
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1222/6 
Podgorica, 31.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("Si. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za
elektronske medije pod br. 02-1222 od 01.08.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M"
(zaveden pod brojem 02-1222 od 01.08.2016.g.).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 01.08.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1222 od
01.08.2016.g.). Prigovor se odnosio na programski sadržaj, emitovan 19. juna 2016. godine u 19:00, 20:00 i 
21:00 čas u informativnoj emisiji „Minut, dva".

Sektor za monitoring Agencije za elektronske medije je izvršio uvid u snimke emitovanih 
programskih sadržaja emitera za dan 19. jun 2016. godine i sačinio nalaz dana 03.08.2016. godine (akt broj 
02-222/2 od 03.08.2016.god.). Nalazom je konstatovano da je , 19. juna 2016. godine u 19:00, 20:00 i 21:00 
sat, emiter „TV Pink M" emitovao informativnu emisiju „Minut, dva” , u kojima nije sadržan prilog, koji je 
predmet Prigovora.

Imajući u vidu navedeno, a na osnovu člana 57 stav 1 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. 
list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 32/11), Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: 
Agencija) je podnosiocu prigovora uputila Poziv za ispravku podneska (Prigovora), sa sugestijom da 
ispravkom treba navesti precizan podatak o datumu emitovanja programskog sadržaja sa prilogom 
predmetnog Prigovora (zaveden kod Agencije pod br. 02-1222/2 od 04.08.2016.g.). U ostavljenom roku, 
podnosilac prigovora je dostavio Odgovor na poziv na ispravku i naveo da se „radi o grešci u kucanju pa je  
umjesto 19. ju la  stavljen datum 19. jun", odnosno da je „sporni prilog emitovan 19. ju la 2016. godine" 
(zaveden kod Agencije pod br. 02-1222/3 od 04.08.2016.g.).

Saglasno tome, predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 19. jula 2016. godine u okviru 
programa „TV Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 časova u kojem je, kako 
navodi podnosilac prigovora, objavljen „prilog oko odluke Specijalnog državnog tužilaštva u slučaju 
Limenka". Naime, kako se navodi u prigovoru „(u ) prilogu se uredništvo Pink M poziva na tekst 'Pobjede' oko 
oslobađanja bivšeg direktora UP Veseiina Veljovića bilo kakve odgovornosti u istrazi u slučaju Limenkđ\ 
Podnosilac posebno ističe dio priloga u kojem se kaže: „Priča o navodnoj zloupotrebi u slučaju Limenka 
servirana je  javnosti kroz opozicione tabloide da b i po ustaljenoj matrici krenula da se  razvija kroz kritike 
NVO sektora i  uz sinhronizovanu podršku opozicionih stranaka. Protiv nekadašnjeg direktora UP zbog 
navodnog nepoštovanja ugovora prilikom prodaje zem ljišta na lokaciji Limenke vodjena je  višegodišnja

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org
www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcg.org
http://www.ardcg.org


kampanja diskreditacije čiji su predvodnici bili novinari tabloida Vijesti. Na ove servirane teze o navodnoj 
šte ti koju je  pretprjela država oslanjali su se  brojni političari medju kojima i Aleksa Bečić i  Veiizar Kaluđerović 
koji su u januaru i  predali dokumentaciji VDT o ovom slučaju.. "Ta kode, podnosilac prigovora navodi da je 
prilog ilustrovan "naslovnim stranama dnevnika Vijesti, tekstovima sa portala Vijesti i  s i..."

