
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1084/4  
Podgorica, 04.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1084 od 08.07.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad 
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M" 
(zaveden pod brojem 02-1084 od 08.07.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 08.07.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1084 od
05.07.2016.g.). ~

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 07. jula 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00 i 21:00 časova, u kojem se kako navodi 
podnosilac prigovora „ dnevnik Vijesti kontekstuaiizacijom i  vizueiizacijom priloga o dešavanjima u Zavodu za 
zapošljavanje CG diskvaiifikuje i  optužuje na način koji je  višestruko problematičan sa stanovišta poštovanja 
principa novinarskog iz v je š ta va n ja Podnosilac prigovora posebno ukazuje na dio predmetnog priloga koji 
glasi: "Direktor ZZZ Rade M iioševićpostavljenje na tu funkciju kako b i fabrikovao afere i  uveseljavao javnost 
sa takozvanim nevladinim organizacijama i  takozvanim nezavisnim medijima, kazao je  za Pink M poslanik
DPS Zoran Jeiić". Podnosilac prigovora posebno ističe da ovaj dio govornog priloga ...... prat(e) siajdovi
naslovnih i  unutrašnji strana dnevnika Vijesti na kojima se zumiraju tekstovi o dešavanjima u ZZ Z ,  a zatim 
ukazuje na nastavak govornog dijela u kojem se kaže: „M iiošević je  ju če , kaže Jeiić, napravio krivično djelo 
pakovanjem mejlova svojih zaposlenih vjerujući da će naići na neke pikanterije"... U prigovoru se posebno 
ukazuje da se oba dijela priloga "pokriva(ju)  naslovnim i  unutrašnjim stranam dnevnika Vijesti na kojim se  
zumiraju tekstovi o dešavanjima u Zavodu za zapošijavanjd'.

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG”, br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

-________ prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja. Kada između elektronskog medija i pojedinaca i/ili organizacija 
postoji interesna povezanost, onda se ta povezanost u programu mora jasno naglasiti"), „montažom  
slike i kontekstuaiizacijom izjave poslanika DPS Zora na Jeiićđ\ „tendencioznim i smišljenim  
stavljanjem dnevnika Vijesti i  TV Vijesti u kontekst navodnih organziovanih i  neutemeljenih napada 
na poslanika DPS Zorana Jeiića ...tim  prije, što poslanik Je iić  u svo jo j izjavi nigdje ne pominje dnevnik 
"Vijesti". Podnosilac prigovora posebno ističe da iako „dnevnik Vijesti mje jed in i ko ji je  izvještavao o 

_________ 1 ' '
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


temi dešavanja u ZZZ .." , „uredništvo TV Pink nije zumiraio ili 'pokrilo'prilog snimkom bilo koje NVO 
koje generalno pominje poslanik Je lić ."  Po njegovom mišljenu ,,(i)z  svega toga je  jasna tendencija 
uredništva TV Pink M da sm išljeno i  neprofesionalno pošalju poruku gledaocima kako je  dnevnik 
Vijesti propagandistički, čak zavjerenički!".

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i si.), odnosno manipulacije slikom, tonom i i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog");

- emitovao sadržaj kojim se „širi govor mržnje" {koji je prema čl. 4 Pravilnika definisan kao „svi oblici 
izražavanja kojima se podstiče, omogućava podsticanje ili širi mržnja ili diskriminacija po osnovu 
rase, etničke pripadnosti, boje kože, pola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili 
socijalnog porijekla, imovnog stanja, članstva u sindikatu, obrazovanja, društvenog položaja, 
bračnog ili porodičnog statusa, starosnog doba, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog 
nasljeđa, rodnog identiteta ili polne orijentacije"). Takav stav temelji na ocjeni da „stalnim  
ponavljanjem teze i  slanjem poruke da jedan m edij djeluje kao dio šire zavjereničke 
grupe, da reketira i  progoni ljude, daje pokrovitelj pojedinih partija, da svoje izvještavanje 
priiagođava političkim prohtjevima i  slično, uredništvo Pink M TV svjesno pokušava nanijeti štetu  
ugledu i  kredibilitetu konkurentskih medija kao što su TV Vijesti i  portal i  dnevnik V ijesti..". Po 
njegovom tumačenju, s obzirom da se  „takve formulacije pojavljuju u čitavom periodu od 13. juna  
do 05. ju la , jasno je  da se  radi o tendenciji i  sm išljenoj kampanji protiv m edijske grupe Vijesti i 
njenih osnivača", te da time emiter „širi govor m ržn ji. Podnosilac prigovora ovakav zaključak 
temelji na podacima da „se  ista kampanja, zasnovana na istim lažima..." „sprovodi od strane TV Pink 
M posljednjih 3  godine."

