
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1238/4 
Podgorica, 05.09.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 
06/13), člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 
32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1238 od 04.08.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad 
privrednog društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M" 
(zaveden pod brojem 02-1238 od 04.08.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 04.08.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1238 od
04.08.2016.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 04. avgusta 2016. godine u okviru programa ,,TV 
Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 15:00, 16:00 i 17:00 časova, povodom, kako navodi 
podnosilac prigovora, „međunarodne Konferencije 'Sloboda izražavanja i  odgovornost medija', održane u 
Bečićima". Podnosilac prigovora je posebno istakao dio priloga u kojem se kaže: „Podsjetimo, da na skupu 
koji se  bavi javnim  servisima nije pozvan predstavnik iz Javnog servisa Crne Gore, da na skup nije došao 
niko od najavljenih važnih gostiju, da je  privatno druženje nekolicine istomišljenika otvorio predsjednik SDP-
a, a da je  moderator skupa na kome je  trebalo da se  razgovara o odgovornosti medija bio niko drugi, nego 
Miodrag Perović, jedan od vlasnika tabloida Vijesti. Tabloida koji je  u Crnu Goru uveo jez ik  uvreda, prijetnji, 
ucjena, reketa, svega najgoreg što novinarstvo može da pruži. Ovaj privatni skup plaćen parama građana i 
organizovan je  u vrijeme dogovaranja koalicionog sporazuma vlasti i  opozicije. Režiran je  kao dodatni 
pritisak na vladajuće strukture u okviru ucjenjivačkih zahtjeva za smjenom rukovodstva RTCG i to mu je  bila 
jedina funkcija. 40.000 eura budžetskih para dato je  da b i Krivokapić i  njegov m edijator Miodrag Perović, 
odnosno njihove partije SDP i  URA imali danas 'oslobođen Javni servis, i  to je  jed in i efekat privatnog skupa, 
luksuzno pravljenog početkom g o d in e ..." . Podnosilac prigovora je istakao i da se u „pomenutom dijelu 
priloga o 'tabloidu Vijesti' ... prikazuje ... njegova fotografija, čime se sugeriše da je on jedan od tih koji 
prijeti, ucjenjuje, reketira..".

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima („Službeni list CG", br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer je u prilogu „iznijeto niz nesitinitih i  pristrasnih konstatacija kojima se  javnost

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1__________________________________________________
Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardcg.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardCQ.org
http://www.ardcg.ora


dovodi u zabludu i  pokušava obmanuti na vrlo prizeman način". Podnosilac prigovora je istakao da 
sljedeće navode smatra „netačnim i  izmišljenim'\

- „ ... da na skup nije pozvan predstavnik Javnog servisa CG. Kompletna javnost je  mogla da 
uoči skupa sazna da je  ne samo predstavnik već izvršni direkor RTCG Rade Vojvodić bio 
pozvan na skup, ali je  par dana uoči njegovog održavanja otkazao učešće. Dakle, najšira 
javnost je  to znala iz javne polemike objavljene u svim medijima tim povodom tako da je  / 
obaveza ... autora priloga Pink M bila da makar to zna''

- „ ... da je  skup organizovan samo novcem poreskih obveznika CG. "

- da na skupu nije bio niko važan, je r  su  na skupu govorili istaknuti novinari i  urednici iz 
Crne Gore, Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Slovenije, Kosova.., potom članovi 
reguiatornih tijela iz Hrvatske i  BiH, predstavnici diplomatskog kora, visoki zvaničnici Savjeta 
Evrope i predstavnici EU  reguiatornih tijela. "

- da je  skup imao bilo kakve veze sa "ucjenjivačkim zahtjevom za sm jenu rukovodstva 
RTCG"! Na dvodnevnom skupu niko nije istakao ta j zahtjev. "

- „ ... da je  ovo bio privatni skup ko ji je  plaćen iz budžeta. V eć... da su organizatori skupa bili 
Skupština CG i  Savjet Evrope. "

- .....da je Miodrag Perović medijator bilo koga pa i Ranka Krivokapića."

- " ... da Miodrag Perović ima svoju stranku, URU, kao što Krivokapić ima SDP."

