
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1168/4 
Podgorica, 17.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za
elektronske medije pod br. 02-1168 od 18.07.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M"
(zaveden pod brojem 02-1168 od 18.07.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 18.07.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1168 od
18.07.2016.g.). '

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 16. jula 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 časova u kojem je, kako navodi podnosilac 
prigovora, objavljen „prilog o istraživanju agencije De Facto koje je  naručila SDP, ko ji je  višestruko 
problematičan sa stanovišta poštovanja principa novinarskog izvještavanja", ukazujući na dio priloga koji 
glasi: „Da iza formiranja „opozicione trojke" sto je vlasnici medijskog koncerna Vijesti postaje sve više 
očigledno a to, kroz svo je tekstove, pokazuju skoro svakodnevno...", kao i  da „uredništvo Pink M  71/ 
zaključuje: Tako su  u jučerašnjem  izdanju po ko zna koji pu t neistinito inform isali građane o navodno
velikoj podršci koju uživaju ove stra n ke ..."

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja"), jer „uredništvo Pink M TV je  namjernom konstrukcijom priloga 
utemeljenom na netačnim navodima po ko zna ko ji put targetirato i  u negativan kotekst stavilo 
nezavisni dnevnik Vijesti i  njegove suvlasnike", navodeći da „Ž .I. i  M.P. su  suvlasnici a ne vlasnici 
dnevnika Vijesti i  to manjinski (zajedno imaju 32% )! Svjesno se  ovakvim konstrukcijama prikriva 
činjenica da su  većinski vlasnici dnevnika "V ijesti"strani partneri (M DIF i  Styria) a ne pomenuta lica, 
kako b i se  na ta j način lakše kod gledalaca gradila izmišljena priča o navodnim zloupotrebama 
dnevnika Vijesti od strane samovoljnih i  svemoćnih vlasnika."

Takođe, u prigovoru se navodi da „prilog počinje potpuno izmišljenom, čak apsurdnom 
konstatacijom uredništva Pink M TV da su vlasnici Vijesti osnivači "opozicione trojke"!?", kao i da „ je  
izmišljena konstatacija da se  ta j "osnivački potencijal" suvlasnika Vijesti nad opozicionom trojkom,

____________  1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.org


može prepoznati kroz njihove tekstove. Profesor Perović je  napisao posijendji tekst za dnevnik Vijesti 
koji govori na temu unutrašnje politike prije 18 m jeseci dok Zeijko Ivanović p iše češće ali ne 
svakodnevno. I  podjednako je  kritičan i  prema vladajudm i prema opozicionim strankama. Iako je  to 
u ovom kontekstu irelevantno", kao i  da „Na tako falsifikovanoj polaznoj prem isi koju stavljaju na 
račun suvlasnika nezavisnog dnevnika "Vijesti" uredništvo Pink M TV gradi opet iskonstruisanu priču, 
pozivajući se  na sestrinski m edij DN, o navodnom neistinitom informisanju građana od strane 
dnevnika Vijesti o rejtingu pomenutih opozicionih stranaka. Uredništvo Pink M TV za ovako tešku 
optužbu, da Vijesti "po ko zna koji put neistinito informišu građane" n/jesu ponudili nijedan valjan i 
tačan dokaz. Drugo, pom enuti tekst nije govorio o visokom rejtingu stranaka kako saopštava Pink M 
nego je  analizirao pozitivan efekat sinergija ove tri opozicione stranke ako nastupaju u koaliciji. 
Štaviše, rejting ovih stranaka koji se  pominje u tekstu je  značajno niži nego njihov rejting u 
istraživanju Ipsosa koje je  rađeno po narudžbi DPS desetak dana ranije!". Naime, kako se dalje 
navodi „n ijesu Vijesti kako se  sugeriše ovim prilogom naručile ili sprovele ovo istraživanje i time 
"obmanu/e građane" već je  istraživanje naručila SDP a sprovela agencija De facto što jasno piše i  u 
opremi teksta i  u samom tekstu".

