
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1225/4 
Podgorica, 31.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za
elektronske medije pod br. 02-1225 od 01.08.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M"
(zaveden pod brojem 02-1225 od 01.08.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 01.08.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1225 od
01.08.2016.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 26. jula 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M” u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 čas, povodom, kako navodi podnosilac 
prigovora, „zakazane sjednice ov/ašćene članice nadležnog skupštinskog Odbora Snežane Jonice na kojo j je  
trebalo biti obavljeno konsultativno saslušanje predstavnika medija, reguiatornih tijela i  NVO oko predloženih 
izmjena Zakona o medijima/'. Podnosilac je u nastavku prigovora dao transkript emitovanog sadržaja i 
istakao da se ,,prilog ... iiustruje snimcima M.P i  Ž .I. ispred Višeg suda u Podgorici, faksimilima potpisa 
opozicionih poslanika koji su  podnijeli pomenute predloge i snimcima sa sjednice gdje se  samo prikazuju 
predstavnici NVO koje uredništvo Pink M optužuje da djeluju u korist privatnog interesa osnivača 'Vijesti' iako 
je  krug prisutnih bio mnogo širi".

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer je u prilogu „iznijeto niz nesitinitih i  pristrasnih konstatacija kojima se  javnost 
dovodi u zabludu i  pokušava obmanuti na vrlo prizeman način". Podnosilac prigovora je naveo „šta  
je  sve netačno i  izmišljeno u ... prilogu" i tom prilikom posebno istakao:

- „Gruba je  izmišljotina za koju nije predočen bilo kakav dokaz da osnivači 'Vijesti' imaju 'svoje 
predstavnike' u Skupštini CG."

- „Gruba je  izmošljotina da je  sjednica bila samo predstava organizovana od strane osnivača 
'Vijesti'. Sjednicu je  organizovao Odbor za politički sistem , to je s t  njegova ovlašćena 
predstavnica Snežana Jonica. Koja u prilogu nije n i pomenuta n i prikazana kako b i se  
javnost obmanula i  ubijediia da iza svega sto ji neka zavjera i  tajna organizacija."

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.org


- „Gruba je  izmišljotina konstatacija da iza svega sto ji 'politička kuhinja' osnivača Vijesti, a kao 
dokaz za to autori i urednici Pink M su naveli činjenicu da su sjednici prisustvovali 
predstavnici medija i  NVO koji podržavaju opozicionu trojku!! Za ovakvu diskvalifikaciju 
pomenute gospode, uredništvo Pink M nije ponudilo nijedna dokaz. Urednišvo Pink M je  
svjesno prečutalo i  riječju i  slikom da su sjednici prisustvovali i  predstavnici AEM i Radija 
Anetna M, koji rekio b i se  za uredništvo Pink M ne predstavljaju dio kuhinje osnivača Vijesti 
kao i  da je  sazivač sastanka poslanica 5NP Snežana Jonica."

- „Gruba je  insinuacija na račun prisutnih da su planski i u dogovoru sa osnivačima Vijesti 
organizovali i došli na ovu sjednicu ignorišuči sve druge moguće obaveze i  odmore! Iako su  
sv i za uredništvo Pink M sum njivi učesnici ovog sastanka nakon njegovog otkazivanja dali 
izjave i  pojasnili svo je motive i stavove, uredništvo Pink M ih je  brutalno ignorisaio je r  bi 
njihovim emitovanjem bile obesm išijene sve teze iznesene u ovom prilogu."

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer, po mišljenju podnosioca prigovora "iz citiranih djelova priloga Pink M jasno je  da je  
cilj uredništva Pink M bio sasvim suprotan -  da krivotvoreći brojne činjenice izvedu tendenciozne i 
lažne zaključke kojima će diskreditovati 'Vijesti', osnivače, pojedine opozicione poslanike i 
predstavnike najuglednijih crnogorskih NVO."

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike"), jer, kako se navodi u prigovoru, „da su željeli 
prikazati cjelinu, balansiran i  pravičan prilog, urednici Pink M b i emitovali izjave organizatora 
pomenutog sastanka poslanice Snežane Jonice, direktora Antene M M. Strugara i  predstavnika NVO 
T. Gorjanc Prelević i  G. Đurovića."

