
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1224/8 
Podgorica, 30.12.2016. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143 i 145 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i čl. 196 i 237 Zakona oopštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03, 
73/10 i 32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1224 od 01.08.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije, na osnovu 
sprovedenog ponovnog postupka po Rješenju Savjeta Agencije za elektronske medije (akt br. 02-1224/6 od
21.09.2016.g.), donosi

R J E Š E N J E

1. Prihvata se prigovor gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1224 od 01.08.2016.g.) i privrednom društvu „Pink M 
Company" d.o.o. iz Podgorice, emiteru televizijskog programa „TV Pink M", izriče se 
upozorenje, kao upravno-nadzorna mjera zbog kršenja čl. 7, 8 i 11 Pravilnika o 
programskim standardima u elektronskim medijima („SI. list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i 
tačke 7.1. izdatog Odobrenja za emitovanje broj O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom 
emitovanja, dana 23. jula 2016. godine, priloga u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 
20:00 i 21:00 čas.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog:

a. kršenja obaveze emitera da informativnim programom doprinosi istinitom, cjelovitom i 
nepristrasnom informisanju javnosti o događajima (član 7 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima).

b. nepoštovanja načela tačnosti u proizvodnji informativnog programa (član 8 st. 1 
Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima).

c. kršenja obaveze da informativno-politički programi moraju biti pravični i izbalansirani 
(član 11 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima).

3. Privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih 
sadržaja u okviru programa „TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja objavi u 
programu „TV Pink M", u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 čas.

5. Agencija za elektronske medije upozorava da će svako ponovno kršenje odredbi iz tač. 1 ovog 
rješenja, rezultirati strožijim mjerama u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

6. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

7. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

8. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 01.08.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1224 od
01.08.2016.g.). -

Predmetni prigovor se odnosio na prilog emitovan 23. jula 2016. godine u okviru programa „7V  Pink 
M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 čas, povodom, kako je naveo podnosilac 
prigovora, zavšetka sudskog procesa menadžmentu CKB u kome se  konstatuje da se  Milka Ljum ović i 
Bose Tatar terete da su davale kredite bez pokrića, čime su  oštetile CKB za blizu 7  miiiona eura". Podnosilac 
prigovora je posebno istakao i navod „Milionske kredite Milka Ljumovic i  Bose Tatar kao menadžerke CKB 
davale su kompanijama na čijem su čelu članovi njihovih porodica. Na ta j način su  im omogućavali da 
postanu akcionari banke, a kredite su kasnije otpisivale na teret CKB"! Takođe je naveo i da se „pomenuti 
prilog ... iiustruje skeniranim stranama nekadašnje 'Pobjede' i  falsifikat feljtona gdje se  u više navrata 
prikazuju i  njegove fotografije čime se sugeriše da je  i  on, Željko Ivanović, jedan od primalaca spornih 
kredita". '

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) time što je:

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
q'elovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer je u prilogu ,,iznijeto niz nesitinitih i  pristrasnih konstatacija kojima se  javnost 
dovodi u zabludu i  pokušava obmanuti na vrlo prizeman način". Podnosilac prigovora posebno je 
ukazao na ono što smatra da „netačno i  izm išljeno"i istakao:

- da je „gruba ... izmišljotina da su menadžerke CKB M .Lj. i  B. T. davale kredite kompanijama 
na čijem su  čelu članovi njihovih porodica, a kasnije ih otpisivali na štetu CKB. Prostim 
uvidom u sudske spise predmeta CKB jasno se  da zaključiti da među nosiocima spornih 
kredita nema nikog od članova porodica M .Lj. i  B. T. Čak se, tokom procesa koji je  bio javan  
pa samim tim poznat i  uredništvu Pink M, preko svjedočenja vlasnika firm i spornih kredita 
ispostavilo da najveći broj njih nikada nije upoznao M .Lj. ili B. T. "

- da je „gruba ... izmišljotina da su M .Lj. i  B .T . otpisivale bilo koje kredite pa ni spornih 5
kredita koji su predm et sudskog spora. Time Pink M bez ikakvog osnova krši prezumciju
nevinosti i  donosi presudu prije Suda. Kao što je  sudski pretres pokazao ni jedan od tih 
kredita nije otpisan u vrijeme dok su M .Lj. i  B .T . bile menadžerka CKB, a za većinu njih su  
postojala zakonska sredstva obezbeđenja".

