
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1227/4  
Podgorica, 31.08.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1227 od 01.08.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad 
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M" 
(zaveden pod brojem 02-1227 od 01.08.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 01.08.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1227 od
01.08.2016.g.). ~ '

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 29. jula 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 čas u kojem je , kako navodi podnosilac 
prigovora, objavljeno „saopštenje Kolegijuma TV Pink Af kojim se traži „da im se  omogući zakonima i 
ustavom zagarantovana prava i  slobode zbog, kako tvrde, ozbiljnih pritisaka sa kojima se  suočava TV Pink M 
u posljednjih m jesec i po dana". Podnosilac je u nastavku prigovora citirao veći dio predmetnog saopštenja.

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG” , br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer „saopštenje bilo koga, a posebno sopstvenog Kolegijuma ne može biti opravdanje 
autoru priloga da bez bilo kakvih ograda doslovno citira saopštenje koje vrvi od čitavog niza neistina 
i brutalnih podvala i  diskvalifikacija koje su morale biti poznate i  autoru priloga i  njegovom  
uredniku". Podnosilac prigovora posebno ukazuje na ono ,,šta  su  autor priloga i  njegov urednik 
morali znati da je  netačno i  izmišljeno u saopštenju Kolegijuma njihove kuće" i ističe:

- „da osnivači 'Vijesti' n/jesu organizovali bilo kakve napade na TV Pink M". Po njegovom 
mišljenju, „(o)vim  stavom se  cinično pomžava stvarnost, je r  se  upravo dešava suprotno -  TV 
Pink M je  za posljednjih 3  i po godine emitovala više od 670 priloga u kojima se  bez ijednog 
argumenta pokušava diskreditovati medijska kuća 'V ijesti'i n jeni osnivači".

- „da Perović i  Ivanović nikada n/jesu bili u prilici da pričaju o rejtinzima sa oglašivačima, a 
kamoli da ih zloupotrebljavaju ii i  lažno prikazuju. To nikad nije radio bilo ko od nadležnih 
službi TV Vijesti, je r  i  da je  htio to je  bilo nemoguće činiti pošto su velike agencije i

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1_________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


multinacionalne kompanije koje pominje ovo saopštenje uvijek imale svoje, vjerodostojne 
podatke o rejtinzima. Što u istom saopštenju priznaje i  koiegijum Pink M.

- „da ne postoji nijedan dokaz za tvrdnju ... da su osnivači 'Vijesti' tražili Hi priželjkivali gašenje 
TV Pink i  druge konkurencije. Upravo suprotno, jedino što (traže) već deset godina su  

jednaki uslovi za sve, ali da b i zaštitilo monopolski položaj svo je TV, Koiegijum Pink M izvrće 
stvarnost na glavu i plasira neutemeljene optužbe".

- „da je  stav njihovog Koiegijuma da je  neka tužba besmislena, stvar Suda koji presuđuje, a 
ne Koiegijuma Pink M. Privredni sud nije proglasio pomenutu tužbu besmislenom, već je  
uputio tužioca na Osnovni sud i  tamo proslijedio dokumentaciju gdje sa sada i  vodi proces 
'Daily pressa 'protiv Pink M".

- „da su  teške uvrede i ... diskvalifikacije osnivača 'V ijesti' i  naših medija nešto što je  striktno 
zabranjeno Pravilnikom ko ji reguiiše standarde u elektronskim medijima i  zato su morali te 
djelove izostaviti i  preskočitf.

- „da su sve druge konstatacije oko navodnih zloupotreba u CKB u korist osnivača 'Vijesti' ili 
protivzakonitog ponašanja osnivača 'Vijesti', mnogo puta ponovljene laži ipodm etačinć'.

- „apsurd posebne vrste je  navodni motiv za pisanje ovog saopštenja koji navodi Koiegijum  
Pink M, a to je  apei AEM-u da ih zaštiti od prigovora građana i  državljana CG koji su gotovo 
svakodnevno meta neosnovanih napada i  diskvalifikacija TV Pink M. Po njegovom mišljenju, 
emiter je morao biti svjestan „činjenice da je  to zakonska mogućnost zagarantovana svakom  
građaninu CG i zato su  trebali razmisliti o emitovanju ovakvog saopštenjđ'.

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer "iz ovog priloga je  jasno da je  uredništvo Pink M jednostranim  plasiranjem  
saopštenja svog Koiegijuma onemogućilo korektnu zastupljenost i različit pristup tematici koju tretira 
saopštenja Koiegijuma Pink M".

