
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1287/4 
Podgorica, 20.09.2016. godine

Na osnovu člana 40 i 144 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list CG", br. 46/10, 40/11, 53/11 i 06/13), 
člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03 i "SI. list CG", br. 73/10 i 32/11), 
postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za elektronske medije 
pod br. 02-1287 od 22.08.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

RJ E Š E NJ E

1. Odbija se, kao neosnovan, prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog 
društva „Pink M Company" d.o.o., emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden pod brojem 
02-1287 od 22.08.2016. godine).

2. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

3. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

4. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 22.08.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1287 od
22.08.2016.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 19. avgusta 2016. godine u okviru programa „TV Pink 
M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00 i 21:00 čas, u kojem je, objavljeno
„saopštenje Kolegijuma TV Pink M' kojim se traži, kako navodi podnosilac prigovora, „od AEM da ih zaštiti od
navodne nove kampanje pritisaka koju sprovode Miodrag Perović i Žeijko Ivanović". Podnosilac je u nastavku 
prigovora citirao veći dio predmetnog saopštenja.

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u
elektronskim medijima („Službeni list CG”, br. 35/11 i 07/16, u daljem tekstu: Pravilnik) time što je:

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni program da 
to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, cjelovitom, 
nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu), jer 
„saopštenje bilo koga, a posebno sopstvenog Kolegijuma ne može biti opravdanje autoru priloga da bez 
bilo kakvih ograda doslovno citira saopštenje koje vrvi od čitavog niza neistina i brutalnih podvala i
diskvalifikacija koje su morale biti poznate i autoru priloga i njegovom uredniku''. Podnosilac prigovora
posebno ukazuje na ono „šta su autor priloga i njegov urednik morali znati da je  netačno i izmišljeno u 
saopštenju Kolegijuma njihove kuće'' i ističe:

- „da osnivači 'Vijesti' nijesu organizovaii bilo kakve napade na TV Pink AT. Po njegovom mišljenju, 
„(o)vim  stavom se cinično ponižava stvarnost, je r  se upravo dešava suprotono -  TV Pink M je  za 
posljednjih 3 i po godine emitovaia više od 670 priloga u kojima se bez ijednog argumenta 
pokušava diskreditovati medijska kuća 'V ijesti'i njeni osnivači".

■ „da Perović i Ivanović nijesu organizovaii bilo kakvu kampanju pa ni protiv Pink TV. Bez ijednog 
dokaza ili suvislog argumenta iznosi se jedna tako teška optužba".

- „autor priloga i urednik morali su znati prije emitovanja saopštenja da ne postoji nijedan dokaz za 
tvrdnju Kolegijuma kako jedna od najuglednijih iiderki NVO sektora u čijem su fokusu medijske 
slobode ali i medijski standardi prima bilo čije instrukcije, a kamo ii M.P. i Ž .I. i ..., Tea Gorjanc se

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


pojavljuje kao kredibilni sagovornik koji preko svoje NVO HRA već duže od deset godina prati 
pitanje profesionalnih standarda i medija".

■ „takođe su autor i urednik morali znati da je  apsurdan i ničim dokazan stav njihovog Kolegijuma 
da postoji neka interesno i politički povezana grupa koja je  zavisna od M.P i Ž . I . , pa samim tim 
djeluje po našim nalozima i instrukcijama. I  onda se u taj kontekst stavlja čitav niz javnih ličnosti 
koji su valjda zbog brutalnosti 'komentara' i 'osvrta' uredništva TV Pink čije su žrtve i oni bi I i - 
podnijeli prigovore AEM-u, a ne zato što su dobili instrukcije osnivača "Vijesti".

■ „autor priloga i njegov urednik morali su znati da... grubo i bez dokaza diskvalifikuju medijsku 
grupu Vijesti diskvalifikacijom da se radi o najčuvenijem reketaškom tabloidu na Balkan u i".

- „autor priloga i urednik Pink M TV su trebali uvidjeti da u saopštenju Kolegijuma nema bilo kakvih 
a ne ogoljenih dokaza koji govore o navodnoj kampanji protiv Pink M TV koju navodno vode 
osnivači 'Vijesti'".

Podnosilac prigovora je posebno cijenio ,,apsurdom ... zahtjev Kolegijuma TV Pink AEM-u da zabrani 
prigovore na njihovo izvještavanje". Po njegovom mišljenju, emiter je morao biti svjestan „činjenice da je  
prigovor na izvještavanje bilo kog elektronskog medija zakonska mogućnost zagarantovana svakom 
građaninu CG a da je  praćenje i analiza poštovanja profesionalnih standarda zakonska obaveza AEM-a i 
njegovog Savjeta!"

■ prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa „događaji 
moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni"), jer "iz 
ovog priloga je  jasno da je  uredništvo Pink M jednostranim plasiranjem saopštenja svog Kolegijuma 
onemogućio korektnu zastupljenost i različit pristup tematici koju tretira saopštenja Kolegijuma Pink M".

prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem 
suprotstavljenih stavova, biio u istom programu ili u nizu drugih programa, koji predstavljaju cjelinu u 
obradi određene tematike"), „ ... emitovanjem ovakvog saopštenja, bez ikakvih ograda ili stavova 
optužene strane,...