- da je „gruba ... izmišljotina da je  on ili neka njegova firma tražili, a kamoli dobijali kredit za 
kupovinu akcija CKB ili bilo koje druge fírme na crnogorskoj berzi. Takođe je  netačno da je  
otpisan bilo koji kredit ko ji (je  on) ili neka (njegova) firma nekad dobili od bilo koje banke".

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer je , po mišljenju podnosioca prigovora "... cilj uredništva Pink M bio ... da 
krivotvoreći brojne činjenice izvedu tendenciozne i  lažne zaključke kojima će diskreditovati bivši 
menadžment CKB, a preko njih i  dnevnik Vijesti, njegovi osnivače i  (on) lično ."

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike") jer, kako se navodi „ako se  uredništvo Pink M TV 
pozvalo na tekstove fa iš feljtona 'Pobjede' moralo je  onda i  pomenuti naše stavove iznesene tim 
povodom u kojim smo argumentima i  dokazima negirali tvrdnje i  falsifikate 'Pobjede'".

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da "programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda") jer, kako 
navodi, „ovo je  666 prilog Pink M TV u posljednjih 3  i  po godine usmjeren na diskreditaciju medijske 
grupe V ijesti', s  ciljem da se sistematično i  dugotrajno promovišu interesi vlasnika same Pink TV 
kojo j je  njihova medijska kuća konkurent na tržištu ."

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja), jer, kako se navodi, emiter „namjernom i tendencioznom

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


uredničkom intervencijom falsifikuje činjenice i  kod javnosti stvara potpuno pogrešno sliko o jednom  
sudskom procesu i  njegovim akterima. Sve opet s  namjerom da se  preko njih kompromituju osnivači 
CKB, najuspješnije banke u CG, a preko njih i  medijska grupacija V ije sti'i njeni osnivači."

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje isKrivljuju 
osnovni smisao saopštenog"), jer se  manipulisanjem sa dezinformacijama i  dodatnom 
manipulacijom u montaži slike kojom se  pokrivaju tendenciozni i  netačni stavovi, brutalno izvrće 
smisao i  suština pitanja koje se  tretira u prilogu."

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema članu 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i 
izvještaja za koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu 
potvrditi, ili čija tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači 
njihova nezvaničnost ili nepotvrđenost").

- prekršio čl. 28 st. 1, 2 i 3 Pravilnika (kojima je propisano da se u programima elektronskih medija 
mora striktno poštovati pretpostavka nevinosti do donošenja pravosnažne odluke suda, da su 
elektronski mediji dužni da objektivno i tačno izvještavaju o sudskim postupcima, uključujući 
objavljivanje informacija o sudskim odlukama, naročito ukoliko se radi o oslobađajućim odlukama, 
prekidima istrage ili značajnom umanjenju težine djela za koje se optuženi tereti, kao i da mišljenja i 
informacije vezane za sudske postupke koji su u toku mogu se predstavljati samo uz poštovanje 
odredbi iz člana 7. Pravilnika), „iznošenjem neistinitih činjenica iz sudskog postupka i  kršenjem prava 
na prezumciju nevinosti p rije okončanja sudskog postupka."

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 03.08.2016. godine (akt broj 05-1224/1 od
03.08.2016.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zat-ažila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1224/2 od 04.08.2016.god.).

Dana 15.08.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1224/3 od
15.08.2016.god.) u kojem se navodi da je 26.07.2016. godine emitovao „prilog čiji je  povod činjenica, koja 
je  saopštena u štampi, da je  šefica pravnog sektora CKB, inače jedna od optuženih u aferi 'CKB', u završnoj 
riječi na ročištu pred Višim podgoričkim sudom, izjavila 'da posto ji veza između udruženih tajkuna i 
tužilaštva, te da zbog toga nije uhapšen Miro Perović, koji je  tada bio član kreditnog odbora CKB-a'", kao i da 
su nakon „što  je  saopštena ta činjenica, podsjetili smo na neke ključne elemente te afere koja traje u dužem  
periodu (pa su s  vremena na vrijeme podsjećanja nužna da b i publika mogla da prati nove informacije), 
ukazali na neke aspekte ko ji se  tiču relacija pojedinih aktera i  saopštili za šta se  optuženi terete".

Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora i istakao:

- da su „u  zavšnom dijelu priloga jasno kazali: 'Podsijetimo, bivši čelnici CKB-a terete se  da 
s u ...' i  u narednih par rečenica naveli za šta se  terete", kao i da „nigdje nijesu uputili n i 
najmanju aluziju o bilo čemo što b i na bilo koji način prejudiciralo njihovu eventualnu krivicu 
ili nevinost";

- podnosilac prigovora se nije obratio „sa  zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/ili odgovor 
u skladu sa članovima 26 do 3 5 Zakona o medijima".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimke 
emitovanih sadržaja, Agencija je zaključila da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze vezane 
za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio načela objektivnosti, nepristrasnosti ili tačnosti. 
Takođe je zaključila da emiter nije prekršio obaveze vezane za izvještavanje o sudskim postupcima.

__________________  3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.oro


Rješenjem Agencije za elektronske medije br. 02-1224/4 od 31.08.2016. godine odbijen je 
predmetni prigovor.

U ostavljenom roku, Željko Ivanović iz Podgorice je uložio žalbu Savjetu Agencije za elektronske 
medije (u daljem tekstu: Savjet Agencije) protiv navedenog prvostepenog rješenja Agencije (zavedena kod 
Agencije pod br. 02-1224/5 od 07.09.2016.g.).

Podnosilac žalbe je istakao da je emiter, prekršio Pravilnik time što je :
- prekršio načelo tačnosti (definisano čl. 4 Pravilnika) jer „ neoboriva činjenica koju potvrđuje 

optužnica SD T protiv menadžmenta CKB, podignuta prije skoro tri godine, je ste  da među 
nosiocima spornih kredita nema niti jednog člana porodica Miike Ljum ovič i  Bose Tatar... Zato je  
ta 'čin jen ica '... morala biti prepoznata kao laž i  grubi falsifikat kojim se  namjerno i  svjesno  
dezinformiše javnost o tem i od javnog Interesa! Is t i dokument, optužnica SDT, demantuje i 
drugu 'činjenicu' u spornom prilogu da je  menadžemnt CKB bilo kome otpisivao kredite na štetu  
CKB. Sporni krediti nijesu otpisani već su vremenom postali nenaplativi. Treće, čak ni m ediji kao 
što su informer ili DN, prepoznati u javnosti po skoro svakodnevnom kršenju Kodeksa i 
standarda, na koje se  poziva prilog, nikada n/jesu objavili tako grubi fasiifikat da je  optužnica 
SD T protiv menadžemnta CKB zasnovana na otpisanim kreditima članova njihovih porodica, tako 
da je  potpuno neutemeljeno i  skandoiozno sakrivanje odgovornosti uredništva Pink M iza takve 
konstatacije AEM-a i  njenog direktora". Nadalje u žalbi se navodi da „Pink M emituje prilog 
utemeljen 'na činjenicama iz drugih medija', iako su one kroz ovaj postupak demantovane i 
oborene. Dakle, 'ti drugi mediji', kao što je  Pobjeda iz 2010. godine, mog ii su  da faisifikuju i 
spinuju činjenice sve dok nije podignuta optužnica u slučaju CKB a to je  bilo 2013. -  nakon toga 
sv i ti napisi su pali u vodu i pokazali se  kao laži i  podvale je r  među spornim kreditima nije bilo 
niti jednog člana porodica Ljum ović i  Tatar."

