
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1223/4 
Podgorica, 31.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1223 od 01.08.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad 
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M" 
(zaveden pod brojem 02-1223 od 01.08.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 01.08.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1223 od
01.08.2016.g.). '

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 23. jula 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 čas, povodom, kako navodi podnosilac
prigovora, ,,tzv. 'crne liste ' dužnika PU na kojoj uredništvo TV Pink nije pronašlo 'Vijesti'". Podnosilac
prigovora je posebno istakao dio priloga koji se „Hustruje snimcima M.P i  Ž .I. ispred Višeg suda u Podgorici"\ 
u kojem se govori o podnosiocu prigovora (i g. Peroviću, kao „čelnicima medijskog koncerna 'Vijesti').

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer je u prilogu „iznijeto niz nesitinitih i pristrasnih konstatacija kojima se  javnost
dovodi u zabludu i  pokušava obmanuti na vrio prizeman način". Podnosilac prigovora je posebno
istakao da je „teška ... optužba, ničim utemeljena, da se  osnivači Vijesti bave politikom a posebno 
ona da za njih ne važe zakoni ove državć\ dok je za sljedeće navode u prilogu ocijenio da su 
„netačni i  izmišljeni"'.

„ ... da su Ivanovič i  Perovič mjesecima izbjegavali da plate PDV."

- „ ... da je  PDV plaćen nekoliko sati nakon što je  opozicioni ministar R.K. došao na sjednicu
skupštinskog odbora. PDV je  plaćen dva dana nakon te sjednice i  to je  uredništvo Pink M 
lako moglo provjeriti u PU ili pročitati u dnevniku V ijesti."

■ „ ... da su M IF i  PU na pomenutoj sjednici na silu i netačno ubacili na listu dužnika i  druge
medije, posebno Pink M. Kako su objavili m ediji čak i  sam Pink M, upravo je  uoči sjednice 
pomenutog Odbora Pink M izvršio uplatu značajnog dijela duga, iako to pripusuje u

_________  1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.org


prethodnom stavu TV Vijesti. Zbog toga je  i figurirao na i  isti dužnika koja nije mog/a biti 
ažurirana tokom sjednice odbora."

- „ ... da podaci iz prethodnih godina pokazuju da I . i  P. ne plaćaju poreze duže od godinu. 
Prostim uvidom u dokumentaciju PU se može vidjeti da se  radi o netačnoj inform aciji."

- navodi o krugovima reprograma koji su  navodno odobravani TV Vijesti tokom 2015. i 
2016. Po urednišvu TM Pink M ispada da su u pomenutom periodu odobrena 3 reprograma a 
nije već samo jedan . "

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer je , po mišljenju podnosioca prigovora „ ...c ilj uredništva Pink M bio ... da 
krivotvoreći brojne činjenice izvedu tendenciozne i  lažne zaključke kojima će diskreditovati dnevnik 
'Vijesti', TV Vijesti i  osnivače".

■ prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike").

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je  
665 prilog Pink M TV u posljednjih 3 i  po godine usmjeren na diskreditaciju medijske grupe 'Vijesti' s  
ciljem da se sistematično i  dugotrajno promovišu interesi s  jedne strane vladajuće stranke, a s  druge 
vlasnika same Pink TV kojoj je  naša medijska grupa konkurent na tržištu".

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja), jer je , emiter „namjernom i  tendencioznom uredničkom  
intervencijom svjesno favorizovao jednu stranu, u konkretnom slučaju sopstvenu kompaniju i  njeno, 
navodno, uredno plaćanje poreskih obaveza i  poštovanje zakona".

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog), jer „ ...s e  manipuiisanjem sa dezinformacijama i  dodatnom 
manipulacijom u montaži slike kojom se pokrivaju tendenciozni i  netačni stavovi, brutalno izvrće 
smisao i  suština pitanja koje se  tretira u prilogu".

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih medija 
da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za 
koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija 
tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost 
ili nepotvrđenost).