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju tendenciozno 
promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno ukoliko se takvi 
sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda") jer „ovo je  676 prilog Pink M TV u 
posljednjih 3 i po godine usmjeren na diskreditaciju medijske grupe 'Vijesti', s  ciljem da se sistematično i 
dugotrajno promov/šu interesi vlasnika same Pink TV, kojoj je  naša medijska grupa konkurent na tržištu')

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih medija 
da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim stranama koje su 
uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan način. Ovo načelo ne 
dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u vezi sa 
pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih relevantnih podataka koji bi 
opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, instituciji ili ličnosti");

prekršio čl. 12 st. 3 Pravilnika (kojim je propisano da „kada se u programskim sadržajima iznose navodi o 
nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo koje osobe ili 
organizacije, osobama čije se ime spominje pružiče se prilika da učestvuju u programu ili da komentarišu 
date navode"), jer „jasno je  iz citiranog priloga da se iznose teške optužbe na račun 'nekompetentnosti i 
nepodobnih djela Z.Ivanovića i M. Perovića’, čak se oni optužuju za kriminalna djela, a da im nije data 
prilika da učestvuju u prilogu i komentarišu tako brutalne navode”.

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) pokrenula je 
postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o elektronskim 
medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih programskih 
sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 22.08.2016. godine (akt broj 05-1287/1 od 22.08.2016.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 Zakona o 
opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja došlo do kršenja 
Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru dostavila predmetni 
prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana prijema zahtjeva, dostavi 
pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1287/2 od 23.08.2016.god.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom navedenog prigovora.
2

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ ardC Q .org
Telefax: +382 20 201 440 w w w .ard cQ .o rg

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcQ.org


Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja, može 
se konstatovati sljedeće:

- Dana 19. avgusta 2016. godine u 16:00, 17:00, 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne 
emisije „Minut, dva", emitovan je prilog, u trajanju od 2 min. i 5 sek., sljedeće sadržine 
(transkript):

Prilog: „Šta u praksi podrazumijeva nova kampanja pritisaka na našu kuću, koju sprovode 
Miodrag Perović i Željko Ivanović, a čiju je instrukciju u njihovom tabloidu otvoreno saopštila Tea 
Gorjanc-Prelević, gdje se traži da što veći broj pojedinaca, političkih partija, predstavnika NVO 
sektora, nastavi da šalje prigovore Agenciji za elektronske medije, vjerujući da će stalnim 
pritiskom na članove Agencije, uspjeti da iznude neku od kaznenih mjera protiv najgledanije 
nacionalne televizije u Crnoj Gori, najbolje se vidi iz do sada realizovanog dijela ove kampanje. 
Interesno i politički povezana lica, članovi tri političke partije, sve tri direktno zavisne od vlasnika 
tabloida Vijesti i par pojedinaca članova ovog medijski političkog konzorcijuma već mjesec dana, 
na istom formularu, sa istim rečenicima svakodnevno zasipaju članove Savjeta Agencije 
besmislenim pritužbama na rad naše kuće, vjerujući da će kvantitet uz sinhronizovanu medijsku 
kampanju prijetnji i ucjena preko najčuvenijeg reketaškog tabloida na Balkanu uroditi plodom, pa 
će članovi Savjeta, u strahu da i sami ne postanu predmet diskreditacije ipak zabraniti emitovanje 
najgledanije tv stanice u Crnoj Gori i najvećeg tržišnog konkurenta tvorcima ove kampanje, što u 
svom tabloidu otvoreno i saopštavaju. Kolegijum naše kuće, očekuje da članovi Savjeta, ovu 
vrstu grubog pritiska na uređivačku politiku našeg medija i pritisak na medijske slobode 
garantovane i ustavom i zakonom ove države, osude, spriječe i zabrane dalji nastavak ovakvih 
pritisaka, kako smo im se i obratili u dopisu od 27. jula ove godine. Smatramo da poslije ogoljenih 
dokaza da se radi o instrukcijama i sinhronizovanoj akciji interesno i politički poveznih lica, Savjet 
Agencije treba otvoreno da osudi i zabrani dalji nastavak pritisaka na našu uređivačku politiku i 
omogući normalan rad zaposlenima u nacionalnoj televiziji. Istim povodom obratićemo se i 
ostalim nadležnim državnim institucijama Crne Gore zaduženim za poštovanje i sprovođenje kako 
Ustava tako i donijetih i važećih zakona."