- prekršio pravilo druge strane (koje prema čl. 4 Pravilnika definisano kao "obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez 
novih relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, 
događaju, instituciji ili ličnosti), jer ako je , kako se navodi u žalbi, „uredništvo Pink M ovim 
prilogom željelo da istinito i  profesionalno informiše javnost o ovoj temi, onda su  bili u obavezi 
da pozovu prozvane menadžerke CKB Ljum ović i  Tatar i  pitaju za stavove Gorice Vujisić i  za 
ostale kvalifikacije iz ovog priloga koji se  tiču spornih kredita".

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika, jer je , kako se navodi u žalbi, „c ilj autora priloga bio ... da 
emitovanjem ovako priloga pošalju gledaocima necjelovitu i  netačnu sliku o određenoj temi".

- prekršio čl. 8 st. 2 i 11 st. 1 Pravilnika.

Savjet Agencije kao drugostepeni organ razmatrajući osnovanost žalbenih navoda, a na osnovu 
informacija i navoda sadržanih u spisima predmeta, konstatovao je sljedeće:

1) Dana 23. jula 2016. godine u 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije „Minut, 
dva", emitovan je prilog, u trajanju od 57 sekunde, sljedeće sadržine (transkript):
Prilog : "Jedna od optuženih u aferi 'CKB' i  šefica pravnog sektora te banke Gorica Vujisić 
kazala je  u završnoj riječi na ročištu pred  višim podgoričkim sudom da posto ji veza između 
udruženih tajkuna i  tužilaštva, te da zbog toga nije uhapšen Miro Perović, ko ji je  tada bio član 
kreditnog odbora CKB-a, p iše današnja štampa. Perović je  inače sestrić prvooptužene Milke 
Ljumović, a sinovac jednog od vlasnika medijskog koncerna 'Vijesti' Miodraga Perovića. 
Podsijetimo, bivši čelnici CKB-a terete se  da su u periodu od 2005. do 2007. odobravali kredite 
koji nijesu vraćani, a čime su  oštetili ovu banku za skoro 7  miliona eura. Milionske kredite Mi/ka 
Ljum ović i  Bose Tatar, kao menadžerke CKB, davale su kompanijama na čijem su čelu članovi 
njihovih porodica. Na ta j način su  im omogućavale da postanu akcionari banke, a kredite su  
kasnije otpisivale na teret CKB."

2) emitovani prilog sadrži informaciju (vijest) u vezi sa završnom riječi jedne od optuženih (Gorica 
Vujisić) u sudskom procesu koji je vođen protiv menadžmenta Crnogorske komercijalne banke 
(CKB) i osvrt, na osnovu pisanja dnevne štampe, na neke aspekte predmetnog procesa i lica 
koja su u njemu pominjana Prilog je „pokriven" kadrovima u kojem se nalaze lica o kojem je 
riječ u prilogu (Miodrag Perović, Milka Ljumović, Bose Tatar, Gorica Vujisić i Miro Perović), kao i

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


ilustracijama objavljenih tekstova u dnevnim novinama „Informer" od 23/24. jul 2016. godine 
(izjave/navodi Gorice Vujisić) i „Pobjeda" od 23.12.2013., 19.11.2013. i 23.01.2014. godine 
(tekstovi o radu CKB i njenim predstavnicima).

3) emiter je objavljivanjem informacije o događaju koji je od interesa za javnost (davanje završne 
riječi jedne od optuženih u sudskom procesu) dao doprinos blagovremenom informisanju 
javnosti, ali se ne može reći da je doprinio i istinitom, cjelovitom i nepristrasnom informisanju. 
Naime, dok se prenošenje vijesti o djelovima završne riječi jedne od optuženih u sudskom 
procesu, pa čak i podsjećanja zašto se optuženi u postupku terete, može smatrati doprinosom 
istinitom, cjelovitom i nepristrasnom informisanju, to se ne može reći i za objavljivanje, u 
nastavku „podsjećanja", odnosno navoda koji glasi: „Milionske kredite Mitka Ljum ović i  Bose 
Tatar, kao menadžerke CKB, davaie su kompanijama na čijem su  čelu članovi njihovih porodica. 
Na taj način su im omogućavale da postanu akcionari banke, a kredite su  kasnije otpisivale na 
teret CKB."

