
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1224/4 
Podgorica, 31.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za
elektronske medije pod br. 02-1224 od 01.08.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M"
(zaveden pod brojem 02-1224 od 01.08.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 01.08.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1224 od
01.08.2016.g.). ' ' '

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 23. jula 2016. godine u okviru programa ,,TV Pink 
M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 čas, povodom, kako navodi podnosilac 
prigovora, zavšetka sudskog procesa menadžmentu CKB u kome se  konstatuje da se  Mi/ka Ljum ović i 
Bose Tatar terete da su davale kredite bez pokrića, čime su oštetile CKB za blizu 7  miliona eura". Podnosilac 
prigovora je posebno istakao i navod „Milionske kredite Mi/ka Ljumovic i  Bose Tatar kao menadžerke CKB 
davale su kompanijama na čijem su čelu članovi njihovih porodica. Na ta j način su im omogućavali da 
postanu akcionari banke, a kredite su kasnije otpisivale na teret CKB"! Takođe je naveo i da se „pomenuti 
prilog ... ilustruje skeniranim stranama nekadašnje 'Pobjede' i  falsifikat feljtona gdje se  u više navrata 
prikazuju i  moje fotografije čime se  sugeriše da sam i  ja , Žeijko Ivanović, jedan od primalaca spornih 
kredita".

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG”, br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je:

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer je u prilogu „iznijeto niz nesitinitih i  pristrasnih konstatacija kojima se  javnost 
dovodi u zabludu i  pokušava obmanuti na vrlo prizeman način". Podnosilac prigovora posebno 
ukazuje na ono što smatra da „netačno i  izm išljeno" i istakao:

- da je „gruba ... izmišljotina da su menadžerke CKB M .Lj. i  B. T. davale kredite kompanijama 
na čijem su čelu članovi njihovih porodica, a kasnije ih otpisivali na štetu CKB. Prostim  
uvidom u sudske spise predmeta CKB jasno se  da zaključiti da među nosiocima spornih 
kredita nema nikog od članova porodica M .Lj. i  B. T. Čak se, tokom procesa ko ji je  bio javan  
pa samim tim poznat i  uredništvu Pink M, preko svjedočenja vlasnika firm i spornih kredita 
ispostavilo da najveći bro j njih nikada nije upoznao M .Lj. ili B. T ."

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.ora


- da je „gruba ... izmišljotina da su M .Lj. i  B .T . otipisvale bilo koje kredite pa ni spornih 5  
kredita koji su  predm et sudskog spora. Time Pink M bez ikakvog osnova krši prezumciju 
nevinosti i  donosi presudu prije Suda. Kao što je  sudski pretres pokazao ni jedan od tih 
kredita nije otpisan u vrijeme dok su M .Lj. i  B .T . bile menadžerka CKB, a za većinu njih su 
postojala zakonska sredstva obezbedenja".

- da je „gruba ... izmišljotina da je  on ili neka njegova firma tražili, a kamoli dobijaii kredit za 
kupovinu akcija CKB ii i  bilo koje druge fírme na crnogorskoj berzi. Takođe je  netačno da je  
otpisan bilo koji kredit ko ji (je  on) ili neka (njegova) firma nekad dobili od bilo koje banke".

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer je , po mišljenju podnosioca prigovora "... cilj uredništva Pink M bio ... da
krivotvoreći brojne činjenice izvedu tendenciozne i  lažne zaključke kojima će diskreditovati bivši 
menadžment CKB, a preko njih i  dnevnik Vijesti, njegovi osnivače i  (on) lično ."

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike") jer, kako se navodi „ako se uredništvo Pink M TV 
pozvalo na tekstove fa lš feljtona "Pobjede" moralo je  onda i  pomenuti naše stavove iznesene tim 
povodom u kojim smo argumentima i  dokazima negirali tvrdnje i falsifikate 'Pobjede"'.

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da "programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda") jer, kako 
navodi, „ovo je  666 prilog Pink M TV u posljednjih 3  i po godine usmjeren na diskreditaciju m edijske 
grupe Vijesti', s  ciljem da se  sistematično i  dugotrajno promovišu interesi vlasnika same Pink TV 
kojoj je  naša medijska kuća konkurent na tržištu ."

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja), jer, kako se navodi, emiter „namjernom i tendencioznom  
uredničkom intervencijom faisifikuje činjenice i kod javnosti stvara potpuno pogrešna slika o jednom  
sudskom procesu i  njegovim akterima. Sve opet s  namjerom da se  preko njih kompromituju osnivači 
CKB, najuspješnije banke u CG, a preko njih i  medijska grupacija V ijesti' i  njeni osnivači."

