
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02-1289/3 
Podgorica, 21.09.2016. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", 
br. 46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03, 
73/10 i 32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1289 od 22.08.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E N J E

1. Prihvata se prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice (zaveden pod brojem 02-1289 
od 22.08.2016. godine) i privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o. iz Podgorice, 
emiteru televizijskog programa „TV Pink M", izriče se upozorenje, kao upravno- 
nadzorna mjera zbog kršenja odredbi člana 7, 8, 11 i 12 Pravilnika o programskim 
standardima u elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. izdatog 
Odobrenja za emitovanje broj O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja, dana 19. 
avgusta 2016. godine, priloga u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 16:00 i 17:00 časova.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog nepoštovanja:

a. člana 7 stav 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, u dijelu 
koji se odnosi na obavezu emitera koji proizvode informativni program da to rade 
profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose cjelovitom i nepristrasnom 
informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu,

b. člana 8 stav 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, kojim je 
propisano da se u proizvodnji informativnih programa događaji moraju vjerno prikazati, 
a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni,

c. člana 11 st. 1 i 2 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, 
kojim je propisano da programski sadržaji, a naročito informativno-politički i programi 
o tekućim događajima, moraju biti pravični i izbalansirani, kao i da se programskim 
sadržajima ne smiju tendenciozno promovisati interesi bilo koje grupe ili pojedinca.

d. člana 12 stav 3 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, kojim 
je propisano da kada se u programskim sadržajima iznose navodi o nepodobnim 
djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo koje 
osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u 
programu ili da komentarišu date navode.

3. Privrednom društvu "Pink M Company" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih 
sadržaja u okviru programa "TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Privredno društvo "Pink M Company" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja objavi u 
programu "TV Pink M", u okviru informativnih emisija „Minut, dva" u 16:00 i 17:00 časova.

5. Agencija za elektronske medije upozorava da će svako ponovno kršenje odredbi iz tač. 1 ovog 
rješenja, rezultirati strožijim mjerama u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

6. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

7. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.
8. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1__________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


O b r a z l o ž e  nj  e

Dana 22.08.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa ,,TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1289 od
22.08.2016.g.).

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 19. avgusta 2016. godine u okviru programa ,,TV 
Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 16:00 i 17:00 časova, povodom pisma koje je direktor emitera 
uputio sekretaru Medijskog savjeta za samoregulaciju i članu Savjata Agencije za elektrosnke medije Ranku 
Vujoviću. Podnosilac prigovora je citirao veći dio predmetnog priloga i istakao da se u njemu „ukazuje na 
navodnu namjeru osnivača Vijesti Miodraga Perovića i  Željka Ivanovića da 'upravljaju AEM-om'".

Emiter je, prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) time što je:

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), jer „pismo bilo koga, a posebno sopstvenog direktora ne može biti opravdanje autoru 
priloga i  uredništvu Pink M da bez bilo kakvih ograda emituju prilog sa pismom koje vrvi od čitavog 
niza neistina i brutalnih podvala i  diskvalifikacija koje su  morale biti poznate i  autoru priloga i 
njegovom uredniku". Podnosilac prigovora posebno ukazuje na ono „šta  su autor priloga i  njegov 
urednik morali znati da je  netačno i  izmišljeno u pismu direktora Pink M" i ističe:

- „netačno je  da su osnivači Vijesti organizovali bilo kakve napade na TV Pink M i da to čine sa
ineteresno povezanim licima je r  takva lica uopšte ne postoje. Ovakvim podmetanjem  
direktor Pink M a onda i  TV Pink M ponižavaju činjenice i  zdrav razum i  brutalno krše
profesionalne standarde je r  se  u realnosti upravo dešava suprotono -  TV Pink je  za
posljednjih 3 i  po godine emitovala vise od 670 priloga u kojima se  bez ijednog argumenta 
pokušava diskreditovati medijska kuća Vijesti i  njeni osnivači".

■ „gruba je  podvala i  izmišljotina da su  prigovori koje šalje Željko Ivanović na izvještavanje
Pink M TV motivisani namjerom da se  ta TV ugasi -  sasvim suprotno, oni su  motivisani ili 
izazvani brutalnom propagandom Pink M protiv Žeijka Ivanovića u trajanju od 3  i  po godine".