U prigovoru se konstatuje da „uredništvo Pink M TV po ko zna ko ji put ne mari za činjenice već 
ovakvom konstrukcijom stavlja nezavisni dnevnik Vijesti u negativan kontekst kako b i 
kompromitovao i  urušilo njegov kredibilitet ko ji je  tem elj funkcionisanja i  poslovanja medijske grupe 
"Vijesti"; '

- emitovao sadržaj koji „spada u govor mržnje" (koji je prema čl. 4 Pravilnika definisan kao „svi oblici 
izražavanja kojima se podstiče, omogućava podsticanje ili širi mržnja ili diskriminacija po osnovu 
rase, etničke pripadnosti, boje kože, pola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja.."). Takvo 
mišljenje obrazlaže time što „dugotrajnost i  brutalnost kampanje Pink M TV protiv nezavisnog 
dnevnika Vijesti i  TV Vijesti jasno svjedoče da se  radi o tendenciji i  sm išljenoj kriminalnoj akciji kako 
bi se  urušio ugled naših medija i  doveo u pitanje njihov opstanak";

- prekršio pravilo druge strane (koje prema čl. 4 Pravilnika "ne dozvoljava jednostrane napade na 
ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim 
grupama ili institucijama, bez novih relevantnih podataka..), jer „se  ista kampanja, zasnovana na 
istim lažnim i tenedencioznim stavovima i  kvalifikacijama, sprovodi od strane PINK M TV u posljendje
3 godine";
Navodeći i  „da ako je  uredništvo Pink M TV zaključilo da su  njihov sestrinski m edij DN objavile 
relevantnu informaciju ili analizu kojom se  teško optužuje druga strana, to je s t  dnevnik Viejsti i 
njegovi vlasnici - onda su  bili dužni da pozovu odgovorne u dnevniku "Vijesti" i  pojedinačno vlasnike 
Vijesti koje zumiraju i  traže komentar tim povodom ";

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema članu 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i 
izvještaja za koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu 
potvrditi, ili čija tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači 
njihova nezvaničnost ili nepotvrđenost).

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
pokrenula je postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 19.07.2016. godine (akt broj 05-1168/2 od
19.07.2016.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od 
dana prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1168/2 od 19.07.2016.god.).

Dana 28.07.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1168/3 od
28.07.2016.god.) u kojem se navodi da „emitovan je  prilog koji, pozivajući se  na pisanje Dnevnih novina, 
ukazuje na potpuno iskrivljeno javno tumačenje, od strane dnevnog lista „V ijesti", jedn e ankete u vezi sa 
stavovima i  ocjenama anketiranih o partijama opozicione trojke. Na osnovu takvog iskrivljenog tumačenja

_________  2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.ora


javno se  saopštavaju proizvoljni i  potpuno neutemeljeni zaključci i  tvrdnje o tome koliko b i građana glasalo 
za te partije, iako to nipošto ne proiziiazi iz karaktera i  sadržaja postavljenih pitanja i  datih odgovora 
anketiranih". Takođe, navodi „Stupidna je  i  njegova tvrdnja (koja, uzgred, nije naša, iako se  sa njom 
apsolutno slažemo) ,,a  to kroz svo je tekstove pokazuju skoro svakodnevno" - da se  to odnosi na tekstove
Ivanovića i  Perovića, iako je  više nego očigledno da se  tvrdnja odnosi na list, a ne na (su)vlasnike. "
Zaključijući da „sve je  nafilovano bukvalno prepisanim optužbama i  „elaboracijama" iz prethodnih prigovora, 
prepunih nebuloznih tvrdnji o „targetiranjima", govoru mržnje i  činjenice da, eto, njega niko nije zvao da ga 
pita šta m isli o svemu tome. Emiter se osvrnuo da se podnosilac prigovora nije obratio „sa zahtjevom da 
iskoristi pravo na ispravku i/ili odgovor u skladu sa članovima 26 do 35 Zakona o medijima".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 16. jula 2016. godine u 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije „Minut,
dva", emitovan je prilog, u trajanju od 74 sekunde, sljedeće sadržine (transkript):

Prilog : "Da iza formiranja 'opozicione trojke' stoje vlasnici medijskog koncerna 'Vijesti' 
postaje sve više očigledno, a to kroz svoje tekstove, pokazuju skoro svakodnevno. Tako su u 
jučerašnjem izdanju, po ko zna koji put, neistinito informisali građane o navodnoj velikoj 
podršci koju uživaju ove stranke. Kolikom manipulacijom se bave, jasno je kada se na prvi 
pogled pogledaju tabele koje su uz tekst date - pišu 'Dnevne novine'. Osnovna činjenica u 
ovom istraživanju je da se njime, apsolutno ne mjeri glasačko tijelo. Cilj, barem dijela 
istraživanja na koje su se 'Vijesti' pozvale jeste utisak o partijama, dok je u dijelu iz kojeg je 
izvučen podatak o navodnoj podršci 'opozicionoj trojci' cilj bio da se vidi raspoloženje glasača 
prema SDP- u URI i DEMOS-u. Ukoliko bismo htijeli da saznamo koliko glasača će glasati za 
neku partiju, postavlja se jednostavno pitanje: Za koga ćete glasati na sljedećim izborima? 
Anketirani zaokružuju odgovore, odnosno partije. Iz tabela koje su za sabiranje koristile 
'Vijesti' i iz njih izvukle naslov, jasno se vidi da se ne radi o ovoj vrsti istraživanja, već o 
stavu glasača po određenim pitanjima, kao i o ocjenama partija, odnosno njihovog 
djelovanja."

