
Crna Gora 
AGENCIJA ZA ELEKTRONSKE MEDIJE

Broj: 02 -  1390/3 
Podgorica, 05.10.2016. godine

Na osnovu čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145 Zakona o elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", 
br. 46/10, 40/11, 53/11 i 6/13) i člana 196 Zakona o opštem upravnom postupku ("SI. list RCG", br. 60/03, 
73/10 i 32/11), postupajući po prigovoru gospodina Željka Ivanovića iz Podgorice (zaveden kod Agencije za 
elektronske medije pod br. 02-1390 od 08.09.2016.g .), direktor Agencije za elektronske medije donosi

R 3 E Š E NJ E

1. Prihvata se prigovor gospodina Željka Ivanovića, iz Podgorice (zaveden pod brojem 02-1390 
od 08.09.2016. godine) i privrednom društvu „Pink M Company" d.o.o. iz Podgorice, 
emiteru televizijskog programa „TV Pink M", izriče se upozorenje, kao upravno- 
nadzorna mjera zbog kršenja odredbi člana 7, 8 i 11 Pravilnika o programskim standardima u 
elektronskim medijima ("SI. list Crne Gore", br. 35/11 i 7/16) i tačke 7.1. izdatog Odobrenja za 
emitovanje broj O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine, prilikom emitovanja, dana 07. septembra 
2016. godine, priloga u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 čas.

2. Upozorenje iz tačke 1 ovog Rješenja se izriče zbog nepoštovanja:

a. člana 7 stav 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, u dijelu 
koji se odnosi na obavezu emitera koji proizvode informativni program da to rade 
profesionalno I odgovorno i na taj način da doprinose cjelovitom i nepristrasnom 
informisanju javnosti o događajima u zemlji i inostranstvu,

b. člana 8 stav 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, kojim je 
propisano da se u proizvodnji informativnih programa događaji moraju vjerno prikazati, 
a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno zastupljeni,

c. člana 11 st. 1 Pravilnika o programskim standardima u elektronskim medijima, kojim je 
propisano da programski sadržaji, a naročito informativno-politički i programi o tekućim 
događajima, moraju biti pravični i izbalansirani.

3. Privrednom društvu "Pink M Company" d.o.o., nalaže se da usaglasi emitovanje programskih 
sadržaja u okviru programa "TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim 
medijima, podzakonskim aktima Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

4. Privredno društvo "Pink M Company" d.o.o. dužno je da, u skladu sa članom 140 stav 3 Zakona 
o elektronskim medijima, informaciju o izrečenoj mjeri iz tač. 1 ovog rješenja objavi u 
programu "TV Pink M", u okviru informativnih emisija „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 čas.

5. Agencija za elektronske medije upozorava da će svako ponovno kršenje odredbi iz tač. 1 ovog 
rješenja, rezultirati strožijim mjerama u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

6. Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 
15 dana od dana njegovog prijema.

7. Ovo rješenje će se objaviti na veb-sajtu Agencije za elektronske medije www.ardcg.org.

8. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

O b r a z l o ž e  nj e

Dana 08.09.2016. godine, Agenciji za elektronske medije dostavljen je prigovor gospodina Željka 
Ivanovića, iz Podgorice, na rad privrednog društva „Pink M Company" d.o.o. (u daljem tekstu: emiter), kao 
emitera televizijskog programa „TV Pink M" (zaveden kod Agencije za elektronske medije pod br. 02-1390 od
08.09.2016.g.). '  . . .

1
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

http://www.ardcg.org
mailto:ard@ardca.org
http://www.ardca.ora


Predmetni prigovor se odnosi na prilog emitovan 07. septembra 2016. godine u okviru programa 
,,TV Pink M" u informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 čas, u kojem je objavljena 
informacija o zahtjevu Agencije za sprječavanje korupcije upućenom svim elektronskim medijima da dostave 
cjenovnike oglašavanja. U prigovoru se konstatuje da je „bez ikakvog logičkog a kamo li realnog i  
činjeničnog utemeljenja, em iter Pink M ... iskoristio ta j povod za jo š  jedan brutalni napad na našu medijsku 
grupu i  njene osnivače".