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija 
da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za 
koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija 
tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost 
ili nepotvrđenost"),jer, po mišljenju podnosioca prigovora, „poslanik Je lić  nigdje u izjavi nije 
pomenuo dnevnik Vijesti tako da je  nejasna metoda i/i profesionalni standard na osnovu kojeg je  
uredništvo TV Pink M zaključilo da se  među mnoštvom medija i  NVO koje su pratile slučaj ZZZ radi 
bašo  dnevniku V ijesti:?*.

■ prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao "obaveza elektronskih
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti"), jer, kao on ističe „(a )ko  je  već uredništvo TV Pink M u izjavi poslanika Jeiića  
prepoznalo baš jedan medij, dnevnik Vijesti, onda je  njihova obaveza bila da traže izjavu ili komentar 
odgovornih lica iz dnevnika Vijesti. Niko iz TV Pink M, ovim povodom nije kontaktirao odgovorne iz 
TV VijestT.

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 11.07.2016. godine (akt broj 02-1084/1 od
11.07.2016.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2___________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ ardcQ .org
Telefax: +382 20 201 440 w w w .ard cQ .o ra

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1084/2 od 12.07.2016.god.)-

Dana 20.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1084/3 od
20.07.2016.god.) u kojem potvrđuje da je 7. jula o.g., u okviru informativne emisije „Minut, dva", emitovao 
„prilog o dešava n j ima u Zavodu za zapošljavanje u kojem poslanik Zoran Je lić  reaguje na krivičnu prijavu 
koju je  protiv njega podnio direktor Zavoda Rade M ilošević..".

Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora:

- naglašavajući da nije mogao objaviti slike svih m edije ko ji su se tom problematikom  
bavili. Kao ilustraciju (su ) iskoristili dnevnik V ijesti' sa slikama tekstova koji se  odnose na 
problematiku koja je  predm et priloga..."

- ističući da su „m ediji i  tekstovi (prilozi) u njima javna stvar, koja se  može slobodno koristiti u 
javno j komunikaciji. Je r, prikazivanje fotografije teksta iz dnevnika V ijesti' ne predstavlja 
našu tvrdnju da je  govornik mislio isključivo na ta j list, već on služi kao vizueina oznaka za 
sve medije ko ji su  se  tom temom bavili".

- i ocijenio da u predmetnom prilogu nije bilo tendenciozne kontekstualizacije, što potkrepljuje 
stavom da je u praksi medija uobičajeno da se za „pokrivalice" koriste slike koje ne moraju 
imati direktne veze sa temom, jer, po njegovom mišljenju, "pokrivaiica može biti informacija, 
ali i  ilustracija, ili tek način da se  pokrije tekst spikera ili novinara i  njihov izbor je  stvar 
slobode m edija."

- podnosilac prigovora se nije obratio „sa  zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/iii odgovor 
u skladu sa članovima 26 do 3 5 Zakona o medijima".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanih sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 29. juna 2016.g. u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne 
emisije „Minut, dva", emitovan je prilog u trajanju od 77 sekundi, sljedeće sadržine 
(transkript):

OFF 1: Direktor Zavoda za zapošljavanje Rade Milošević postavljen je na tu funkciju kako bi 
fabrikovao afere i uveseljavao javnost sa takozvanim nevladinim i nezavisnim medijima, 
kazao je za Televiziju Pink M poslanik DPS-a Zoran Jelić. Milošević je protiv njega podnio 
krivičnu prijavu, zbog navodne zloupotrebe službenog položaja u toj instituciji, što Jelić, kako 
kaže, sa prezirom odbacuje. Miloševića savjetuje da hitno podnese ostavku kako bi doprinio 
daljoj izgradnji povjerenja u izborni proces.

Ton-Zoran Jelić: Savjetujem da nađe neki manje zahtjevan posao, gdje će se moći radno 
iskazati, a da na čelo institucije dođu ljudi koji su sposobni, kredibilni i koji žele da nastave 
dalje da rade, prije svega da zapošljavaju, da sprovode razne programe i projekte koji su 
zacrtani, a ne da se bavi intrigama, da se bavi insinuacijama, podvalama.

OFF 2: Milošević je juče, navodi Jelić, napravio krivično djelo hakovanjem mejlova svojih 
zaposlenih, jer je očekivao da će naići na neke pikanterije.

Ton-Zoran Jelić: Ovo nije prvi put da pravi krivično djelo, kao što je poznato javnosti, 
gospodin Milošević je više puta napravio krivična djela, u skladu sa Krivičnim zakonom Crne 
Gore, član 145 je priznao te krivice o čemu postoji validna dokumentacija.

- emitovani prilog predstavlja prenošenje reagovanja gospodina Jelića na javno izrečene 
optužbe na njegov rad i djelovanje u Zavodu za zapošljavanje.

- prilog sadrži dva snimka sa djelovima izjave g. Zorana Jelića i ne sadrže bilo kakav komentar 
ili stav emitera.

Govorni djelovi priloga (OOF1 i OFF2) pokriveni su kadrovima u kojima se nalaze lica o 
kojima je riječ u prilogu, zgrada Zavoda za zapošljavanje Crne Gore i ranije objavljeni 
tekstovi u dnevnim novinama, među kojima i tekstovi objavljeni u dnevniku „Vijesti".