- prilog je „pokriven" kadrovima sa prigovorima podnijetim Agenciji, sa insertovanim fotografijama 
lica koja su prigovore podnijela. Pored kadrova sa ranije objavljenim tekstovima u dnevnim 
novinama „Vijesti", u prilogu su prikazani i direktor i članovi Savjeta Agencije za elektronske 
medije.

emitovanl prilog je zasnovan na reagovanju emitera na veliki broj prigovora na njihov rad koje 
oni smatraju kampanjom, kako i povodom, prenesenih navoda gospođe Tee Gorjanc Prelević, 
objavljenim 17. Avgusta u dnevnim novinama „Vijesti". Prilogom se prenosi i apel emitera Savjetu 
Agencije nadležnog regulatora da ih zaštiti, odnosno kako se navodi da „osudi i zabrani dalji 
nastavak pritisaka" na njihovu medijsku kuću.

emiter ima legitimno pravo da iznese svoje nezadovoljstvo i argumente protiv prigovora na njihov 
rad. Ne može se dovesti u pitanju ni njegovo pravo da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja 
komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje, i postupke 
pojedinaca, uz obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih 
kojih se odnose na isti temu.

prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje 
vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova različitih 
strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

- prenošenje/iznošenje stavova (tj. navoda za koje je emiter „morao znati da su netačni i 
izmišljeni"), koje, po mišljenju podnosioca prigovora, ukazuje na kršenje člana čl. 7 st. 1 
Pravilnika, iako se može smatrati pretjerivanjem ili provokacijom, predstavljaju mišljenje/stav 
emitera na čije iznošenje ima pravo u okviru svoje slobode izražavanja. Pravo emitera da 
slobodno izrazi ovakve (moguće grube, provokativne ili čak neprecizne) stavove prati pravo 
podnosioca prigovora da na njih reaguje podnošenjem ispravke ili odgovora. Radi se o mišljenju 
koje emiter iznosi na osnovu svog tumačenja postupaka podnosioca prigovora, kao jednog od 
subjekata koji je podnio značajan broj prigovora na rad emitera i time, po mišljenje emitera, 
doprinio stanju od kojeg emiter traži zaštitu od regulatora (što je, prema prilogu, motiv 
predmetnog obraćanja emitera).

- Nije prihvatljivo tumačenje podnosioca prigovora da se prostim prebrojavenjem priloga, u kojima 
se pominje on i/ili drugi predstavnici medije čiji su osnivači/izdavači/vlasnici, može zaključiti da se

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.org
www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcq.org


radi o „organizovanom napadi)' emitera. Pravo emitera da slobodno izrazi moguće grub ili 
provokativan stav prati pravo podnosioca prigovora da na njega reaguje podnošenjem ispravke ili 
odgovora. Povodom navoda podnosioca prigovora (u vezi sa dijelom priloga u kojem se pominje 
gospođa Tea Gorjanc-Prelević) da „ne postoji nijedan dokaz za tvrdnju Koiegijuma kako jedna od 
najuglednijih iiderki NVO sektora u čijem su fokusu medijske slobode ali i medijski standardi 
prima bilo čije instrukcije...", može se konstatovati da se radi o mišljenju/tumačenju/zaključku 
emitera u vezi sa učestalim prigovorima koji potiču od, po njegovom mišljenju, povezanih lica.

Ne može se dovesti u pitanje pravo emitera da objavljene navode o mišljenju gospođe Gorjanc- 
Prelević {„..ako bi više građana koristilo sva sredstva zaštite, pogotovo prigovore i tužbe, to bi 
'trebalo da ozbiljno utiče na vlasnike tog medija da svoje ponašanje usklade bar sa propisima 
Crne Gore, ako ne i Kodeksom novinara Crne Gore, koji nije pravno obavezujući akt'", „ Vijesti" -
17.09.2016. godine), tumači kao „instrukciji!', a podnosilac prigovora takvo tumačenje smatra 
„netačnim i izmišljenim". I u ovom slučaju se može konstatovati da je imao pravo da podnese 
zahtjev za ispravku ili odgovor objavljenih navoda.

- objavljenim prilogom nijesu prekršeni čl. 8 st. 2 ni čl. 11 st. 1 i 2 Pravilnika jer se u ovom slučaju 
prilog odnosi na prenošenje reagovanja emitera na određeni set događaja/radnji koje on smatra 
da su usmjereni protiv njega kao osnivača medija.

ukoliko strana na čiji račun su izrečene određene ocjene smatra da ti stavovi nijesu utemeljeni, 
na raspolaganju joj stoje razni mogućnosti da iznese svoje viđenje (saopštenje, reagovanje) ili 
zaštiti svoje interese putem podnošenja ispravke ili odgovora , koje je emiter dužan da objavi, u 
skladu sa Zakonom o medijima. Prema raspoloživim informacijama, to pravo podnosilac prigovora 
nije iskoristio.

Saglasno navedenom, može se zaključiti da nije opravdan prigovor da je emiter prekršio obaveze vezane 
za proizvodnju informativnog programa, niti da je prekršio pravilo druge strane.

Na osnovu navedenog, može se utvrditi da emiter nije prekršio čl. 8 st. 1 i 2, 11 st. 1 i 2 i 12 st. 3 
Pravilnika ni tačku 7.1 izdatog Odobrenja za emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine kojom je propisano da 
je emiter odgovoran za sadržinu emitovanog programa.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije za elektronske 
medije je, saglasno čl. 152 i 196 Zakona o opštem upravnom postupku, donio odluku kao i dispozitivu ovog 
rješenja.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 dana od 
dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardcq.org
www.ardcg.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcQ.org