Podnosilac prigovora je istakao i da je ..... neistina i ... dikvaiifikacija svrstavanje 'Vijesti' u grupu 
medija .. ., koja reketira, ucjenjuje, p rijeti po CG i  koja je  oličenje najgoreg što  može da ponudi 
propaganda, a ne novinarstvo."

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer, po mišljenju podnosioca prigovora cilj uredništva Pink M bio ... da krivotvoreći 
brojne činjenice izvedu tendenciozne i  lažne zaključke kojima će diskreditovati medijsku grupu 
'Vijesti' i  njene osnivače."

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike"), jer, kako se navodi u prigovoru, „jasno ... iz 
priloga da se  radilo o jednostranom i prizemnom linču, između ostalih, i  osnivača 'Vijesti', u prvom  
redu Miodraga Perovića."

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer "ovo je  
673 prilog Pink M TV u poslljednjih 3  i  po godine usmjeren na diskreditaciju medijske grupe 'Vijesti', 
s  ciljem da se  sistematično i  dugotrajno promovišu interesi vlasnika same Pink TV ko jo j je  naša 
medijska grupa konkurent na tržištu".

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja).

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog).

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih medija 
da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.org


koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija 
tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost 
ili nepotvrđenost).

- prekršio čl. 12 st. 3 Pravilnika (kojim je propisano da „kada se u programskim sadržajima iznose 
navodi o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo 
koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu 
ili da komentarišu date navode"), jer „ ...s e  iznose teške optužbe na račun 'nekompetentnosti i 
nepodobnih djela' Ž.Ivanoviča i  M. Perovića", čak se  oni optužuju za kriminalna djela, a da im nije 
da ta prilika da učestvuju u prilogu i  komentarišu tako brutalne navode".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) je 
pokrenula postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 05.08.2016. godine (akt broj 05-1238/1 od
05.08.2016.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1238/2 od 12.08.2016.god.).

Dana 19.08.2016.g. emiter je dostavio Agenciji pisano izjašnjenje (akt zaveden pod br. 02-1238/3 od
19.08.2016.god.) u kojem se navodi da je emitovan „prilog č iji je  predm et koriščenje javnih sredstava 
(novca), ali i drugih resursa (državnih funkcija i  institucija) i  svrhu ostvarivanja parcijalnih (ličnih i  partijskih) 
interesa".

Nadalje, emiter se osvrnuo na pojedine navode iz prigovora i istakao „činjenični dio" priloga koji, 
kako navodi, podnosilac prigovora „ne dovodi u pitanje i  ne negira njihovu istin itosti

- „da je  u februaru ove godine u Bečičima organizovan međunarodni skup pod nazivom 'Sloboda 
izražavanja i  odgovornost m edija';

- da je  organizator skupa Parlament, odnosno njegov predsjednik Ranko Krivokapič;

- da su na sva pitanja javnosti i  medija koliko je  koštalo finansiranje konferencije tadašnji 
predsjednik Parlamenta i  njegova stranka, mjesecima izbjegavali da daju odgovor;

■ da je  tih dana (kada je  emitovan prilog) objelodanjeno da je  skup koštao gotovo 40 hiljada 
Eura;

- da je  moderator bio suvlasnik 'medijskog koncerna Vijesti' Miodrag Perovič;

Povodom navoda da je neistina i ... dikvalifikacija svrstavanje 'Vijesti' u grupu medija .. ., koja 
reketira, ucjenjuje, p rijeti po CG i  koja je  oličenje najgoreg što može da ponudi propaganda, a ne 
novinarstvo", emiter ukazuje da se radi o tome da podnosilac prigovora „na njegove komentare i  ocjene, 
odgovara svojim  komentarima i  ocjenama, proglašavajući njegove (em iterove) lažima, a nudeći svoje kao 
nesumnjive činjenice".