- prekršio čl. 12 st. 3 Pravilnika (kojim je propisano da „kada se u programskim sadržajima iznose 
navodi o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo 
koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu 
ili da komentarišu date navode"), jer „ ...s e  iznose teške optužbe na račun 'nekompetentnosti i 
nepodobnih djeia' Ž.Ivanovića i  M. Perovića, čak se oni optužuju za kriminalna djela, a da im nije 
da ta prilika da učestvuju u prilogu i  komentariše tako brutalne navode".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org
www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 03.08.2016. godine (akt broj 05-1223/1 od
03.08.2016.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1223/2 od 04.08.2016.god.).

Dana 15.08.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1223/3 od
15.08.2016.god.) u kojem se navodi da je 23. jula ove godine emitovan „prilog ko ji prati razvoj događaja u 
vezi sa problematikom izmirivanja poreskih i  drugih obaveza od strane medija - problematikom koja je  u 
dužem periodu predm et pažnje našeg i  drugih crnogorskih medija". Takođe, emiter navodi, da je predmetna 
tema „u  medijima, posebno našem, prisutna u kontinuitetu praktično od momenta kada je  u dnevnom listu 
'Vijesti', 13. juna ove godine, objavljen tekst sa naslovom 'Pink i  Prva krše zakon, AEM čuti', ko ji prestavija 
'pregled' neistina i  proizvoljnih tvrdnji Gorana Đurovića sadržanih u pismu koje je  uputio parlamentu. "

Nadalje, emiter navodi da su neosnovani zahtjevi (očekivanja) ponosioca prigovora prema Agenciji
da:

- „prilog tretira kao da do tada (23. ju la ) niko ništa na tu temu nije prethodno objavio, .. .. Ako 
je  neka tema, recimo po peti put predm et razmatranja u jednom  mediju, ko ji prati razvoj 
događaja u vezi sa tom problematikom od njenog početka, onda je  besmisleno tražiti da se  
uvijek i  iznova tretira i  'dokazuje' nešto što je  već elaborirano na samom početku".

- „Agencija faktički preuzme ingerencije suda i  da počne da utvrđuje istinitost objavljenih 
informacija, utem eljenost izraženog m išljenja (što  i  Evropski sud za ljudska prava u svojim  
rješenjima izričito odbija), te da postupa kao da 'presuđuje' o kleveti, materijalnoj i 
nematerijalnoj šte ti i  s i., što spada u nadležnost sudova, a ne regulatora za oblast 
elektronskih medija".

Emiter je naglasio i da „ ... m ediji određenu problematiku (koju čine događaji ko ji se  nižu u dužem 
vremenskom intervalu), obično tretiraju tako što o početnom događaju samo informišu ( vijesti, izvještaj i 
si.). Ako je  događaj važan, ubrzo (često i  istog dana) slijede prva reagovanja, komentari, stručna m išljenja i 
si.. Nakon toga, dok traje aktuelnost teme, m ediji prate razvoj događaja dok se  on zaokruži u nekom 
epilogu. Taj proces može trajati mjesecima, čak i  godinama (recimo suđenje i  s i.). ... Prilog ... predstavlja 
izvještavanje o razvoju događaja u vezi sa aktuelnom temom koja je  znatno ranije inicirana u javnosti (u  
našem i  drugim medijima), osnovne činjenice koje smo ranije saopštavali su  već javno poznate i  intenzivno 
medijski ekspioatisane mjesecima i  godinama, a naročito poslednjih šezdesetak dana, a izražavanje 
mišljenja, ocjena i sudova o svemu tome je  naše elementarno pravo kao medija. Međutim, podnosilac 
prigovora se  ponaša kao da prvi put obrađujemo tu temu i kao da moramo stalno dokazivati ono što smo 
već više puta dokazali - da jedan broj opozicionih stranaka, medija i  NVO 'partnerski' i  sinhronizovano djeluju 
u ostvarivanju svojih ciljeva i  interesa".