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike"), emitovanjem ovakvog saopštenja, bez ikakvih 
ograda Hi stavova optužene strane,... 7

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda") jer „ovo je
671 prilog Pink M TV u poslljednjih 3 i  po godine usmjeren na diskreditaciju medijske grupe 'Vijesti', 
s  ciljem da se sistematično i  dugotrajno promovišu interesi vlasnika same Pink TV, kojoj je  naša 
medijska grupa konkurent na tržištu')

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti");

- prekršio čl. 12 st. 3 Pravilnika (kojim je propisano da „kada se u programskim sadržajima iznose 
navodi o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo 
koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu 
ili da komentarišu date navode"), jer „jasno je  iz citiranog priloga da se  iznose teške optužbe na 
račun 'nekompetentnosti i  nepodobnih djela Ž.Ivanovića i  M. Perovića', čak se  oni optužuju za 
kriminalna djela, a da im nije data prilika da učestvuju u prilogu i komentarišu tako brutalne 
navode".

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardca.org


Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
pokrenula je postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 03.08.2016. godine (akt broj 05-1227/1 od
03.08.2016.god.). ’ ' '

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1227/2 od 04.08.2016.god.).

Dana 15.08.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1227/3 od
15.08.2016.god.) u kojem se navodi da su „em itovall izvode iz saopštenja Koiegijuma (njihove) TV kojim se  
upoznaje javnost da se  Koiegijum obratio A genciji... tražeći zaštitu od kontinuiranih napada i  pritisaka na 
njihov medij, kojima su  godinama izloženi od strane vlasnika 'medijskog koncerna Vijesti'".

Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora i istakao, između ostalog:

- ,,U  opširnom pregledu su  riječju i  slikom precizno činjenično saopštili i  u potrebnoj m jeri 
elaborirali istorijat tog problema, da b i ga zaključili sa najnovijom ... hajkom na njihov m edij 
u vidu svakodnevnih formalnih prigovora na priloge u njihovim informativnim emisijama, za 
navodno kršenje etičkih i  profesionalnih standarda. Ukazali su da je  bukvalno svaki prigovor 
potpisan od ljudi Ili organizacija iz tzv. opozicione trojke, medijskog koncerna Vijesti 
(odnosno Žeijka Ivanovića) i  dijela NVO - koji su otvoreno povezani u borbi za zajedničke 
političke ciljeve i  druge interese i  koji takav svo j partnerski odnos bez prikrivanja 
svakodnevno javno demonstriraju. I  to je  sasvim legitimno u jednom  demokratskom  
evropskom društvu - da političke partije, NVO, m ediji i si. - u cilju ostvarivanja svojih 
interesa zajednički djeluju u okvirima ustava i  institucija društvđ\ On smatra da je 
„neprihvatljivo da, u nastojanju da reaiizuju svoje političke, poslovne i  druge interese, vrše 
pritiske i  političke i m edijske hajke na svakoga ko im sto ji na putu. Budući da je  njihova TV u 
dužem periodu predm et takve hajke, oni su  na to javno ukazali i  zahtijevali zaštitu od strane 
AEM od organizovanog i  kontinuiranog pritiska ... od te grupacije, u vidu stalnih, maltene 
svakodnevnih, neutemeljenih prigovora na sadrža j... informativnih em isijđ\

- „Po predviđenoj pravnoj proceduri... podnosioci prigovora Agenciji mogu elektronske medije 
da napadaju za šta požele, kako i  koliko žele, po bilo kom postojećem  i nepostojećem  
osnovu, sa proizvoljnom argumentacijom Hi čak i  bez ikakve argumentacije, sa pukim  
nabrajanjem ili proizvoljnim tumačenjima navodno prekršenih profesionalnih standarda, sa 
potpuno identičnim optužbama i obrazloženjima za različite sadržaje itd. I  šta god podnosioci 
prigovora tvrdili, ....o n i za to ne mogu snositi nikakvu odgovornost i  to ne mora da utiče na 
ishod njihove žalbe. Je r, ako se  u jednom  prigovoru iznesu desetinu najočigiednije 
neutemeljenih prigovora .. ., od kojih samo jedan možda ima neko moguće djeiimično 
utemeljenje u širokom i uglavnom subjektivnom tumačenju termina kao što su 'objektivno', 
'tendenciozno', 'izbalansirano', 'da doprinese' i  si. - em iter će biti kažnjen upravno- 
nadzornom mjerom".