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza da „emiteri koji proizvode /ureduju i 
emituju/ informativni program dužni su da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da 
doprinose: slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o 
događajima u zemlji i inostranstvu"), jer J e  u njemu iznijeto niz nesitinitih i  pristrasnih konstatacija 
kojima se  javnost dovodi u zabludu i  pokušava obmanuti na vrio prizeman način". Naime, kako se 
dalje navodi, „sama informacija 'Pobjede' na koju se  poziva uredništvo Pink M bila je  samo 
djelimična a time nepotpuna i  manipulativna. U n jo j je  konstatovana odluka SD T da V. Veljovića 
oslobodi sum nje da je  u slučaju Limenka, kao član organizovane grupe prekršio zakon i 
zloupotrijebio položaj, ali nije objavljen i  drugi dio odluke SD T da je  predm et o ulozi V. V. u ovom 
slučaju proslijedio ODT da ono istraži da li je  eventualno V.V. počinio drugo krivično djeio 
'nesavjesno rukovođenje'". Takođe se navodi da „neistinito, necjelovito i  pristrasno uredništvo Pink 
M konstatuje da je  protiv V. V. vođena višegodišnja kampanja zbog prodaje zem ljište i  to ilustruje 
nasiovnicama Vijesti i  tekstovima u kojima se  izvještava o sasvim drugom pitanju - ko je  odgovaran 
zato što pravovremeno nije oslobođena zgrada Limenke i  ustupljena njenom vlasniku Acu 
Đukanoviču, a što je  kasnije izazvalo štetu državnom budžetu od 10 miiiona eura!, konstatujući da je 
'preko (njihovog) lista servirana teza o navodnoj šte ti koju je  pretrpjela država' se  negira 
elementarna činjenica da država je s te  pretrpjela štetu i  to u iznosu od 10 miiiona eura koliko je  
sudskom presudom procijenjna šteta vlasniku zem ljišta na kome se  nalazi Limenka zbog 
neblagovremenog ustupanja i oslobađanje te lokacije!";

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da u proizvodnji informativnih programa „događaji 
se moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni"), jer 
je „c ilj uredništva Pink M bio sasvim suprotan - da krivotvoreći više činjenica izvedu tendenciozne 
zaključke kojima će diskreditovati dnevnik Vijesti i  njegove novinare.";

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike");

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja"), jer J e  u pomenutom prilogu Pink M namjernom i  tendencioznom  
uredničkom intervencijom svjesno favorizovaio jednu stranu, u konkretnom slučaju bivšeg šefa UP V. 
Veljovića";

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla (zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i si.), odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog"), „ manipulisanjem sa jednom  poiu informacijom i dodatnom 
manipulacijom u montaži slike kojom se  pokrivaju tendenciozni i netačni stavovi, s  ciljem prom jene 
stvarnog smisla i  suštine tretiranog pitanja";

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema članu 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i 
izvještaja za koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu 
potvrditi, ili čija tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači 
njihova nezvaničnost ili nepotvrđenost").

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2___________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.orQ

mailto:ard@ardcg.org
http://www.ardcg.org


Polazeći od navedenog prigovora, Agencija je pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor 
osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 16.08.2016. godine (akt broj 05-1222/1 od
16.08.2016.god.). ~ '

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1222/4 od 16.08.2016.god.).

Dana 19.08.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1222/5 od
19.08.2016.god.) u kojem se navodi da je emitovao „prilog u kojem informisao javnost da je  dnevni list 
„ Pobjeda" iz sopstvenih izvora nezvanično saznala da je  Specijalno državno tužilaštvo, nakon še st m jeseci 
istrage o tzv. slučaju „Limenka", utvrdilo da Veselin Veljović, bivši direktor Uprave policije a sada sekretar 
Vijeća za nacionalnu bezbjednost, nije zloupotrijebio službeni položaj i oštetio budžet države za 10,5 miliona 
eura, što  mu je  stavljano na teret". Takođe, navodi da su ,,u  prilogu dali osvrt, odnosno podsjećanje kako je  
u cijelom periodu dio značajnih aktera na crnogorskoj javno j - političkoj i  društvenoj sceni - vrio uporno 
izričito tvrdilo suprotno onome što je  SD T utvrdio, p ri čemu su iznijeli vlastitu ocjenu da su tako ekspiidtne i 
učestale tvrdnje od strane nekih medija, političara i  NVO poprimali karakteristike prave kampanje, koja se  na 
kraju pokazala kao neutemeljena". Emiter je naveo i da je „dnevni list 'Pobjeda' plasirala informaciju kao 
činjenice koje je  saznala iz sopstvenih izvora i  koje jo š  nemaju zvanični karakter, to su u prilogu jasno  
naznačili i  naglasili da isti izvori nijesu saopštili informacije o tome da li je  i  protiv ostalih u ovom slučaju 
obustavljen postupak". Zaključujući da su „ naveli izvor i  jasno saopštili da je  rije č o nezvaničnoj inform aciji' i 
da su ostale stvari koje su saopštili „sopstveni komentar i  m išljenje o ovakvom epilogu". Takođe, emiter se 
osvrnuo da se podnosilac prigovora nije obratio „sa  zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/ili odgovor u 
skladu sa članovima 26 do 35 Zakona o medijima", kao i da ovaj ugovor smatra „suštinski neutemeljenim " i 
predlaže da se kao takav odbije.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 19. jula 2016. godine u 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije „Minut, 
dva", emitovan je prilog, u trajanju od 65 sekunde, sljedeće sadržine (transkript):