Takođe je konstatovao da se podnosilac prigovora nije obratio „sa  zahtjevom da iskoristi pravo na 
ispravku i/ili odgovor u skladu sa članovima 26 do 35 Zakona o medijima", kao i da prigovor smatra 
„suštinski neutemeljen" i da isti treba odbiti „kao neosnovan".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 23. jula 2016. godine u 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije „Minut, 
dva", emitovanje prilog, u trajanju od 122 sekunde, sljedeće sadržine (transkript):

• Prilog: „Poreska uprava koja je pod nadzorom Ministarstva finansija, na čijem je čelu 
ministar Raško Konjević, objavila je prije dva dana listu najvećih poreskih dužnika, među 
kojima se, ponovo, nijesu našle firme Miodraga Perovića i Željka Ivanovića 'Daily press' i 'TV 
Vijesti'. Posljednja na listi je firma „P&S commerce" sa dugom od oko 91.000 Eura, što je tri 
puta manje od tabloida 'Vijesti', koji ima dug od skoro 400.000 Eura i dva i po puta manje u 
odnosu na TV Vijesti koja državnoj kasi duguje oko 250.000 Eura. Na pitanje naše televizije 
zbog čega se ovaj medijski koncern nije našao na listi, direktor Poreske Miomir Mugoša nije

_______________________  3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


želio danas da komentariše, poručujući da pitanja dostavimo mail-om, te da ćemo odgovor 
dobiti u ponedjeljak.

Podsjetimo, čelnici ovog medijskog koncerna Ivanović i Perović mjesecima su izbjegavali da 
plate obavezni porez na dodatu vrijednost, a to su učinili tek nakon što su crnogorski mediji 
objavili tu informaciju.

PDV je plaćen samo nekoliko sati prije nego što je ministar finansija Raško Konjević došao 
na sjednicu skupštinskog odbora za ekonomiju gdje se raspravljalo o dugovima medija, a 
onda su, čitajući podatke o dugovima medija, na silu i netačno ubacili i druge medije, prije 
svega našu kuću, kojoj su povećali dug, a Vijestima pročitali samo dio duga.

Podaci iz prethodnih godina pokazuju da Perovic i Ivanović ne plaćaju poreze i doprinose 
duže od godinu, zbog čega su, na primjer, 2015. zbog duga televizije preko 300 hiljada Eura 
blokirani. Potom slijedi reprogram duga koji im odobrava Ministarstvo finansija. Isti scenario 
se ponavlja i za period od juna protekle godine do maja 2016., kada TV Vijesti nije ni 
prijavila, a kamoli platila doprinose za plate svojih radnika. Ponovo je uslijedio reprogram i 
tako sve u krug. Očigledno je da strah od prijetnji ovih medijskih tajkuna i njihovo aktivno 
političko djelovanje doprinosi da za njih ne važe zakoni koji važe za sve druge u ovoj državi."

- emitovani prilog predstavlja komentar/osvrt na razvoj događaja u vezi sa problematikom 
koja je ranije u kontinuitetu bila premet pažnje ovog medija, pri čemu je neposredni povod 
za emitovanje priloga bilo objavljivanjem liste najvećih poreskih dužnika (tzv. „crne liste") od 
strane PU.

- prilog je „pokriven" kadrovima u kojem se nalaze lica o kojem je riječ u prilogu (Miodrag 
Perović, Željko Ivanović, Raško Konjević i Miomir Mugoša), kao i ilustracijama ranije 
objavljenih tekstova u dnevnim novinama („Informer", „Dnevne novine" i si.), kao i na 
portalima PinkM i CDM. Takođe, kao jedna od pokrivalica je iskorišćena i slika „liste najvećih 
poreskih dužnika"- tz v . crna lista" na dan 15. jula 2016. godine.

- ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i 
postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, 
posebno onih koji se odnose na istu temu pri čemu mora voditi računa o normama 
propisanim Zakonom o elektronskim medijima i Pravilnikom.