- „Neistinita je  tvrdnja u pismu da je  Tea Gorjanc Prelević glasnogovornik 'Vijesti' i  osnivača"...
- „Nesitinita je  tvrdnja u pismu da je  TV Vijesti na začelju tabele gledanosti što  uredništvo 

Pink M dobro zna je r  svakodnevno dobija izvještaje oviašćene agencije po tom pitanju. Ovim 
izmišljenim i  netačnim tvrdnjama vlasnici i  menadžment Pink M TV upravo pokušavaju da 
nanesu štetu TV Vijesti".

- „Autor priloga i  urednik morali su znati prije emitovan ja  saopštenja da ne posto ji nijedan 
dokaz za grubu optužbu u pismu direktora Radenovića da osnivači Vijesti predvode 
organizovanu kriminalnu grupu koja se bavi ucjenjivanjem i  kriminalom, a u kojoj su ni 
manje ni više nego i pojedine strane diplomate u CG! Ovo je  dosad nezabilježen slučaj 
diskvalifikacije..."

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer "iz ovog priloga je  jasno da je  uredništvo Pink M jednostranim  plasiranjem pisma 
svog direktora onemogućilo korektnu zastupljenost i  različit pristup tematici koju tretira saopštenja 
Kolegijuma Pink M".

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike"), emitovanjem ovakvog saopštenja, bez ikakvih 
ograda ili stavova optužene strane,...

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je  
677 prilog Pink M TV u poslljednjih 3  i  po godine usmjeren na diskreditaciju medijske grupe 'Vijesti',

____________________________________________________________________ 2____________________________________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcQ.ora
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.org


s  ciljem da se  sistematično i  dugotrajno promovišu interesi vlasnika same Pink TV, kojoj je  naša 
medijska grupa konkurent na tržištu')

- prekršio pravilo druge strane (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao „obaveza elektronskih 
medija da kod izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo koje vrste, svim 
stranama koje su uključene u raspravu pruži mogućnost da u polemici učestvuju na ravnopravan 
način. Ovo načelo ne dozvoljava jednostrane napade na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili 
ponavljanih kampanja u vezi sa pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama, bez novih 
relevantnih podataka koji bi opravdali produženo ili ponovljeno izvještavanje o istoj pojavi, događaju, 
instituciji ili ličnosti");

- prekršio čl. 12 st. 3 Pravilnika (kojim je propisano da „kada se u programskim sadržajima iznose 
navodi o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo 
koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu 
ili da komentarišu date navode"), jer „jasno je  iz citiranog priloga da se  iznose teške optužbe na 
račun 'nekompetentnosti i  nepodobnih djela Ž.Ivanovića i  M. Peroviča', čak se  oni optužuju za 
kriminalna djela, a da im nije data prilika da učestvuju u prilogu i  komentarišu tako brutalne 
navode".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
pokrenula je postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 24.08.2016. godine (akt broj 05-1289/1 od
24.08.2016.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1289/2 od 24.08.2016.god.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom navedenog prigovora.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja, 
može se konstatovati sljedeće:

- Dana 19. avgusta 2016. godine u 16:00 i 17:00 sati u okviru informativne emisije „Minut, 
dva", emitovan je prilog, u trajanju od 3 min. i 36 sek., sljedeće sadržine (transkript):
Prilog : „Povodom ozbiljnih pritisaka sa kojima se suočava Televizija Pink M u posljednjih 
nekoliko mjeseci, direktor naše televizije Goran Radenović uputio je pismo izvršnom 
sekretaru Medijskog savjeta za samoregulaciju i članu Savjeta Agencije za elektronske 
medije Ranku Vujoviću.
Crnogorska televizija sa nacionalnom pokrivenošću Pink M, suočava se sa organizovanim, 
kontinuiranim napadima interesno povezanih lica koje predvode vlasnici tabloida Vijesti, 
direktnog konkurenta našoj televiziji. Nakon serije višegodišnjih pokušaja da svojim akcijama
i inicijativama, logistički podržani od sebi bliskih nevladinih organizacija i političkih štićenika, 
onemoguće naš rad i tako nas istisnu sa medijskog tržišta Crne Gore, ova grupa je lansirala 
novi metod pritisaka i to tako što su krenuli da štancuju prigovore Agenciji za elektronske 
medije koji se odnose na sadržaj emitovan na našoj televiziji.
Kako procedura odgovaranja na njihove konstruisane primjedbe ozbiljno omete naš redovan 
rad, ovaj vid pritisaka doživljavamo kao pokušaj direktnog napada na naše poslovanje sa 
krajnjim ciljem gašenja naše televizije i o tome smo obavijestili kako javnost, tako i Agenciju 
za elektronske medije dopisom od 27. jula.
Da su naši navodi tačni, potvrdili su sami autori u svom tabloidu, gdje Tea Gorjanc- Prelević 
kao glasnogovornik TV Vijesti, nama konkurentnog medija, predstavlja planiranu strategiju 
da se hiperprodukcijom prigovora od AEM-a izdejstvuje gašenje naše televizije.
Podsjećamo da je ovaj, najnoviji vid pritisaka na našu televiziju samo jedan u nizu pokušaja 
da se naša medijska kuća, kao najgledanija u Crnoj Gori, istisne sa tržišta kako bi se našim 
nestankom, omogućilo televiziji Vijesti, koja je na začelju liste gledanosti, da nekako 
ekonomski opstane na ovome tržištu.

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcq.org


U tom cilju, naši konkurenti i njihovi lobisti pokušavaju godinama na sve načine da spriječe 
emitovanje najgledanije nacionalne televizije Pink M.
Besmislenim sudskim tužbama, traženjem nadoknade od 600.000 Eura zbog smanjenja 
prihoda, pokušajima zabrana, ukidanjima čitavih segmeneta našeg programa, medijskim 
harangama i progonima nisu uspjeli da nas sklone sa mjesta broj jedan po gledanosti. A 
kada nijedan od tih pritisaka nije dao očekivani efekat, jer je gledanost TV Vijesti, uprkos 
svemu, u kontinuitetu opala, dok je naša rasla, interesna grupa vlasnika ovog medijskog 
koncerna primijenila je novu strategiju - hiperprodukciju besmislenih prigovora Agenciji za 
elektronske medije.

Ovim povodom obraćali smo se Agenciji i članovima Savjeta da nas zaštite od ove vrste 
progona i pritisaka. Zabrinjavajuće je da do današnjeg dana nismo dobili odgovor od čelnika 
ove institucije, a da se u isto vrijeme u mediju koji predvodi hajku na nas pojavljuje izjava 
direktora Agencije, uz stav Gorjanc-Prelević da našu televiziju treba ugasiti. Ovakav razvoj 
događaja ozbiljno dovodi u pitanje nepristrasnost i profesionalnost Agencije posebno kada se 
ima u vidu gotovo nevjerovatna činjenica priznanje jednog od članova Savjeta, koji treba da 
odlučuje o prigovorima, da vodi izbornu kampanju za jednu političku stranku.
Napominjemo da motiv ove serije napada na našu medijsku kuću, pokušaj sprečavanja 
bavljenja temama kojima se inače drugi mediji u Crnoj Gori slabo ili nikako bave, a to su 
teme o istraživanju korupcije, kriminala, ucjenjivanja, kod organizovane grupe koju predvode 
vlasnici tabloida Vijesti Miodrag Perović i Željko Ivanović, sa njima povezanim nevladinim 
organizacijama, stranim diplomatama i političkim partijama, koje ovaj dvojac osniva, kako bi, 
pored medijskog, imao i politički ucjenjivački potencijal."

- prilog je „pokriven" kadrovima sa predmetnim pismom emitera gospodinu Ranku Vujoviću, 
kadrovima u kojem se nalaze lica o kojima je riječ u prilogu (Miodrag Perović i Željko 
Ivanović), te prigovorima podnijetim Agenciji, sa insertovanim fotografijama lica koja su 
podnijela prigovore. Pored kadrova sa ranije objavljenim tekstovima u dnevnim novinama 
„Vijesti" i portalu „Vijest Online", u prilogu su prikazani i direktor i članovi Savjeta Agencije 
za elektronske medije.