- Prilog: „Bivši direktor Uprave policije, sada sekretar Vijeća za nacionalnu bezbjednost Veselin 
Veljović, nije zloupotrijebio službeni položaj i oštetio budžet države za 10,5 miliona eura. To je 
utvrdilo Specijalno državno tužilaštvo, koje je šest mjeseci vodilo izviđaj u slučaju „Limenka". 
Kako Pobjeda nezvanično saznaje, utvrđeno je da Veljović nije odgovoran za zloupotrebu 
položaja. Da li je protiv ostalih u ovom slučaju obustavljen postupak, Pobjedini izvori nijesu 
saopštili. Priča o navodnoj zloupotrebi u slučaju „Limenka" servirana je javnosti kroz opozicione 
tabloide, da bi po ustaljenoj matrici krenula da se razvija kroz kritike NVO sektora i uz 
sinhronizovanu podršku opozicionih stranaka. Protiv nekadašnjeg direktora Uprave policije, zbog 
navodnog nepoštovanja ugovora prilikom prodaje zemljišta na lokaciji „Limenke", vođena je 
višegodišnja kampanja diskreditacije, čiji su predvodnici bili novinari tabloida Vijesti. Na ove 
servirane teze o navodnoj šteti koju je pretrpjela država oslanjali su se brojni političari, među 
kojima i Aleksa Bečić i Velizar Kaluđerović, koji su u januaru i predali dokumentaciju Vrhovnom 
državnom tužilaštvu o ovom slučaju."

- Prilog je „pokriven" kadrovima u kojima se nalazi lice o kojem je riječ u prilogu (Veselin 
Veljović), kao i ilustracijama ranije objavljenih tekstova u dnevnim novinama Vijesti, Dan i 
njihovim internet stranicama, kao i na portalima Monitor Online, IN4S.

- Na osnovu prezentiranih činjenica, u pogledu priloga emitera, može se zaključiti da emitovani 
prilog predstavlja komentar na epilog šestomjesečne istrage Specijalnog državnog tužilaštva u 
predmetu "Limenka", kojom je, prema nezvaničnim izvorima dnevnih novina "Pobjeda", 
utvrđeno da bivši direktor Uprave policije Veselin Veljović, nije odgovoran za zloupotrebu 
službenog položaja.

_____________________________________________________________ 3_____________________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.ora
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.orQ

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardca.org


- Polazeći od prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, mediji su slobodni da 
određenu pojavu, događaj ¡li slično tretiraju na različiti način, a da pri tome ne prekrše propise;

- Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i 
postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, 
posebno onih koji se odnose na istu temu pri čemu mora voditi računa o normama propisanim 
Zakonom o elektronskim medijima i Pravilnikom;