Izostavljanjem bilo kakave odrednice da se radi o prenesenim navodima iz drugog izvora (kao 
što je slučaj sa prvim dijelom priloga koji glasi: „Jedna od optuženih u aferi 'CKB' i  šefica 
pravnog sektora te banke Gorica Vujisić kazala je  u završnoj riječi na ročištu pred višim 
podgoričkim sudom da posto ji veza između udruženih tajkuna i  tužilaštva, te da zbog toga nije 
uhapšen Miro Perović, ko ji je  tada bio član kreditnog odbora CKB-a, p iše današnja štampa. 
Perović je  inače sestrić prvooptužene Milke Ljumović, a sinovac jednog od vlasnika medijskog 
koncerna 'Vijesti' Miodraga Perovića.") i korišćenjem samo pokrivalica sa kadrovima tekstova iz 
dnevnog lista „Pobjeda" iz 2013. i 2014. godine, emiter je propustio da profesionalno i 
odgovorno ukaže da se radi o navodima koji se ne odnose na pisanje „današnje štampe" ili čak 
sadržaje optužnog predloga u tekućem sudskom postupku. Umjesto toga, informacije koje se 
odnose na neke druge aspekte poslovanja CKB, predstavio je na način da se stiče utisak da su 
oni sastavni dio osnova za koji se pomenuta lica terete.
I  sam emiter, u svom izjašenjenju kaže da su ,,u  završnom dijelu priloga jasno  kazali: 
'Podsjetimo, bivši čelnici CKB-a terete se  da s u ...' i  u narednih par rečenica naveli za šta se  
terete". Dakle, iako (opet u uzjašnjenju) tvrdi da „nigdje nijesu uputili n i najmanju aluziju o bilo 
čemo što b i na bilo koji način prejudiciralo njihovu eventualnu krivicu Hi nevinost", on je potvrdio 
njegovu namjeru da, emitovanjem tog dijela navoda {„Milionske kredite Mi/ka Ljum ović i  Bose
Tatar, kao menadžerke CKB, davale s u ........ '), ukažu javnosti na neke aktivnosti pomenutih lica
(M .U . i B .T .) za koje se može steći utisak da su osnov zbog kojeg se terete u sudskom postupku 
i na što podsjećaju u tom dijelu priloga. Takav zaključak nije činjenično utemeljen, što se može 
zaključiti uvidom u sadržaj članaka dnevnog lista „Pobjeda" koje je emiter iskoristio kao 
pokrivalice za ovaj dio svojih navoda („podsjećanje").
Na taj način, emiter je uređivačkom intervencijom neistinito predstavio predmet informativnog 
sadržaja (osnov zbog kojeg se vodi sudski postupak na koji on podsjeća javnost). Pored 
informacija vezanih za sudski proces (koji je povod za objavljivanje priloga, izjava iz završne 
riječi, osnov zbog kojeg se lica u postupku terete), on je iznio i navode, kojima se nepotpuno 
predstavlja predmet informativnog sadržaja. Time su lično uvjerenje i mišljenje urednika i 
novinara diskriminatorno uticali na način predstavljanja teme sadržaja. Iako se objavljivanjem 
pokrivalica sa tekstovima iz dnevnog lista „Pobjeda" može zaključiti da se radi o već objavljenim 
informacijama drugih izvora, objavljivanjem takvih navoda u vezi sa navodima koji se odnose na 
osnov zbog kojeg se vodi sudski postupak, dovodi do toga da predmetni događaj nije vjerno 
prikazan.

Ovaj sadržaj se može okarakterisati i kao nepravičan ili neizbalansiran. Naime, dok je u prvom 
dijelu priloga data informacija o izvodu iz završne riječi jedne od optuženih u sudskom postupku, 
kojim se ukazuje na postojanje „ veze između udruženih tajkuna i  tužilaštva, te da zbog toga nije 
uhapšen Miro Perović, ko ji je  tada bio član kreditnog odbora CKB-a...", u nastavku se „podsjeća" 
na rođačke veze Mira Perovića sa Milkom Ljumović i Miodragom Perovićem, čime se može steći 
utisak da su oni ti „tajkuni" odnosno odgovorni za „vezu sa tužilaštvom" zbog koje nije došlo do 
hapšenja određenog predstavnika CKB uključenog u donošenje kreditnih odluka (člana kreditnog 
odbora CKB). U cilju obezbjeđivanja pravične i balansirane vijesti, iznošenje takve (čak i) sumnje 
je trabalo da prati objavljivanje ili bar informacija o razlozima zbog kojih emiter nije dobio stav 
lica koja se pominju.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5_____________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.org


4) Prvostepeni organ je pravilno zaključio da prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima 
ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti 
se on bavi utvrđivanjem stavova različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo 
druge strane").

