne imovine". Nadalje, emiter navodi „(n)akon što  je  
poslije dugih procesa od sudova u Ita liji i  Srb iji oslobođen od optužbi, najavili smo da će u intervjuu u 
narednom broju nedjeijnika 'Exprès' govoriti o mnogim događajima i detaljima iz tog proteklog vremena, za 
_______________  2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora


koje mnogi smatraju da nije dovoljno rasvijetljeno. Jedna od tema za koju je  najavljeno da će govoriti je s te  i 
to kako su  ga u tom periodu tretirali i  proganjali neki m ediji iz Srbije i  Crne Gore. Među njima se  pominju i 
neki crnogorski m ediji u kojima je  on bio predm et pažnje u dužem periodu, uglavnom u negativnom 
kontekstu. "Emiter se osvrnuo i na pojedine navode iz prigovora:

- „Suština prigovora na naš prilog je  u tome da je , po m išljenju podnosioca, samo pominjanje 
tih medija, među kojima su  i  'Vijesti', samo po seb i tendenciozno i sračunato na njihovu 
diskreditaciju itd ." Emiter podsjeća da su „...tek sto v i i  prilozi u štampanim i elektronskim  
medijima javne činjenice, dio tzv., javnog prostora" a ne stvar privatnosti, te da samim tim 
prirodno podliježu javnim  sudovima...

- Smatra da podnosilac prigovora „...proizvoljno tumači etičke i  druge profesionalne standarde 
koji su navodno prekršeni...

- Smatra „neutem eljenirrf „prigovore po osnovu navodnog kršenja pravila druge strane i 
korišćenje govora m ržnje')

- podnosilac prigovora se nije obratio „sa zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/ili odgovor 
u skladu sa članovima 26 do 3 5 Zakona o medijima".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanih sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 25. juna 2016.g. u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne 
emisije „Minut, dva", emitovan je prilog u trajanju od 89 sekundi, sljedeće sadržine 
(transkript):
Prilog: Biznismen iz Švajcarske Stanko Subotić, poslije više od deceniju duge borbe za 
istinu, za koju se izborio pravosudnim presudama u svoju korist i u Italiji i u Srbiji, po prvi 
put, sveobuhvatno objašnjava ko su pojedinci, mediji i političari i sa kojim motivima, koji su 
protiv njega, Zorana Đinđića i Mila Đukanovića vodili godina nezapamćenu medijsku 
harangu. U intervjuu za najnoviji broj politički uticajnog nedjeljnika "Ekspres", Subotić 
detaljno otkriva ko stoji iza izmišljene duvanske afere, politički konstruisane policijske akcije 
„Mreža", kako su povezani reketaški mediji i u Srbiji i Crnoj Gori, te kakva je direktna uloga 
Tadića i Koštunice u naručivanju ove hajke... On u opširnom iskazu novinarima "Ekpres"-a, 
koji je izazvao veliku medijsku pažnju u Srbiji, precizno označava Aleksandra Tijanića, 
Srđana Šapera, Miodraga Rakića i mnoge druge politički eksponirane osobe iz Srbije kao 
nosioce lažne kampanje o njemu, kako su upravo oni upravljali i medijima u Crnoj Gori i 
preko tih laži pokušavali da utiču na političke prilike u obje države..". Zašto mediji nijesu 
prenijeli da je u Italiji tužilac odustao od optužnice i izvinio se Subotiću, a i dalje pokušavaju 
da pravosnažnu oslobađajuću presudu u Srbiji predstave sumnjivom, možete ekskluzivno, da 
u integralnoj verziji, pročitate samo na portalu Pink M.

- emitovani prilog je dat u formi osvrta i najave šireg prikaza događaja na portalu „Pink M". 
Govorni dio priloga je zasnovan na tekstu objavljenom u nedeljniku „Ekspres" i ne sadrži bilo 
kakav komentar ili stav emitera.