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer "ovo je  
668 prilog Pink M TV u poslljednjih 3  i  po godine usmjeren na diskreditaciju m edijske grupe 'Vijesti', 
s  ciljem da se  sistematično promoviše interes vlasnika Pink M dugotrajnim targetiranjem i  hajkom 
prema m edijskoj grupi 'Vijesti', s  ciljem da se  eiiminiše sa tržišta konkurent Pink M TV".

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja), jer je , kako se navodi, emiter „namjernom i tendencioznom  
uredničkom intervencijom svjesno favorizovalo jednu stranu, u konkretnom slučaju sopstvenu, koja 
zastupa stanovište da je  postojeći zakon o medijima idealan i  da ga ne treba dirati.

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog), jer „ ... se manipulisanjem sa dezinformacijama i  dodatnom 
manipulacijom u montaži slike kojom se  pokrivaju tendenciozni i netačni stavovi, brutalno izvrće 
smisao i  suština pitanja koje se  tretira u prilogu. Intencija ne samo pomenutih predioga opozicionih 
poslanika vezanim za izmjene Zakona o medijima već i  stavova zvaničnika iz Vašingtona i  Brise/a bio 
je  da se  zakonskim izmjenama spriječi dalja diskiminacija bilo kog medija. Što je  po izjavama Hojt 
Jia  i  Johanesa Hana bio čest slučaj u posljendjih deset godina".

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih medija 
da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za 
koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija 
tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost 
ili nepotvrđenost).

- prekršio čl. 12 st. 3 Pravilnika (kojim je propisano da „kada se u programskim sadržajima iznose 
navodi o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.orQ
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.org


koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu
ili da komentarišu date navode"), jer se  iznose teške optužbe na račun Ž.Ivanovića i M. Perovića,
a da im nije data prilika da učestvuju u prilogu i  komentariše tako brutalne optužbe".
Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 

pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 03.08.2016. godine (akt broj 05-1225/1 od
03.08.2016.god.). '

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1225/2 od 04.08.2016.god.).

Dana 15.08.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1225/3 od
15.08.2016.god.) u kojem se navodi da je 26. jula ove godine emitovan „prilog čiji je  predm et i povod 
neodržana sjednica skupštinskog Odbora za politički sistem , na kojo j je  bilo planirano razmatranje izmjena 
Zakona o medijima", i da je tim povodom dao „svo j komentar pripreme, 'toka' i konteksta tog događaja".

Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora i istakao:
- „činjeničnu (faktografsku) osnovu za ... komentare i m išljenja predstavljaju opšte poznate 

činjenice da je  sjednica pomenutog odbora bila zakazana za 26. ju l, da su  planirani učesnici 
pozvni (obaviješteni) u neuobičajeno kratkom roku, da su neki došli a neki ne, da zbog toga 
nije sjednica održana i  da je  trebalo da se  priča o izmjenama Zakona o medijima", kao i da 
su „na bazi takve faktografske podloge form ulisali... i  saopštili svo je komentare i  viđenja tog 
događaja".

- „(n ijesu ) tvrdili da su  baš sv i prisutni bili 'predstavnici' Vijesti (posebno ne ljudi iz AEM, 
skupštinskih službi, sv i predstavnici medija i  si.) , ali glavnina, odnosno velika većina onih koji 
su  došli su, po (njihovom) m išljenju, predstavljali subjekte koji udruženo djeluju na kreiranju 
političkog, pravnog i  ukupnog društvenog ambijenta i  okvira u kojem b i se  nelegalnim i 
netržišnim mehanizmim a favorizovao 'medijski koncern' na način što b i se  diskriminisali i 
eliminisali (n jegov) i  drugi elektronski m ediji kojima 'Vijesti' u realnoj tržišnoj utakmici ne 
uspijevaju da budu konkurentni".

- „istin itosti ... tvrdnji o partnerskom djelovanju koncerna Vijesti i  Gorana Đurovića, može 
poslužiti 'cjelovečernje gostovanje' Gorana Đurovića u centralnoj informativnoj em isiji TV 
Vijesti, baš toga dana - 26. ju la , gdje se  emituju njegove brojne izjave u dva uzastopna 
priloga".