- iako je u uvodnom dijelu priloga on najavljen kao informacija o obraćanju direktora emitera 
g. Vujoviću, izvršnom sekretaru Medijskog savjeta za samoregulaciju i članu Savjeta 
Agencije za elektronske medije, prilog u većem dijelu sadrži komentare i mišljenja emitera 
izazvane nezadovoljstvom zbog učestalih prigovora na njegov rad. Ne može se dovesti u 
pitanje njegovo pravo da u, skladu sa načelom slobode objavljivanja komentara, u skladu sa 
svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, događaje, i postupke pojedinaca, uz 
obavezu da komentare jasno odvoje od ostalih vijesti i informacija, posebno onih kojih se 
odnose na isti temu.

- uvidom u sadržaj predmetnog pisma (koje je prikazano kao jedna od „pokrivalica"), može se 
zaključiti da prilogom nije vjerno prikazan događaj kojem je posvećen (suština obraćanja 
emitera g. Vujoviću), već su tendenciozno promovisani interesi emitera. Imajući u vidu 
odgovornost emitera za sadržinu emitovanog programa, pa i sadržaja posvećenog obraćanju 
samog emitera određenoj javnoj ličnosti, predstavniku određenih institucija, radi dobijanja 
zaštite od navodnih pritisaka, emitovanjem predmetnog priloga emiter nije vjerno predstavio 
sporni zahtjev/apel za zaštitu. On nije doprinio cjelovitom i nepristrasnom informisanju 
javnosti o obraćanju u kojem je emiter obrazložio svoj položaj i ograničenja sa kojima se 
suočava da bi odgovorio na brojne prigovore na svoj program, te dilemama koje ima 
povodom rezultata pokrenutih postupaka po prigovorima.

- emitovanje informacije o obraćanju emitera izvršnom sekretaru Medijskog savjeta za 
samoregulaciju i članu Savjeta Agencije za elektronske medije „povodom ozbiljnih pritisaka 
sa kojima se  suočava Televizija Pink M u posljednjih nekoliko m jeseci", predstavlja 
informaciju od interesa za javnost. Ipak, korišćenjem tog povoda za istovremeno emitovanje 
kako informacije o predmetnom obraćanju, tako i komentara i mišljenja o podnosiocu 
prigovora i čitavog niza drugih lica i subjekata („organizovane grupe koju predvode vlasnici 
tabloida Vijesti Miodrag Perović i  Željko Ivanović, sa njima povezanim nevladinim  
organizacijama, stranim diplomatama i  političkim partijama, koje ovaj dvojac osniva'), 
emiter je prekršio načela nepristrasnosti i objektivnosti.
Jer, pored informacija vezanih za predmetno obraćanje predstavnika emitera g. Vujoviću

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


(koji je povod za objavljivanje priloga), bez novih relevantnih podataka, emiter je iznio 
navode (komentare) o podnosiocu prigovora, kojima se nepotpuno predstavlja predmet 
informativnog sadržaja, a lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara diskriminatorno su 
uticali na način predstavljanja teme sadržaja. Ne dovodeći u pitanje da je objavljivanje 
informacije o obraćanju predstavnika emitera, radi dobijanja pomoći/zaštite zbog velikog 
broja prigovora, relevantna informacija za javnost, ne može se opravdati objavljivanje 
negativnih konotacija na račun podnosioca prigovora da on (sa g. Perovićem), izaziva 
„kontinuirane napade (na TV Pink M) interesno povezanih lica koje predvode vlasnici tabloida 
Vijesti", odnosno da postoji potreba za istraživanjem „korupcije, kriminala, ucjenjivanja, kod 
organizovane grupe koju predvode vlasnici tabloida Vijesti Miodrag Perović i  Zeijko Ivanović, 
sa njima povezanim nevladinim organizacijama, stranim diplomatama i  političkim partijama, 
koje ovaj dvojac osniva, kako bi, pored medijskog, imao i  politički ucjenjivački potencijal." 
Uvažavajući interes javnosti da se istraže i objave informacije o mogućim slučajevima 
„korupcije, kriminala, ucjenjivanja", emiter je propustio da podnosiocu prigovora pruži priliku 
da učestvuju u programu ili da komentariše navode o navodnim nepodobnim djelima i 
negativnim konotacijama na njegov račun. Time je prekršio član 12 stav 3 Pravilnika.

