
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1226/4  
Podgorica, 31.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za
elektronske medije pod br. 02-1226 od 01.08.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N 3 E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M"
(zaveden pod brojem 02-1226 od 01.08.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 01.08.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1226 od
01.08.2016.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 24. jula 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 časova, u vezi, kako navodi podnosilac 
prigovora, „spornog doktorata dekana Pravnog fakulteta Veiimira Rakočevlća". Podnosilac prigovora je 
posebno ukazao na dio priloga u kojem se kaže „Nakon što je  međunarodna Komisija ustanovila da knjiga 
Kriminoiogija dekana Veli bora Rakočevića nije plagijat u izjavi za TV Pink M Rakočević kaže da će zajedno sa 
svojim pravnim timom preduzeti dalje korake prema NVO CGO koja je  zajedno sa tabloidom Vijesti vinovnik 
kampanje koja se  protiv njega vodila...". Nadalje, podnosilac prigovora posebno ukazuje i na dio priloga u 
kojem se kaže: „Rakočević tvrdi da je  ova grupa, kako kaže, Imala Interes da to uradi i  da je  bila za to 
plaćenat\ i ističe da „nakon toga ide izjava dekana V.R. gdje govori o interesu grupe ali ne pominje da je  
grupa bila plaćena pa ostaje nejasno da li je  Rakočević to zaista rekao ili je  to zaključak uredništva Pink M 
T/FT. '  ‘

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer je , po mišljenju podnosioca prigovora, „jasno iz priloga da intencija uredništva TV 
Pink M bila upravo suprotna da se  promocijom stavova samo jedne strane presudi oko konkretne 
teme, iako su na drugoj strani imali mogućnost da čuju autora pomenutih tekstova Ivana 
Čađenovića, jednog od najboljih mladih novinara u CG i direktorku poznate NVO CGO Daiiborku 
Uljarević. Jedino na ta j način bio b i ispoštovan ovaj član Pravilnika i  javnosti predočena nepristrasna
i istinita s i i  ka o ovom pitanju ."

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1__________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike"), jer, kako se navodi „da su željeli prikazati cjelinu, 
balansiran i pravičan prilog urednici Pink M bi emitovali ili citirali ili prepričali ne samo izjave jedne  
strane u konkretnom slučaju dekana V.R. već i druge strane koju pomenuti dekan proziva i  teško 
optužuje, a to su NVO Centar za građansko obrazovanje i  ND 'Vijesti'".

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je
670 prilog Pink M TV  u posljednjih 3 i  po godine usmjeren na diskreditaciju medijske grupe 'Vijesti', s  
ciljem da se  sistematično promoviše interes vlasnika Pink M dugotrajnim targetiranjem i  hajkom  
prema m edijskoj grupi 'Vijesti', s  ciljem da se  eliminiše sa tržišta kao konkurent Pink M TV".

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja), jer je , kako se navodi, „namjernom i tendencioznom uredničkom  
intervencijom svjesno favorizovalo jednu stranu, u konkretnom slučaju stranu dekana V .R '\

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti), jer je, kako se navodi, „ignorisato drugu stranu".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 03.08.2016. godine (akt broj 05-1226/1 od
03.08.2016.god.). ~

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1226/2 od 04.08.2016.god.).

Dana 15.08.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1226/3 od
15.08.2016.god.) u kojem se navodi da je 24. juna ove godine emitovao „prilog koji sadrži infirmaciju o tome 
da je  međunarodna Komisija ustanovila da knjiga 'Kriminologija', č iji je  autor dekan Veiibor Rakočević, nije 
plagijat i, tim povodom, izjavu koju je  Rakočević dao našoj televiziji'.

Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora i istakao:

- da „sve  što je  u prilogu navedeno (osim početne informacije da je  međunarodna komisija
ustanovila da knjiga nije plagijat) predstavlja sadržaj koji je  gospodin Rakočević saopštio, a 
mi prezentovaii bilo kao parafrazu, bilo u formi emitovane fono-izjave. Prilog ne sadrži naše 
komentare."

- da je „ambicija priloga ... bila da se saopšti vijest o epilogu jednog ozbiljnog procesa, a ne
da se istražuju sv i aspekti i  okolnosti koje su  pratile ovaj slučaj''.

- da „etičko 'pravilo druge strane' ne podrazumijeva ultimativno ... da se  u istom prilogu
obavezno i bezusiovno moraju čuti sv i ko ji mogu biti povezani sa konkretnim slučajem, 
odnosno sva pravna i  fizička lica kojih se  direktno ili indirektno tiče predmetna informacija

- da se „podnosilac prigovora, niti bilo ko od ličnosti ili pravnih lica koji su pomenuti u prilogu,
nije ... obratio ... sa zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku ¡/ili odgovor u skladu sa

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.oro

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.oro


članovima 26 do 35 Zakona o medijima".

