
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1301/3 
Podgorica, 23.09.2016. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 
46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03, 
73/10 i 32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1301 od 24.08.2016.g.), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R J E Š E NJ E

1. Prihvata se prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice (zaveden pod brojem 02-1301
od 24.08.2016. godine) i privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o. iz Podgorice, 
emiteru televizijskog programa „TV Pink M", izriče se upozorenje, kao upravno- 
nadzorna mjera zbog kršenja čl. 7, 8 i 11 Pravilnika o programskim standardima u
elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 35/11) i tačke 7.1. izdatog Odobrenja za
emitovanje broj O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja, dana 23. avgusta 
2016. godine, priloga u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 čas.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog nepoštovanja:

a. člana 7 stav 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, u dijelu
koji se odnosi na obavezu emitera koji proizvode informativni program da to rade
profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose cjelovitom i nepristrasnom
informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu,

b. načela objektivnosti i nepristrasnosti, koji su propisani članom 8 Pravilnika o
programskim standardima u elektronskim medijima i

c. člana 11 stav 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, kojim
je propisano da programski sadržaji, a naročito informativno-politički i programi o
tekućim događajima, moraju biti pravični i izbalansirani.

3. Privrednom društvu "Pink M Company" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih 
sadržaja u okviru programa "TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Privredno društvo "Pink M Company" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona
o elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja objavi u 
programu "TV Pink M", u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 
časova.

5. Agencija za elektronske medije upozorava da će svako ponovno kršenje odredbi iz tač. 1 ovog 
rješenja, rezultirati strožijim mjerama u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

6. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

7. Ovo rješenje će se objaviti na veb sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

8. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 24.08.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

1__________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardca.org


emitera televizijskog programa ,,TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1301 od
24.08.2016.g.). - - -

Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 23. avgusta 2016. godine u okviru programa ,,TV 
Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 čas, u kojem je, kako navodi podnosilac 
prigovora objavljena „servisna informacija o napuštanju GP URE od strane šefa njene podružnice u Herceg 
Novom da bi se, po ko zna ko ji put, bez bilo kakvog osnova i  argumenta, u negativan kontekst stavile 'Vijesti'
i njeni osnivači". Podnosilac je u nastavku prigovora citirao veći dio predmetnog saopštenja i na kraju 
konstatovao da je : istog dana NVO Građanska Alijansa objavila p rvi monitoring medija i  njihovog
praćenja izborne kampanje i  da se pokazalo da je  od svih partija baš GP URA bio najmanje zastupljen u 
'Vijestima'. A najviše u 'Pobjedi'!"

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), „ je r je  u njemu iznijeto niz neistinitih i  pristrasnih konstatacija kojima se  javnost 
dovodi u zabludu i  pokušava obmanuti na vrlo prizeman način". Podnosilac prigovora posebno 
ukazuje ,,šta  je  sve netačno i  tendenciozno u citiranom dijelu priloga Pink M" i ističe:

- „netačno je  da je  GP URA medijsko-poiitički projekat vlasnika Vijesti. Umjesto dokaza za 
takvu diskvalifikaciju uredništvo Pink M se  poziva na fantomske 'poznavaoce političkih 
prilika"'.

- „gruba je  podvala i  insinuacija da je  to 'najnoviji' projekat vlasnika 'Vijesti' čime se želi 
imputirati Vijestima i njenim osnivačima da su i ranije imali nekih 'medijsko-političkih' 
projekata kako tvrdi uredništvo Pink M-a za šta ne prezentuje bilo kakav dokaz. "

- „da ne b i bilo zabune kod gledalaca Pink M TV, konstataciju da su vlasnici Vijesti osnivači GP 
URA ilustruju slikom Miodraga Perovića i Žeijka Ivanovića, čime se  na prizeman i 
propagandistički način diskvalifikuje medijska grupa Vijesti i  njeni osnivači. "

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer „jasno je  da je  cilj uredništva Pink M bio sasvim suprotan -  da krivotvoreći činjenice 
izvedu tendenciozne i lažne zaključke kojima će diskreditovati medijska grupa "Vijesti" i  njeni 
osnivači";

■ prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno-
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike;

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda") jer „ovo je  
680 prilog Pink M TV u poslljednjih 3  i po godine usmjeren na diskreditaciju m edijske grupe 'Vijesti', 
s  ciljem da se  sistematično i dugotrajno promovišu interesi vlasnika same Pink TV, kojoj je  naša 
medijska grupa konkurent na tržištu')

- prekršio načelo objektivnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja), jer, kako se navodi u prigovoru, ,,u  pomenutom prilogu Pink M 
namjernom i tendencioznom uredničkom intervencijom svjesno diskvalifukuje medijska grupa 
"Vijesti" i  njeni osnivači. I  to dvostruko -  tvrdnjom da je  GP Ura projekat osnivača Vijesti i 
konstatacijom da je  to najnoviji projekat što implicira da je  i  ranije bilo sličnih projekata".