- Pored toga, emiter je prekršio i član 8 Pravilnika jer nije razdvojio svoja mišljenja i 
komentare od činjeničnog izvještavanja (stav 3 ovog člana), niti je događaj (obraćanje g. 
Vujoviću) vjerno predstavio (stav 2 ovog člana). On je zloupotrijebio svoje pravo na slobodu 
izražavanja, da svoje komentare i mišljenja predstavi kao dio činjenica koje su sadržane u 
obraćanju ovog emitera Agenciji. U prilogu se, formulacijom datih komentara, upravo 
potencira netačan zaključak da se radi o utvrđenim činjenicama, iako se one ni na koji način 
ne potvrđuju bilo kakvom činjeničnom osnovom, niti su one bile sastavni dio pisanog 
obraćanja g. Vujoviću.

- Temu informativnog sadržaja (obraćanje članu Savjeta Agencije sa urgencijom za dobijanje 
odgovora na ranije podneseni zahtjev za pomoć zbog nemogućnosti i ograničenja medija sa 
nacionalnim pokrivanjem da odgovori na prigovore građana povodom objavljenih sadržaja), 
emiter je iskoristio da iznese samo svoje komentare i mišljenja tim povodom, a da se ne 
potrudi da pribavi komentar ili mišljenje bilo kog drugog medija ili drugog subjekta koji se 
bave slobodom medija i slobodom izražavanja. Iako u više navrata pominje gospođu Gorjanc 
Prelević, kao nekog ko „predstavlja planiranu strategiju da se  hiperprodukcijom prigovora od 
AEM-a izdejstvuje gašenje naše televizije" ili iznosi stav da „televiziju (Pink M) treba ugasitT 
(zašto nema utemeljenja u tekstovima dnavnog lista „VijestP' koje emiter koristi kao 
pokrivalice), emiter je prekršio obavezu da informativno-politički programi moraju biti 
pravični i izbalansirani, što se postiže objavljivanjem suprotstavljenih stavova (član 11 stav 1 
Pravilnika). Uz uvažavanje njegove slobode izražavanja i uređivačke politike, ne može se 
naći opravdanje za ovakav pristup, osim želje da se tendenciozno promovišu samo interesi 
emitera kroz sistematično ponavljanje samo njegovih stavova, što je suprotno članu 11 stav
2 Pravilnika.

- prilog ne predstavlja rezultat izvještavanja o pitanjima ili pojavama koje uključuju sukob bilo 
koje vrste. U prilogu nije riječ o raspravi, polemici i si., niti se on bavi utvrđivanjem stavova 
različitih strana o konkretnom pitanju (čemu služi "pravilo druge strane").

Može se zaključiti da je opravdan prigovor da emiter nije doprinio cjelovitom i nepristrasnom 
informisanju javnosti, da događaj nije vjerno prikazao ni omogućio da različiti pristupi i mišljenja budu 
profesionalno i korektno zastupljeni, da je emitovao sadržaj koji nije bio ni pravičan ni izbalansiran, da je 
emitovanjem priloga tendenciozno promovisao samo svoje interese i propustio da pruži priliku licima na 
račun kojih su izneseni navodi o nepodobnim djelima i negativne konotacije da učestvuju u programu ili da 
komentarišu date navode.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 7, 8 st. 2,
11 st. 1 i 2, kao i 12 st. 3 Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru 
izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru

_____________________________________________________________ 5_____________________________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.org


programa "TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima 
Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrečena mjera 
srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiter je posebno upozoren da će svako eventualno buduće kršenje odredbi iz tač. 1 ovog Rješenja, 
rezultirati strožijim mjerama, u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 16:00 i 17:00 časova.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.
UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

6
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardcQ.org
www.ardcg.org

mailto:ard@ardca.orQ
http://www.ardcg.ora