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

- Dana 24. jula 2016. godine u 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije „Minut,
dva", emitovan je prilog, u trajanju od 77 sekunde, sljedeće sadržine (transkript):

Prilog: „Nakon što je međunarodna Komisija, koju je formiralo vijeće Pravnog fakulteta 
utvrdila da knjiga 'Kriminologija' dekana Velimira Rakočevića nije plagijat, u izjavi za TV Pink 
M Rakočević kaže da će zajedno sa svojim pravnim timom preduzeti dalje korake protiv NVO 
CGO koja je zajedno sa tabloidom 'Vijesti' vinovnik kampanje koja se protiv njega vodila.
Prema njegovim riječima njen jedini cilj je bio da spriječe njegov dalazak na čelo Pravnog
fakulteta.

Fono izjava (Velimir Rakočević): Cijeli život sam se borio da mi obraz stariji od života. I 
upravo je ova interesna grupacija uradila sve da povrijedi najveće vrijednosti koje može
imati jedan čovjek, a to je čast, ugled i dostojanstvo. Iako su znali da to nije istina, 
pokušavali su svim silama da utiču na mene kako bih odustao od regularno izabranog 
dekana Pravnog fakulteta.

Prilog: Rakočević tvrdi da je ova grupa, kako kaže, imala interes da to uradi i bila za to 
plaćena.

Fono izjava (Velimir Rakočević): „Dakle, interes je postojao, kroz određene projekte 
itd., ja sam smetao i morao sam biti meta za odstrel po svaku cijenu."

- Emitovani prilog predstavlja informaciju (vijest) o epilogu jedne teme koja je u dužem 
periodu bila predmet pažnje šire javnosti;

- prilog je „pokriven" pokretnim slikama zgrade Pravnog fakulteta u Podgorici, kadrovima u 
kojem se nalazi lice o kojem je riječ u prilogu (Velimir Rakočević), kao i ilustracijama ranije 
objavljenih tekstova na Portalu Vijesti Online u vezi sa doktoratom dekana Pravnog 
fakulteta;

- ne mogu se prihvatiti navodi podnosioca prigovora da su njegovim emitovanjem prekršene 
obaveze koje se odnose na sadržaje posvećene informisanju o događajima. Emiter jeste dao 
informaciju o događaju koji je od interesa za javnost (epilog procesa kojim je utvrđeno da 
određeni doktorski rad javne ličnosti nije plagijat) i dao doprinos slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti. Nije opravdan navod da 
se radi o nepravičnom ili neizbalansiranom sadržaju, jer kao što je emiter rekao u 
izjašenjenju, njegov cilj je bio da ,,s aopšti vijest o epilogu jednog ozbiljnog procesa, a ne da 
se  istražuju sv i aspekti i okolnosti koje su pratile ovaj slučaj". U okvirima je uređivačke 
politike i slobode izražavanja emitera da vijest o „epilogu jednog ozbiljnog procesa" prenese 
tako što će je ograničiti na izjavu lica protiv kojeg je proces vođen.

- ne mogu se prihvatiti navodi podnosioca prigovora da je prenošenjem ili parafrazira njem 
nečijih navoda o ND „Vijesti", kao mediju koji jeste pisao o procesu u vezi sa spornim 
doktoratom, emiter tendenciozno promovisao nečiji interes, vršio diskreditaciju ili 
targetiranje ovog medija.

- emiter ne iznosi svoj stav, komentar ili mišljenje već činjenični dio izvještavanja čine izjave 
gospodina Rakočevića, date u formi parafraze ili fono-izjave (izuzev „ informacije da je  
međunarodna komisija ustanovila da knjiga nije plagijat"). Ne mogu se prihvatiti navodi iz 
prigovora da je emiter „namjernom i tendencioznom uredničkom intervencijom svjesno  
favorizovaio jednu stranu, u konkretnom slučaju stranu dekana V.R.", time što je naveo 
„Rakočević tvrdi da je  ova grupa, kako kaže, imala interes da to uradi i  bila za to plaćena" . 
iako je se u fono-izjavi V.R. kaže da „interes je  postojao, kroz određene projekte itd .,.." . 
Iako, ovo može izgledati podnosiocu prigovora kao uređivačka intervencija kojom se 
favorizuje jedna strana, Agencija smatra da se radi o zaključku do kojeg se može doći 
tumačenjem fono-izjave V.R. „interes je  postojao, kroz određene projekte itd .,.." . Saglasno 
tome, ne može se reći da je emiter neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

3_____________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.orq
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


- ukoliko je izvor informacija (u ovom slučaju V.R.) bio neprecizan, nepotpun ili nedorečen, 
onda se povodom takve objavljene/prenesene informacije može podnijeti ispravka ili 
odgovor.

- nije opravdan prigovor da je emiter prekršio pravilo druge strane, jer prilog ne predstavlja 
rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste. U prilogu 
nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova različitih strana o 
konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio načela objektivnosti ili pravilo druge 
strane.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 7 st. 1, 8 st. 1 ili 11 st. 1 i 2 
Pravilnika, ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je 
propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije ze elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

4_____________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcq.org