- Izbor „pokrivaiica", kojima se ilustruje predmet informativnog sadržaja (izjava g. Zorana 
Jelića), kojima, po mišljenju podnosioca prigovora, autori priloga „žeie sm išljeno da pošalju

___________________________  3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardCQ.org
http://www.ardca.org


poruku gledaocima kako je  dnevnik Vijesti propagandistički, čak i  zavjernički", ne može se 
smatrati da je takva uređivačka intervencija (montaža, zumiranje) kojom je došlo do 
„favorizovanja jedne strana ¡li neistinitog predstavljanja predmeta informativnog sadržaja". 
Naime, sloboda izbora „pokrivalica" spada u domen uređivačke slobode i slobode izražavanja 
emitera, koji je , u ovom slučaju iste koristio kao ilustraciju govornog dijela priloga.

U kadrovima se pojavljuje logo dnevnog lista „Vijesti", takođe se, više puta, na kratko, 
pojavljuje fotografija kompletne naslovne stranice dnevnog lista „Vijesti". Prepoznatljivost 
nekog medija ne može se smatrati osnovom za navode da se radi o „tendenciozn(om) i 
sm išijen(om ) stavijanj(u) dnevnika Vijesti i  TV Vijesti u kontekst organziovanih i 
neutemeljenih napada na poslanika DPS Zorana Jelića", već se treba tumačiti u okviru prava 
medija da, u skladu sa svojom uređivačkom slobodom, odabere vizuelne ilustracije govornog 
dijela priloga.

- emitovani prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela nepristrasnosti", koje 
obavezuje elektronski medij „da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili 
komentara". Treba imati u vidu da se u suštini načela nepristrasnosti nalazi obaveza emitera, 
da jasno razdvoji (posebno sopstvene) stavove, mišljenja ili komentare od činjenica koje 
saopštava. U predmetnom prilogu emiter ne iznosi svoj stav, komentar ili mišljenje već 
činjenični dio izvještavanja čine izjava g. Zorana Jelića. Emiter nije dao bilo kakav stav, 
mišljenje ili komentara, kojim bi lično uvjerenje ili mišljenje urednika i novinara 
diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme samog sadržaja (što je suprotno načelu 
nepristrasnosti).

- nijesu opravdani navodi podnosioca prigovora da je emitovanjem predmetnog priloga emiter 
širio govor mrženje, koje podnosilac vidi u ,,staln(o)m  ponavjanj(u) poruke da jedan m edij 
djeluje kao dio šire zavjereničke grupe, da reketira i  progoni ljude, daje pokrovitelj pojedinih 
partija, da svoje izvještavanje prilagođava političkim prohtjevima i  slično, uredništvo Pink M 
TV svjesno pokušava nanijeti štetu ugledu i  kredibilitetu konkurentskih medija kao što su TV 
Vijesti i  portal i  dnevnik V ijesti. Ne može se govoriti da je emiter na bilo koji način 
podsticao, omogućavao podsticanje ili širenje mržnje ili diskriminacije protiv bilo koga, što je 
zabranjeno Zakonom o elektronskim medijima i Pravilnikom.

- prilog je baziran na javno datoj izjavi i ne sadrži bilo kakvu vijesti ili izvještaj za koje emiter 
zna ili je mogao znati da su neistiniti (načelo tačnosti).

prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste, a u koji je involviran podnosilac prigovora. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici
i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi 
"pravilo druge strane"). Činjenica da je emiter, u okvirima svoje uređivačke slobode i 
uređivačke politike, za pokrivalice govornog dijela priloga iskoristio fotografije već 
objavljenih tesktova u medijima, pa i njihove naslovne stranice, nije opravdan prigovor 
podnosioca prigovora da je emiter prekršio pravilo druge strane jer nije tražio izjavu ili 
komentar predstavnika tih medija (pa ni dnevnog lista „Vijesti", čiji je podnosilac priovora 
predstavnik).

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio načelo 
objektivnosti (nije bilo uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili 
neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja), nepristrasnosti (mišljenje urednika i novinara nije 
diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme sadržaja), tačnosti (nije emitovao informacije za koje je 
znao ili mogao znati da su neistinite) ili pravila druge strane (emiter nije izvještavao o pitanjima ili pojavama 
koje uključuju sukob u koji je involviran podnosilac prigovora, odnosno da je na bilo koji način podsticao, 
omogućavao podsticanje ili širenje mržnje ili diskriminacije protiv bilo koga, što su sve standardi definisani 
članom 4 i propisani članom 8 Pravilnika.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da u spornom programskom sadržaju nije bilo širenja govora 
mržnje kao i da emiter nije prekršio član 8 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima 
(načela objektivnosti, nepristrasnosti i tačnosti ili pravilo druge strane) i tačku 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je emiter odgovoran za sadržinu 
emitovanog programa.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4_________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5__________________________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.ora