- podnosilac prigovora mu se nije obratio „sa  zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/ili 
odgovor u skladu sa članovima 26 do 3 5 Zakona o medijima".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 26. jula 2016. godine u 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije „Minut,
dva", emitovan je prilog, u trajanju od 74 sekunde, sljedeće sadržine (transkript):
Prilog : „Pokušaj vlasnika 'Vijesti' da preko svojih predstavnika u parlamentu proguraju 
izmjene Zakona o medijima koje bi išle u prilog jedino interesima ovih medijskih tajkuna 
spriječen je na današnjoj sjednici skupštinskog Odbora za politički sistem. Većina poslanika, 
ali i pozvanih predstavnika medija prozreli su namjeru i odbili da izigravaju dekor u predstavi 
Miodraga Perovića i Željka Ivanovića tako da sjednica nije ni održana. A da je sve unaprijed 
izrežirano u 'političkoj kuhinji' koju drže ova dvojica medijskih tajkuna svjedoči organizovan
dolazak na jutrošnju sjednicu predstavnika medija i NVO koji uz vlasnike 'Vijesti' stoje i
podržavaju tzv. "opozicionu trojku" koja je i predala izmjene ovog zakona i pored činjenice
da je poziv za jutrošnju sjednicu poslat juče kasno popodne i to samo putem e-mejla. Niko 
od pozvanih nije imao druge unaprijed zakazane sastanke, niko nije službeno bio odsutan 
van Podgorice, niti je pak koristio odmor u ovo doba godine. Svi su juče kasno popodne 
otvorili mejlove i došli jutros na vrijeme da objasne javnosti kako je predlog Zakona pisan po 
želji vlasnika 'Vijesti' u stvari dragocjen za građane Crne Gore. Na žalost nijesu imali prilike

3  
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.org


za tu predstavu, pa će je odglumiti preko stranica tabloida i televizije ovih medijskih 
tajkuna".

- emitovani prilog predstavlja komentar povodom neodržavanja sjednice skupštinskog Odbora 
za politički sistem, na kojoj je planirano konsultativno saslušanje predstavnika medija, 
regulatornih tijela i NVO-a oko predloženih izmjena Zakona o medijima. Njime je obuhvaćen 
i razvoj događaja u vezi sa problematikom koja je i u kontinuitetu bila premet pažnje ovog 
medija.

- prilog je „pokriven" kadrovima u kojem se nalaze lica o kojima je riječ u prilogu i izvodoiz 
dokumenta sa potpisima poslanika koji su podnijeli predloge za izmjene i dopune Zakona o 
medijima, kao i snimcima sa sjednice skupštinskog Odbora za politički sistem.

- ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i 
postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, 
posebno onih koji se odnose na istu temu pri čemu mora voditi računa o normama 
propisanim Zakonom o elektronskim medijima i Pravilnikom.

- iznošenja stavova/komentara da „Vijesti imaju 'svoje predstavnike' u Skuštini CG", „da je
sjednica bila samo predstava organizovana od strane osnivača Vijesti", „da iza svega sto ji
'politička kuhinja' osnivača Vijesti", „(su ) p risu tn i... planski i  u dogovoru sa osnivačem  
Vijesti organizovaii i  došli na (ovu) sjednicu ignorišući sve druge moguće obaveze i  odmore", 
predstavlja mišljenje emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja. 
Pravo emitera da slobodno izrazi ovakve (moguće tendenciozne ili provokativne) stavove 
prati pravo podnosioca prigovora da na njega reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora.

- ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu
utemeljeni, na raspolaganju joj stoje razni mogućnosti da iznese svoje viđenje (saopštenje,
reagovanje) ili zaštiti svoje interese putem podnošenja ispravke ili odgovora, koje je emiter 
dužan da objavi, u skladu sa Zakonom o medijima. Prema raspoloživim informacijama, to 
pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

- Iako je predmetni prilog emitovan u okviru informativnog programa, s obzirom da se radi o 
redakcijskom komentaru, a ne o izvještaju o događaju (neodržavanje sjednice skupštinskog 
odbora), ne mogu se pihvatiti navodi podnosioca prigovora da su njegovim emitovanjem 
prekršene obaveze koje se odnose na sadržaje posvećene informisanju o događajima 
(činjenično izvještavanje) tj. formatima kakvi su vijest ili izvještaj.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio načela objektivnosti, nepristrasnosti ili 
tačnosti.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 7 st. 1, 8 st. 1 i 2, 11 st. 1 i 2 i 12 
st. 3 Pravilnika ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je 
propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je , saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo iješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

i,
Dostavljeno:

- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ ardcQ .org
w w w .a rd c g .o rg \

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardco.org