Ponavljanje (tj. podsjećanje) na ranije objavljene informacije u vezi sa navodnom 
odgovornošću podnosioca prigovora za neblagovremeno izmirivanje poreskih dugova 
njegovih medijskih kuća, može se smatrati provokativnim i tendencioznim, ali i u okvirima 
prava na slobodu izražavanja i uređivačku autonomiju medija, da određenu pojavu, događaj 
ili slično tretiraju na različiti način. Postupak emitera da ponovi ranije objavljene informacije, 
može se opravdati njegovom željom da podstakne PU da, u što kraćem roku, objavi 
informacije zbog kojih je lista objavljena bez uključivanja medija povezanih sa podnosiocem 
prigovora

- ne mogu se prihvatiti navodi podnosioca prigovora da su njegovim emitovanjem prekršene 
obaveze koje se odnose na sadržaje posvećene informisanju o događajima. Emiter jeste dao 
informaciju o događaju koji je od interesa za javnost (objavljivanje liste) i dao doprinos 
slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti. Nije 
opravdan navod da se radi o nepravičnom ili neizbalansiranom sadržaju, jer kao što je 
emiter rekao u izjašenjenju, njegov cilj je bio da „izvijesti o razvoju događaja u vezi sa 
aktuelnom temom koja je  znatno ranije inicirana u javnosti". U okvirima je uređivačke 
politike i slobode izražavanja emitera da vijest o „objavljivanju crne listé ' prenese tako što 
će se fokusirati na razvoj događaja u vezi sa pitanjima o kojima je već izvještavao i koja su 
bila predmet pažnje javnosti.

- ne mogu se prihvatiti navodi podnosioca prigovora da nije vjerno prikazan događaj čijim 
povodom je emitovan sadržaj (objavljivanje liste). Jer, emiter je pokušao da pribavi 
informaciju o razlozima za sačinjavanje liste na način, koji, prema njegovom mišljenju 
dovodi u pitanje rad PU (imajući u vidu ranije objavljivane informacije o odnosu medija koji

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcQ.oro
http://www.ardcq.org


su povezani za podnosiocem prigovora prema izmirivanju poreskog duga). Takode, nijesu 
opravdani navodi da su prilogom tendenciozno promovisani nečiji interesi.

- ne mogu se prihvatiti navodi podnosioca prigovora da je emiter prekršio načela 
objektivnosti, nepristrasnosti ili tačnosti (čl. 8 Pravilnika). Jer, pored informacija vezanih za 
objavljivanje liste (koje je povod za emitovanje priloga), nije iznio navode (komentare) o 
podnosiocu prigovora ili drugim licima, kojima se nepotpuno predstavlja predmet 
informativnog sadržaja, a lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara diskriminatorno nisu 
uticali na način predstavljanja teme sadržaja. Takode, on je prenio već objavljene 
informacije drugih izvora. Ukoliko je izvor informacija bio neprecizan, nepotpun ili 
nedorečen, onda se povodom takve objavljene/prenesene informacije može podnijeti 
ispravka ili odgovor.

- Iako je predmetni prilog emitovan u okviru informativnog programa, s obzirom da se radi o 
redakcijskom komentaru, a ne o izvještaju o događaju (neodržavanje sjednice skupštinskog 
odbora), ne mogu se pihvatiti navodi podnosioca prigovora da su njegovim emitovanjem 
prekršene obaveze koje se odnose na sadržaje posvećene informisanju o događajima 
(činjenično izvještavanje) tj. formatima kakvi su vijest ili izvještaj.

- ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu 
utemeljeni, na raspolaganju joj stoje razni mogućnosti da iznese svoje viđenje (saopštenje, 
reagovanje) ili zaštiti svoje interese putem podnošenja ispravke ili odgovora, koje je emiter 
dužan da objavi, u skladu sa Zakonom o medijima. Prema raspoloživim informacijama, to 
pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio načela objektivnosti, nepristrasnosti ili 
tačnosti.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 7 st. 1, 8 st. 1 i 2, 11 st. 1 i 2 i 12 
st. 3 Pravilnika ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je 
propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je , saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org
www.ardcq.org

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardcq.org