U vezi sa prigovorom zbog objavljivanja, navodno, netačnih navoda u vezi sa nepozivanjem
predstavnika javnog servisa na predmetni skupu, iako j e .....  ne samo predstavnik već izvršni direkor RTCG
Rade Vojvodić bio pozvan na skup, ali je  par dana uoči njegovog održavanja otkazao učešće", te da je „ ... 
najšira javnost... to znala iz javne polemike objavljene u svim medijima tim povodom...", emiter ukazuje da 
to smatra čudnim argumente jer, kako kaže od njih (m isli se  na em itera) se  konstantno u optužbama 
traži da sve što samo pomene u bilo kom prilogu, pa makar bila i notorna činjenica, iznose dokaze i  potvrde
o izvorima, p ri čemu se  negira i  dnevna štampa i  sv i druge m ediji kao relevantan izvor za ... komentare. Za 
njegove (m isli se  na podnosica prigovora), dovoljno je  da kaže da za to zna 'najšira javnost' i  da se to može 
smatrati verifikovanom činjenicom ."

Povodom dijela prigovora kojim se ukazuje na „netačne i neistinite" navode iz priloga(tačke 5, 6, 7 i 
8), emiter je ukazao da „komentare treba tumačiti u kontekstu vremena kada se  odvijao događaj ko ji se

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.ora

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


komentariše. Naime, tada je  bila top tema u crnogorskim medijima ucjenjivački zahtjev i  silan pritisak 
opozicione trojke i n jo j bliskih NVO i medija da urednica TV Crne Gore, upravo javnog servisa o kojem je  na 
tom skupu bilo priče, podnese ostavku. U to vrijeme je , ..., ta ostavka bila iznuđivana ucjenama i  pritiskom  
bez presedana na jedan medij. ... Eto, zato smo ta j zahtjev nazvali ucjenjivačkim, a imamo pravo da mislimo
i da javno tvrdimo d  a je  pomenuti skup po namjeri predsjenika parlamenta bio u funkciji ostvarivanja baš 
tog cilja. Ostale t r i ... opaske su metafore - u prenesenom značenju saopštavamo da se  neko ponaša kao da 
je  neko drugi ¡ii kao da se  dešava nešto drugo."

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru i izjašnjenju emitera, kao i uvida u snimak 
emitovanog sadržaja, može se konstatovati sljedeće:

Dana 04. avgusta 2016. godine u 15:00, 16:00 i 17:00 sati u okviru informativne emisije „Minut, 
dva", emitovan je prilog, u trajanju od 2 minuta 16 sekundi, sljedeće sadržine (transkript):

Prilog: „Poslije više od pet mjeseci skrivanja od javnosti, najzad je otkriveno koliko je poreske 
obveznike Crne Gore koštao privatni skup Ranka Krivokapića organizovan u februaru u Bečićima 
pod pompeznim nazivom 'Sloboda izražavanja i odgovornost medija'. Ova na silu, skriveno 
organizovana, politička ujdurma, koja se navodno bavila javnim servisima i medijima, bila je 
ništa drugo, do partijska akcija smijenjenog predsjednika Parlamenta koju su platili svi građani 
naše zemlje i to skoro 40.000 eura. Na sva pitanja javnosti i medija koliko je koštao ovaj 
privatno-partijski „ivent" smijenjeni predsjednik Parlamenta i njegova stranka, mjesecima su 
izbjegavali da daju odgovor, a danas vidimo i zašto.

Podsjetimo, da na skupu koji se bavi javnim servisima, nije pozvan Javni servis Crne Gore, da 
na skup nije došao niko od najavljenih važnih gostiju, pa je zato ovo privatno druženje 
nekolicine istomišljenika morao da otvori Krivokapić, a da je moderator skupa na kome je 
trebalo da se razgovara o odgovornosti medija bio niko drugi, nego Miodrag Perović, jedan od 
vlasnika tabloida Vijesti. Tabloida koji je u Crnu Goru uveo jezik uvreda, prijetnji, ucjena, 
reketa, svega najgoreg što novinarstvo može da pruži. Ovaj privatni skup plaćen parama 
građana, organizovan u vrijeme dogovaranja koalicionog sporazuma vlasti i opozicije, režiran je 
kao dodatni pritisak na vladajuće strukture u okviru ucjenjivačkih zahljeva za smjenom 
rukovodstva RTCG i to mu je bila jedina funkcija. 40.000 Eura budžetskih para dato je da bi 
Krivokapić i njegov medijator Miodrag Perović, odnosno njihove partije SDP i URA imali danas 
'oslobođen Javni servis', i to je jedini efekat ovog privatnog skupa, luksuzno pravljenog 
početkom godine.