Emiter je , prema navodima podnosioca prigovora, prekršio Pravilnik o programskim standardima u 
elektronskim medijima (u daljem tekstu: Pravilnik) time što je :

- prekršio čl. 7 st. 1 Pravilnika (kojim je propisana obaveza emitera koji proizvode informativni 
program da to rade profesionalno i odgovorno i na taj način da doprinose: slobodnom, istinitom, 
cjelovitom, nepristrasnom i blagovremenom informisanju javnosti o događajima u zemlji i 
inostranstvu), J e r  je  u njemu iznijeto niz nesitinitih i  pristrasnih konstatacija kojima se  javnost 
dovodi u zabludu i  pokušava obmanuti na vrlo prizeman način". Podnosilac prigovora posebno 
ukazuje ,,šta  je  sve netačno i  tendenciozno" u predmetnom prilogu i ističe:

- „netačno je  da TV Vijesti ima bilo kakav 'poseban cjenovnik'. Im a samo jedan ... cjenovnik 
za politički marketing i  on je  poslat svim partijama koje učestvuju na predstojećim  izborima. 
Em iter ... je  to mogao provjeriti na mnogo načina ali c ilj mu očito nije bio informisanje 
javnosti već diskvalifikacija konkurenta na tržištu ."

- „gruba je  podvala i  insinuacija da je  Agencija za sprečavanje korupcije poslala zahtjev 
medijima da im dostave cjenovnike i  druge informacije vezane za plaćanje reklamnog 
prostora 'nakon što  je  otkriveno da su  vlasnici medijskog koncerna Vijesti mimo zakona 
napravili poseban cjenovnik'! Neistina je  da posto ji bilo kakav poseban cjenovnik, neistina je  
da se  tim pitanjem uopšte bave vlasnici Vijesti a ne nadležne službe u kompaniji i  direktori 
tih službi. Uostalom, za ovakvu tešku optužbu em iter je  morao imati izjavu odgovornog lica 
iz Agencije ko ji b i potvrdio takvu konstataciju na račun Vijesti i  osnivača."

- „neistina je  da je  u ovom ili bilo kome drugom potezu m edijske grupe Vijesti i  njenih 
osnivača bilo namjere da se  obmane i  ošteti država i  izbjegne plaćanje nekih poreza."

- „. . .  čitav prilog i  sve diskvalifikacije i  neistine koje se  plasiraju na račun m edijske grupe 
Vijesti začinjene su adekvatnim 'pokrivalicama' u kojima se  pojavljuju osnivači Vijesti, 
cjenovnik TV Vijesti i  slično. Time se  dodatno javnosti želi poslati slika kako za navedene 
optužbe tobož postoje neki dokazi i  kako je  samim tim nesumnjivo da Vijesti i  n jeni osnivači 
'opet'čine krivična djela!"

- prekršio čl. 8 st. 2 Pravilnika (kojim je  propisano da se u proizvodnji informativnih programa 
„događaji moraju vjerno prikazati, a različiti pristupi i mišljenja biti profesionalno i korektno 
zastupljeni"), jer "je cilj uredništva Pink M bio ... da krivotvoreći činjenice izvedu tendenciozne i  lažne 
zaključke kojima će se  diskreditovati medijska grupa V ije sti'i n jeni osnivači".

- prekršio čl. 11 st. 1 Pravilnika (kojim je propisano da „programski sadržaji, a naročito informativno- 
politički i programi o tekućim događajima moraju biti pravični i izbalansirani, što se postiže 
objavljivanjem suprotstavljenih stavova, bilo u istom programu ili u nizu drugih programa, koji 
predstavljaju cjelinu u obradi određene tematike"), jer „iako su  iznijete grube optužbe na račun 
medijske grupe Vijesti em iter nije našao za shodno da objavi stav nekog od odgovornih lica iz naše 
grupe".

- prekršio čl. 11 st. 2 Pravilnika (kojim je propisano da se „programskim sadržajima ne smiju 
tendenciozno promovisati interesi jedne političke stranke ili bilo koje grupe ili pojedinca, posebno 
ukoliko se takvi sadržaji emituju sistematično tokom određenog vremenskog perioda"), jer „ovo je  
684 prilog Pink M T V  u posljednjih skoro 4 godine usmjeren na diskreditaciju m edijske grupe Vijesti s  
ciljem da se  sistematično i  dugotrajno promovišu interesi vlasnika same Pink TV ko jo j je  naša 
medijska grupa konkurent na tržištu".

- prekršio načelo objektivnosti (koje je  prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da u informativnim programima svako stanovište predstave na objektivan način, bez 
uređivačkih intervencija i komentara kojima bi se favorizovala jedna strana, ili neistinito predstavio 
predmet informativnog sadržaja), jer je ,,u  pomenutom prilogu Pink M namjernom i  tendencioznom

2
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Telefax: +382 20 201 440 www.ardcg.org

mailto:ard@ardcq.org
http://www.ardcq.org


uredničkom intervencijom svjesno diskvalifikuje medijska grupa Vijesti' i  njeni osnivači. I  to 
dvostruko - tvrdnjom da imaju neki poseban i tajni cjenovnik za političke partije".