5) Nijesu osnovani navodi podnosioca žalbe da je prilikom donošenja prvostepenog rješenja 
postojala namjera tumačenja Zakona ili Pravilnika u korist emitera, a na štetu podnosioca žalbe 
/prigovora. U sprovođenju nadzora nad primjenom Zakona i Pravilnika, a posebno kada se radi o 
odredbama koje definišu programska načela ili principe, prvostepeni organ se kretao u 
granicama slobodne procjene, uvažavajući dva seta prava: s jedne strane, pravo na slobodu 
izražavanja emitera i sa druge strane, pravo podnosioca prigovora/žalbe da iznese svoje 
stanovište.

S tim u vezi, Savjet Agencije je konstatovao da su opravdani navodi iz žalbe, odnosno da je zbog 
izvođenja pogrešnog zaključka iz utvrđenih činjenica došlo do pogrešnog tumačenja Pravilnika da nije došlo 
do kršenja članova 7, 8 i 11 Pravilnika.

Tom prilikom konstatovano je da je , članom 237 Zakona o opštem upravnom postupku, propisano 
da kada drugostepeni organ utvrdi da se u prvostepenom postupku nije vodilo računa o pravilima postupka 
koja su od uticaja na rješavanje stvari, a ne radi se o bitnim povredama pravila postupka iz člana 226 ovog 
zakona, on će dopuniti postupak i otkloniti navedene nedostatke sam ili preko prvostepenog organa ili 
zamoljenog organa. Nadalje, istim članom je propisano da ako drugostepeni organ nađe da će nedostatke 
prvostepenog postupka (utvrđovanje odlučnih činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje rješenja) 
brže i ekonomičnije otkloniti prvostepeni organ, on će svojim rješenjem poništiti prvostepeno rješenje i vratiti 
predmet prvostepenom organu na ponovni postupak. U tom slučaju, drugostepeni organ je dužan svojim 
rješenjem da ukaže prvostepenom organu u kom pogledu treba dopuniti postupak, a prvostepeni organ je 
dužan u svemu da postupi po drugostepenom rješenju i da, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 20 dana 
od dana prijema predmeta, donese novo rješenje.

Saglasno navedenom, Savjet Agencije za elektronske medije je donio Rješenje br. 01-1224/6 od
21.09.2016. godine kojim je , kao drugostepeni organ, usvojio žalbu, poništio prvostepeno Rješenje Agencije 
i predmet vratio prvostepenom organu na ponovni postupak. Saglasno Rješenju Savjeta Agencije, 
prvostepeni organ je dužan da dopuni postupak otklanjanjem nedostataka zbog kojih je , iz utvrđenih 
činjenica, izveden pogrešan zaključak da nije došlo do kršenja članova 7 (tač. a/), 8 (st. 1, u dijelu koji se 
odnosi na načelo tačnosti) i 11 (st 1.) Pravilnika.

Postupajući po rješenju Savjeta Agencije kojim je određeno sprovođenje ponovnog postupka, a u 
cilju potpunijeg utvrđivanja činjeničnog stanja, Agencija je dana 11.10.2016.g. dostavila emiteru zahtjev za 
dopunu izjašnjenja broj 2234-08/16 od 15.08.2016. godine (zahtjev zaveden kod Agencije pod br. 02-1224/7 
od 11.10.2016.g.). U ostavljenom roku, emiter nije dostavio dopunu izjašnjenja povodom žalbe gospodina 
Željka Ivanovića i Rješenja Savjeta Agencije donesenog po toj žalbi.

Nakon ponovnog detaljnog uvida i razmatranja svih raspoloživih informacija na osnovu prigovora, 
izjašnjenja emitera, žalbe, i posebno razloga, na koje je Savjet Agencije ukazao kao odlučujuće za ocjenu 
odgovornosti emitera za kršenje obaveza vezanih za proizvodnju informativnog programa, može se zaključiti 
da je opravdan prigovor da emiter nije doprinio istinitom, cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti, 
da je emitovao sadržaj koji nije bio ni pravičan ni izbalansiran, ta da je prekršio načelo tačnosti.

Pri tome, posebno treba imati u vidu da:
1) objavljivanjem „podsjećanja", odnosno navoda koji glasi: „Milionske kredite Miika Ljum ović i  Bose 

Tatar, kao menadžerke CKB, davaie su kompanijama na čijem su  čelu članovi njihovih porodica. Na 
ta j način su  im omogućavale da postanu akcionari banke, a kredite su kasnije otpisivale na teret 
CKB", emiter nije doprinio istinitom, cjelovitom i pristrasnom informisanju javnosti o predmetnom 
sudskom postupku. Umjesto toga, on je , korišćenjem samo pokrivalica sa kadrovima tekstova iz 
dnevnog lista „Pobjeda" iz 2013. i 2014. godine, propustio da ukaže da se radi o navodima koji se 
odnose na pisanje štampe iz vremena prije pokretanja sudskog postupka i koji ne predstavljaju 
osnov zbog kojeg se on vodi. Umjesto toga, informacije koje se odnose na neke druge aspekte 
poslovanja CKB, predstavio je na način da se stiče utisak da su oni sastavni dio osnova za koji se 
pomenuta lica terete. Takav zaključak nije činjenično utemeljen, što se može zaključiti uvidom u 
sadržaj članaka dnevnog lista „Pobjeda" koje je emiter iskoristio kao pokrivalice za ove navode.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

6___________________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.orq
http://www.ardca.org


2) objavljivanjem neistinitih navoda o osnovu zbog kojeg se vodi sudski postupak, odnosno nepotpunim 
predstavljanjem predmeta informativnog sadržaja, emiter je omogućio da lično uvjerenje i mišljenje 
urednika i novinara diskriminatorno utiču na način predstavljanja teme sadržaja. Objavljivanjem 
pokrivalica sa tekstovima iz dnevnog lista „Pobjeda", iz vremena prije pokretanja sudskog postupka i 
njihovo dovođenje u vezu sa navodima koji se odnose na osnov zbog kojeg se vodi sudski postupak, 
predmetni događaj nije vjerno prikazan.

3) nakon objavljivanja izvoda iz završne riječi jedne od optuženih u sudskom postupku, kojim se 
ukazuje na postojanje „ veze između udruženih tajkuna i  tužilaštva, te da zbog toga nije uhapšen 
Miro Perović, ko ji je  tada bio član kreditnog odbora CKB-a...", emiter je u nastavku „podsjetio" na 
rođačke veze Mira Perovića sa Milkom Ljumović i Miodragom Perovićem. Time se može steći utisak 
da su oni ti „tajkuni" odnosno odgovorni za „vezu sa tužilaštvom" zbog koje nije došlo do hapšenja 
određenog predstavnika CKB uključenog u donošenje kreditnih odluka (člana kreditnog odbora CKB). 
Iznošenje takve (čak i) sumnje, bez objavljivanja stava lica koja se pominju ili bar informacija o 
razlozima zbog kojih emiter nije dobio njihov stav, ukazuje da se prilog može okarakterisati i kao 
nepravičan ili neizbalansiran.
Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 

emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 7 (tač. a/), 
8 (st. 1, u dijelu koji se odnosi na načelo tačnosti) i 11 (st 1.) Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143 i 145. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru izriče 
upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru 
programa ,,TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima 
Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrečena mjera 
srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiter je posebno upozoren da će svako eventualno buduće kršenje odredbi iz tač. 1 ovog Rješenja, 
rezultirati strožijim mjerama, u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 čas.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

7
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.ora
www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org