- „Em iter na čiji je  rad podnesen prigovor, na svako od brojnih, .. ., mora da se  iz ja sn i... i  ako 
tako ne postupi može biti kažnjen je r  se  nije dobro izjasnio. Drugim riječima, za podnosioca 
prigovora od kvaliteta i  argumentacije žalbe ne prijeti nikakva negativna posljedica (sem  
odbijanje prigovora) i nikakva mjera odgovornosti, pa ih može bez većih napora serijski 
'proizvoditi' i  po nekoliko dnevno. Istovem eno, m edij na čiji je  rad podnesen prigovor, u 
ovom slučaju TV Pink M, i na upite o najproizvoijnijim optužbama ili notornim činjenicama 
mora davati cjelovite i  pravno utemeljene odgovore od čijeg kvaliteta zavisi 'p resuda'.. .. , 
inače će dobiti upravno-nadzornu mjeru upozorenje, a nakon dvije takve m jere može 
uslijediti suspenzija dozvole za rad do 30 dana".

- Da zna „da su  podnosioci prigovora ... sv jesn i potencijalne efikasnosti opisanog mehanizma 
u ometanju rada ... medija ... pa im nije teško da svakodnevno iiferuju prigovore na sve i 
svašta - kako im šta padne na pamet. Istovrem eno, u sopstvenim štampanim medijima i na

_____  3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


portalima mogu da krše ( i to rade svakodnevno) sve principe i  standarde za koje nas 
optužuju, je r  u Crnoj Gori ne važe isti standardi i  pravne obaveze i  mehanizmi za štampane i 
elektronske medije".

- Uradio je „sve  na šta imamo pravo: saopšti(o) činjenice i  auditivno i  vizueino, na osnovu njih 
precizno saopšti(o) m išljenja, bez i  najmanje dileme šta su fakta a šta (njegovi) stavovi, 
komentari i  zahtjevi'.

- „Podnosilac prigovora nije se  obratio ... sa zahtjevom da iskoristi pravo na ispravku i/ili 
odgovor u skladu sa članovima 26 do 35 Zakona o medijima ("SI. list RCG", br. 51/02, 
62/02, „S I. list CG", br. 46/10, 73/10, 40/11)".

- prigovor smatra „neutemeljenim" i predlaže da ga Agencija odbije kao neosnovan.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

Dana 29. jula 2016. godine u 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije „Minut, 
dva", emitovan je prilog, u trajanju od od 4 min. 44 sek., sljedeće sadržine (transkript):

Prilog: „Povodom ozbiljnih pritisaka sa kojima se suočava Televizija Pink M u posljednjih 
mjesec i po dana, a koje sprovode medijski tajkuni Miodrag Perović i Željko Ivanović, 
Kolegijum naše televizije uputio je pismo Agenciji za elektronske medije tražeći zaštitu.

Organizovani napadi na našu medijsku kuću od strane vlasnika medijskog koncerna 'Vijesti' 
počeli su od dana kada se otkrilo da su Perović i Ivanović korišćenjem lažnih rejtinga tvrdili 
da su najgledanija televizija u Crnoj Gori i tako godinama uzimali najveći dio prihoda od 
marketinga. Otkrivanjem istine i uspostavljanjem tržišnih principa, a nesposobni da naprave 
program koji bi bio gledan i donosio prihode, vlasnici Perović i Ivanović navikli na privilegije, 
krenuli su u napad na televiziju Pink M, najgledaniju televiziju u Crnoj Gori, vjerujući da će 
našim uklanjanjem sa medijske scene povratiti prihode koje su dramatično gubili iz dana u 
dan. Njihovi pokušaji da ugase TV Pink M traju u kontinuitetu već pune tri godine.

U prepoznatljivom stilu žalopojki o ugroženosti, nejednakim uslovima i sličnim besmislenim 
razlozima, ova dva posrnula medijska tajkuna svim sredstvima pokušavaju da izdejstvuju 
zabranu postojanja svih komercijalnih televizijskih stanica u Crnoj Gori - sem njihove.

Od iskrivljenih tumačenja i ksenofobičnih teza da su svi osim njih neki 'izvanjski mediji', 
preko kampanja koje otvoreno za njihov račun u svojstvu lobista vlasnika ovog tabloida, 
sprovode pojedini političari i nevladine organizacije, do uvijek identičnog pokušaja da se 
neznanje i nemoć u pravljenju gledanog programa maskira pričama o visokoj politici, 
bliskosti sa vlastima, zabrani klijentima da se oglašavaju i sličnim nedozvojenim pritiscima.

Navikli da preko svog tabloida kontrolišu izvršnu i sudsku vlast podnijeli su potpuno 
besmislenu tužbu protiv naše kuće tražeći odštetu od 600.000 eura.