- prekršio načelo nepristrasnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih 
medija da činjenično izvještavanje jasno odvoje od stava, mišljenja ili komentara, pri čemu lično 
uvjerenje i mišljenje urednika i novinara ne smiju da diskriminatorno utiču na izbor teme i način 
njenog predstavljanja. Primjena ovog načela isključuje manipulisanje izjavama, saopštenjima i 
sličnim sadržajima s ciljem promjene njihovog osnovnog smisla /zlonamjerno skraćivanje ili 
montiranje djelova sadržaja i si./, odnosno manipulacije slikom, tonom i sadržajem koje iskrivljuju 
osnovni smisao saopštenog), jer „ ...s e  manipulisanjem sa dezinformacijama i  dodatnom 
manipulacijom u montaži slike kojom se  pokrivaju tendenciozni i  netačni stavovi, diskvalifikuje 
medijska grupa Vijesti i  n jeni osnivači".

- prekršio načelo tačnosti (koje je prema čl. 4 Pravilnika definisano kao obaveza elektronskih medija 
da izvještavanje bude zasnovano na činjenicama, odnosno zabrana emitovanja vijesti i izvještaja za 
koje emiter zna ili je mogao znati da su neistiniti. Vijesti i izvještaji koji se ne mogu potvrditi, ili čija 
tačnost nije pouzdano utvrđena, mogu se emitovati samo ako se jasno naznači njihova nezvaničnost 
ili nepotvrđenost).

Polazeći od navedenog prigovora, Agencija za elektronske medije (u daljem tekstu: Agencija) 
pokrenula je postupak za utvrđivanje da li je prigovor osnovan, odnosno da li je došlo do kršenja Zakona o 
elektronskim medijima i Pravilnika.

Po tom osnovu, Sektor za monitoring Agencije je izvršio uvid u snimke emitovanih spornih 
programskih sadržaja emitera i sačinio nalaz dana 08.09.2016. godine (akt broj 05-1390/1 od
08.09.2016.god.).

Saglasno nadležnostima ustanovljenim članom 138 Zakona o elektronskim medijima i članom 8 
Zakona o opštem upravnom postupku, a u cilju utvrđivanja činjenice da li je emitovanjem spornog sadržeja 
došlo do kršenja Zakona o elektronskim medijima, Pravilnika i Odobrenja za emitovanje, Agencija je  emiteru 
dostavila predmetni prigovor, sa nalazom Sektora za monitoring i zatražila da, u roku od osam dana od dana 
prijema zahtjeva, dostavi pisano izjašnjenje na date navode (akt broj 02-1390/2 od 13.09.2016.god.).

U ostavljenom roku, emiter nije dostavio pisano izjašnjenje povodom navedenog prigovora.

Na osnovu informacija i navoda sadržanih u prigovoru, kao i uvida u snimak emitovanog sadržaja, 
može se konstatovati sljedeće:

- Dana 7. septembra 2016. godine u 19:00, 20:00 i 21:00 sat u okviru informativne emisije 
„Minut, dva", emitovan je prilog, u trajanju od 1 min. i 36 sek., sljedeće sadržine 
(transkript):

Off: Agencija za sprečavanje korupcije naložila je svim medijima da do petka dostave 
cjenovnike izbornog oglašavanja koji se primjenjuje u toku predizborne kampanje. Odluka 
Agencije uslijedila je nakon što je otkriveno da su vlasnici medijskog koncerna Vijesti, mimo 
zakona o finansiranju političkih partija, napravili poseban cjenovnik u kojem postoji i stavka 
„po dogovoru" čime bi na ovaj način mogli utajiti porez za plaćene usluge i tako obmanuti 
državu. Predsjednica skupštinskog Odbora za praćenje primjene Zakona o izboru odbornika i 
poslanika u dijelu koji se odnosi na medije Nada Drobnjak, kaže za našu televiziju da je 
zakonom propisano da za svaku pojedinačnu uslugu mora postojati naznačena cijena, kako 
bi sve stranke imale podjednake uslove. Za stavku "po dogovoru" kaže:

Ton -  Nada Drobnjak: Može da dovede, ali vjerujem da neće, do neravnopravnog 
položaja učesnika predizborne kampanje i raduje to da su i Agencija za sprečavanje 
korupcije i Agencija za elektronske medije preduzele svoja zakonska ovlašćenja i tražile 
izjašnjenja, sve je to već u početku i vjerujem da neće biti problema u toku kampanje.