A koliko je široke ruke, naravno, tuđim parama bio Ranko Krivokapić, svijedoči podatak da je 
Parlament u prvih šest mjeseci ove godine potrošio skoro 200.000 Eura više, nego za cijelu 
prošlu godinu. Svjestan činjenice da je smijenjivanje sa funkcije bilo pitanje dana, Krivokapić je 
posljednje sedmice na mjesto predsjednika Parlamenta proveo, dokazujući koliko se može biti 
bahat novcem poreskih obveznika. Upravo na temi na kojoj i Krivokapić i njegova stranka 
godinama grade imidž čuvara i zaštitnika para građana."

emitovani prilog predstavlja komentar na temu racionalnosti korišćenja javnih sredstava, pri 
čemu je neposredni povod za emitovanje priloga biio nedavno objavljivanje Izvještaja o 
utrošenim sredstvima Skupštine Crne Gore, od 01.01. do 30.06.2016. godine. Značajan dio 
priloga (kao glavna ilustracija) su komentari vezani za međunarodni skup organizovan početkom 
godine od strane Skupštine Crne Gore i Savjeta Evrope.

prilog je „pokriven" Kadrovima sa pomenutog skupa, koja je početkom godine održana u 
Bečićima, nepokretnim slikama na kojima se nalaze lica o kojima je riječ u prilogu (Ranko 
Krivokapić, Miodrag Perović), kao i ilustracijama ranije objavljenih tekstova na portalima Vijesti 
Online, Pink M, Analitika i dnevnim novinama „Dan". U dijelu priloga, u kojem se govori o 
dnevnom listu „Vijesti", riječi „...ucjena , reketa, svega najgoreg što novinarstvo može da pruži", 
kao pokrivalica je iskorišćena fotografija podnosioca prigovora.

ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje i 
postupke pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, 
posebno onih koji se odnose na istu temu pri čemu mora voditi računa o normama propisanim 
Zakonom o elektronskim medijima i Pravilnikom.

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


iznošenja komentara privatni skup Ranka Krivokapića", „na skup nije pozvan Javni servis 
Crne Gorć\ „na skup nije došao niko od najavljenih važnih gostiju", „ tabloid koji je  Crnoj Gori 
uveo jez ik  uvreda, prijetnji, ucjena, reketa, svega najgoreg što novinarstvo može da pruži', 
„skup plaćen parama građana, ... režiran je  kao dodatni pritisak na vladajuće strukture u okviru 
ucjenjivačkih zahtjeva za smjenom rukovodstva RTCG i  to mu je  bila jedina funkcija", 
predstavlja mišljenje emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja. 
Pravo emitera da slobodno izrazi ovakve (moguće tendenciozne ili provokativne) stavove prati 
pravo podnosioca prigovora da na njega reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora.

Sloboda izbora „pokrivalica", kojima se ilustruje predmet informativnog sadržaja, pa i onih 
kojima se, po mišljenju podnosioca prigovora, sugeriše da je on jedan od tih koji „prijete, 
ucjenjuju, reketiraju...", spada u domen uređivačke slobode i slobode izražavanja emitera, koji 
je , u ovom slučaju iste koristio kao ilustraciju govornog dijela priloga (podnosilac prigovora je 
jedan od osnivača medija na koji se dio priloga odnosi).

ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu utemeljeni, 
na raspolaganju joj stoje razni mogućnosti da iznese svoje viđenje (saopštenje, reagovanje) ili 
zaštiti svoje interese putem podnošenja ispravke ili odgovora, koje je emiter dužan da objavi, u 
skladu sa Zakonom o medijima. Prema raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac 
prigovora nije iskoristio.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze 
vezane za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio načela objektivnosti, nepristrasnosti ili 
tačnosti.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 7 st. 1, 8 st. 1 i 2, 11 st. 1 i 2 i 12 
st. 3 Pravilnika ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je 
propisano da je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za 
elektronske medije je, saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i 
dispozitivu ovog rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO 0 PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon: +382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardcq.org
www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardca.ora