- Iznošenje komentara „Priča o navodnoj zloupotrebi u slučaju 'Limenka' servirana je  javnosti kroz 
opozicione tabloide, da b i po ustaljenoj matrici krenula da se  razvija kroz kritike NVO sektora i 
uz sinhronizovanu podršku opozicionih stranaka. Protiv nekadašnjeg direktora Uprave policije, 
zbog navodnog nepoštovanja ugovora prilikom prodaje zemljišta na lokaciji „Lim enke", vođena 
je  višegodišnja kampanja diskreditacije, č iji su predvodnici bili novinari tabloida Vijesti. Na ove 
servirane teze o navodnoj šte ti koju je  pretrpjela država oslanjali su se  brojni političari, među 
kojima i Aleksa Bečič i  Veiizar Kaluđerovič, ko ji su  u januaru i  predali dokumentaciju Vrhovnom 
državnom tužilaštvu o ovom slučajd', predstavlja mišljenje emitera na čije iznošenje ima pravo 
u okviru svoje slobode izražavanja i koje iznosi na osnovu svog tumačenja postupaka lica na 
koje se komentar odnosi. Pravo emitera da slobodno izrazi ovakav (moguće tendenciozan ili 
provokativan) stav prati pravo podnosioca prigovora da na njega reaguje podnošenjem ispravke 
ili odgovora;

- Emitovani prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela objektivnosti", koja 
obavezuje elektronski medij „da u informativnim programima svako stanovište predstave na 
objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kobima bi se favorizovala jedna 
strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja". Činjenični dio izvještavanja čini 
informacija već objavljena u drugim medijima, a dio priloga sadrži komentar emitera povodom 
slučaja na čiji epilog se objavljena informacija odnosi, na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje 
slobode izražavanja. Datim komentarom emiter nije favorizovao bilo koju stranu ili neistinito 
predstavio predmet informativnog sadržaja, a to je (nezvanična) informacija o epilogu istrage 
SDT povodom moguće zloupotrebe službenog položaja i nanošenja štete državnom budžetu. 
Radi se o pitanju od nespornog javnog interesa koje uključuje javne ličnosti i bilo je predmet 
interesovanja javnosti i medija u dužem periodu.

- Emitovani prilog ne sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela nepristrasnosti", jer je 
činjenično izvještavanje (nezvanično saznanje dnevnih novina "Pobjeda", što je i naglašeno u 
samom prilogu: „Kako Pobjeda nezvanično saznaje, utvrđeno je  da Veljovič nije odgovoran za 
zloupotrebu položaja. Da ii je  protiv ostalih u ovom slučaju obustavljen postupak, Pobjedini 
izvori n/jesu saopšti/T,... )  jasno odvojeno od komentara. Dati komentari nijesu diskriminatorno 
uticali na izbor teme ili način njenog predstavljanja. Pored toga, ne može se govoriti da je 
emiter manipulisao izjavama, saopštenjima i sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog 
osnovnog smisla ili iskrivljivanja osnovnog smisla saopštenog.

- Emitovanjem predmetnog priloga nije prekršeno načelo tačnosti jer je isti bio zasnovan na već
objavljenim informacijama drugog medija, uz jasnu naznaku da se radi o nezvaničnim 
informacijama {„Kako Pobjeda nezvanično saznaje,......").

- Emitovanjem predmetnog priloga nije došlo do kršenja čl. 8 st. 2 Pravilnika, jer je emiter prenio 
(nezvaničnu) informaciju objavljenu u drugom mediju uz osvrt na ranija pisanja medija po tom 
osnovu. Činjenica da je u svom komentaru pomenuo i medije, čiji je osnivač/vlasnik i podnosilac 
prigovora, kao medije koji su pisali o predmetnom slučaju navodne zloupotrebe službenog 
položaja i nanošenja štete državnom budžetu („Limenka"), ne može se smatrati osnovom za 
kršenje ovog standarda;

- Podnosilac prigovora je imao pravo da emiteru uputi reagovanje, ispravku, saopštenje i si. o 
svojim stavovima i činjenicama o predmetnom prilogu, u skladu sa zakonom. Prema 
raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio načela objektivnosti, nepristrasnsti ili 
tačnosti.

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard,a)ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

http://www.ardcq.org


Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 7. st. 1, čl. 8 st. 2 ili čl. 11 st. 1 
Pravilnika, ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je 
propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je , saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5_____________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.ora