Off: S obzirom na to da stavka "po dogovoru" može značiti da za jednu partiju sekund 
oglasa može da košta 5 eura, a za drugu 15, Drobnjak ističe da je od izuzetnog značaja da 
sve partije imaju jednake uslove oglašavanja.

Ton — Nada D robnjak: Vjerujem da su svi učesnici ovog predizbornog procesa, kako 
mediji tako i partije, svjesni svoje odgovornosti i da će obje strane poštovati Zakon.

________ 3
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.ora
Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardca.org
http://www.ardcg.org


Off: Ovim povodom kontaktirali smo i Agenciju za elektronske medije iz koje nam je 
saopšteno da su nadležni za sadržaj oglasa, ali ne i za dio koji se odnosi na cijene.

- prilog je posvećen vijesti da je "Agencija za sprečavanje korupcije naložila svim  medijima da 
do petka dostave cjenovnike izbornog oglašavanja koji se  prim jenjuje u toku predizborne 
kampanje" ali, pored izjava predsjednice skupštinskog Odbora za praćenje primjene Zakona 
o izboru odbornika i poslanika u dijelu koji se odnosi na medije, gospođe Nade Drobnjak, 
sadrži i dodatne informacije, tumačenja i komentare emitera.

- prilog je „pokriven" kadrovima u kojima se nalaze slika dokumenta Agencija za sprječavanje 
korupcije koji se pominje u prilogu, izvod iz dokumenta koji predstavlja cjenovnik TV Vijesti, 
slika podnosioca prigovora i M.Perovića, kao i ranije objavljeni tekstovi na portalima. U 
prilogu su objavljeni i kadrovi veb-sajtova Agencije za sprječavanje korupcije i Agencije za 
elektronske medije. Jedna od pokrivalica sadži i kadar u kojem se vidi tekst objavljen u 
dnevnom listu „Informer" (po pod nazivom „Političarima reklamiranje naplaćuju 'po 
dogovoru1").

- Iako se prilog sastoji od djelova koji se jasno mogu povezati sa osnovnom temom priloga 
(nalog Agencija za sprečavanje korupcije svim medijima da dostave cjenovnike izbornog 
oglašavanja), on sadrži i komentare ili tumačenja za koje se ne može utvrditi postojanje bilo 
kakvog činjeničnog utemeljenja.

Objavljivanjem navoda koji glasi: „Odluka Agencije uslijedila je  nakon što  je  otkriveno da su  
vlasnici medijskog koncerna Vijesti, mimo zakona o finansiranju političkih partija, napravili 
poseban cjenovnik u kojem posto ji i  stavka 'po dogovoru' čime b i na ovaj način mogli utajiti 
porez za plaćene usluge i  tako obmanuti državu", emiter je dao komentar o navodnom 
povodu z e  slanje predmetnog zahtjeva Agencije za sprječavanje korupcije, a odmah zatim 
izvode iz izjave N.Drobnjak. Uvidom u pisme Agencije za sprječavanje korupcije kao i izjave 
N.Drobnjak može se zaključiti da ne postoji nikakav činjenični osnov za dati komentar ili 
tumačenje.

Dakle, emitovanjem ovakvog komentara odmah nakon uvodne rečenice i prije izjave N. 
Drobnjak (uređivačka intervencija), ne može se zaključiti čiji je to stav, odnosno stiče se 
utisak da se radi o utvrđenoj činjenici. Dakle, lično uvjerenje i mišljenje urednika i novinara 
diskriminatorno su uticali na način predstavljanja teme priloga, odnosno datim komentarom 
je promijenjen smisao saopštenog. Jer, čak i ako su drugi mediji („Informer") pisali o 
mogućem drugačijem (neregularnom) načinu ugovaranja oglasnih usluga u nekim medijima, 
zbog ozbiljnosti navoda koje je iznio, emiter je morao prethodno da provjeri iste odnosno 
zatraži stav medija na koji se takve negativne konotacija odnose. Emiter je tako propustio da 
različita stanovišta predstavi na objektivan način, a uređivačkom intervencijom i 
komentarom je favorizovana jedna strana. Na ovaj način, emiter je prekršio načela 
objektivnosti i nepristrasnosti.