Tvrdili su da su im prihodi drastično pali, ne zato što ih niko ne gleda, već zato što smo se 
usudili da se bavimo temom kako su došli do novca kojim su kupovali medije i postajali 
tajkuni, jer smo zamislite, bili toliko drski da smo objavili dokumenta iz kojih se vidi da su 
postajali suvlasnici banke uz pomoć kredita iste te banke, koji su im kasnije otpisivani?! 
Pravdali su se suvlasnicima iz inostranstva da propadaju jer se protiv njih vodi kampanja 
zastrašivanja, uvek targetirajući našu kuću. U svojim nastojanjima išli su toliko daleko da su 
tražili od njihovih inostranih suvlasnika da pišu pisma vlastima i traže zabranu rada 
konkurenata ovog medija. Praktično sve im je smetalo i svako im je bio kriv. Njihova 
osionost i lažni umišljaj sprječavao ih je da prihvate činjenicu da je uzrok svih njihovih 
problema to što ne znaju da naprave gledan program.

Od televizije su napravili elektronsko izdanje štampanog tabloida, medijske batine za reket i 
ucjene, vjerujući da će tako svi morati da 'plaćaju' kako ih Perović i Ivanović ne bi izlagali 
javnom sramoćenju.

Na njihovu žalost, nijesu shvatili da je više od 80 odsto medijskih budžeta u rukama 
multinacionalnih klijenata koje samo zanima rejting i uticaj. Ni podrška političkim strankama 
koje su nam kamenovale zgradu i napadali novinare, kao ni nasilno i protivustavno

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcQ.ora
http://www.ardcQ.org


donošenje odluke da se zabrani emitovanje rijalitija, što su preko njima bliskih centara 
izdejstvovali, nisu ostvarili cilj ovoga dvojca da podignu sopstvenu gledanost pa tako i 
prihode. S obzirom na to da im ni jedna od primijenjenih taktika nije donijela željene 
rezultate, sada je na djelu najnovija faza pritisaka i napada na konkurenciju.

Naime, zajedničkom akcijom političkih partija i NVO sektora, koje oni kontrolišu, krenuli su u 
svakodnevnu kampanju slanja prigovora na svaku našu informativnu emisiju Agenciji za 
elektronske medije, sa očiglednim ciljem da pritiskom na članove Agencije pokušaju da nas 
ometaju da se bavimo novinarstvom i objavljujemo činjenice o njihovom radu. Pokušavaju 
da spriječe da javnost sazna da jedino oni mogu da neplaćaju poreze i doprinose po godinu i 
više dana kao i informaciju o tome, ko im u tim nelegalnim radnjama pomaže. Iz prigovora 
koju su svi identični i formulisani u jednom centru, praktično u vidu formulara, vidi se da je u 
pitanju sinhronizovana akcija. Od 25 prigovora koje su u dvije nedjelje poslali Agenciji, 
Ivanović je sam potpisao 15. Iako je većina prigovora potpuno besmislena, a tvrdnje koje se 
pišu netačne i proizvoljne, zakonski je predviđeno da se na svaku od ovih mora odgovarati, 
pisati Agenciji i prolaziti složenu proceduru, što sprječava novinare naše kuće da se bavi 
osnovnim zanimanjem. Novinari i zaposleni u Televiziji Pink M, crnogorskoj medijskoj kući sa 
nacionalnom pokrivenošću, traže i od Savjeta Agencije i zaposlenih u Agenciji da spriječe 
najnoviji u nizu pokušaja pritisaka na našu medijsku kuću od strane medijski propalih 
tajkuna Perovića i Ivanovića i omoguće Zakonima i Ustavom zagarantovana prava i slobode."

- prilog je „pokriven" pokretnim slikama zgrade u kojoj je smještena „TV Pink M" u Podgorici, 
kadrovima u kojem se nalaze lica o kojima je riječ u prilogu (Miodrag Perović i Zeljko 
Ivanović), tabela sa podacima o najgledanijim TV sa nacionalnom frekvencijom u 2015. 
godini, kao i ilustracijama ranije objavljenih tekstova na Portalu Vijesti Online, naslovnicama 
ND „Vijesti" i članaka objavljenih u dnevnim novinama „Vijesti" i „Pobjeda". Kao pokrivalice 
korišćeni su i prigovori upućeni Agenciji na rad privrednog društva „Pink M company", kao i 
veb-sajt Agencije.

emitovani prilog je zasnovan na reagovanju emitera na veliki broj prigovora na njihov rad 
koje oni smatraju organizovanom kampanjom, koja im, navodno, ometa noramalan rad i 
apeluju na nadležnog regulatora da ih zaštiti i omogući im zakonima i Ustavom 
zagarantovana prava i slobode. Prilog je strukturiran u vidu rekapitulacije kojom se želi 
potkrijepiti teza da je emiter u kontinuitetu predmet smišljenih i organizovanih napada.

- emiter ima legitimno pravo da iznese svoje nezadovoljstvo i argumente protiv prigovora na 
njihov rad. Ne može se dovesti u pitanju ni njegovo pravo da u, skladu sa načelom slobode 
objavljivanja komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, 
događaje, i postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i 
informacija, posebno onih kojih se odnose na isti temu.

- prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova 
različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

- prenošenje/iznošenje stavova (tj. navoda za koje je emiter „morao znati da su netačni i 
izm išljeni"), koje, po mišljenju podnosioca prigovora, ukazuje na kršenje člana čl. 7 st. 1 
Pravilnika, iako se može smatrati pretjerivanjem ili provokacijom, predstavljaju 
mišljenje/stav emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja. Pravo 
emitera da slobodno izrazi ovakve (moguće grube, provokativne ili čak neprecizne) stavove 
prati pravo podnosioca prigovora da na njih reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora. 
Radi se o mišljenju koje emiter iznosi na osnovu svog tumačenja postupaka podnosioca 
prigovora kao jednog od subjekata koji je podnio značajan broj prigovora na rad emitera i 
time, po mišljenje emitera, doprinio stanju od kojeg emiter traži zaštitu od regulatora (što 
je, prema prilogu, motiv predmetnog obraćanja emitera).

- nije prihvatljivo tumačenje podnosioca prigovora da se prostim prebrojavenjem priloga, u 
kojima se pominje on i/ili drugi predstavnici medije čiji su osnivači/izdavači/vlasnici, može 
zaključiti da se radi o „organizovanom napadú' emitera. Pravo emitera da slobodno izrazi 
moguće grub ili provokativan stav prati pravo podnosioca prigovora da na njega reaguje 
podnošenjem ispravke ili odgovora. Takođe, kao što i sam podnosilac prigovora prepoznaje,

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


u prilogu postoji nekonzistentan odnos prema dosljednosti oglašivača kad su u pitanju 
rejtinzi TV programa kao parametru za donošenje odluke o ulaganju u oglasni prostor 
određenih medija. U prvom dijelu prigovora emiter kaže da je rejting „najgledanija televizija 
u Crnoj Gori" bio razlog da je medij čiji je osnivač bio podnosilac prigovora „godinama 
uzimao najveći dio prihoda od marketinga", a u drugom dijelu priloga se navodi da je „80  
odsto medijskih budžeta u rukama multinacionalnih klijenata koje samo zanima rejting i 
uticaj". Na ovaj način emiter sam ukazuje na nedosljednost argumentacije. Zbog toga se 
može zaključiti da se u slučaju navoda da su „Perović i Ivanović korišćenjem lažnih rejtinga 
tvrdili da su najgledanija televizija u Crnoj Gori", radi o pretjerivanju ili provokaciji ali u 
suštini o stavu koji govori da je neko za račun i u ime „multinacionalnih klijenata" kreirao 
rejtinge koji emiter možda smatra „lažnim", ali koji, kako i sam tvrdi i dalje utiču na „80  
odsto medijskih budžeta". Dakle, ne dovodeći u pitanje pravo podnosioca prigovora da ovaj 
navod tumači kao „netačan i  izmišljen", može se konstatovati da je imao i pravo da podnese 
zahtjev za njegovu ispravku ili odgovor.

- objavljenim prilogom nijesu prekršeni čl. 8 st. 2 ni čl. 11 st. 1 i 2 Pravilnika jer se u ovom 
slučaju prilog odnosi na prenošenje reagovanja emitera na određeni set događaja/radnji 
koje on smatra da su usmjereni protiv njega kao osnivača medija. Emitovanjem predmetnog 
priloga emiter je detaljno predstavio sporni zahtjev/apel za zaštitu i na taj način dao 
cjelovitu informaciju o tome kako emiter vidi svoj položaj i ograničenja sa kojima se suočava 
da bi odgovorio na brojne prigovore na svoj program.

ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu 
utemeljeni, na raspolaganju joj stoje razni mogućnosti da iznese svoje viđenje (saopštenje, 
reagovanje) ili zaštiti svoje interese putem podnošenja ispravke ili odgovora , koje je emiter 
dužan da objavi, u skladu sa Zakonom o medijima. Prema raspoloživim informacijama, to 
pravo podnosilac prigovora nije iskoristio.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio pravilo druge strane.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 8 st. 1 i 2, 11 st. 1 i 2 i 12 st. 3 
Pravilnika ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je 
propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je , saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

6
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org