- Prilog je „pokriven" kadrovima u kojem se nalaze lica o kojem je riječ u prilogu (Miodrag 
Perović i Željko Ivanović) kao i ilustracijama ranije objavljenih tekstova u nezavisnom 
dnevniku 'Vijesti' i na portalu "Vijesti". Takođe, kao pokrivalice korišćene su pokretne slike 
(arhiva) sa pojedinih glasačkih mjesta u Crnoj Gori, kao i nepokretne slike, odnosno tabele, 
nastale kao rezultat sprovedenog istraživanja;

- Emitovani prilog predstavlja komentar na istraživanje agencije "De facto", pozivajući se na 
pisanje "Dnevnih novina", a u vezi sa aktuelnim političkim dešavanjima koja se odnose na 
formiranje koalicije na predstojećim parlamentarnim izborima;

- Polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, mediji su slobodni 
da određenu pojavu, događaj ili slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše 
propise;

- Iznošenje komentara „da iza formiranja 'opozicione trojke' sto je vlasnici m edijskog koncerna 
'Vijesti' postaje sve više očigledno, a to kroz svoje tekstove, pokazuju skoro svakodnevno. 
Tako su  u jučerašnjem  izdanju, po ko zna koji put, neistinito informisali građane o navodoj 
velikoj podršci koju uživaju ove stranke", predstavlja mišljenje emitera na čije iznošenje ima 
pravo u okviru svoje slobode izražavanja i koje iznosi na osnovu svog tumačenja postupaka 
lica na koje se komentar odnosi. Pravo emitera da slobodno izrazi ovakav (moguće 
tendenciozan ili provokativan) stav prati pravo podnosioca prigovora da na njega reaguje 
podnošenjem ispravke ili odgovora;

- Emitovani prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela objektivnosti", koja 
obavezuje elektronski medij „da u informativnim programima svako stanovište predstave na 
objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna 
strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja". Činjenični dio izvještavanja 
čini informacija već objavljene u drugim medijima, a dio priloga odnosi se na komentar 
emitera povodo informacija, a na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode 
izražavanja;

______________________  3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard(5)ardca.ora
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardca.org


- Nljesu opravdani navodi podnosioca prigovora da predmetni prilog sadrži elemente govora
mržnje odnosno da, kako se ističe u prigovoru, „dugotrajnost i  brutalnost kampanje Pink M
Tv protiv nezavisnog dnevnika Vijesti i  TV Vijesti jasno svjedoče da se  radi o tendenciji i 
sm išljenoj kriminalnoj akciji kako b i se  urušio ugled naših medija i  doveo u pitanje njihov 
opstanak". Ne može se govoriti da je emiter na bilo koji način podsticao, omogućavao 
podsticanje ili širenje mržnje ili diskriminacije protiv bilo koga, što je zabranjeno Zakonom o 
elektronskim medijima i Pravilnikom;

- Prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. Da je to bio slučaj onda bi emiter imao obavezu da, saglasno „pravilu druge 
strane", svim stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici 
učestvuju na ravnopravan način. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi 
utvrđivanjem stavova različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge 
strane");

- Podnosilac prigovora je imao pravo da emiteru uputi reagovanje, ispravku, saopštenje i si. o
svojim stavovima i činjenicama o predmetnom prilogu, u skladu sa zakonom. Prema
raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio načelo 
objektivnosti (nije bilo uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili 
neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja), tačnosti (nije emitovao informacije za koje je znao ili 
mogao znati da su neistinite) ili pravilo druge strane (nije bilo sukoba bilo koje vrste, da bi bilo nužno da 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način), 
odnosno da je na bilo koji način podsticao, omogućavao podsticanje ili širenje mržnje ili diskriminacije protiv 
bilo koga (čl. 4 i 8 Pravilnika), što su sve standardi definisani članom 4 i propisani članom 8 Pravilnika.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da u spornom programskom sadržaju nije bilo govora 
mržnje kao i da emiter nije prekršio član 8 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima 
(načela objektivnosti, nepristrasnosti, slobode objavljivanja komentara, tačnosti i pravila druge strane) i 
tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojim je propisano da je 
emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je , saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org
www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora