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog"), jer "... se  manipulisanjem sa dezinformacijama i  dodatnom 
manipulacijom u montaži slike kojom se pokrivaju tendenciozni i  netačni stavovi, brutalno izvrće 
smisao i  suština pitanja koje se  tretira u prilogu."

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema članu 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i 
izvještaja za koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu 
potvrditi, ili čija tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači 
njihova nezvaničnost ili nepotvrđenost").

- prekršio čl. 28 st. 1, 2 i 3 Pravilnika (kojima je propisano da se u programima elektronskih medija 
mora striktno poštovati pretpostavka nevinosti do donošenja pravosnažne odluke suda, da su 
elektronski mediji dužni da objektivno i tačno izvještavaju o sudskim postupcima, uključujući 
objavljivanje informacija o sudskim odlukama, naročito ukoliko se radi o oslobađajućim odlukama, 
prekidima istrage ili značajnom umanjenju težine djela za koje se optuženi tereti, kao i da mišljenja i 
informacije vezane za sudske postupke koji su u toku mogu se predstavljati samo uz poštovanje 
odredbi iz člana 7. Pravilnika), jer „iznošenjem neistinitih činjenica iz sudskog postupka i  kršenjem  
prava na prezumciju nevinosti prije okončanja sudskog postupka."

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

2___________________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 03.08.2016. godine (akt broj 05-1224/1 od
03.08.2016.god.). “

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1224/2 od 04.08.2016.god.).

Dana 15.08.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1224/3 od
15.08.2016.god.) u kojem se navodi da je 26. jula ove godine emitovao „prilog čiji je  povod činjenica, koja je  
saopštena u štampi, da je  šefica pravnog sektora CKB, inače jedna od optuženih u aferi 'CKB', u završnoj 
riječi na ročištu pred Višim podgoričkim sudom, izjavila 'da postoji veza između udruženih tajkuna i 
tužilaštva, te da zbog toga nije uhapšen Miro Perovič, koji je  tada bio član kreditnog odbora CKB-a'", kao i da 
su nakon „što  je  saopštena ta činjenica, podsjetili smo na neke ključne elemente te afere koja traje u dužem 
periodu (pa su s  vremena na vrijeme podsjećanja nužna da bi publika mogla da prati nove informacije), 
ukazali na neke aspekte koji se  tiču relacija pojedinih aktera i saopštili za šta se  optuženi terete".

Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora i istakao:

- da su ,,u  zavšnom dijelu priloga jasno kazali: 'Podsijetimo, bivši čelnici CKB-a terete se  da 
s u .. .' i  u narednih par rečenica naveli za šta se  terete", kao i da „nigdje nijesmo uputili ni 
najmanju aluziju o bilo čemo što b i na bilo koji način prejudiciralo njihovu eventualnu krivicu 
ili nevinost";

- podnosilac prigovora se nije obratio „sa  zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/ili odgovor 
u skladu sa članovima 26 do 3 5 Zakona o medijima".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimke 
emitovanih sadržaja emitera, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 23. jula 2016. godine u 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije „Minut, 
dva", emitovan je prilog, u trajanju od 57 sekunde, sljedeće sadržine (transkript):

Prilog: Jedna od optuženih u aferi „CKB" i šefica pravnog sektora te banke Gorica Vujisić kazala 
je u završnoj riječi na ročištu pred višim podgoričkim sudom da postoji veza između udruženih tajkuna i 
tužilaštva, te da zbog toga nije uhapšen Miro Perović, koji je tada bio član kreditnog odbora CKB-a, piše 
današnja štampa. Perović je inače sestrić prvooptužene Milke Ljumović, a sinovac jednog od vlasnika 
medijskog koncerna „Vijesti" Miodraga Perovića. Podsijetimo, bivši čelnici CKB-a terete se da su u periodu od 
2005. do 2007. odobravali kredite koji nijesu vraćani, a čime su oštetili ovu banku za skoro 7 miliona eura. 
Milionske kredite Milka Ljumović i Bose Tatar, kao menadžerke CKB, davale su kompanijama na čijem su čelu 
članovi njihovih porodica. Na taj način su im omogućavale da postanu akcionari banke, a kredite su kasnije 
otpisivale na teret CKB."

- emitovani prilog sadrži informaciju (vijest) u vezi sa završnom riječi jedne od optuženih 
(Gorica Vujisić) u sudskom procesu koji je vođen protiv menadžmenta Crnogorske komercijalne banke (CKB)
i csvrt, na osnovu pisanja dnevne štampe, na neke aspekte predmetnog procesa i lica koja su u njemu 
pominjana.

- prilog je „pokriven" kadrovima u kojem se nalaze lica o kojem je riječ u prilogu (Miodrag 
Perović, Milka Ljumović, Bose Tatar, Gorica Vujisić i Miro Perović), kao i ilustracijama objavljenih tekstova u 
dnevnim novinama „Informer" od 23/24. jul 2016. godine (izjave/navodi Gorice Vujisić) i „Pobjeda od 
23.12.2013., 19.11.2013. i 23.01.2014. godine (tekstovi o nekim aspektima predmetnog procesa).

- ne mogu se prihvatiti navodi podnosioca prigovora da su njegovim emitovanjem prekršene 
obaveze koje se odnose na sadržaje posvećene informisanju o događajima. Emiter jeste dao informaciju o 
događaju koji je od interesa za javnost (navodi iz završne riječi jedne od optuženih u sudskom procesu) i 
dao doprinos slobodnom, istinitom, cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o 
ovom događaju. Nije opravdan navod da se radi o nepravičnom ili neizbalansiranom sadržaju, jer je emiter 
prenio informaciju o objavljenoj izjavi aktera sudskog postupka i ukazao „na neke aspekte koji se tiču relacija 
pojedinih aktera", te saopštio „za šta se optuženi terete". Pri tome je kao činjeničnu osnovu koristio već 
objavljene tekstove u štampi. Ne stoje navodi da događaj (objavljena informacija o navodima iz završne

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


riječi aktera sudskog procesa) nije vjerno prikazan. To što je emiter za ilustrovanje činjenica za koje se akteri 
postupka terete koristio ranije objavljene tekstove u dnevnim listovima, u kojima se pominje/vidi slika 
podnosioca prigovora, ne ukazuje da je riječ o tendencioznom promovisanju nečijih interesi ili nečijoj 
diskreditaciji.

- emiter ne iznosi svoj stav, komentar ili mišljenje već činjenični dio izvještavanja čine izjave 
gospođe Gorice Vujisić, nedavno objavljene od strane konkretnog izvora („Informer"), kao i još raniji navodi
o nekim aspektima i akterima sudskog procesa. Ne mogu se prihvatiti navodi iz prigovora da je emiter 
„namjernom i  tendencioznom uredničkom intervencijom faisifikovao činjenice i  kod javnosti stvarao potpuno 
pogrešnu sliku o ... sudskom procesu i  njegovim akterima." Saglasno tome, ne može se reći da je emiter 
neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja.

- ne mogu se prihvatiti navodi podnosioca prigovora da je emiter prekršio načela 
objektivnosti, nepristrasnosti ili tačnosti (čl. 8 Pravilnika). Jer, pored informacija vezanih za sudski proces 
(koji je povod za objavljivanje priloga), nije iznio navode (komentare) o podnosiocu prigovora ili drugim 
licima, kojima se nepotpuno predstavlja predmet informativnog sadržaja, a lično uvjerenje i mišljenje 
urednika i novinara diskriminatorno nisu uticali na način predstavljanja teme sadržaja. Takođe, on je prenio 
već objavljene informacije drugih izvora (koji se mogu prepoznati). Ukoliko je izvor informacija (u ovom 
slučaju dnevni listovi čije tekstove je emiter koristio) bio neprecizan, nepotpun ili nedorečen, onda se 
povodom takve objavljene/prenesene informacije može podnijeti ispravka ili odgovor.

- ne mogu se prihvatiti navodi podnosioca prigovora da je emiter prekršio čl. 28 st. 1, 2 i 3 
Pravilnika jer prilog, kao što navodi emiter u svom izjašnjenju, ne sadrži bilo kakvu „aluziju o bilo čemo što  bi 
na bilo koji način prejudiciralo njihovu eventualnu krivicu ili n e v in o s tEmiter je dana 5. avgusta 2016. 
godine u informativnoj emisiji „InfoMonte", koja se emituje u 18:00 časova objavio vijest sljedeće sadržine: 
„  Viši sud u Podgorici oslobodio je  krivice optužene u aferi CKB. U obrazloženju sud/ja Ana Vukovič pročitala 
da bivši menadžeri: Milka Ljumovič, Bose Tatar, Jelica Petričević, Dubravka Pavićević, Veliša Radunović i 
Gorica Vujisić, ko ji su  su optuženi za odobravanje kredita bez pokrića, čime su banci nanijeli štetu od skoro 7  
miiiona eura, nijesu krivi, odnosno da nisu izvršili krivično djelo zlupotrebe službenog ovlašćenja." Time je 
ispoštovao obavezu propisanu članom 28. Pravilnika o objavljivanju informacije o oslobađajućoj sudskoj 
odluci.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio načela objektivnosti, nepristrasnosti ili 
tačnosti. Takođe, emiter nije prekršio obaveze vezane za izvještavanje o sudskim postupcima.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 7 st. 1, 8 st. 2, 11 st. 1 i 2, 28 st.
1, 2 i 3 Pravilnika ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je 
propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je , saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao u 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU
Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 

dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4_________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.oro

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.ora