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard(S)ardcq.orq
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

http://www.ardcq.org


njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog), jer., kako navodi podnosilac prigovora „pom enuti prilog je  školski 
prim jer kršenja upravo ovog načela je r  se  manipulisanjem sa dezinformacijama i  dodatnom 
manipulacijom u montaži slike kojom se pokrivaju tendenciozni i  netačni stavovi, diskvalifikuje 
medijska grupa Vijesti i  n jeni osnivači".

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih medija 
da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za 
koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija 
tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost 
ili nepotvrđenost).

- prekršio čl. 12 st. 3 Pravilnika (kojim je propisano da „kada se u programskim sadržajima iznose 
navodi o nepodobnim djelima ili nekompetentnosti ili ako sadrže negativne konotacije na račun bilo 
koje osobe ili organizacije, osobama čije se ime spominje pružiće se prilika da učestvuju u programu 
ili da komentarišu date navode"), jer „jasno je  iz citiranog priloga da se iznose teške optužbe na 
račun osnivača 'Vijesti', a da niko iz tog dnevnika nije pozvan da saopšti svo j stav povodom brutalnih 
diskvalifikacija uredništva Pink M TV".

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
pokrenula je postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 25.08.2016. godine (akt broj 05-1301/1 od
25.08.2016.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržaja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1301/2 od 25.08.2016.god.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom navedenog prigovora.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja, 
može se konstatovati sljedeće:

- Dana 23. avgusta 2016. godine u 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije 
„Minut, dva", emitovan je prilog, u trajanju od 45 sekundi, sljedeće sadržine (transkript):

Prilog : "Nastavlja se osipanje takozvanog građanskog pokreta URA, grupe građana, za koji 
poznavaoci političkih prilika tvrde da je najnoviji medijsko -  politički projekat vlasnika 
tabloida Vijesti. I Milorad Bato Đurović, član Glavnog i opštinskog odbora podnio je ostavku 
na članstvo u tom pokretu zbog, kako je naveo "nesposobnosti cjelokupne opozicije, pa i 
URE, da djeluje sa tih pozicija. Samostalan nastup pokreta ili neke nove uskointeresne 
koalicije koje se naziru nijesu moje opredjeljenje i ne želim da budem njihov dio", poručio je 
Đurović. Prethodno su pokret na čelu sa Žarkom Rakčevićem napustili jedan od osnivača 
URE Rade Bojović, član podgoričkog Odbora Vuk Mašanović, a prije nekoliko dana i Boban 
Batrićević".

- prilog je „pokriven" kadrovima u kojima se nalaze lica o kojima je riječ u prilogu, kao i 
ilustracijama ranije objavljenih tekstova na portalima. Dio priloga koji glasi „...vlasnika  
tabloida Vijesti" pokrivan je slikom podnosioca prigovora i Miodraga Perovića.

- emitovani prilog predstavlja vijest o tome da je jedan građanski pokret napustio član 
njegovog glavnog odbora (što je informacija od interesa za javnost). Pored toga, dio 
priloga u kojem se kaže: „Nastavlja se  osipanje takozvanog građanskog pokreta URA, grupe 
građana, za koji poznavaoci političkih prilika tvrde da je  najnoviji medijsko -  politički 
projekat vlasnika tabloida Vijesti", predstavlja komentar kojim se saopštava 
tvrdnja/zaključak za koji ne postoji zadovoljavajuće činjenično utemeljenje. Prilog ne sadrži

3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcQ.org


niti ukazuje na bilo kakvu informaciju ili zvaničan ili nezvaničan izvor, koji bi mogao poslužiti 
kao povod ili osnov za ovakvu (faktički) nepotkrijepljenu tvrdnju.