- prilog je „pokriven" ilustracijuama ranije objavljenih tekstova u štampanim medijima među 
kojima su i dnevne novine „Vijesti i nedeljnik „Monitor", kao i kadrovima/slikama u kojima se 
pojavljuju lica o kojima je riječ u prilogu. Izbor „pokrivalica", kojima se ilustruje predmet 
informativnog sadržaja (tekst objavljen u drugom mediju), kojima, po mišljenju podnosioca 
prigovora, autori priloga „žele sm išljeno da pošalju poruku gledaocima kako su  m ediji 
(podnosioca prigovora) neprofesionalni, propagandistički, čak zavjerenički", ne može se 
smatrati da je takva uređivačka intervencija kojom je došlo do „favorizovanja jedne strane ili 
neistinitog predstavljanja predmeta informativnog sadržaja". Naime, sloboda izbora 
„pokrivalica" spada u domen uređivačke slobode i slobode izražavanja emitera, koji je , u 
ovom slučaju iste koristio kao ilustraciju govornog dijela priloga tj. predmetnog teksta iz 
drugog medija. Pri tome su korišćeni tekstovi i prilozi u štampanim i elektronskim medijima, 
koji su, kako emiter ukazuje u svom izjašnjenju, „javne činjenice, dio tzv. 'javnog prostora"'.

- polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, mediji su slobodni 
da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše 
propise.

- emitovani prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela nepristrasnosti" odnosno 
„načela objektivnosti", koja obavezuje elektronski medij „da činjenično izvještavanje jasno

__________________________  3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


odvoji od stava, mišljenja ili komentara", odnosno da ,,u informativnim programima svako 
stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi 
se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja". U 
predmetnom prilogu emiter ne iznosi svoj stav, komentar ili mišljenje već činjenični dio 
izvještavanja čine informacije već objavljene u drugim medijima. Ne može se reći da je time 
lično uvjerenje ili mišljenje urednika ili novinara diskriminatorno uticalo na način 
predstavljanja teme samog sadržaja, odnosno da je datim komentarom neistinito 
predstavljen predmet informativnog sadržaja.

- nijesu opravdani navodi podnosioca prigovora da emitovnjem predmetnog priloga emiter širi 
govor mržnje odnosno jer, kako se ističe u prigovoru, „stalnim ponavljanjem teze i slanjem  
poruke da jedan m edij djeluje kao dio šire zavjereničke grupe, da reketira i progoni ljude, da 
je  pokrovitelj pojednih partija, da svoje izvještavanje prilagođava političkim prohtjevima 
pojedinaca i slično, uredništvo Pink M TV svjesno pokušava nanijeti štetu ugledu i 
kredibilitetu konkurentskih medija kao što su dnevnik Vijesti, portal Vijesti i  nedeijnik Monitor 
.. ."  te da to potvrđuje da se radi o „tendenciji i  sm išljenoj kampanji protiv Žeijka Ivanoviča 
koja time spada u govor m ržn ji'. Ne može se govoriti da je emiter na bilo koji način 
podsticao, omogućavao podsticanje ili širenje mržnje ili diskriminacije protiv bilo koga, što je 
zabranjeno Zakonom o elektronskim medijima i Pravilnikom.

- prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste, a u koji je involviran podnosilac prigovora. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici
i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi 
"pravilo druge strane").

- podnosilac prigovora je imao pravo da emiteru uputi reagovanje, ispravku, saopštenje i si. o 
svojim stavovima i činjenicama o predmetnom prilogu, u skladu sa zakonom. Prema 
raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio načelo 
objektivnosti (nije bilo uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili 
neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja), nepristrasnosti (mišljenje urednika i novinara nije 
diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme sadržaja), tačnosti (nije emitovao informacije za koje je 
znao ili mogao znati da su neistinite) ili pravilo druge strane (nije bilo sukoba bilo koje vrste, da bi bilo nužno 
da stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način), 
odnosno da je na bilo koji način podsticao, omogućavao podsticanje ili širenje mržnje ili diskriminacije protiv 
bilo koga, što su sve standardi definisani članom 4 i propisani članom 8 Pravilnika.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da u spornom programskom sadržaju nije bilo govora 
mržnje kao i da emiter nije prekršio član 8 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima 
(načela objektivnosti, nepristrasnosti, slobode objavljivanja komentara, tačnosti i pravila druge strane) i 
tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je 
emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je , saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4_____________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.ora