- Emitovanim prilogom prekršeno je načelo tačnosti, jer je emiter propustio da navede izvor 
podataka na kojima bazira svoj komentar. Čak se i na osnovu pregleda kadrova kojima je 
„pokriven" prilog, a koji sadrže slike određenih dokumenata (pismo Agencije za sprječavanje 
korupcije, cjenovnik TV Vijesti), ne može steći utisak, a još manje utvrditi, da su „vlasnici 
medijskog koncerna Vijesti, mimo zakona o finansiranju političkih partija, napravili poseban 
cjenovnik u kojem posto ji i  stavka 'po dogovoru1", te da je to bio povod za reagovanje 
Agencije za sprječavanje korupcije.

- Uvažavajući pravo emitera da, u granicma njegove slobode izražavanja, traži, pribavlja i 
objavljuje informacije od intereresa za javnost, ne može se opravdati emitovanje mišljenja i 
komentara koji imaju negativnu konotaciju (na štetu podnosioca žalbe), bez prethodne 
provjere njihove tačnosti. Jer, iako je određene „navode" dao na osnovu pisanja dnevne 
štampe, emiter je bio dužan da provjeri te informacije i zatraži stav subjekta na koje se ti 
navodi odnose. Umjesto toga, u prilogu se, formulacijom komentara, potencira netačan 
zaključak da se radi o utvrđenim činjenicama. S obzirom na ozbiljnost datih navoda, ne 
može se opravdati postupanje emitera da je prilog bazirao na tekstu iz dnevne štampe.

_____________________________________________________________ 4_____________________________________________________
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9 Telefon:+382 20 201 430 E-mail: ard@ardca.org
Podgorica, Crna Gora Telefax: +382 20 201 440 www.ardca.org

mailto:ard@ardcQ.org
http://www.ardcg.org


Emiter je imao pravo da objasni ili prenese informacije o (navodnim) razlozima za aktivnosti 
Agencije za sprječavanje korupcije, ali je morao da vodi računa da pri tome ne ugrozi prava 
subjekata o kojima iznosi negativne navode da iznesu svoje stanovište.

- Emitovanim prilogom emiter je propustio da na profesionalan i odgovoran način pribavi i 
objavi cjelovitu i nepristrasnu informaciju, da vjerno, pravično i izbalansirano prikaže 
događaj kojem je posvećen prilog, odnosno obezbijedi da različita mišljenja budu 
profesionalno i korektno zastupljena.

Na osnovu navedenog, a uvažavajući činjenicu da je saglasno tački 7.1 izdatog Odobrenja za 
emitovanje O-TV-K-14 od 21.07.2011. godine i članu 5 Pravilnika, emiter odgovoran za sve objavljene 
sadržaje, može se utvrditi da je emiter objavljivanjem spornog programskog sadržaja prekršio čl. 7, 8 i 11 st.
2 Pravilnika.

Nakon sprovedenog postupka i uz uvažavanje svih relevantnih činjenica, direktor Agencije je, 
saglasno čl. 139, 140, 141, 143, 144 i 145. Zakona o elektronskim medijima, donio odluku kojom se emiteru 
izriče upravno-nadzorna mjera upozorenja i nalaže da usaglasi emitovanje programskih sadržaja u okviru 
programa 'TV Pink M" sa standardima definisanim u Zakonu o elektronskim medijima, podzakonskim aktima 
Agencije i izdatom Odobrenju za emitovanje.

Prilikom izricanja upravno-nadzorne mjere, direktor Agencije je  imao u vidu da je izrečena mjera 
srazmjerna prirodi i težini prekršaja, kao i da se može očekivati da će upozorenje biti dovoljno da emiter 
ubuduće ne ponovi protivpravno ponašanje.

Emiter je posebno upozoren da će svako eventualno buduće kršenje odredbi iz tač. 1 ovog Rješenja, 
rezultirati strožijim mjerama, u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima.

Emiteru je naloženo i da u skladu sa čl. 140 stav 3 Zakona o elektronskim medijima izrečenu mjeru 
upozorenja objavi u svom programu, u okviru informativnoj emisiji „Minut, dva" u 19:00, 20:00 i 21:00 čas.

Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

UPUTSTVO O PRAVNOM SREDSTVU

Protiv ovog rješenja može se podnijeti žalba Savjetu Agencije za elektronske medije u roku od 15 
dana od dana njegovog dostavljanja.

Dostavljeno:
- Privredno društvo „Pink M Company" d.o.o.
- Željko Ivanović, podnosilac prigovora
- Savjet Agencije za elektronske medije
- Arhiva

5
Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 9
Podgorica, Crna Gora

Telefon:+382 20 201 430
Telefax: +382 20 201 440

E-mail: ard@ardca.ora
www.ardca.ora

mailto:ard@ardca.ora
http://www.ardcq.ora