- emitovani prilog sadrži elemente koji ukazuju na kršenje „načela nepristrasnosti" odnosno 
„načela objektivnosti” , koja obavezuje elektronski medij „da činjenično izvještavanje jasno 
odvoji od stava, mišljenja ili komentara", odnosno da ,,u informativnim programima svako 
stanovište predstave na objektivan način, bez uređivačkih intervencija i komentara kojima bi 
se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio predmet informativnog sadržaja". Treba 
imati u vidu da se u suštini načela nepristrasnosti nalazi obaveza emitera, da jasno razdvoji 
(posebno sopstvene) stavove, mišljenja ili komentare od činjenica koje saopštava.

Emitovanjem u istom prilogu činjenica/informacija (o tome da je jedan politički pokret 
napustio član njegovog glavnog odbora) i komentara („ ... nastavlja se  osipanje takozvanog 
građanskog pokreta URA, grupe građana, za koji poznavaoci političkih prilika tvrde da je  
najnoviji medijsko -  politički projekat vlasnika tabloida Vijesti"), stiče se utisak da je i 
komentar dio činjeničnog izvještaja. Time je lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara 
diskriminatorno uticalo na način predstavljanja teme samog sadržaja (što je suprotno načelu 
nepristrasnosti), odnosno datim komentarom je nepotpuno predstavljen predmet 
informativnog sadržaja (što je suprotno načelu objektivnosti).

- emitovani prilog, u dijelu koji se odnosi na vijest odnosno činjenice koje se saopštavaju (o 
tome da je jedan politički pokret napustio član njegovog glavnog odbora), ne sadrži 
elemente koji ukazuju na kršenje „načela tačnosti", koje obavezuje elektronski medij „da 
izvještavanje bude zasnovano na činjenicama", odnosno da „vijesti i izvještaji koji se ne 
mogu potvrditi, ili čija tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se 
jasno naznači njihova nezvaničnost ili nepotvrđenost".

- iako se ne može dovesti u pitanje pravo emitera da u, skladu sa načelom slobode 
objavljivanja komentara, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, komentariše pojave, 
događaje i postupke pojedinaca, treba imati u vidu njegovu obavezu da komentare jasno 
odvoji od ostalih vijesti i informacija, posebno onih koji se odnose na istu temu. U ovom 
slučaju emiter nije ispoštovao ovu obavezu.

- opravdani su navodi podnosioca prigovora da je emitovanjem dijela priloga u kojem se kaže
.....  nastavlja se  osipanje takozvanog građanskog pokreta URA, grupe građana, za koji
poznavaoci političkih prilika tvrde da je  najnoviji medijsko -  politički projekat vlasnika 
tabloida Vijesti", emiter na pristrasan i necjelovit način predstavio predmet informativnog 
sadržaja, čime je prekršio član 7 stav 1 Pravilnika. Bez (traženja i) objavljivanja
suprostavljenog stava o ovom pitanju (stav građanskog pokreta o kojem je riječ ili navodnih 
kreatora projekta kojim je nastao taj pokret), emiter nije ispoštovao obavezu da programski 
sadržaji moraju biti pravični i izbalansirani, čime je prekršio član 11 stav 1 Pravilnika.

- nijesu opravdani navodi podnosioca prigovora da su emitovanjem predmetnog priloga
iznesene „teške optužbe", jer se dovođenje u vezu sa kreiranjem određenog građanskog 
pokreta ne može smatrati nepodobnimm djelom ili nekompetentnosti, niti davanjem
negativnih konotacija. Radi se o legitimnoj građanskoj incijativi, pa se ne može govoriti da je 
emitovanjem ovog navoda došlo do kršenja čl. 12 st. 3 Pravilnika. Sa druge strane, kao što 
je naprijed navedeno, izostavlja njem stava podnosioca prigovora i Lj.P. tim povodom, emiter 
je propustio da dobrinese nepristrasnom, necjelovitom informisanju po tom osnovu.

Može se zaključiti da je opravdan prigovor da je emiter prekršio načela objektivnosti i 
nepristrasnosti, jer nije jasno razdvojio mišljenja ili komentare od činjenica koje saopštava kao i da nije 
doprinio cjelovitom i nepristrasnom informisanju javnosti.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 7 stav 1, 8 
(načela objektivnosti i nepristrasnosti) i 11 stav 1 Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru 
izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru

4
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardcq.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcq.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.org


programa "TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima 
Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je imao u vidu da je izrečena mjera 
srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiter je posebno upozoren da će svako eventualno buduće kršenje odredbi iz tač. 1 ovog Rješenja, 
rezultirati strožijim mjerama, u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativne emisije „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 čas.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog prijema.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

5_____________________________________________________
Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcg.org

